Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(1)
Forma i typ
Książki
(1)
Dostępność
wypożyczone
(1)
Placówka
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(1)
Autor
Fijał Katarzyna (tłumacz)
(1)
Manassis Katharina
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(1)
Kraj wydania
Polska
(1)
Język
polski
(1)
Temat
Dziecko
(1)
Młodzież
(1)
Psychiatria dzieci i młodzieży
(1)
Gatunek
Podręczniki
(1)
1 wynik Filtruj
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia)
Tyt. oryg.: "Case formulation with children and adolescents" 2014.
Bibliogr. s. [301]-307. Indeks.
Zalety opracowania przypadku oraz podstawowe założenia koncepcyjne ; Pozyskiwanie istotnych informacji. Kluczowe strategie stosowane podczas oceny ; Biologiczne aspekty opracowania przypadku ; Psychologiczne aspekty opracowania przypadku ; Społeczne aspekty opracowania przypadku ; Aspekty duchowe i kulturowe w opracowaniu przypadku ; Proces opracowania przypadku oraz ogólne uwagi dotyczące przedszkolaków ; Opracowanie przypadku u dzieci w wieku szkolnym ; Opracowanie przypadku u młodzieży ; Prezentacja wniosków z opracowania przypadku i implikacje dla terapii ; Zastosowanie opracowania przypadku do tworzenia planu terapii ; Trudności związane z opracowaniem przypadku i monitorowanie postępu.
Książka praktycznie i przystępnie pokazuje, jak skonstruować użyteczne klinicznie, dynamiczne opracowanie przypadku. Uczy, w jaki sposób analizować czynniki biologiczne, psychologiczne, społeczne, kulturowe i rozwojowe, które mogą powodować problemy u pacjentów w wieku od 4. do 18. roku życia. Liczne przykłady ilustrują etapy tworzenia opracowania przypadku oraz wykorzystanie go do zaplanowania skutecznej, zindywidualizowanej terapii. Szczególną uwagę autorka poświęciła sposobom pokonywania najczęstszych trudności występujących na tym etapie terapii. Książka jest cennym źródłem wiedzy, dla psychologów klinicznych pracujących z dziećmi i młodzieżą opiekunów, pracowników społecznych, psychiatrów i pielęgniarzy psychiatrycznych. Omówiono w niej proces opracowania przypadku w różnych grupach wiekowych, z uwzględnieniem zróżnicowanych potrzeb przedszkolaków, dzieci w wieku szkolnym oraz młodzieży. [Wydaw. Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2015]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-103257 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej