Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(19)
Forma i typ
Książki
(19)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(2)
Proza
(2)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(29)
wypożyczone
(1)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(8)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(13)
Wypożyczalnia Muzyczna (Żeromskiego 2)
(4)
Filia 5 (Budziwojska 194)
(1)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(1)
Filia 7 (Osmeckiego 51)
(1)
Filia 10 (Podchorążych 1)
(1)
Filia 13 (Iwonicka 38)
(2)
Autor
Lubelski Tadeusz (1949- )
(19)
Sowińska Iwona (filmoznawstwo)
(4)
Garbicz Adam (1943- )
(2)
Kaniecki Przemysław
(2)
Konwicki Tadeusz (1926-2015)
(2)
Syska Rafał
(2)
Syska Rafał (1974- )
(2)
Adamczak Marcin (1980- )
(1)
Dudziński Robert
(1)
Frensham Raymond G
(1)
Piepiórka Michał
(1)
Vertinskij Aleksandr Nikolaevič (1889-1957)
(1)
Wajda Andrzej (1926-2016)
(1)
Wawrzyszko Paweł
(1)
Zwierzchowski Piotr (1972- )
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(7)
2000 - 2009
(8)
1990 - 1999
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(4)
Kraj wydania
Polska
(18)
Język
polski
(18)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(2)
Temat
Film polski
(4)
Kieślowski, Krzysztof (1941-1996)
(2)
Film
(1)
Film francuski
(1)
Griffith, David Wark (1875-1948)
(1)
Kapitalizm
(1)
Kina
(1)
Krytyka społeczna
(1)
Lumiére, Louis (1864-1948)
(1)
Méliés, Georges (1861-1938)
(1)
Nowa Fala (film)
(1)
Postmodernizm
(1)
Reżyserzy
(1)
Rohmer, Eric (1920- )
(1)
Schérer, Maurice (1920- )
(1)
Tematy i motywy
(1)
Transformacja systemu społeczno-gospodarczego
(1)
Truffaut, François (1932-1984)
(1)
Varda, Agnés (1928-)
(1)
Wajda, Andrzej (1926-2016)
(1)
Temat: czas
1901-2000
(3)
1945-1989
(2)
1989-
(2)
2001-
(2)
1801-1900
(1)
1901-
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Film
(4)
Film polski
(4)
Podręczniki akademickie
(3)
Encyklopedie
(2)
Esej
(2)
Film francuski
(2)
Opowiadania i nowele
(2)
Publicystyka
(2)
Biografie
(1)
Film niemy
(1)
Monografia
(1)
Podręcznik
(1)
Poezja rosyjska
(1)
Dziedzina i ujęcie
Historia
(2)
Kultura i sztuka
(2)
Literaturoznawstwo
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
19 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Historia kina polskiego : twórcy, filmy, konteksty / Tadeusz Lubelski. - Wyd. 3. - Katowice : Videograf II, 2009. - 622, [1] s., [32] s. tabl. kolor. : il. (w tym kolor.), faks., fot. ; 27 cm.
Bibliogr. s. [579]-596. Indeksy.
W OPRACOWANIU
Rozdz. I. POCZĄTKI KINA NA ZIEMIACH POLSKICH (1895-1918): 1. Czekanie na kino; 2. Pierwsze pokazy kinematografu; 3. Polscy pionierzy i wynalazcy; 4. Kształtowanie się życia filmowego; 5. Początki twórczości filmowej. Rozdz. II. NASZE KINO NIEME. ROMANTYZM STRYWIALIZOWANY (1919-1929): 1. Nieodwzajemniona miłość; 2. Model upolityczniony: 2A. Filmy patriotyczno-propagandowe, 2B. Adaptacje literatury narodowej; 3. Model ludyczny: 3A. Oblicza mabuzerii, 3B. "Złota seria Sfinksa"; 4. Model autoteliczny. Rozdz. III. NASZE KINO KLASYCZNE. KRZYWE ZWIERCIADŁO POLSKIEJ MENTALNOŚCI (1930-1939): 1. Opóźniony przełom dźwiękowy; 2. Kino branżowe: 2A. Filmy historyczno-patriotyczne, 2B. Komedie, 2C. Melodramaty; 3. Kino "społecznie użyteczne"; 4. Kino awangardowe; 5. Film żydowski w Polsce. Rozdz. IV. CZTERY DROGI FILMOWCÓW POLSKICH W CZASIE II WOJNY ŚWIATOWEJ (1939-1945): 1. W kraju; 2. Na emigracji; 3. Ze Wschodu na Zachód; 4. Ze Wschodu do kraju. Rozdz. V. KINO ZIDEOLOGIZOWANE. OD KINOFIKACJI DO PACYFIKACJI (1945-1954): 1. Upaństwowienie kinematografii; 2. Niespełnione możliwości, zawiedzione obietnice; 3. Świadectwa dokumentalne; 4. Spełnienia mimo wszystko; 5. Rodzimy socrealizm. Rozdz. VI. EPOKA SZKOŁY POLSKIEJ (1955-1961): 1. "Świat przedstawień" w fazie odwilży; 2. Wyzwalanie się z socrealizmu: 2A. Twórcza adaptacja, 2B. Bezpośrednia polemika, 2C. Manifestacja swobody artystycznej, 2D. Podjęcie tematów tabu: "czarna seria", 2E. Fabularna odmiana "czarnej serii"; 3. Szkoła Polska: 3A. Nurt psychoterapeutyczny, 3B. Nurt plebejski, 3C. Nurt psychologiczno-egzystencjalny, 3D. Bilans Szkoły Polskiej; centrum i obrzeża nurtu; 4. Poza Szkołą: 4A. Kino popularne, 4B. Kino eksperymentu artystycznego, 4C. Świadectwa nowego obyczaju. Rozdz. VII. DWUZNACZNY UROK LAT SZEŚĆDZIESIĄTYCH (1962-1969): 1. Tematyka historii najnowszej: 1A. Kino martyrologiczno-odwetowe, 1B. Kino narodowo-kombatanckie, 1C. Kontynuacje Szkoły Polskiej, 1D. Tonacja sprawozdawcza, tonacja liryczna...; 2. "Tematyka współczesnego życia": 2A. Współczesność zadekretowana, 2B. Współczesność pospolita, czyli bunt scenarzystów, 2C. Współczesność umykająca, 2D. Współczesność dokumentowana; 3. Kino rozrywkowe: 3A. Komedia, 3B. Inne gatunki; 4. Adaptacje literatury narodowej; 5. Polska Szkoła Animacji; 6. Nowe kino. Rozdz. VIII. KINO MŁODEJ KULTURY I KINO ŚWIADOMOŚCI HISTORYCZNEJ (1969-1975): 1. Kino Młodej Kultury: 1A. Stronnictwo inteligenckiego rygoryzmu, 1B. Stronnictwo rejestracji, 1C. Stronnictwo groteski, 1D. Stronnictwo kreacji; 2. Kino świadomości historycznej: 2A. Kino mitologii plemiennej: Śląsk Kutza, 2B. Kino mitologii narodowej: adaptacje Wajdy, 2C. Kino mitologii osobistej: esej metafizyczny Konwickiego, 2D. Mit "dzieciństwa powtórzonego": schulzowski film Hasa, 2E. Mit inteligenckiej apokalipsy: debiut Żuławskiego, 2F. Kino pamięci indywidualnej: Stanisław Różewicz, 2G. Wyrafinowane adaptacje: Majewski, Borowczyk; 3. Kino wystawne: 3A. Widowiska narodowe, 3B. Widowiska państwowe, 3C. Widowiska wojenne; 4. Przedstawianie rzeczywistości w kinie popularnym: 4A. Komedia, 4B. Film obyczajowy, 4C. Film dla dzieci i młodzieży. Rozdz. IX. EPOKA MORALNEGO NIEPOKOJU (1976-1981): 1.Wyłanianie się nurtu: 1A. Kontrabanda w Zespołach, telewizji i oświatówce, 1B. "Człowiek z marmuru" Andrzeja Wajdy; 2. Kino Moralnego Niepokoju - kanon: 2A. Dominanta: pojedynek postaw, 2B. Dominanta: przebudzenie prostych ludzi, 2C. Dominanta: hodowla zła, 2D. Dominanta: opór inteligentów; 3. Kino Moralnego Niepokoju - poza kanonem: 3A. Odmiana kreacyjna, 3B. Włączenie się doświadczonych autorów, 3C. Odmiana gatunkowa; 4. Kino partyjnej kontrofensywy; 5. Kino świadomości historycznej cd.: 5A. Prefiguracje etyczne, 5B. Więcej rekonstrukcji, mniej perswazji, 5C. Kino retro; 6. Filmy osobne: 6A. W perspektywie ostatecznej, 6B. Własnym głosem, 6C. Miniatury o losie; 7. Kino sezonu "Solidarności": 7A. Na zamówienie robotników, 7B. Obalone tabu stalinizmu, 7C. "Głęboko zamiast szeroko". Rozdz. X. PO STANIE WOJENNYM. SOLIDARNOŚĆ OSOBNYCH (1982-1989): 1. Regres stanu wojennego: 1A. Przerwanie "genialnego sezonu", 1B. Kino poniżone; 2. Kontynuacje mimo wszystko: 2A. Obalone tabu stalinizmu cd., 2B. "Głęboko zamiast szeroko" cd., 2C. Dekada Kieślowskiego, 2D. Kino Moralnego Niepokoju cd., 2E. Kino groteski; 3. Kino oficjalnej propagandy; 4. Kino historii kreowanej: 4A. Rewolucja i azyl wyobraźni: adaptacje Wajdy, 4B. Pokrewieństwo z wieszczami: adaptacje Konwickiego, 4C. Wizje przeszłości, 4D. Ponury wizerunek historii najnowszej, 4E. Mieszaniny obyczajowe; 5. Kino osobne cd.: 5A. Późny Has, 5B. Inni autorzy; 6. Kino popularne: 6A. Komedia, 6B. Nasza postmodernistyczna nostalgia, 6C. Kino gatunków; 7. Pokolenie stanu wojennego. Rozdz. XI. KINO WOLNOŚĆ (1990-2007): 1. Po zburzeniu muru; 2. "Praca żałoby": 2A. Odnawianie Szkoły Polskiej: późny Wajda, 2B. Kontynuacja Szkoły Polskiej: późny Kutz, 2C. Polacy - Rosjanie; Polacy - Żydzi; Holocaust, 2D. PRL jako trauma; 3. Kino świadectwa: 3A. Ewolucja dokumentu: Marcel Łoziński, 3B. Ewolucja dokumentu: od Karabasza do Cuskego, 3C. Zobowiązania w epoce bez zobowiązań: Krzysztof Krauze, 3D. Z punktu widzenia wykluczonych, 3E. Z punktu widzenia wchodzących w życie; 4. Autorzy dawni i nowi: 4A. Zjawisko Kieślowski, 4B. Fabulatorzy, 4C. Mitobiografowie, 4D. Artyści, 4E. Kino błazeńskie; 5. Kino popularne: 5A. Kino bandyckie - od grozy do nostalgii, 5B. Komedia, 5C. Adaptacje lektur, 5D. Komedia romantyczna; 6. Kino niezależne.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-791(091) (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-Inf.-791 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp.Muz.Księg 2036 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 736-752. Indeksy.
Początki kina na ziemiach polskich (1895-1918) ; Nasze kino nieme. Romantyzm strywializowany (1919-1929) ; Nasze kino klasyczne. Krzywe zwierciadło polskiej mentalności (1930-1939) ; Cztery drogi filmowców polskich w czasie II wojny światowej (1939-1945) ; Kino zideologizowane. Od kinofikacji do pacyfikacji (1945-1954) ; Epoka szkoły polskiej (1955-1962) ; Dwuznaczny urok lat sześćdziesiątych (1962-1969) ; Kino młodej kultury i kino dziedzictwa (1969-1975) ; Epoka moralnego niepokoju (1976-1981) ; Po stanie wojennym. Solidarność osobnym (1982-1989) ; Kino wolność (1190-2005) ; Trudny powrót do Europy (2005-2014).
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-Inf.-791 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp.Muz. Księg 2817 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Historia niebyła kina PRL / Tadeusz Lubelski. - Kraków : Znak, 2012. - 318, [2] s., [15] s. tabl. : faks., fot. ; 24 cm.
Indeksy.
Zbigniew Cybulski nie zagrał Maćka Chełmickiego. Ten świetny aktor ciągle czeka na właściwą rolę... Powstała w 1951 roku filmowa adaptacja Popiołu i diamentu nie dość zadowala socrealistyczną krytykę, ale jednak spełnia oczekiwania peerelowskich władz. W postać Chełmickiego wciela się udanie Tadeusz Janczar, reżyseruje - Antoni Bohdziewicz... Książka nie tylko bada niezwykłe losy trzynastu niezrealizowanych projektów filmowych, stara się także zrekonstruować kinowe dzieła. Styl Tadeusza Lubelskiego przeobraża się, by odzwierciedlić głos krytyka, który mógłby opublikować recenzję konkretnego filmu. Czy film Stanisława Barei o Agencie 005 w Warszawie byłby pierwszym szydzącym z PRL-u dziełem tego reżysera? Czy polsko-francuski film Wojciecha Hasa Osioł grający na lirze podbiłby Europę? Historia niebyła kina PRL to wspaniały wykład o skomplikowanej polskiej historii, kulturze PRL-u i niezrealizowanych twórczych planach największych polskich reżyserów. [Znak, 2012]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-791(091) (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-98085 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ilustrowana historia kina polskiego / Tadeusz Lubelski. - Wyd. 2. - [Tychy] : Klub Miłośników Książki ; Chorzów : Videograf II, 2009. - 622, [1] s., [32] s. tabl. kolor. : fot. (w tym kolor.) ; 30 cm.
Bibliogr. [579]-596. Indeksy.
I. Początki kina na ziemiach polskich (1895-1918) ; II. Nasze kino nieme. Romantyzm strywializowany (1919-1929) ; III. Nasze kino klasyczne. Krzywe zwierciadło polskiej mentalności (1930-1939) ; IV. Cztery drogi filmowców polskich w czasie II wojny światowej (1939-1945) ; V. Kino zideologizowane ; VI. Epoka szkoły polskiej (1955-1961) ; VII. Dwuznaczny urok lat sześćdziesiątych (1962-1969) ; VIII. Kino młodej kultury i kino świadomości historycznej (1969-1975) ; IX. Epoka moralnego niepokoju (1976-1981) ; X. Po stanie wojennym. Solidarność osobnych (1982-1989) ; XI. Kino wolność (1990-2007).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-Inf.-791 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Kino Krzysztofa Kieślowskiego / pod red. Tadeusza Lubelskiego. - Kraków : Universitas, cop. 1997. - 321, [3] s., [51] s. tabl. : fot., portr. ; 25 cm.
Filmogr. s. 307-321, bibliogr. przy rozdz.
Tekst częśc. tł. z ang., fr.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-791.071A/Z-Kieślowski K. (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
Kino Krzysztofa Kieślowskiego / red. Tadeusz Lubelski. - Kraków : "Universitas", cop. 1997. - 321 s. , [50] s. fot. ; 25 cm.
Bibliogr. przy niektórych rozdz.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-77564 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-791 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-81906 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wajda / Tadeusz Lubelski. - Wrocław : Wydawnictwo Dolnośląskie, 2006. - 315, [6] s. : fot. ; 25 cm.
(A to Polska właśnie.)
Indeks.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.10-791 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-Inf.-791 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tom zawiera wybór tekstów (wspomnienia, opowiadania, reportaże, scenariusze i inne formy literackie) napisanych przez Autora "Kalendarza i klepsydry" w latach 1946-2008, a nie publikowanych dotąd w żadnej z jego książek. Książka "Wiatr i pył" ilustrowana jest rysunkami Autora. Teksty wybrali i do druku przygotowali Tadeusz Lubelski i Przemysław Kaniecki. [www.azymut.pl, 2019]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-pol. (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.13-lit.pol.w. (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tom zawiera wybór tekstów (wspomnienia, opowiadania, reportaże, scenariusze i inne formy literackie) napisanych przez Autora "Kalendarza i klepsydry" w latach 1946-2008, a nie publikowanych dotąd w żadnej z jego książek. Książka "Wiatr i pył" ilustrowana jest rysunkami Autora. Teksty wybrali i do druku przygotowali Tadeusz Lubelski i Przemysław Kaniecki. [www.azymut.pl, 2019]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-92336 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.5-82-92 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6.- 82 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Historia kina ; t. 3)
Bibliogr. przy rozdz. Indeksy.
I. Nowe kino, nowa narracja ; II. W cieniu Nouvelle Vague. Kino francuskie 1959-1968 ; III. Visconti, Fellini, Antonioni: wielcy autorzy kina włoskiego ; IV. Ingmar Bergman i nowe kino skandynawskie ; V. Nowe kino brytyjskie: „trzeba przyjąć odpowiedzialność” ; VI. Prawdziwy koniec klasycznego Hollywoodu. Kino amerykańskie w latach sześćdziesiątych ; VII. Kino bezpośrednie: rewolucja w dokumentalizmie ; VIII. Kino Czechosłowacji: cud i po cudzie ; IX. Jadwiga Hučková, Nowy film węgierski ; X. Spadkobiercy neorealizmu i włoskie kino gatunków ; XI. Brazylijskie cinema nôvo i inne kinematografie Ameryki Łacińskiej ; XII. Kino japońskie epoki nowofalowej ; XIII. Kino kontestacji w Stanach Zjednoczonych i Europie Zachodniej ; XIV. Film awangardowy w latach 1960-1980 ; XV. Po obydwu stronach muru: kinematografie niemieckie ; XVI. Kino Jugosławii: przez ciemne okulary ; XVII. Film animowany w epoce kina autorskiego i narodowych szkół animacji ; XVIII. Kino sowieckie lat siedemdziesiątych i osiemdziesiątych ; XIX. Rafał Syska, Renesans Hollywoodu: kino amerykańskie lat siedemdziesiątych ; XX. Change sans risque? Kino francuskie po Nowej Fali (1968-1984) ; XXI. Dekada indywidualności: kino brytyjskie lat siedemdziesiątych ; XXII. Kino greckie lat sześćdziesiątych i siedemdziesiątych ; XXIII. Kino hiszpańskie w cieniu dyktatury Franco ; XXIV. Polska: Nie tylko Kino Moralnego Niepokoju ; XXV. Kino indyjskie ; XXVI. Australijska Nowa Fala ; XXVII. Inne kinematografie: Afrykańskie kino postkolonialne ; Chiny ; Iran ; Izrael ; Kanada ; Rumunia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-107823/t.3 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-82-1 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
Kino klasyczne / red. nauk. Tadeusz Lubelski, Iwona Sowińska, Rafał Syska. - Kraków : Universitas, 2011. - 1242 [2] s. : il., fot., portr. ; 27 cm.
(Historia kina ; t. 2)
Na s. red. i 4 s. okł. błędny zapis ISBN: 97883-242-0967-5.
Bibliogr. przy rozdz. Indeksy.
PRZEŁOM DŹWIĘKOWY: 1894-1915: wczesne prądy ; "Elektryfikacja" dźwięku ; 1924-1926: Czas konkwisty ; Warner Bros. i system Vitaphone ; 1927: Śpiewak jazzbandu ; Fox i system Movietone ; 1928: pierwszy sukces i przyspieszenie ; Europa i reszta świata ; Udoskonalenia techniczne ; Ekonomiczne konsekwencje przełomu dźwiękowego ; Zastrzyk świeżej krwi ; Unarodowienie kinematografii ; Dźwięk bez granic ; Implikacje artystyczna ; HOLLYWOOD: POD ZNAKIEM WIELKIEGO KRYZYSU: Joseph I. Breen i Kodeks Produkcyjny ; Hollywood o bandytach, mafiosach i agentach FBI: pwstanie i rozwój kina gangsterskiego ; Hollywood spogląda zza krat: filmy więzienne (prison films) ; Hollywood tańczy i śpiewa: musicale i filmowe operetki ; Hollywood się śmieje: spadkobiercy slapsticku, komedia anarchizująca, screwball comedy i sophisticatd comedy ; Hollywood straszy: Dracula, Frankenstein i inne horrory ; Hollywood podgląda sławnych ludzi: film biograficzny (biopic) ; Hollywood wyciska łzy: melodramaty i filmowe romanse ; Hollywood w krainie przygód i na Dzikim Zachodzie ; Poza kinem gatunków ; Ku nowej dekadzie ; FRANCJA LAT TRZYDZIESTYCH: KINO JAKO BAROMETR: Mapa pogody ; Dużo słońca z przelotnymi opadami: René Clair, Marcel Pagnol, Sacha Guitry, Jean Vigo: René Clair i populizm ; Marcel Pagnol i Sacha Guitry - film "teatralny" ; Jean Vigo ; Gęste zachmurzenia, deszcze, mgły i ogólne złe samopoczucie: Jacques Feyder, Julien Duvivier, Marcel Carné: Jacques Feyder ; Julien Duvivier ; Marcel Carné i realizm poetycki ; Słońce na przemian z burzami i gradobiciem: Jean Renoir i realizm społeczny ; Czasem słońce, czasem deszcz ; NIEMIECKI FILM FABULARNY U SCHYŁKU REPUBLIKI WEIMARSKIEJ I W TRZECIEJ RZESZY (1929-1945): Między Weimarem a Trzecią Rzeszą - przepaść czy ciągłość? ; Kino schyłku Republiki ; Kino niemieckie w okresie nazistowskim: Struktura przemysłu filmowego Trzeciej Rzeszy ; Filmy fabularne w zaprzęgu ideologii i propagandy ; Kino popularne w Trzeciej Rzeszy i jego gwiazdy ; Kino artystyczne Trzeciej Rzeszy ; KINO STALINOWSKIE: Przełom dźwiękowy, przełom polityczny ; Pierwsze sukcesy filmu dźwiękowego ; Socrealizm - sztuka w służbie politycznej utopii ; Wielki terror. Polityka historyczna ; "Żyje się lepiej, żyje się weselej" ; Wojna i schyłek stalinizmu ; JAPONIA MIĘDZY TRADYCJĄ I NOWOCZESNOŚCIĄ: Humor japoński ; W stronę codzienności - dramaty rodzinne (shomin-geki) ; Mizoguchi i melodramat filmowy ; Wojna i kino ; Rozrachunki z przeszłością ; Odrodzenie filmu historycznego ; Humanistyczne filmy wojenne ; Filmy o bombie atomowej (genbaku eiga) ; Konsekwencje przemian społecznych ; Oblicza buntu ; KINO BRYTYJSKIE: W OBRONIE IMPERIUM: Olga Katafiasz ; Schyłek mocarstwa ; Lata 30.: w poszukiwaniu tożsamości ; Imperium Ranka ; Kino czasu wojny: honor i pragmatyzm ; Szekspirowskie adaptacje Laurence'a Oliviera: "w imię męstwa przodków" ; Powojenne kino autorów: nadążyć za światem ; Strategie eskapistyczne ; Kryzys kinematografii i upadek potęgi Ranka ; DEKADA CIENIA: AMERYKAŃSKIE KINO LAT CZTERDZIECTYCH: Cisza przed burzą: Kino wojenne przed wojną ; System hollywoodzki przed wojną ; Przemiany w systemie produkcyjnym: Unit ; Niezależni producenci ; Reżyser -producent ; Trzy portrety reżyser: Orson Welles - mit ; Hitchcock w Hollywood ; Preston Sturges - satyra na marginesie Hollywood ; Hollywood na froncie: Gatunki idą na front ; Kino wojenne - typologia ; Home -front movies ; Combat films ; Filmy o weteranach ; System hollywoodzki w czasach wojny ; Strach przed cenzurą ; Czasy powojenne: Proces antytrustowy ; Komisja do Badania Działalności Antyamerykańskiej ; (HUAC) ; Jasne barwy powojennego kina ; Film nor: Noir a kino gatunków ; Femme fatale ; Psychoanaliza ; Kryzys racjonalizmu i subiektywizacja ; Nurt realistyczny końca lat 40 ; Epilog w kolorze ; FILM DOKUMENTALNY OKRESU KLASYCZNEGO: Dokument brytyjski lat 30 ; Robotnicza Liga Filmu i Fotografii ; Kino dokumentalne w Japonii ; Joris Ivens ; Inne filmy dokumentalne ; Leni Riefenstahl ; Lata wojny ; Po wojnie ; FILM ANIMOWANY W CIENIU DISNEYA: Film animowany w okresie kina niemego ; Amerykańska kreskówka po przełomie dźwiękowym ; Walt Disney: biznesmen i animator ; Film animowany w Europie ; Chronologia ; Propozycje lektur ; FILM AWANGARDOWY W LATACH 1930-1959: Kontynuatorzy Wielkiej Awangardy ; Lettryzm ; Międzynarodówka sytuacjonistyczna ; Amerykańska awangarda lat 20. i 30 ; Norman McLaren ; Willard Maas i Marie Menken ; Maya Deren ; Kenneth Anger ; Stan Brakhage ; WŁOSKI NEOREALIZM: Prądy rewizji kina okresu faszyzmu ; Kaligrafowie i inni ; Neorealizm: prądy definicji ; Rossellini albo neorealizm moralny ; Visconti albo neorealizm estetyczny ; De Sica albo realizm humanistyczny ; Vergano i De Santis albo neorealizm komunistyczny ; Inne warianty ; Chronologia ; Propozycje lektur ; KINEMATOGRAFIA MEKSYKU: Que viva México!, czyli w stronę "cudu meksykańskiego" ; Luis Bunuel, czyli ten, który odmienił Meksyk ; SKANDYNAWOWIE: Szwecja: Dekada marazmu ; Beredskap, czyli pogotowie obronne ; Powrót "złotej epoki"? ; Ingmar Bergman staje na planie filmowym ; Powojenna dekada ; Ingmar Bergman w drodze na szczyt ; W cieniu Bergmana ; Bergman na szczycie ; Dania: Cena przetrwania ; Autorskie kino Dreyera ; Okupacja ; Lata powojenne ; Norwegia: Ibsen, Sinding i Dalgard ; Długi cień wojny ; Finlandia: Ojczyzna, lud i sielunmaisema ; Wojna i jej konsekwencje ; FRANCUZI-KINO PAPY? (1940-1959):Okupacja: "Francuzi, musicie robić kino jakości!": Nowe porządki ; Od "Pierwszej randki" do "Ostatniego grosza" ; Kino Vichy? ; Kino wygnania ; Kino alegorii ; Kino z retorty ; Pasja odsuniętych od świata ; Odmiany "realizmu" ; Amerykańskie oko Clouzot ; "Rebatyzm", czyli w pułapce manicheizmu ; Po wojnie: "Nie interesują nas już te same sny": Francuska "szkoła wyzwolenia"? ; Jakość tradycji ; Celuloidowe wojny ; Pokusa rynku ; Realizm psychologiczny: pewna (gorzka) tendencja ; Szkoła widza walczy z "sankcją jakości" ; Dialogi i konfrontacje ; Kilka pokoleń poetów kina ; Cocteau, Tati, Bresson: anty-dykcje francuskiego kina ; Długi cień Marcela Carné ; KINO AMERYKAŃSKIE LAT 50: ZŁOTA DEKADA: System produkcji ; Telewizja i przemiany technologiczne ; Złoty okres kina gatunków: Western - mitologizacja i demitologizacja Starego Zachodu ; Musical - w stronę integralności ; Komedia - od Boba Hope'a do Marilyn Monroe ; Gatunki sensacyjne - policjanci, gangsterzy i komuniści ; Film wojenny - konflikt w Korei i obrachunki z wielkimi wojnami ; Kino epickie - filmy biblijne, historyczno -kostiumowe i przygodowe ; Melodramat: przypadek Douglasa Sirka ; Science fiction - lęk i nieufność ; Kino autor: Elia Kazan ; Alfred Hitchcock ; Billy Wilder ; John Huston ; Orson Welles ; Inni autorzy ; W stronę niezależności i buntu ; Nicholas Ray ; Robert Aldrich ; Pochód nastolatków ; Temat rasizmu ; Nurt realistyczny ; ZŁOTA ERA KINA INDII: Przełom dźwiękowy ; Muzyka i taniec ; Era wielkich wytwórni ; V. Shantaram ; Indyjski neorealizm ; Autorzy kina hindustani: Mehboob Khan ; Raj Kapoor ; Bimal Roy ; Guru Dutt ; Satyajit Ray - twórca osobny ; WŁOSI PO NEOREALIZMIE ; AUTORZY, KONTYNUATORZY, EPIGONI: Rossellini: neorealizm mimo wszystko ; Visconti: w poszukiwaniu drogi ; Fellini: dwie trylogie ; Antonioni: pejzaże wewnętrzne ; Kontynuacje ; Biedni, ale piękni - czyli neorealizm na różowo ; POLSKA SZKOŁA FILMOWA NA TLE RODZIMEGO KINA: Przed wojną: nadwiślańskie kino klasyczne (1930-1939): Film historyczny ; Komedia ; Melodramat ; Inne kino ; Wojna i po wojnie. Kino w innym systemie (1939-1954): Wojna ; Po wojnie - upaństwowienie kinematografii ; Rodzimy socrealizm ; Epoka Szkoły Polskiej (1955-1961): Odwilż w kinie ; Szkoła Polska - kanon ; Szkoła Polska - nowi autorzy ; Poza Szkołą ; KINO SOWIECKIE LAT 1956-1960. PIERWSZA FALA ODWILŻY: "Odwilż" polityczna a kinematografia ; Sezon 1956/1957 ; Grigorij Czuchraj ; Michaił Kałatozow ; Siergiej Bondarczuk ; "Człowiek wobec żywiołów" a cezury polityczne ; Chronologia ; Propozycje lektur ; POWOJENNE KINO NIEMIECKIE: Zanim powstały dwie republiki (1946-1949) ; Kino współtworzy Niemiecką Republikę Demokratyczną ; Ekrany "cudu gospodarczego" ; INNE KINEMATOGRAFIE: Czechosłowacja - Jadwiga Hukom ; Węgry - Grzegorz Bubak ; Turcja i Bałkany - Magdalena Bartczak ; Hiszpania - Iwona Kolasińska-Pasterczyk ; Chiny - Jacek Flig ; Australia - Marek Haltof ;
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-791(091) (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-107823/t.2 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp.Muz.Księg 2289 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Kino nieme / red. nauk. Tadeusz Lubelski, Iwona Sowińska, Rafał Syska. - Kraków : Universitas, cop. 2009. - 961 s. : il., faks., fot., portr. ; 27 cm.
(Historia kina ; t. 1)
Bibliogr. przy rozdz. Indeksy.
1. Skąd się (nie) wzięło kino, czyli parahistorie obrazu w ruchu ; 2. Lumiére i Méliés: fotograf i iluzjonista inicjują kinematograf ; 3. Początki kina amerykańskiego ; 4. Trzy europejskie kinematografie narodowe la belle époque - Francja, Wielka Brytania, Włochy ; 5. David Wark Griffith: kino uczy się opowiadać ; 6. Skandynawia ; 7. Film niemiecki w epoce wilhelmińskiej i weimarskiej ; 8. Kino Rosji carskiej i Związku Sowieckiego ; 9. Złoty wiek burleski ; 10. Hollywood: epoka jazzu ; 11. Francuska szkoła impresjonistyczna ; 12. Awangarda we francuskim i niemieckim kinie niemym ; 13. Nieme kino dokumentalne ; 14. Inne kinematografie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-791(091) (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-107823/t.1 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp.Muz.Księg 2001 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Indeks.
Choć działy filmowe bibliotek na Zachodzie pękają w szwach od biografii aktorów i reżyserów, opracowań o kinie grozy, horrorach albo kinematografiach narodowych - publikacji obejmujących całość zagadnienia jest bardzo niewiele. Stworzenie kompendium wiedzy o kinie to mrówcza praca kilkudziesięciu osób przez kilka lat. Wydawcą polskiej encyklopedii jest Biały Kruk, zawiera: 5100 haseł, prawie 2000 sylwetek reżyserów i tylu samo aktorów, 500 kierunków, rzeczy, pojęć i zjawisk filmowych, 62 monografie kinematografii narodowych, indeks osób występujących na zdjęciach. [www.azymut.pl, 2013]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Brak informacji o dostępności: sygn. F.7-Podr.791 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.13-Podr.7 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Na Jeden Temat)
Bibliografia, filmografia na stronach 327-[334]. Indeks.
Finansowanie: Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego (Polska)
Wstęp. Dokument mentalności, czyli wyjście z filmoznawczej rzeźni polskiego kina ; Nadzieja, postkomunizmu i próba przepracowania traumy, czyli filmowe obrazy przedsiębiorców: Od przedsiębiorczego boomu do kryzysu, czyli zmieniające się wizerunki przedsiębiorców ; Nadzieje, rozczarowania i strach, czyli o zagranicznych inwestorach ; Razem czy osobno, czyli dwa filmy o polskiej giełdzie ; Cwaniak, gangster, komunista, czyli biznesmen jako bohater negatywny ; Próba przepracowania traumy, czyli koniec postkomunizmu ; Ofiary i beneficjenci, czyli życie codzienne w kapitalizmie: Bezrobocie, pracoholizm i nowe stosunki pracy, czyli bez czasu i zatrudnienia ; Wyrzucenie na margines, czyli codzienność ofiar transformacji ; Straszni mieszczanie, czyli o beneficjentach transformacji ; Kredyt i Max Weber, czyli po dwóch stronach długu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-108415 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Historia kina ; t. 4)
Na stronie redakcyjnej i 4 stronie okładki błędnie podzielony ISBN.
Bibliografia przy rozdziałach. Indeksy.
Współfinansowanie: Polski Instytut Sztuki Filmowej ; Uniwersytet Jagielloński. Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
I. Marcin Adamczak, Planeta Hollywood: Początek "Kina, jakie znamy" ; II. Arkadiusz Lewicki, Postmodernizm w filmie fabularnym ; III. Rafał Syska, Reaganomatografia. Kino amerykańskie lat osiemdziesiątych ; IV. Magdalena Kempna-Pieniążek, Między Sundance a Hollywood: kino amerykańskie epoki Clintona ; V. Tadeusz Lubelski, Kino francuskie: odpoczynek wojownika? ; VI. Tadeusz Szczepański, Skanynawia ; VII. Joanna Wojnicka, Kono sowieckie i rosyjskie ; VIII. Karolina Kosińska, Kino brytyjskie: realizm społeczny i kino dziedzictwa ; IX. Kamila Żyto, Kino hiszpańskie: między protekcjonalizmem a komercjalizacją ; X. Anna Miller-Klejsa, Diana Dąbrowska, Kino włoskie: "Italianità" na rozdrożu ; XI. Paweł Biliński, W poszukiwaniu narodowej tożsamości. Kino Kandy ; XII. Bolesław Racięski, Argentyna, Meksyk, Brazylia oraz pozostałe kinematografie latynoamerykańskie ; XIII. Michał Kucharczyk, Elżbieta Wiącek, Kino irańskie we władzy ajatollahów ; XIV. Jacek Flig, Chiny, Tajwan, Hongkong: trzy spóźnione fale ; XV. Grażyna Stachówna, Tatiana Szurlej, Kino Indii: Masale i filmy autorskie ; XVI. Marta Stańczyk, Australia i nowa Zelandia: (re)definiowanie kinematografii narodowych ; XVII. Jagoda Murczyńska, Kino Azji południowo-wschodniej ; XVIII Krzysztof Loska, Pamięć i trumna: odrodzenie kina japońskiego ; XIX. Andrzej Pitrus, Film awangardowy i sztuka wideo końca XX wieku ; XX. Paweł Sitkiewicz, Film animowany w czasach cyfrowej rewolucji ; XXI. Andrzej Gwódź, Ewa Fiuk, Zanim runął mury i potem: kinematogradia niemiecka czasów przełomu ; XXII. Sebastian Jagielski, Kino polskie w czasach transformacji ; XXIII. Miłosz Stelmach, Węgry: w trybach historii ; XXIV. Iwona Sowińska, Obrazy starego i nowego świata. Kino Czechów i Słowaków ; XXVII. Inne kinematografie: Anna Mikonis-Railienè, Kraje bałtyckie ; Ewa Fiuk, Austria: negocjacje tożsamości ; Krius van heuckelom. Beneluks ; Joanna Aleksandrowicz, Portugalia ; Miłosz Stelmach, Kino (post)jugosłowiańskie ; Jan Topolski, Kino krajów arabskich i Turcji ; Jakub Wydrzyński, Izrael ; Rafał Syska, Grecja ; Miłosz Stelmach, Kino Amryki Susaharyjskiej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-107823/t.4 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej