Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(4)
Forma i typ
Książki
(4)
Publikacje naukowe
(2)
Publikacje promocyjne
(1)
Dostępność
dostępne
(4)
tylko na miejscu
(1)
Placówka
Czytelnia Główna (Sokoła 13)
(1)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(4)
Autor
Gumienny Beata
(3)
Baciak Irena
(1)
Gumienna Beata
(1)
Rączka Elżbieta
(1)
Zalewski Jacek
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
Kraj wydania
Polska
(4)
Język
polski
(4)
Temat
Czeredrecka, Barbara (1936-2006)
(1)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Edukacja włączająca
(1)
Emancypacja
(1)
Integracja społeczna
(1)
Młodzież niepełnosprawna umysłowo
(1)
Opór (postawa)
(1)
Osoby z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Pedagogika
(1)
Pedagogika specjalna
(1)
Rodzice
(1)
Stosunki interpersonalne
(1)
Szkolnictwo podstawowe
(1)
Szkoła Podstawowa im. Marii Konopnickiej (Zawadka Osiecka)
(1)
Szkoły specjalne
(1)
Wychowanie
(1)
Wychowankowie domów dziecka
(1)
Wykluczenie społeczne
(1)
Temat: czas
2001-
(3)
1901-2000
(2)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Zawadka Osiecka (woj. podkarpackie, pow. jasielski, gm. Osiek Jasielski)
(1)
Gatunek
Księga pamiątkowa
(2)
Monografia
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(3)
Historia
(2)
4 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Zawadka Osiecka - rys historyczny i kulturowy ; Początki istnienia szkoły i działalność szkoły 1934-1958 ; Praca w nowych warunkach lokalowych 1958-2001 ; Działalność w latach 2001-2014 ; Działalność edukacyjno-wychowawcza ; Osiągnięcia uczniów w latach 2001-2014 ; Wspomnienia ; Dyrektorzy i nauczyciele szkoły 1934-2001 ; Spis absolwentów.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. R-11518 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. R-9304 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Badania przeprowadzono w latach 2006-2007 na terenie woj. podkarpackiego w 15 placówkach opiekuńczo-wychowawczych.
Bibliogr. s. [151]-158.
Zarys problematyki niepełnosprawności intelektualnej ; Kompetencje społeczne osób niepełnosprawnych intelektualnie ; Dom dziecka jako miejsce integracji i socjalizacji dzieci niepełnosprawnych intelektualnie ; Założenia metodologiczne badań własnych ; Analiza kompetencji społecznych wychowanków niepełnosprawnych intelektualnie w stopniu lekkim ; Analiza kompetencji społecznych wychowanków niepełnosprawnych intelektualnie w stopniu umiarkowanym ; Oddziaływania wychowawcze w procesie socjalizacji i kompensacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-95499 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, filmografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 308-324.
Streszczenie w języku angielskim.
R. I. Konteksty i obszary oporu. Wokół emancypacji i postrzegania świata osób z niepełnosprawnością intelektualną: 1. Opór jako fenomen interdyscyplinarny ; 2. Opór w pedagogicznej refleksji emancypacyjnej: Opór w edukacji ; Czynne i bierne formy oporu ; Typologizacja oporu ; Ambiwalencja jako kategoria oporu ; 3. Opór jako wątek zaniedbany w pedagogice specjalnej ; 4. Próba identyfikacji zjawiska oporu na podstawie przeglądu badań ; 5. Okoliczności zmiany szkoły przez uczniów z niepełnosprawnością intelektualną ; R. II. Psychospołeczne aspekty funkcjonalne osób z głębszą niepełnosprawnością intelektualną. Kontekst globalny i edukacyjny: 1. Sytuacja osób z niepełnosprawnością intelektualną – koncepcje, kryteria, perspektywy ; 2. Edukacja jako przestrzeń istnienia społecznego osób z głębszą niepełnosprawnością intelektualną – refleksja historyczna ; 3. Edukacyjne drogi uczniów z głębszą niepełnosprawnością intelektualną ; R. III. Założenia metodologiczne badań własnych: 1. Problematyka badań i określenie paradygmatu i strategii badawczych ; 2. Badania jakościowe i metodologia konstruktywistycznej teorii ugruntowanej ; 3. Grupa badawcza ; R. IV. Doświadczanie wczesnej edukacji w inkluzji i integracji: 1. Kreowanie nadziei na przydatną tożsamość. Terytorium szansy? ; 2. Działania deprywacyjne (Odstawianie na boczny tor): Osamotnienie (Strefa poduszki i przechowalni. Pomieszane dzieci. Izolacja w integracji) ; Działania demarkacyjne (Inkluzja na marginesie) ; Zindywidualizowana pseudoedukacja (Nieodczytanie potrzeb dziecka) ; Cenzurowanie dzieci z orzeczeniami ; 3. Nieodkodowanie dziecięcej komunikacji (Ten, który nie mówi jest głupi): Opór jako forma komunikacji ; Bierne stawianie oporu przez dzieci (Bycie obok. Deprywacja edukacyjna. Ambiwalencja sytuacyjna) ; Czynne stawianie oporu (Upośledzanie tożsamości – psychiatryzowanie) ; 4. Pozorowanie działań i współpracy z rodzicami (Relacje międzydrzwiowe) ; 5. Emancypacyjny punkt zwrotny ; 6. Odblokowanie Innego (Ku podmiotowości i ochronie zasobów) ; R. V. Doświadczanie specjalnej edukacji: 1. Prawdziwe staranie się ; 2. Identyfikowanie problemów (Rezerwat dla Innych. Nieczekanie na poniedziałek i wrzesień): (Nie)specjalne nauczanie w niby szkole (Nuda. Pozamykani w klasie uczniowie) ; Karanie nudną świetlicą ; Deprywacja i infantylizowanie ; Piętnowanie Innych spośród Innych ; 3. Niekłamana komunikacja: Bierne opieranie się ; Czynne opieranie się jako akt niezgody uczniowskiej ; 4. Pseudopedagogiczne reagowanie (Ku wyuczonej marginalizacji): Obwinianie rodziców ; Usypianie dewianta. Psychiatryzowanie ; Pozorowanie indywidualnego wsparcia ; 5. Decyzja o zmianie placówki. Interakcyjna tożsamość ; 6. Nie(wypuszczanie) subwencji oświatowej ; 7. Szczęśliwe i normalne życie. Taki sam a jednak nowy Człowiek.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-110351 (1 egz.)
Książka
W koszyku
M.in. dotyczy związków prof. B. Czeredreckiej z Przemyślem, Przedmieściem Dubieckim i Rzeszowem.
Badania przeprowadzono m.in. w miejscowościach i powiatach woj. podkarpackiego.
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych przy pracach.
Streszczenie w języku angielskim przy pracach.
PROFESOR BARBARA CZEREDRECKA - ŻYCIE ORAZ DZIAŁALNOŚĆ NAUKOWA I PRAKTYCZNA: Barbara Czeredrecka - droga życiowa i naukowa ; Barbara Czeredrecka - animator kultury w Przedmieściu Dubieckim ; Pedagogiczne przesłania Barbary Czeredreckiej ; WIELOKONTEKSTOWOŚĆ POTRZEB DZIECKA: Prawa dziecka i ich praktyczna realizacja w kontekście przemian teorii i praktyki pedagogiki specjalnej ; Dziecięce potrzeby i marzenia ; Poczucie sensu życia jako potrzeba młodych ludzi ; Etos i etyka zawodu nauczyciela ; RODZINA JAKO GŁÓWNE ŚRODOWISKO ZASPOKAJANIA POTRZEB DZIECI: Potrzeby emocjonalne dziecka w środowisku rodzinnym ; Psychospołeczny portret rodziny a potrzeby dziecka ; Więź rodziców z dzieckiem a jego pobyt w żłobku ; Współczesne modele życia małżeńsko-rodzinnego w perspektywie opinii uczniów wybranych szkół ponadgimnazjalnych ; DZIECKO W ŚRODOWISKU POZARODZINNYM: Realizacja wsparcia i pomocy uczniom z trudnościami edukacyjnymi w postrzeganiu rodziców i nauczycieli ; Dziecko w przestrzeni szpitala ; O modelu domu dziecka (od czasów powojennych do ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej) ; Profesjonalizm wychowawcy instytucjonalnej pieczy zastepczej ; Rola rówieśników w rozwoju młodzieży gimnazjalnej ; Kultura muzyczna rozpatrywana w kontekście potrzeb gimanzjalistów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-106736 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej