Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(7)
Forma i typ
Książki
(7)
Dostępność
dostępne
(6)
wypożyczone
(1)
Placówka
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(7)
Autor
Chodkowska Maria
(5)
Chodkowska Eliza Maria
(2)
Mach Aleksandra
(2)
Uberman Marta
(2)
Kurzweil Ray
(1)
Nowosielska Anna
(1)
Osik Danuta
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(7)
Kraj wydania
Polska
(7)
Język
polski
(7)
Temat
Wychowanie
(3)
Marginalizacja społeczna
(2)
Młodzież
(2)
Niepełnosprawni
(2)
Rodzina
(2)
Studenci
(2)
Wsie
(2)
Wykluczenie społeczne
(2)
Znaniecki, Florian (1882-1958)
(2)
Bezdomność
(1)
Bioetyka
(1)
Cyganie
(1)
Dysleksja i dysgrafia
(1)
Działalność charytatywna
(1)
Dziecko chore
(1)
Dziecko niepełnosprawne
(1)
Dziecko trudne
(1)
Dziecko zdolne
(1)
Edukacja zdrowotna
(1)
Emigracja zarobkowa
(1)
Etyka społeczna
(1)
Etyka zawodowa
(1)
Ewolucja
(1)
Inteligencja sztuczna
(1)
Internet
(1)
Jan Bosko (święty ; 1815-1888)
(1)
Kobieta
(1)
Kultura
(1)
Muzyka
(1)
Mózg
(1)
Młodzież niepełnosprawna
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(1)
Opieka społeczna
(1)
Osoby z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Pedagogika
(1)
Pedagogika medialna
(1)
Pedagogika specjalna
(1)
Pedagogika społeczna
(1)
Pomoc postpenitencjarna
(1)
Poradnictwo zawodowe
(1)
Przemoc w rodzinie
(1)
Psychologia dziecka
(1)
Rola społeczna
(1)
Rynek pracy
(1)
Siła robocza
(1)
Społeczeństwo informacyjne
(1)
Społeczeństwo obywatelskie
(1)
Szkolnictwo
(1)
Tkaczyk, Grażyna (1955-2009)
(1)
Twórczość dzieci i młodzieży
(1)
Uczniowie
(1)
Uniwersytety trzeciego wieku
(1)
Uzależnienie od komputera
(1)
Wychowanie do wartości
(1)
Wychowanie estetyczne
(1)
Wychowanie moralne
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Temat: czas
2001-0
(3)
1801-
(1)
1901-
(1)
1989-
(1)
Temat: miejsce
Lublin (woj. lubelskie)
(1)
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
Gatunek
Materiały konferencyjne
(2)
Księga pamiątkowa
(1)
7 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [375]-396.
I. Pojęcie moralności w naukach społecznych ; II. Socjopedagogiczne problemy funkcjonowania zawodowego ; III. Dylematy moralne w wykonywaniu wybranych zawodów ; IV. Moralność i jej znaczenie w poglądach studentów ; V. Stosunek studentów do dylematów moralnych ; VI. Percepcja dylematów moralnych specyficznych dla ról zawodowych wybranych przez studentów poprzez kierunek realizowanych studiów ; VII. Percepcja zasad moralnych w życiu społecznym przez studentów ; VIII. Zasadność sankcji zawodowych w ocenie studentów ; Identyfikacja studentów z zawodem jako podstawa poczucia odpowiedzialności za realizację pełnionej roli ; Socjalizacja zasad moralnych w programie studiów wyższych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-96027 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Droga naukowo-badawcza dr Grażyny Tkaczyk ; Wykaz osiągnięć w pracy naukowej dr Grażyny Tkaczyk ; MEMORABILIA: Zatrzymane w pamięciů ; Od sercaů ; TEORETYCZNE ZAŁOŻENIA WSPIERANIA ROZWOJU OSÓB Z UPOŚLEDZENIEM UMYSŁOWYM: Drogi do integracji osób z upośledzeniem umysłowym ; Wielowymiarowość, wielokontekstowość niepełnosprawności intelektualnej jako problem społeczno-kulturowy podstawą etosu nowoczesnej edukacji osób upośledzonych na każdym etapie życiowej normalizacji ; Osoba głuchoniewidoma niepełnosprawna intelektualnie we współczesnej rzeczywistości edukacyjnej i społecznej ; Człowiek głębiej upośledzony umysłowo jako wartość zagrożona ; OSOBOWOŚCIOWE I RODZINNE KONTEKSTY UPOŚLEDZENIA UMYSŁOWEGO: Psychospołeczne korelaty wyuczonej bezradności osób z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim ; Percepcja własnej sytuacji a funkcjonowanie w rolach społecznych młodzieży z lekkim upośledzeniem umysłowym ; Radzenie sobie ze stresem przez młodzież z lekkim upośledzeniem umysłowym ; Autorewalidacja osób z lekką niepełnosprawnością intelektualną ; Czynniki środowiska rodzinnego a zachowanie agresywne osób niepełnosprawnych intelektualnie ; Psychospołeczne funkcjonowanie matek z rodzin wychowujących dziecko z upośledzeniem umysłowym - studia przypadków ; A gdy już dorosną - refleksje i doświadczenia matek dorosłych dzieci z niepełnosprawnością intelektualną ; EDUKACJA I REHABILITACJA OSÓB Z UPOŚLEDZENIEM UMYSŁOWYM: Szkolnictwo specjalne w roli tradycyjnej i nowej ; Reguły kształcenia w procesie edukacji integracyjnej uczniów z upośledzeniem umysłowym ; Wybrane wątki kształcenia uczniów upośledzonych umysłowo ; Wybrane aspekty edukacji integracyjnej uczniów upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim ; Zajęcia rewalidacyjne dla dzieci z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim uczących się w integracji ; Ekspresja plastyczna dziecka niepełnosprawnego intelektualnie jako obszar i źródło oddziaływań edukacyjnych i terapeutycznych ; Rola pracy w rehabilitacji zawodowej osób z niepełnosprawnością umysłową ; OSOBA UPOŚLEDZONA UMYSŁOWO W PERCEPCJI I KONTAKTACH SPOŁECZNYCH: Rozwijanie integracji rówieśniczej uczniów upośledzonych umysłowo w środowisku klasy szkolnej ; Modyfikowanie postaw gimnazjalistów wobec osób z niepełnosprawnością intelektualną ; Prototypowość w kategoryzacji społecznej osób upośledzonych umysłowo ; Prawo osób z niepełnosprawnością intelektualną do samostanowienia Analiza instytucji ubezwłasnowolnienia w Polsce.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-97725 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka jest rezultatem dwudniowych obrad polsko-słowackiego sympozjum naukowego, które odbyło się w Rzeszowie w dniach 29-30 kwietnia 2009 r.
Badania przeprowadzono m.in. w woj. podkarpackim, pow. przemyskim i wśród studentów Uniwersytetu Rzeszowskiego.
Bibliogr. przy ref.
Tekst częśc. słowac.
Streszcz. ang. przy ref.
I. W POSZUKIWANIU SPOSOBÓW PRZECIWDZIAŁANIA PROBLEMOM MARGINALIZUJĄCYM SYTUACJĘ SPOŁECZNĄ JEDNOSTEK I GRUP: Z doświadczeń historycznych pedagogicznego działania na rzecz wsparcia osób zagrożonych marginalizacją ; Pedagogika wobec wyzwań przeciwdziałania marginalizacji i wykluczeniu ; Pedagogika wobec wyzwań przeciwdziałania marginalizacji i wykluczeniu ; Proces wyłaniania się pewnych marginalnych grup społecznych, jak i przeistaczanie się niektórych jednostek na obszary ekskluzji ; Rodina ako nenahraditelná inštitúcia v sociáľnom systeme organizácie (Rodzina jako podstawowa jednostka organizacyjna w społeczeństwie obywatelskim) ; Migracje zarobkowe młodych Polaków a ich zagrożenie marginalizacją w ojczyźnie ; Úloha univerzít pri predchádzaní marginálizácie osôb prostredníctvom saturácie edukačných potrieb (Rola edukacyjna uniwersytetów w zapobieganiu marginalizacji). II. WYBRANE KWESTIE MARGINALIZACJI W ŚWIETLE BADAŃ DIAGNOSTYCZNYCH: Výber vhodného sociálnodiagnostického prístupu v kontexte posúdenia životnej situácie klienta-rodiny. Možnosti súčasnej teórie a praxe. (Dobór właściwego postępowania socjalnodiagnostycznego w kontekście oceny sytuacji życiowej rodziny - klienta. Współczesne możliwości w teorii i praktyce) ; Edukacja osób zagrożonych społecznym wykluczeniem jako metoda i proces budowania gotowości do zmiany ; Przejawy marginalizacji w zakresie uczestnictwa w kulturze niektórych grup i środowisk osób dorosłych z terenu województwa podkarpackiego (w świetle badań diagnostycznych) ; Diagnozowanie w skali regionu potrzeb byłych więźniów, ich sytuacji egzystencjalnej, możliwości wsparcia społecznego jako elementu systemowych oddziaływań zapobiegających marginalizacji i wykluczeniu społecznemu ; Relacje pomiędzy kapitałem ludzkim a rozwojem gospodarczym ; Stan kompetencji obywatelskich młodych dorosłych - na przykładzie opinii studentów pedagogiki Uniwersytetu Rzeszowskiego ; Perspektywy życiowe uczniów szkół średnich i ich szkolne determinanty. III: INSTYTUCJONALNE I ŚRODOWISKOWE WSPIERANIE JEDNOSTEK I GRUP ZAGROŻONYCH MARGINALIZACJĄ: K problematike otvorenosti univerzit voči potrebám učiaceho sa regiónu (Uczelnie wyższe wsparciem dla rozwoju ekonomicznego regionu) ; Społeczeństwo informacyjne, medialne, sieciowe determinantem transformacji społecznych - potrzeba pedagogiki medialnej ; Aktywizacja zawodowa a problem marginalizacji osób niepełnosprawnych powiatu przemyskiego ; Punkty konsultacyjne jako jedna z form pomocy środowiskom zagrożonym marginalizacją ; Udział towarzystw dobroczynnych w przeciwdziałaniu marginalizacji ubogich dzieci, młodzieży oraz osób dorosłych - aspekt historyczny ; Przeciwdziałanie marginalizacji osób starszych poprzez edukacyjną ofertę uniwersytetów trzeciego wieku ; Znaczenie edukacji w przeciwdziałaniu marginalizacji społecznej osób bezdomnych ; Bezdomność jako powód marginalizacji i wykluczenia społecznego ; Rola doradztwa zawodowego w przeciwdziałaniu marginalizacji osób bezrobotnych ; Wspieranie osób bezrobotnych poprzez ofertę pedagogicznych studiów podyplomowych ; Trh práce z pohľadu sociológie, ekonómie a ekonomickej sociológie (Rynek pracy w kontekście socjologii, ekonomii i socjologii gospodarczej). IV: ŚRODOWISKOWE UWARUNKOWANIA ZAGROŻENIA MARGINALIZACJĄ ZE SZCZEGÓLNYM UWZGLĘDNIENIEM SYTUACJI KOBIET: Monitorowanie przemocy w rodzinie - "Niebieska Karta" ; Pedagogika socjalna a potrzeby społeczne rodziny ; Dziejowy model edukacji kobiet - marginalizacja w procesie kształcenia ; Przeciw społecznemu wykluczeniu kobiet doświadczających przemocy w rodzinie ; Stygmatyzacja a ryzyko marginalizacji osób niepełnosprawnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-96665 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Streszcz. ukr. przy pracach.
I. DAWNE I WSPÓŁCZESNE DYLEMATY EDUKACYJNE. Szkoła dla zmiany społecznej-warunki konieczne / Zbigniew Kwieciński ; Od szkoły w środowisku do szkoły środowiskowej. Inspiracje myśli Floriana Znanieckiego w kontekście aktualnych dylematów edukacyjnych / Zofia Szymanek ; Aktualność dylematów szkoły w koncepcji Floriana Znanieckiego / Zbigniew Chodkowski ; Edukacja katalizatorem rozwoju społecznego - założenia a rzeczywistość / Maria Kocór ; Misja szkoły w ujęciu Floriana Znanieckiego a wyzwania edukacji współczesnej / Krystyna Barłóg ; Szkoła środowiskowa - postulaty a rzeczywistość/ Barbara Lulek ; Nauczanie w klasach łączonych - uwag kilka / Ryszard Pęczkowski ; Nauczyciel edukacji elementarnej wobec wyzwań edukacyjnych jutra . Olga Zamecka-Zalas ; Nierówne szanse edukacyjne uczniów wiejskich i próby ich przezwyciężenia przez nauczycieli / Justyna Miko-Giedyk ; Rozwijanie kompetencji językowych dla cywilizacji przyszłości / Agnieszka Uberman ; Rola rodzinnego środowiska wychowawczego w funkcjonowaniu ucznia we współczesnej przestrzeni edukacyjnej / Edyta Sadowska ; Socjalizacja obywatelska młodzieży a jej "deficyt obywatelstwa" - kontekst szkolny i pozaszkolny / Ewa Tłuczek-Tadla. II. SZKOŁA W DOŚWIADCZENIACH STUDENTÓW I ROKU UAM (2005/06) - PIERWSZEGO ROCZNIKA REFORMY EDUKACJI. ZARYS BADAŃ I FRAGMENTY WYNIKÓW. Uwagi wstępne i kilka założeń teoretyczno-metodologicznych / Maria Dudzikowa ; Omówienie metodologii badań pierwszej fali / Renata Wawrzyniak-Beszterda ; Wizerunek własnej szkoły podstawowej w doświadczeniach studentów I roku UAM (2005/06) / Ewa Bochno, Ireneusz Bochno ; Wizerunek własnego gimnazjum studentów I roku UAM (2005/06) / Anita Farmuła-Jurczak, Ewa Tłuczek-Tadla ; Wizerunek własnego liceum studentów I roku UAM (2005/06) / Karina Knasiecka-Falbierska ; Porównanie wizerunków własnych szkół studentów I roku UAM (2005/06) w odniesieniu do trzech szczebli kształcenia / Mateusz Marciniak. III. WYCHOWANIE DO TWÓRCZOŚCI. Koncepcja wychowania dla przyszłości Floriana Znanieckiego elementem strategii pedagogiki kultury / Adam Horbowski ; Diagnoza kryzysu kultury w twórczości Floriana Znanieckiego / Krzysztor Rejman ; Anaksjomatyzacja i hiperaksjomatyzacja w edukacji plastycznej dziecka / Marta Uberman ; Subiektywizm i obiektywizm wartości we współczesnej edukacji muzycznej / Mirosław Dymon ; Warunki i bariery twórczej edukacji / Róża Herdzik. IV. AKSJOLOGICZNY KONTEKST EDUKACJI W SZKOŁACH RÓŻNEGO POZIOMU. Rozważania na temat wartości w kontekście inspiracji Floriana Znanieckiego / Elżbieta Magierska ; Odpowiedzialność systemu edukacyjnego za kwestię moralności młodzieży / Urszula Gruca-Miąsik ; Moralność i wychowanie moralne w ocenie młodzieży studiującej / Monika Parchomiuk ; Indywidualizm czy kolektywizm. Preferencje wartości studiującej młodzieży / Stanisław Byra ; Udział wartości w kształtowaniu identyfikacji zawodowej u młodzieży akademickiej / Beata Szabała ; Uznawanie autorytetów a struktura roli zawodowej w przekonaniach studentów pedagogiki / Zdzisław Kazanowski ; Postawy allocentryczne i egocentryczne studentów pedagogiki / Alicja Olszak ; Nowa aksjologia w języku młodego pokolenia / Beata Romanek ; System wartości młodych Polaków. : Analiza porównawcza na przestrzeni dekady / Beata Kunat, Katarzyna Szorc ; Uczciwy obywatel - celem wychowania moralnego w koncepcji pedagogicznej ks. Jana Bosko / Łukasz Kalisz ; Wychowanie do wolności wyboru jako zadanie współczesnej szkoły / Jolanta Lenart. V. WYZWANIA I EFEKTY EDUKACJI SPECJALNEJ. Niepełnosprawni wobec niepełnosprawności / Janusz Kirenko ; Pedagogika specjalna jako obszar poszukiwań i źródło edukacyjnych doświadczeń w kreowaniu przyszłości młodzieży niepełnosprawnej. Implikacje dla praktyki / Elżbieta Maria Minczakiewicz ; Szanse edukacyjne i życiowe dziecka niepełnosprawnego w Polsce na tle uwarunkowań europejskich - zarys problemu / Danuta Apanel ; Kształtowanie kompetencji społecznych niepełnosprawnych wychowanków domów dziecka celem przeciwdziałania marginalizacji / Beata Gumienny ; Percepcja literatury przez dziecko a praca z tekstem poetyckim w grupie dzieci niewidomych / Aleksandra Mach, Alicja Ungeheuer-Gołąb ; Potrzeby edukacyjne dzieci ryzyka dysleksji - teoria a praktyka szkolna / Alicja Kubik ; Funkcjonowanie piąto- i szóstoklasistów z dysleksją w roli ucznia / Sławomir Pusz ; VI. EDUKACJA W TROSCE O HARMONIJNY ROZWÓJ CZŁOWIEKA. Współczesna szkoła jako miejsce promocji zdrowia / Lidia Perenc ; Edukacja przeciw wykluczeniu- idea ucznia tworzącego wiedzę / Katarzyna Borawska-Kalbarczyk ; Teraźniejszość i przyszłość. : Konteksty edukacji humanistycznej w pracy nauczyciela wychowania fizycznego / Ilona Urych ; Młodzi nie szanują zdrowia. Plotka czy prawda? (Komunikat z pracy koła naukowego "Vita Activa").
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-95177 (1 egz.)
Książka
W koszyku
M.in. badaniami objęto młodzież Rzeszowa i woj. podkarpackiego.
Bibliogr. przy pracach.
Tekst częśc. ukr.
Streszcz. pol., ukr. przy pracach.
I. AKTUALNOŚĆ KONCEPCJI ZNANIECKIEGO WE WSPÓŁCZESNEJ NAUCE: Maria Chodkowska - Obszary współczesnego dyskursu pedagogicznego w teorii Floriana Znanieckiego ; Paweł Tyrała - Uniwersalność poglądów pedagogicznych Floriana Znanieckiego ; Maria Dudzikowa - Wokół interdyscyplinarności w nauce. Esej krytyczny ; Tadeusz Michalczyk - Współczynnik humanistyczny jako jedno z podejść ontologiczno-metodologicznych badania zjawisk społecznych ; Luba Kijanowska-Kamińska - Problemy współczesnej pedagogiki humanistycznej na obszarze postradzieckim ; Kazimierz Szmyd - Florian Znaniecki - w kręgu humanistycznej socjologii wychowania. Uniwersalność i aktualność myśli ; Beata Ecler-Nocoń - Inspiracje Florianem Znanieckim w badaniach pedagogicznych ; Eliza Maria Chodkowska - Chemia a rozwój społeczny. Między teorią Floriana Znanieckiego a paradygmatem współczesnej wiedzy. II. ŚRODOWISKO A WYCHOWANIE DO KULTURY NARODOWEJ I GLOBALNEJ: Maria Chepil - Idee wychowania rodzinnego Floriana Znanieckiego a kształtowanie postaw patriotycznych młodzieży ukraińskiej na przełomie XIX-XX wieku ; Edyta Wolter - Wartość kultury narodowej w koncepcji Floriana Znanieckiego ; Anna Bajorek - Rodzinne uwarunkowania przekazu kultury duchowej i tradycji ; Anna Batiuk - Pozycja i rola kobiety w rodzinie. Od tradycji do partnerstwa ; El'vira Tajnel' - Nacional'na osvita v Ukraini v umovah rozbitku procesiv globalizacji ; Ewa Markowska-Gos - Zachowania ludyczne współczesnej młodzieży jako jeden z przejawów kultury ponowoczesnej (komunikat z badań) ; Maria Łukaszek - Rodzina a aktywność seksualna wychowanków Ochotniczych Hufców Pracy. III. W POSZUKIWANIU MOŻLIWOŚCI PRZECIWDZIAŁANIA ŚRODOWISKOWYM BARIEROM ROZWOJU DZIECI I MŁODZIEŻY: Mieczysław Radochoński - Rola czynników społeczno-kulturowych w zapobieganiu antyspołecznym zaburzeniom osobowości - aktualność koncepcji Floriana Znanieckiego w świetle współczesnej myśli psychologicznej ; Zofia Kawczyńska-Butrym - Florian Znaniecki i Chłop polski - metody i zakres socjologicznej analizy migracji ; Barbara Pilecka - Kryzys psychiczny u dorastającej młodzieży w kontekście emigracji zarobkowej rodziców ; Barbara Sordyl - Poczucie osamotnienia u dzieci z rodzin migrujących zarobkowo ; Dorota Pstrąg - Przyczyny zachowania patologicznego w świetle koncepcji osobowości społecznej Floriana Znanieckiego ; Bożena Dusza - "Zboczeńcy" w szkole (?) - "osobowości społeczne" Floriana Znanieckiego inspirującą kategorią w badaniach młodzieży ; Piotr Długosz - Orientacje życiowe młodzieży Podkarpacia. IV. HUMANISTYCZNE PODSTAWY WSPÓŁCZESNYCH WYZWAŃ W PRACY ŚRODOWISKOWEJ: Czesław Lewicki - Wsparcie społeczne w procesie ograniczania nierówności społecznych - próba systemowego ujęcia zagadnienia ; Mariâ Šved - Golovni tendencji formuvannâ moral'no-duhovnih cinnostej social'nogo pedagoga ; Katarzyna Krasoń - Twórczy, dywergencyjny - inny? ; Anna Śniegulska - Stosunki wychowawcze jako przedmiot naukowych zainteresowań Floriana Znanieckiego ; Antoni Zając - Transgresja rozwoju "kapitału ludzkiego" na pograniczu II - III - IV fali przemian cywilizacyjnych ; Elżbieta Dolata - Rola wychowania higienicznego w przygotowaniu do życia społecznego. Inspiracje Floriana Znanieckiego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-94413 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Artykuły zawarte w książce stanowiły w większości podstawę konferencji zorganizowanej w Rzeszowie, dn. 29-30.04.2010 pt. "Wspieranie rozwoju regionów, grup i osób zagrożonych marginalizacją".
M.in. badania uczniów przeprowadzone w Rzeszowie (s. 64-66), Trzcianie i Świlczy (s. 100-105) oraz obraz funkcjonowania przedszkoli w woj. podkarpackim (s. 155-161).
Bibliogr. przy ref.
Tekst częśc. w jęz. czes. Streszcz. ang. przy ref.
I. WSPIERANIE ROZWOJU DZIECI PRZEJAWIAJĄCYCH PONADPRZECIĘTNE UZDOLNIENIA I ZAINTERESOWANIA: Diagnoza i wspieranie rozwoju dziecka uzdolnionego jako problem pogranicza pedagogiki i psychologii / Mieczysław Radochoński ; Problemy wspomagania rozwoju dziecka uzdolnionego literacko / Alicja Ungeheuer-Gołąb ; Wspieranie rozwoju dziecka z uzdolnieniami przyrodniczymi / Eliza Chodkowska ; Wspieranie rozwoju ekspresji plastycznej dziecka / Marta Uberman ; Diagnozowanie uzdolnień muzycznych u dzieci / Mirosław Dymon. II. DIAGNOZA I WSPIERANIE ROZWOJU DZIECI Z PROBLEMAMI ZDROWOTNYMI: Zagrożenie marginalizacją dzieci z nadwagą lub otyłością / Edyta Obodyńska ; Poszukiwanie skutecznych metod diagnozy dzieci dyslektycznych jako profilaktyka ich niepowodzeń szkolnych / Małgorzata Półtorak ; Problemy diagnozy, funkcjonowania psychospołecznego i wsparcia dzieci z wybranymi chorobami alergicznym / Renata Zubrzycka ; Działania profilaktyczne w obszarze wczesnej interwencji / Izabela Marczykowska ; Wspieranie rozwoju dziecka niepełnosprawnego poprzez aktywizację jego rodziny / Beata Szabała ; III. DIAGNOZA I WSPIERANIE ROZWOJU UCZNIÓW Z OBCIĄŻENIAMI ŚRODOWISKOWYMI: Vybrané problémy vo formálnom vzdelávaní Rómov / Marek Lukáč ; Wspieranie młodzieży z rodzin problemowych poprzez edukację moralną / Urszula Gruca-Miąsik ; Grupa usamodzielniająca jako forma przeciwdziałania wykluczeniu społecznemu wychowanków placówek socjalizacyjnych / Beata Gumienny ; Czy liceum może być miejscem marginalizacji? / Bożena Dusza ; Rozwijanie zainteresowań uczniów jako forma przeciwdziałania wykluczeniu / Wojciech Błażejewski. IV. WARUNKI I ŚRODKI WSPIERAJĄCE ROZWÓJ UCZNIÓW: Szkoły katolickie szansą przezwyciężenia kryzysu wychowania / Alina Rynio ; Edukacja aksjologiczna jako wyzwanie i zadanie szkoły wiejskiej w aspekcie szans integralnego rozwoju ucznia / Krystyna Chałas ; Wczesne wspieranie rozwoju dziecka w wieku przedszkolnym jako forma profilaktyki marginalizacji i wykluczenia społecznego / Anna Bajorek ; Medyczne wspomaganie rozwoju dzieci i młodzieży w środowisku szkolnym / Lidia Perenc ; Wspieranie rozwoju dziecka poprzez rozwijanie jego motywacji do nauki szkolnej / Zdzisław Kazanowski ; Program telewizyjny stymulatorem czy elementem zakłócającym rozwój mowy małego dziecka? - studium teoretyczno-empiryczne / Marta Wrońska ; Uzależnienie od Internetu wśród młodzieży szkolnej / Maria Kocór.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-96656 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Seria Cywilizacja)
Tyt. oryg.: "The singularity is near : when humans transcend biology" 2005.
Indeks.
Czym się różni ludzki mózg od komputera? Czy to możliwe, że jesteśmy śmiertelni tylko dlatego, że wciąż jeszcze nie chcemy żyć wiecznie? Co się stanie, kiedy sztuczna inteligencja zacznie dominować nad biologiczną? Czy w XXI wieku dojdzie do fuzji biologii z technologią? I czy to znaczy, że ludzie na dobre zamienią się w roboty? Ray Kurzweil snuje porywającą opowieść o przyszłości człowieka i stawia tezę, że przeznaczeniem naszej cywilizacji jest fuzja człowieka z maszyną. To przeznaczenie nazywa „Osobliwością” (ang. Singularity). Z najdrobniejszymi szczegółami, analizując setki wzorców, autor opisuje, jak z biegiem lat z ludzi „analogowych przekształcimy się w Człowieka 2.0 („W naszym krwiobiegu krążyć będą miliardy nanobotów. Będą niszczyć patogeny, poprawiać błędy DNA, eliminować toksyny i wykonywać wiele innych zadań, by poprawić nasze fizyczne samopoczucie. W rezultacie będziemy w stanie żyć bez końca, nie starzejąc się…”) i Człowieka 3.0 („Stajemy się cyborgami”). Książka Kurzweila to literacki hołd złożony magii technologii. [Kurhaus Publishing, 2016].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-103841 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej