Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(2)
Forma i typ
Książki
(2)
Dostępność
dostępne
(1)
wypożyczone
(1)
Placówka
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(2)
Autor
Chodkowska Eliza Maria
(2)
Kurzweil Ray
(1)
Nowosielska Anna
(1)
Uberman Marta
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(2)
Kraj wydania
Polska
(2)
Język
polski
(2)
Temat
Bioetyka
(1)
Cyganie
(1)
Dziecko chore
(1)
Dziecko trudne
(1)
Dziecko zdolne
(1)
Ewolucja
(1)
Inteligencja sztuczna
(1)
Internet
(1)
Marginalizacja społeczna
(1)
Mózg
(1)
Psychologia dziecka
(1)
Uzależnienie od komputera
(1)
Wsie
(1)
Wychowanie
(1)
Wykluczenie społeczne
(1)
Gatunek
Materiały konferencyjne
(1)
2 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Artykuły zawarte w książce stanowiły w większości podstawę konferencji zorganizowanej w Rzeszowie, dn. 29-30.04.2010 pt. "Wspieranie rozwoju regionów, grup i osób zagrożonych marginalizacją".
M.in. badania uczniów przeprowadzone w Rzeszowie (s. 64-66), Trzcianie i Świlczy (s. 100-105) oraz obraz funkcjonowania przedszkoli w woj. podkarpackim (s. 155-161).
Bibliogr. przy ref.
Tekst częśc. w jęz. czes. Streszcz. ang. przy ref.
I. WSPIERANIE ROZWOJU DZIECI PRZEJAWIAJĄCYCH PONADPRZECIĘTNE UZDOLNIENIA I ZAINTERESOWANIA: Diagnoza i wspieranie rozwoju dziecka uzdolnionego jako problem pogranicza pedagogiki i psychologii / Mieczysław Radochoński ; Problemy wspomagania rozwoju dziecka uzdolnionego literacko / Alicja Ungeheuer-Gołąb ; Wspieranie rozwoju dziecka z uzdolnieniami przyrodniczymi / Eliza Chodkowska ; Wspieranie rozwoju ekspresji plastycznej dziecka / Marta Uberman ; Diagnozowanie uzdolnień muzycznych u dzieci / Mirosław Dymon. II. DIAGNOZA I WSPIERANIE ROZWOJU DZIECI Z PROBLEMAMI ZDROWOTNYMI: Zagrożenie marginalizacją dzieci z nadwagą lub otyłością / Edyta Obodyńska ; Poszukiwanie skutecznych metod diagnozy dzieci dyslektycznych jako profilaktyka ich niepowodzeń szkolnych / Małgorzata Półtorak ; Problemy diagnozy, funkcjonowania psychospołecznego i wsparcia dzieci z wybranymi chorobami alergicznym / Renata Zubrzycka ; Działania profilaktyczne w obszarze wczesnej interwencji / Izabela Marczykowska ; Wspieranie rozwoju dziecka niepełnosprawnego poprzez aktywizację jego rodziny / Beata Szabała ; III. DIAGNOZA I WSPIERANIE ROZWOJU UCZNIÓW Z OBCIĄŻENIAMI ŚRODOWISKOWYMI: Vybrané problémy vo formálnom vzdelávaní Rómov / Marek Lukáč ; Wspieranie młodzieży z rodzin problemowych poprzez edukację moralną / Urszula Gruca-Miąsik ; Grupa usamodzielniająca jako forma przeciwdziałania wykluczeniu społecznemu wychowanków placówek socjalizacyjnych / Beata Gumienny ; Czy liceum może być miejscem marginalizacji? / Bożena Dusza ; Rozwijanie zainteresowań uczniów jako forma przeciwdziałania wykluczeniu / Wojciech Błażejewski. IV. WARUNKI I ŚRODKI WSPIERAJĄCE ROZWÓJ UCZNIÓW: Szkoły katolickie szansą przezwyciężenia kryzysu wychowania / Alina Rynio ; Edukacja aksjologiczna jako wyzwanie i zadanie szkoły wiejskiej w aspekcie szans integralnego rozwoju ucznia / Krystyna Chałas ; Wczesne wspieranie rozwoju dziecka w wieku przedszkolnym jako forma profilaktyki marginalizacji i wykluczenia społecznego / Anna Bajorek ; Medyczne wspomaganie rozwoju dzieci i młodzieży w środowisku szkolnym / Lidia Perenc ; Wspieranie rozwoju dziecka poprzez rozwijanie jego motywacji do nauki szkolnej / Zdzisław Kazanowski ; Program telewizyjny stymulatorem czy elementem zakłócającym rozwój mowy małego dziecka? - studium teoretyczno-empiryczne / Marta Wrońska ; Uzależnienie od Internetu wśród młodzieży szkolnej / Maria Kocór.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-96656 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Seria Cywilizacja)
Tyt. oryg.: "The singularity is near : when humans transcend biology" 2005.
Indeks.
Czym się różni ludzki mózg od komputera? Czy to możliwe, że jesteśmy śmiertelni tylko dlatego, że wciąż jeszcze nie chcemy żyć wiecznie? Co się stanie, kiedy sztuczna inteligencja zacznie dominować nad biologiczną? Czy w XXI wieku dojdzie do fuzji biologii z technologią? I czy to znaczy, że ludzie na dobre zamienią się w roboty? Ray Kurzweil snuje porywającą opowieść o przyszłości człowieka i stawia tezę, że przeznaczeniem naszej cywilizacji jest fuzja człowieka z maszyną. To przeznaczenie nazywa „Osobliwością” (ang. Singularity). Z najdrobniejszymi szczegółami, analizując setki wzorców, autor opisuje, jak z biegiem lat z ludzi „analogowych przekształcimy się w Człowieka 2.0 („W naszym krwiobiegu krążyć będą miliardy nanobotów. Będą niszczyć patogeny, poprawiać błędy DNA, eliminować toksyny i wykonywać wiele innych zadań, by poprawić nasze fizyczne samopoczucie. W rezultacie będziemy w stanie żyć bez końca, nie starzejąc się…”) i Człowieka 3.0 („Stajemy się cyborgami”). Książka Kurzweila to literacki hołd złożony magii technologii. [Kurhaus Publishing, 2016].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-103841 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej