Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(17)
Forma i typ
Książki
(17)
Publikacje naukowe
(7)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Publikacje fachowe
(3)
Dostępność
dostępne
(25)
tylko na miejscu
(3)
wypożyczone
(2)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(1)
Czytelnia Główna (Sokoła 13)
(3)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(16)
Oddział dla Dzieci i Młodzieży (Słowackiego 11)
(1)
Filia 1 (Bohaterów 5)
(1)
Filia 2 (Fredry 5)
(1)
Filia 3 (Krzyżanowskiego 6)
(1)
Filia 4 (Ofiar Katynia 15)
(1)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(1)
Filia 7 (Osmeckiego 51)
(1)
Filia 10 (Podchorążych 1)
(1)
Filia 12 (Beskidzka 5)
(1)
Filia 16 (Gromskiego 10c)
(1)
Filia 18 (Łukasiewicza 78)
(1)
Autor
Myszka Agnieszka
(16)
Oronowicz-Kida Ewa
(5)
Bieńkowska-Robak Katarzyna
(3)
Kułakowska Małgorzata
(3)
Słabczyński Robert
(2)
Cybal-Michalska Agnieszka (1973- )
(1)
Kanclerz Bożena
(1)
Krauz Maria
(1)
Marczykowska Izabela
(1)
Myszka-Strychalska Lucyna
(1)
Pasterska Jolanta
(1)
Peret-Drążewska Paulina
(1)
Wisz Piotr
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(14)
2000 - 2009
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(8)
Kraj wydania
Polska
(17)
Język
polski
(17)
Odbiorca
Dziennikarze
(3)
Logopedzi
(3)
Nauczyciele
(3)
Pedagodzy
(3)
Szkoły wyższe
(3)
Temat
Język polski
(7)
Komunikacja werbalna
(5)
Zaburzenia mowy
(4)
Dzieci
(3)
Emisja głosu
(3)
Logopedia
(3)
Terapia logopedyczna
(3)
Głos
(2)
Literatura polska
(2)
Mowa
(2)
Młodzież
(2)
Nazwy miejscowe polskie
(2)
Aksjologia lingwistyczna
(1)
Aksjologia literacka
(1)
Bartusówna, Maria (1854-1885)
(1)
Benešić, Julije (1883-1957)
(1)
Dziecko
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziewczęta
(1)
Gawalewicz, Marian (1852-1910)
(1)
Inność
(1)
Internet
(1)
Język
(1)
Język polski jako obcy
(1)
Kompetencje komunikacyjne
(1)
Kołłątaj, Hugo (1750-1812)
(1)
Krynicki, Ryszard (1943- )
(1)
Leksykologia
(1)
Macierzyństwo
(1)
Maria (Matka Jezusa Chrystusa)
(1)
Marketing
(1)
Meyer, Stephenie (1973- )
(1)
Mickiewicz, Adam (1798-1855)
(1)
Myśliwski, Wiesław (1932- )
(1)
Nauczanie języków obcych
(1)
Nazwy własne polskie
(1)
Norwid, Cyprian Kamil (1821-1883)
(1)
Odżywianie
(1)
Ożóg, Kazimierz (1952- )
(1)
Partycypacja społeczna
(1)
Portal społecznościowy
(1)
Postawy
(1)
Rodzicielstwo
(1)
Schulz, Bruno (1892-1942)
(1)
Społeczeństwo
(1)
Studenci
(1)
Słowacki, Juliusz (1809-1849)
(1)
Telemarketerzy
(1)
Tematy i motywy
(1)
Terakowska, Dorota (1938-2004)
(1)
Tożsamość osobista
(1)
Uczniowie
(1)
Uczucia
(1)
Ulice
(1)
Więziennictwo
(1)
Zespół ADHD
(1)
Ziemia
(1)
Zola, Émile (1840-1902)
(1)
Środki masowego przekazu
(1)
Temat: dzieło
Bo to jest wieszcza najjaśniejsza chwała
(1)
Kamień na kamieniu
(1)
Królowa Niebios
(1)
Ptaki
(1)
Sonety krymskie
(1)
Wszystko dla pań
(1)
Zmierzch
(1)
Temat: czas
2001-
(6)
1901-2000
(4)
1701-1800
(2)
1801-1900
(2)
1601-1700
(1)
Temat: miejsce
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(2)
Krosno (woj. podkarpackie)
(1)
Polska
(1)
Strzyżów woj. podkarpackie ; okręg)
(1)
Syberia (Rosja)
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(8)
Podręczniki akademickie
(2)
Księga pamiątkowa
(1)
Literatura
(1)
Literatura polska
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Poezja polska
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(5)
Językoznawstwo
(2)
Literaturoznawstwo
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
17 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Dot. m.in. terapii prowadzonej z uczniami Niepublicznego Przedszkola Polskiego Stowarzyszenia na Rzecz Osób z Upośledzeniem Umysłowym Koło w Rzeszowie (s. 50-56).
Bibliogr. przy pracach.
Streszcz. ang. przy pracach.
Cz. I GŁOS JAKO NARZĘDZIE PRACY: Logopedyczne podstawy prawidłowego mówienia dla nauczycieli ; Rola witamin, minerałów i składników pokarmowych w diecie osób pracujących głosem ; Gimnastyka języka, czyli rola łamańców językowych oraz innych ćwiczeń artykulacyjnych na zajęciach teatralnych ; Cz. II ZABURZENIA KOMUNIKACJI: Podstawy rozwijania mowy dzieci z autyzmem według modelu wczesnej intensywnej interwencji behawioralnej ; Diagnoza i terapia logopedyczna osób pracujących głosem - na przykładzie dwójki teleankieterów ; Diagnoza i terapia logopedyczna trzynastoletniej dziewczynki z zaburzeniami głosu ; Diagnoza i terapia logopedyczna w przypadku młodzieżowej grupy teatralnej ; CZ. III NAJNOWSZA POLSZCZYZNA: Wymowa grup spółgłoskowych - znajomość normy a realizacja: (badania sondażowe) ; Język środowiskowy współczesnych nastolatków w kontekscie języka nowych nowych mediów ; Kultura języka użytkowników portali społecznościowych ; CZ. IV TECHNIKI USPRAWNIAJĄCE EMISJĘ GŁOSU: "Technika Alexandra" - coś więcej niż kolejna metoda radzenia sobie z problemami z głosem ; Gimnastyka oddechowa według metody A. Strielnikowej w pracy nad emisją głosu ; Naturalna emisja głosu: techniki i metody pracy na bazie warsztatów głosowych Fundacji OVO dla Kultury i Edukacji
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-109150 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Toponimia powiatu strzyżowskiego / Agnieszka Myszka. - Rzeszów : Wydaw. Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2006. - 257 s. : mapy, wykr. ; 24 cm + dysk optyczny (CD-ROM).
Książka o sygn. R-6290 bez CD ROM-u.
Bibliogr. s. 219-234. Indeks.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. R-6290 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. R-6230 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Urbanonimia Rzeszowa : językowo-kulturowy obraz miasta / Agnieszka Myszka. - Rzeszów : Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2016. - 497, [1] s. : il., wykr. ; 23 cm + 1 dysk optyczny (CD-ROM).
Bibliogr., netogr. s. 421-[444]. Indeks.
Cz. I. URBANONIMIA - PRZEDMIOT BADAŃ, TERMINOLOGIA, METODOLOGIA: 1. Rzeszów dawniej i dziś: 1.1. Nazwa miasta, 1.2. Dzieje osady, 1.3. Rozwój terytorialny miasta, 1.4. Stosunki etniczne i wyznaniowe ; 2. Przedmiot i zakres badań: 2.1. Subsystemy systemu onimicznego; terminologia, 2.2. Urbanonimia - zakres pojęcia, 2.3. Pogranicza nazewnictwa miejskiego: urbanonimia a chrematonimia, 2.4. Typologia nazewnictwa miejskiego, 2.5. Przedmiot badań w tym opracowaniu, 2.6. Problemy z pisownią urbanonimów ; 3. Wyznaczniki proprialności leksemów w dokumentach archiwalnych. Cz. II. NAZEWNICTWO RZESZOWA - HISTORIA, MOTYWACJA, EWOLUCJA. ANALIZA DIACHRONICZNA: 0. Założenia metodologiczne, 1. Nazwy obiektów komunikacyjnych: 1.1. Semantyka rzeszowskich plateonimów, 1.2. Nazwy rond, mostów i wiaduktów, 1.3. Nazwy przystanków i dworców PKS i PKP, 1.4. Nazwy przystanków komunikacji miejskiej, 1.5. Podsumowanie ; 2. Ojkonimy: 2.1. Przedmiot rozważań, 2.2. Nazwy przedmieść, 2.3. Nazwy dzielnic, 2.4. Nazwy osiedli administracyjnych, 2.5. Nieformalne nazwy części miasta, 2.6. Osiedla deweloperskie, 2.7. Tendencje nazewnicze w ojkonimii ; 3. Nazwy obiektów niezamieszkanych (anojkonimy): 3.1. Nazwy niezamieszkanych obiektów terenowych, 3.2. Nazwy wodne, 3.3. Podsumowanie ; 4. Nazwy miejsc sztucznie wydzielonych: 4.1. Nazwy placów, 4.2. Nazwy parków i ogrodów, 4.3. Nazwy cmentarzy, 4.4. Specyfika nazw miejsc sztucznie wydzielonych ; 5. Nazwy ważnych punktów w mieście: 5.1. Nazwy posesji, 5.2. Nazwy obiektów sakralnych, 5.3. Nazwy pomników i rzeźb miejskich, 5.4. Nazwy obiektów obronnych i wojskowych, 5.5. Nazwy obiektów gospodarczych, 5.6. Nazwy obiektów sportowych, 5.7. Podsumowanie. Cz. III. OPOZYCJE SEMANTYCZNO-KULTUROWE W ONIMICZNEJ PRZESTRZENI RZESZOWA: 0. Wprowadzenie ; 1. Autoidentyfikacja w przestrzeni miasta. Opozycja SWÓJ - OBCY: 1.1. Istota opozycji SWÓJ - OBCY, 1.2. SWÓJ - OBCY w przestrzeni onimicznej miasta, 1.3. Językowe wykładniki opozycji SWÓJ - OBCY, 1.4. Podsumowanie ; 2. Przestrzeń fizyczna a przestrzeń onimiczna. Opozycja CENTRUM - PERYFERIE: 2.1. Istota opozycji CENTRUM - PERYFERIE, 2.2. CENTRUM - PERYFERIE w przestrzeni onimicznej miasta, 2.3. Językowe wykładniki opozycji CENTRUM - PERYFERIE, 2.4. Podsumowanie ; 3. Czas a przestrzeń onimiczna. Opozycja STARY - NOWY: 3.1. Istota opozycji STARY - NOWY, 3.2. STARY - NOWY w przestrzeni onimicznej miasta, 3.3. Podsumowanie ; Zakończenie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. R-10010 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dot. m.in. umiejętności językowych i wymowy studentów rzeszowskiej polonistyki.
Bibliogr. przy rozdz.
Streszcz. ang.
I. WSPÓŁCZESNE PROBLEMY KULTURY MÓWIENIA: Mody językowe we współczesnej polszczyźnie / Kazimierz Ożóg ; Błędy fonetyczne i ich uwarunkowania / Bogusław Dunaj ; Problemy z tak zwanymi samogłoskami nosowymi we współczesnej polszczyźnie. Aspekt ortoepiczny i ortograficzny / Barbara Greszczuk ; Mechanizmy ewolucji fleksji nominalnej współczesnej polszczyzny (na przykładzie imion i nazwisk) / Halina Kurek ; Reguły gramatyczne a uzus społeczny, czyli „co żeście osiągnęli w przeciągu półtorej roku dwutysięcznego jedenastego i dwutysięcznego dwunastego?” / Grażyna Filip. II. KULTURA JĘZYKA W PERSPEKTYWIE HISTORYCZNEJ: Skuteczność werdyktów normatywnych dawniej i dziś / Bogdan Walczak ; Błąd z perspektywy historii języka / Krystyna Kleszczowa ; Norma językowa na tle procesów historycznojęzykowych / Mirosława Mycawka ; Regionalizmy i dialektyzmy - błędy językowe czy dziedzictwo kulturowe regionu? / Halina Pelcowa ; Rozwój palatalności spółgłosek przedniojęzykowych / Małgorzata Kułakowska. III. KULTURA JĘZYKA W TEKSTACH: Ciąg dalszy sporu o „intruza gdańskiego”, czyli Alojzy Feliński ripostuje Janowi Śniadeckiemu (Rozmowa w Zaciszy z powodu listu Pana Szczeropolskiego) / Magdalena Patro-Kucab ; Reporter stawia pytania o sens życia i historii. Rozmowy zapisane w Kocich łbach Władysława Lecha Terleckiego / Anna Jamrozek-Sowa ; Sygnały świadomości onimicznej w narracjach pamiętnikarskich z XIX i początku XX wieku / Halszka Górny ; Kultura języka w dyskursie popularnonaukowym dla dzieci / Małgorzata Bortliczek ; O błędach językowych w tekstach naukowych (z perspektywy redaktora) / Marzena Krupa. IV. KULTURA SŁOWA SPOŁECZNOŚCI AKADEMICKIEJ: Kultura słowa w dydaktyce uniwersyteckiej. Przemiany programowe a sprawność językowo-komunikacyjna studentów / Natalia Sosnowska, Magdalena Smoleń-Wawrzusiszyn ; Umiejętności językowe studentów rzeszowskiej polonistyki / Bożena Taras ; Sprawność formułowania pism oficjalnych przez studentów (na przykładzie podania) / Ewa Dzięcioł, Aldona Kocyła ; „Prezenterzy powinni być samą doskonałością”. Wymowa staranna współczesnych dwudziestolatków - rekonesans badawczy / Agnieszka Myszka ; Językowe formy grzecznościowe dawniej i dziś w świetle wybranej literatury i w opinii studentów UKW w Bydgoszczy / Maria Czaplicka-Jedlikowska. V. KULTURA JĘZYKA W DYDAKTYCE SZKOLNEJ: Regionalne aspekty onomastyki w dydaktyce szkolnej i akademickiej (na przykładzie Śląska) Anna Tabisz, Czy w szkole uczy się mówienia? / Danuta Lech-Kirstein ; Kultura języka?... Hmmm... Próby definiowania pojęcia przez uczniów technikum i zasadniczej szkoły zawodowej / Barbara Kuźniar ; Kultura języka a umiejętności tekstotwórcze uczniów - na przykładzie opowiadania z dialogiem / Karolina Mazur. VI. KULTURA SŁOWA W GLOTTODYDAKTYCE: O normatywnych aspektach etykiety językowej Polaków na Ukrainie / Ałła Krawczuk ; Nauczanie socjokultury - część wspólna edukacji krajowej i zagranicznej / Jerzy Kowalewski ; Błędy językowe w wypracowaniach szkolnych (na podstawie prac uczniów ze szkół polskich w Wilnie) / Anna Czerwińska. VII. KULTURA MÓWIENIA W KONTAKTACH NIEOFICJALNYCH: Komunikacja pokolenia sieci. Jakość słowa w dobie nowych mediów / Magdalena Wasylewicz ; Niewątpliwie, zdecydowanie, rzekomo, bodajże - rola wykładników modalności epistemicznej w rozmowach internetowych / Barbara Misztal ; „Autentyczny fakt naturalnej rzeczywistości” - uwagi na temat przyczyn powstawania (nie)kłopotliwych konstrukcji językowych / Wioletta Kochmańska ; Komunikacja podczas sesji klasycznych gier fabularnych w kontekście zasad poprawności językowej (na przykładzie przerwań) / Marzena Matyka. VIII. KULTURA MÓWIENIA W PERSPEKTYWIE LOGOPEDYCZNEJ: Próba oceny poziomu rozwoju mowy małych dzieci z wadą słuchu / Katarzyna Bieńkowska, Piotr Jurczak ; Rola osób dorosłych we wspieraniu rozwoju językowego małych dzieci. Założenia programu „Hanen” / Izabela Marczykowska, Małgorzata Zaborniak-Sobczak ; Mowa dzieci w młodszym wieku szkolnym / Monika Zielińska.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-102465 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteczka Nauczyciela)
Bibliogr. przy rozdz.
1. Podstawy komunikacji i jej zaburzenia ; 2. Ortofonia ; 3. Emisja głosu ; 4. Trudności w czytaniu i pisaniu ; 5. Onomastyka w dydaktyce szkolnej ; 6. Historia języka polskiego w dydaktyce szkolnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-101507 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [258]-262. Indeks.
Część I: PODSTAWOWE WIADOMOŚCI O POCHODZENIU JĘZYKA POLSKIEGO I ROZWOJU PISOWNI POLSKIEJ. 1. POCHODZENIE JĘZYKA POLSKIEGO: 1. Języki indoeuropejskie. 2. Powstanie języka prasłowiańskiego. 3. Język prasłowiański. 4. Periodyzacja dziejów języka polskiego. 2. POWSTANIE I ROZWÓJ POLSKIEJ PISOWNI: 1. Cyrylica, głagolica i łacinka - alfabety języków słowiańskich. 2. Zapisywanie tekstów staropolskich - transliteracja i transkrypcja. 3. Etapy rozwoju pisowni polskiej. 4. Zasady polskiej ortografii. Część II: WOKALIZM. 1. JERY I WZDŁUŻENIE ZASTĘPCZE: 1. Jery i ich rozwój. 2. Konsekwencje zaniku i wokalizacji jerów. 3. Anomalie w rozwoju jerów. 2. PRZEGŁOS: 1. Przegłos jako proces językowy. 2. Konsekwencje przegłosu. 3. Anomalie w procesie przegłosu i po jego. 3. METATEZA: 1. Przyczyna metatezy. 2. Istota metatezy. 3. Rozwój połączeń dyftongicznych w innych językach. 4. Chronologia zjawiska. 5. Odstępstwa od regularnego przebiegu metatezy. 6. Wpływ języków mniejszości narodowych na nazewnictwo miejscowe Podkarpacia. 4. SONANTY: 1. Miejsce sonantów w systemie wokalicznym. 2. Rozwój sonantów w językach słowiańskich. 3. Rozwój sonantów w języku polskim. 4. Nieregularny rozwój sonantów. 5. Chronologia procesu. 6. Rozwój sonantów w gwarach. 7. Rozszerzenie grup ir || irz, il || ił. 5. SAMOGŁOSKI NOSOWE: 1. Rozwój samogłosek nosowych w języku polskim. 2. Pochodzenie współczesnych samogłosek nosowych. 3. Procesy fonetyczne, którym podlegały samogłoski nosowe. 4. Rozwój samogłosek nosowych w gwarach. 5. Archaizmy w zapisie samogłosek nosowych. 6. ILOCZAS. ROZWÓJ PRASŁOWIAŃSKICH SAMOGŁOSEK DŁUGICH I KRÓTKICH W JĘZYKU POLSKIM: 1. Iloczas w języku prasłowiańskim 2. Zmiany w długości samogłosek w dobie staropolskiej. 3. Zanik iloczasu i jego przyczyny. 4. Zanik iloczasu i jego konsekwencje. 7. WOKALIZM - POWTÓRZENIE: 1. Późnoprasłowiański system wokaliczny. 2. Najważniejsze zmiany w systemie samogłoskowym na gruncie języka polskiego. CZĘŚĆ III: KONSONANTYZM. 1. PALATALIZACJE PRASŁOWIAŃSKIE: 1. Tendencje rozwojowe prasłowiańskiego systemu konsonantycznego. 2. Powstanie spółgłosek palatalnych pod wpływem miękczącego oddziaływania j. 3. Powstanie spółgłosek palatalnych pod wpływem miękczącego oddziaływania samogłosek szeregu przedniego - palatalizacje prasłowiańskie. 2. ZMIANY MIĘKKOŚCI SPÓŁGŁOSEK W JĘZYKU POLSKIM: 1. Spółgłoski miękkie w przedpolskim systemie konsonantycznym. 2. Fonologizacja miękkości. 3. Polskie procesy palatalizacyjne. 4. Polskie procesy depalatalizacyjne. 5. Powstanie nowych spółgłosek spalatalizowanych. 6. Palatalizacje i depalatalizacje a nazwy własne. 3. PRZEOBRAŻENIA W SYSTEMIE SPÓŁGŁOSKOWYM NIEZWIĄZANE Z MIĘKKOŚCIĄ: 1. Dzieje głosek [i̯] i [u̯]. 2. Powstanie spółgłoski f. 3. Zmiany w obrębie grup spółgłoskowych. 4. KONSONANTYZM - POWTÓRZENIE: 1. Wczesnoprasłowiański system konsonantyczny. 2. Zmiany w systemie spółgłoskowym na gruncie języka prasłowiańskiego. 3. Zmiany w systemie spółgłoskowym na gruncie języka polskiego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-100576 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka "Frazy")
Bibliogr. s. 412-421.
Cz. 1: I. Zarys dziejów Rzeszowa ; II. Nazwy ulic w badaniach onomastów ; III. Historia nazewnictwa rzeszowskich ulic ; IV. Budowa, motywacja i semantyka rzeszowskich plateonimów. Cz. 2: Wykaz nazw: 1. Ulice, 2. Nazwy pozostałych obiektów komunikacyjnych. Place, skwery, rynki ; Aneks: Mapy i plany miasta, Zasady pisowni nazw ulic, Wykaz parafii, na terenie których są położone rzeszowskie ulice.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 14 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-811.162.1 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. R-Resoviana, R-8068 (2 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. R-8069 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-Res (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.1-Podr.81 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.2-Podr.81 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3-Czyt.81 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.4-81 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-Reg.81 (1 egz.)
Brak informacji o dostępności: sygn. F.7-Podr.81 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.10-Czyt.81 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.12-Podr.81 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.16-8reg. (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.18-81 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Streszcz. ang. przy pracach.
ROZPRAWY: Język jako wartość ; Terapia logopedyczna osób niesłyszących - aktualne zadania i aplikacje na przyszłość ; Wyzwania w diagnozie rozwoju językowego dzieci dwu- i wielojęzycznych ; Diagnoza i terapia dysfagii w przypadku dzieci ; Przegląd rozwiązań umożliwiających komunikowanie się niemówiących dzieci ze znaczną niepełnosprawnością ruchową ; Jak pracować z dzieckiem z ADHD? ; Trening sukcesu w pracy z dzieckiem ADHD ; Rola diety w profilaktyce narządu głosu ; STUDIA PRZYPADKÓW: Rola diagnozy funkcjonalnej w planowaniu terapii logopedycznej dzieci z autyzmem ; Psychospołeczne funkcjonowanie dziecka z systemem implantu ślimakowego ; Zaburzenia mowy i komunikacji pozawerbalnej u dziecka z całościowymi zaburzeniami rozwoju o podlożu genetycznym - zespół Retta ; Zaburzenia ogólnorozwojowe związane z zespołem Edwardsa ; GLOTTODYDAKTYKA (scenariusze zajęć): Pory roku ; Polska grzeczność językowa ; Czy opakowanie tworzy przedmiot?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-109150/2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
M.in. dotyczy języka mieszkańców wsi południowo-wschodniej Rzeszowszczyzny i obrad V Rzeszowskiej Sesji Logopedycznej.
Bibliografia, netografia przy pracach.
Streszczenie w języku angielskim przy pracach.
ROZPRAWY: Unifikacja kulturowa w języku mieszkańców wsi południowo-wschodniej Rzeszowszczyzny (na przykładzie nazw własnych) ; Diagnostyka i postępowanie w zaburzeniach głosu ; Świadomość ciała i emocji w posługiwaniu się głosem ; "Księga życia" sposobem stymulowania osób starszych z otępieniem - w wymiarze poznawczym, emocjonalnym i sferze zachowań ; Logopedyczno-psychologiczne podejście do kompleksowej rehabilitacji osób z chorobą Parkinsona ; Wpływ niedosłuchu na możliwość porozumiewania się w wieku senioralnym - propozycja modelu terapii ; STUDIA PRZYPADKÓW LOGOPEDYCZNYCH: Terapia neurologopedyczna dziecka z zespołem Lennoxa-Gastauta - studium przypadku ; Dyzartryczne zaburzenia mowy u pacjentki z chorobą Parkinsona ; Diagnoza i program terapii logopedycznej osoby dorosłej jąkającej się w ujęciu interdyscyplinarnym ; Diagnoza i terapia logopedyczna osoby dorosłej z postlingwalnym ubytkiem słuchu ; GLOTTODYDAKTYKA: Na dobry początek - scenariusz zajęć do nauki języka polskiego jako obcego dla poziomu A1 ; Co to jest? Jakie to jest? Ile tego jest? Scenariusz zajęć języka polskiego dla obcokrajowców dla poziomu A1 ; Cześć Marysiu! Powiedz mi: jaka jesteś? Scenariusz lekcji języka polskiego jako obcego - poziom A1; Legenda a historia. Dlaczego Polacy nie lubią Konrada Mazowieckiego? Scenariusze lekcji historii Polski dla obcokrajowców ; VARIA: Zintegrowana skala rozwoju jako narzędzie służące do przesiewowych badań słuchu u dzieci zdrowych w wieku od 12. do 24. miesiąca życia ; Sprawozdanie z obrad V Rzeszowskiej Sesji Logopedycznej "Funkcjonowanie społeczne dzieci z problemami komunikacyjnymi", Rzeszów, 9-10 kwietnia 2016 roku.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-109150/3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Młodzi mają głos / [redaktorzy tomu Agnieszka Myszka, Katarzyna Ita Bieńkowska]. - Rzeszów : Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2019. - 271 stron : ilustracje kolorowe, fotografie, wykresy ; 24 cm.
(Głos - Język - Komunikacja ; t. 6)
Badania przeprowadzono m.in. w Nowej Dębie (s. 161-171) i Rzeszowie (s. 189-201).
Bibliografia przy pracach.
Dla studentów logopedii, także logopedów, nauczycieli, pedagogów, dziennikarzy.
Streszczenie w języku angielskim przy pracach.
CZĘŚĆ I. ZABURZENIA PŁYNNOŚCI MOWY: Justyna Samolewicz-Dyka, Wanda Kostecka: Diagnoza i programowanie terapii logopedycznej w przypadku trzynastoletniego chłopca z giełkotem. CZĘŚĆ II. ZESPOŁY GENETYCZNE: Anna Mamica: Dziewczynka z zespołem Williamsa - studium przypadku ; Maria Komisarczyk: Komunikacja funkcjonalna PECS u dziecka z zespołem Cornelii de Lange ; Edyta Jamro: Diagnoza i terapia logopedyczna dziecka z zespołem de Grouchy’ego ; Agnieszka Stefaniak: Postępowanie logopedyczne w zespole Pradera-Williego - studium przypadku ; Julia Hinc, Karolina Kamińska: Gesty wspomagające komunikację dzieci z trisomią 21. chromosomu - doświadczenia z turnusu logopedycznego. CZĘŚĆ III. ROZWÓJ MOWY I KOMUNIKACJI - ZABURZENIA, TERAPIA: Beata Rajter: Komunikacja z dzieckiem z głęboką niepełnosprawnością intelektualną w środowisku rodzinnym ; Patrycja Bilińska: Studium indywidualnego przypadku chłopca ze złożonymi zaburzeniami komunikacji ; Monika Kij: Studium przypadku trzyipółletniego dziecka z zaburzonym rozwojem mowy ; Kamila Szpunar: Wpływ wady wymowy na proces przyswajania pisma przez uczniów klas I-III szkoły podstawowej ; Ewelina Radgowska: Zastosowanie Kinesiology Taping w terapii logopedycznej. CZĘŚĆ IV. ROZWÓJ KOMPETENCJI JĘZYKOWYCH I KOMUNIKACYJNYCH: Milena Pelc: Poziom rozwoju umiejętności artykulacyjnych współczesnych trzylatków a dotychczasowy stan badań ; Natalia Królicka: Porównanie kompetencji językowych i komunikacyjnych dziewcząt i chłopców w wieku sześciu lat ; Beata Ożga: Stan wiedzy nauczycieli polonistów na temat problemów językowych związanych z dysleksją u uczniów klas IV-VI szkoły podstawowej ; Dominika Zawadzka: Komunikacja niewerbalna oraz grzecznościowe akty mowy nauczycieli na lekcjach w szkole średniej - wybrane aspekty. Z CYKLU: MOJE ŻYCIE Z...: Agata Widlarz: Moje życie z… mózgowym porażeniem dziecięcym: Życie utkane z marzeń, czyli o samej sobie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-109150/6 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Głos - Język - Komunikacja ; t. 5)
Bibliografia, netografia przy pracach.
Streszczenie w języku angielskim przy pracach.
KOMPETENCJE JĘZYKOWE, KOMUNIKACYJNE I KULTUROWE: Słowa dobre i słowa złe w komunikacji między Tobą a mną / Kazimierz Ożóg ; Studium przypadku użytkownika języka polskiego jako ojczystego, urodzonego i mieszkającego za granicą / Henriette W. Langdon ; NIEPŁYNNOŚCI MOWY: Trudne postawy i emocje towarzyszące jąkaniu - sposoby wspierania jąkającego się dziecka / Maria Faściszewska ; Postawy i emocje wobec jąkania - praca z dziećmi oraz rodzicami. Modyfikacja modelu gory lodowej Sheehana / Łukasz Kowalczyk ; WSPOMAGANIE ROZWOJU: Ośrodek wczesnej interwencji jako miejsce wsparcia dla dzieci z niepełnosprawnościami i ich rodziców / Aleksandra Buchholz, Joanna Ilnicka ; Opieka logopedyczna jako podstawowe wsparcie dla dzieci z wadą słuchu w Szwajcarii romańskiej / Edyta Tomińska Conte ; Terapia logopedyczna dziecka z mutyzmem wybiórczym. Opis i analiza przypadku / Maria Bystrzanowska ; Muzyka w terapii logopedycznej dzieci / Monika Budkowska ; VARIA: Terapia i diagnostyka afazji Broki przy użyciu modeli przetwarzania języka w badaniach z obszaru niemieckojęzycznej lingwistyki klinicznej - studium przypadku / Anna Maria Pękacka ; Tradycje współpracy polsko-słowackiej w dziedzinie logopedii - upamiętnienie 100-lecia urodzin docenta Józefa Liszki / Katarzyna Ita Bieńkowska ; VB-MAPP - właściwa ocena podstawą wlaściwej terapii / Joanna Mikołajczyk ; Emicja głosu w kształceniu nauczycieli (rozważania na marginesie książki Agnieszki Płusajskiej-Otto) / Agnieszka Myszka ; Z CYKLU "MOJE ŻYCIE Z...": Moje życie z depresją ("Samotny jak liść, zamknięty w sobie, bo życie zostawiło swoje rany...) / Witold Tuleja.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-109150/5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Obszary Polonistyki ; 2)
M.in. dot. sytuacji nauczania języka polskiego jako obcego w środowisku ukraińskojęzycznym w Rzeszowie.
Bibliogr., netogr. przy pracach.
Streszcz. ang. przy pracach.
Cz. I. JĘZYK: Obraz ziemi w powieści Kamień na kamieniu Wiesława Myśliwskiego ; Najświętsza Panna, w łaskach nieprzebrana, wstawia się sama u Chrystusa Pana - o językowym obrazie Maryi w zbiorze legend Mariana Gawalewicza Królowa Niebios ; Wybrane językowe mechanizmy indywidualizacji jako jedno z podstawowych założeń brandingu (na przykładzie marki BMW) ; Wypowiedzenie wielokrotnie złożone i jego wpływ na kształtowanie wypowiedzi. Cz. II. LITERATURA: Poezje więzienne Hugona Kołłątaja na tle przemian estetycznych i filozoficznych XVIII wieku ; Od ekwilibrystyki słowa po zejście w milczenie - kilka słów o poezji Ryszarda Krynickiego ; Tajemnica i groza w Zmierzchu Stephenie Meyer. Rzecz o cyklu powieściowym i ekranizacjach filmowych ; Zniewolenie ciał czy zniewolenie dusz? Syberia wieku XIX w rozumieniu Norwida ; „Umiem być smutną jedynie” - smutek i melancholia w twórczości Marii Bartusówny ; Obraz matki i dziecka w prozie Doroty Terakowskiej ; Romantyczny konterfekt poety i poezji w wierszu Juliusza Słowackiego Bo to jest wieszcza najjaśniejsza chwała ; Co się stało z Mirzą? - o sylwetkach podróżników współczesnej polskiej kultury popularnej wobec Sonetów krymskich Adama Mickiewicza ; Zwierzęta w opowiadaniu Ptaki Brunona Schulza w perspektywie animal studies. Cz. III. KULTURA: Z praktyki nauczania języka polskiego jako obcego w środowisku ukraińskojęzycznym w Rzeszowie ; Julije Benešić - działalność przekładoznawcza oraz językoznawcza najwybitniejszego chorwackiego polonisty ; Reklama i promocja towarów w powieści Wszystko dla pań Emila Zoli ; Wiersz czy piosenka? Fenomen polskiej poezji śpiewanej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-102439/2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Głos - Język - Komunikacja ; t. 7)
Bibliografie przy pracach.
Streszczenia w języku angielskim przy pracach.
Barbara Trygar - "Euarmostia kai aglaja" w pismach Isaiaha Berlina, Nicoli Chiaromontego i Wojciecha Karpińskiego, czyli filozoficzno-literacka triangulacja ; Monika Maziarz - Wartości w prośbach kierowanych do Matki Bożej. Analiza pieśni maryjnych ; Barbara Drozd - Wartościowanie w komentarzach internetowych (na przykładzie fanpage'u Katarzyny Michalak) ; Artur Żołądź - Gorzka prawda. Ojczyzna, naród i wolność jako wartości w piosenkach Jacka Kaczmarskiego ; Klaudia Kuraś-Szczepanek, Paulina Mormol - Nikt nie słucha, każdy zna - o wartościach eksponowanych w piosenkach disco polo na przestrzeni lat 1991-2018 ; Dominika Zawadzka - Językowy obraz pracy w opinii studentów (na podstawie badań ankietowych) ; Klaudia Cempa-Włodarczyk - Konceptualizacja miłości przez niepełnosprawną intelektualnie nastolatkę.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-109150/7 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Głos - Język - Komunikacja ; t. 4)
Dotyczy m.in. województwa podkarpackiego (s. 53-67).
Bibliografia, netografia przy pracach.
Streszczenie w języku angielskim przy pracach.
CZ. I. SPOŁECZNE ASPEKTY WSPIERANIA ROZWOJU MOWY: Katarzyna Węsierska, Aleksandra Krawczyk, Wsparcie dziecka jąkającego się w środowisku edukacyjnym ; Tomasz Gosztyła, Ojcowie dzieci z autyzmem w relacjach rodzinnych i terapeutycznych ; Agata Mężyk, Dorota Lipiec, Strategie i zasady wychowania dwujęzycznego w świadomości rodziców ; Katarzyna Ita Bieńkowska, Program rehabilitacji małych dzieci z wadą słuchu ,,Dźwięki Marzeń” w województwie podkarpackim ; Małgorzata Półtorak, Psychospołeczne funkcjonowanie dzieci z dysleksją rozwojową - wybrane aspekty ; Izabela Więcek-Poborczyk, Dorota Lipiec, Patofonetyka w praktyce logopedycznej ; CZ. II. KONTEKSTY TERAPII LOGOPEDYCZNEJ: Anna Maria Pękacka, Modele przetwarzania języka w przypadku afazji Broki w badaniach z obszaru niemieckojęzycznej lingwistyki klinicznej ; Gabriela Lorens, Aleksandra Karwowska, Fenomen dotyku we wczesnej interwencji logopedycznej ; Ewa Wasińska-Zdżalik, Wspomaganie rozwoju mowy małych dzieci z wadą słuchu - zajęcia logorytmiczne ; Aneta Lew-Koralewicz, Trening komunikacji funkcjonalnej (FCT) jako metoda terapii zachowań trudnych dzieci o zaburzonej komunikacji językowej ; Wanda Kostecka, Diagnoza i terapia logopedyczna dziecka z wczesną niepłynnością mowy - studium przypadku ; Izabela Marczykowska, Wioletta Koczaja-Styka, Opóźniony rozwój mowy na tle skrajnego wcześniactwa - studium przypadku ; CZ. III. VARIA: Katarzyna Ita Bieńkowska, Agnieszka Woźniak, Sprawozdanie z I Konferencji Naukowo-Szkoleniowej ,,Norma i zaburzenia komunikacji językowej w kontekście edukacyjnym” ; Agnieszka Myszka, Dzieci ze „świata ciszy” w społeczeństwie - recenzja książki Wybrane problemy wsparcia wczesnorozwojowego i edukacji dzieci i młodzieży z wadą słuchu na przykładzie pięciu krajów europejskich ; Sebastian Jan Gałuszka, Moje życie z Parkinsonem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-109150/4 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Obszary Polonistyki ; 3)
Dotyczy m.in. Bieszczad, zespołów weselnych z powiatów strzyżowskiego i rzeszowskiego, także badań przeprowadzonych wśród studentów uczelni rzeszowskich (s. 169-179).
Indeks.
Streszczenie w języku angielskim przy pracach.
INNY/OBCY W LITERATURZE: Stanisław Vincenz - fascynacje swojskością i innością / Justyna Bieniek ; Stereotyp a typologia postaw wobec Żydów w "Na wysokiej połoninie" Stanisława Vincenza / Mirosław Czarnik ; "Naród, który nigdy o nic nie targował się z losem" - Indianie Ameryki Północnej w "Końcu westernu" Jana Józefa Szczepańskiego / Barbara Fride ; "Przewrotne Niemki na tronie Piastów" w polskiej powieści historycznej (na wybranych przykładach) / Matylda Zatorska ; Literacki obraz Innej - Józefina de la Pologne a południowoafrykańskie doświadczenia (na podstawie "Pałacu Cezarów" Zyty Rudzkiej) / Anna Puzio ; Spotkanie z Innym w prozie Bronisława Świderskiego / Mateusz Sawczuk ; Londyńskie polis jako mekka Innych. O literacko-socjologicznym eksperymencie na podstawie wybranych opowiadań z antologii "Na końcu świata napisane. Autoportret współczesnej polskiej emigracji" / Erwina Dybisz ; Fenomenologiczno-kongitywistyczne studium Obcego/Innego w polskiej prozie migracyjnej XXI wieku (na wybranym przykładzie) / Barbara Trygar ; Autor jako Inny. Wisławy Szymborskiej sztuka życia na (po)czekaniu / Sylwia Kondek ; Kopista Bartleby - literacki portret Innego / Halina Kucyk ; INNY/OBCY W KULTURZE I JĘZYKU: Figura Obcego w wielokulturowym świecie Karpat Zachodnich na przykładzie tekstów dziewiętnastowiecznych pieśni ludowych / Ewelina Lechocka ; "Narodowość galicyjska" w pamiętnikach z przełomu XIX i XX wieku / Magdalena Ruszała ; Obraz Innego we wspomnieniach Szymona Tokarzewskiego / Mirosława Jackowicz-Korczyńska ; Oczyma "wroga", czyli Bieszczady lat 40. XX stulecia z perspektywy żołnieża UPA / Izabela Zahaczewska ; Inność/obcość akceptowana czy odrzucana? - Polacy i Ukraińcy wobec błędów jezykowych w polszczyźnie / Dominika Izdebska-Długosz ; Obcy niezupełnie obcy. językowy obraz Swojego i Obcego w "Znakach szczególnych" Pauliny Wilk / Karolina Krzysztoń ; Imigrant, uchodźca - gość czy obcy? O strategii "oswajania" i "wyobcowania" na podstawie przekazów prasowych / Agnieszka Romaneczko ; Miłość i porwania - melodramat czy brutalna tradycja? O małżeństwie w Dagestanie z perspektywy polskiej reporterki / Joanna Gościńska ; Obce nazwy zespołów weselnych z powiatów strzyżowskiego i rzeszowskiego / Magdalena Drzał ; Swój i Obcy w piosenkach hiphopowych (na przykładzie tekstów Marcina Gutkowskiego) / Barbara Różańska ; Inny/Obcy w subkulturach kibiców Lechii Gdańsk oraz Arki Gdynia / Elżbieta Benkowska ; Komponenty obce i swojskie w nazwach pływalni w południowo-wschodniej Polsce w ujęciu tekstologicznym / Beata Drążek.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-102439/3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
M.in. dotyczy: związków prof. Kazimierza Ożoga z Rzeszowem i Rzeszowskiem, związków jezuitów ze Starą Wsią koło Brzozowa oraz działalności św. Józefa Sebastiana Pelczara.
Bibliografie, netografie przy pracach.
Streszczenia w języku angielskim przy pracach.
I. WOKÓŁ KAZIMIERZA OŻOGA: Agnieszka Myszka, Ewa Oronowicz-Kida, Po prostu Kazimierz ; Krystyna Data, Mistrz - uczeń - mistrz. Jak Kazimierz Ożóg z ucznia swojego mistrza stał się mistrzem swoich uczniów ; Stanisław Gajda, Humanistyka/lingwistyka pozytywna a dobra mowa ; Stanisław Koziara, O imieniu Kazimierz w języku polskim. Szkic onomastyczno-kulturowy ; Halszka Górny, Apelatyw ożóg, określenia synonimiczne i wyrazy pokrewne w zasobie leksykalnym polszczyzny i w strukturach proprialnych ; Jarosław Kinal, Kazimierz Ożóg w analizie biblio metrycznej ; II. WOKÓŁ POLSZCZYZNY DAWNEJ: Jerzy Bartmiński, Symbolika a etymologia. (Na przykładzie tomu Rośliny-Zboża w Słowniku stereotypów i symboli ludowych) ; Bogusław Dunaj, Przejawy wartościowania form językowych w rozwoju polszczyzny ; Halina Kurek, Wiejskość w językowym obrazie „prostego człowieka” (na przykładzie gwar Dukielszczyzny) ; Janina Labocha, Język polski w społeczeństwie zaolziańskim ; Izabela Łuc, Gwara górnośląska w nowych odsłonach konsumpcyjnych ; Halina Pelcowa, Dawne słowa w obliczu zmian kulturowych i przemian cywilizacyjnych współczesnej wsi lubelskiej ; III. WOKÓŁ ZNACZENIA I LEKSYKI: Andrzej Charciarek, Dane korpusowe a badanie wyrażeń metatekstowych (na przykładzie operatora wiesz) ; Stanisław Dubisz, Typy adaptacji najnowszych anglicyzmów leksykalnych we współczesnej polszczyźnie ; Maciej Kawka, An Outline of Media Language Research in Poland: Achievements to Date and Future Prospects ; Małgorzata Kita, Młodzieżowe słowo roku jako (mały) fragment młodo mowy ; Wioletta Kochmańska, Ciało w sporcie (na przykładzie sportów sylwetkowych) - analiza kognitywna ; Maria Krauz, Obraz rodziny poruszonej (na przykładzie ości Ignacego Karpowicza) ; Danuta Krzyżyk, Helena Synowiec, Jakie problemy frazeologiczne interesują użytkowników polszczyzny (na podstawie pytań do internetowych poradni językowych) ; Małgorzata Kułakowska, Onimiczny obraz Polaków utrwalony w nazwach organizacji polonijnych ; Anna Piotrowicz, Małgorzata Witaszek-Samborska, O boomerze i kilku związanych z nim neologizmach w polszczyźnie ; Renata Przybylska, O projekcie słownika motywacyjnego polskich frazeologizmów ; IV. WOKÓŁ TEKSTU: Zofia Cygal-Krupa, Miłość w poezji ks. Jana Twardowskiego ; Zofia Czapiga, Rosyjskie antroponimy w funkcji adresatywnej w przekładzie na język polski (na materiale powieści Michaiła Bułhakowa Mistrz i Małgorzata) ; Urszula Gajewska, Godność i powołanie kobiety w nauczaniu Jana Pawła II ; Jan Miodek, Humor i zabawy językiem w korespondencji Joanny Kulmowej i Wisławy Szymborskiej ; Magdalena Patro-Kucab, O retorycznej roli postscriptum (na przykładzie prywatnych listów Alojzego Felińskiego adresowanych do Walerii Tarnowskiej) ; Małgorzata Święcicka, Monika Peplińska, O metaforach grzechu w aforyzmach ; Maria Wojtak, Modlitewnik strażaka jako realizacja reguł gatunku ; V. WOKÓŁ KOMUNIKACJI: Zofia Bilut-Homplewicz, Kontrastywność interlingwistyczna. Co może przyciągnąć uwagę badaczy w „dialogu” polonistyczno-germanistycznym? ; Grażyna Filip, Komunikacyjny potencjał ciszy. Recenzje filmowe ; Irena Kamińska-Szmaj, Rytualne hasła polityczne w czasach PRL (Niech żyje/żyją…) ; Małgorzata Karwatowska, Etyka komunikacji jako podstawa budowania relacji międzyludzkich (na przykładzie interakcji nauczyciel-uczeń) ; Ewa Komorowska, Gratulacje jako akt mowy we współczesnym języku polskim. Aspekt pragmalingwistyczny ; Justyna Majchrowska, Analiza tekstów trzecich w reklamie Lidla ; Katarzyna Sobstyl, W kręgu komunikacji młodzieży. Wpływ kontekstu na realizację wzorca tekstowego ogłoszeń studniówkowych ; Bożena Taras, Wszystkie chwyty dozwolone? O zachowaniach językowych współczesnych Polaków ; VI. WOKÓŁ LITERATURY I KULTURY: Arkadiusz Luboń, Język przekładu jako probierz trendów popkultury - przypadek amerykańskich komiksów Seed of Destruction i Wake the Devil Michaela Mignoli w polskich tłumaczeniach ; Marek Nalepa, Jezuiccy krzewiciele pobożności maryjnej (Józef Morelowski, Karol Bołoz Antoniewicz, Iwo Czeżowski) i ich związki ze Starą Wsią na Podkarpaciu ; Krzysztof Ożóg, W drodze do niepodległej Ojczyzny. Działalność religijno-patriotyczna św. Józefa Sebastiana Pelczara w Krakowie i Przemyślu ; Jolanta Pasterska, Janusz Pasterski, Igraszki „cyfrowych tubylców” z powieścią o emigracji w tle ; Magdalena Rabizo-Birek, Wejście w świat. Uwagi o juweniliach Olgi Tokarczuk ; Jan Wolski, O naszym świecie - naszym językiem. Literatura retoromańska szansą przetrwania i budulcem nowoczesnej społeczności.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-110549/t.2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 0083-4254 ; nr 280)
Bibliografia przy pracach, netografia przy niektórych pracach.
Publikacja dofinansowana przez Wydział Studiów Edukacyjnych Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza.
CZ. I. TOŻSAMOŚĆ WSPÓŁCZESNEJ MŁODZIEŻY I JEJ UWARUNKOWANIA: BOŻENA KANCLERZ, Subiektywny aspekt poczucia tożsamości współczesnej młodzieży akademickiej ; LUCYNA MYSZKA-STRYCHALSKA, Orientacje prorozwojowe współczesnej młodzieży ; MARIA PORZUCEK-MIŚKIEWICZ, ROBERT SARNECKI, Obraz własnych możliwości intelektualnych u uczniów szkoły średniej ; MAŁGORZATA DUBIS, Młodzież w obliczu zmian w obszarze aksjologicznym ; MAGDALENA CUPRJAK, Tożsamość jako cel rozwoju, czy rozwój bez celu? Tożsamość jako cel wychowania instytucjonalnego? ; MAŁGORZATA MIKOŁAJCZAK-WOŹNIAK, Pokolenie show off. Młodość pod presją znaczenia MARIAN ZDZISŁAW STEPULAK, Wybrane pedagogiczne i psychologiczne uwarunkowania wychowania młodzieży we współczesnym systemie rodzinnym ; MONIKA LEWICKA, Młodzież wobec macierzyństwa (rodzicielstwa). Realizacja zadań rozwojowych w warunkach indywidualizacji społeczeństwa ; AGNIESZKA SKOWROŃSKA-PUĆKA, Młodzież z grup defaworyzowanych w rolach rodzicielskich i partnerskich. Instytucjonalne formy wsparcia ; ŁUKASZ P. RATAJCZAK, Ojcostwo nastolatków. Implikacje (nie) jednostko we oraz potrzeba projektowania rozwiązań ; KATARZYNA WASZYŃSKA, Seksualność a seksualizacja dziewcząt. Kontekst edukacyjny ; DOROTA ZAWORSKA-NIKONIUK, Doświadczanie trudności godzenia ról rodzajowych w narracjach młodych matek aktywnych zawodowo ; CZ. II. PARTYCYPACJA MŁODZIEŻY W KULTURZE GLOBALNEJ ZMIANY: AGNIESZKA CYBAL-MICHALSKA, Orientacje społeczeństwa na globalną zmianę jako główna oś narracji w rozważaniach nad młodzieżą ; PAULINA PERET-DRĄŻEWSKA, Przeobrażenia kultury młodzieżowej we współczesnej rzeczywistości społeczno-kulturowej ; MAŁGORZATA ORŁOWSKA, Kapitał kulturowy młodzieży jako istotny paradygmat zmiany - analiza ; wybranych problemów we współczesnej Polsce KAMILA SŁUPSKA, Młodzież wobec zjawisk i treści kultury (perspektywa pedagogiczna) ; ANNA KSIĄŻAK-GREGORCZYK, Aktywność społeczna młodzieży w perspektywie szkolnej codzienności ; EWELINA WESOŁEK, Cokolwiek zechcesz - dziedzictwo kulturowe według młodych ; BARBARA KUTROWSKA, Święto oraz świętowanie w opiniach młodzieży gimnazjalnej ; WOJCIECH SIEGIEŃ, Młodzież, miasto, wojna. Etnograficzny spacer po donbaskim mieście ; BŁAŻEJ PRZYBYLSKI, "Kibicowski" światopogląd - socjopedagogiczny przekaz stadionowych transparentów TOMASZ HERMAN, Zachowania ryzykowne młodzieży w kontekście kultury współczesnej ; JUSTYNA JAKUBOWSKA-BARANEK, Zachowania autodestrukcyjne młodzieży. Uwarunkowania i funkcje samookaleczeń. Noty o autorach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-107328 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej