Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(16)
Forma i typ
Książki
(16)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Publikacje naukowe
(3)
Dostępność
dostępne
(29)
wypożyczone
(3)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(9)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(9)
Wypożyczalnia Muzyczna (Żeromskiego 2)
(1)
Oddział dla Dzieci i Młodzieży (Słowackiego 11)
(1)
Filia 1 (Bohaterów 5)
(1)
Filia 2 (Fredry 5)
(1)
Filia 3 (Krzyżanowskiego 6)
(1)
Filia 4 (Ofiar Katynia 15)
(1)
Filia 5 (Budziwojska 194)
(2)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(2)
Filia 7 (Osmeckiego 51)
(2)
Filia 10 (Podchorążych 1)
(1)
Filia 16 (Gromskiego 10c)
(1)
Filia 17 (Paderewskiego 154)
(1)
Autor
Czerniawska Ewa
(15)
Zimbardo Philip G. (1933- )
(7)
Guzowska-Dąbrowska Małgorzata
(6)
Johnson Robert Lee (1941- )
(4)
Materska Maria (1942- )
(4)
McCann Vivian
(4)
Matczak Anna
(3)
Radzicki Józef
(3)
Gruszka-Gosiewska Aleksandra
(2)
Jagodzińska Maria
(2)
Kurcz Ida (1930- )
(2)
Wojciszke Bogdan (1952- )
(2)
Blair Kristen P
(1)
Czerniawska Ewa (1955- )
(1)
Dembo Myron H
(1)
Engle Randall W
(1)
Gerrig Richard J. (1959- )
(1)
Jaworska-Surma Aleksandra
(1)
Ledzińska Maria
(1)
Schwartz Daniel L. (1973- )
(1)
Sternberg Robert J
(1)
Sternberg Robert J. (1949- )
(1)
Toeplitz Zuzanna
(1)
Tsang Jessica M
(1)
Wojciechowski Aleksander (tłumacz)
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(7)
2000 - 2009
(7)
1990 - 1999
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(4)
Kraj wydania
Polska
(15)
Język
polski
(15)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(3)
Temat
Uczenie się
(8)
Psychologia
(7)
Pamięć
(5)
Motywacja
(4)
Poznanie
(4)
Spostrzeganie
(4)
Uczucia
(4)
Inteligencja (psychologia)
(3)
Świadomość
(3)
Osobowość
(2)
Psychopatologia
(2)
Wrażenia
(2)
Zmysły
(2)
Choroby psychiczne
(1)
Decyzje
(1)
Inteligencja (psychol.)
(1)
Język
(1)
Ludzie starzy
(1)
Muzyka
(1)
Myślenie
(1)
Pojęcia
(1)
Psychologia poznawcza
(1)
Psychologia społeczna
(1)
Psychologia wychowawcza
(1)
Psychoterapia
(1)
Sen
(1)
Starzenie się
(1)
Stres
(1)
Sztuczna inteligencja
(1)
Uwaga (psychologia)
(1)
Uzależnienie (nałóg)
(1)
Zachowanie
(1)
Gatunek
Podręcznik
(7)
Podręczniki
(3)
Podręcznik akademicki
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Poradnik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(4)
Medycyna i zdrowie
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
16 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Engram)
Temat
Bibliogr. s. [199]-232.
BN-P.2/2014
Neurofizjologiczne mechanizmy odbioru i przetwarzania muzyki ; Rozwój zmysłu słuchu i muzycznej wrażliwości od okresu prenatalnego do wieku przedszkolnego ; Muzyka a inne rodzaje sztuki ; Czy muzyka jest stenografią uczuć? ; Czy słuchanie muzyki może wspomóc procesy poznawcze? ; Czy przy muzyce czas płynie inaczej? ; W muzycznej sferze marketingu ; Wybrane metody zastosowania specyficznej kulturowo muzyki ; Pamięć ekspertów muzycznych ; Czy uprawianie muzyki ma korzystny wpływ na procesy poznawcze, strategie uczenia się i osiągnięcia w nauce? ; Od czego zależy sukces w muzyce? ; Życie bez muzyki: wrodzona i nabyta amuzja.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp.Muz.Księg 2341 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.5-7 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jak się uczyć / [Ewa Czerniawska, Maria Jagodzińska]. - Bielsko-Biała : Park, cop. 2007. - 257 s. : rys. ; 25 cm.
(ParkEdukacja)
Bibliogr. s. 249-257.
1. Pamięć - "siedlisko" uczenia się, wiedzy i umiejętności; 2. Uczenie się jako przetwarzanie informacji; 3. Najważniejsze są strategie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-159.9 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jak się uczyć / [aut. Ewa Czerniawska, Maria Ledzińska]. - Bielsko-Biała : Park, cop. 2007. - 257 s. : il. ; 25 cm.
(ParkEdukacja)
Na książce mylne nazwisko drugiej autorki: Maria Jagodzińska.
Bibliogr. s. 249-257.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 8 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.1-159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.2-159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3-1 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.4-159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.7-159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.10-159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.16-159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jak się uczyć / Ewa Czerniawska, Maria Ledzińska - Bielsko-Biała : Park, cop. 2008. - 257 s. : il. ; 25 cm.
(ParkEdukacja)
Bibliogr. s. 249-257.
Książka podpowiada w jaki sposób pokonać trudności związane z przyswajaniem wiedzy oraz jak "nauczyć się uczyć". Czytelnik znajdzie w niej odpowiedź na pytanie: jak wykorzystać drzemiące w nas możliwości, by uczyć się lepiej, szybciej, efektywniej. Pozna też sposoby przyswajania wiedzy z zakresu nauk ścisłych, języków obcych, nauczy jak lepiej wykorzystywać pracę własnego umysłu. Autorki proponują wiele ćwiczeń, dają wiele przykładów zastosowania określonych metod uczenia się, a wszystko po to, aby zdobywanie wiedzy mogło sprawiać przyjemność i przynosić zamierzone efekty. [www.azymut.pl, 2012]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.5-159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.17-159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-90906 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Indeksy
Bibliogr. s. 412-430 oraz przy rozdz.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-82509 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Indeksy
Bibliogr.
1. Czym jest psychologia poznawcza? 2. Biologiczne podstawy psychologii poznawczej 3. Uwaga i świadomość 4. Percepcja 5. Reprezentacja wiedzy: obrazy i sądy 6. Reprezentacja wiedzy i przetwarzanie informacji 7. Pamięć: modele i struktury 8. Procesy pamięciowe 9. Język: jego natura i przyswajanie 10. Język w kontekście 11. Rozwiązywanie problemów i twórczości 12. Podejmowanie decyzji i rozumowanie 13. Rozwój poznawczy 14. Ludzka i sztuczna inteligencja
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-159.9(07) (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Brak okładki
Książka
W koszyku
Indeksy
Bibliogr.
Część I. Stosowana psychologia wychowawcza: 1. Nauczyciel jako człowiek podejmujący decyzje Część II. Uczenie się i motywacja: zastosowania w kształceniu : 2. Behawiorystyczne podejście do uczenia się ; 3. Poznawcze koncepcje uczenia się ; 4. Motywacja i uczenie się; 5. Podejście humanistyczne Część III. Przygotowanie do skutecznego nauczania: 6. Planowanie nauczania ; 7. Kierowanie klasą i dyscyplina Część IV. Rozwój i różnice indywidualne: 8. Inteligencja i rozwój poznawczy ; 9. Poznanie, kultura i język ; 10. Rozwój osobowości i rozwój społeczny ; 11. Nietypowe dzieci Część V. Pomiar i ocena: 12. Pomiar w klasie ; 13. Analizowanie wyników testowych i przekazywanie informacji o postępach ucznia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-37.015.3 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
Psychologia i życie / Philip G. Zimbardo ; przekł. Ewa Czerniawska [i in.] ; red. nauk. Ida Kurcz, Bogdan Wojciszke. - Wyd. 2. - Warszawa : Wydaw. Naukowe PWN, 2001. - XIV, 819, [7] s. : il. (w tym kolor.), fot. (w tym kolor.), portr. (w tym kolor.), rys., wykr. ; 29 cm.
Bibliogr. Indeksy.
1.Badanie tajemnic psychiki i zachowania. 2.Badania psychologiczne. 3.Biopsychologia i nauka o układzie nerwowym. 4.Psychika, świadomość i stany alternatywne. 5.Rozwijające się dziecko. 6.Rozwój w ciągu całego życia. 7.Wrażenia. 8.Spostrzeganie. 9.Uczenie się i analiza zachowania. 10.Pamiętanie i zapominanie. 11.Procesy poznawcze. 12.Motywacja. 13.Emocje, stres i psychologia zdrowia. 14.Rozumienie ludzkiej osobowości. 15.Różnice indywidualne. 16.Psychologia społeczna. 17.Psychopatologia. 18.Terapie mające na celu zmiany osobowościowe.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-159.9(07) (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. AF-82440 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. AF-80175 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6.- 159.9-Czy (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "The ABCs of how we learn : 26 scientifically proven approaches, how they work, and when to use them".
Bibliografia przy rozdziałach.
1. Wiedza. Esej o wydajności i innowacji w sferze wiedzy ; 2. Obserwacja. Naśladowanie uczuć i działań ; 3. Uczenie sie. przez doświadczenie. Wykorzystanie inteligencji ciała ; 4. Modelowe przykłady. Nabywanie umiejętności i opanowywanie procedur ; 5. Zamierzone ćwiczenie. Stawanie się ekspertem ; 6. Elaboracja. Nadawanie znaczenia wspomnieniom ; 7. Wizualizacja. Wymyślanie struktury złożonych informacji ; 8. Generowanie. Tworzenie trwałych wspomnień ; 9. Analogie. Znajdowanie ogólnej zasady ; 1O. Skontrastowane przypadki. Wychwytywanie kluczowych informacji ; 11. Uczenie się przez pytanie. Formułowanie efektywnych pytań ; 12. Odwracanie. Pokonywanie błędnych koncepcji i niesłusznego wnioskowania ; 13. Wytwarzanie. Budowanie zainteresowania i wiedzy praktycznej ; 14. Sen. Konsolidowanie wspomnień z minionego dnia ; 15. Zabawia wyobrażeniowa. Rozwijanie kontroli poznawczej ; 16. Wyjaśnianie we właściwym momencie. Sprawianie, by wykłady i lektury działały ; 17. Samowyjaśnianie. Wychodzenie poza dostarczone informacje ; 18. Potrafię! Zwiększanie własnej skuteczności ; 19. Nauczanie. Bramie odpowiedzialności za nauczanie innych ; 20. Ekscytacja. Podkręcanie uwagi i pobudzenia ; 21. Informacja zwrotna. Wspieranie samorozwoju ; 22. Nagroda. Motywowanie do właściwych zachowań ; 23. Słuchanie oraz wymiana poglądów i opinii. Uczenie się. w grupie jest efektywniejsze niż w pojedynką ; 24. Normy. Pielęgnowanie zasad gry ; 25. Poczucie przynależności. Łagodzenie lęku i budowanie zaangażowania ; 26. Uczestnictwo. Partycypowanie w grze.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-159.9 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-105829 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na grzbiecie wyłącznie tytuł tomu. Na książce także ISBN oryginału.
Tytuł oryginału: "Psychology : core concepts" 2016.
Bibliografia, netografia na stronach 231-[260]. Indeks.
I. MOTYWACJA I EMOCJE: Co nas motywuje? ; Jak określamy nasze motywacyjne priorytety? ; Gdzie w hierarchię potrzeb wpasować głód i seks? ; Jak motywują nas emocje? ; Jakie procesy sterują naszymi emocjami? ; Czy "wykrywacze kłamstw" rzeczywiście wykrywają kłamstwa? ; II. UCZENIE SIĘ I WYCHOWYWANIE: Jakiego rodzaju uczenie się wyjaśnia warunkowania klasyczne? ; Jak uczymy się nowych zachowań za pomocą warunkowania sprawczego? ; Jak psychologia poznawcza wyjaśnia uczenie się? ; Czy każdy z nas prezentuje odrębny "styl uczenia się"? ; III. PAMIĘĆ: Jaka jest natura pamięci? ; Czy chciałbyś mieć pamięć "fotograficzną ; W jaki sposób powstają wspomnienia? ; W jaki sposób wydobywamy wspomnienia? ; Dlaczego pamięć czasami nas zawodzi i co możemy z tym zrobić?
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-159.9(07) (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-105797/2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na grzbiecie tytuł tomu.
Bibliogr. s. 259-276. Indeks.
1. EMOCJE I MOTYWACJA: Po co nam emocje? ; Skąd się biorą nasze emocje? ; Ile kontroli mamy nad własnymi emocjami? ; Motywacja: co sprawia, że zachowujemy się tak, jak się zachowujemy? ; Co łączy motywację osiągnięć, łaknienie i seks? Co je różni?. 2. UCZENIE SIĘ I WYCHOWANIE: Jakiego rodzaju uczenie się wyjaśnia warunkowanie klasyczne? ; Jak uczymy się nowych zachowań za pomocą warunkowania sprawczego? ; Jak psychologia poznawcza wyjaśnia uczenie się?. 3. PAMIĘĆ: Czym jest pamięć? ; W jaki sposób powstają wspomnienia? ; W jaki sposób wydobywamy wspomnienia? ; Dlaczego pamięć czasami nas zawodzi?
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-159.9(07) (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-94024/t.2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na grzbiecie wyłącznie tytuł tomu. Na książce także ISBN oryginału.
Tytuł oryginału: "Psychology : core concepts" 2016.
Bibliografia, netografia na stronach 257-[289]. Indeks.
I. WYRAŻANIE ZMYSŁOWE I SPOSTRZEŻENIA: Jak stymulacja staje się wrażeniem? ; Co łączy zmysły? Co je różni? ; Na czym polega związek między doznaniem wrażeń a spostrzeganiem? ; II. MYŚLENIE I INTELIGENCJA: Jakie są komponenty myślenia? ; Jakie umiejętności mają osoby, które potrafią skutecznie myśleć? ; Jak dokonujemy pomiaru inteligencji? ; W jaki sposób psycholodzy wyjaśniają różnice w IQ występujące między grupami? ; III. STANY ŚWIADOMOŚCI: Jaki jest związek świadomości z procesami umysłowymi? ; Jakie cykle występują w świadomości na co dzień? ; Jakie inne formy może przyjmować świadomość?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-105797/3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na grzbiecie tytuł tomu.
Bibliogr. s. 265-281. Indeks.
1. WRAŻENIA ZMYSŁOWE I SPOSTRZEŻENIA: Jak stymulacja staje się wrażeniem ; Co łączy zmysły? Co je różni? ; Na czym polega związek między doznawaniem wrażeń a spostrzeganiem?. 2. MYŚLENIE I INTELIGENCJA: Jakie są komponenty myślenia? ; Jakie umiejętności posiadają osoby, które potrafią skutecznie myśleć? ; Jak dokonujemy pomiaru inteligencji? ; Czy inteligencja jest jedną zdolnością, czy też składa się z wielu zdolności? ; W jaki sposób psycholodzy wyjaśniają różnice w IQ występujące między grupami?. 3. STANY ŚWIADOMOŚCI: Jaki jest związek świadomości z procesami umysłowymi? ; Jakie cykle występują w świadomości na co dzień? ; Jakie inne formy może przyjmować świadomość?
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-159.9(07) (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-94024/t.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Poprzednie wydania pod hasłem: Richard J. Gerrig.
Tytuł oryginału: "Psychology and life" 2010.
Bibliografia strony 794-842. Indeksy.
1. Psychologia i życie ; 2. Metody badawcze w psychologii ; 3. Biologiczne i ewolucyjne podstawy zachowania ; 4. Wrażenia zmysłowe i percepcja ; 5. Psychika, świadomość i odmienne stany świadomości ; 6. Uczenie się i analiza zachowania ; 7. Pamięć ; 8. Procesy poznawcze ; 9. Inteligencja i pomiar inteligencji ; 10. Rozwój człowieka w ciągu całego życia ; 11. Motywacja ; 12. Emocje stres i zdrowie ; 13. Zrozumieć osobowość człowieka ; 14. Zaburzenia psychiczne ; 15. Terapie zaburzeń psychicznych ; 16. Psychologia społeczna.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-159.9(07) (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Brak informacji o dostępności: sygn. F.7-Podr.159.9 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej