Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(4)
Forma i typ
Książki
(4)
Dostępność
dostępne
(3)
wypożyczone
(1)
Placówka
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(4)
Autor
Kargul Józef (1936- )
(4)
Rok wydania
2010 - 2019
(1)
1990 - 1999
(1)
1980 - 1989
(2)
Kraj wydania
Polska
(4)
Język
polski
(4)
Temat
Praca kulturalno-oświatowa
(4)
Gatunek
Podręczniki akademickie
(1)
4 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-81708 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-61128 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [349]-363. Indeksy.
Streszcz. w jęz. ang.
CZĘŚĆ I. Wspólnota i kolektywizm - upowszechnianie i reglamentacja kultury: R. 1. PRAKTYKI UPOWSZECHNIANIA KULTURY FEUDALNEJ: Upowszechnianie(?) kultury staropolskiej ; Instytucje i formy upowszechniania kultury w Polsce w okresie odrodzenia i baroku ; "Nowe" w upowszechnianiu kultury w oświeceniu ; R. 2. UPOWSZECHNIANIE KULTURY PO REWOLUCJI PRZEMYSŁOWEJ: Życie kulturalne w epoce romantyzmu ; Różnicowanie się idei upowszechniania kultury ; Spełnianie idei upowszechniania - nowe instytucje kultury ; R. 3. KONCEPCJE UPOWSZECHNIANIA KULTURY W OKRESIE MIĘDZYWOJENNYM: Koncepcja agrarystów ; Koncepcja narodowej demokracji ; Koncepcja partii lewicowych ; Koncepcje katolickie ; R. 4. INSTYTUCJE UPOWSZECHNIANIA OŚWIATY I KULTURY W OKRESIE MIĘDZYWOJENNYM: Świetlice środowiskowe i społeczne ; Uniwersytety ludowe, kluby młodzieżowe, domy kultury, domy społeczne ; Pracownicy oświatowi ; Amatorskie zespoły artystyczne ; R. 5. KOLEKTYWIZM NACZELNĄ IDEĄ UPOWSZECHNIANIA KULTURY W PRL: Agitacja i propaganda jako formuła upowszechniania kultury w latach 1948-1955 ; 5.2.Spory o koncepcje upowszechniania kultury w PRL ; R. 6. INSTYTUCJE UPOWSZECHNIANIA KULTURY W PRL: Domy kultury ; Kluby ; Świetlice systemu upowszechniania kultury ; Pracownik kulturalno-oświatowy ; R. 7. KONCEPCJE RUCHU AMATORSKIEGO W KOLEKTYWISTYCZNO-MODERNISTYCZNYM MODELU UPOWSZECHNIANIA KULTURY: Koncepcja artystyczno-zadaniowa ; Założenia koncepcji pedagogicznej - receptywno-ekspresywnej ; Koncepcja spontaniczno-ekspresywna ; Koncepcja naśladowcza ; R. 8. WZORY UCZESTNICTWA W KULTURZE PRL: Edukacyjny wzór uczestnictwa propagowanym modelem zachowań kulturalnych ; Konformistyczno-snobistyczny wzór wobec formalistyczno-akcyjnej strategii upowszechniania kultury w latach siedemdziesiątych ; Wzór ludyczno-spontaniczny ; Rytualno-konfesyjny wzór aktywności kulturalnej ; Kontemplacyjno-eskapistyczny wzór uczestnictwa w kulturze ľ sprzeczności społeczno-kulturowe ; CZĘŚĆ II. Między kolektywizmem a indywidualizmem, czyli o animacji kulturalnej: R. 9. KONCEPCJA ANIMACJI KULTURY: Animacja - rozumienie pojęcia ; Animacja wyrazem kontestacji opresyjnego systemu społecznego ; Animacja jako strategia udziału w życiu społeczno-kulturalnym ; Spór: edukacja kulturalna czy animacja kulturalna? ; R. 10. WOKÓŁ ANIMATORA: Animator a pracownik kulturalno-oświatowy ; Autorytet i dylematy animatora kultury ; Animator kultury "gałganiarzem na ludzkim śmietnisku" ; R. 11. ROZCZAROWANIE ANIMACJĄ KULTURALNĄ: CZĘŚĆ III. Supermarket kultury w dobie dominującej idei komercjalizmu i indywidualizmu: R. 12. IDEA LIBERALIZMU U PODŁOŻA "SUPERMARKETU KULTURY" ; R. 13. IDEE (KONCEPCJE) EDUKACJI KULTURALNEJ (SYLWIA SŁOWIŃSKA): Tradycyjne podejście do edukacji kulturalnej ; Nietradycyjne ujęcie edukacji kulturalnej ; R. 14. ANTROPOLOGICZNO-KULTUROZNAWCZA IDEA (KONCEPCJA) ANIMACJI KULTURALNEJ: Geneza - "korzenie" ; Teoretyczne założenia ; Wizja animatora ; R. 15. PEDAGOGIKA KULTURY: Klasyczna pedagogika kultury ; Zabiegi o "restytucję" pedagogiki kultury ; Pedagogika kultury dziś ; R. 16. DOMY KULTURY - TRADYCJA I NOWOCZESNOŚĆ?: Edukacyjno-ekspresyjna placówka upowszechniania kultury ; Dom kultury ośrodkiem rozrywki i zabawy - ludyczny model instytucji ; Lokalny supermarket kultury ; R 17. OŚRODEK KULTURY "DO WYNAJĘCIA" ľ IMPRESARIAT: Orientacja "prorynkowa" domów kultury ; Impresariat ; R. 18. INSTYTUCJONALNE OFERTY AKTYWNOŚCI KULTURALNEJ "DLA WYKLUCZ(A)ONYCH": Resocjalizacja młodzieży o postawach aspołecznych nowym zadaniem placówek kultury ; Ośrodek kultury instytucją socjoterapeutyczną ; Przeciwdziałanie narkomanii - Trait dĹUnion 94 jako przykład działalności stowarzyszenia społeczno-kulturalnego we Francji ; R. 19. INSPIRACJE: ARTYSTYCZNA I EDUKACYJNA: Akademia Wyobraźni ; Uniwersytet Uliczny ; R. 20. AKTUALNE WZORY AKTYWNOŚCI KULTURALNEJ POLAKÓW W SUPERMARKECIE KULTURY: O sensowności opisywania wzorów aktywności kulturalnej w wielozmysłowej kulturze imentu ; Ciągłość i zmiana wzorów aktywności kulturalnej z epoki PRL ; Nowe wzory partycypacji kulturalnej w kulturze imentu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-101542 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-63633 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej