Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(13)
Forma i typ
Książki
(13)
Publikacje naukowe
(2)
Dostępność
dostępne
(14)
Placówka
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(13)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(1)
Autor
Gruca-Miąsik Urszula
(13)
Duraj-Nowakowa Krystyna (1945- )
(3)
Barnaś-Baran Ewa
(1)
Lukáč Eduard
(1)
Tokárová Anna
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(10)
2000 - 2009
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(13)
Język
polski
(12)
angielski
(1)
Temat
Rodzina
(6)
Dziecko
(4)
Pedagogika opiekuńcza
(3)
Pedagogika społeczna
(3)
Czas wolny od pracy ucznia
(2)
Kohlberg, Lawrence (1927-1987)
(2)
Młodzież
(2)
Pracownicy socjalni
(2)
Rodzice
(2)
Wychowanie
(2)
Wychowanie w rodzinie
(2)
Arteterapia
(1)
Autyzm
(1)
Dom dziecka
(1)
Dysleksja i dysgrafia
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(1)
Dziecko trudne
(1)
Gniew
(1)
Internet
(1)
Konflikt
(1)
Ludzie starzy
(1)
Mediacja (prawo)
(1)
Mediacja (socjol.)
(1)
Moralność
(1)
Nauczyciele
(1)
Negocjacje
(1)
Niepowodzenia szkolne
(1)
Nieśmiałość
(1)
Ojcostwo
(1)
Opieka społeczna
(1)
Osoby z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Prawo rodzinne
(1)
Przemoc w rodzinie
(1)
Psychologia dziecka
(1)
Psychologia moralności
(1)
Psychologia wychowawcza
(1)
Rodzina zastępcza
(1)
Rozwój moralny
(1)
Socjoterapia
(1)
Sprawiedliwość naprawcza
(1)
Starość
(1)
Uczniowie
(1)
Uczniowie szkół podstawowych
(1)
Wychowanie moralne
(1)
Wychowankowie domów dziecka
(1)
Władza rodzicielska
(1)
Środki masowego przekazu
(1)
Temat: czas
2001-
(3)
2001-0
(3)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
1989-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Monografia
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(2)
Filozofia i etyka
(1)
Psychologia
(1)
13 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Badania przeprowadzono m.in. wśród studentów rzeszowskich i wychowanków podkarpackich placówek socjalizacyjnych.
Bibliogr. przy pracach.
Tekst częśc. słowac.
Rodzina jako środowisko życia i wychowania; Transgeneracyjny mechanizm przenoszenia zachowań dewiacyjnych w rodzinie; Sociálno-politické, genderové a andragogické kontexty syndromu naučenej bezmocnosti u žien ako prvku domáceho násilia; Rola rodziny w rozwoju i wychowaniu moralnym dzieci i młodzieży; Prawne podstawy karcenia dzieci (małoletnich); Rodzina pochodzenia a wyobrażenia na temat małżeństwa i rodziny prokreacyjnej; Preferowane wartości a oczekiwania młodzieży z upośledzeniem umysłowym wobec życia w rodzinie; Dowartościowanie ojcostwa istotnym czynnikiem wsparcia dziecka i rodziny; Media jako nośnik informacji i ich wpływ na współczesną młodzież - agresja i przemoc w środkach masowego komunikowania; Spotkania twórcze wsparciem i możliwością rozwoju osobistego dziecka; Terapia przez sztukę w systemie oddziaływań opiekuńczych, wychowawczych i resocjalizujących; Tradycja i zmiana w organizacji opieki nad ubogimi dorosłymi i dziećmi (rozwój myśli i praktyki dobroczynnej); Obraz środowiska rodzinnego wychowanków podkarpackich placówek socjalizacyjnych; O powinnościach pedagogiki opiekuńczej wobec wychowanków niepełnosprawnych intelektualnie przebywających w domach dziecka; Socjoterapeutyczna grupa otwarta jako forma pomocy wychowankom placówek opiekuńczo-wychowawczych; Szkoła dla rodziców - trwająca całe życie nauka dialogu z dziećmi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-94516 (1 egz.)
Książka
W koszyku
M.in. omówienia badań przeprowadzonych wśród mieszkańców Rzeszowa (s. 46-49) i uczniów szkół w Dębicy (s. 59-62), Dubiecku (s. 70-80), Jarosławiu (s. 97-99). Dot. także działalności Międzywydziałowego Studenckiego Koła Naukowego Familiologów Uniwersytetu Rzeszowskiego (s. 270-282).
Bibliogr. przy pracach.
RODZINA W DOBIE WYZWAŃ SPOŁECZNYCH: Opieka jako kategoria moralna z perspektywy familiologa ; Rodzina celem ludzkich pragnień na przestrzeni wieków ; Rodzina pochodzenie w dobie wyzwań współczesności ; Środowisko rodzinne a osiągnięcia edukacyjne gimnazjalistów ; Rola rodziny w kształtowaniu systemu aksjologicznego młodzieży ; W OBLICZU OCZEKIWAŃ - ZADANIA RODZINY W PERSPEKTYWIE PRZYSZŁOŚCI: Konflikty międzypokoleniowe w rodzinie ; Błędy wychowawcze popełniane przez rodziców i ich konsekwencje ; Komunikacja wewnątrzrodzinna jako ogniwo integrujące ; Ojcostwo - znaczenie i rola ojca w życiu dziecka ; RODZINA UWIKŁANA W GLOBALIZACJĘ: Deprecjacja ról małżeńskich i rodzicielskich ; Rozwód jako zespół alienacji rodzicielskiej i jego wpływ na teraźniejszość i przyszłość dziecka ; Niepełnosprawność w rodzinie = proces normalizacji a wymagania współczesności ; Nastoletnia rodzina - świadomy wybór czy konsekwencja kultury popularnej? ; ZAMIAST ZAKOŃCZENIA: Razem możemy więcej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-102438 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Badania przeprowadzono w woj. podkarpackim.
Bibliogr. s. 169-179.
Tekst w jęz. ang.
The family in John Paul 2's teachings ; A family as a system ; A foster family as a form of copensation of child's loneliness ; The methodological basis of the research project undertaken ; Analysis of results of the research.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-101700 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 99-[102].
I. PROBLEMY WSPÓŁCZESNEJ OŚWIATY: 1. Relacje nauczyciel - rodzice ; 2. Podłoże konfliktowych pomiędzy nauczycielem a uczniem ; 3. Rola nadzoru pedagogicznego w poprawie komunikacji między nauczycielem a uczniem i rodzicami. II. KONFLIKTY - DEFINICJA, TEORIE, PROPOZYCJE ROZWIĄZAŃ: 1. Pojęcie konfliktu ; 2. Przyczyny i rodzaj sytuacji konfliktowych ; 3. Psychospołeczne i wychowawcze skutki konfliktu. III. WYBRANE ASPEKTY NEGOCJACJI: 1. Pojęcie negocjacji ; 2. Strategie, taktyki i chwyty manipulacyjne w negocjacjach. IV. PODSTAWY TEORETYCZNE MEDIACJI: 1. Sprawiedliwość napraw3cza w miejsce retrybutywnej ; 2. Pojęcie mediacji i jej miejsce w polskim prawie i nauce ; 3. Pozycja i rola mediatora ; 4. Narzędzia postępowania mediacyjnego. V. ZASTOSOWANIE MEDIACJI W POLSKIM PRAWIE: 1. Mediacja w prawie rodzinnym ; 2. Mediacje w "Kodeksie postępowania cywilnego" i polskim postępowaniu administracyjnym. VI. MIEJSCE MEDIACJI W OŚWIACIE: 1. Rozwiązywanie konfliktów i mediacja rówieśników ; 2. Strategie negocjacyjne w relacji nauczyciel - uczeń. VII. ETYCZNE ASPEKTY PROCESU MEDIACJI I NEGOCJACJI: 1. Cele i aspekty etyki negocjacji ; 2. Kodeks Etyczny Mediatorów Polskich.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-96360 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia przy pracach.
Część prac w języku ukraińskim. Streszczenie w języku angielskim przy pracach.
RODZINNE UWARUNKOWANIA OPIEKI NAD DZIEĆMI I MŁODZIEŻĄ - ROZWAŻANIA PEDAGOGICZNO-FILOZOFICZNO-PRAWNE: Podmiotowość rodziny względem społeczeństwa (Kontekst personalizmu Jana Pawła II) ; Więzi rodzinne w kontekście rozwoju małego dziecka ; Rodzinne determinanty homoseksualizmu. Studium przypadku ; Rodzicielstwo bliskości jako forma budowania trwałej więzi osobowej rodzica z dzieckiem ; Szkoła rodzinna jako alternatywna kategoria wychowawcza ; Troska o rozwój dziecka jako realizacja dobra wspólnego ; Ro9dzina zastępcza jako środowisko rozwoju dzieci i młodzieży ; Rodzinna wspólnota osób wobec konfliktów ; Vpliv rodinnogo vihovannâ ì tradicìj na psihologìčnij potencìal osobistìsnoï uspìšnosti fahìvcìv socìonomìčnih profesìj ; Osoblivostì rozvitku moral'noï svìdomostì ditini 5-7 rokìv ; PANORAMA WYBRANYCH ASPEKTÓW ROZWOJU DZIECI I MŁODZIEŻY: Siła wpływu matki i ojca na rozwój dziecka. Analiza porównawcza oddziaływań rodziców ; Ojciec i jego rola w rozwoju i wychowaniu dziecka ; Wartości współczesnej młodzieży w świetle oddziaływań rodziny i szkoły ; Stałość potrzeb rozwoju religijności młodzieży wobec zmieniającej się rzeczywistości ; Młodzież wobec portali społecznościowych ; Rola internetu w stymulowaniu rozwoju dzieci i młodzieży ; Dzieci z zespołem Tourette'a ; Osoblivostì osobistostì zrìlogo vìku, âka perežila rozlučennâ bat'kìv v ditinstvi ; PRZESTRZEŃ DO STYMULOWANIA DZIECI I MŁODZIEŻY - METODY I FORMY PRACY: Formy pomocy dziecku ubogiemu w środowisku lokalnym - kontekst historyczny i współczesny ; Personalistyczny wymiar współczesnych form pomocy dzieciom i młodzieży na przykładzie świadczeń pomocy materialnej i dofinansowań o charakterze socjalnym ; Metody pracy wychowawczej w szkole katolickiej. Na przykładzie Gimnazjum i Liceum Ogólnokształcącego im. Jana Pawła II Sióstr Prezentek w Rzeszowie ; Diagnostyczno-stymulująca działalność pedagoga szkolnego w sytuacji opiekuńczo-wychowawczej ; Stymulowanie rozwoju zdolności młodzieży gimnazjalnej zagrożonej uzależnieniami ; Stymulacja i wspieranie rozwoju dziecka ryzyka dysleksji w środowisku rodzinnym ; Stymulowanie rozwoju zdolności matematycznych u dzieci w szkole podstawowej ; Syndrom nieadekwatnych osiągnięć szkolnych - stymulowanie zdolności dzieci i młodzieży ; Czynniki zakłócające wspomaganie rozwoju dziecka w wieku przedszkolnym i szkolnym ; Animacja czasu wolnego - przestrzeń do stymulowania rozwoju dzieci i młodzieży w środowisku rodzinnym i lokalnym ; "Stare" gry i zabawy jako sposób na aktywizację w nowych czasach - na przykładzie badań i obserwacji własnych ; Świetlica opiekuńczo-specjalistyczna. Aby bardziej być ; Świetlica jako współczesna forma stymulowania rozwoju dzieci i młodzieży w środowisku lokalnym na przykładzie projektu klubów środowiskowych w gminie Nowa Dęba ; Stymulacja rozwoju dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym przez matki samotnie wychowujące dzieci. Komunikat z badań ; Emigracja zarobkowa a relacje w rodzinie ; Rodzina wspierająca jako jedna z form stymulowania rozwoju dzieci i młodzieży w środowisku rodzinnym i lokalnym ; Wspomaganie rozwoju dzieci w środowisku rodzinnym ; Asystent rodziny - współczesna forma pomocy ; Praca z uczniem z zespołem Aspergera w środowisku szkolnym ; Wsparcie społeczne rodzin z dzieckiem autystycznym ; Jak pomóc dziecku z autyzmem? Wybrane formy i metody wspomagania rozwoju dzieci i młodzieży ; Neurodydaktyka szansą usprawnienia mózgu ; Aktywizacja młodzieży w środowisku lokalnym na przykładzie działalności Fundacji Rozwoju "Dobre Życie".
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-106075 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy art. Dot. m.in. Rzeszowa i woj. podkarpackiego (aneks)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-87684 (1 egz.)
Książka
W koszyku
ROZDZIAŁY LUB ARTYKUŁY TEJ KSIĄŻKI SKATALOGOWANO POD WŁASNYMI TYTUŁAMI. DOSTĘPNE POD TYTUŁEM PRACY ZBIOROWEJ.
Bibliogr., netogr., wykazy orzecznictwa, aktów prawnych przy pracach.
Tekst częśc. ang., słowac., ukr.
RODZINA JAKO WSPÓLNOTA OSÓB: Rodzina w kontekście personalistycznym ; Rodzina w centrum uwagi Kościoła ; Rodzina zakonna w życiu duchowym św. Faustyny Kowalskiej ; Rodzina pierwotna i rodzina zakonna w pisarstwie św. Faustyny ; Moralne aspekty mediacyjnego sposobu rozwiązywania konfliktów w rodzinie ; Duszpasterska troska o młode małżeństwa. II. KOBIETA I MĘŻCZYZNA - FILARY RODZINY: Rodzinne role mężczyzny w percepcji młodzieży studenckiej ; Rola i pozycja matki w zmieniającej się rzeczywistości społecznej ; Kształtowanie więzi małżeńskiej w małżeństwach stosujących naturalne planowanie rodziny ; Późne macierzyństwo. Dylematy i perspektywy. Analiza przypadku ; Nastoletni rodzice w społeczeństwie ; Motywacja oddania dziecka do adopcji w narracjach biologicznych matek ; Reintegracja rodziny. III. System rodzinny a wybrane przyczyny kryzysu we współczesnej rodzinie ; Obraz współczesnej rodziny a konsumpcyjny styl życia ; Rodzina we współczesnej reklamie ; Razem w wychowaniu: rodzina - szkoła - dziecko ; Placówki wsparcia dziennego - analiza możliwych zmian legislacyjnych w 2014 r. IV. WYZWANIA I TRUDNOŚCI WSPÓŁCZESNEJ RODZINY: Małżeństwo w kryzysie - co dalej? ; Przesłanki rozwodowe w świetle Kodeksu rodzinnego i opiekuńczego ; Funkcjonowanie rodziny z problemem alkoholowym ; Rodzina w sytuacji ubóstwa a możliwości wsparcia ; Sytuacja rodzinna dziecka niepełnosprawnego ; Wpływ FAS - lodowego Zespołu Alkoholowego na funkcjonowanie dzieci w rodzinie ; Zjawisko agresji w środkach masowego przekazu zagrożeniem dla młodzieży. V. WOKÓŁ RODZINY - WYBRANE PERSPEKTYWY: Odolnost’ rodiny v starobe ; Family in Romania and its importance in educating children’s education ; The relationship between school and family in Romanian villages. Do problemi motivacìï pracì u žittediâl'nostì naukovo-pedagogočnogo personalu vnz ; Prijomi postanovki zvukiv movlennâ ; Formuvannâ semantičnih poliv sliv u ditej z normal'nim movlennêvim rozvitkom ta z trm ; Geneza profesionalizacìï students'koï molodi: psihlogičnij aspekt ; Aktual'nist; stvorennâ al'ternativnih form profesìjnoï pedgotovki rozumoco vidstalih učniv v umovah special'noï zagal'noosvitn'oï školi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-103625 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 321-[355].
Współczesna zmiana społeczna i jej implikacje dla rozwoju rozumowania moralnego adolescentów ; Główne ujęcia rozwoju moralnego ; Teoria rozwoju rozumowania moralnego Lawrence'a Kohlberga ; Modele inspirowane ujęciem Kohlberga ; Zewnętrzne uwarunkowania rozwoju rozumowania moralnego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-107347 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 378-417. Indeks.
I. UWARUNKOWANIA ROZWOJU ROZUMOWANIA MORALNEGO MŁODZIEŻY: 1. Wychowanie i edukacja moralna w perspektywie współczesnych symptomów kryzysu moralnego. 2. Adolescencja i jej psychospołeczne konsekwencje . 3. Kontekst intelektualny współczesnej edukacji moralnej. II. KSZTAŁTOWANIE OSOBOWOŚCI MORALNEJ JAKO PRZEDMIOT EDUKACJI MORALNEJ: 1. Elementy rozwoju charakteru moralnego. 2. Założenia edukacji moralnej. 3. Determinanty środowiskowe postaw moralnych. III. TEORIA I PRAKTYKA ROZUMOWANIA MORALNEGO: 1. Zasadnicze paradygmaty rozwoju moralnego. 2. Teoria rozumowania moralnego Kohlberga i jej interpretacje. 3. Wybrane badania odnoszące się do rozumowania moralnego. IV. BADANIA WŁASNE: 1. Założenia metodologiczne badań własnych. 2. Badania 2005-2010. Analiza, interpretacja, wnioski. 3. Badania 2013. Analiza, interpretacja, wnioski.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-102828 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Badania przeprowadzono m.in. wśród uczniów rzeszowskich szkół średnich. Także art. dot. Regionalnego Ośrodka Polityki Społecznej w Rzeszowie i Studenckiego Koła Naukowego Familiologów Uniwersytetu Rzeszowskiego.
Bibliogr. przy pracach.
I. PRZESŁANKI WARSZTATOWE I RZECZOWE POZNAWANIA RODZINY: Między integracją a dezintegracją pedagogiki społecznej: na użytek familiologii; Rola metod jakościowych w diagnozowaniu problemów rodzin obciążonych niepełnosprawnością; Rodzina w procesie edukacji zdrowotnej dzieci i młodzieży; Wiedza o bezpieczeństwie kompleksowym składnikiem świadomości współczesnej rodziny; Rozumienie ojcostwa dawniej a obecnie; Wybrane problemy współczesnej rodziny - badania i zagadnienia do dyskusji. II. MODEL RODZINY W PROJEKTACH I DIAGNOZACH: Wyobrażeniowy model rodziny własnej na podstawie badań młodzieży szkół średnich; Zadania Regionalnego Ośrodka Polityki Społecznej w Rzeszowie wobec rodziny; Rodzina silna obecnością ojca - przykład działalności inicjatywy Tato.Net; Rodzinne korelaty perspektyw życiowych współczesnej młodzieży polskiej; Tęczowa rodzina - szczęśliwa rodzina: jej wartości; Młodzież o aktywności seksualnej i czystości przedmałżeńskiej; Porównanie ról małżonków w różnych okresach ich dorosłości; Rodzina XXI wieku w oczach studentów (WSZiA w Zamościu); Rodzina w opinii dorastającej młodzieży (na przykładzie badań zrealizowanych w Rzeszowie); Opieka nad człowiekiem starym w rodzinie: wyzwania. III. PROFILAKTYKA I WSPARCIE ZABURZONEGO FUNKCJONOWANIA RODZINY: Czynności "nieprocesowe" sądu w sprawach rodzinnych; Mediacja w sprawach o rozwód i separację; Drzewo problemów - sposób na efektywniejszą pracę ze współczesną rodziną; Środowisko rodzinne a niedostosowanie społeczne dzieci i młodzieży; Funkcjonowanie i relacje dziecka w rodzinie rozłączonej z powodu wyjazdu rodzica za granicę; Przemoc i agresja wśród młodego pokolenia we współczesnej rodzinie; Modelowanie zachowań agresywno-przemocowych u dzieci i młodzieży w rodzinie; Rodzinne uwarunkowania przestępczości nieletnich; Koegzystencja życia - matka i dziecko w okresie prenatalnym: zagrożenia i skutki FAS; Muzykoterapia w rodzinie; Działalność Międzywydziałowego Studenckiego Koła Naukowego Familiologów Uniwersytetu Rzeszowskiego na rzecz wsparcia rodzin dysfunkcyjnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-94447 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Badania przeprowadzono m.in. w Rzeszowie, Strzyżowie i woj. podkarpackim. Dot. także m.in. Katedry Pedagogiki Opiekuńczej Uniwersytetu Rzeszowskiego.
Bibliogr. przy pracach.
I. MORALNOŚĆ, ETYKA A PRAWA WYCHOWANKÓW: Wychowanie moralne w placówkach wielofunkcyjnych ; Sytuacja życiowa niepełnosprawnych intelektualnie wychowanków placówek socjalizacyjnych ; Poczucie sensu życia wychowanków domów dziecka. II. SPOŁECZNE ZAGROŻENIA WSPÓŁCZESNYCH DZIECI: Prawa dzieci w polskiej szkole (w opiniach i doświadczeniach studentów) ; Internet - przekleństwo czy wybawienie dla współczesnej młodzieży ; Poziom gniewu zewnętrznego i wewnętrznego dzieci w wieku szkolnym. III. DZIECKO PODMIOTEM OPIEKI WYCHOWAWCÓW: Kultura kompetencji profesjonalnych opiekuna-wychowawcy ; Władza rodzicielska i jej realizacja we współczesnej rodzinie: aspekty socjologiczno-prawne ; Organizacja czasu wolnego w placówkach opiekuńczo-wychowawczych ; Pedagogika opiekuńcza i socjalna wczoraj, dziś i jutro w Uniwersytecie Rzeszowskim.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-94403 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Tekst częśc. w jęz. czes., słowac.
Streszcz. w jęz. ang. przy pracach.
Spis treści także w jęz. ang.
I. PROFESJONALIZM W OPIECE: Profesjonalna opieka i wychowanie wyrażone poziomem rozumowania moralnego ; Człowiek "stary" - permanentny kryzys, czy i jakie możliwe spełnienia ; Profesjonalizacja działań instytucji opieki nad ludźmi starszymi szansą na pomyślną starość ; Diagnoza specyficznych trudności w uczeniu się jako pierwszy etap profesjonalnej pomocy dzieciom z niepowodzeniami szkolnymi ; Profesjonalna pomoc zespołu terapeutycznego we wczesnej interwencji i wczesnym wspomaganiu rozwoju ; Wykorzystanie muzykoterapii w szpitalach dziecięcych ; Kompetencje wychowawcy drogą do sukcesu w procesie opiekuńczo-wychowawczym ; O potrzebie realizacji praw dziecka w szkole ; Kształtowanie się obrazu własnego "ja" u wychowanków domu dziecka ; Wzorzec opiekuna wychowawcy internatu i bursy szkolnej ; II. PROFESJONALIZM W WYCHOWANIU I EDUKACJI: Profesjonalizm w wychowaniu specjalnym ; Historické inšpirácie pre profesionalitu v práci učitel'ov v názoroch M.F. Quintiliana a J.A. Komenského ; Pedagogická forma v hudebním vzděláváni v České republice ; K profesionalizácii poradenstva v d'alšom vzdelávaní ; Učitel', škola, vzdelávania ako faktory formovania osobnosti študenta k životnýmhodnotám ; Oczekiwane kompetencje zawodowe nauczycieli ; Kompetencje nauczyciela w zapobieganiu agresywnym zachowaniom dzieci o młodzieży ; Kwalifikacje zawodowe a profesjonalizm w praktyce szkolnej ; Wychowanie przez sztukę w programach pracy świetlicy środowiskowej. Warsztaty rękodzieła artystycznego i zajęcia plastyczne dla dzieci szkolnych ; Profesjonalizm nauczyciela wychowawcy w zintegrowanej edukacji przyrodniczo-ekologicznej ; Nauczyciel współczesnej szkoły a "deficyt obywatelstwa" polskiej młodzieży ; III.PROFESJONALIZM PRACY SOCJALNEJ: Rola wiedzy o zaburzeniach osobowości u dorosłych w działalności pracownika socjalnego ; Etablácia a profesionalizácia sociálnej práce ; Miasto žien v počiatkoch protialkoholického hnutia na Slovensku ; Strategické zámery organizácie v oblasti starostlivosti o zamestnancov ; Mentor - pomáhajúca profesia ; Edukacyjne wyznaczniki profesjonalnej pracy socjalnej w ocenie studentów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-101768 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Nazwy aut. s. [296].
Bibliogr. s. [283]-295.
Streszcz. ang. przy pracach.
1. KIERUNKI I ZAŁOŻENIA ZMIAN PEDAGOGIKI SPOŁECZNEJ: Kierunki zmian w pedagogice społecznej a opiekuńczej: diagnozy - analizy - interpretacje ; Pedagogika opiekuńcza i praca socjalna jako składniki bezpieczeństwa wewnętrznego państwa ; Człowiek a społeczeństwo globalne: między sprzecznością a koniecznością współistnienia ; "Pęknięty" kapitał społeczny Polaków ; System wsparcia rodziny w Polsce a prawa dziecka ; Szanse i bariery zastosowania podejścia systemowego w pedagogice opiekuńczej. 2. INSTYTUCJONALNE FORMY OPIEKI: Instytucjonalne formy wsparcia rodziny - historia i teraźniejszość ; Placówki socjalizacyjne w perspektywie zmian ; Opieka nad dzieckiem jednym z zadań przedszkola ; Letni wypoczynek dzieci i młodzieży jako czas na twórcze rozwijanie tożsamości kulturowej ; Aktualność metody ośrodków pracy. 3. OPIEKA W RODZINIE: Status dziecka we współczesnej rodzinie ; Nieśmiałość dziecka a migracja zarobkowa rodziców ; Wychowawcze i socjalne działania na rzecz ofiar przemocy domowej ; Postawy uczniów szkoły podstawowej wobec ludzi starszych i starości. 4. PROFILAKTYCZNE I TERAPEUTYCZNE FUNKCJE OPIEKI: Poczucie bezsensu życia wychowanków domów dziecka ; System profilaktyki i pomocy dzieciom dyslektycznym ; Trudności w uczeniu się dzieci konsekwencją nieprawidłowej stymulacji rozwoju ; Opieka nad dzieckiem z autyzmem elementem systemu pomocy społecznej. 5. PROFESJONALIZACJA PRACY SOCJALNEJ: Praca socjalna skoncentrowana na rozwiązaniach i jej realizacja w USA, Europie i Polsce ; Założenia normatywnego wymiaru pracy socjalnej ; Zastosowanie edukacji moralnej w pracy socjalnej ; Zadania profesjologa w opiece nad dzieckiem ; Pracownik socjalny wobec problemów osób niepełnosprawnych ; Portret profesjonalnego pracownika socjalnego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-95500 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej