Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(4)
Forma i typ
Książki
(4)
Dostępność
dostępne
(4)
Placówka
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(4)
Autor
Geppertowa Lidia
(4)
Uszyński Konstanty
(2)
Chmaj Ludwik (1888-1959)
(1)
Geppert Maksymilian (1909-1991)
(1)
Przetacznik-Gierowska Maria (1920-1995)
(1)
Szulkin Michał
(1)
Szuman Stefan (1889-1972)
(1)
Urbańczyk Franciszek
(1)
Rok wydania
1970 - 1979
(1)
1960 - 1969
(1)
1950 - 1959
(2)
Kraj wydania
Polska
(4)
Język
polski
(4)
Temat
Choroby psychiczne
(1)
Dziecko
(1)
Dziecko głuche
(1)
Głusi
(1)
Mowa
(1)
Myślenie
(1)
Pedagogika specjalna
(1)
Psychologia dziecka
(1)
Psychologia kliniczna
(1)
Psychologia wychowawcza
(1)
Gatunek
Podręczniki akademickie
(1)
4 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Materiały do nauczania psychologii. Seria 4, Psychologia Kliniczna i Psychopedagogika Specjalna / pod red. Lidii Wołoszynowej ; t. 4)
Bibliogr. przy rozdz. Indeksy.
Zaburzenia psychiczne w przypadkach ogniskowych uszkodzeń mózgu: Uwagi wstępne ; Główne rodzaje zaburzeń czynności wyzszych w przypadkach ogniskowych uszkodzeń mózgu: Zaburzenia percepcji - agnozje ; Zaburzenia działania - apraksje ; Zaburzenia mowy - afazje ; Inne zaburzenia czynności wyższych ; Uwagi końcowe ; Rehabilitacja mowy opowieściowej u chorych z ogniskowymi uszkodzeniami mózgu: Wstęp ; Analiza pojęcia "mowa opowieściowa" ; Analiza zaburzeń czynności mowy o charakterze amnestycznym i ruchowym ; Ogólny plan rehabilitachji mowy opowieściowej ; Ocena wyników rehabilitacji ; Omówienie zasad pracy w zespole terapeutycznym ; Analiza przypadków, w rehabilitacji ktorych zaplanowane metody przyniosły pozytywne wyniki ; Analiza przypadku, w ktorym zaplanowana metoda rehabilitacji nie doprowadziął do osiągnięcia pozytywnych wyników ; Porównanie stanu wyjściowego i wyników rehabilitacji mowy opowieściowej u chorych z zespołęm afazji akustyczno-amnestycznej ; Omówienie i ocena kryteriów ilościowej analizy opowiadań ; Podsumowanie i wnioski ; Elementy psychologii i pedagogiki dzieci głuchych ; Wybrane problemy psychologii głuchych: Uwagi wstępne ; Przyczyny i typy głuchoty ; Głuchota a rozwój umysłowy ; Rozwój osobowości i przystosowanie emocjonalne ; Głuchota a dojrzałość społeczna ; Głuchota a rozwój merytoryczny ; Znaczenie zabaw tematycznych dla rozwoju dzieci głuchych w wieku przedszkolnym: Zabawa - główną formą aktywności dizecka ; Walory wychowawcze zabaw tematycznych ; Problem kierowania zabawami ; Rozwój mowy i myślenia oraz kształtowanie pojęć głównym problemem rewalidacji dzieci głuchych ; Zabawy dydaktyczne jako komponenta specjalnych zajęć językowych ; Przeprowadzanie zabaw tematycznych w środowisku dzieci głuchych ; Wpływ zabaw tematycznych na rewalidację dzieci głuchych ; Badania nad strukturą społeczną grup osób upośledzonych umysłowo.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-615/t.4 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-18214/t.1 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Przedmowa ; Rozwój treści słownika dzieci. Zagadnienie i niektóre wyniki badań: I. Cel pracy i założenia teoretyczne: 1. Rozwój słownika dziecka a rozwój jego wyobrażeń i pojęc o świecie ; 2. Analiza czynników, od których zależy przyswajanie sobie przez dziecko nowych wyrazów jako sygnałów słownych rzeczy i zjawisk już znanych lub dopiero poznawanych ; 3. Zagadnienie podobieństwa treści słownika u dzieci wychowujących się w podobnych warunkach ; 4. Praktyczne znaczenie badan nad rozwojem treści słownika u dzieci i młodzieży ; II. Metoda i niektóre wyniki badań: !. Metoda badań ; 2. Sprawozdanie z niektorych wyników naszych badań ; 3. Jakie podobienstwa wykazują słowniki różnych dzieci w tym samym wieku pod względem treści rzeczowników i czasowników ; Streszczenie ; Załącznik: Materiał rzeczowników i czasowników ; Rozwój i funkcje przymiotników w mowie dzieci do lat sześciu: I. Zakres przymiotników ; II. Klasyfikacja przymiotników ; III. Wzrost liczby przymiotników w słownictwie dzieci ; IV. Proporcja kategorii znaczeniowych przymiotników ; V. Częstość występowania poszczególnych przymiotników ; VI. Przymiotniki wartościujące ; VII. Przymiotniki określające cechy sensoryczne ; VIII. Przymiotniki określające cechy pośrednie ; Podsumowanie ; Załącznik: Zestawienie słownika przymiotników dwojga dzieci ; Rozwój rozumienia i posługiwania się przez dzieci pojęciami stosunków określanymi przez przyimki i przysłówki: I. Problematyka badań ; II. Rozwój rozumienia i wyrażania stosunków określanych przyimkami u dzieci 2- i 3-letnich ; III. Stosunki określane spójnikami i metoda badania sposobu ujmowania ich przez dzieci ; IV. Ujmowanie stosunków określanych spójnikami parataktycznymi przez dzieci do lata trzech ; V. Ujmowanie stosunków określanych spójnikami hipotaktycznymi przez dzieci do lat trzech ; VI. Rola spójników w rozwoju mowy i myślenia dziecka ; Rozwój struktury i funkcji zdań w mowie dziecka: Wprowadzenie : I. Metodologiczne problemy psychologicznej i lingwistycznej analizy mowy dziecka ; II. Rozwój zdań w mowie dziecka na tle dotychczasowych badań ; III. Analiza ilościowa struktury wypowiedzń dwojga dzieci w wieku od 1:0 do 6;0 ; IV. Rozwój struktury zdania pojedynczego i jego funkcji poznawczych ; V. Rozwój ujmowania związków i stosunków między elementami myśli za pomocą zdań złożonych ; VI. Funkcje mowy dziecka a jego aktywnosć ; Zakończenie: Podsumowanie wyników pracy ; O wypowiedzianej oraz domyślnej treści wypowiedzi dziecka z pierwszych lat jego życia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-3847 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-18214/t.2 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej