Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(4)
Forma i typ
Książki
(4)
Dostępność
dostępne
(5)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(1)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(4)
Filia 7 (Osmeckiego 51)
(1)
Autor
Koblewska Janina ( -1997)
(4)
Okoń Wincenty (1914-2011)
(1)
Rok wydania
1970 - 1979
(2)
1960 - 1969
(2)
Kraj wydania
Polska
(4)
Język
polski
(4)
Temat
Dziecko
(1)
Film
(1)
Metody wychowawcze
(1)
Psychologia dziecka
(1)
Sienkiewicz, Henryk (1846-1916)
(1)
Środki masowego przekazu
(1)
Temat: dzieło
Pan Wołodyjowski
(1)
Gatunek
Film
(1)
Film edukacyjny
(1)
Powieść polska
(1)
4 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-oprac.lit. (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-Podr.czyt. (2 egz.)
Brak informacji o dostępności: sygn. F.7-82(091) (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Film i dzieci / Janina Koblewska-Wróblowa. - Warszawa : Wydawnictwa Artystyczne i Filmowe, 1961. - 148, [4] s., [4] k. tabl. złoż. : fot. ; 21 cm.
Bibliogr. s. 142-144.
NAJWAŻNIEJSZE METODY BADAŃ NAD ODBIOREM FILMU PRZEZ DZIECI: Różne rodzaje obserwacji widowni ; Zdjęcia podczerwone i nagrania ; Badania testowe ; Kompleksowe metody badań ; Metody stosowane po projekcji filmu ; Jakie filmy pokazywano dzieciom w trakcie badań? ; Od którego roku życia mogą dzieci chodzić do kina? ; NAJWAŻNIEJSZE PROBLEMY ROZUMIENIA FILMU PRZEZ DZIECI: Dlaczego dzieci lubią chodzić do kina? ; Fazy rozwojowe dziecka a odbiór filmu ; Złożoność języka filmowego ; Trudności w zakresie odbioru filmu przez dzieci ; Spostrzeganie obrazu ; Przestrzeń w odczuciu dziecka a przestrzeń na ekranie ; Subiektywizm dziecka ; Czas filmowy ; Rozpoznawanie postaci na ekranie ; Montaż filmu a rozumienie filmu przez dzieci ; BAŚŃ LITERACKA W ODBIORZE DZIECI: Baśń i bajka ; Budowa postaci w baśni ; Jakie baśnie podobają się dzieciom? ; Analiza wypowiedzi dzieci na temat filmów Czerwony balonik, Skarb Ptasiej Wyspy, Wróżka inna niż wszystkie ; Klasyfikacja wypowiedzi dzieci ; BAŚŃ LUDOWA I BAJKA W ODBIORZE DZIECI: Kara i nagroda w baśni ; Malarskość i poetyckość baśni ; Bajki i baśnie o fabule irracjonalnej ; FILMY O TREŚCI REALISTYCZNEJ W ODBIORZE DZIECI: Tematyka filmów dla dzieci produkowanych w różnych krajach ; REAKCJE UCZUCIOWE DZIECI: Formy zachowania się widowni dziecięcej ; WYCHOWAWCZE PROBLEMY FILMU: Nauczanie wiedzy o filmie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-9302 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [284]-289. Indeks.
Streszcz. ang., ros.
SPOŁECZNE FUNKCJE ŚRODKÓW MASOWEGO PRZEKAZU: Wpływ audiowizualnych środków masowych na odbiorców ; Socjologiczne problemy oddziaływania środków masowych na odbiorcę ; Psychologiczne i socjologiczne problemy kształtowania opinii i przekonań ; Rodzaje i formy propagandy ; Różnice skuteczności oddziaływania na odbiorców różnych form przekazu ; Różnice socjologiczne, pedagogiczne i propagandowe w oddziaływaniu radia, telewizji i filmu. ŚRODKI MASOWEGO PRZEKAZU A WYCHOWANIE DOROSŁYCH: Wychowanie dorosłych i środki masowe ; Zastosowanie filmu, telewizji i radia w pracy oświatowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-29876 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 202-[205].
SZTUKA FILMOWA, JEJ GATUNKI I ŚRODKI WYRAZU: Rodzaje i gatunki filmu: Fabularne gatunki filmu ; Niefabularne gatunki filmu ; Język filmu ; Gatunki i formy filmów dla dzieci: Postacie w filmach dla dzieci ; Bajka i baśń ; Adaptacje znanych utworów literackich ; KWALIFIKACJA FILMÓW DLA DZIECI I MŁODZIEŻY A ODBIÓR FILMU: Kwalifikacja za granicą filmów fabularnych dla dzieci: Przyjęte granice wieku ; Kryteria kwalifikacji filmów fabularnych. Zespoły kwalifikacyjne ; Obniżanie granic wieku przy kwalifikacji filmów fabularnych w wyniku systematycznej pracy z filmem ; Podstawowe błędy klasyfikacji filmów dla dzieci i młodzieży ; Psychologiczne problemy: fazy rozwojowe a odbiór filmu: Charakterystyka dzieci w pierwszej fazie rozwojowej (7, 8, 9 lat) ; Charakterystyka dzieci w drugiej fazie rozwojowej (10, 11, 12 lat) ; Charakterystyka młodzieży w trzeciej fazie rozwojowej (13,14, 15 lat) ; Młodzież w czwartej fazie rozwojowej (16, 17, 18 lat) ; Proponowane granice wieku przy kwalifikacji filmów dla dzieci i młodzieży ; Różnice w kwalifikacji filmów przeznaczonych do rozpowszechniania w kinach oraz do wykorzystania w pracy szkolnej i pozaszkolnej ; FILM W PRACY NAUCZYCIELI W RÓŻNYCH KRAJACH: Niechęć intelektualistów do filmu w początkach jego istnienia ; Związek Radziecki ; Anglia ; Stany Zjednoczone ; Francja ; Polska ; ROLA FILMU W PROCESIE WYCHOWANIA ESTETYCZNEGO: Cele wychowania estetycznego ; Budzenie zainteresowań różnymi dziedzinami sztuki ; Budzenie zainteresowań sztuką filmową ; Rola filmu w budzeniu wrażliwości na piękno przyrody ; Korzystanie z filmu w podnoszeniu kultury życia codziennego ; FILM I WYCHOWANIE UMYSŁOWE UCZNIÓW: Co to znaczy "rozumieć film"? ; Procesy umysłowe towarzyszące oglądaniu filmu: Wydarzenia stają się przesłankami ; Przesłanki tkwią w gatunku filmowym ; Przesłanki środowiskowe i obyczajowe ; Inne procesy umysłowe towarzyszące oglądaniu filmu ; Metody pracy z filmem: Dyskusja po projekcji filmu ; ROLA FILMU W KSZTAŁTOWANIU MORALNYCH POSTAW UCZNIÓW: Film na lekcjach wychowawczych w niższych klasach szkoły podstawowej: Czy dzieci rozumieją morał filmu? ; Baśń ; Powiastki filmowe ; Praca w klasach VI-VIII: Stosunek do ludzi starszych ; Bohaterstwo ; Faszyzm ; Uczeń i szkoła ; Komedie ; FILMOWE CYKLE TEMATYCZNE: Dyskusje z młodzieżą szkół średnich: Młodzież na ekranie ; Wybór wartości moralnych przez bohaterów filmu ; Konsekwencje rozwodów ; PROBLEMY OKRUCIEŃSTWA NA EKRANIE: Czego boją się dzieci? ; O różnorodnych funkcjach okrucieństwa na ekranie: Okrucieństwo baśni ; Filmy grozy ; Kryminały ; Westerny ; Wojny na ekranie ; Okrucieństwo w dramatach społecznych ; Okrucieństwo w grotesce i komedii ; Okrucieństwo w filmach dokumentalnych ; Zbrodnie na ekranie w opinii pedagogów ; WYCHOWAWCZE PROBLEMY MIŁOŚCI NA EKRANIE: Nagość w filmach ; Miłość ; Melodramat ; Obrazy szczęścia na ekranie ; PODSTAWOWE FORMY PRACY Z FILMEM: Film fabularny jako pomoc dydaktyczna ; Film w pracy pozalekcyjnej i pozaszkolnej: Kółka wąskiej taśmy ; Dziecięce i młodzieżowe dyskusyjne kluby filmowe.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-8767 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej