Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(6)
Forma i typ
Książki
(6)
Publikacje naukowe
(3)
Dostępność
dostępne
(7)
Placówka
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(4)
Wypożyczalnia Muzyczna (Żeromskiego 2)
(2)
Filia 7 (Osmeckiego 51)
(1)
Autor
Gajda Krzysztof (1972- )
(6)
Budzyńska-Łazarewicz Magdalena
(1)
Chrząstowska Małgorzata (1966- )
(1)
Grabowski Krzysztof (1965- )
(1)
Tański Paweł (1974- )
(1)
Traczyk Michał
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(6)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
Kraj wydania
Polska
(4)
Język
polski
(4)
Temat
Kaczmarski, Jacek (1957-2004)
(2)
Literatura
(2)
Literatura polska
(2)
Muzyka rozrywkowa
(2)
Pieśń i piosenka
(2)
Wiersze
(2)
Grabowski, Krzysztof (1965- )
(1)
Kultura popularna
(1)
Piosenka
(1)
Poezja śpiewana
(1)
Zespoły muzyczne
(1)
Temat: czas
1901-2000
(3)
1945-1989
(3)
1989-2000
(3)
2001-
(3)
1939-1945
(1)
Gatunek
Materiały konferencyjne
(2)
Piosenka polska
(2)
Poezja polska
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Monografia
(1)
Muzyka rozrywkowa polska
(1)
Punk rock
(1)
Wywiady
(1)
Dziedzina i ujęcie
Literaturoznawstwo
(3)
Historia
(1)
Kultura i sztuka
(1)
6 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Jacek Kaczmarski w świecie tekstów / Krzysztof Gajda. - Nowe wyd. (popr. i poszerz.). - Poznań : Wydawnictwo Poznańskie, 2013. - 392, [1] s. : il. ; 21 cm.
Bibliogr. s. 381-[388]. Indeks.
Jacek Kaczmarski już na początku artystycznej drogi znalazł podatny grunt dla swych ideowych wyborów w politycznym fermencie przełomu lat 70. i 80. Jako autor "Murów" czy "Obławy" już w bardzo młodym wieku został obwołany bardem opozycji. Fakt, że wprowadzenie stanu wojennego w 1981 roku zastało go za granicą, przyczynił się do podjęcia decyzji o pozostaniu na emigracji. Powstałe wówczas utwory, zdecydowanie przewyższające poziomem artystycznym dokonania innych twórców czasu stanu wojennego, rozpowszechniane w kraju w formie drugoobiegowych wydawnictw, utrwaliły mit poety jako barda pokolenia. Piosenki Jacka Kaczmarskiego stanowią znakomite połączenie słów i muzyki. Pozwalają w nowym świetle ukazać dawne teksty literackie, dzieła malarskie czy wydarzenia z historii Polski i Europy. Krzysztof Gajda interpretuje i opisuje ten dorobek na wiele sposobów, pokazując rozmaite drogi docierania do sensów. To lektura obowiązkowa dla wszystkich, którym bliska jest piosenka literacka, poetycka, w której liczy się dobrze napisany tekst. [Wydaw. Poznańskie, 2013]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-99229 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Filologia Polska / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 0554-8179 ; nr 173)
Bibliografia na stronach 423-[427], 429. Indeks.
Streszczenie angielskie.
Traktowanie piosenki jako formy społecznego komunikowania za pomocą słów (choć zespolonych z muzyką) jest jednym z naczelnych tematów tej książki. Praca ukazuje postawy i twórczość tak różnych artystów, jak: Jacek Kaczmarski, Jan Krzysztof Kelus, Jacek Kleyff, Grabaż (Krzysztof Grabowski), Kazik (Kazimierz Staszewski), Grzegorz Ciechowski, Spięty (Hubert Dobaczewski), Pablopavo (Paweł Sołtys), Marcin Świetlicki i inni. Niebagatelną rolę odgrywa w niej problematyka zaangażowania społecznego artystów, których twórczość jest sposobem wypowiedzi na temat otaczającego świata, którzy próbują opisywać rzeczywistość i wpływać na jej kształt. Od Wydawcy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-105509 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Gościu : auto-bio-Grabaż / Krzysztof "Grabaż" Grabowski, Krzysztof Gajda. - Poznań : In Rock, 2010. - 565, [3] s., [24] s. tabl. : faks., fot. ; 24 cm.
Na książce także pseud. aut.: Grabaż.
Autorzy na podstawie wielu godzin rozmów stworzyli elektryzującą opowieść "o Polsce i o złej miłości...". Trzy dekady, licząc od początku lat osiemdziesiątych aż do roku 2010, stanowią wyraziste tło opowieści o branży muzycznej, show-biznesie ("w kraju, w którym wszyscy chcą mnie zrobić w ch... Za moją kasę!" - jak śpiewa Grabaż w jednym z ostatnich hitów zespołu STRACHY NA LACHY). Wszystko to z punktu widzenia jednostki - postaci, która od przeszło ćwierćwiecza uczestniczy w ruchu muzycznym, poczynając od scen undergroundowych (jak się wówczas mówiło), aż po te całkiem overgroundowe (jak się nigdy nie mówiło) i jak najbardziej topowe (które mówią same za siebie). Jest to też opowieść o determinacji i uporze w dążeniu do celu, jakim była możliwość zawodowego funkcjonowania na scenie. "Najbardziej lubię pisać piosenki i je śpiewać" mówi bohater i narrator tej książki. [In Rock, 2010]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.7-78 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autorzy podjęli się ciekawego i ważnego zadania - wagę i wielkość twórczości Kaczmarskiego postanowili pokazać nie tyle w odniesieniu do wydarzeń społecznych i politycznych lat 70. i 80. (kiedy powszechnie kojarzono go z Solidarnością i stanem wojennym, a jego twórczość identyfikowano jako głos opozycji) - bo tak byłoby najprościej, postanowili natomiast osadzić autora Obławy i jego dorobek w kontekście narodowych tradycji (np. romantyzmu), w kontekście "wielkich historii" (II wojny światowej) i równie wielkiego dziedzictwa kultury czy sztuki. [Fragment opinii wydawniczej prof. Mariusza Zawodniaka]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp.Muz.Księg 2226 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Materiały z konferencji, 4-5 listopada 2015 r., Poznań, która odbyła się w ramach Festiwalu Słowa w Piosence Frazy.
ROZDZIAŁY LUB ARTYKUŁY TEJ KSIĄŻKI SKATALOGOWANO POD WŁASNYMI TYTUŁAMI. DOSTĘPNE POD TYTUŁEM PRACY ZBIOROWEJ.
Indeks.
Publikacja sfinansowana ze środków Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
Streszczenie w języku angielskim przy referatach.
ŚCIANA WĄWOZU: Magdalena Budzyńska-Łazarewicz, Stan badań nad piosenką w Polsce - próba uporządkowania ; Jakub Osiński, Opozycja wiersz-piosenka wobec problematyki kompozycji dzieła literackiego ; Kamil Dźwinel, Piosenka bardowska w perspektywie metodologicznej : seria pytań wyjściowych i kilku hipotez ; Tomasz Rokosz, Twórczość lubelskich bardów - prolegomena ; Paweł Marciniak, Za Kaczmarskim, czyli o przekładzie "L'ivorgne" Jacques'a Brela ; Monika Konert-Panek"Don't follow leaders, watch the pawking metaws" : akcent Boba Dylana a tradycje muzyczne amerykańskiego Południa ; CIENIE DRZEW, ŚLADY GŁAZÓW: Izolda Kiec, "Dwanaście godzin z życia kobiety" : wokół piosenkowego mitu kobiety z sąsiedztwa ; Piotr Łuszczykiewicz, Długi cień socrealizmu : o piosence produkcyjnej ; NURT PO PIACHU SIĘ WIJE: Przemysław Zawrotny, Gra słowem w tekstach Lecha Janerki ; Paweł Tański, "Tysiąc dużych wron" : o tekstach piosenek z płyty "Weird Polonia" zespołu Hotel Kosmos ; Tomasz Florczyk, Nowa jakość liryki w polskim rapie : kilka uwag na temat autironii w tekstach Taco Hemingwaya z płyt "Trójkąt warszawski" i "Umowa o dzieło" ; Ewa Paczoska, Warszawskość jako temat i forma w piosence ostatnich lat ; ROZLEWISKA: Jacek Nowakowski, Od "Polovirusa" do "Polskiego gówna" : Tymona Tymańskiego deskrypcja rzeczywistości i de(kon)strukcja muzycznych i filmowych gatunków ; Michał Traczyk, Komiksowa re-/de-konstrukcja piosenki.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-106856 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp.Muz.Ksieg 3110 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Materiały z konferencji naukowych, które odbyły się w ramach Festiwalu Słowa w Piosence "Frazy", Poznań, 2016 i 2017 r.
Streszczenia w języku angielskim przy referatach. Indeks.
PIOSENKA JAKO FORMA: "A ja sobie śpiewam, a ja sobie gram..." Piosenka jako forma rytualizacji codzienności / Dorota Fox ; OBRZEŻA GENOLOGII: Obrzeża genologii. Estetyka powieści science fiction na płycie Homoxynomomatura Rahima i L.U.C.-a / Tomasz Florczyk ; Etos muzyka rockowego w PRL-u oraz po przełomie ustrojowym we współczesnym polskim kinie dokumentalnym / Jacek Nowakowski ; "Dwie miłosne nuty..." - "Mała Moskwa" Waldemara Krzystka ; POETA I TEKŚCIARZ: Jan Wołek - poeta i tekściarz / Krzysztof Gajda ; Piosenka w twórczości Ewy Lipskiej - próba uporządkowania problematyki / Paweł Marciniak ; "Poranna wiadomość" - pokoleniowe doświadczenie stanu wojennego w tekstach piosenek Grzegorza Ciechowskiego / Sylwia Gawłowska ; Twórczość tekściarska Pawła Kukiza / Przemysław Zawrotny ; PISZĄCY HISTORIĘ: Piosenka jako urządzenie pamięci. Na przykładzie "Czerwonych maków" Feliksa Konarskiego / Dorota Fox ; "Niejedno pewnie ucho łowi twoje dźwięki". Piosenka polska na wychodźstwie i emigracji (Hemar - Konarski - Budzyński) / Jakub Osiński ; Postać Andrieja Rublowa w piosence Jacka Kaczmarskiego / Weronika Łuczak ; Folkaři "piszący historię". Kilka słów o nurcie czeskiej pieśni folkowej / Kamil Dźwinel ; Wspominanie w piosenkach Georgesa Brassensa / Paweł Marciniak ; ŚPIEW W ANGLOJĘZYCZNEJ MUZYCE POPULARNEJ: Śpiew w anglojęzycznej muzyce popularnej: konwencje i ich przekraczanie. Perspektywa fonostylistyczna / Monika Konert-Panek ; Rewolucja i pamięć. Gospel jako tożsamościowy komponent rock'n'rolla w latach 1953-1956 / Rafał Szczerbakiewicz ; Dlaczego country trafiło na salony? Perswazyjny powrót tekstu w rytmicznej piosence / Rafał Szczerbakiewicz ; Nie możemy porozmawiać? Musimy słuchać rocka? O piosence "America" duetu Simon & Garfunkel w filmie "Almost Famous" Camerona Crowe'a / Piotr Pławuszewski ; Grzeszne manipulacje. kilka słów o muzyce w filmie "Oczy szeroko zamknięte" Stanleya Kubricka / Iwona Grodź ; Tribute band i tribute album jako formy pamięci. Przypadek zespołu Rush / Tomasz Gornat ; Irlandzka intertekstualność piosenek z albumu The Pogues "Red Roses for Me" / Tomasz Gornat.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-108425 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej