Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(7)
Forma i typ
Książki
(7)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(4)
dostępne
(3)
Placówka
Czytelnia Główna (Sokoła 13)
(4)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(3)
Autor
Baley Stefan (1885-1952)
(7)
Buckingham Burdette Ross
(1)
Czaplińska-Mutermilchowa Róża
(1)
Wołoszynowa Lidia (1911-2000)
(1)
Rok wydania
1960 - 1969
(3)
1930 - 1939
(4)
Okres powstania dzieła
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(7)
Język
polski
(7)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(1)
Temat
Psychologia rozwojowa
(2)
Psychologia społeczna
(2)
Psychologia wychowawcza
(2)
Dziecko
(1)
Mowa
(1)
Myślenie
(1)
Osobowość
(1)
Pamięć
(1)
Pokwitanie
(1)
Uczucia
(1)
Zachowanie
(1)
Zdolności
(1)
Zmysły
(1)
Gatunek
Podręcznik
(2)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(1)
7 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. AD-62280 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Psychologia wychowawcza w zarysie / Stefan Baley. - Wyd. 5. - Warszawa : Państwowe Wydawnictwo Naukowe, 1960. - 432 s., [1] k. tabl. : portr., rys. ; 25 cm.
Indeksy.
CZĘŚĆ WSTĘPNA: I. Zadania psychologii wychowawczej ; II. Stosunek psychologii wychowawczej do innych nauk ; III. Ogólne uwagi o metodach psychologii wychowawczej ; CZĘŚĆ OGÓLNA: IV. Zagadnienia swoistości procesów psychicznych uwikłanych w procesie wychowania ; V. Psychiczne materiały i produkty wychowania: Materiały (źródła) wychowania: 1. Motywy uczenia się (i wychowania) ; 2. Uczenie się i wychowanie a potrzeby ; 3. Zagadnienie instynktów ; 4. Zagadnienie tzw. wrodzonego wyposażenia człowieka ; 5. Pojęcie wychowalności ; 6. Ciekawość i zainteresowanie ; 7. Dyspozycje i zjawiska intelektualne jako materiał wychowania ; 8. Dyspozycje i zjawiska emocjonalno-wolowe jako materiał wychowania ; 9. Popędy i skłonności jako materiał wychowania ; Produkty (wytwory) wychowania ; Produkty wychowania a produkty rozwoju ; Metody badania i mierzenia materiałów i produktów wychowania: 1. Metody badania materiałów wychowania ; 2. Metody badania produktów wychowania ; VI. Ogólne formy procesó wychowania: 1. Pojęcie uczenia się i ćwiczenia ; 2. Krzywe uczenia się i ćwiczenia ; 3. Formy uczenia się: Uczenie się pamięciowe (nawykowe) ; Uczenie się przez próby i błędy ; Uczenie się sensoryczne. Odruchy warunkowe ; Uczenie się przez zrozumienie (wgląd) ; Uczenie się przez rozwiązywanie problemów przy pomocy myślenia (rozumowania) ; Uczenie się przez naśladownictwo ; Uczenie się uboczne ; O wzajemnym stosunku różnych rodzajów uczenia się ; 4. Typy uczenia się ; 5. Uczenie się a twórczośc ; 6. Transfer przy uczeniu się ; 7. Zagadnienie kształcenia inteligencji ; 8. Wychowanie popędów ; 9. Ogólne uwagi o wychowaniu emocjonalno-wolowym ; 10. Zagadnienie kształcenia charakteru ; 11. O granicach wychowania ; 12. Metody badania procesów wychowawczych ; VII. Psychologia wychowania przez drugich i samowychowanie: 1. Ogólne uwagi o heteroedukacji ; 2. Analiza stosunków społecznych jako ram wpływu wychowawczego: Stosunki przychylności ; Stosunki walki ; Stosunki tolerancji ; Stosunki przewodnictwa i stosunki mocy ; Zagadnienie swoistości stosunku wychowawczego wśród stosunków społecznych ; 3. Uwagi o wpływach wychowawczych środowiska społęcznego ; 4. Psychologia ucznia-wychowanka: Plastyczność heteroedukacyjna i jej rodzaje ; Zagadnienie dojrzałości szkolnej ; 5. Psychiczne właściwości nauczyciela-wychowawcy: Metodyka badań struktury psychicznej wychowawców ; Dotychczasowe wyniki badań nad psychiką nauczyciela-wychowawcy ; Talent pedagogiczny a zdatność wychowawcza ; 6. Wychowanie przez grupę: Czynniki oddziaływania grupy na jednostkę ; Struktura wychowawcza grup dzieci i młodzieży ; Końcowe uwagi dotyczące wychowania przez grupę ; 7. Wzajemny stosunek wychowawcy i grup wychowawnków: Wychowawca w oczach grupy ; Grupa w oczach wychowawcy ; Zagadnienie karności ; 8. Uwagi o indywidualnym kontakcie wychowawcy z wychowankiem ; 9. Uwagi o psychologii samowychowania ; 10. Pozaosobowe wpływy wychowawcze ; 11. Wychowanie a praca ; CZĘŚĆ SZCZEGÓŁOWA: Rodzina jako instytucja wychowawcza: VIII. Podstawy psychologiczne wychowania rodzinnego: 1. Ogólne uwagi o strukturze wychowawczej rodziny ; 2. Analiza składników wychowania rodzinnego ; 3. Uwagi uzupełniające ; Szkoła jako instytucja wychowawcza: IX. Psychologia programu szkolnego i metod nauczania: 1. Zasady doboru treści programu: Ogólne uwagi o roli czynnika psychologicznego w budowie programu ; O zasadzie użyteczności społecznej ; O zasadzie kształcenia formalnego ; Zasada uwzględnienia stopnia trudności, zainteresowań i odpowiedniego momentu rozwojowego ; 2. Motywy psychologiczne w doborze metod ; X. O zagadnieniach psychodydaktyki: 1. Uwagi ogólne ; 2. Psychodydaktyka arytmetyki ; 3. Psychodydaktyka czytania i pisania: Analiza procesu czytania ; Psychologiczne uwagi o metodach nauki czytania ; Legastenia ; Pismo i pisanie ; Błędy i pomyłki ortograficzne ; XI. Zmęczenie w pracy szkolnej: 1. Trudności uwikłane w pojęciu zmęczenia umysłowego ; 2. Objawy zmęczenia umysłowego i metody jego mierzenia ; 3. Krzywa pracy umysłowej ; 4. O przyczynach zmęczenia szkolnego ; XII. Psychologia klasy szkolnej: 1. Warunki życia zbiorowego klasy szkolnej ; 2. Formy i objawy życia zbiorowego klasy szkolnej ; 3. Sposoby badania i opisu struktury klasy szkolnej ; XIII. Psychologiczne uwagi o koedukacji ; XIV. Opieka psychologiczna w szkole: 1. Pojęcie i potrzeba opieki psychologicznej nad uczniem ; 2. Program zajęć psychologa szkolnego ; XV. Zagadnienie poznania i oceny ucznia-wychowanka przez nauczyciela-wychowawcę: 1. Poznanie ucznia-wychowanka przez nauczyciela-wychowawcę ; 2. Ocena postępów ucznia ; 3. Psychologia egzaminów ; 4. Ocena pełnej osobowości ucznia. Arkusz obserwacyjny.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-9218 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Psychologja wieku dojrzewania / Stefan Baley. - Lwów ; Warszawa : Książnica-Atlas, 1931 (Lwów : Zakł. Graficzne Ski Akc. Książnica-Atlas). - 264 s., [3] k. tabl. : il. ; 22 cm.
(Bibljoteka Pedagogiczno-Dydaktyczna ; nr 5)
Indeksy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. AD-31510 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz. Indeks.
I. Rozważania wstępne ; II. Społeczne kontakty a regulatory społeczne. Kształtowanie się grup ludzkich ; III. Oddziaływania (interakcje) międzyosobnicze ; IV. Stosunki międzyosobnicze ; V. Psychologia tłumu ; VI. Stosunki międzynarodowe ; VII. Kształtowanie się regulatorów społecznych. Zagadnienie ideologii ; VIII. Badania nad powstawaniem przesądów opinii i postaw społecznych ; IX. Zagadnienia socjalizacji człowieka ; X. Problematyka patologii społecznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-8064 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zarys psychologji w związku z rozwojem psychiki dziecka / Stefan Baley. - Lwów ; Warszawa : Książnica - Atlas, [1935]. - 424 s., [1] k. tabl. : il., rys., tab. ; 22 cm.
(Bibljoteka Pedagogiczno-Dydaktyczna ; nr 15)
I. Zjawiska psychiczne jako przedmiot psychologii II. Stopnie rozwoju psychicznego i główne rodzaje zjawisk psychicznych III. Uwagi o rozwoju fizycznym dzieci i młodzieży IV. Szczegółowa analiza czynności psychicznych i ich rozwój u dziecka V. Zjawiska psychiczne anormalne
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. AD-33052 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Materiały do Nauczania Psychologii. Seria 2 / pod redakcją Lidii Wołoszynowej)
Bibliografia przy rozdziałach. Indeksy.
Przedmowa, wstęp (napisała Lidia Wołoszynowa) ; PSYCHOLOGIA ROZWOJOWA: Rozwój psychiczny dzieci w wieku przedszkolnym (napisała Maria Przetacznikowa) ; Niektóre wyniki badań rozwoju psychicznego dzieci w wieku przedszkolnym (napisał Daniel B. Elkonin) ; Problemy rozwoju sprawności ruchowych dzieci przedszkolnych (napisała Halina Gniewkowska) ; Wczesne formy myślenia dziecka (napisała A.A. Lublinska) ; Niektóre problemy rozwoju dziecka (napisała Maria Przetacznikowa) ; Funkcje mowy dwojga dzieci sześcioletnich (napisał Jean Piaget) ; Rozwiązywanie zagadek przez dzieci w wieku przedszkolnym (napisali Stefan Szuman, Teresa Dunin-Tombińska) ; Jak sobie dziecko świat przedstawia? (napisał Jean Piaget) ; Badania nad rozwojem apercepcji i reprodukcji prostych kształtów u dzieci (napisał Stefan Szuman) ; Badanie ujmowania kształtów przez dzieci metodą obrysowania konturów (napisał Stefan Baley) ; Rozwój kolorystyki w sztuce dziecka (napisał Stefan Szuman, Karol Brzychczy) ; PSYCHOLOGIA WYCHOWAWCZA: O wychowaniu estetycznym i twórczości rysunkowej dzieci (napisała Irena Borzym) ; Kształtowanie pożytecznych nawyków i przyzwyczajeń u dzieci (napisały M. M. Kolcowa, A. N. Znamienska) ; Rola pracy w wychowaniu dziecka w przedszkolu (napisała Zofia Krzysztoszek) ; PSYCHOLOGIA SPOŁECZNA: Kontakty międzydziecięce w grupach przedszkolnych (napisała Anna Dzierżanka-Wyszyńska) ; Obserwacja kontaktów społecznych dwu dziewczynek w przedszkolu i ich charakterystyka (napisała Helena Kubińska).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-76/t.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. AD-17314 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej