Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(4)
Forma i typ
Książki
(4)
Publikacje naukowe
(2)
Dostępność
dostępne
(4)
Placówka
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(3)
Wypożyczalnia Muzyczna (Żeromskiego 2)
(1)
Autor
Dymon Mirosław
(4)
Rok wydania
2010 - 2019
(2)
2000 - 2009
(1)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
1901-2000
(2)
1989-2000
(2)
Kraj wydania
Polska
(4)
Język
polski
(4)
Temat
Muzyka
(4)
Edukacja muzyczna
(2)
Twórczość
(2)
Wykonanie i interpretacja (muzyka)
(2)
Myślenie twórcze
(1)
Temat: czas
1989-
(1)
Gatunek
Monografia
(2)
Dziedzina i ujęcie
Kultura i sztuka
(2)
Psychologia
(2)
4 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
ROZDZIAŁY LUB ARTYKUŁY TEJ KSIĄŻKI SKATALOGOWANO POD WŁASNYMI TYTUŁAMI. DOSTĘPNE POD TYTUŁEM PRACY ZBIOROWEJ.
Streszcz. ang. przy art.
Tekst częśc. słowac., częśc. tł. ze słowac.
Spis treści także ang.
FORMA, STRUKTURA I SPOSÓB ISTNIENIA DZIEŁA MUZYCZNEGO: Ks. Tadeusz Bratkowski, Pasja według św. Mateusza na chór męski w opracowaniu muzycznym ks. Wojciecha Lewkowicza ; Olena Drahomorecka, Motywy polskie w twórczości Anatolija Awdijewskiego (na przykładzie opracowania pieśni Dionizego Bonkowskiego Handzia) ; Ewa Nidecka, Forma antyfony w twórczości Andrzeja Nikodemowicza ; Jolanta Münch, Pieśń romantyczna w poglądach Roberta Schumanna ; Katarzyna Sobas-Klocek, Integracja tematyczna w Requiem op. 89 Antonína Dvořáka. PSYCHOLOGIA I PEDAGOGIKA MUZYKI: Mirosław Dymon, Katarzyna Peszko, Preferencje muzyczne osób starszych ; Anita Lehmann, Relacje teorii i praktyki w nauczaniu muzyki. Błędy najczęściej popełniane przez uczących się gry na instrumentach muzycznych ; Krzysztof Uściłowski, Edukacja muzyczna w zreformowanym systemie szkolnictwa w Polsce 1998-2009. WSPÓŁCZESNA I HISTORYCZNA PERSPEKTYWA MUZYKI: Małgorzata Zarębińska, Zygmunt Herembeszta in memoriam ; Stefan Münch, Ifigenia w Taurydzie, czyli mit szczęśliwie zakończony ; Mirosław Dymon, Paweł Paluch, 50 lat profesjonalnego kształcenia akordeonistów na Podkarpaciu ; Karol Medňanský, Wpływ różnych dziedzin nauki i sztuki na muzykę ; Tatiana Švajková, Tvorba Iris Szeghy pre spevácke zbory.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-103729/t.1 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-77319 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 252-[261].
I. TEORIE PRACY NAD UTWOREM MUZYCZNYM I INTERPRETACJĄ: 1. Sytuacja estetyczna twórca - dzieło - odbiorca, 2. Koncepcje pedagogiki muzycznej, dotyczące przygotowania i interpretacji utworów, 3. Psychologiczne koncepcje pracy nad utworem muzycznym i interpretacją: A. Uczenie się muzyki, B. Prawidłowości w biografiach muzyków. Predyktory, stymulatory i inhibitory kariery muzycznej, C. Muzyczne zdolności wykonawcze i ich pomiar, 4. Podsumowanie ; II. MODEL TEORETYCZNY INTERAKCJI TWÓRCZEJ: 1. Teorie procesu twórczego, 2. Podsumowanie, 3. Prace nad utworem muzycznym i interpretacją jako interakcja twórcza ; III. PRZESZKODY W INTERAKCJI TWÓRCZEJ. PRZESZKODY W PRACY NAD UTWOREM MUZYCZNYM I INTERPRETACJĄ. HIPOTEZY BADAWCZE: 1. Zapobieganie powstaniu interakcji twórczej, 2. Przerwanie procesów twórczych, 3. Zakłócanie procesów twórczych, 4. Ograniczanie procesów twórczych ; IV. BADANIA WŁASNE: 1. Charakterystyka narzędzi badawczych, 2. Osoby badane ; V. WYNIKI I WNIOSKI.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp.Muz.Ksieg 3141 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Badania przeprowadzono wśród uczniów szkół w Przeworsku i Rzeszowie oraz studentów Instytutu Muzyki Uniwersytetu Rzeszowskiego.
Bibliogr. s. 234-240.
Streszcz. w jęz. ang.
ZARYS STRUKTURY SZKOLNICTWA W POLSCE: Reforma systemu oświaty ; System szkolnictwa artystycznego ; Kształcenie nauczycieli muzyki ; Zmiany w systemie kształcenia - nowa "Podstawa programowa" z 2009 r. ; TWÓTCZOŚĆ - POJĘCIE I PRÓBY DEFINICJI: Filozoficzny i estetyczny wymiar twórczości ; Twórczość w ujęciu psychologicznym ; twórczość w ujęciu pedagogicznym ; WIEDZA I UMIEJĘTNOŚCI W ZAKRESIE MUZYKI: "Program międzynarodowej oceny umiejętności uczniów" ; Raporty o stanie wiedzy i umiejętności muzycznych ; Standardy edukacji kulturalnej ; AKTYWNOŚĆ TWÓRCZA W MUZYCE: Kreatywność w przestrzeni europejskiej ; Aktywność twórcza jako samorealizacja ; Aktywne metody nauczania ; ZAŁOŻENIA METODYCZNE PRACY: Problematyka badawcza ; Podstawa teoretyczna i pytania problemowe ; Cel pracy i hipotezy szczegółowe ; Zmienne i wskaźniki badawcze ; Charakterystyka narzędzi badawczych ; Organizacja badań i osoby badane ; Statystyczne metody analizy wyników badań własnych ; ANALIZA WYNIKÓW BADAŃ WŁASNYCH: Ogólne wyniki w teście KAHN ; Ogólne wyniki heurystyki ; Ogólne wyniki algorytmu ; Ogólne wyniki nonkonformizmu ; Ogólne wyniki konformizmu ; Ogólne wyniki osiągnięć muzycznych ; Ogólne wyniki wiedzy muzycznej ; Ogólne wyniki umiejętności percepcyjnych ; REFLEKSJE DLA PEDAGOGIKI MUZYCZNEJ.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-100537 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej