Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(4)
Forma i typ
Książki
(4)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(5)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(1)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(4)
Autor
Kononiuk Tadeusz
(4)
Kakareko Ksenia
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(4)
Język
polski
(4)
Temat
Dziennikarstwo
(3)
Dziennikarze
(3)
Etyka dziennikarska
(1)
Wolność prasy
(1)
Gatunek
Monografia
(1)
Dziedzina i ujęcie
Filozofia i etyka
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
4 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [263]-277. Indeks.
Wstęp: Problemy etycznego informowania ; Problemy etyczne w dziennikarstwie ; Dziennikarska ideologia ; Etyczno-zawodowy imperatyw ; Wrażliwość bez kodeksu. II. Etyczny fundament dziennikarskiego profesjonalizmu: Profesjonalizacja w dziennikarstwie ; Atrybuty profesji ; Kryteria dziennikarskiego profesjonalizmu ; Zawodowstwo w dziennikarstwie ; Zawód dziennikarza wobec wyzwań determinizmu ; technologicznego i rynkowego ; Zasada przejrzystości w mediach ; Wolność prasy, wolność dziennikarzy. III. Specyfika etyczno-prawna gatunków dziennikarskich: Hermeneutyczna refleksja nad obiektywizmem dziennikarskim ; Interwencja prasowa ; Informacja jako towar ; Utwór pracowniczy ; Ochrona autorskoprawna utworu reklamowego. IV. Koncepcja odpowiedzialności w dziennikarstwie: Odpowiedzialność etyczna dziennikarza ; Antynomie wolności słowa w społeczeństwie demokratycznym ; Prawo do krytyki ; Restytucja czy represja przy ochronie dóbr osobistych ; Techniki neutralizacji norm etycznych. V. Media w służbie społeczeństwu: Normatywne funkcje Rady Prasowej w systemie medialnym ; Ethos, pathos i logos IV władzy ; Etyka aktorów politycznych i medialnych ; Medialny fenomen przemocy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-103446 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 285-[300]. Indeks.
CZ. 1. PROFESJE I ZAWODY: R. 1. Profesja jako organizacja i kategoria statusu: Profesja jako rodzaj organizacji ; Profesja jako kategoria statusu: Faza Pierwotna ; Faza Tranzycji Industrialnej ; Okres Zbiorowej Mobilności ; Faza Nowoczesnego Profesjonalizmu ; R. 2. Kryteria i atrybuty profesjonalizmu: Komponenty modelu profesjonalnego: Atrybuty strukturalne profesjonalizmu ; Atrybuty behawioralnc profesjonalizmu ; R. 3. Wolne zawody: Denotacja pojęcia zawód ; Wolny zawód. Problemy metodologiczne ; Wnioski ; CZ. 2. PROCES KSZTAŁTOWANIA SIĘ TOŻSAMOŚCI ZAWODOWEJ: R. 4. Dziennikarstwo jako organizacja i kategoria statusu: Dziennikarstwo jako organizacja społeczna. Socjalizacja instytucjonalna: Geneza i kulturowe uwarunkowania rozwoju dziennikarstwa ; Rozwój dziennikarskich praktyk dyskursywnych ; Powstawanie pierwszych dziennikarskich organizacji zawodowych ; Kształtowanie się dziennikarstwa w Polsce ; Dziennikarstwo jako kategoria statusu. Socjalizacja indywidualna: Źródła prestiżu zawodu ; Socjalizacja indywidualna ; R. 5. Atrybuty profesji w dziennikarstwie: Perspektywa indywidualna. Badania dziennikarzy ; Badania nad dziennikarstwem ; R. 6. Profesjonalizm dziennikarski jako dyskurs: Dziennikarstwo w XXI wieku: Rewolucja w dostępie do informacji ; "Jakość" i "wiarygodność" w Internecie ; Nowe wyzwania dla zawodowstwa ; Wnioski ; CZ. 3. DZIENNIKARSKIE KOMPETENCJE: R. 7. Paradygmat kompetencji w zawodzie dziennikarza: Denotacja pojęcia kompetencja: Kompetencje, a kwalifikacje ; Rodzaje i typy kompetencji ; Etyczne postępowanie ; Typologia kompetencji ; Dialektyka kompetencji i niekompetencji ; Poziomy osiągania kompetencji dziennikarskiej ; Komponenty kompetencji dziennikarskich: Kompetencje instrumentalne i kompetencje twórcze ; Kompetencja warsztatowa ; Kompetencje merytoryczne ; Kompetencja społeczna.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-101425 (1 egz.)
Książka
W koszyku
R. I. CECHY DZIENNIKARSKIEGO ETOSU: 1. Dziennikarska ideologia ; 2. Kryteria i cechy kultury zawodowej dziennikarzy ; R. II. PROCESY SOCJALIZACJI W DZIENNIKARSTWIE: 1. Socjalizacja instytucjonalna ; 2. Socjalizacja indywidualna ; R. III. KOMPETENCJE PODSTAWĄ RZETELNEGO DZIENNIKARSTWA: 1. Zakres pojęcia kompetencja ; 2. Kompetencje instrumentalne i kompetencje twórcze ; 3. Kompetencja warsztatowa ; 4. Kompetencja merytoryczna ; 5. Kompetencje etyczne ; R. IV. UNIKANIE KRZYWDY W DZIENNIKARSTWIE: 1. Zasada krzywdy w dziennikarstwie ; 2. Odpowiedzialność etyczna dziennikarza ; 3. Odpowiedzialność prawna dziennikarza ; R. V. TEOLOGIA RZETELNEGO DZIENNIKARSTWA: 1. Praca jako powołanie ; 2. "Dziennikarska biblia" ; R. VI. RZETELNE DZIENNIKARSTWO A DZIENNIKARSKIE SUMIENIE: 1. Ontologia sumienia ; 2. Klauzula sumienia w etyce komunikacji ; 3. Normatywne fundamenty klauzuli sumienia ; 4. Klauzula sumienia a rzetelne dziennikarstwo.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-07 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-107322 (1 egz.)
Książka
W koszyku
STATUS PRAWNY UTWORU DZIENNIKARSKIEGO: Plagiat w pracy dziennikarza ; Definicje prasy, dziennika i czasopisma a obowiązek sprostowania ; Status prawny dziennikarza jako twórcy utworów w stosunkach z wydawcą ; Status egzemplarzy obowiązkowych a powinności wydawców prasy jako czynniki w polityce kulturalnej państwa ; Ograniczenia praw autorskich w utworze dziennikarskim ; ODPOWIEDZIALNOŚĆ PRAWNO-ETYCZNA DZIENNIKARZY: Odpowiedzialność prawna dziennikarza ; Działanie dziennikarzy w interesie publicznym jako okoliczność wyłączająca odpowiedzialność prawną ; Odpowiedzialność etyczna dziennikarza ; STATUS PRAWNO-PRACOWNICZY ZAWODU DZIENNIKARSKIEGO: Dziennikarstwo i profesje medialne w procesie zmian ; Status zawodowy dziennikarzy w wybranych krajach Unii Europejskiej ; Poufność i jawność informacji o sprawach publicznych. Granice dostępu ; Outsourcing usług medialnych ; Zagrożenia współczesnego dziennikarstwa ; INFORMACJA JAKO DOBRO PUBLICZNE: Informacja - towar czy dobro publiczne? ; Ochrona prawno-autorska informacji jako dobra publicznego ; Konsumpcja prasy - wybrane zagadnienia ; Informacja jako dobro publiczne? ; Twórcza destrukcja dziennikarstwa od zwartej do rozproszonej postaci.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-104194 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej