Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(2)
Forma i typ
Książki
(2)
Dostępność
dostępne
(3)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(1)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(1)
Wypożyczalnia Muzyczna (Żeromskiego 2)
(1)
Autor
Cox Christoph (1965- )
(2)
Kutyła Julian (1979- )
(2)
Warner Daniel (1954- )
(2)
Rok wydania
2010 - 2019
(2)
Kraj wydania
Polska
(1)
Język
polski
(1)
Temat
Muzyka
(2)
Teoria muzyki
(2)
Dźwięk
(1)
Improwizacja muzyczna
(1)
Minimalizm muzyczny
(1)
Muzyka elektroniczna
(1)
Muzyka rozrywkowa
(1)
Słuchanie
(1)
Temat: czas
1901-
(2)
2001-0
(1)
Gatunek
Podręczniki akademickie
(2)
2 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
(Terytoria Muzyki)
Na grzb. nazwy aut.
Bibliogr. s. 519-[534]. Indeks.
Dyskografia s. 511-[517].
Cz. 1. T E O R I E: I. MUZYKA I JEJ INNI: SZUM, DŹWIĘK, CISZA: Wprowadzenie, 1. Szum i polityka / Jacques Attali, 2. Sztuka hałasów: Manifest Futurystyczny / Luigi Russolo, 3. Dźwięk, szum, Varese, Boulez / Morton Feldman, 4. Wyzwolenie dźwięku / Edgar Varese, 5. Rozkosze szumu / Henry Cowell, 6. Przyszłość muzyki: credo / John Cage, 7. Muzyka środowiska / R. Murray Schafer, 8. Nasłuchując ciszy: uwagi o życiu słuchowym / Mark Slouka, 9. Kocia muzyka, futuryzm i postpunkowe industrialne zespoły noise'owe / Mary Russo i Daniel Warner, 10. Noise / Simon Reynolds. II. SPOSOBY SŁUCHANIA: Wprowadzenie, 11. Przestrzeń wizualna i akustyczna / Marshall MCLuhan, 12. Polityka słyszenia / Hanns Eisler, Theodor W. Adorno, 13. Akuzmatyka / Pierre Schaeffer, 14. Słuchanie dogłębne i otaczająca nas materia dźwiękowa / Francisco López, 15. Odpowiednie sposoby słuchania / Ola Stockfelt, 16. Ambient / Brian Eno, 17. Spacer słuchowy / Iain Chambers, 18. Kilka obserwacji dźwiękowych / Pauline Oliveros, 19. Skomponuj siebie / J. K. Randall. III. MUZYKA W DOBIE (RE)PRODUKCJI ELEKTRONICZNEJ: Wprowadzenie, 20. Perspektywy nagrań / Glenn Gould, 21. Studio jako narzędzie kompozytorskie / Brian Eno, 22. Ulepszone przez pożyczającego: etyka muzycznego długu / John Oswald, 23. Plądrofonia / Chris Cutler, 24. System operacyjny do przekształcenia rzeczywistości dźwiękowej / Kodwo Eshun; Cz. 2. P R A K T Y K I: IV. DZIEŁO OTWARTE: Wprowadzenie, 25. Poetyka dzieła otwartego / Umberto Eco, 26. Kompozycja jako proces: niezdeterminowanie / John Cage, 27. Wizualne dźwięki: o partyturach graficznych / Christoph Cox, 28. Przemiany i osiągnięcia estetyki radykalnej / Earle Brown, 29. Utwory gry / John Zorn, 30. Wprowadzenie do katalogu dzieł / Anthony Braxton. V. MUZYKA EKSPERYMENTALNA: Wprowadzenie, 31. W stronę (definicji) muzyki eksperymentalnej / Michael Nyman, 32. Wstęp do "Tematów i wariacji" / John Cage, 33. Generowanie i organizowanie różnorodności w sztukach / Brian Eno, 34. Scratch Orchestra: projekt statutu / Cornelius Cardew, 35. Gra generacji. Muzyka eksperymentalna i kultura cyfrowa / David Toop. VI. MUZYKA IMPROWIZOWANA: Wprowadzenie, 36. Change of the Century / Ornette Coleman, 37. Swobodna improwizacja / Derek Bailey, 38. Kameralne eksplozje: nihilistyczna teoria improwizacji / Frederic Rzewski, 39. Muzyka improwizowana po 1950 roku: perspektywa afrologiczna i eurologiczna / George E. Lewis. VII. MINIMALIZM: Wprowadzenie, 40. Rap, minimalizm i struktury czasowe w muzyce końca XX wieku / Susan McClary, 41. Niewdzięczne zadanie zdefiniowania minimalizmu / Kyle Gann, 42. Muzyka jako stopniowy proces / Steve Reich, 43. Podstawowe idee minimalizmu / Wim Mertens, 44. Youngofobia: o "Four Violins" (Tony Conrad, skrzypce; nagranie z 19 grudnia 1964 roku) / Tony Conrad, 45. Cyfrowa dyscyplina: minimalizm w muzyce house i techno / Philip Sherbourne. VIII. KULTURA DIDŻEJSKA: Wprowadzenie, 46. Twórczość - odtwórczość: potencjalność gramofonu / Lászlo Moholy-Nagy, 47. Niewidzialne pokolenie / William S. Burroughs, 48. Płyta, kompakt, analogowe, cyfrowe / Christian Marclay, Yasunao Tone, 49. Algorytmy: wymazywanie i sztuka pamięci / Paul D. Miller, 50. O dubie / David Toop, 51. Postrock / Simon Reynolds. IX. MUZYKA ELEKTRONICZNA I ELECTRONICA: Wprowadzenie, 52. Uwagi wstępne do programu dzieł stworzonych w Columbia-Princeton Electronic Music Center / Jacques Barzun, 53. Muzyka elektroniczna i instrumentalna / Karlheinz Stockhausen, 54. Stockhausen kontra "technokraci" / Karlheinz Stockhausen [i in.], 55. Przełomowe beaty: rytm i estetyka współczesnej muzyki elektronicznej / Ben Neill, 56. Estetyka błędu: "postcyfrowe" tendencje we współczesnej muzyce komputerowej / Kim Cascone; Kalendarium; Najważniejsze terminy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-78 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-94846 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp.Muz.Księg 2069 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej