Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(5)
Forma i typ
Książki
(5)
Publikacje naukowe
(3)
Dostępność
dostępne
(5)
tylko na miejscu
(1)
Placówka
Czytelnia Główna (Sokoła 13)
(1)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(5)
Autor
Kucharska-Babula Agata
(5)
Jakubowska-Ożóg Alicja
(1)
Karkut Dorota
(1)
Karkut Dorota (1968- )
(1)
Kozłowska Elżbieta (filolog)
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
Kraj wydania
Polska
(5)
Język
polski
(5)
Temat
Język polski
(2)
Biblioteki pedagogiczne
(1)
Biblioteki wojewódzkie
(1)
Conrad, Joseph (1857-1924)
(1)
Czytelnictwo
(1)
Czytelnictwo młodzieży
(1)
Herbert, Zbigniew (1924-1998)
(1)
Kofta, Jonasz (1942-1988)
(1)
Kształcenie
(1)
Literatura
(1)
Miłosz, Czesław (1911-2004)
(1)
Muzyka
(1)
Odbiór dzieła literackiego
(1)
Pedagogiczna Biblioteka Wojewódzka (Rzeszów)
(1)
Pedagogika biblioteczna
(1)
Szkoły muzyczne II stopnia
(1)
Tematy i motywy
(1)
Uczniowie szkół muzycznych
(1)
Usługi biblioteczne
(1)
Temat: dzieło
Dwór
(1)
Jej portret
(1)
Niedomówienie
(1)
Temat: czas
2001-
(2)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(1)
Gatunek
Literatura polska
(2)
Materiały konferencyjne
(1)
Monografia
(1)
Opracowanie
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(2)
Literaturoznawstwo
(2)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(1)
5 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 297-[320]. Indeks.
Streszczenie w języku angielskim.
O czytaniu z wyboru i konieczności ; Lektura spójna z doświadczeniem uczniów ; Muzyczny styl odbioru "grających" lektur jako odpowiedź na oczekiwania uczniów OSM II st. ; Szkolna interpretacja lektury.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-108526 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 213-230.
R. I INTEGRACJA LITERATURY I MUZYKI W DYDAKTYCE SZKOŁY PODSTAWOWEJ: 1. Holizm i integracja - ustalenia terminologiczne ; 2. Historia i współczesność integracji polonistycznej ; 3. Integrowanie słowa i muzyki w świetle metodologii badań literackich ; 4. Koncepcje integracji w dydaktyce szkolnej ; 5. Pułapki integracji ; R. II PODSTAWY INTEGROWANIA LITERATURY I MUZYKI W ŚWIETLE TEORII: 1. Psychologiczne aspekty integracji literatury i muzyki. Rola przeżycia estetycznego w odbiorze dzieł sztuki ; 2. Dzieło literackie a utwór muzyczny - podobieństwo tworzywa ; 3. Muzyczność literatury i literackość muzyki ; R. III INTEGRACJA LITERATURY I MUZYKI NA LEKCJACH JĘZYKA POLSKIEGO WE WSPÓŁCZESNEJ SZKOLE PODSTAWOWEJ ; R. IV MODELOWE PROPOZYCJE INTEGROWANIA LITERATURY I MUZYKI NA LEKCJACH JĘZYKA POLSKIEGO W KLASACH 4-6: 1. Przykładowe propozycje łączenia utworów literackich z muzycznymi na lekcjach języka polskiego w klasie 4: Model A: Odmienność i podobieństwo kodów przyrody, literatury, muzyki i plastyki ; Model B: Różne sposoby odzwierciedlenia echa - czyli o muzyczności literatury i literackości muzyki ; 2. Przykładowe propozycje łączenia utworów literackich z muzycznymi na lekcjach języka polskiego w klasie 5: Model C: Tekst literacki jako "partytura wykonawcza" dla śpiewaków i tancerzy ; 3. Przykładowe propozycje łączenia utworów literackich z muzycznymi na lekcjach języka polskiego w klasie 6: Model D: Tekst biblijny jako źródło inspiracji dla poetów i kompozytorów różnych epok - synteza słowa i dźwięku w formach wokalno-instrumentalnych ; Model E: Rozważania na temat istoty prawdziwej sztuki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-101141 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(W Stronę Edukacji ; t. 3)
Bibliografia przy rozdziałach. Indeks.
Streszczenia angielskie przy rozdziałach.
Od redakcji, Iwona Morawska, „Pomyśl: tylko człowiek umie czytać…”. Refleksje metodyczne wokół wychowania do lektury ; Dorota Karkut, Wychowanie do lektury wobec świata wartości uczniów ; Agnieszka Flasz, Martyna Symula, Baśnie a lektury przedszkolaków – czy w kanonie lektur współczesnych przedszkolaków jest nadal miejsce na ponadczasowe baśnie Andersena? ; Magdalena Marzec-Jóźwicka, John Keating bohater „Stowarzyszenia Umarłych Poetów”, jako inspiracja dla nauczyciela literatury ; Agata Kucharska-Babula, Bolesława Prusa wariacje na temat… Kilka uwag o wychowaniu do lektury adeptów sztuki muzycznej ; Magdalena Zabielna, Samotność w literaturze – na przykładzie spostrzeżeń czytelniczych uczniów i nauczycieli szkół średnich oraz „Ostatnich historii” Olgi Tokarczuk ; Joanna Frużyńska, W setne urodziny „Słoneczka”, dwadzieścia pięć lat po „Pannie Nikt”. Współczesna polska proza dla dziewcząt wobec (czy wbrew?) tradycji literatury dydaktycznej ; Daria Jekiel, Problem używek i uzależnień jako temat współczesnych polskich powieści dla młodzieży w kontekście idei wychowania przez lekturę ; Samanta Dryja-Zabielska, Lekturownik jako sposób czytania lektur szkolnych ; Paweł Sporek, Swobodne wypowiedzi w procesie wychowania do lektury ; Martyna Dziubałtowska-Woźniak, Funkcje edukacji teatralnej na przykładzie uczniowskiej adaptacji „Romea i Julii” ; Dominika Zawadzka, Emocjonujący świat lektur szkolnych ; Agnieszka Motyka, Szkolny blog uczniowski sposobem na propagowanie czytelnictwa wśród rówieśników ; Przemysław Dołęga, Charakterystyka postaci a Facebook ; Magdalena Skubel, Andriana Kanchuha, Memy na lekcji języka polskiego ; Kinga Wisłowska, Praktyczne wykorzystanie metody Montessori na lekcjach języka polskiego ; Magdalena Płotała, Lektura polska jako narzędzie edukacyjne. Nauczanie języka polskiego jako obcego na uczelniach saksońskich.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-109525 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Misja Pedagogicznej Biblioteki Wojewódzkiej w Rzeszowie w procesie wspomagania środowiska oświatowego : 75 lat działalności / Dorota Karkut, Agata Kucharska-Babula. - Rzeszów : Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2021. - 190 stron : faksymilia (głównie kolorowe), fotografie (głównie kolorowe), portrety kolorowe, wykresy kolorowe ; 23 cm.
Bibliografia, netografia, akty prawne na stronach 159-163.
I. GENEZA I HISTORIA BIBLIOTEK PEDAGOGICZNYCH: 1. Powstanie i początki działalności bibliotek pedagogicznych, 2. Zarys historyczny Pedagogicznej Biblioteki Wojewódzkiej w Rzeszowie, 3. Filie Pedagogicznej Biblioteki Wojewódzkiej w Rzeszowie ; II. MISJA I CELE PRACY BIBLIOTEK PEDAGOGICZNYCH: 1. Zadania książnic, 2. Podstawy prawne funkcjonowania, 3. Działalność edukacyjna, 4. Rola wypożyczalni w systemie wspomagania szkół, 5. Znaczenie bibliotek pedagogicznych w nowoczesnych formach nauczania, 6. Funkcjonowanie i znaczenie w środowisku lokalnym ; III. PEDAGOGICZNA BIBLIOTEKA WOJEWÓDZKA W RZESZOWIE WE WSPOMAGANIU WSPÓŁCZESNEGO SYSTEMU EDUKACJI: 1. Wsparcie nauczycieli, 2. Kursy doskonalące dla bibliotekarzy, 3. Pomoc rodzicom, uczniom, studentom, 4. Współpraca ze szkołami wyższymi, 5. E-usługi ; IV. ANALIZA POTRZEB CZYTELNICZYCH KLIENTÓW PEDAGOGICZNEJ BIBLIOTEKI WOJEWÓDZKIEJ W RZESZOWIE. RAPORT Z BADAŃ (Jarosław Kinal) ; V. PRZYJACIELE O PEDAGOGICZNEJ BIBLIOTECE WOJEWÓDZKIEJ W RZESZOWIE - ZAPIS REFLEKSJI ; ANEKS: 1. Wzór narzędzia badawczego, 2. Ranking najpopularniejszych książek wypożyczanych w Wojewódzkiej Bibliotece Pedagogicznej w Rzeszowie, 3. Wykaz pracowników Pedagogicznej Biblioteki Wojewódzkiej w Rzeszowie w latach 1945–2021.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. R-12129 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. R-11805 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Z doświadczeń nauczyciela polonisty. Od praktyki do teorii nauczania integrującego ; "Metodyka błądzenia" między integracją a interdyscyplinarnością ; Polonista - mistrz i celebryta w kulturze masowej ; Jak w zmienionych warunkach cywilizacyjnych rozumieć pojęcie integracji na lekcjach języka polskiego? ; Integracja literatury i muzyki na lekcjach języka polskiego w dobie reformy II etapu kształcenia ; Problemy integracji społeczeństwa w podręcznikach dla szkoły podstawowej ; Współczesne aspekty integracji kształcenia literackiego i kulturowego w gimnazjum ; Sztuka na lekcjach języka polskiego w gimnazjum (zarys problematyki) ; Czytanie jako integracja czy dezintegracja? Refleksje inspirowane udziałem studentów w praktykach metodycznych ; Integracja czy specjalizacja - o przygotowaniu do zawodu nauczyciela studentów polonistyki i historii ; Czytanie obrazu w edukacji polonistycznej na przykładzie wybranych tekstów romantycznych ; Tworzenie obrazów miłości w piosenkach Jonasza Kofty na podstawie utworów: äJej portretö i äNiedomówienieö ; Poetyckie i ikoniczne znaki róży Zbigniewa Herberta Integracja w szkole i jej efekty. Kilka uwag o interpretacjach wiersza Czesława Miłosza äDwórö ; Josepha Conrada lekcja światła i lekcja ciemności ; Figura międzypokoleniowego lęku w procesie doświadczania Historii - o äFotoamatorzeö Dariusza Jabłońskiego i äMiejscach nieparzystychö Elżbiety Janickiej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-100733/t.1 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej