Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(12)
Forma i typ
Książki
(12)
Dostępność
dostępne
(12)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(2)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(11)
Autor
Kida Jan (1931- )
(12)
Rok wydania
2000 - 2009
(4)
1990 - 1999
(7)
1980 - 1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(12)
Język
polski
(12)
Temat
Nauczanie początkowe
(7)
Sztuka
(4)
Język polski
(3)
Wychowanie
(3)
Żeromski, Stefan (1864-1925)
(3)
Czytanie
(2)
Język
(2)
Komunikacja społeczna
(2)
Lektura szkolna
(2)
Mowa
(2)
Psychologia dziecka
(2)
Twórczość
(2)
Aktorstwo
(1)
Andersen, Hans Christian (1805-1875)
(1)
Caritas (teol.)
(1)
Czasownik
(1)
Czytanie ze zrozumieniem
(1)
Drama (pedagogika)
(1)
Dziecko
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Edukacja ekonomiczna
(1)
Edukacja regionalna
(1)
Edukacja zdrowotna
(1)
Język środowiskowy
(1)
Języki
(1)
Komunikacja wspomagająca
(1)
Konopnicka, Maria (1842-1910)
(1)
Kultura
(1)
Literatura
(1)
Maturzyści
(1)
Miłosz, Czesław (1911-2004)
(1)
Motywacja
(1)
Nazwy własne
(1)
Onomastyka
(1)
Osobowość
(1)
Postmodernizm
(1)
Programy edukacyjne (informat.)
(1)
Przyboś, Julian (1901-1970)
(1)
Przymiotnik łemkowski
(1)
Recytacja
(1)
Sienkiewicz, Henryk (1846-1916)
(1)
Szelburg-Zarembina, Ewa (1899-1986)
(1)
Terminologia
(1)
Twardowski, Jan (1915-2006)
(1)
Wychowanie do wartości
(1)
Wychowanie estetyczne
(1)
Wypracowania szkolne
(1)
Temat: dzieło
Baśnie
(1)
Dolina Issy
(1)
Dzienniki
(1)
Przedziwne przygody Duszka Dzińdzińnika
(1)
Temat: czas
1801-
(1)
1901-
(1)
2001-0
(1)
Gatunek
Materiały konferencyjne
(5)
Literatura
(2)
Literatura polska
(2)
Bajka i baśń
(1)
Cytaty
(1)
Ilustracje
(1)
Literatura dziecięca
(1)
Literatura fantastyczna
(1)
Podręczniki
(1)
Przysłowia
(1)
12 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [273]-286.
II. Wpływy obce w polszczyźnie: 1. Słownictwo zapożyczone ; 2. Słownictwo obce w literaturze polskiej ; III. Temat, założenia, metoda pracy ; IV. Cytowane wyrazy obce w twórczości Żeromskiego: A. Cytaty francuskie ; B. Cytaty łacińskie ; C. Cytaty rosyjskie ; D. Cytaty włoskie ; E. Cytaty niemieckie ; F. Cytaty angielskie ; G. Cytaty greckie ; H. Cytaty hebrajskie ; I. Cytaty hiszpańskie ; J. Cytaty ukraińskie ; K. Cytaty białoruskie ; L. Cytaty portugalskie ; Ł. Cytaty japońskie ; M. Cytaty litewskie ; N. Cytaty węgierskie ; O. Cytat turecki ; P. Cytaty obce o nie ustalonej etymologii ; V. Funkcje semantyczne i stylistyczne wtrętów i cytatów obcych. Próba syntezy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-101614 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Dot. m.in. stanu opieki logopedycznej w woj. rzeszo- wskim
Bibliogr. przy niektórych rozdz.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-77609 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-81 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-86233 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Kształtowanie umiejętności komunikowania siebie ; Edukacja polonistyczna, jej istota, podstawowe problemy ; Metodologiczne przesłanki badań nad kształtowaniem języka dziecka młodszoszkolnego ; Uwagi ogólne na temat rozwoju języka i myślenia dziecka w młodszym wieku szkolnym ; Determinanty rozwoju słownika dzieci ; Z badań nad zasobem leksykalnym uczniów w młodszym wieku szkolnym ; Wykorzystanie techniki swobodnych tekstów w kształtowaniu języka pisanego i mówionego uczniów klas I-III szkoły podstawowej ; Technika swobodnego tekstu a umiejętności językowe uczniów klasy III ; Rozumienie pojęć plastycznych a sprawność językowa uczniów klasy IV ; Rola rodziny w kształtowaniu nawyków czytelniczych dziecka w młodszym wieku szkolnym ; Czytanie twórcze a sprawność językowa uczniów w młodszym wieku szkolnym ; Rozwijanie zainteresowań czytelniczych a kształcenie języka uczniów klas młodszych ; Zainteresowania i upodobania czytelnicze dzieci w młodszym wieku szkolnym a obowiązujący zestaw lektur dla klas I-III ; Strategie pamięciowe w początkowym nauczaniu ortografii ; Graficzny aspekt umiejętności pisania uczniów klasy III ; Badania słownictwa podręczników i lektur klas I-III ; Słownictwo podręczników, lektur szkolnych, programów radiowych i telewizyjnych a słownictwo uczniów w młodszym wieku szkolnym ; O regionalnych uwarunkowaniach sprawności językowej uczniów w młodszym wieku szkolnym (na przykładach szkół śląskich) ; Wybrane zagadnienia z zakresu kształcenia sprawności językowej uczniów w nauczaniu początkowym szkoły polonijnej Stanów Zjednoczonych ; Obraz dziecka w twórczości poetyckiej dla dzieci na przykładzie wybranych utworów ; Drama jako metoda kształcenia językowego uczniów klas początkowych ; Opis z pokazu i z pamięci jako problem badawczy ; Rozwój kompetencji uczniów klas niższych w rozumieniu tekstu ; Terapia trudności w edukacji językowej dzieci z zaburzeniami rozwojowymi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-99640 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Tekst częśc. ang., ros., słowac.
Streszcz. ang., pol, 1 ros. przy pracach.
I. KULTURA A JĘZYKOWY OBRAZ ŚWIATA: Językowy obraz świata a kultura ; Współzależność wyrazów rodzimych i zapożyczonych ; O kulturotwórczej roli gwary w edukacji regionalnej ; Częstotliwość słowa jako kryterium rozróżnienia między słownictwem aktywnym a pasywnym ; Specyfika stylu narracji na przykładzie życiorysów pracowników Lipawskiej Akademii Pedagogicznej ; Retoryka a idee postmodernistyczne ; Sztuki audiowizualne oraz ich rola w systemie fachowej edukacji językowej ; Konceptualizacja bankowo-giełdowego kodu kultury w słownictwie specjalistycznym w oparciu o niemiecką terminologię bankowo-giełdową ; Świat zagrody szlacheckiej w powieści Czesława Miłosza "Dolina Issy" ; Edukacja i nauczyciel wobec współczesnych przemian kulturowych ; Tworzenie się obywatelstwa w społeczeństwie wielokulturowym ; Język narzędziem komunikacji społecznej. Płaszczyzna metodologiczna ; Funkcje słownictwa wartościującego w artystycznym języku wybranych dzieł Stefana Żeromskiego i Henryka Sienkiewicza ; Język, kultura, tradycja i wychowanie patriotyczne. II. EDUKACJA JĘZYKOWA A PRAKTYKA SZKOLNA: Kultura i literatura w edukacji językowej ; Badanie stopnia (poziomu) przyswajania słownictwa języka obcego (angielskiego) metodami statystyki językowej ; Językowo-kulturowy obraz zwierząt w podręcznikach i wypowiedziach uczniów klas młodszych ; Przyrostkowe słowotwórstwo przymiotników jakościowych w gwarze łemkowskiej (odczasownikowe rodzaje produktywne) ; Czynniki tekstowości w wypracowaniach szkolnych ; Poziom kultury politycznej uczniów klas maturalnych ; Przysłowia w podręcznikach i opracowaniach dydaktycznych ; Sposoby kształcenia sprawności językowej uczniów klas początkowych ; Perspektywy systemów komputerowo-informatycznych w ustnym nauczaniu mówienia w języku obcym. III. ONOMASTYKA I TERMINOLOGIA SPECJALNA: Nazewnictwo budowli dworskich w mowie młodego pokolenia w północno-poniewskim dialekcie języka litewskiego ; Osobowość i motywacja ; Z indeksacji polsko- i ukraińskojęzycznej terminologii logopedycznej ; Kulturowy i językowy aspekt nazw osobowych w świetle badań nad antroponimią ; Nazwy własne w literaturze dziecięcej i ich percepcja w świetle badań empirycznych a kształcenie językowe dzieci 9-10-letnich ; Metafory onomastyczne w konstrukcjach z pogranicza frazeologii i składni jako problem translatoryczny ; O mitologizmach w polszczyźnie ; Miejsce leksyki sakralnej w językowej dydaktyce turystyki. IV. EDUKACJA JĘZYKOWA W ASPEKCIE KULTUROWYM: Kształtowanie leksyki u dzieci w wieku przedszkolnym z ogólnym niedorozwojem mowy ; Odzwierciedlenie wartości i postaw w języku dzieci podczas emocjonalnej percepcji bajek ; Kultura relacji społecznych w organizacji ; Występujące w procesie nauczania konflikty w literaturze dziecięcej i możliwości ich rozwiązania ; Rozwój nawyków językowych dzieci przedszkolnych na zajęciach muzycznych. V. EDUKACJA JĘZYKOWA A PRAKTYKA SZKOLNA: Język i styl artystyczny wypowiedzi uczniów klas III w zintegrowanej edukacji wczesnoszkolnej ; Możliwości wykorzystania bajek i baśni w kształceniu językowym dzieci młodszych klas ; Obraz i ilustracja w kształceniu językowym uczniów klas początkowych ; Czasowniki mentalne w dyskursie szkolnym ; Kompetencja komunikacyjna uczniów w nauczaniu zintegrowanym ; Program kształtowania języka i innych funkcji poznawczych dla dziecka z autyzmem ; Kompetencje językowe uczniów gimnazjum ; Miejsce zabaw inscenizowanych w edukacji językowej dziecka w wieku przedszkolnym ; Dydaktyka ortografii oparta na wzmocnieniach pozytywnych. VI. LITERATURA I SZTUKA W EDUKACJI: Bliżej słowa: recytacja w kształceniu językowym i literackim uczniów ; Aktorskie techniki interpretacyjne jako metoda czytania tekstu ; Wykorzystanie dzieł malarskich w kształceniu językowym - próba diagnozy ; Liryczny dydaktyzm wierszy Marii Konopnickiej dla dzieci ; Przybosia więź słońca-światła ze słowem-światłem. Cieszyńskie poezjo-byty poety z Gwoźnicy ; Pojęcie miłości bliźniego w ujęciu przypowieści biblijnej i wybranych dzieł malarskich ; Literatura fantasy w edukacji polonistycznej ; Odzwierciedlenie współczesnej kultury w wypowiedziach dzieci przedszkolnych w sytuacjach zabawowych ; Książka ilustrowana dla dzieci. Obraz, figuracja, ilustracja ; Nauczyciel edukacji artystycznej (plastyki) w świetle badań empirycznych. VII. JĘZYK A PROBLEMY WYCHOWANIA: Język jako element subkultury przestępczej ; Język opisu przeżyć religijnych. Analiza narracji autobiograficznych młodzieży ; Ocena relacji uczeń - nauczyciel w klasie szkolnej na tle badań empirycznych ; Oddziaływanie lektur szkolnych na postawy uczniów klas I-III ; Komunikacja alternatywna w edukacji dzieci z zaburzeniami porozumiewania werbalnego ; Wychowanie do wartości w zreformowanej szkole. Język warsztatów twórczych ; Edukacyjne programy komputerowe środkiem wspomagającym rozwój kompetencji językowych dziecka ; Konstrukcje składniowe o semantyce uogólnionej w kontekście edukacji językowej: aspekt praktyczny ; Ukierunkowanie kulturoznawcze w nauczaniu języków obcych - wymóg czasu ; Kultura nastolatków - język, tematyka, moralność ; Rola czynnika społecznego w rozwoju mowy dziecka ; Cechy specyficzne motywacji dorosłych do uczenia się języków obcych w różnych krajach ; Zależności między profesjonalizmem nauczyciela zawodu a jego zaangażowaniem emocjonalnym ; Rozwijanie kompetencji słownej uczących się w języku obcym (rosyjskim) ; Znaczenie studenckich podróży.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-97287 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Literatura i sztuka a wychowanie / red. Jan Kida. - Rzeszów : Wydaw. WSP, 2001. - 273 s. : rys., tab. ; 23 cm.
(Wydawnictwa WSP w Rzeszowie ; 840)
Bibliogr. po niektórych rozdz.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-37.016 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
Materiały z międzynarodowej konferencji, 24-25 września 1999 r., Rzeszów.
M.in. referaty omawiające przeprowadzone w Rzeszowie badania dot. domowych księgozbiorów dziecięcych i wpływu sztuki na osobowość studentów.
Bibliogr. po niektórych ref.
Tekst częśc. słowac., ukr.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-82125 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Tekst częśc. słowac.
Mater. z międzynarodowej konferencji naukowej, Rzeszów 21-22.X. 1997 r.
Bibliogr. przy ref.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-81258 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-77917 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dot. m.in. Rzeszowa, oraz Rzeszowskiego i Przemyskiego.
Bibliogr. przy ref.
Wprowadzenie do problematyki konferencji ; Innowacje dydaktyczne czynnikiem rozwoju aktywności twórczej uczniów klas młodszych ; Koncepcja szkoły twórczej na przykładzie Społecznej Szkoły Podstawowej nr 1 w Rzeszowie ; Rozwijanie aktywności dzieci w młodszym wieku szkolnym przez inscenizację ; Wykorzystanie wybranych technik Freineta w nauczaniu języka polskiego (swobodny tekst) ; Rozwój myślenia twórczego uczniów klas początkowych poprzez opanowanie umiejętności czytania ; Recepcja poezji przez uczniów klasy III szkoły podstawowej ; Rola ćwiczeń ortograficznych w kształceniu językowym uczniów w świetle polskich i zagranicznych doświadczeń ; Rozwijanie aktywności twórczej dzieci w matematyce przez wykorzystanie gier i zabaw ; Wyrażenie treści dzieła muzycznego poprzez twórczość plastyczną ; Twórczość wokalna, ruchowa i instrumentalna dzieci w świecie teorii i praktyki pedagogicznej ; Percepcja muzyki jako jedna z aktywizujących form pracy w nauczaniu początkowym ; Analiza formalna i merytoryczna materiałów metodycznych do przedmiotu "Plastyka" ; Lesefaryzm z intuicja w plastycznej twórczości dzieci ; Forma i treść plastyczna a deformacja liter i napisu w prostych układach kompozycyjnych ; Współdziałanie WOM z WSP w Rzeszowie w zakresie dokształcania i doskonalenia nauczycieli.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-99245 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera teksty ref. wygłoszonych na Międzynarodowej Konferencji Naukowej zorganizowanej w listopadzie 1995 r. przez Zakład Nauczania Początkowego Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Rzeszowie.
Bibliogr. przy niektórych ref.
Tekst częśc. tł. z jęz. słowac.
I. KOMUNIKACJA PRZEZ SZTUKĘ: 1. Komunikacja przez sztukę, 2. Historyczne, społeczne i kulturalne aspekty rozwoju Romów, 3. Rysunki dzieci psychicznie chorych oraz młodocianych przestępców-narkomanów i nienarkomanów, 4. Rzeczywistość rodzin bezrobotnych w rysunku dziecka, 5.Odzwierciedlenie doświadczeń estetycznych dziecka przedszkolnego w twórczości plastycznej, 6. Twórczość rysunkowa dzieci jako forma ekspresji odzwierciedlenia percepcji rzeczywistości , 7. Wykorzystanie sztuki w diagnozie i stymulacji rozwoju motorycznego, percepcyjnego, emocjonalnego, społecznego, intelektualnego oraz estetycznego dziecka, 8. Świat przeżyć w zabawach twórczych dziecka niepełnosprawnego, 9. Kształcenie przez sztukę w Szkołach Waldorfskich jako forma promocji zdrowia; II. ZAGADNIENIA EDUKACJI POLONISTYCZNEJ: 1. Umiejętność pisania listu uczniów klasy III a płeć dziecka, 2.Zainteresowania literackie młodzieży niedostosowanej społecznie, 3. Wyobraźnia, fantazja i ekspresja dziecięca narzędziem przetwarzania świata (na przykładzie twórczości literackiej), 4. Drama w edukacji wczesnoszkolnej jako możliwość kreowania siebie i świata, 5. Różne typy wypowiedzeń dziecięcych w swobodnych tekstach, 6. Odbicie świata dziecka w twórczości Ewy Szelburg-Zarembiny, 7.Współczesny przekład literacki dla dzieci - sztuka czy kicz? Na materiale polskich tłumaczeń "Piotrusia Pana", 8. Z badań nad słownictwem obcym w podręcznikach dla klas młodszych; III. WPŁYW LITERATURY NA KSZTAŁTOWANIE POSTAW SPOŁECZNYCH, MORALNYCH, ESTETYCZNYCH DZIECI: 1.Osobliwości edukacji przedszkolnej w kontekście analogii między kulturami : artystyczną, dydaktyczną i magiczna, 2. Projekcyjny obraz rodziny a obraz Boga u dzieci, 3. Idea człowieka wrażliwego, 4. Sztuka poetyckiego rozumienia wierszy; IV. ROLA SZTUKI TEATRALNEJ I FILMOWEJ W EDUKACJI POLONISTYCZNEJ: 1. Wpływ sztuki teatralnej na kształtowanie postaw estetycznych dzieci i młodzieży, 2. Rola filmu w edukacji humanistycznej dzieci i młodzieży, 3. Komputerowa trójwymiarowa grafika w zabawach dzieci, 4. Sztuka kształci, bawi i wychowuje; V. INTEGRACJA I KORELACJA LITERATURY Z INNYMI DZIEDZINAMI SZTUKI: 1. Integrująca rola sztuki w edukacji wczesnoszkolnej, 2. Świat wartości w programach i filmach TV dla dzieci w młodszym wieku szkolnym, 3. Postawy wobec sztuki współczesnej i doświadczenia z nią związane uczniów klasy VII, 4. Telewizja a świat dziecka. Analiza telewizyjnych programów dla dzieci względem zawartości merytorycznej i wartości etycznych, 5. Rola telewizji jako istotnego elementu spędzania wolnego czasu przez uczniów klas trzecich i czwartych; VI. ODDZIAŁYWANIE SZTUKI PLASTYCZNEJ NA DZIECI: 1. Osiągnięcia uczniów klas I-III w plastyce, 2. Edukacja plastyczna w klasach młodszych szkoły powszechnej w latach międzywojennych - przegląd programów szkolnych i literatury metodycznej, 3. Początki nauki rysunku i jego łączności z innymi przedmiotami nauczania w II Rzeczypospolitej, 4. Inspirowanie twórczości plastycznej dzieci w wieku przedszkolnym w praktyce pedagogicznej, 5. Rozwijanie aktywności twórczej dziecka w przedszkolu poprzez kontakt ze sztuką, 6. Sztuka ludowa a dziecko w młodszym wieku szkolnym, 7. Dziecko w malarstwie Młodej Polski, 8. Przedstawienia dziecka w religijnych obrazach średniowiecza, 9. Rola nauczyciela w kształtowaniu postawy twórczej uczniów klas I-III szkoły podstawowej. Wybrane zagadnienia; VII. WYCHOWANIE MUZYCZNE A KSZTAŁTOWANIE WYOBRAŹNI I WRAŻLIWOŚCI DZIECKA: 1. Muzyczne inspiracje a twórczość plastyczna dzieci, 2. Aktywne słuchanie muzyki poprzez transfer impulsów akustycznych na strefę kinestetyczno-cielesną, 3. Rola ćwiczeń twórczych na lekcjach muzyki w kl. I-III szkoły podstawowej, 4. Wpływ uczestnictwa w koncercie na rozwój zainteresowań muzycznych dzieci w młodszym wieku szkolnym (na przykładzie Filharmonii w Rzeszowie), 5. Formy aktywizacji muzycznej dzieci trzyletnich; VIII. TERAPETYCZNE ASPEKTY SZTUKI: 1. Wspólne zamieszkiwanie z dziadkami a kontakt dzieci ze sztuką, 2. Terapeutyczne oddziaływanie sztuki na osobowość dziecka, 3. Sztuka jako możliwości psychoterapeutycznego oddziaływania na dziecko, 4. Profilaktyczno-terapeutyczne znaczenie sztuki w pracy z dziećmi z trudnościami, 5. Przygotowanie osób z dysfunkcją narządu ruchu do uczestnictwa w kulturze i jego rewalidacyjne znaczenie, realizowane w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym w Busku-Zdroju , 6. Więzi rodzinne dzieci z dysfunkcjami narządów ruchu w świetle badań testem "Rysunek Rodziny" L. Cormana, 7. Biblioterapia jako jedna z metod pracy terapeutycznej z dziećmi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-99638 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-63170 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej