Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(9)
Forma i typ
Książki
(8)
Publikacje naukowe
(3)
Czasopisma
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
dostępne
(8)
nieokreślona
(1)
Placówka
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(5)
Wypożyczalnia Muzyczna (Żeromskiego 2)
(4)
Autor
Mazepa Teresa (1968- )
(6)
Mazepa Leszek (1931-2016)
(4)
Mazepa Teresa
(3)
Dubrovnij Taras Mikolajovič
(1)
Fink Kinga
(1)
Grzybek Grzegorz (1971- )
(1)
Kiânovs'ka Lûbov
(1)
Oliwa Grzegorz
(1)
Oliwa Grzegorz (1970- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(4)
2000 - 2009
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
Kraj wydania
Polska
(6)
Ukraina
(4)
Język
polski
(5)
ukraiński
(1)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(1)
Temat
Muzyka polska
(4)
Muzyka ukraińska
(4)
Muzyka
(2)
Aktywizacja społeczna
(1)
Animacja kultury
(1)
Edukacja kulturalna
(1)
Emisja głosu
(1)
Kultura
(1)
L'vivs'ka nacional'na muzična akademiâ imeni M. V. Lisenka
(1)
Mazepa, Leszek (1931- )
(1)
Mikuli, Karol (1819-1897)
(1)
Muzykolodzy
(1)
Promocja kultury
(1)
Sacrum
(1)
Społeczności lokalne
(1)
Szkolnictwo artystyczne
(1)
Sztuka
(1)
Wzniosłość
(1)
Temat: czas
1901-
(4)
1801-
(3)
1701-
(2)
1401-
(1)
1501-
(1)
1601-
(1)
1801-1900
(1)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
2001-
(1)
Temat: miejsce
Lwów (Ukraina)
(3)
Galicja
(1)
Galicja (kraina historyczna)
(1)
Lwów (Ukraina, obw. lwowski)
(1)
Polska
(1)
Gatunek
Materiały konferencyjne
(2)
Bibliografia osobowa
(1)
Monografia
(1)
Opracowanie
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Dziedzina i ujęcie
Kultura i sztuka
(2)
Edukacja i pedagogika
(1)
Etnologia i antropologia kulturowa
(1)
Historia
(1)
9 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 97-99.
Głos, ze względu na swe wielorakie walory, ułatwia nauczycielowi przekazywanie wiedzy. Niewłaściwe posługiwanie się głosem, wynikające nie tylko z dysfunkcji, lecz najczęściej z braku wiedzy i doświadczenia, prowadzi do wielu schorzeń uniemożliwiających dalsze wykonywanie zawodu. Niejednokrotnie powodem poważnych dolegliwości narządu głosu jest brak odpowiedniego szkolenia głosu w czasie studiów. Nauczyciele nadmiernie eksponują głos w codziennej pracy zawodowej, często nie znając podstawowych zasad związanych z pracą i higieną aparatu głosowego. Dlatego tak ważne jest, aby już w trakcie studiów słuchacze kierunków pedagogicznych i pokrewnych nabywali kompetencji emisyjnych w celu właściwego posługiwania się głosem. "Sztuka mówienia" powstała z myślą o studentach kierunków pedagogicznych i im pokrewnych, którzy zajęcia z emisji głosu mają w programach kształcenia. Zawarty w niej materiał może pomóc przyszłym i obecnym nauczycielom wyrobić lub poprawić nawyki posługiwania się najważniejszym narzędziem pracy w zawodzie nauczyciela - głosem. [Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2015]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-103499 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 111-116.
R. I. ANIMACJA KULTURY - ISTOTA, CELE, ZAKRESY, FUNKCJE I TECHNIKI: 1. Znaczenie animacji kultury w praktyce edukacyjnej ; 2. Geneza i istota animacji kultury: historia, podstawowa terminologia, definicje i koncepcje: Z historii animacji kultury ; Prekursorzy animacji kultury w Polsce: pedagodzy społeczni - H. Radlińska, K. Korniłowicz, kontrkultura - J. Grotowski ; Podstawowa terminologia, pojęcia, definicje oraz koncepcje animacji kultury ; Cele, zakresy, poziomy, funkcje i techniki animacji kultury ; 3. Pojęcia z obszaru animacji kultury: kultury, uczestnictwo w kulturze, edukacja kulturalna, społeczeństwo lokalne ; 4. Animator kultury - kreator sytuacji animacyjnych. Cechy dobrego animatora, style pracy animatorów, typy animatorów ; R. II. ANIMACJA KULTURY W PRAKTYCE EDUKACYJNEJ. PROGRAMOWANIE, PROJEKTOWANIE I REALIZOWANIE DZIAŁAŃ ANIMACYJNYCH: 1. Fazy i etapy programowania działań animacyjnych ; 2. Projekt w działaniach animacyjnych - konkretne wskazówki ; 3. Wybrane przykłady projektów animacji kultury o charakterze edukacyjnym realizowanych w Polsce od 2000 roku.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-107148 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp.Muz.Księg 2443 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Brak informacji o dostępności: sygn. Wyp.Muz.Księg 2446 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp.Muz.Księg 2447 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp.Muz.Księg 2449 (1 egz.)
Książka
W koszyku
XVII Międzynarodowa Konferencja Naukowa "Musica Galiciana" zorganizowana przez Wydział Muzyki Uniwersytetu Rzeszowskiego w 2019 r.
Dotyczy m.in. związanego z Grabownicą Starzeńską Jana Czubskiego.
Bibliografia przy artykułach.
Streszczenie angielskie przy artykułach.
Kinga Fink, Teresa Mazepa, Wstęp ; KAROL MIKULI I JEGO EPOKA: Walentyna Węgrzyn-Klisowska, Przyczynki do biografii Karola Mikulego ; Luba Kijanowska-Kamińska, Działalność i twórczość Karola Mikulego: pomiędzy uniwersalizmem romantycznym a pozytywistycznym ; Wiktor Kamiński, Psychospołeczne i receptywne uwarunkowania twórczości kompozytorskiej Karola Mikulego ; Ewa Nidecka, Wielonarodowe aspekty twórczości Karola Mikulego ; Michał Piekarski, Pieśni Karola Mikulego w kontekście poetyckiej i muzycznej twórczości romantycznej ; Tomasz Baranowski, „Dziady ogromne zrobiły wrażenie na Lwowie…” O sukcesach Stanisława Moniuszki w stolicy Galicji ; Helmut Loos, Leo Kestenberg and the Beethoven myth. Social democratic cultural policy in the 20th century / Leo Kestenberg i mit Beethovena. Socjaldemokratyczna polityka kulturalna w XX wieku ; KAROL MIKULI I JEGO UCZNIOWIE, NAŚLADOWCY, KONTYNUATORZY: Bogdan Syuta, Szkoła Karola Mikulego w pedagogice pianistycznej: rekonstrukcja mało znanych faktów ; Uliana Molchko, Krytyczno-muzyczne publikacje Denysa Siczyńskiego na łamach czasopisma „Diło” ; Kinga Fink, Z Grabownicy Starzeńskiej do Lwowa. O drodze artystycznej Jana Czubskiego, ucznia Karola Mikulego ; Oksana Fracht, Ukraińscy kompozytorzy Galicji pierwszego trzydziestolecia XX wieku jako pianiści, akompaniatorzy i kameraliści ; MUZYCY I INSTYTUCJE MUZYCZNE GALICJI: Tetiana Prokopowicz, Książę Kazimierz Lubomirski i Galicyjskie Towarzystwo Muzyczne we Lwowie: przyczynki do biografii ; Lesia Romaniuk, Działalność edukacyjna Konserwatorium im. Stanisława Moniuszki w Stanisławowie w kontekście wieloetnicznego środowiska kulturalno-artystycznego Galicji ; Teresa Mazepa, Z dziejów uczelni muzycznej Anny Niementowskiej we Lwowie ; Jakym Horak, Dokumenty i materiały Towarzystwa Muzycznego im. M. Łysenki oraz Wyższego Instytutu Muzycznego w zbiorach muzeum Stanisława Ludkiewicza we Lwowie ; Liubow Nazar, Współpraca polskich i ukraińskich uczestników ruchu Dalcroze’a we Lwowie w dwudziestoleciu międzywojennym ; Irina Bernes, Rola Bohdana Piurki i Natalii Kułyckiej w profesjonalnym przygotowaniu kadry muzycznej ziemi drohobyckiej (lata 30. XX wieku) ; MUZYCZNE DZIEDZICTWO GALICJI: Iwana Olijnik, Muzyka estradowa we Lwowie: o twórczości pieśniarskiej Bohdana (Bondi) Wesołowskiego ; Weronika Lewko, Twórczość Bohdana Wesołowskiego w przestrzeni kulturalno-artystycznej Ukrainy początku XXI wieku ; Switłana Swit, Galicyjskie tradycje muzyczne we współczesnych reklamowych utworach audiowizualnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-77914/t.17 (1 egz.)
Czasopismo
W koszyku
Materiały z XIV Międzynarodowej Sesji Naukowej "Musica Galiciana" pt.: "Wykonawcy i wykonawstwo muzyczne w Galicji (1772-1939)", Rzeszów 2012.
ROZDZIAŁY LUB ARTYKUŁY TEJ KSIĄŻKI SKATALOGOWANO POD WŁASNYMI TYTUŁAMI. DOSTĘPNE POD TYTUŁAMI PRACY ZBIOROWEJ.
Streszcz. ang. przy art.
Słowo wstępne. Wykonawcy i wykonawstwo muzyczne w Galicji (1772–1939) ; Wykonania muzyki kantatowo-oratoryjnej we Lwowie w I połowie XIX wieku ; Koncerty muzyki symfonicznej we Lwowie w I połowie XIX wieku 27 ; Działalność koncertowa Karola Lipińskiego w Galicji ; Występy artystów przyjezdnych w Krakowie w I połowie XIX wieku (oddźwięk w prasie lokalnej) ; Występy ukraińskich artystów-instrumentalistów w krytycznej ocenie Wołodymyra Sadowskiego ; Działalność koncertowa zespołów śpiewaczych Towarzystwa „Proswita”: analiza komparatywna ośrodków galicyjskich і podolskich ; Plejada pianistów koncertujących w Krakowie na przełomie XIX i XX wieku: genealogia artystyczna, repertuar koncertów, znaczenie ; Muzyczne opracowania tekstów Kornela Ujejskiego w życiu koncertowym Lwowa w II połowie XIX wieku ; Metody kształcenia pianistów w krakowskim Konserwatorium na przykładzie podręczników gry fortepianowej ; Adam Wroński – zapomniany dyrygent orkiestr wojskowych, teatralnych i rozrywkowych ; Muzycy i wykonawstwo muzyczne w Rzeszowie na przełomie XIX i XX wieku ; Model działalności śpiewaków operowych w społeczeństwie galicyjskim w II połowie XIX i na początku XX wieku (próba analizy socjologicznej) ; Z tajemnic warsztatu śpiewaczki operowej (Salomea Kruszelnicka o przygotowaniu partii operowych) ; Zasady metodyczne szkół gry na fortepianie wybitnych pianistów – uczniów Karola Mikulego ; Ukraińska chóralistyka w Galicji na przełomie XIX i XX wieku ; Artystyczna działalność Heleny Ottawowej (1874–1948) ; Ukraińscy wykonawcy muzyki w Przemyślu w okresie dwudziestolecia międzywojennego ; Żydowskie środowisko muzyczne międzywojennego Lwowa ; Maurycy Rosenthal – dyskografia nagrań i styl wykonawczy ; Gościnne występy zespołów kameralnych we Lwowie organizowane przez Galicyjskie Biuro Koncertowe Maksymiliana Türka ; Działalność sławnego śpiewaka galicyjskiego Aleksandra Myszugi w Warszawie (na podstawie warszawskich źródeł archiwalnych i prasowych ; Zbiory kolęd i szczedrówek ukraińskich kompozytorów galicyjskich jako przykłady repertuaru domowego amatorskiego muzykowania ; Socjokulturologiczne funkcje ukraińskiego ruchu chóralnego w Galicji Wschodniej przed 1939 rokiem ; Działalność „Bojana Borysławskiego” jako czynnika kulturologicznego ziemi drohobyckiej ; Koncertowe wykonawstwo fortepianowe na terenie Galicji Wschodniej w ocenie Stanisława Ludkewycza – krytyka ; Pianistka Marta Krawciw-Barabasz w ocenie lwowskich krytyków muzycznych ; Rola towarzystw chóralnych w duchowej tożsamości społeczności ukraińskiej w II połowie XIX i na początku XX wieku (na przykładzie chórów województwa tarnopolskiego) ; Hnat Chotkewycz i ugruntowanie się stylu wykonawstwa koncertowego na bandurze w Galicji na początku XX wieku ; Działalność koncertowa wybitnych pianistów galicyjskich w I połowie XX wieku w krytycznej ocenie Borysa Kudryka ; Działalność wykonawcza Jewhena Cehelśkiego na tle życia muzycznego Galicji dwudziestolecia międzywojennego ; Dyrygenci orkiestry symfonicznej Filharmonii Lwowskiej w latach 30. XX wieku ; Działalność koncertowa muzyków galicyjskich w Równem w dwudziestoleciu międzywojennym ; Wykonawstwo muzyczne we Lwowie przez pryzmat działalności Związku Ukraińskich Muzyków Profesjonalnych (1934–1939) ; Problematyka wykonawstwa chóralnego w krytycznych muzykologicznych pracach Stanisława Ludkewycza.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-77914/t.14 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(L'vìvs'ko-Râšìvs'kì Naukovì Zošiti = Lwowsko-Rzeszowskie Zeszyty Naukowe ; 3)
Na grzbiecie wyłącznie tytuł serii.
Bibliografia przy pracach.
Tekst w języku ukraińskim. Część prac tłumaczona z języka polskiego. Streszczenie w języku angielskim, polskim przy pracach. Wstęp także w języku polskim. Spis treści także w języku angielskim, polskim.
"Wzniosłe" i "przyziemne" w twórczości sacrum i profanum / Taras Dubrownyj ; "Bohohłasnyk" z Poczajewa jako kompendium zasad światopoglądowych w kontekście sacrum et profanum / Jurij Medwedyk ; Sakralność profanum (do historii stworzenia narodowego hymnu Ukrainy) / Oleksandr Kozarenko ; Etos sztuki a założenia etyki rozwoju / Grzegorz Grzybek ; Zawodowe przygotowanie śpiewaków we Lwowie w okresie XIX-XX w. / Teresa Mazepa ; Sakralność życia i twórczości dyrygenta Jewhena Wachniaka / Wasyl Czuczman ; Igor Strawinski, Paul Hindemith, Olivier Messiaen: trzy drogi ku reformie liturgicznej / Adelina Jefimienko ; Nieznany artysta - dyrygent Iwan Ochrymowycz / Marianna Fierendowicz ; Symbol artystyczny jako pośrednik między profanum i sacrum ("Złoty odgłos" Pawła Tyczyny) / Zoriana Rybczyńska ; Kultura teatralna przestrzeni szkolnej i miejskiej Galicji w okresie przedaustriackim / Nadia Tereszczuk ; Rola sacrum w życiu osoby z niepełnosprawnością nabytą / Paulina Dubiel-Zielińska ; Sacrum życia rodzinnego a etos kobiecy / Agnieszka Bielak.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-107370 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej