Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(7)
Forma i typ
Książki
(6)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Publikacje fachowe
(3)
Publikacje naukowe
(3)
Czasopisma
(1)
Dostępność
dostępne
(8)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(1)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(7)
Autor
Bal-Woźniak Teresa
(7)
Kmiotek Krystyna
(2)
Woźniak Michał Gabriel (1949- )
(2)
Piecuch Teresa
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(4)
2010 - 2019
(2)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(5)
Kraj wydania
Polska
(7)
Język
polski
(7)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(3)
Menedżerowie
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Temat
Przywództwo
(3)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(3)
Innowacje
(2)
Gospodarka
(1)
Gospodarka narodowa
(1)
Informatyzacja
(1)
Kapitał ludzki
(1)
Klastry (ekonomia)
(1)
Kompetencje menedżerskie
(1)
Kompetencje zawodowe
(1)
Marketing
(1)
Polityka gospodarcza
(1)
Praca zespołowa
(1)
Przedsiębiorczość
(1)
Przedsiębiorstwo
(1)
Reforma
(1)
Rozwój społeczny
(1)
Technologia
(1)
Transformacja cyfrowa
(1)
Transformacja systemu społeczno-gospodarczego
(1)
Wzrost gospodarczy
(1)
Zarządzanie
(1)
Temat: czas
2001-
(2)
1901-2000
(1)
1989-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(3)
Gatunek
Opracowanie
(4)
Podręcznik
(2)
Praca zbiorowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(4)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(3)
Historia
(1)
7 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach [163]-178. Indeksy.
Streszczenie w języku angielskim.
R. I. Wyzwania rewolucji cyfrowej w kontekście kompetencji innowacyjnych (Teresa Bal-Woźniak): 1. Identyfikacja kluczowych wyzwań związanych z rewolucją cyfrową ; 2. Kompetencje innowacyjne jako sposób radzenia sobie z wyzwaniami rewolucji cyfrowej ; 3. Transformacja cyfrowa a przyszłe kompetencje zawodowe, istotne także w kierowaniu zespołami ludzkimi ; R. II. Podstawy kierowania zespołami ludzkimi w warunkach rewolucji cyfrowej (Marzena Jankowska-Mihułowicz): 1. Pojęcie, rodzaje, etapy rozwoju i cechy zespołów ; 2. Kierowanie, zarządzanie, władza i przywództwo ; 3. Style kierowania i przywództwa ; R. III. Współczesne kierowanie zespołami ludzkimi z wykorzystaniem dorobku human resources management (Krystyna Kmiotek): 1. Pozyskiwanie pracowników i derekrutacj a j ako narzędzia alokacj i zasobów ludzkich w organizacji ; 2. Praktyki w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi służące utrzymaniu pracowników w organizacji ; 3. Digitalizacja zarządzania zasobami ludzkimi a budowanie zespołów ; R. IV. Kreatywność w funkcjonowaniu zespołów (Teresa Piecuch): 1. Geneza, istota i znaczenie twórczości i kreatywności. Myślenie lateralne a myślenie linearne ; 2. Czynniki pobudzające i tłumiące kreatywność. Olśnienie, przypadek i intuicja w procesie tworzenia kreatywnych rozwiązań ; 3. Twórcze metody rozwiązywania problemów ; R. V. Narzędzia komunikacji w pracy kierownika zespołu w warunkach permanentnych zmian - lider w trudnych sytuacjach (Jolanta Stec-Rusiecka): 1. Podstawowe zagadnienia komunikacji w zespole ; 2. Konflikt i problem w zespole. Umiejętności zespołowe niezbędne do rozwiązywania problemów ; 3. Etyczne aspekty funkcjonowania zespołu. Rola kierownika w kształtowaniu zachowań etycznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-111955 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-339 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-72109 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zarządzanie innowacjami w ujęciu podmiotowym / Teresa Bal-Woźniak. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, copyright 2020. - 191 stron : ilustracje, wykresy : 24 cm.
Bibliografia przy rozdziałach. Indeks.
R. I. ZARZĄDZANIE INNOWACJAMI JAKO SUBDYSCYPLINA NAUK O ZARZĄDZANIU I JAKOŚCI: 1. Istota procesów zarządzania oraz zarządzanie innowacjami w ujęciu klasycznym, aktualnie obowiązującym i zalecanym podmiotowym ; 2. Formy koordynowania działań w ramach zarządzania innowacjami ; 3. Zarządzanie innowacyjnością oparte na kapitale ludzkim, czyli o instytucjonalnym kontekście zachowań innowacyjnych ; Propozycje tematyczne dla zespołów problemowych ; Literatura: Literatura zalecana ; Literatura uzupełniająca ; R. II. ISTOTA I RODZAJE INNOWACJI ORAZ ŹRÓDŁA POMYSŁÓW INNOWACYJNYCH: 1. Ewolucja terminu "innowacje" ; 2. Rodzaje innowacji oraz ich źródła według różnych koncepcji ; 3. Innowacyjność jako uniwersalna kompetencja wdrażania zmian i jej filary ; Propozycje tematyczne dla zespołów problemowych ; Literatura: Literatura zalecana ; Literatura uzupełniająca ; R. III. ANALIZA PROCESU INNOWACYJNEGO I JEGO MODELOWE UJĘCIA: 1. Proces innowacyjny i logika jego analizy ; 2. Modele innowacyjne kolejnych generacji ze wskazaniem na dyfuzję ; 3. Sieci i innowacje otwarte jako struktury zwiększające zakres współpracy przedsiębiorstw z otoczeniem dla rozprzestrzeniania innowacji ; Propozycje tematyczne dla zespołów problemowych ; Literatura: Literatura zalecana ; Literatura uzupełniająca ; R. IV. TWARDE UWARUNKOWANIA REALIZACYJNE INNOWACJI - POZIOM PRZEDSIĘBIORSTWA: 1. Ekonomiczno-finansowe uwarunkowania działalności innowacyjnej ; 2. Problemy ochrony własności intelektualnej ; 3. Organizacyjne warunki przebiegu procesów innowacyjnych i komercjalizacji wyników badań ; Propozycja tematyczna dla zespołów problemowych ; Literatura: Literatura zalecana ; Literatura uzupełniająca ; R. V. PODMIOTOWE PODSTAWY ZARZĄDZANIA INNOWACJAMI - POZIOM JEDNOSTKI LUDZKIEJ: 1. Model innowacyjności oparty na podmiotowości uczestników procesów gospodarowania ; 2. Pytania wymagające odpowiedzi do potrzeb zwiększania skuteczności zarządzania innowacjami w skali przedsiębiorstwa, regium, gospodarki i ugrupowań międzynarodowych (kto, co, jak) ; 3. Zarządzanie innowacjami przez upowszechnienie innowacyjnych zachowań podmiotów ; Propozycja tematyczna dla zespołów problemowych ; Literatura: Literatura zalecana ; Literatura uzupełniająca ; R. VI. UWARUNKOWANIA MIEKKIE ISTOTNE DLA KSZTAŁTOWANIA I UPOWSZECHNIANIA ZACHOWAŃ INNOWACYJNYCH - POZIOM SPOŁECZEŃSTWA: 1. Proinnowacyjna kultura organizacyjna i klimat dla innowacyjności z uwzględnieniem kultury innowacyjności ; 2. Przywództwo i partycypacja ; 3. Partnerstwo i kapirał społeczny ; Propozycja tematyczna dla zespołów problemowych ; Literatura: Literatura zalecana ; Literatura uzupełniająca ; R. IV. TWARDE UWARUNKOWANIA REALIZACYJNE INNOWACJI - POZIOM PRZEDSIĘBIORSTWA: 1. Ekonomiczno-finansowe uwarunkowania działalności innowacyjnej ; Problemy ochrony własności intelektualnej ; 3. Organizacyjne warunki przebiegu procesów innowacyjnych i komercjalizacji wyników badań ; Propozycja tematyczna dla zespołów problemowych ; Literatura: Literatura zalecana ; Literatura uzupełniająca ; R. V. PODMIOTOWE PODSTAWY ZARZĄDZANIA INNOWACJAMI - POZIOM JEDNOSTKI LUDZKIEJ: 1. Model innowacyjności oparty na podmiotowości uczestników procesów gospodarowania ; 2. Pytania wymagające odpowiedzi do potrzeb zwiększania skuteczności zarządzania innowacjami w skali przedsiębiorstwa, regionu, gospodarki i ugrupowań międzynarodowych (kto, co, jak) ; 3. Zarządzanie innowacjami przez upowszechnianie innowacyjnych zachowań podmiotów ; Propozycja tematyczna dla zespołów problemowych ; Literatura: Literatura zalecana ; Literatura uzupełniająca ; R. VI. UWARUNKOWANIA MIĘKKIE ISTOTNE DLA KSZTAŁTOWANIA I UPOWSZECHNIANIA ZACHOWAŃ INNOWACYJNYCH - POZIOM SPOŁECZEŃSTWA: 1. Proinnowacyjna kultura organizacyjna i klimat dla innowacyjności z uwzględnieniem kultury innowacyjności ; 2. Przywództwo i partycypacja ; 3. Partnerstwo i kapitał społeczny ; Propozycja tematyczna dla zespołów problemowych ; Literatura: Literatura zalecana ; Literatura uzupełniająca ; R. VII. POLITYKA INNOWACYJNA - POZIOM GOSPODARKI KRAJOWEJ: 1. Istota polityki innowacyjnej i jej generacje ; 2. Polityka innowacyjna kraju-wzorca ; 3. Wielopoziomowe zarządzanie innowacyjnością jako warunek poprawy skuteczności zarządzania innowacjami ; Propozycja tematyczna dla zespołów problemowych ; Literatura: Literatura zalecana ; Literatura uzupełniająca ; R. VIII. INNOWACYJNOŚĆ POLSKIEJ GOSPODARKI NA TLE EUROPY I ŚWIATA - POZIOM REGIONALNY, MIĘDZYNARODOWY I GLOBALNY: 1. Systematyczny indeks europejskiej innowacyjności i jego składowe na tle międzynarodowych standardów badań nad innowacjami ; 2. Klastry jako organizacyjny i ekonomiczny stymulator innowacyjności ; 3. Foresight w roli metodyki i wyboru przyszłościowych technologii w warunkach globalizacji i rewolucji 4.0 ; Propozycja tematyczna dla zespołów problemowych ; Literatura: Literatura zalecana ; Literatura uzupełniająca ; Załącznik 1. Tablica synchronizacji zajęć z "Zarządzania innowacjami" ; Załącznik na ćwiczenia/warsztaty z "Zarządzania innowacjami" ; Załącznik 3. Projekt dydaktyczny: formularz zgłoszenia innowacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-108141 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach [62]-68. Indeks.
I. Wprowadzenie merytoryczne: kierowanie zespołami ludzkimi a klasyczne funkcje zarządzania ; II treści kształcenia z kierowania zespołami ludzkimi zgodne z KRK ; III. Tablica synchronizacji wykładów i ćwiczeń/warsztatów ; IV. Oganizacyjne aspekty ćwiczeń/warsztatów z kierowania zespołami ludzkimi: 1. Sugerowany jeden ze sposobów wystawiania ocen ; 2. Określenia typowe dla części warsztatowej zajęć, występujące w agendach ; V. Przebieg zajęć ze wskazaniem na porządek spotkań w ramach kolejnych tematów: Temat 1. Zajęcia organizacyjne ; Temat 2. Metody dydaktyczne proponowane na zajęcia ; Temat 3. Role lidera i menedżera organizacji ; Temat 4. Poziomy kompetencyjne ; Temat 5. Technologie cyfrowe i ich przydatność w rozwiązywaniu praktycznych problemów ; Temat 6. Wyzwania rewolucji cyfrowej w kontekście kompetencji innowacyjnych ; Temat 7. Kierowanie sobą i kreowanie siebie w roli kierowniczej ; Temat 8. Zespoły ludzkie i ich rodzaje w kontekście wyzwań rewolucji cyfrowej ; Temat 9. Przywództwo transformacyjne kontra przywództwo transakcyjne ; Temat 10. Rozstania z pracownikami (case study) ; Temat 11. Burza mózgów w rozwiązywaniu problemów z zakresu kierowania zespołami ludzkimi ; Temat 12. Metoda sześciu kapeluszy Edwarda de Bono na usługach zespołów kreatywnych ; Temat 13. Psychologiczne podstawy systemu komunikacji w zespole ; Temat 14. Ocena skuteczności systemu komunikacji w zespole ; Temat 15. Budowa kodeksu etycznego jako narzędzia regulacji zachowań w zespole projektowym - szczególnym przypadku zespołu Zadaniowego ; VI. Przykładowe karty dydaktyczne ; VII. Propozycje tematyczne dla zespołów problemowych oraz dla potrzeb egzaminu ustnego: Zakres tematyczny 1. Wyzwania rewolucji cyfrowej w kontekście kompetencji innowacyjnych ; Zakres tematyczny 2. Podstawy kierowania zespołami ludzkimi w warunkach rewolucji cyfrowej Zakres tematyczny 3. Współczesne kierowanie zespołami ludzkimi z wyko¸ rzystaniem dorobku HRM ; Zakres tematyczny 4. Kreatywność w funkcjonowaniu zespołów ; Zakres tematyczny 5. Narzędzia komunikacji w pracy kierownika zespołu w warunkach permanentnych zmian.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-111955/z.2 (1 egz.)
Czasopismo
W koszyku
Streszcz. ang., pol. przy częściach.
Cz. I. NIESPÓJNOŚCI SPOŁECZNO-EKONOMICZNE CZASU TRANSFORMACJI: 1. Geneza zjawiska, 2. Nieracjonalne i niesprawiedliwe państwo, 3. Zbiurokratyzowana, oparta na europocentrycznym myśleniu modernizacja, 4. Pogłębianie się dysproporcji w rozwoju regionów, 5. Zapaść rozwojowa obszarów wiejskich, 6. Trwałe i okresowo nasilające się zadłużenie sektora publicznego, 7. Słaby rozwój sektora nowych technologii, 8. Zacofanie sektora energii, 9. Niska aktywność zawodowa ludności, 10. Dysproporcje pomiędzy wzrostem produktywności pracy a wynagrodzeniami, 11. Paradoks rosnących dochodów i rozszerzania się sfery ubóstwa, 12. Wysoka koncentracja wynagrodzeń w niskich przedziałach, 13. Rozwierające się nożyce ubóstwa i wydatków rządowych na politykę społeczną, 14. Nierespektowanie warunków płacy godziwej ; Cz. II. MODERNIZACJA: 1. 1. Jakość życia - dynamika konwergencji, 2. Modernizacja technologiczna, potencjał społeczny a wzrost gospodarczy, 3. Rozwój kapitału intelektualnego, 4. Technologie informacyjne w sektorze rynkowym, 5. Dyfuzja innowacji, 6. Blokada innowacyjna, 7. Modernizacja sektora energii w Polsce w kontekście światowych wyzwań energetycznych, 8. Sektor usług w procesie modernizacji, 9. Dywersyfikacja modernizacji środowisk wiejskich ; Cz. III. DROGA DO SPÓJNOŚCI SPOŁECZNO-EKONOMICZNEJ: 1. Nowe podejście do modernizacji, 2. Reinstytucjonalizacja i przeorientowanie celów spójności społeczno-ekonomicznej, 3. Holistyczna modernizacja refleksyjna kapitału ludzkiego, 4. Racjonalizacja a nie minimalizacja państwa, 5. Sprzyjający spójności społeczno-ekonomicznej system podatkowy, 6. Przeciw politycznej pogoni za przywilejami, 7. Nowe podejście do kapitału ludzkiego, 8. Respektowanie uniwersalnych wartości aksjologicznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-95349/z.21 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografie, netografie przy rozdziałach. Indeksy.
Dlaczego potrzebna jest modernizacja kapitału ludzkiego? ; Sfera polityczna ; Sfera społeczna ; Sfera konsumpcji i jakość życia ; Sfera natury i rodziny ; Duchowe wyznaczniki modernizacji w kontekście aksjologii zintegrowanego rozwoju ; Sfera technologii w perspektywie podmiotowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-107720/t.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
W książce wyłącznie błędnie przypisany ISBN.
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 141-152. Indeksy.
Streszczenie w języku angielskim.
Technologie uczenia i uczenia się ; Budowanie kompetencji na miarę rewolucji cyfrowej ; Podejścia do kierowania zespołami ludzkimi w cyfrowej rzeczywistości ; Instrumenty kierowniczych oddziaływań we współczesnym kierowaniu zespołami ludzkimi ; Twórcze metody zespołowego rozwiązywania problemów ; Narzędzia komunikacji w zespole w dostosowaniu do wymogów rewolucji cyfrowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-112124 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej