Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(4)
Forma i typ
Książki
(4)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(5)
tylko na miejscu
(1)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(1)
Czytelnia Główna (Sokoła 13)
(1)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(4)
Filia 7 (Osmeckiego 51)
(1)
Autor
Lenart Jolanta (1960- )
(4)
Furmanek Waldemar (1945- )
(1)
Lenart Zbigniew (1956- )
(1)
Piecuch Aleksander (1963- )
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(3)
2000 - 2009
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(4)
Język
polski
(4)
Temat
Poradnictwo zawodowe
(2)
Bytnar, Jan (1921-1943)
(1)
Gospodarka oparta na wiedzy
(1)
Innowacje
(1)
Kompetencje zawodowe
(1)
Kształcenie ustawiczne
(1)
Podmiotowość
(1)
Reforma oświaty w Polsce (2017)
(1)
Rozwój zawodowy
(1)
Rynek pracy
(1)
Społeczeństwo informacyjne
(1)
Szkolenie zawodowe
(1)
Szkolnictwo
(1)
Szkolnictwo zawodowe
(1)
Technologie informacyjno-komunikacyjne (ICT)
(1)
Wychowanie
(1)
Wychowanie do wartości
(1)
Związek Harcerstwa Polskiego
(1)
Temat: czas
1901-
(1)
2001-
(1)
Temat: miejsce
Kolbuszowa (woj. podkarpackie ; okręg)
(1)
Polska
(1)
Gatunek
Monografia
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(1)
4 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. R-7062 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. R-7063 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 358-370. Indeks.
Streszcz. ang.
Spis treści także ang.
Biorąc pod uwagę walory teoretyczne książki, trzeba podkreślić, że jej mocną stroną jest ścisły związek treści z licznymi teoriami pedagogiki pracy. Pomimo iż w okresie 1944-1989 orientacja i poradnictwo zawodowe starały się byc pomocne młodzieży w jej wyborach życiowych, bez względu na ich model, usytuowanie czy organizację, to jednak zawsze ich nie doceniano. [...] przyjęty przez Autorkę profil badań [...] pozwolił pokazać w ujęciu historycznym obraz orientacji poradnictwa zawodowego w Polsce w latach 1944-1989 i możliwości jego rekonstrukcji do współczesności. W tym wymiarze jest to wypełnienie istniejącej historycznej luki w obszarze przedmiotu badań. Analiza piśmiennictwa naukowego z zakresu orientacji poradnictwa zawodowego, a w szczególności pedagogiki pracy, w obszarze której mieszczą się właśnie badane procesy orientacji i poradnictwa zawodowego, wpisuje niniejszą publikację w nurt historii nie tylko poradnictwa zawodowego, ale i pedagogiki pracy, zwłaszcza że brak jest opracowań historycznych w tym obszarze wiedzy naukowej [...]. Można zatem stwierdzić, że książka otwiera nowe pole badań, ważne dla historyków oświaty, stanowiąc zarazem istotny przyczynek do dalszych analiz. [Wydaw. Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2013].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-99142 (1 egz.)
Książka
W koszyku
M.in. związki rodziny Bytnarów z Ostrowem (pow. przeworski) i Kolbuszową oraz rodziny Rechulów z Kolbuszową.
Bibliogr. s. 165-167.
I. HISTORYCZNA ZMIENNOŚĆ WYCHOWANIA: Ciągłość procesu wychowawczego ; Wychowanie w czasach pierwotnych ; Greckie ideały wychowawcze ; Długie średniowiecze... Nieludzkie ideały ; Ideały renesansu ; Przemiany polskiego ideału wychowawczego ; Rewizja programów wychowawczych w okresie oświecenia ; Wychowanie w czasach zaborów ; Sprawdzian wychowawczy w okresie I wojny światowej ; Ideały wychowawcze II Rzeczypospolitej. II. PATRIOTYCZNY RÓD: Maciej Bytnar i Katarzyna z domu Chmura - dziadkowie Janka i ich syn Stanisław ; Józef i Józefa Rechulowie - dziadkowie Janka i ich córka Zdzisława ; Zdzisława i Stanisław Bytnarowie - rodzice Janka ; Harcerska młodość Janka l ; "Rudy" w Szarych Szeregach. III. TRAGICZNY LOS GENERACJI JANKA BYTNARA, TADEUSZA ZAWADZKIEGO, ALKA DAWIDOWSKIEGO. EPITAFIUM. IV. IDEAŁY WYCHOWAWCZE POLSKI LUDOWEJ: Programy wychowawcze po II wojnie światowej ; Manipulacja szkolnymi programami ; Jak naprawdę pracowała szkoła w PRL - obalamy mity ; Szkolne koła zainteresowań - dlaczego były tak atrakcyjne? ; Rola organizacji młodzieżowych w przyjętym modelu wychowawczym ; wychowanie młodzieży z ZHP ; Kultywowanie harcerskiego mitu przez "Matkę polskich harcerzy" - Zdzisławę Bytnarową, pisarkę Barbarę Wachowicz i innych ; Upadek socjalistycznej ideologii. V. PONOWOCZESNOŚĆ: WZORZEC WYCHOWAWCZY, SZKOŁA, SYSTEM EDUKACYJNY: Na wychowawczym zrębie ; w służbie talentom ; Różnice indywidualne implikatorem indywidualnej edukacji ; Talent poszukiwany ; Nowe pomysły na pracę z uczniami zdolnymi i utalentowanymi ; Modernizacja pragmatyki systemu edukacyjnego ; Rodzina, rodzice ; Uczeń najważniejszy ; Wywiązywanie się z obowiązków czy misja? Nadzór pedagogiczny i wzorzec wychowawczy. Iluzje ; Tak zawsze było, czy może być inaczej? ; Młodzieży potrzebne są nowe kompetencje emocjonalne i praktyczne. VI. W STRONĘ EDUKACJI PRZYSZŁOŚCI: Determinanty edukacji. Istota edukacji ; Wyróżniki edukacji w przyszłości ; Model uniwersalny dla wielokulturowej społeczności globu ; Modele a rzeczywistość.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-37 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-98107 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.7-94(438).082 (1 egz.)
Książka
W koszyku
EDUKACJA WOBEC PRZEMIAN CYWILIZACYJNYCH: Istota współczesnych przemian cywilizacyjnych ; Od rzemiosła do czwartej rewolucji przemysłowej (Industrie 4.0) ; Wyzwania piątej rewolucji przemysłowej ; Nowy model gospodarki. Wyzwania dla edukacji zawodowej ; Innowacje kategorią współczesności ; Nowa praca człowieka w cywilizacji informacyjnej ; PROPEDEUTYKA EDUKACJI ZAWODOWEJ W NOWYM SYSTEMIE OŚWIATY: Nowy system edukacji zawodowej w Polsce ; Wybrane problemy reformy systemu edukacji zawodowej ; TEORIA EDUKACJI ZAWODOWEJ WOBEC PROCESÓW WSPÓŁCZESNOŚCI: Paradygmaty współczesnej edukacji zawodowej ; Od behawiorystycznej do humanistycznej edukacji zawodowej ; Wychowanie ku wartościom pracy/pracy zawodowej ; W poszukiwaniu modelu współczesnej edukacji zawodowej ; Funkcje myślenia w nowym modelu edukacji zawodowej ; TECHNOLOGIE INFORMACYJNE W PROCESACH UCZENIA SIĘ I NAUCZANIA: Technologie informacyjne wspomagające procesy edukacyjne ; Technologie informacyjne w procesie kształcenia zawodowego ; PORADNICTWO I DORADZTWO ZAWODOWE: Poradnictwo i doradztwo zawodowe w nowym systemie edukacji ; Stagnacja czy dalszy rozwój edukacyjno zawodowy absolwentów ; ZAKOŃCZENIE. Zagubienie edukacji zawodowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-108499 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej