Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(8)
Forma i typ
Książki
(8)
Publikacje dydaktyczne
(4)
Proza
(1)
Dostępność
dostępne
(6)
wypożyczone
(5)
nieokreślona
(1)
Placówka
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(1)
Oddział dla Dzieci i Młodzieży (Słowackiego 11)
(5)
Filia 3 (Krzyżanowskiego 6)
(1)
Filia 4 (Ofiar Katynia 15)
(1)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(1)
Filia 10 (Podchorążych 1)
(1)
Filia 16 (Gromskiego 10c)
(1)
Filia 20 (Solarza 9a)
(1)
Autor
Grzybek Renata
(7)
Trojanowicz-Kasprzak Maria
(4)
Trojanowicz-Kasprzak Maria. Czytam globalnie
(4)
Zarębska Magdalena (1975- )
(2)
Bednarz-Grzybek Renata
(1)
Tkaczyk Anna
(1)
Zarębska Magdalena (1975- ). Maja poznaje świat
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(4)
2010 - 2019
(3)
2000 - 2009
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(5)
Kraj wydania
Polska
(8)
Język
polski
(8)
Odbiorca
0-5 lat
(5)
6-8 lat
(5)
Dzieci
(5)
Rodzice
(4)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Czytanie globalne
(4)
Kobieta
(1)
Wielkanoc
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Temat: dzieło
Bluszcz (czasop.)
(1)
Temat: czas
1801-1900
(1)
1901-1914
(1)
1901-2000
(1)
Gatunek
Książki dla małych dzieci
(4)
Materiały pomocnicze
(4)
Publikacja bogato ilustrowana
(4)
Wydawnictwa dla dzieci
(2)
Bibliografia adnotowana
(1)
Bibliografia zawartości czasopism
(1)
Czasopisma kobiece polskie
(1)
Czasopisma społeczno-kulturalne polskie
(1)
Literatura dziecięca polska
(1)
Opowiadania i nowele obyczajowe
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(4)
8 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 34-47. Indeksy.
Opracowanie Renaty Bednarz-Grzybek jest bardzo wartościowe. Należy wziąć pod uwagę, iż sporządzenie jakiejkolwiek bibliografii jest pracą nader żmudną, wymagającą niezwykłej dokładności skrupulatności, a także umiejętności syntetycznego przekazania treści często obszernego artykułu. Dopracowana i przemyślana treść stanowi dużą zasługę Autorki, efekt jej niesłychanej pracowitości, co dało pożądany wynik. Z pewnością publikacji okaże się ważna dla grona badaczy w zakresie nie tylko pedagodiki i kwestii z nią związanych, ale też prasoznawstwa. Bibliografia adnotowana, podobnie jak wszystkie tego rodzaju edycje, stanowi pozycję, która nigdy się nie "przeterminuje", lecz często jest bazą wyjściową dla różnego rodzaju badań. Z recenzji dr hab. Ewy Danowskiej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-104341 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [48].
Ta niewielka książeczka zawiera mnóstwo informacji na temat polskich zwyczajów i obrzędów wielkanocnych, które nadal są praktykowane w wielu rejonach naszego kraju. Adresowana jest do dzieci, które dowiedzą się z niej na przykład, co symbolizują wielkanocne palmy, jakie zwyczaje towarzyszą zakończeniu wielkiego postu, co i dlaczego powinno znaleźć się w koszyczku na święconkę, jaki jest sens wielkanocnego palenia ognia i polewania się wodą, a także jak w sposób naturalny farbować jajka, jaką techniką wykonać pisankę i co powinno się znaleźć na wielkanocnym stole. Książka ta będzie niezwykle pomocna dla rodziców, nauczycieli i wychowawców. [Pax, 2012]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Wyp-39/I (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3dz-39 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.4dz-39 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6dz-39 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.16dz-39 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są obecnie niedostępne: sygn. F.10-I/N
Książka
W koszyku
Foka i kok / Maria Trojanowicz-Kasprzak ; ilustracje Rena Grzybek. - Kraków : Bliżej Przedszkola, 2021. - [23] strony : ilustracje kolorowe ; 21x21 cm.
(Czytam globalnie II / Maria Trojanowicz-Kasprzak)
Publikacja jest materiałem uzupełniającym "Zestaw do nauki czytania globalnego dla małych dzieci".
Nasz najmłodszy Czytelniku! Zapewne zapoznałeś się już z Zestawem do nauki czytania globalnego dla małych dzieci, dzięki czemu mogłeś sięgnąć po trudniejsze lektury. Przeczytałeś też wszystkie książeczki z pierwszej serii Czytam globalnie: Jaś i Maja, Emu i Dodo oraz Miś i but. Gratulacje! Mamy nadzieję, że świetnie się przy tym bawiłeś! Umiesz już bardzo dużo, a więc pora przejść na kolejny etap przygody z czytaniem. :) Książeczka z serii Czytam globalnie II, przeznaczona dla dzieci od pierwszego roku życia do sześciu lat. Treść książeczki oparta jest na krótkich wyrazach, dzięki czemu łatwo zapadają one dziecku w pamięć. Najmłodsze dzieci będą oglądać obrazki i słuchać, jak czytasz. Będą także przyglądać się wskazywanym przez Ciebie wyrazom (to bardzo ważne niezależnie od wieku dziecka zawsze wskazuj czytany wyraz, aby dziecko kojarzyło jego wygląd z brzmieniem). Dzięki temu w ich pamięci wytworzą się i utrwalą obrazy czytanych przez Ciebie słów. Książeczki z serii Czytam globalnie II nie wymagają zachowania określonej kolejności (w przeciwieństwie do serii pierwszej, w której kolejność czytania poszczególnych części miała znaczenie z uwagi na stopniowe dodawanie nowych wyrazów). W serii drugiej akcent został położony na wielokrotnym powtarzaniu wybranych wyrazów, tak aby ich obrazy zostały utrwalone w dziecięcej pamięci. Starsze dzieci szybko dzięki temu zapamiętają, co który wyraz oznacza, a już po kilku wspólnych sesjach czytania dziecko będzie próbowało odczytywać tekst samodzielnie. Ponieważ analiza wzrokowa u małego dziecka jest słabo wykształcona i wyrazy zlewają się maluchowi w jeden ciąg, w książeczce poszerzone zostały spacje międzywyrazowe. Zrezygnowano także ze znaków interpunkcyjnych, a zamiast nich w wybranych miejscach zastosowano większe odstępy pomiędzy poszczególnymi wersami. Celowym zabiegiem ułatwiającym zapamiętywanie obrazów słów przez dzieci jest również to, że wszystkie wyrazy, za wyjątkiem imion, zapisane zostały małą literą. [bonito.pl, 2023]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Wyp-I (1 egz.)
Książka
W koszyku
Gęś i kos / Maria Trojanowicz-Kasprzak ; ilustracje Rena Grzybek. - Kraków : Bliżej Przedszkola, 2021. - [23] strony : ilustracje kolorowe ; 21x21 cm.
(Czytam globalnie II / Maria Trojanowicz-Kasprzak)
Publikacja jest materiałem uzupełniającym "Zestaw do nauki czytania globalnego dla małych dzieci".
Nasz najmłodszy Czytelniku! Zapewne zapoznałeś się już z Zestawem do nauki czytania globalnego dla małych dzieci, dzięki czemu mogłeś sięgnąć po trudniejsze lektury. Przeczytałeś też wszystkie książeczki z pierwszej serii Czytam globalnie: Jaś i Maja, Emu i Dodo oraz Miś i but. Gratulacje! Mamy nadzieję, że świetnie się przy tym bawiłeś! Umiesz już bardzo dużo, a więc pora przejść na kolejny etap przygody z czytaniem. :) *** Książeczka z serii Czytam globalnie II, przeznaczona dla dzieci od pierwszego roku życia do sześciu lat. Treść książeczki oparta jest na krótkich wyrazach, dzięki czemu łatwo zapadają one dziecku w pamięć. Najmłodsze dzieci będą oglądać obrazki i słuchać, jak czytasz. Będą także przyglądać się wskazywanym przez Ciebie wyrazom (to bardzo ważne niezależnie od wieku dziecka zawsze wskazuj czytany wyraz, aby dziecko kojarzyło jego wygląd z brzmieniem). Dzięki temu w ich pamięci wytworzą się i utrwalą obrazy czytanych przez Ciebie słów. Książeczki z serii Czytam globalnie II nie wymagają zachowania określonej kolejności (w przeciwieństwie do serii pierwszej, w której kolejność czytania poszczególnych części miała znaczenie z uwagi na stopniowe dodawanie nowych wyrazów). W serii drugiej akcent został położony na wielokrotnym powtarzaniu wybranych wyrazów, tak aby ich obrazy zostały utrwalone w dziecięcej pamięci. Starsze dzieci szybko dzięki temu zapamiętają, co który wyraz oznacza, a już po kilku wspólnych sesjach czytania dziecko będzie próbowało odczytywać tekst samodzielnie. Ponieważ analiza wzrokowa u małego dziecka jest słabo wykształcona i wyrazy zlewają się maluchowi w jeden ciąg, w książeczce poszerzone zostały spacje międzywyrazowe. Zrezygnowano także ze znaków interpunkcyjnych, a zamiast nich w wybranych miejscach zastosowano większe odstępy pomiędzy poszczególnymi wersami. Celowym zabiegiem ułatwiającym zapamiętywanie obrazów słów przez dzieci jest również to, że wszystkie wyrazy, za wyjątkiem imion, zapisane zostały małą literą. [bonito.pl, 2023]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Wyp-I (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 2.
Książka
W koszyku
Kot i emu / Maria Trojanowicz-Kasprzak ; ilustracje Rena Grzybek. - Kraków : Bliżej Przedszkola, 2021. - [23] strony : ilustracje kolorowe ; 21x21 cm.
(Czytam globalnie II / Maria Trojanowicz-Kasprzak)
Publikacja jest materiałem uzupełniającym "Zestaw do nauki czytania globalnego dla małych dzieci".
Nasz najmłodszy Czytelniku! Zapewne zapoznałeś się już z Zestawem do nauki czytania globalnego dla małych dzieci, dzięki czemu mogłeś sięgnąć po trudniejsze lektury. Przeczytałeś też wszystkie książeczki z pierwszej serii Czytam globalnie: Jaś i Maja, Emu i Dodo oraz Miś i but. Gratulacje! Mamy nadzieję, że świetnie się przy tym bawiłeś! Umiesz już bardzo dużo, a więc pora przejść na kolejny etap przygody z czytaniem. :) Książeczka z serii Czytam globalnie II, przeznaczona dla dzieci od pierwszego roku życia do sześciu lat. Treść książeczki oparta jest na krótkich wyrazach, dzięki czemu łatwo zapadają one dziecku w pamięć. Najmłodsze dzieci będą oglądać obrazki i słuchać, jak czytasz. Będą także przyglądać się wskazywanym przez Ciebie wyrazom (to bardzo ważne niezależnie od wieku dziecka zawsze wskazuj czytany wyraz, aby dziecko kojarzyło jego wygląd z brzmieniem). Dzięki temu w ich pamięci wytworzą się i utrwalą obrazy czytanych przez Ciebie słów. Książeczki z serii Czytam globalnie II nie wymagają zachowania określonej kolejności (w przeciwieństwie do serii pierwszej, w której kolejność czytania poszczególnych części miała znaczenie z uwagi na stopniowe dodawanie nowych wyrazów). W serii drugiej akcent został położony na wielokrotnym powtarzaniu wybranych wyrazów, tak aby ich obrazy zostały utrwalone w dziecięcej pamięci. Starsze dzieci szybko dzięki temu zapamiętają, co który wyraz oznacza, a już po kilku wspólnych sesjach czytania dziecko będzie próbowało odczytywać tekst samodzielnie. Ponieważ analiza wzrokowa u małego dziecka jest słabo wykształcona i wyrazy zlewają się maluchowi w jeden ciąg, w książeczce poszerzone zostały spacje międzywyrazowe. Zrezygnowano także ze znaków interpunkcyjnych, a zamiast nich w wybranych miejscach zastosowano większe odstępy pomiędzy poszczególnymi wersami. Celowym zabiegiem ułatwiającym zapamiętywanie obrazów słów przez dzieci jest również to, że wszystkie wyrazy, za wyjątkiem imion, zapisane zostały małą literą. [bonito.pl, 2023]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Wyp-I (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ptak dodo / Maria Trojanowicz-Kasprzak ; ilustracje Rena Grzybek. - Kraków : Bliżej Przedszkola, 2021. - [23] strony : ilustracje kolorowe ; 21x21 cm.
(Czytam globalnie II / Maria Trojanowicz-Kasprzak)
Publikacja jest materiałem uzupełniającym "Zestaw do nauki czytania globalnego dla małych dzieci".
Nasz najmłodszy Czytelniku! Zapewne zapoznałeś się już z Zestawem do nauki czytania globalnego dla małych dzieci, dzięki czemu mogłeś sięgnąć po trudniejsze lektury. Przeczytałeś też wszystkie książeczki z pierwszej serii Czytam globalnie: Jaś i Maja, Emu i Dodo oraz Miś i but. Gratulacje! Mamy nadzieję, że świetnie się przy tym bawiłeś! Umiesz już bardzo dużo, a więc pora przejść na kolejny etap przygody z czytaniem. :) Książeczka z serii Czytam globalnie II, przeznaczona dla dzieci od pierwszego roku życia do sześciu lat. Treść książeczki oparta jest na krótkich wyrazach, dzięki czemu łatwo zapadają one dziecku w pamięć. Najmłodsze dzieci będą oglądać obrazki i słuchać, jak czytasz. Będą także przyglądać się wskazywanym przez Ciebie wyrazom (to bardzo ważne niezależnie od wieku dziecka zawsze wskazuj czytany wyraz, aby dziecko kojarzyło jego wygląd z brzmieniem). Dzięki temu w ich pamięci wytworzą się i utrwalą obrazy czytanych przez Ciebie słów. Książeczki z serii Czytam globalnie II nie wymagają zachowania określonej kolejności (w przeciwieństwie do serii pierwszej, w której kolejność czytania poszczególnych części miała znaczenie z uwagi na stopniowe dodawanie nowych wyrazów). W serii drugiej akcent został położony na wielokrotnym powtarzaniu wybranych wyrazów, tak aby ich obrazy zostały utrwalone w dziecięcej pamięci. Starsze dzieci szybko dzięki temu zapamiętają, co który wyraz oznacza, a już po kilku wspólnych sesjach czytania dziecko będzie próbowało odczytywać tekst samodzielnie. Ponieważ analiza wzrokowa u małego dziecka jest słabo wykształcona i wyrazy zlewają się maluchowi w jeden ciąg, w książeczce poszerzone zostały spacje międzywyrazowe. Zrezygnowano także ze znaków interpunkcyjnych, a zamiast nich w wybranych miejscach zastosowano większe odstępy pomiędzy poszczególnymi wersami. Celowym zabiegiem ułatwiającym zapamiętywanie obrazów słów przez dzieci jest również to, że wszystkie wyrazy, za wyjątkiem imion, zapisane zostały małą literą. [bonito.pl, 2023]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Wyp-I (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Maja poznaje świat / Magdalena Zarębska)
Z cyklu "Maja poznaje świat".
Czym różnią się chłopcy od dziewczynek? Co to jest płeć? Dlaczego dorośli muszą pracować? Co to jest Internet? Dlaczego trzeba jeść różne potrawy? Sympatyczna Maja zadaje pytania, na które mama Zuzia i tata Wojtek próbują odpowiedzieć w prosty i ciekawy sposób. [Skrzat, 2015]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.20-I/N (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej