Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(16)
Forma i typ
Książki
(16)
Publikacje popularnonaukowe
(3)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(2)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(31)
wypożyczone
(4)
nieokreślona
(2)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(7)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(6)
Wypożyczalnia Muzyczna (Żeromskiego 2)
(4)
Oddział dla Dzieci i Młodzieży (Słowackiego 11)
(2)
Filia 1 (Bohaterów 5)
(2)
Filia 2 (Fredry 5)
(1)
Filia 3 (Krzyżanowskiego 6)
(2)
Filia 4 (Ofiar Katynia 15)
(1)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(1)
Filia 7 (Osmeckiego 51)
(1)
Filia 8 (Okulickiego 3)
(1)
Filia 9 (Czackiego 5)
(1)
Filia 10 (Podchorążych 1)
(2)
Filia 11 (Dębicka 170)
(2)
Filia 15 (Lwowska 60)
(1)
Filia 16 (Gromskiego 10c)
(1)
Filia 18 (Łukasiewicza 78)
(1)
Filia 20 (Solarza 9a)
(1)
Autor
Hornowska Ewa (1960- )
(16)
Gayford Martin (1952- )
(3)
Hockney David (1937- )
(3)
Hornowski Tomasz
(3)
May Rollo (1909-1994)
(3)
Claridge Laura P. (1952- )
(2)
Beard Mary (1955- )
(1)
Beck James H. (1930- )
(1)
Blake Rose (1987- )
(1)
Blech Benjamin
(1)
Chadwick Whitney (1943- )
(1)
Clayson Hollis (1946- )
(1)
Doctorow E. L. (1931-2015)
(1)
Doliner Roy (1954- )
(1)
Dolińska Monika
(1)
Eakin Hugh
(1)
Gombrich Ernst Hans (1909-2001)
(1)
Raźniewska Katarzyna
(1)
Sturgis Alexander
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(7)
2000 - 2009
(4)
1990 - 1999
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(5)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(13)
Język
polski
(15)
Odbiorca
9-13 lat
(1)
Dzieci
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura amerykańska
(1)
Temat
Malarstwo (sztuka)
(4)
Fotografie
(3)
Rysunki
(3)
Buonarroti, Michelangelo (1475-1564)
(2)
Film
(2)
Kobieta
(2)
Malarze polscy
(2)
Polacy za granicą
(2)
Sztuka
(2)
Twórczość
(2)
Łempicka, Tamara (1898-1980)
(2)
Artyści włoscy
(1)
Barr, Alfred H. (1902-1981)
(1)
Elita władzy
(1)
Feminizm
(1)
Gender
(1)
Kościoły i kaplice
(1)
Kultura
(1)
Malarze hiszpańscy
(1)
Odbiór dzieła sztuki
(1)
Picasso, Pablo (1881-1973)
(1)
Prawa kobiet
(1)
Quinn, John (1870-1924)
(1)
Rosenberg, Ethel (1916-1953)
(1)
Rosenberg, Julius (1918-1953)
(1)
Seksizm
(1)
Sztuka kobiet
(1)
Wystawy sztuki
(1)
Władza
(1)
Temat: czas
1901-2000
(5)
1501-1600
(3)
1601-1700
(3)
1701-1800
(3)
1801-1900
(3)
1-100
(2)
100-1 p.n.e.
(2)
1001-1100
(2)
101-200
(2)
1101-1200
(2)
1201-1300
(2)
1301-1400
(2)
1401-1500
(2)
200-101 p.n.e.
(2)
2001-
(2)
201-300
(2)
300-201 p.n.e.
(2)
301-400
(2)
400-301 p.n.e.
(2)
401-500
(2)
500-401 p.n.e.
(2)
501-600
(2)
600-501 p.n.e.
(2)
601-700
(2)
700-601 p.n.e.
(2)
701-800
(2)
800-701 p.n.e.
(2)
801-900
(2)
901-1000
(2)
do 801 p.n.e.
(2)
1901-
(1)
1914-1918
(1)
1918-1939
(1)
1939-1945
(1)
1945-1989
(1)
Temat: miejsce
Nowy Jork (Stany Zjednoczone)
(1)
Paryż (Francja)
(1)
Rzym (Włochy)
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Gatunek
Opracowanie
(3)
Publikacja bogato ilustrowana
(3)
Biografia
(2)
Biografie
(1)
Malarstwo (szt.plast.)
(1)
Malarstwo monumentalne włoskie
(1)
Malarstwo sakralne włoskie
(1)
Powieść amerykańska
(1)
Powieść biograficzna amerykańska
(1)
Publikacje dla dzieci
(1)
Wykład
(1)
Dziedzina i ujęcie
Historia
(6)
Kultura i sztuka
(5)
Etnologia i antropologia kulturowa
(1)
16 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach [431]-436. Indeks.
Wciągająca, barwna opowieść o amerykańskiej nieprzewidywalnej kulturze, a jednocześnie wnikliwe rozważania na temat sztuki, ambicji, władzy i łupów wojennych - to ważna, przełomowa książka. - Abbott Kahler, autorka The Ghosts of Eden Park (jako Karen Abbott) W styczniu 1939 roku Pablo Picasso był sławny w Europie, w Stanach Zjednoczonych jednak jego sztukę odrzucano. Rok później Amerykanie w całym kraju głośno domagali się jego dzieł na wystawach. Jak kontrowersyjny lider paryskiej awangardy wdarł się do serca amerykańskiej kultury? Po odpowiedź trzeba sięgnąć do czasów wcześniejszych, kiedy irlandzko-amerykański odszczepieniec, prawnik John Quinn, postanowił stworzyć największą na świecie kolekcję Picassa. Jego marzenie o muzeum, w którym mogłaby się pomieścić, ziściło się dopiero za sprawą wizjonera kultury Alfreda H. Barra Jr., który w wieku dwudziestu siedmiu lat został dyrektorem nowojorskiego Muzeum Sztuki Nowoczesnej. Plany Barra i Quinna mogły jednak zostać pogrzebane - przez ogólną wrogość, kryzys, paryskie intrygi i samego Picassa. Trzeba było aż kampanii Hitlera skierowanych przeciwko Żydom i sztuce współczesnej oraz pełnego napięć sojuszu Barra z Paulem Rosenbergiem, prześladowanym marszandem artysty, aby wywieźć z Europy najważniejsze jego dzieła. Zorganizowana w cieniu wojny przełomowa wystawa „Picasso - czterdzieści lat twórczości” wprowadziła go do Ameryki, zdefiniowała MoMA w takim kształcie, jaki znamy, i przeniosła centrum świata sztuki z Paryża do Nowego Jorku. Wojna o Picassa to po raz pierwszy opowiedziana historia o tym, jak jedna wystawa, przygotowywana przez dziesięć lat, bezpowrotnie odmieniła amerykański gust, a tym samym ocaliła dziesiątki dzieł sztuki XX wieku o nieprzemijającym znaczeniu przed nazistami. Zręcznie łącząc nowe podejście do badań naukowych z żywą narracją, Hugh Eakin ukazuje, jak dwóch mężczyzn z obsesją na punkcie Picassa wprowadziło świat sztuki na nowe tory. [www.azymut.pl, 2023]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-113434 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "Women & power : a manifesto" 2017.
Bibliografia na stronach 115-[120]. Indeks.
Przekornie dowcipna, najbardziej znana brytyjska filolożka klasyczna Mary Beard analizuje motywy genderowe i pokazuje, jak historia traktuje silne kobiety. Począwszy od starożytności i uderzających wersów Odysei po memy internetowe z Trumpem i Hillary Clinton – autorka bada kulturowe podwaliny mizoginii, kwestię głosu kobiet w sferze publicznej, nasze kulturowe postawy wobec relacji łączących kobiety z władzą. Na podstawie własnych doświadczeń z seksizmem i agresją wiążącą się z płcią, z którymi spotkała się w Internecie, pyta: jeśli akceptuje się niedopuszczanie kobiet do struktur władzy, to czy tej władzy nie trzeba zdefiniować na nowo? [Dom Wydawniczy Rebis, 2018]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tyt. oryg.: "Women, art and society" 1990.
Bibliogr. s. 539-[575]. Indeks.
Historia sztuki i artystki ; I. Średniowiecze ; II. Renesansowy ideał ; III. Inne odrodzenie ; IV. Gatunki użytkowe a malarki z Europy Północnej ; V. Amatorki i akademiczki: Nowy paradygmat kobiecości we Francji i Anglii ; VI. Płeć, klasa społeczna i władza w wiktoriańskiej Anglii ; VII. W stronę utopii: Reformy moralne a sztuka amerykańska w XIX wieku ; VIII. Oddzielone i nierównorzędne: Sfera kobieca i nowa sztuka ; IX. Modernizm, abstrakcja i Nowa Kobieta ; X. Reprezentacja modernistyczna: Kobiece ciało ; XI. Płać, rasa i modernizm po II wojnie światowej ; XII. Sztuka feministyczna w Ameryce Północnej i Wielkiej Brytanii ; XIII. Nowe kierunki: Pogląd wybiórczy ; XIV. Światy wspólne, światy osobne ; XV. Miejsce dorastania: Prywatne wizje, globalne problemy ; XVII. Dziedzictwo feminizmu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-103376 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-7.071A/Z-Buonarotti M. (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce : Biografia jednej z najbardziej ekscentrycznych postaci świata sztuki XX wieku.
Bibliogr. Indeks.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-75.071A/Z-Łempicka T. (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.1-75 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tamara Łempicka : sztuka i skandal / Laura Claridge ; przekład Ewa Hornowska. - Wydanie pierwsze w tej edycji. - Warszawa : Wydawnictwo Marginesy, 2019. - 501, [3] strony, [16] stron tablic : fotografie, ilustracje, portrety ; 22 cm.
Tytuł oryginału: "Tamara de Lempicka : a life of deco and decadence" 1999.
Bibliografia na stronach 491-499.
Jedna z najwyrazistszych malarek dwudziestego wieku. I zarazem jedna z najbardziej przemilczanych. Tamara Łempicka, płacąc ciałem za wolność swoją i męża, uciekła przed rewolucją październikową do Paryża. Tam zaczęła malować wyidealizowane portrety i akty o lekko kubistycznych formach i nasyconych barwach – dziś najbardziej znane w jej twórczości. Jednocześnie prowadziła bardzo aktywne życie towarzyskie, wdając się w liczne romanse zarówno z mężczyznami, jak i kobietami. Pod koniec lat trzydziestych znów uciekła, tym razem do Ameryki, gdzie olśniła bogaczy talentem i temperamentem. Krytycy z czasem jednak zaczęli zdecydowanie więcej uwagi poświęcać ekscesom jej prywatnego życia niż twórczości, a ona ­– pochłonięta tworzeniem własnej legendy – zrezygnowała z wystawiania swoich prac. Dopiero niedawno talent Łempickiej odkryto na nowo. Zaczęto wymieniać ją wśród wielkich twórców epoki, jej obrazy zawisły w domach Madonny, Barbry Streisand czy Jacka Nicholsona. 11 listopada 2018 na aukcji w Nowym Yorku La Musicienne, jej praca z 1929 roku, została najwyżej wylicytowanym obrazem polskiego artysty w historii, Teatralna, elegancka, bystra, utalentowana i nienasycona seksualnie należała do najbardziej egzaltowanych i imponujących postaci stulecia. [Wydawnictwo Marginesy, 2019]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp.Muz.Ksieg 3192 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3-75 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tyt. oryg.: "The Sistine secrets : Michelangelo's forbidden messages in the heart of the Vatican", 2008
Bibliogr. s. [378]-380. Indeks.
Tak jak w czasie przeprowadzonego niedawno oczyszczenia fresków usunięto warstwa po warstwie nagromadzony na nich przez stulecia brud, tak na kartach tej książki podjęto próbę zmycia z najsłynniejszego i najpopularniejszego skarbu sztuki na świecie całych wieków uprzedzeń, cenzury i zwykłej głupoty. Nigdy już nie spojrzymy na Kaplicę Sykstyńską Michała Anioła tym samym okiem. [Rebis, 2016]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-103833 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-amer. (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.11-lit.amer. (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 267-270. Indeks.
To unikatowy i nieoceniony przewodnik po świecie sztuki zawierający 550 reprodukcji obrazów pochodzących z najważniejszych publicznych kolekcji malarstwa z całego świata oraz zbiorów prywatnych. W muzeach i galeriach na całym świecie znajduje się mnóstwo pięknych, intrygujących i niekiedy kontrowersyjnych obrazów, ale co ich twórcy chcieli w nich przekazać i jak traktowali do malarskie konwencje? Autorzy "Zrozumieć malarstwo" wybrali zupełnie nowe podejście do tego fascynującego zagadnienia. Unikając od dawna przetartej ścieżki chronologicznej, omawiają tematykę obrazów powstałych w ciągu ostatnich ośmiuset lat na Zachodzie, od malarstwa religijnego po sztukę abstrakcyjną. Ukazują rozwój portretu, pejzażu czy martwej natury od ich pojawienia się po najnowsze przykłady, zwracając uwagę na ważne dla tych gatunków i stale powracające motywy oraz porównując znaczenie poszczególnych dzieł. Zrozumieć malarstwo jest unikatowym i nieocenionym przewodnikiem dla bywalców muzeów, galerii i wszystkich miłośników sztuki, ciekawym wprowadzeniem w ten bogaty i wdzięczny temat. [Rebis, 2008]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 18 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-75 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-Inf.-75 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp.Muz.Księg 1976 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Wyp-75 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.1-Podr.75 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.2-Podr.75 (1 egz.)
Brak informacji o dostępności: sygn. F.3-Czyt.7 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.4-75 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-Czyt.75 (1 egz.)
Brak informacji o dostępności: sygn. F.7-Podr.75 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.8-Czyt.75 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.9-75 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.10-71/76 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.11-Podr.7 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.15-Podr.75 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.16-Czyt.75 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.18-7 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.20-Czyt.75 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "A history of pictures : from the cave to the computer screen" 2016.
Bibliografia na stronie 349. Indeks.
Wprowadzenie: obraz, sztuka i historia ; Obrazy a rzeczywistość ; Stawianie kresek ; Cień i złudzenie ; Przedstawienie czasu i przestrzeni ; Zwierciadło Brunelleschiego i okno Albertiego ; Lustro i odbicia ; Renesans: naturalizm i idealizm ; Papier, farba i reprodukowanie obrazów ; Przedstawienie sceny i inscenizowanie obrazu ; Caravaggio i Accadaemia dei Lincei ; Vermeer i Rembrandt: ręka, soczewka, serce ; Prawda i piękno w epoce rozumu ; Kamera przed rokiem 1839 i później ; Fotografia, prawda i malarstwo ; Malarstwo z fotografią i bez niej ; Fotki i filmy ; Filmy i kadry ; Historia bez końca.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. AF-104265 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "A history of pictures : from the cave to the computer screen" 2016.
Bibliografia na stronie 349. Indeks.
David Hockney twierdzi, że jedyny sposób, w jaki możemy zdać relację z tego, co widzimy, to stworzenie obrazu. Każdy, kto obrazy tworzy, musi się natomiast zmierzyć z tą samą kwestią: jak sprowadzić trójwymiarowych ludzi, przedmioty i przestrzeń do płaskiej powierzchni. Rezultaty tych wysiłków często się szufladkuje jako obrazy malowane, zdjęcia czy filmy. Ewentualnie można je porządkować według czasu powstania i stylu, określając jako średniowieczne, renesansowe czy barokowe. Hockney dowodzi, że w rzeczywistości są przede wszystkim obrazami – bez względu na to, czy powstały w wyniku użycia pędzla, kamery czy programu komputerowego i czy znajdują się na ścianie jaskini, czy ekranie. I żebyśmy mogli zrozumieć, jak postrzegamy otaczający nas świat – a tym samym również siebie samych – potrzebna jest nam historia obrazów. Ową historię opowiada ta książka. Czerpiąc całe życie energię z malowania, rysowania i tworzenia obrazów różnego rodzaju aparatami i opierając się na tym doświadczeniu, Hockney wspólnie z krytykiem sztuki Martinem Gayfordem stawia pytania o to, jak i dlaczego od tysiącleci tworzono obrazy. Co sprawia, że kreski i plamy na płaskiej powierzchni są ciekawe? Jak pokazać ruch w nieruchomym obrazie albo na odwrót – co zbliża film i telewizję do dawnych mistrzów? Jak można zagęścić czas i przestrzeń w statycznym obrazie na płótnie bądź ekranie? Co widać na obrazie – prawdę czy fałsz? Czy fotografia pokazuje świat w zgodzie z naszym doświadczeniem? Dzięki zestawieniu ze sobą obrazów pochodzących z najrozmaitszych obszarów – klatki filmu rysunkowego Disneya z drzeworytem Hiroshigego, sceny nakręconej przez Eisensteina z obrazem Velázqueza – autorzy przekraczają konwencjonalne granice między kulturą wysoką a masową rozrywką i dostrzegają nieoczekiwane związki zarówno między różnymi epokami, jak i mediami. Odwołując się do przełomowej książki Hockneya Wiedza tajemna, twierdzą, że film, fotografia, malarstwo i rysunek są ze sobą ściśle połączone. Historia obrazów, książka wnikliwa i dająca do myślenia, stanowi poważny przyczynek do zrozumienia sposobu, w jaki przedstawiamy rzeczywistość. [https://www.rebis.com.pl/pl/book-historia-obrazow-david-hockney-martin-gayford,HCHB07626.html, dostęp 4.12.2018]
Wprowadzenie: obrazy, sztuka i historia ; 1. Obrazy a rzeczywistość ; 2. Stawianie kresek ; 3. Cień i złudzenie ; 4. Przedstawianie czasu i przestrzeni ; 5. Zwierciadło Brunelleschiego i okno Albertiego ; 6. Lustra i odbicia ; 7. Renesans: naturalizm i idealizm ; 8. Papier, farba i reprodukowanie obrazów ; 9. Przedstawianie sceny i inscenizowanie obrazu ; 10. Caravaggio i Accademia dei Lincei ; 11. Vermeer i Rembrandt: ręka, soczewka, serce ; 12. Prawda i piękno w epoce rozumu ; 13. Kamera przed rokiem 1839 i później ; 14. Fotografia, prawda i malarstwo ; 15. Malarstwo z fotografią i bez niej ; 16. Fotki i filmy ; 17. Filmy i kadry ; 18. Historia bez końca.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-75 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp.Muz.Ksieg 3114 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-73262 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.10-159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
O sztuce / E. H. Gombrich ; [tł. z ang. Monika Dolińska rt. al.] - Wyd. 2 popr. / red. Ewa Hornowska, Katarzyna Raźniewska. - Poznań : Rebis, 2009. - 688 s. : il. kolor. ; 26 cm.
Bibliogr. s. 638-654. Indeks.
1. Osobliwe początki: Ludy prehistoryczne i pierwotne; Ameryka Prekolumbijska, 2. Sztuka na wieczność: Egipt, Mezopotamia, Kreta, 3. Wielkie przebudzenie: Grecja między VII a V wiekiem p.n.e., 4. Królestwo piękna: Grecja i świat grecki między IV wiekiem p.n.e. a I wiekiem n.e., 5. Zdobywcy świata: Rzymianie, buddyści, żydzi i chrześcijanie między I a IV wiekiem n.e., 6. Na rozstaju dróg: Rzym i Bizancjum między V a XIII wiekiem, 7. Patrząc na wschód: Świat islamu i Chiny między II a XIII wiekiem, 8. W tyglu sztuki zachodniej: Europa między VI a XI wiekiem, 9. Kościół wojujący: XII wiek, 10. Kościół triumfujący: XIII wiek, 11. Dworzanie i mieszczanie: XIV wiek, 12. Podbój rzeczywistości: Początek XV wieku, 13. Tradycja i nowatorstwo I: Druga połowa XV wieku w Italii, 14. Tradycja i nowatorstwo II: XV wiek na Północy, 15. Pełna Harmonia: Toskania i Rzym na początku XVI wieku, 16. Światło i kolor: Wenecja i północna Italia w pierwszej połowie XVI wieku, 17. Rozprzestrzenianie się nowej wiedzy: Niemcy i Niderlandy w pierwszej połowie XVI wieku, 18. Kryzys sztuki: Europa w drugiej połowie XVI wieku, 19. Wizja i wizje: Katolicka Europa w pierwszej połowie XVII wieku, 20. Zwierciadło natury: Holandia w XVII wieku, 21. Moc i chwała I: Italia w drugiej połowie XVII i w XVIII wieku, 22. Moc i chwała II: Francja, Niemcy i Austria na przełomie XVII i XVIII wieku, 23. Wiek rozumu: Anglia i Francja w XVIII wieku, 24. Przełom: Anglia, Ameryka i Francja na przełomie XVIII i XIX wieku, 25. Nieustająca rewolucja: XIX wiek, 26. W poszukiwaniu nowych wartości: Koniec XIX wieku, 27. Sztuka eksperymentalna: Pierwsza połowa XX wieku, 28. Niekończąca się opowieść: Triumf modernizmu, Kolejny obrót, Nowy kształt przeszłości.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp.Muz.Księg 1971 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: A history of pictures for children" 2018.
Indeks.
Wyrusz wraz z Davidem Hockneyem i Martinem Gayfordem oraz ilustratorką Rose Blake w podróż po historii obrazów. Wspólnie z nimi odkryjesz dzieła sztuki w zadziwiająco różnych miejscach: na ścianach jaskiń, w laptopach, telefonach, czasopismach, gazetach, grach wideo i książkach. Poznasz także artystów, którzy je stworzyli, na przykład Vincenta van Gogha. Ta książka otworzy ci oczy na świat pełen obrazów. [Dom Wydawniczy "Rebis", 2018]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-75/I (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej