Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(6)
Forma i typ
Książki
(6)
Publikacje naukowe
(2)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Dostępność
dostępne
(6)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(1)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(5)
Filia 15 (Lwowska 60)
(1)
Autor
Kirenko Janusz
(3)
Kirenko Janusz (1954- )
(3)
Boczkowska Magdalena (1984- )
(1)
Parchomiuk Monika
(1)
Rybak Lucjan
(1)
Wosik-Kawala Danuta
(1)
Zubrzycka-Maciąg Teresa
(1)
Łaba-Hornecka Agnieszka
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(3)
2000 - 2009
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
Kraj wydania
Polska
(6)
Język
polski
(5)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Adaptacja społeczna
(1)
Alkoholizm
(1)
Bezradność
(1)
Bezrobocie
(1)
Edukacja zdrowotna
(1)
Egzystencja (filozofia)
(1)
Integracja społeczna
(1)
Kompetencje społeczne
(1)
Kryzys kultury
(1)
Metody wychowawcze
(1)
Niepełnosprawni
(1)
Niepełnosprawność
(1)
Osoby z niepełnosprawnością
(1)
Osoby z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Pewność siebie
(1)
Przemoc w rodzinie
(1)
Rehabilitacja zawodowa
(1)
Samodzielność
(1)
Spostrzeganie interpersonalne
(1)
Uczniowie
(1)
Wagary
(1)
Wsparcie społeczne
(1)
Wychowanie
(1)
Wychowanie do wartości
(1)
Wychowanie seksualne
(1)
Zachowania prozdrowotne
(1)
Zdrowie publiczne
(1)
Temat: czas
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Opracowanie
(2)
Raport z badań
(2)
Esej
(1)
Dziedzina i ujęcie
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Filozofia i etyka
(1)
Psychologia
(1)
6 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.15-61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 187-197.
Cz. 1. PODSTAWOWE ZAGADNIENIA Z EDUKACJI I REHABILITACJI OSÓB Z UPOŚLEDZENIEM UMYSŁOWYM: Rozdz. I. ISTOTA UPOŚLEDZENIA UMYSŁOWEGO: 1. Pojęcie upośledzenia umysłowego, 2. Upośledzenie umysłowe a choroba psychiczna, 3. Klasyfikacja upośledzenia umysłowego, 4. Epidemiologia upośledzenia umysłowego, 5. Etiologia i profilaktyka upośledzenia umysłowego, 6. Rozwój psychofizyczny i społeczny osób upośledzonych umysłowo; Rozdz. II. EDUKACJA I REHABILITACJA OSÓB Z UPOŚLEDZENIEM UMYSŁOWYM: 1. Wczesne wspomaganie rozwoju dzieci z upośledzeniem umysłowym, 2. Kształcenie dzieci i młodzieży z upośledzeniem umysłowym, 3. Rehabilitacja zawodowa i społeczna osób z upośledzeniem umysłowym; Rozdz. III. PRZYSTOSOWANIE PSYCHOSPOŁECZNE OSÓB Z UPOŚLEDZENIEM UMYSŁOWYM: 1. Pojęcie przystosowania, 2. Spostrzeganie siebie i innych, 3. Spostrzeganie innych ludzi, 4. Spostrzeganie siebie i innych a funkcjonowanie społeczne, 5. Lekkie upośledzenie umysłowe a spostrzeganie siebie i innych oraz przystosowanie społeczne. Cz. 2. BADANIA WŁASNE: Rozdz. IV. ZAŁOŻENIA BADAWCZE: 1. Cel badań, problemy badawcze i hipoteza, 2. Metoda i techniki badań, 3. Organizacja i teren badań, charakterystyka badanych osób; Rozdz. V. PREZENTACJA WYNIKÓW BADAŃ: 1.Spostrzeganie siebie i innych ludzi przez osoby z upośledzeniem umysłowym, 2. Zachowanie przystosowawcze osób z upośledzeniem umysłowym, 3. Spostrzeganie siebie i innych ludzi a zachowanie przystosowawcze osób z upośledzeniem umysłowym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-93867 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka wprowadza czytelnika w świat dobrze mu znany, choć czy zawsze zrozumiały, czytelny? A może jednak jest to świat, który nie zawsze jest dla odbiorcy znajomy i nieobcy? Autorzy na poziomie słowa i obrazu przedstawiają świat ludzkich myśli, potrzeb, oczekiwań, pragnień, zachowań i wartości w dogłębny sposób, słaniający czytelnika do refleksji i zastanowienia się nad tym, co oczywiste, choć nie zawsze widoczne i zrozumiałe. (...) Myślę, że recenzowana monografia pozwala odbiorcom odpowiedzieć na jakże fundamentalne pytanie: w jaki sposób żyć, by nie tylko posiadać, ale aby być - ale także wiedzieć, dostrzegać, odczuwać i rozumieć otaczający nas świat w zgodzie z samym sobą. Z recenzji dr hab. Monika Podkowińska, prof. SGGW
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-110275 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach [367]-381.
I. ZAŁOŻENIA BADAWCZE: 1. Bezrobocie i zachowania zdrowotne jako podstawowe kategorie podjętych analiz: Istota bezrobocia ; Zachowania zdrowotne - implikacje teoretyczne ; 2. Problematyka badawcza, cel badań, metoda i narzędzia badawcze ; 3. Społeczno-demograficzna charakterystyka badanych osób bezrobotnych i pracujących ; II. POSTRZEGANIE BEZROBOCIA I ZJAWISK Z NIM ZWIĄZANYCH PRZEZ BADANE OSOBY: 1. Postrzeganie bezrobocia i osób bezrobotnych przez badanych ; 2. Bezrobocie jako przeszkoda w codziennym funkcjonowaniu zawodowo- -społecznym w percepcji badanych ; III. ZACHOWANIA ZDROWOTNE BADANYCH OSÓB: 1. Umiejscowienie kontroli zdrowia badanych osób: Wprowadzenie w problematykę umiejscowienia kontroli zdrowia ; Poziom umiejscowienia kontroli zdrowia i jego typy u badanych osób ; Zróżnicowanie poziomu umiejscowienia kontroli zdrowia w obrębie czynników socjodemograficznych badanych osób: Typy umiejscowienia kontroli zdrowia a struktura socjodemograficzna badanych osób bezrobotnych ; Typy umiejscowienia kontroli zdrowia a struktura socjodemograficzna badanych osób pracujących zawodowo ; 2. Zachowania zdrowotne badanych osób - Inwentarz Zachowań Zdrowotnych ; 3. Zachowania zdrowotne badanych osób i ich związek z poziomem umiejscowienia kontroli zdrowia ; 4. Zachowania zdrowotne badanych osób - styl życia: Zachowania związane ze zdrowiem badanych osób i ich związek z poziomem umiejscowienia kontroli zdrowia ; Komponenty stylu życia a poziom umiejscowienia kontroli zdrowia badanych osób: Osoby bezrobotne ; Osoby pracujące zawodowo ; IV. PSYCHOSPOŁECZNE FUNKCJONOWANIE BADANYCH OSÓB: 1. Cechy osobowości: Wprowadzenie w problematykę osobowości ; Związki między cechami osobowości a poziomem umiejscowienia kontroli zdrowia badanych osób ; 2. Samoocena: Wprowadzenie w problematykę samooceny ; Związki między samooceną a poziomem umiejscowienia kontroli zdrowia badanych osób ; 3. Wartości: Wprowadzenie w problematykę wartości ; Związki między deklarowanymi wartościami a poziomem umiejscowienia kontroli zdrowia badanych osób ; 4. Radzenie sobie w sytuacjach trudnych ; Wprowadzenie w problematykę radzenia sobie w sytuacjach trudnych ; Związki między radzeniem sobie w sytuacjach trudnych a poziomem umiejscowienia kontroli zdrowia badanych osób ; 5. Nasilenie potrzeb psychicznych: Wprowadzenie w problematykę potrzeb psychicznych ; Związki między potrzebami i dążeniami a poziomem umiejscowienia kontroli zdrowia badanych osób ; V. ZACHOWANIA ZDROWOTNE A PSYCHOSPOŁECZNE FUNKCJONOWANIE BADANYCH OSÓB: 1. Spożywanie alkoholu ; 2. Palenie tytoniu ; 3. Ciśnienie krwi ; 4. Waga ciała ; 5. Sprawność fizyczna ; 6. Stres i niepokój wewnętrzny ; 7. Bezpieczna jazda samochodem ; 8. Relacje z innymi ; 9. Odpoczynek i sen ; 10. Ogólne zadowolenie z życia ; 11. Mój Styl Życia - wynik ogólny ; 12. Prawidłowe nawyki żywieniowe ; 13. Zachowania profilaktyczne ; 14. Pozytywne nastawienie psychiczne ; 15. Praktyki zdrowotne.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-316.34/.35 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-106108 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 246-[277].
R. I. POJMOWANIE NIEPEŁNOSPRAWNOŚCI INTELEKTUALNEJ: 1. Niepełnosprawność intelektualna ; 2. Systemy pomocy i wspieranie osób z niepełnosprawnością intelektualną ; 3. Środowisko osób z niepełnosprawnością intelektualną: Rodzina ; Domy pomocy społecznej ; Warsztaty terapii zajęciowej ; R. II BADANIA WŁASNE: 1. Problematyka badawcza ; 2. Charakterystyka badanych osób ; R. III WYUCZONA BEZRADNOŚĆ BADANYCH OSÓB: 1. Wprowadzenie w problematykę wyuczonej bezradności: Istota wyuczonej bezradności ; Wyuczona bezradność a niepełnosprawność intelektualna - przegląd badań ; 2. Wyniki badań własnych ; R. IV PSYCHOSPOŁECZNE FUNKCJONOWANIE BADANYCH OSÓB: 1. Spostrzeganie siebie i innych: Wprowadzenie w problematykę spostrzegania siebie i innych ; Spostrzeganie siebie i innych a niepełnosprawność intelektualna - przegląd Badań ; Wyniki badań własnych: Spostrzeganie siebie i innych ludzi a środowisko bytowania badanych osób ; Porównanie realnego z idealnym spostrzeganiem siebie i innych ludzi w środowiskach bytowania badanych osób: Osoby z niepełnosprawnością intelektualną w domach rodzinnych, Osoby sprawne intelektualnie samodzielnie mieszkające, Osoby z niepełnosprawnością intelektualną w domach pomocy Społecznej, Osoby z niepełnosprawnością intelektualną w warsztatach terapii Zajęciowej ; 2. Wartości: Wprowadzenie w problematykę wartości ; Wartości a niepełnosprawność intelektualna - przegląd badań ; Wyniki badań własnych ; 3. Przystosowanie: Wprowadzenie w problematykę przystosowania ; Przystosowanie a niepełnosprawność intelektualna - przegląd badań ; Wyniki badań własnych: Przystosowanie psychospołeczne a środowisko bytowania badanych osób, Porównanie osób z niepełnosprawnością intelektualną i ich opiekunów w środowiskach bytowania badanych osób: Osoby z niepełnosprawnością intelektualną i ich opiekunowie w domach rodzinnych, Osoby z niepełnosprawnością intelektualną i ich opiekunowie w domach pomocy społecznej ; Osoby z niepełnosprawnością intelektualną i ich opiekunowie w warsztatach terapii zajęciowej ; R. V. CZYNNIKI ZWIĄZANE Z WYUCZONĄ BEZRADNOŚCIĄ BADANYCH OSÓB: 1. Możliwość kontroli ; 2. Możliwość wykorzystania kwalifikacji ; 3. Cele ustalone z zewnątrz ; 4. Urozmaicenie ; 5. Kontakty z ludźmi ; 6. Bezpieczeństwo społeczne ; 7. Pozycja społeczna ; 8. Przyszłość.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-107143 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy art.
Dwa art. w jęz. ang.
Streszcz. art. ang. w jęz. pol.
WARTOŚCI W WYCHOWANIU: Kilka uwag na temat wartości społecznych w wychowaniu ; Znaczenie wartości w wychowaniu ; ZAGROŻENIA W PROCESIE WYCHOWANIA: Wagary uczniów gimnazjum w kontekście klimatu wychowawczego szkoły ; Skutki nadużywania alkoholu przez młodzież licealną ; Szkoła a zachowania agresywne uczniów ; Przemoc dzieci wobec rodziców - profilaktyka i przezwyciężanie ; Istota diagnozy relacyjnej w niwelowaniu zaburzeń zachowania dzieci i młodzieży ; Szkoła wobec współczesnych problemów wychowania zdrowotnego ; Edukacja seksualna we współczesnej szkole - możliwości i zagrożenia ; AKTUALNE KIERUNKI W WYCHOWANIU: Możliwości kształcenia do debaty publicznej w edukacji szkolnej ; Forming teenagers' positive attitude to work in the educational process ; rola agosu w wychowaniu przez pracę dziecka w młodszym wieku szkolnym ; Socjokulturowe uwarunkowania zachowań żywieniowych - wyzwanie dla edukacji zdrowotnej ; Taniec w wychowaniu i terapii pedagogicznej dzieci i młodzieży ; Estetyczne kształcenie uczniów w prcesie nauczania sztuki ludowej w ogólnokształcących szkołach Ukrainy ; Instytucjonalne poradnictwo wychowawcze w okresie zmian społeczno-edukacyjnych ; Realizacja procesu usamodzielniania młodzieży w SOS-Kinderdorf w Austrii ; WYCHOWANIE W ASPEKCIE HISTORYCZNYM: Education of children-orphans in Polish pedagogical theory and care practice (1918-1939) ; Kierunki kształcenia zawodowego kobiet na łamach czasopism Królestwa Polskiego przełomu XIX i XX wieku ; Historia, teraźniejszość i wyzwania edukacji przyrodniczej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-98048 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej