Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(3)
Forma i typ
Książki
(3)
Poradniki i przewodniki
(3)
Dostępność
wypożyczone
(4)
dostępne
(3)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(3)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(1)
Oddział dla Dzieci i Młodzieży (Słowackiego 11)
(2)
Filia 7 (Osmeckiego 51)
(1)
Autor
Bilmin-Odrowąż Joanna
(3)
Beytien Alyson
(1)
Fields-Meyer Tom
(1)
Porch Leigh Merryday
(1)
Prizant Barry M
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
Kraj wydania
Polska
(3)
Język
polski
(3)
Odbiorca
Rodzice
(2)
Temat
Autyzm
(3)
Dziecko autystyczne
(2)
Kształcenie
(1)
Osoby z autyzmem
(1)
Relacje międzyludzkie
(1)
Rodzina
(1)
Wsparcie społeczne
(1)
Gatunek
Poradnik
(3)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(2)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
3 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "Autism every day : over 150 strategies lived and learned by a professional autism consultant with 3 sons on the spectrum" 2011.
Bibliografia, netografia na stronach [293]-295. Indeks.
Opierając się na własnych przeżyciach, autorka pokazuje, jak można radzić sobie z autyzmem w życiu codziennym. Alyson Beytien, konsultantka do spraw autyzmu i matka trójki dzieci z ASD, przedstawia wypróbowane sposoby postępowania, które można wykorzystać w domu, szkole i społeczności. U jej trzech synów zdiagnozowano różne zaburzenia ze spektrum autyzmu - od zespołu Aspergera, przez autyzm wysokofunkcjonujący, po „klasyczny” autyzm - dlatego doskonale rozumie ona szczególne potrzeby takich dzieci. Odkryła przy tym, co im pomaga, a co przeszkadza. W książce przedstawiono szeroką gamę problemów i wyzwań, z jakimi mogą się spotkać rodzice dzieci ze spektrum autyzmu, między innymi specyficzny gust żywieniowy, echolalię czy kłopotliwe zachowania w miejscach publicznych. Każdemu rozdziałowi poświęconemu wybranemu zagadnieniu towarzyszy lista konkretnych technik i strategii postępowania. Zawarte w książce pomysły oraz wskazówki będą źródłem inspiracji i cennej wiedzy dla rodziców i wszystkich mających styczność z osobami z ASD. [Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2018]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-616.89 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-61 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.7-616.8 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "The scenic route : embracing the detours, roadblocks, and unexpected joys of raising an autistic child" 2022.
Bibliografia, netografia na stronach 329-331.
Wyjątkowy poradnik dla rodzica, który chce zrozumieć swoje dziecko w spektrum autyzmu Książka Leigh Merryday Porch to opowieść o szoku i niepewności związanych ze zdiagnozowaniem u jej syna autyzmu, jak również o akceptacji i odkrywaniu, że życiowa podróż z autystycznym dzieckiem może być niezwykła. Nawet towarzyszące jej nieprzewidziane „objazdy” czy „awarie” mogą doprowadzić do miejsc, o istnieniu których na początku wspólnej drogi nikt nawet nie marzył. Dzięki lekturze tej książki przekonasz się, że każdy rodzic może napisać własną historię o tym, co jest możliwe i dobre dla jego dziecka, a przede wszystkim kochać je takim, jakie jest. [www.azymut.pl, 2023]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-159.922.7/.8 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach [237]-242. Indeks
Przedmowa: Nowe spojrzenie na autyzm ; Cz. I. ZROZUMIEĆ AUTYZM: R. 1. Zapytaj "dlaczego?" ; Wyzwanie labilności emocjonalnej ; Strategie radzenia sobie w trudnych sytuacjach i zachowania stabilizujące ; Ludzie jako czynniki regulujące ; Dlaczego zrozumienie "zachowań" jest takie ważne ; Jak dorośli mogą się przyczynić do utraty równowagi ; Potęga słuchania i budowania zaufania ; R. 2. SŁUCHAJ: Przedefiniowanie echolalii ; Jak zrozumiałem echolalię ; Alternatywny sposób komunikacji ; Każda rodzina ma swój własny język ; Echolalia jako strategia uczenia się ; Słuchanie sprzyja komunikacji ; R. 3. Fascynacje: Potencjał fascynacji ; Skąd się biorą fascynacje? ; Król myjni samochodowych i inne niezwykłe opowieści o fascynacjach ; Wykorzystywanie zainteresowań do budowania relacji ; Fascynacje innymi ludźmi ; Gdy fascynacje przysparzają problemów ; Nauka - "na wszystko jest czas i miejsce" ; Wykorzystywanie mocnych stron ; R. 4. Zaufanie, strach i kontrola: Nieumiejętność zaufania ; Zaufanie do własnego ciała ; Zaufanie do świata ; Zaufanie do ludzi ; Funkcja strachu ; Pomóc dzieciom pokonać strach ; Kontrola: naturalna reakcja na strach i niepokój ; W jaki sposób dzieci wywierają kontrolę ; Kontrola w relacjach międzyludzkich ; Budowanie zaufania ; R. 5. Pamięć emocjonalna: Wpływ pamięci emocjonalnej ; Jak wspomnienia mogą wyjaśnić zachowanie ; Wszystko może się do tego przyczynić ; Lekcja o PTSD ; Jak można stwierdzić, czy pamięć emocjonalna jest problemem? ; Radzenie sobie z pamięcią emocjonalną: jak pomóc? ; Praca nad pozytywną pamięcią emocjonalną ; R. 6. Zrozumienie społeczne: Wyzwanie związane z przyswajaniem reguł społecznych ; Trudności w odczytywaniu sytuacji towarzyskich ; Ograniczenia możliwości przyswojenia zasad społecznych ; Przestrzeganie zasad może prowadzić do nieporozumień ; Znaczenie dosłowności ; Kiedy szczerość jest najlepszą strategią ; Stres związany z nieporozumieniem ; Zrozumienie społeczne i szkoła ; Rozumienie emocji ; Jak nie uczyć o emocjach ; Nauka o życiu społecznym: jaki jest cel? ; Rola niewypowiedzianych założeń ; Cz. II. ŻYCIE Z AUTYZMEM: R. 7. Co trzeba zrobić, by "mieć to coś": "Mieć to coś" w akcji ; Nauczyciele, którzy "mają to coś" ; Spotykanie ludzi, którzy są pozbawieni tego czegoś ; To ważne, by wiedzieć, jaka jest nasza rola ; R. 8. Mądrość grupy znajomych: Rodzice są ekspertami ; Idź za głosem serca, kieruj się intuicją ; Znajdź społeczność ; Załóż, że szklanka jest w połowie pełna ; Nie trać wiary ; Zaakceptuj swoje emocje i wyrażaj je ; Bądź odpowiednio asertywny, nie agresywny (i miej świadomość różnicy) ; Wybieraj, o co walczysz ; Odkryj poczucie humoru ; Naciskaj na szacunek ; Znajdź upust dla swojej energii ; R. 9. Prawdziwi eksperci: Ros Blackburn: "Nie udzielam się towarzysko" ; Michael John Carley: "Musimy usłyszeć o tym, co jesteśmy w stanie zrobić" ; Stephen Shore: "Zaakceptowali mnie" ; R. 10. Perspektywiczne spojrzenie: Rodzina Randallów: "Jeżeli daje się mu szansę, to on ją wykorzystuje" ; Rodzina Correiów: "On uczy mnie, jak żyć" ; Rodzina Domingue‘ów: "Musimy iść za głosem serca" ; Rodzina Canhów: "Musisz tyrać, żeby ci się udało" ; R. 11. Rozbudź ducha: Pytanie o możliwość wyzdrowienia ; Inna rodzina, inne marzenia ; Małe kroczki zmieniają perspektywę ; Szczęście i świadomość siebie czy sukces edukacyjny? ; Znaczenie samozaparcia ; R. 12. Ważne pytania: Przewodnik po źródłach ; O modelu SCERTSR.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-616.89 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-105245 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Wyp-61 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej