Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(9)
Forma i typ
Książki
(9)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(9)
tylko na miejscu
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(1)
Czytelnia Główna (Sokoła 13)
(1)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(8)
Autor
Mikułowski-Pomorski Jerzy (1937-2020)
(9)
Augé Marc (1935- )
(1)
Dyoniziak Ryszard (1930- )
(1)
Mattelart Armand (1936- )
(1)
Nęcki Zbigniew (1947- )
(1)
Pucek Zbigniew
(1)
Turczyn Anna
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(2)
2000 - 2009
(2)
1990 - 1999
(1)
1980 - 1989
(2)
1970 - 1979
(2)
Okres powstania dzieła
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(9)
Język
polski
(9)
Temat
Środki masowego przekazu
(4)
Hofstede, Geert (1928- )
(2)
Komunikacja międzykulturowa
(2)
Ong, Walter J. (1912-2003)
(2)
Trompenaars, Alfons
(2)
Czas pracy
(1)
Czas wolny od pracy
(1)
Czytelnictwo
(1)
Kultura
(1)
Miasta
(1)
Migracje
(1)
Muzea
(1)
Muzeum - Zamek w Łańcucie
(1)
Naród
(1)
Opinia publiczna
(1)
Pamięć
(1)
Patologia społeczna
(1)
Polska
(1)
Postawy
(1)
Publiczność
(1)
Rodzina
(1)
Socjologia wsi
(1)
Socjotechnika
(1)
Społeczeństwo
(1)
Społeczeństwo informacyjne
(1)
Struktura społeczna
(1)
Wartość
(1)
Wychowanie
(1)
Świadomość społeczna
(1)
Temat: czas
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
Temat: miejsce
Łańcut (woj. podkarpackie)
(1)
Gatunek
Podręczniki akademickie
(2)
Czasopisma regionalne i lokalne polskie
(1)
Opracowanie
(1)
Dziedzina i ujęcie
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
9 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-55352 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [483]-499. Indeks.
Rozdz. 1. KOMUNIKACJA KULTUROWA: 1. Pojęcie, 2. Komunikacja i jej nawiązanie, 3. Komunikacja jako spotkanie, 4. Jakie są granice komunikacji?, 5. Aktualne problemy komunikacji kulturowej ; Rozdz. 2. MIĘDZYNARODOWOŚĆ JAKO PŁASZCZYZNA KOMUNIKACJI: 1. Międzynarodowość: zmiana perspektywy, 2. Międzynarodowość: dwie jej postaci, 3. Międzypaństwowość czy międzykulturowość? Komunikowanie międzynarodowe jako czynnik stosunków międzynarodowych, 4. Transgraniczność fizyczna i kulturowa, 5. Rola obywatela: dyplomacja obywatelska, 6. Komunikowanie polityczne, 7. Komunikowanie międzynarodowe, 8. Wielokulturowość a międzynarodowość, 9. Komunikacja międzykulturowa ; Rozdz. 3. EWOLUCJA MODELI KOMUNIKACJI I KOMUNIKOWANIA: 1. Tradycyjne modele komunikacji, 2. Późniejsze modele komunikowania, 3. Społeczne funkcje komunikowania, 4. Potrzeba zmiany modelu komunikacji, 5. Zmiany zachodzące w poszczególnych składnikach modeli tradycyjnych, 6. Nowe spojrzenia na akt komunikacji ; Rozdz. 4. WPROWADZENIE DO TEORII KOMUNIKACJI MIĘDZYKULTUROWEJ: 1. Spotkanie międzykulturowe, 2. Podejścia emiczne i eticzne, 3. Media - narzędzia przekazywania treści - źródłem zróżnicowania, 4. Różnice cywilizacyjne. Technologiczne uwarunkowania różnic w komunikacji medialnej. Pierwotna i wtórna oralność wg Waltera J. Onga, 5. Komunikacja uczestnicząca (participatory communication) ; Rozdz. 5. KOMUNIKOWANIE W ZMIENIAJĄCYM SIĘ SPOŁECZEŃSTWIE: 1. Źródła wiedzy o komunikacji międzynarodowej, 2. Najważniejsze amerykańskie badania nad mediami, 3. Badania nad mediami wyrażają społeczną zmianę ; Rozdz. 6. ROLA ZMYSŁÓW W PROCESIE KOMUNIKACJI: 1. Pierwotny poziom kulturowy, 2. Orientacja proksemiczna - miejsce w przestrzeni, 3. Dotyk, 4. Smak, 5. Węch, 6. Słuch, 7. Wzrok. Przekaz wizualny ; Rozdz. 7. MEDIA, ICH CHARAKTER I PRZEMIANY: 1. Media - narzędzia zapośredniczenia, 2. Wiedza o mediach jako episteme i techne, 3. Nauka o mediach, 4. Media - ich definicja, 5. Granice mediów, 6. Konwergencja mediów, 7. Historia mediów jako dzieje komunikacji społecznej, 8. Inne typy mediów, 9. Media miejsca i media czasu, 10. Media w świetle nowych pojęć, 11. Przemiany mediów współczesnych ; Rozdz. 8. MARKETING MEDIÓW W PONOWOCZESNEJ POLSCE: 1. Problem, 2. Zmiana zapośredniczenia, 3. Dwa rodzaje marketingu, 4. Marketing mediów w świetle Consumer Culture Theory (CCT) ; Rozdz. 9. KULTURA I JEJ MIEJSCE W KOMUNIKACJI LUDZKIEJ: 1. Kultura a jednostka, 2. Kultura i cywilizacja, 3. Obecność świata materialnego i świata duchowego w kulturze, 4. Kultura jako nastawienie na wartości, 5. Kultura jako komunikacja, 6. Fragmentaryzacja społeczna ; Rozdz. 10. KULTUROWE POSTACIE KOMUNIKACJI: 1. Style poznawcze, 2. Język, 3. Style komunikacji, 4. Ramowanie medialne, 5. Metafora, 6. Gatunki, 7. Dyskurs ; Rozdz. 11. ZARZĄDZANIE KULTURĄ W DZISIEJSZYCH CZASACH. KULTURA Z CZTERECH PERSPEKTYW: SPOŁECZNEJ, NARODOWEJ, GLOBALNEJ I EUROPEJSKIEJ: 1. Wstęp, 2. Konkurs pianistyczny jako przykład, 3. Zarządzanie kulturą, 4. Finansowanie kultury, 5. Źródła wpływu, 6. Kierunki rozwoju, 7. Zakończenie: modernizacja polskiej kultury ; Rozdz. 12. TYPY KULTUR NARODOWYCH W PERSPEKTYWIE KOMUNIKACJI: 1. Charakter społeczny i charakter narodowy, 2. Analiza kultur: dominacja - współistnienie - współpraca, 3. Typy kultur według Geerta Hofstedego, 4. Typy kultur według Alfonsa Trompenaarsa ; Rozdz. 13. EUROPEJCZYCY W ŚWIETLE WYMIARÓW KULTURY: 1. Wstęp, 2. Źródła zróżnicowań, 3. Inteligencja a różnice zamożności, 4. Narody europejskie w świetle ustaleń Geerta Hofstedego, 5. Kontekst, 6. Preferencje kulinarne, 7. Narody europejskie w świetle badań nad metaforami kulturalnymi. Metafory narodów europejskich, 8. Przykłady dwu narodów europejskich ; Rozdz. 14. DZIECI TRZECIEJ KULTURY: 1. Wstęp, 2. Dzieci trzeciej kultury i ich świat, 3. Osobowość dzieci trzeciej kultury, 4. Umiejętności praktyczne dzieci trzeciej kultury, 5. Problemy dzieci trzeciej kultury.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-316.77 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [483]-499. Indeks.
Rozdz. 1. KOMUNIKACJA KULTUROWA: 1. Pojęcie, 2. Komunikacja i jej nawiązanie, 3. Komunikacja jako spotkanie, 4. Jakie są granice komunikacji?, 5. Aktualne problemy komunikacji kulturowej ; Rozdz. 2. MIĘDZYNARODOWOŚĆ JAKO PŁASZCZYZNA KOMUNIKACJI: 1. Międzynarodowość: zmiana perspektywy, 2. Międzynarodowość: dwie jej postaci, 3. Międzypaństwowość czy międzykulturowość? Komunikowanie międzynarodowe jako czynnik stosunków międzynarodowych, 4. Transgraniczność fizyczna i kulturowa, 5. Rola obywatela: dyplomacja obywatelska, 6. Komunikowanie polityczne, 7. Komunikowanie międzynarodowe, 8. Wielokulturowość a międzynarodowość, 9. Komunikacja międzykulturowa ; Rozdz. 3. EWOLUCJA MODELI KOMUNIKACJI I KOMUNIKOWANIA: 1. Tradycyjne modele komunikacji, 2. Późniejsze modele komunikowania, 3. Społeczne funkcje komunikowania, 4. Potrzeba zmiany modelu komunikacji, 5. Zmiany zachodzące w poszczególnych składnikach modeli tradycyjnych, 6. Nowe spojrzenia na akt komunikacji ; Rozdz. 4. WPROWADZENIE DO TEORII KOMUNIKACJI MIĘDZYKULTUROWEJ: 1. Spotkanie międzykulturowe, 2. Podejścia emiczne i eticzne, 3. Media - narzędzia przekazywania treści - źródłem zróżnicowania, 4. Różnice cywilizacyjne. Technologiczne uwarunkowania różnic w komunikacji medialnej. Pierwotna i wtórna oralność wg Waltera J. Onga, 5. Komunikacja uczestnicząca (participatory communication) ; Rozdz. 5. KOMUNIKOWANIE W ZMIENIAJĄCYM SIĘ SPOŁECZEŃSTWIE: 1. Źródła wiedzy o komunikacji międzynarodowej, 2. Najważniejsze amerykańskie badania nad mediami, 3. Badania nad mediami wyrażają społeczną zmianę ; Rozdz. 6. ROLA ZMYSŁÓW W PROCESIE KOMUNIKACJI: 1. Pierwotny poziom kulturowy, 2. Orientacja proksemiczna - miejsce w przestrzeni, 3. Dotyk, 4. Smak, 5. Węch, 6. Słuch, 7. Wzrok. Przekaz wizualny ; Rozdz. 7. MEDIA, ICH CHARAKTER I PRZEMIANY: 1. Media - narzędzia zapośredniczenia, 2. Wiedza o mediach jako episteme i techne, 3. Nauka o mediach, 4. Media - ich definicja, 5. Granice mediów, 6. Konwergencja mediów, 7. Historia mediów jako dzieje komunikacji społecznej, 8. Inne typy mediów, 9. Media miejsca i media czasu, 10. Media w świetle nowych pojęć, 11. Przemiany mediów współczesnych ; Rozdz. 8. MARKETING MEDIÓW W PONOWOCZESNEJ POLSCE: 1. Problem, 2. Zmiana zapośredniczenia, 3. Dwa rodzaje marketingu, 4. Marketing mediów w świetle Consumer Culture Theory (CCT) ; Rozdz. 9. KULTURA I JEJ MIEJSCE W KOMUNIKACJI LUDZKIEJ: 1. Kultura a jednostka, 2. Kultura i cywilizacja, 3. Obecność świata materialnego i świata duchowego w kulturze, 4. Kultura jako nastawienie na wartości, 5. Kultura jako komunikacja, 6. Fragmentaryzacja społeczna ; Rozdz. 10. KULTUROWE POSTACIE KOMUNIKACJI: 1. Style poznawcze, 2. Język, 3. Style komunikacji, 4. Ramowanie medialne, 5. Metafora, 6. Gatunki, 7. Dyskurs ; Rozdz. 11. ZARZĄDZANIE KULTURĄ W DZISIEJSZYCH CZASACH. KULTURA Z CZTERECH PERSPEKTYW: SPOŁECZNEJ, NARODOWEJ, GLOBALNEJ I EUROPEJSKIEJ: 1. Wstęp, 2. Konkurs pianistyczny jako przykład, 3. Zarządzanie kulturą, 4. Finansowanie kultury, 5. Źródła wpływu, 6. Kierunki rozwoju, 7. Zakończenie: modernizacja polskiej kultury ; Rozdz. 12. TYPY KULTUR NARODOWYCH W PERSPEKTYWIE KOMUNIKACJI: 1. Charakter społeczny i charakter narodowy, 2. Analiza kultur: dominacja - współistnienie - współpraca, 3. Typy kultur według Geerta Hofstedego, 4. Typy kultur według Alfonsa Trompenaarsa ; Rozdz. 13. EUROPEJCZYCY W ŚWIETLE WYMIARÓW KULTURY: 1. Wstęp, 2. Źródła zróżnicowań, 3. Inteligencja a różnice zamożności, 4. Narody europejskie w świetle ustaleń Geerta Hofstedego, 5. Kontekst, 6. Preferencje kulinarne, 7. Narody europejskie w świetle badań nad metaforami kulturalnymi. Metafory narodów europejskich, 8. Przykłady dwu narodów europejskich ; Rozdz. 14. DZIECI TRZECIEJ KULTURY: 1. Wstęp, 2. Dzieci trzeciej kultury i ich świat, 3. Osobowość dzieci trzeciej kultury, 4. Umiejętności praktyczne dzieci trzeciej kultury, 5. Problemy dzieci trzeciej kultury.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-101415 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 163-[165].
Streszczenia w językach angielskim, rosyjskim.
I. MUZEUM W ŁAŃCUCIE A AKTUALNY ROZWÓJ MUZEÓW W POLSCE: 1. Powojenny rozwój zainteresowania muzeami, 2. Pozycja Muzeum-Zamku w Łańcucie w polskim muzealnictwie ; II. POPULARNOŚĆ MUZEUM W ŁAŃCUCIE: 1. Wartości określające popularność Muzeum, 2. Modelowe a stereotypowe wyobrażenie o wartościach Muzeum-Zamku, 3. Atrakcyjność Muzeum-Zamku dla jego potencjalnych widzów w świetle ocen wartości kultury narodowej ; III. PUBLICZNOŚĆ MUZEUM-ZAMKU W ŁAŃCUCIE: 1. Cel badań. Założenia metodologiczne. Organizacja badań, 2. Popularność Muzeum-Zamku w opiniach jego aktualnych widzów, 3. Skład i struktura publiczności Muzeum-Zamku, 4. Efekty kontaktu publiczności z Muzeum-Zamkiem ; PRÓBA CHARAKTERYSTYKI FUNKCJI KULTUROTWÓRCZEJ POZAWIELKOMIEJSKIEGO MUZEUM WNĘTRZ PAŁACOWYCH.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. R-2226 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. R-707 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Socjologiczne Problemy Społeczności Lokalnych, ISSN 0867-0447 ; t. 3)
M.in. struktura tematyczna i przestrzenna materiałów krośnieńskiego tygodnika "Podkarpacie" (s. 142-164).
Bibliogr. s. [311]-324.
Józef Mądry: Przegląd czynników sprawczych rozwoju polskiej prasy lokalnej ; Marian Gierula, Marek Jachimowski: Polska prasa lokalna po II wojnie światowej ; Marek Jachimowski: Dziennikarze polskiej prasy lokalnej ; Marian Gierula: Zawartość tygodników lokalnych PZPR ; Publiczność polskiej prasy lokalnej ; Bernard Grzonka: Prasa lokalna w opiniach czytelników ; Zbigniew Oniszczuk: Polska prasa lokalna na tle innych lokalnych źródeł informacji (na przykładzie aglomeracji częstochowskiej) ; Jerzy Mikułowski Pomorski: Polska prasa lokalna jako czynnik więzi społecznej ; Wanda Hrebendowa, Maria Piekorz: Problematyka kulturalna w wybranych tygodnikach lokalnych ; Grażyna Lurzyńska: Bibliografia wybranych opracowań o polskiej prasie lokalnej za lata 1945-1988.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-100823 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-85392 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteka Dziennikarza / Ośrodek Badań Prasoznawczych RSW "Prasa-Książka-Ruch" w Krakowie ; 10)
Bibliogr.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-65164 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-92956 (1 egz.)
Brak okładki
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej