Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(4)
Forma i typ
Książki
(4)
Publikacje naukowe
(1)
Publikacje religijne
(1)
Dostępność
dostępne
(4)
Placówka
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(4)
Autor
Marcyński Krzysztof (1965- )
(4)
Franciszek (papież ; 1936- )
(1)
Laskowska Małgorzata (teolog)
(1)
Przybysz Monika (1978- )
(1)
Szaniawski Józef (1944-2012)
(1)
Twardy Jan (1941- )
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(4)
Język
polski
(4)
Temat
Środki masowego przekazu
(4)
Katolicyzm
(2)
Komunikacja społeczna
(2)
Kościół katolicki
(2)
Duchowieństwo katolickie
(1)
Duszpasterstwo
(1)
Ewangelizacja
(1)
Homiletyka
(1)
Lewek, Antoni (1940-2010)
(1)
Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego (Warszawa)
(1)
Temat: czas
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
1989-
(1)
2001-
(1)
Gatunek
Księga pamiątkowa
(1)
Monografia
(1)
Mowy i homilie papieskie
(1)
Orędzia papieskie
(1)
Dziedzina i ujęcie
Religia i duchowość
(2)
Media i komunikacja społeczna
(1)
4 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Komunikacja religijna i media / Krzysztof Marcyński. - Kraków : Wydawnictwo Petrus, copyright 2016. - 254, [1] strona ; 24 cm.
Bibliografia na stronach 221-[248].
Streszczenie w języku angielskim. Spis treści także w języku angielskim.
R. I. FENOMEN MEDIÓW ELEKTRONICZNYCH: I. TECHNOLOGIA MEDIÓW: 1. Media przekaźnikami ; 2. Idee ukryte w mediach ; 3. Medium jest wiadomością ; 4. Media nową retoryką ; 5. Media zimne i gorące ; 6. Prawa mediów ; II. MEDIA PRZEDŁUŻENIEM CZŁOWIEKA: 1. Polisensoryczne doświadczenie świata ; 2. Media przedłużeniem systemu nerwowego ; 3. Skutki medialnych przedłużeń ; 4. Stresogenne działanie mediów ; 5. Typologia ludzkich zmysłów ; 6. Podłoże przedłużeń człowieka ; III. MEDIA NOWYM ŚRODOWISKIEM: 1. Nowe medialne środowisko ; 2. Media generatorami informacji ; 3. Idea globalnej wioski ; 4. Rzeczywistość zastępcza ; 5. Masowa kultura ; 6. Bezcielesny człowiek ; 7. Medium telewizji ; IV. TRZY ERY KOMUNIKOWANIA: 1. Etapy rozwoju mediów ; 2. Epoka plemienna ; 3. Epoka Gutenberga ; 4. Epoka Marconiego ; V. TYTUŁEM REFLEKSJI ; R. II. FENOMEN KOMUNIKOWANIA SŁOWA BOŻEGO: I. PODSTAWOWA MISJA KOŚCIOŁA: 1. Przepowiadanie słowa Bożego nakazem Chrystusa ; 2. Przepowiadanie słowa Bożego priorytetem Kościoła ; II. PODMIOT KOMUNIKOWANIA SŁOWA BOŻEGO: 1. Bóg ; 2. Kościół ; 3. Biskup, prezbiter, diakon ; 4. Podstawowe przedmioty przepowiadającego ; III. NATURA KOMUNIKOWANIA SŁOWA BOŻEGO: 1. Przepowiednie formą ewangelizacji ; 2. Przepowiednie uobecnieniem Chrystusa w słowie ; 3. Przepowiednie uobecnieniem Chrystusa w świadectwie ; IV. ZNACZENIE KOMUNIKOWANIA SŁOWA BOŻEGO: 1. Nawrócenie ; 2. Dojrzała wiar ; 3. Relacje z Bogiem ; 4. Budowanie wspólnoty ; V. KONTEKST KOMUNIKOWANIA SŁOWA BOŻEGO: 1. Jezus Chrystus ; 2. Konkretna wspólnota ; 3. Konkretna liturgia ; VI. INKARNACYJNY CHARAKTER KOMUNIKOWANIA SŁOWA BOŻEGO: 1. Boży sposób komunikowania słowa Bożego ; 2. Paradygmat komunikowania słowa Bożego ; 3. Kaznodzieja jako Dobra Nowina ; T. III. FENOMEN KOMUNIKACJI RELIGIJNEJ W KONTEKŚCIE MEDIÓW ELEKTRONICZNYCH: I. POSTAWA KOŚCIOŁA WOBEC MEDIÓW: 1. Dystans, krytyka i akceptacja ; 2. Pełna aprobata i wykorzystanie ; II. WYKORZYSTANIE MEDIÓW DO PRZEPOWIADANIA SŁOWA BOŻEGO: 1. Żywe słowo a media elektroniczne ; 2. Bezpośrednie spotkanie a media elektroniczne ; 3. Budowanie wspólnoty a media elektroniczne ; 4. Kontekst liturgii a media elektroniczne ; 5. Świadectwo życia a media elektroniczne ; III. MISJA KOŚCIOŁA WOBEC MEDIÓW ELEKTRONICZNYCH: 1. Ewangelizacja kultury elektronicznych mediów ; 2. Poznawanie natury elektronicznych mediów ; 3. Umiejętności doboru adekwatnego medium ; 4. Hierarchia mediów w wykorzystaniu dla ewangelizacji ; 5. Pielęgnacja żywego kontaktu ; 6. Przepowiadanie słowa Bożego pielęgnacją żywego słowa ; 7. Miejsce mediów elektronicznych w przepowiadaniu słowa Bożego ; 8. Miejsce mediów elektronicznych w ewangelizacji ; 4. ZNACZENIE HOMILII TRANSMITOWANEJ PRZEZ MEDIA: 1. Słowo o Bogu, a nie słowo Boga ; 2. Religijna informacja, a nie wydarzenie ; V. TYTUŁEM REFLEKSJI.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-106639 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Prześwietlanie Kościoła. Prolog ; Media w komunikacji wiary - uwagi wstępne ; INFORMACJA W KOŚCIELE: Kościół na informacyjnej autostradzie ; Obieg informacji w kościele ; Katolicka Agencja Informacyjna. Podstawowe zasady relacji z mediami ; Mikropolityka informacyjna Kościoła w sieci ; KOŚCIÓŁ W MEDIACH: Uczymy się korzystać z mediów ; Informacje prasowe o finansach Kościoła. Analiza treści "Gazety Wyborczej" i "Rzeczpospolitej" ; Między sym-bolizmem i dia-bolizmem w radio ; Kościół w eterze. W dwadzieścia lat po upadku komunizmu ; Kościół ma "dobrą prasę"? Stan prasy katolickiej w Polsce ; MEDIA W KOŚCIELE: Pięć prawd medialnych ; Zasady obecności Kościoła w mediach ; Edukacja medialna w Kościele ; Rzecznik prasowy w instytucji kościelnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-98417 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach [309]-314.
Papież Franciszek od początku swojego pontyfikatu wzbudza zainteresowanie mediów i sympatię opinii publicznej. Udało mu się w ciągu kilku miesięcy dokonać rzeczy niebywałej, został „Człowiekiem roku 2013” tygodnika „TIME” i miesięcznika środowiska LGBT „The Advocate”. Został też okrzyknięty „królem internetu”, gdyż liczba wyników hasła „papież Franciszek” przewyższyła liczbę „kliknięć” i wpisów w wyszukiwarkach nie tylko jego poprzedników, ale również światowych przywódców (w tym Obamy i Putina). Twitty papieża śledzi i komentuje kilkanaście milionów internautów, a internet pełen jest „memów” z Franciszkiem, i w przeważającej większości są one wyrazem sympatii do niego. Wszystkie te zjawiska można uznać za fenomen popularności nowego papieża i sukces wizerunkowy. Na sukces ten złożyło się kilka czynników: gesty typowo wizerunkowe (np. stare buty), łatwość w nawiązywaniu bezpośrednich kontaktów („selfie” z papieżem), wykorzystanie możliwości sieci i aktywność w niej, ale przede wszystkim jego wypowiedzi. To zainteresowanie papieżem ze strony różnych środowisk, zwłaszcza tych pozostających na obrzeżach Kościoła lub poza nim, spowodował „język Franciszka”, czyli to jak, a przede wszystkim, co mówi. Odpowiadając na to zainteresowanie, przygotowujemy do wydania publikację zawierającą zbiór wypowiedzi papieża Franciszka wygłaszanych lub publikowanych przy różnych okazjach. Dzięki nim można poddać analizie „język Franciszka”, w tym te elementy, które powodują, że w mediach świeckich pisze się, iż zmienił on „język Kościoła”. Nie mniej ważne jest badanie, czy i ewentualne w jaki sposób i na ile zmiana języka wypowiedzi papieża przekłada się na zmianę nauczania Kościoła. Innymi słowy: czy wypowiedzi papieża Franciszka to zmiana doktryny (lub choćby jej zapowiedź), czy też doktryna pozostaje niezmienna, ale zmienia się sposób komunikowania się Kościoła ze światem? Dla wielu ludzi, zwłaszcza tych, którzy od Kościoła odeszli, nie widząc w nim miejsca dla siebie, są to pytania kluczowe. To ci drudzy, słysząc o „Kościele wyruszającym w drogę”, potrzebie prac nad „teologią kobiety”, „docieraniu do peryferii”, konieczności „dialogu ze współczesnymi mężczyznami i kobietami”, sprzeciwie wobec „ekonomii wykluczenia i nierówności społecznej, która zabija”, tak pozytywnie oceniają Franciszka. I to z nimi właśnie udało się papieżowi nawiązać dialog, dzięki realizacji w praktyce komunikacyjnej „kulturze spotkania”, której poświęcił swoje pierwsze orędzie na Światowy Dzień Środków Społecznego Przekazu. Sądzimy, że publikacja spotka się z zainteresowaniem teologów, medioznawców i wszystkich zainteresowanych nauczaniem papieża Franciszka oraz współczesną doktryną medialną Kościoła katolickiego. [Wydawnictwo Naukowe PWN, 2016]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-112351 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. prac A. Lewka s. [39]-57 i bibliogr. przy pracach.
Z ŻYCIA I DZIAŁALNOŚCI JUBILATA ; WYBRANE TEKSTY KS. PROFESORA A. LEWKA: Z teorii kaznodziejstwa i nowej ewangelizacji ; Edukacja medialna i dziennikarstwo ; Sługa boży ks. Jerzy Popiełuszko ; ARTYKUŁY DEDYKOWANE JUBILATOWI: Homiletyka i ewangelizacja ; Media i dziennikarstwo.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-103704 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej