Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(2)
Forma i typ
Książki
(2)
Dostępność
dostępne
(2)
Placówka
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(2)
Autor
Nóżka Marcjanna (1975- )
(2)
Frysztacki Krzysztof (1949- )
(1)
Smagacz-Poziemska Marta
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(2)
Kraj wydania
Polska
(2)
Język
polski
(2)
Temat
Dziecko ulicy
(1)
Przestrzeń
(1)
Wykluczenie społeczne
(1)
Temat: czas
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Kraków (woj. małopolskie)
(1)
2 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 329-[356]. Indeks.
Wprowadzenie: WYKLUCZENIE - W REFLEKSJI I BADANIACH NIE TYLKO SOCJOLOGICZNYCH ; R. I MENTALNE REPREZENTACJE PRZESTRZENI W BADANIACH SOCJOLOGICZNYCH. PREZENTACJA ZAŁOŻEŃ I METODOLOGII BADAŃ WŁASNYCH ; 1. Percepcja przestrzeni - przestrzenie percepcji. Wprowadzenie do teoretycznych założeń projektu i przedmiotu badań ; 2. Cel badań i problemy badawcze ; 3. Charakterystyka badanych i obszaru badań ; 4. Pomiędzy obrazem, narracją i mobilnością. Omówienie metody i narzędzi badawczych ; 5. Uwagi dotyczące kodowania ; R. II ZROZUMIEĆ WYKLUCZENIE: 1. MARGINALIZACJA I WYKLUCZENIE - KWESTIE DEFINICYJNE ; 2. Dyskurs wykluczenia - wybrane perspektywy ; 3. Doświadczanie wykluczenia - z perspektywy wyników badań własnych ; R. III Przestrzeń nasycona znaczeniami: 1. Przestrzeń vs. znaczenie i tożsamość miejsca: 1.1. Przegląd wybranych kategorii i sposobów rozumienia przestrzeni ; 1.2. Wytwarzanie i przyswajanie przestrzeni ; 1.3. Miejsce i jego tożsamość ; 2. Przestrzeń życia - miejsce zamieszkania i wykluczeń: 2.1. Środowisko zamieszkane ; 2.2. Izolacja (w) przestrzeni ; 2.3. Waloryzacja i postawy wobec zamieszkiwanej przestrzeni ; 3. Relacja z miejscem, a doświadczenie wykluczenia. Postrzeganie i waloryzacja przestrzeni w świetle wyników badań własnych: 3.1. Włączenie w wykluczone sąsiedztwa. Refleksja wprowadzająca ; 3.2. Enklawowy charakter okolicy i sposoby (re)konstruowania jej wizerunku ; 3.3. Żyć w dobrej okolicy. O miejscu lubianym i chętnie zamieszkiwanym przez innych ; 3.4. Poczucie bezpieczeństwa i determinanty zagrożenia ; 3.5. Swojskość, przywiązanie, zakorzenienie w miejscu vs. Źródła wyobcowania ; R. 4 PRZESTRZEŃ ZORGANIZOWANA W POZNAWCZEJ REPREZENTACJI. TEORETYCZNE I EMPIRYCZNE EKSPLIKACJE: 1. Konstytuowanie się umysłowych obrazów przestrzeni: 1.1. Wiedza potoczna jako źródło poznania świata społecznego ; 1.2. Percepcja otoczenia i jego mentalne reprezentacje ; 2. Mentalne mapy przestrzeni jako przedmiot naukowego poznania ; 2.1. Definicja i charakterystyka map poznawczych ; 2.2. Wybrane metody identyfikacji i analizy map mentalnych ; 3. Mapy mentalne najbliższej okolicy, a doświadczanie wykluczenia. Wyniki badań własnych ; 3.1. Formalna i treściowa analiza zgromadzonego materiału. W stronę identyfikacji map mentalnych ; 3.2. Relacje ludzie-przestrzeń i związki z najbliższą okolicą zapisane w mapach mentalnych. Propozycja klasyfikacji W charakterze podsumowania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-103888 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr., netogr. s. 211-221.
Streszcz. ang.
DZIECI ULICY - SPRAWA NIE TAK OCZYWISTA: 1. Problemy społeczne - problemy wieku dziecięcego i wczesnej młodości: Koncepcje problemów społecznych jako refleksja wprowadzająca ; Rozumienie dziecka i dzieciństwa ; Wpływ przemian rodziny na sytuację dziecka ; Źródła niedostosowania społecznego dzieci i młodzieży ; 2. Młodzi mieszkańcy miast i ich problemowe sprawy: Miasta i jego problemy ; Przestrzeń miejska - przestrzeń życiowa młodych ludzi ; Podwórko, ulica, rynek, centrum handlowe ; Przegląd wybranych typologii dzieci ulicy ; 3. "Dzieci ulicy" przez pryzmat badań i komentarzy międzynarodowych ; Społeczeństwo, dzieci-młodzi, miasto ; Zjawisko - i problem - życia ulicznego ; Patrząc globalnie, widząc zjawiska i działania lokalne ; Ulica - dzieci - social welfare ; BADANIA KRAKOWSKIE: 4. Koncepcja i warsztat badań krakowskich ; Założenia i cele projektu ; Pytania badawcze ; Metodologia badań i źródła danych empirycznych ; 5. Krakowskie dzieci i młodzież oraz ich problemy. Prezentacja i analiza danych zastanych ; Szkice sytuacji demograficznej dzieci i młodzieży w Krakowie oraz regionie ; Sytuacja materialna dzieci i ich rodzin ; Sposoby spędzania czasu wolnego i aktywność społeczna młodych mieszkańców Krakowa ; Postawy młodzieży wobec substancji psychoaktywnych ; Agresja, przestępczość, prostytucja - zmienność problemów ; Rozpoznając zjawisko dzieci ulicy ; 6. Dzieci krakowskiej ulicy okiem obserwatora i z perspektywy eksperta ; Dzieci ulicy - stereotyp, znaczeniowy worek, adekwatne pojęcie? ; Główne cechy wizerunku dzieci ulicy ; Stawanie się dzieckiem ulicy. Dynamika zjawiska ; Społeczne reakcje na dzieci ulicy - ich źródła i konsekwencje ; MYŚLĄC APLIKACYJNIE: 7. Rekomendacje dla teorii i praktyki ; Typologia dzieci ulicy. Nowe spojrzenie ; Etyczne i metodologiczne aspekty badań nad dziećmi ulicy ; Praca z dziećmi ulicy w Krakowie - rozwiązania i rekomendacje ; 8. Na zakończenie: socjologia stosowana, polityka społeczna, praca socjalna jako narzędzia myślenia i działania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-97437 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej