Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(3)
Forma i typ
Książki
(3)
Dostępność
dostępne
(3)
Placówka
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(3)
Autor
Dobrzyński Kazimierz (1928- )
(3)
Suchodolski Bogdan (1903-1992)
(1)
Rok wydania
1980 - 1989
(1)
1970 - 1979
(1)
1960 - 1969
(1)
Kraj wydania
Polska
(3)
Język
polski
(3)
Temat
Akustyka muzyczna
(1)
Dźwięk
(1)
Fonografia
(1)
Komunistyczna Partia Polski
(1)
Oświata
(1)
Polska Zjednoczona Partia Robotnicza
(1)
Radiofonia
(1)
Ruchy i organizacje robotnicze
(1)
Wychowanie estetyczne
(1)
Temat: czas
1901-
(1)
Gatunek
Źródła
(1)
3 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-33954 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Monografie Pedagogiczne / pod red. Bogdana Suchodolskiego ; t. 25)
Bibliogr. s. [248]-250.
WSTĘP: Epoka przemian ; Cywilizacja dźwięku transmitowanego ; ANALIZA ESTETYCZNA: Stanowisko teoretyczne ; Spór o istnienie dzieła sztuki ; O działalności tematotwórczej i interpretacyjnej w sztuce ; O naturalizmie i realizmie w sztuce ; O sztukach mniej i bardziej wartościowych ; O bezpośredniej i pośredniej przedmiotowości w sztuce ; Kilka słów o pojmowaniu terminu "sztuka" używanego w tej pracy ; Konieczność zastosowania nowych kryteriów klasyfikacyjnych ; Definicja ogólna nowej grupy dziedzin sztuki ; Wstępna definicja fonografiki w wyniku analizy klasyfikacyjnej ; Problematyka terminologiczna ; O sztuce fonograficznej: Charakterystyka ogolna ; Fonografika a "mass media" ; Fonografika a muzyka i literatura ; Fonograficzny obraz środowiska akustycznego ; O funkcjach poznawczych fonogramu ; O procesie twórczym w fonografice ; O formie fonograficznej ; O stylach w fonografice ; Piękno w fonografice ; O specyfice fonografiki ; Problematyka wartościowania ; Definicja fonografiki jako sztuki ; PEDAGOGICZNA ANALIZA PRZEZYCIA FONOGRAFICZNEGO: Wprowadzenie ; Psychologia słuchacza: Problematyka wrażliwości słuchowej ; Problematyka poczucia rytmicznego i agogicznego ; Problematyka rozumienia konwencji językowej muzyki i literatury ; Problematyka zdolności odczuwania wielości elementów dzieła utrwalonego w zapisie fonograficznym ; Problematyka poczucia "barwy" sygnału brzmieniowego ; Problematyka pamięci słuchacza ; Problem poczucia formy utworu ; O przeżyciu fonograficznym: Awizualność procesu percepcyjnego zapisu fonograficznego ; Fizjologiczne uwarunkowanie procesu percepcyjnego zapisu fonograficznego ; Uwarunkowanie procesu percepcyjnego wartościami pochodzenia technicznego ; Wpływ zadatków wrodzonych ; O percepcji indywidualnej fonogramu i o percepcji w grupie społecznej ; O uległości fonograficznej i procesie powstawania emocji estetycznej ; Wpływ czynników pozafonograficznych ; Sposób oddziaływania fonogramu ; Wnioski końcowe z analizy psychologicznej ; WNIOSKI PEDAGOGICZNE: Pedagogiczna analiza kultury współczesnej ; Konieczność nowego spojrzenia na problematykę wychowania estetycznego ; O znaczeniu wychowania fonograficznego ; Wpływ wychowania estetycznego perceptora na podatność fonograficzną ; Próba wyjaśnienia dwóch zagadnień spornych: O bezpośrenim i pośrednim kontakcie z dziełem sztuki ; O biernym i aktywnym kontakcie ze sztuką ; ZAKOŃCZENIE.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-9893 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej