Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(6)
Forma i typ
Książki
(6)
Dostępność
dostępne
(6)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(2)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(4)
Autor
Doroszewska Janina (1900-1979)
(6)
Falski Marian (1881-1974)
(1)
Wroczyński Ryszard (1909-1987)
(1)
Rok wydania
1980 - 1989
(4)
1970 - 1979
(1)
1960 - 1969
(1)
Kraj wydania
Polska
(6)
Język
polski
(6)
Temat
Pedagogika specjalna
(4)
Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej (Warszawa)
(1)
Ból
(1)
Dziecko niepełnosprawne
(1)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(1)
Dziecko przewlekle chore
(1)
Frustracja
(1)
Grzegorzewska, Maria (1888-1967)
(1)
Głuchoniewidomi
(1)
Głusi
(1)
Kalectwo
(1)
Lęk
(1)
Młodzież trudna
(1)
Niedorozwój umysłowy
(1)
Niedostosowanie społeczne
(1)
Niewidomi
(1)
Oligofrenopedagogika
(1)
Osobowość
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Pedagogika
(1)
Polski Związek Głuchych
(1)
Stres
(1)
Szkolnictwo specjalne
(1)
Terapia zabawą
(1)
Terapia zajęciowa
(1)
Zmęczenie
(1)
Temat: czas
1901-
(1)
Gatunek
Biografie
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
6 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-8826 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-57484/t.1 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Pedagogika specjalna. T. 1, Podstawowe problemy teorii i praktyki / Janina Doroszewska. - Wyd. 2 uzup. - Wrocław [i in.] : Zakład Narodowy im. Ossolińskich, 1989. - 714 s. : faks., : fot., : portr., : rys., : wykr. ; 25 cm.
I. OGÓLNY ZARYS PROBLEMATYKI PEDAGOGIKI SPECJALNEJ: 1. Cele pedagogiki specjalnej. Podstawowe pojęcia. Terminologia; 2. Jednostka odchylona od normy jako podmiot działalności pedagogiki specjalnej; 3. Zakres działalności pedagogiki specjalnej; 4. Podstawowe czynniki etiologiczne odchyleń od normy; 5. Statystyka odchyleń od normy; 6. Miejsce pedagogiki specjalnej w całokształcie dyscyplin podstawowych i praktycznych; 7. Zarys historii wpływów pedagogiki specjalnej na ogólną i odwrotnie; 8. Syntetyczne zestawienie swoistości pracy pedagogiki specjalnej; 9. Aktualny stan pedagogiki specjalnej w Polsce w ujęciu dynamicznym i perspektywy rozwojowe; 10. Uwagi o rozwoju pedagogiki specjalnej w dobie obecnej w skali światowej; 11. Profilaktyka; 12. Metody pracy naukowo-badawczej pedagoga specjalnego, II. JEDNOSTKA ODCHYLONA OD NORMY: 1. Wprowadzenie do problematyki; 2. Teoria przystosowania (adaptacji); 3. Ogólny zarys warunków wewnątrz- i zewnątrzpochodnych jednostki odchylonej od normy; 4. Zbyt trudne zadania stawiane układowi nerwowemu; 5. Przystosowawcze mechanizmy regulacyjne: potrzeba, emocja, motywacja; 6. Mechanizmy ochronne i obronne; 7. Problematyka osobowości (wybrane zagadnienia); 8. Trudności jednostki odchylonej od normy w świetle ujęć cybernetycznych w zakresie odbioru świata zewnętrznego, III. DROGI ADAPTACJI JEDNOSTKI ODCHYLONEJ OD NORMY (ZE SZCZEGÓLNYM UWZGLĘDNIENIEM POTRZEB DZIECI I MŁODZIEŻY): 1. Wprowadzenie; 2. Ogólna działalność rewalidacyjna; 3. Problematyka kształcenia specjalnego dzieci i młodzieży odchylonej od normy; 4. Kształcenie, dokształcanie i doskonalenie zawodowe pedagogów specjalnych; 5. Deontologia pedagoga specjalnego
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-37.013.82 (2 egz.)
Biblioteka zamknięta
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-57484/t.2 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Indeksy
Bibliogr.
I. UPOŚLEDZENIE UMYSŁOWE: 1. Wprowadzenie; 2. Dane statystyczne dotyczące upośledzonych umysłowo; 3. Klasyfikacje upośledzenia umysłowego; 4. Etiologia upośledzenia umysłowego; 5. Charakterystyka dzieci i młodzieży upośledzonych umysłowo na podstawie badań patopsychologicznych; 6. Rewalidacja dzieci lżej upośledzonych umysłowo; 7. Przysposobienie zawodowe jednostek upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim; 8. Rewalidacja dzieci i młodzieży głębiej upośledzonych umysłowo (w stopniu umiarkowanym, znacznym i głębokim), II ZABURZENIA SENSORYCZNE: 1. Wprowadzenie do zaburzeń sensorycznych; 2. Niewidomi; 3. Niedowidzący; 4. Dzieci niewidome upośledzone umysłowo; 5. Instytucje pracujące aktualnie dla niewidomych; 6. Jednostki z uszkodzonym słuchem (dzieci głuche i niedosłyszące); 7. Upośledzenie słuchu połączone z innymi kalectwami; 8. Działalność Polskiego Związku Głuchych; 9. Głucho-niewidomi, III. DZIECI I MŁODZIEŻ PRZEWLEKLE CHORE( ZAGADNIENIA WYBRANE): 1. Rozgraniczenie pojęć: rehabilitacja i pedagogika specjalna; 2. Organizowanie dziecku choremu bodźców świata zewnętrznego jako podstawowe zadanie terapii wychowawczej; 3. Organizacja pracy wychowawczej z punktu widzenia poziomów wysiłkowych; 4. Zestawienie metod rewalidacyjnych w pracy z dziećmi chorymi w zakładach leczniczych; 5. Uwagi dotyczące organizacyjnych form pracy pedagoga specjalnego w zakładzie leczniczym; 6. Uwagi o swoistych potrzebach dziecka kalekiego; 7. Syntetyczne zestawienie obowiązków rewalidatora dzieci chorych i kalek; 8. Występowanie chorób somatycznych i kalectw, IV. MŁODZIEŻ NIEDOSTOSOWANA SPOŁECZNIE (ZAGADNIENIA WYBRANE): 1. Wprowadzenie-pojęcia ogólne; 2. Zarys czynników wywołujących niedostosowanie społeczne; 3. Zakres występowania niedostosowania społecznego u dzieci i młodzieży; 4. Zarys charakterystyki młodzieży niedostosowanej; 5. Stopnie niedostosowania społecznego i zjawiska współwystępujące; 6. Zarys dziejów wychowania dzieci i młodzieży społecznie niedostosowanej; 7. Aktualny stan opieki wychowawczej i resocjalizacyjnej nad niedostosowanymi społecznie; 8. Resocjalizacja nieletnich w zakładach wychowawczych i poprawczych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-37.013.82 (2 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
Bibliogr. prac Marii Grzegorzewskiej i publikacji o niej s. 160-[182].
Drogi życia Marii Grzegorzewskiej ; Działalność naukowa i społeczna Marii Grzegorzewskiej ; Maria Grzegorzewska w polskiej myśli wychowawczej ; Maria Grzegorzewska jako psycholog ; Osobowość nauczyciela - wychowawcy w Julciu Marii Grzegorzewskiej ; Maria Grzegorzewska - twórca pedagogiki specjalnej w Polsce ; Instytut Pedagogiki Specjalnej w Warszawie ; Państwowy Instytut Nauczycielski z lat 1930-1935 i jego zadania ; Maria Grzegorzewska jako twórca Katedry pedagogiki specjalnej Uniwersytetu Warszawskiego ; Działalność związkowa i społeczna Marii Grzegorzewskiej ; Uwagi o niektórych poglądach pedagogicznych Marii Grzegorzewskiej ; Stosunek Marii Grzegorzewskiej do piękna w przyrodzie, sztuce i człowieku ; Bibliografia prac Marii Grzegorzewskiej i publikacji o niej (1916-1970).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-31003 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej