Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(6)
Forma i typ
Książki
(6)
Albumy i książki artystyczne
(1)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(6)
Placówka
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(6)
Autor
Mach Aleksandra
(3)
Mach Aleksandra (pedagog)
(3)
Chodkowska Maria
(2)
Barłóg Krystyna
(1)
Uberman Marta
(1)
Zaborniak-Sobczak Małgorzata
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(6)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(6)
Ukraina
(1)
Język
polski
(5)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Rodzina
(3)
Arteterapia
(1)
Bezdomność
(1)
Dorosłość
(1)
Działalność charytatywna
(1)
Dziecko zdolne
(1)
Emigracja zarobkowa
(1)
Inteligencja (psychol.)
(1)
Kirenko, Janusz (1954- )
(1)
Kobieta
(1)
Kultura
(1)
Malarstwo polskie
(1)
Marginalizacja społeczna
(1)
Małżeństwo
(1)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(1)
Myślenie twórcze
(1)
Młodzież
(1)
Młodzież niepełnosprawna umysłowo
(1)
Nauczyciele
(1)
Niepełnosprawni
(1)
Opieka społeczna
(1)
Osobowość
(1)
Pedagodzy
(1)
Pedagogika kultury
(1)
Pedagogika medialna
(1)
Pedagogika specjalna
(1)
Pedagogika społeczna
(1)
Pomoc postpenitencjarna
(1)
Poradnictwo zawodowe
(1)
Przemoc w rodzinie
(1)
Rynek pracy
(1)
Siła robocza
(1)
Socjologia kultury
(1)
Społeczeństwo informacyjne
(1)
Społeczeństwo obywatelskie
(1)
Studenci
(1)
Uczniowie
(1)
Uniwersytety trzeciego wieku
(1)
Wychowanie
(1)
Wychowanie moralne
(1)
Wykluczenie społeczne
(1)
Zdolności
(1)
Znaniecki, Florian (1882-1958)
(1)
Temat: czas
1801-
(1)
1901-
(1)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
2001-
(1)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
Gatunek
Album
(1)
Biografia
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Wywiad rzeka
(1)
Dziedzina i ujęcie
Kultura i sztuka
(2)
Edukacja i pedagogika
(1)
Psychologia
(1)
6 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Lwowsko-Rzeszowskie Zeszyty Naukowe = L'vìvs'ko-Râšìvs'kì Naukovì Zošiti ; 2)
Na grzbiecie wyłącznie tytuł serii.
Dotyczy m.in. cyklu zajęć z dziećmi o Rzeszowie (s. 45-53) i związków profesora Zbigniewa Jeżewskiego z Rzeszowem.
Bibliogr. przy pracach.
Tekst częściowo w języku angielskim, ukraińskim. Streszczenie angielskie, polskie, ukraińskie przy pracach.
KULTURA, SZTUKA, EDUKACJA - WZAJEMNE PRZENIKANIE: Kultura w edukacji - implikacje pedagogiczne / Aleksandra Mach ; Proces edukacji artystycznej poprzez dialog i wartości / Krystyna Węgrzyn-Białogłowicz ; Przybliżanie dzieci do sztuki i rozwijanie ich świadomości własnej przestrzeni kulturowej / Teresa Piątek ; Analiza twórczej ekspresji dziecka w aspekcie rozwojowym / Krystyna Węgrzyn-Białogłowicz ; Art, disability and culture - the origin of the disabled artist / Pavel Sochor ; Sztuka reklamowa jako obszar kreowania i modyfikowania ról kobiecych i męskich / Magda Urbańska ; SZTUKA I JEJ WYMIAR TERAPEUTYCZNY: Art-terapìâ na Ukraïnì: stan i perspktivi rozvitku / Olena Voznesens'ka ; Socìokyl'turnì aspekti ta konceptualìzacìâ zastosuvannâ art-terapìï u procesì pìdgotovki ukraïns'kih pedagogìv novoï generacìï / Zorâna Lenìv ; Plastyczne 'zdarzenia ekspresyjne" elementem terapii przez sztukę dziecka / Marta Uberman ; O społecznym funkcjonowaniu dziecka z autyzmem w aspekcie oddziaływań arteterapeutycznych / Agnieszka Łaba ; O metodach pomiarów skutków terapii muzyką / Monika Hippe ; Zastosowanie metod i technik muzykoterapeutycznych u dzieci w wieku przedszkolnym na Ukrainie / Teresa Mazepa ; Zastosuvannâ logoritmìki âk vidu ìnteraktivnoï muzikoterapìï z psihokorekcìjnoû metoû: praktičnij aspekt / Lûbov Sav'âk, Roksolâna Prizvans'ka, Natalìâ Drìbhûk ; Tancûval'no-ruhova terapìâ s'ogodennâ ta majbutn'ogo / Ol'ga Kebas ; Horeografìčnì zanâttâ u grupah dìtej z fìzičnimi vadami (na prikladì trenažu džaz-tancû) / Oleksandr Plahotnûk ; Horeografìâ âk odin z art-terapevtičnih zasobìv / Oleg Petrik ; TWÓRCA - PEDAGOG - PROFESJONALNE PŁASZCZYZNY DZIAŁALNOŚCI ARTYSTYCZNEJ: Zbigniew Jeżewski (1921-1997). Pianista - pedagog - twórca / Ewa Fedyczkowska ; Muzično-vikonavs'ka majsternìst' pìanìsta-koncertmejstera âk hudožn'o-pedagogìčna problema / Tetâna Malčanova ; Akademìčna osvìta u VNZ v galuzì horeografìčnoï kul'turi: genezis ta svìtovì naukovo-tvorčì centri / Denis Šarikov ; Muzična osvìta baletmejstera v kontekstì sučasnoï osvìtn'oï fìlosofìï / Olena Kravčuk ; Vtìlennâ sučasnih prijomìv performancu v prakticì režisuri odnoaktnogo baletu / Oksana Lan' ; "Contemporary dance": ponâttâ ta etapi formuvannâ školi / Marina Pogrebnâk.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-107369 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr., wykaz aktów prawnych s. 307-[335].
Niepełnosprawność intelektualna - ujęcie psychopedagogiczne ; Małżeństwo i rodzina w kontekście niepełnosprawności - wybrane zagadnienia ; Problematyka seksualności osób z niepełnosprawnością intelektualną ; Perspektywy życiowe u progu dorosłości ; Psychospołeczne wyznaczniki oczekiwań wobec życia w małżeństwie i rodzinie osób z niepełnosprawnością intelektualną ; Oczekiwania wobec życia w małżeństwie i rodzinie badanych osób z niepełnosprawnością intelektualną - analiza porównawcza ; Funkcjonowanie psychospołeczne osób z niepełnosprawnością intelektualną - analiza porównawcza ; Zależności między funkcjonowaniem psychospołecznym a oczekiwaniami wobec życia w małżeństwie i rodzinie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-103765 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka jest rezultatem dwudniowych obrad polsko-słowackiego sympozjum naukowego, które odbyło się w Rzeszowie w dniach 29-30 kwietnia 2009 r.
Badania przeprowadzono m.in. w woj. podkarpackim, pow. przemyskim i wśród studentów Uniwersytetu Rzeszowskiego.
Bibliogr. przy ref.
Tekst częśc. słowac.
Streszcz. ang. przy ref.
I. W POSZUKIWANIU SPOSOBÓW PRZECIWDZIAŁANIA PROBLEMOM MARGINALIZUJĄCYM SYTUACJĘ SPOŁECZNĄ JEDNOSTEK I GRUP: Z doświadczeń historycznych pedagogicznego działania na rzecz wsparcia osób zagrożonych marginalizacją ; Pedagogika wobec wyzwań przeciwdziałania marginalizacji i wykluczeniu ; Pedagogika wobec wyzwań przeciwdziałania marginalizacji i wykluczeniu ; Proces wyłaniania się pewnych marginalnych grup społecznych, jak i przeistaczanie się niektórych jednostek na obszary ekskluzji ; Rodina ako nenahraditelná inštitúcia v sociáľnom systeme organizácie (Rodzina jako podstawowa jednostka organizacyjna w społeczeństwie obywatelskim) ; Migracje zarobkowe młodych Polaków a ich zagrożenie marginalizacją w ojczyźnie ; Úloha univerzít pri predchádzaní marginálizácie osôb prostredníctvom saturácie edukačných potrieb (Rola edukacyjna uniwersytetów w zapobieganiu marginalizacji). II. WYBRANE KWESTIE MARGINALIZACJI W ŚWIETLE BADAŃ DIAGNOSTYCZNYCH: Výber vhodného sociálnodiagnostického prístupu v kontexte posúdenia životnej situácie klienta-rodiny. Možnosti súčasnej teórie a praxe. (Dobór właściwego postępowania socjalnodiagnostycznego w kontekście oceny sytuacji życiowej rodziny - klienta. Współczesne możliwości w teorii i praktyce) ; Edukacja osób zagrożonych społecznym wykluczeniem jako metoda i proces budowania gotowości do zmiany ; Przejawy marginalizacji w zakresie uczestnictwa w kulturze niektórych grup i środowisk osób dorosłych z terenu województwa podkarpackiego (w świetle badań diagnostycznych) ; Diagnozowanie w skali regionu potrzeb byłych więźniów, ich sytuacji egzystencjalnej, możliwości wsparcia społecznego jako elementu systemowych oddziaływań zapobiegających marginalizacji i wykluczeniu społecznemu ; Relacje pomiędzy kapitałem ludzkim a rozwojem gospodarczym ; Stan kompetencji obywatelskich młodych dorosłych - na przykładzie opinii studentów pedagogiki Uniwersytetu Rzeszowskiego ; Perspektywy życiowe uczniów szkół średnich i ich szkolne determinanty. III: INSTYTUCJONALNE I ŚRODOWISKOWE WSPIERANIE JEDNOSTEK I GRUP ZAGROŻONYCH MARGINALIZACJĄ: K problematike otvorenosti univerzit voči potrebám učiaceho sa regiónu (Uczelnie wyższe wsparciem dla rozwoju ekonomicznego regionu) ; Społeczeństwo informacyjne, medialne, sieciowe determinantem transformacji społecznych - potrzeba pedagogiki medialnej ; Aktywizacja zawodowa a problem marginalizacji osób niepełnosprawnych powiatu przemyskiego ; Punkty konsultacyjne jako jedna z form pomocy środowiskom zagrożonym marginalizacją ; Udział towarzystw dobroczynnych w przeciwdziałaniu marginalizacji ubogich dzieci, młodzieży oraz osób dorosłych - aspekt historyczny ; Przeciwdziałanie marginalizacji osób starszych poprzez edukacyjną ofertę uniwersytetów trzeciego wieku ; Znaczenie edukacji w przeciwdziałaniu marginalizacji społecznej osób bezdomnych ; Bezdomność jako powód marginalizacji i wykluczenia społecznego ; Rola doradztwa zawodowego w przeciwdziałaniu marginalizacji osób bezrobotnych ; Wspieranie osób bezrobotnych poprzez ofertę pedagogicznych studiów podyplomowych ; Trh práce z pohľadu sociológie, ekonómie a ekonomickej sociológie (Rynek pracy w kontekście socjologii, ekonomii i socjologii gospodarczej). IV: ŚRODOWISKOWE UWARUNKOWANIA ZAGROŻENIA MARGINALIZACJĄ ZE SZCZEGÓLNYM UWZGLĘDNIENIEM SYTUACJI KOBIET: Monitorowanie przemocy w rodzinie - "Niebieska Karta" ; Pedagogika socjalna a potrzeby społeczne rodziny ; Dziejowy model edukacji kobiet - marginalizacja w procesie kształcenia ; Przeciw społecznemu wykluczeniu kobiet doświadczających przemocy w rodzinie ; Stygmatyzacja a ryzyko marginalizacji osób niepełnosprawnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-96665 (1 egz.)
Książka
W koszyku
M.in. badaniami objęto młodzież Rzeszowa i woj. podkarpackiego.
Bibliogr. przy pracach.
Tekst częśc. ukr.
Streszcz. pol., ukr. przy pracach.
I. AKTUALNOŚĆ KONCEPCJI ZNANIECKIEGO WE WSPÓŁCZESNEJ NAUCE: Maria Chodkowska - Obszary współczesnego dyskursu pedagogicznego w teorii Floriana Znanieckiego ; Paweł Tyrała - Uniwersalność poglądów pedagogicznych Floriana Znanieckiego ; Maria Dudzikowa - Wokół interdyscyplinarności w nauce. Esej krytyczny ; Tadeusz Michalczyk - Współczynnik humanistyczny jako jedno z podejść ontologiczno-metodologicznych badania zjawisk społecznych ; Luba Kijanowska-Kamińska - Problemy współczesnej pedagogiki humanistycznej na obszarze postradzieckim ; Kazimierz Szmyd - Florian Znaniecki - w kręgu humanistycznej socjologii wychowania. Uniwersalność i aktualność myśli ; Beata Ecler-Nocoń - Inspiracje Florianem Znanieckim w badaniach pedagogicznych ; Eliza Maria Chodkowska - Chemia a rozwój społeczny. Między teorią Floriana Znanieckiego a paradygmatem współczesnej wiedzy. II. ŚRODOWISKO A WYCHOWANIE DO KULTURY NARODOWEJ I GLOBALNEJ: Maria Chepil - Idee wychowania rodzinnego Floriana Znanieckiego a kształtowanie postaw patriotycznych młodzieży ukraińskiej na przełomie XIX-XX wieku ; Edyta Wolter - Wartość kultury narodowej w koncepcji Floriana Znanieckiego ; Anna Bajorek - Rodzinne uwarunkowania przekazu kultury duchowej i tradycji ; Anna Batiuk - Pozycja i rola kobiety w rodzinie. Od tradycji do partnerstwa ; El'vira Tajnel' - Nacional'na osvita v Ukraini v umovah rozbitku procesiv globalizacji ; Ewa Markowska-Gos - Zachowania ludyczne współczesnej młodzieży jako jeden z przejawów kultury ponowoczesnej (komunikat z badań) ; Maria Łukaszek - Rodzina a aktywność seksualna wychowanków Ochotniczych Hufców Pracy. III. W POSZUKIWANIU MOŻLIWOŚCI PRZECIWDZIAŁANIA ŚRODOWISKOWYM BARIEROM ROZWOJU DZIECI I MŁODZIEŻY: Mieczysław Radochoński - Rola czynników społeczno-kulturowych w zapobieganiu antyspołecznym zaburzeniom osobowości - aktualność koncepcji Floriana Znanieckiego w świetle współczesnej myśli psychologicznej ; Zofia Kawczyńska-Butrym - Florian Znaniecki i Chłop polski - metody i zakres socjologicznej analizy migracji ; Barbara Pilecka - Kryzys psychiczny u dorastającej młodzieży w kontekście emigracji zarobkowej rodziców ; Barbara Sordyl - Poczucie osamotnienia u dzieci z rodzin migrujących zarobkowo ; Dorota Pstrąg - Przyczyny zachowania patologicznego w świetle koncepcji osobowości społecznej Floriana Znanieckiego ; Bożena Dusza - "Zboczeńcy" w szkole (?) - "osobowości społeczne" Floriana Znanieckiego inspirującą kategorią w badaniach młodzieży ; Piotr Długosz - Orientacje życiowe młodzieży Podkarpacia. IV. HUMANISTYCZNE PODSTAWY WSPÓŁCZESNYCH WYZWAŃ W PRACY ŚRODOWISKOWEJ: Czesław Lewicki - Wsparcie społeczne w procesie ograniczania nierówności społecznych - próba systemowego ujęcia zagadnienia ; Mariâ Šved - Golovni tendencji formuvannâ moral'no-duhovnih cinnostej social'nogo pedagoga ; Katarzyna Krasoń - Twórczy, dywergencyjny - inny? ; Anna Śniegulska - Stosunki wychowawcze jako przedmiot naukowych zainteresowań Floriana Znanieckiego ; Antoni Zając - Transgresja rozwoju "kapitału ludzkiego" na pograniczu II - III - IV fali przemian cywilizacyjnych ; Elżbieta Dolata - Rola wychowania higienicznego w przygotowaniu do życia społecznego. Inspiracje Floriana Znanieckiego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-94413 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tych lat nie odda nikt... ; NAUKA: Rozmowa o nauce, Aleksandra Mach rozmawia z Januszem Kirenko ; SZTUKA: Słowo o sztuce, Marta Uberman rozmawia z Jerzym Tomalą ; Rozmowa o sztuce, Marta Uberman rozmawia z Januszem Kirenko ; Zbiór barw rozmaitych, Marta Uberman ; Constans Czerwieni, Marta Uberman rozmawia z Marleną Makiel-Hedrzak ; Malarstwo ikon, Marta Uberman rozmawia z Urszulą Tomasiak.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. AF-106532 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Streszcz. rozdz. w jęz. ang.
Integracyjno-indywidualizacyjne konteksty wspierania uzdolnień dzieci i młodzieży ; Rozwój osobowości, a tendencje autodestrukcyjne ; Konteksty wspomagania rozwoju uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych ze szczególnym uwzględnieniem uczniów zdolnych, utalentowanych ; Metody wychowawcze preferowane przez rodziców a osiągnięcia szkolne dzieci ; Odkrywanie talentów. Mit czy rzeczywistość? ; Zabawa w nauce języka angielskiego w przedszkolu ; Wspieranie rozwoju uzdolnień przyrodniczych dziecka w kontekście wyzwań globalnych i lokalnych ; Wspierająca funkcja edukacji moralnej w wychowaniu i rozwijaniu talentów młodzieży ; Kompetencje zawodowe nauczycieli uczniów zdolnych ; Rola samooceny nauczyciela w kształtowaniu twórczych relacji z uczniami i rodzicami ; Rola i znaczenie relacji interpersonalnych w twórczej komunikacji pomiędzy uczniem i wychowawcą ; Rozwijanie aktywności twórczej uczniów kl I-III w propozycjach aktualnych programów kształcenia ; Moje doświadczenia w pracy z dzieckiem o wybitnych zdolnościach ogólnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-97386 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej