Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(3)
Forma i typ
Książki
(3)
Dostępność
dostępne
(3)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(1)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(2)
Autor
Kępski Czesław (1939- )
(3)
Rok wydania
2010 - 2019
(2)
2000 - 2009
(1)
Kraj wydania
Polska
(3)
Język
polski
(3)
Temat
Opieka społeczna
(2)
Działalność charytatywna
(1)
Dziecko
(1)
Głód
(1)
Miłosierdzie
(1)
Pedagogika porównawcza
(1)
Ubóstwo
(1)
Gatunek
Podręczniki akademickie
(1)
3 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Dot. m.in. powiatu tarnobrzeskiego w latach 1914-1915 r.
Bibliogr. przy pracach.
Cz. I. UBOGIE I GŁODNE DZIECI W POLSCE: Głodne dzieci w Polsce ; System opieki nad dzieckiem w Polsce w okresie transformacji systemowej ; Psychopedagogiczne aspekty niedożywienia dziecka w prenatalnym okresie rozwoju ; Dzieciństwo w kryzysie a wspierająca rola rodzicielstwa zastępczego ; Pozycja socjometryczna uczniów z rodzin ubogich ; Opieka matek samotnie wychowujących dzieci w wieku przedszkolnym ; "Emocjonalnie głodne" dzieci w Polsce ; Bezrobocie jako czynnik zaburzający funkcjonowanie dziecka w szkole - potrzeba wspierania funkcji opiekuńczej współczesnej rodziny ; Przygotowanie młodzieży Lubelszczyzny do aktywności zawodowej przez ich bezrobotnych i pracujących rodziców ; Wykluczenie społeczne a jakość wychowania rodzinnego młodzieży ; Wpływ patologii w rodzinie na sytuację szkolną dzieci ; Rola matki w wychowaniu rodzinnym ; Sukces szkolny dziecka i jego uwarunkowania ; Naturalizm a pojęcie dziecka w pedagogice ; Opieka w domu dziecka w świetle potrzeb wychowanków ; Opinie wychowanków domów dziecka o własnej rodzinie ; Żywienie dzieci we współczesnym przedszkolu. Cz. II. DZIECI UBOGIE I GŁODNE W POLSCE I NA ZIEMIACH POLSKICH W PRZESZŁOŚCI: Początki opieki nad dziećmi w Europie i w Polsce ; Działalność wychowawczo-edukacyjno-opiekuńcza sióstr augustianek w Krakowie do schyłku XIX wieku ; Głodne dzieci polskie w Królestwie Polskim pod koniec XIX wieku ; Obraz głodnego dziecka polskiego z początku XX wieku w pracach Eugeniusza Sokołowskiego ; Walka z głodem w powiecie tarnobrzeskim w latach 1914-1915 ; Przemiany w prawie rodzinnym i w prawie opiekuńczym w Polsce w latach 1918-2007 ; Głodne dzieci polskie podczas drugiej wojny światowej ; Ubogie i głodne dzieci potrzebujące pomocy na Lubelszczyźnie podczas drugiej wojny światowej ; Polonia mandżurska wobec biednych i opuszczonych dzieci ; Formy pomocy udzielane "dzieciom ulicy" na przykładzie pracy świetlicy socjoterapeutycznej sióstr albertynek w Usolu Syberyjskim ; Literatura i teatr wobec dzieci głodnych i potrzebujących pomocy. Wybrane przykłady ; Dziecięcy świat niezaspokojonych potrzeb - realia a literackie egzemplifikacje ; Rodziny zastępcze w powiecie łęczyńskim.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-98265 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Wykłady Otwarte UMCS ; 40)
Bibliogr.
1.Miłosierdzie w teorii i praktyce religii chrześcijańskiej 2.Pojęcie ubogiego - głównego adresata działań miłosiernych 3.Jałmużna - główna forma realizacji nakazu miłosierdzia 4.Szpital - główna instytucja opiekuńcza w średniowieczu 5.Przełom w teorii miłosierdzia i w działalności opiekuńczej w XVI-XVIII wieku 6.Systemy opieki społecznej w Europie w XIX i XX wieku 7.Dobroczynność i opieka na ziemiach polskich pod zaborami 8.System opieki w Polsce w okresie międzywojennym 9.Ratownictwo, pomoc i opieka w okresie drugiej wojny światowej i okupacji hitlerowskiej 10.Opieka nad dziećmi i dorosłymi w Polsce w latach 1944-1989 11.Przemiany w organizacji opieki w okresie transformacji ustrojowej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-36 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliogr. s. [312]-319.
R.I GENEZA PEDAGOGIKI PORÓWNAWCZEJ: 1. Oświecenie we Francji, jego cele społeczne i oświatowe ; 2. Rewolucja we Francji ; 3. Condorcet i jego projekt organizacji szkolnictwa ; 4. Planowany system oświatowy ; 5. Marek Antoni Julien de Paris - koncepcja badań porównawczych ; R. II W POSZUKIWANIU OPTYMALNEGO SYSTEMU OŚWIATY (1815-1914): 1. Przemiany polityczno-społeczne w Europie i na świecie w XIX wieku ; 2. Oświata na ziemiach polskich pod zaborami: Zabór rosyjski - ziemie wcielone do Cesarstwa Rosyjskiego ; Zabór pruski ; Zabór austriacki (Galicja) ; 3. Anglia ; 4. Francja ; 5. Niemcy ; 6. Rosja ; 7. Stany Zjednoczone Ameryki ; 8. Szwecja ; 9. Oświata po stu dwudziestu latach od ustawy o obowiązku szkolnym ; R. III SYSTEMY OŚWIATOWE W OKRESIE WIELKIEGO PRZEŁOMU (1914-1945): 1. Skutki polityczne i społeczno-ekonomiczne dwóch wojen światowych ; 2. Polska ; 3. Anglia ; 4. Francja ; 5. Niemcy ; 6. Rosja - Związek Radziecki ; 7. Stany Zjednoczone Ameryki ; 8. Szwecja ; 9. Nowe koncepcje oświatowe i ich realizacja ; R. IV DĄŻENIE DO DEMOKRATYZACJI OŚWIATY (1945-2000): 1. Przemiany polityczne, ekonomiczne i społeczne ; 2. Polska: Odtwarzanie systemu oświatowego (1944-1948) ; Jedenastolatka (1948-1961) ; System powołany drugą ustawą oświatową (1961-1989) ; Kształtowanie systemu oświatowego III Rzeczypospolitej (1989-2004) ; 3. Anglia ; 4. Francja ; 5. Niemcy ; 6. Związek Radziecki - Federacja Rosyjska ; 7. Stany Zjednoczone Ameryki ; 8. Szwecja ; 9. Systemy oświatowe - podobieństwa i różnice.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-104140 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej