Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(7)
Forma i typ
Książki
(7)
Publikacje naukowe
(2)
Dostępność
dostępne
(10)
tylko na miejscu
(5)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(1)
Czytelnia Główna (Sokoła 13)
(5)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(7)
Oddział dla Dzieci i Młodzieży (Słowackiego 11)
(2)
Autor
Antczak Mariola
(7)
Walczak-Niewiadomska Agata (1977- )
(4)
Nowacka Anna (bibliotekarz)
(2)
Rok wydania
2010 - 2019
(5)
2000 - 2009
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(7)
Język
polski
(6)
Temat
Czytelnictwo dzieci
(4)
Czytelnictwo młodzieży
(3)
Opis bibliograficzny
(2)
Promocja czytelnictwa
(2)
Bibliografia załącznikowa
(1)
Czytelnictwo
(1)
Młodzież
(1)
Temat: czas
2001-
(2)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Gatunek
Podręcznik
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Bibliografia załącznikowa
(1)
Literatura dziecięca
(1)
Dziedzina i ujęcie
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(2)
7 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Nauka, Dydaktyka, Praktyka = Science, Didactics, Practice ; 176)
Bibliografia, netografia przy pracach.
W OPRACOWANIU
Publikacja dofinansowana ze środków Wydziału Filologicznego Uniwersytetu Łódzkiego oraz Katedry Bibliotekoznawstwa i Informacji Naukowej Uniwersytetu Łódzkiego.
Streszczenie w języku angielskim. Spis treści także w języku angielskim.
Cz. I. INSTYTUCJE W KRZEWIENIU KULTURY CZYTELNICZEJ DZIECI I MŁODZIEŻY: Grażyna Lewandowicz-Nosal, „Od Dekretu do Priorytetu”. Współpraca bibliotek publicznych z bibliotekami szkolnymi w aktach prawnych z lat 1946-2015 ; Grażyna Walczewska-Klimczak, Partnerstwo bibliotek publicznych i szkolnych – z doświadczeń realizacji pilotażowego programu zakupu nowości do bibliotek publicznych w partnerstwie ze szkolnymi (Priorytet 2/2014) ; Oliwia Brzeźniak, Centrum Literatury Dziecięcej – wiedza użyta w praktyce, czyli zgodnie z naszym hasłem „Chcemy służyć tym, którzy służą dzieciom” ; Agnieszka Fluda-Krokos, „Amor artis, amor libris” – Biennale Ekslibrisu Dzieci i Młodzieży w Żarach jako przykład krzewienia miłości do książek ; Karolina Kołodziej, Bardzo Mała Literacka – spotkania czytelnicze dla dzieci w Teatrze Nowym w Łodzi. Kilka uwag praktyka ; Paweł Braun, Aranżacja wnętrza biblioteki pod kątem wykorzystania do działań kulturalnych i oświatowych w środowisku dzieci i młodzieży ; Barbara Firla, Aalto Hubs jako przykład efektywnego wykorzystania przestrzeni w bibliotece uniwersyteckiej ; Cz. II. PUBLIKACJE DLA DZIECI I MŁODZIEŻY WE WSPÓŁCZESNYCH BADANIACH: Justyna Habiak, Bogumiła Staniów, Książki o tematyce kulinarnej dla dzieci w Polsce w latach 1989-2015. Analiza repertuaru wydawniczego ; Agnieszka Wandel, Współczesne encyklopedie dla dzieci i młodzieży – analiza księgoznawcza (1990-2015) ; Anna Maria Krajewska, Polskie antykomunistyczne podziemie niepodległościowe (Żołnierze Wyklęci) we współczesnych publikacjach dla młodego czytelnika ; Katarzyna Żyrek, Wizerunki bibliotek i bibliotekarzy w literaturze młodzieżowej: charakterystyka na wybranych przykładach ; Magdalena Ostrowska, Młodzieżowe trendy czytelnicze – od „Harry’ego Pottera” po „Igrzyska Śmierci”.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. A-Instr. (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-105926 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-02 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
(Nauka - Dydaktyka - Praktyka = Science - Didactics - Practice ; 99)
Bibliogr. s. 111-[113].
Druga s. tyt. w jęz. ang.
I. INFORMACJE OGÓLNE, II. TABLICE ZBIORCZE: 1. Dokumenty piśmiennicze; 2. Dokumenty elektroniczne; 3. Dokumenty audiowizualne (oglądowo-słuchowe); 4. Dokumenty wizualne (oglądowe); 5. Dokumenty audialne (dźwiękowe); 6. Dokumenty graficzne; 7. Dokumenty kartograficzne; 8. Dokumenty ikonograficzne, III. TABLICE UZUPEŁNIAJĄCE: 1. Powołania w tekście a wykazy przypisów; 2. Przypisy, powołania; 3. Bibliografia załącznikowa w różnych układach, IV. MATERIAŁY POMOCNICZE.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-01 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-92996 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
(Nauka - Dydaktyka - Praktyka = Science - Didactics - Practice ; 99)
Na 4 s. okł. błędny ISBN.
Dysk optyczny zawiera tablice szczegółowe uzupełniające publikację.
Bibliogr. s. 111-[113]. Indeks.
Druga s. tyt. w jęz. ang.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-Inf.-01 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Nauka, Dydaktyka, Praktyka = Science, Didactics, Practice ; 158)
Bibliogr. przy rozdz.
Tekst częśc. w jęz. ang.
Streszcz. w jęz. ang., pol. przy niektórych pracach.
Cz. I BIBLIOTEKI W UJĘCIU WSPÓŁCZESNYM: FAKTY, LICZBY I KONCEPCJE: Grażyna Lewandowicz-Nosal: Biblioteki publiczno-szkolne w Polsce. Wczoraj, dziś, jutro? ; Grażyna Walczewska-Klimczak: Typologia bibliotek szkolnych w gminach wiejskich w świetle badań własnych i Raportu o stanie bibliotek szkolnych w Polsce z 2012 r. ; Katerina Homolova: Biblioteka oczami pokoleń - znaczenie i cel biblioteki w koncepcjach dzieci i młodzieży ; Aiga Grenina: Współczesna biblioteka oczami nastolatka ; Magdalena Wójcik: Strony internetowe bibliotek szkolnych jako narzędzie wspierające rozwijanie zainteresowań czytelniczych dzieci. Porównanie wyników badań z lat 2012 i 2014 Cz. II KULTURA CZYTELNICZA NASTOLATKÓW W ŚWIETLE BADAŃ: Zofia Zasacka: Książki na papierze i ekranie w życiu codziennym nastolatków ; Mariola Antczak: Kultura czytelnicza piątoklasistów szkół łódzkich w świetle badań własnych ; Dominik Borowski: Czytają czy nie? O preferencjach czytelniczych krakowskich nastolatków ; Literatura romantyczna dzisiaj: podaż i popyt ; Cz. III Zachęcić do czytania: o sposobach na rozbudzanie zainteresowań czytelniczych nastolatków ; Maja Chacińska: Szwedzkie i norweskie dzieci w świecie książki. Wspieranie czytelnictwa - inicjatywy państwowe i oddolne ; Dorota Grabowska: Rola bibliotek w kształtowaniu postaw czytelniczych - wybrane problemy ; Bronisława Wożniczka-Paruzel Rola multimediów w komunikacji głuchych dzieci i nastolatków oraz w ich dostępie do informacji i czytelnictwa ; Urszula Lisowska-Kożuch: „Zapraszamy na konkurs” - czyli formy pracy w bibliotece. Garść refleksji z doświadczeń własnych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. A-Instr. (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-103107 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Nauka, Dydaktyka, Praktyka = Science, Didactics, Practice ; 160)
Bibliogr. przy rozdz.
Tekst częśc. w jęz. ang.
Streszcz. w jęz. pol. i ang. przy pracach.
Część I. DZIECIĘCE PRZESTRZENIE LITERATURY: Hanna Dymel-Trzebiatowska Dla dzieci czy dla dorosłych? O dwuadresowości w literaturze dziecięcej na przykładzie książek o Muminkach Tove Jansson ; Girgin R. Günseli et al. Tale Packet ; Alicja Mazan-Mazurkiewicz „Najstraszliwszy smok na tej ziemi”. O samoświadomości czytelniczej dziecka, podpatrywanej przez pośrednika lektury ; Murat Sayim Pasja czytania u dziecka i jego konsekwencje w Betonowym ogrodzie Iana Miewana ; Lidia Urbańczyk Straszyć nie jest łatwo - horror(ki) dla dzieci ; Część II. WSPIERANIE CZYTELNICTWA NAJMŁODSZYCH: Sylwia Borowik Muzeum jako przestrzeń kształtowania kultury czytelniczej młodego odbiorcy (na przykładzie doświadczeń Muzeum w Chorzowie) ; Janina Karoń Czytanie jako aktywność szkolnie skażona - rozwijanie czytelnictwa przez podnoszenie sprawności czytania ; Wanda Matras-Mastalerz Potencjał edukacyjny, socjalizacyjny, wychowawczy i terapeutyczny książki dziecięcej ; Agata Walczak-Niewiadomska Poczytaj mi Tato!, czyli o roli ojca w edukacji czytelniczej dziecka ; Michał Zając Darmowa książka dla nowo narodzonego dziecka: jeden pomysł - wiele realizacji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. A-Instr. (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-103112 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Nauka, Dydaktyka, Praktyka = Science, Didactics, Practice ; 177.)
Bibliografia, netografia przy pracach.
Publikacja dofinansowana ze środków Wydziału Filologicznego Uniwersytetu Łódzkiego oraz Katedry Bibliotekoznawstwa i Informacji Naukowej Uniwersytetu Łódzkiego.
Streszczenie w języku angielskim. Spis treści także w języku angielskim.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. A-Instr. (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-105925 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-02 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Nauka, Dydaktyka, Praktyka = Science, Didactics, Practice ; 163)
ROZDZIAŁY LUB ARTYKUŁY TEJ KSIĄŻKI SKATALOGOWANO POD WŁASNYMI TYTUŁAMI. DOSTĘPNE POD TYTUŁEM PRACY ZBIOROWEJ.
Bibliogr. przy pracach.
Tekst częśc. w jęz. ang. Spis treści równol. pol., ang.
Streszcz. w jęz. ang., pol. przy pracach.
Spis treści równol. w jęz. pol., ang.
Tyt. równol.: In the circle of children's and teenagers' reading culture.
CZ. I DZIECI I MŁODZIEŻ W ŚWIECIE CYFROWYM: Będę pisać o książkach... : książkowa blogosfera i jej młodzi twórcy ; E-book 2.0. : książka w rzeczywistości sieci drugiej generacji i mobilnych technologii ; Inne czytanie i dziecięca literatura (roz)grywalna : od gamebooków do książek rzeczywistości rozszerzonej ; Internetowe Centrum Informacji Multimedialnej czy Kawiarenka Internetowa w szkole? ; CZ. II DZIECI I MŁODZIEŻ W ŚWIECIE CZASOPISM: Prasa dla młodzieży w Polsce po 1989 roku : zarys problematyki ; Zmiany w języku czasopism dla dzieci i młodzieży jako jeden z czynników wpływających na poziom czytelnictwa prasy skierowanej do młodych odbiorców : (na przykładzie "My Little Pony" i "MLP. Equestria Girls") ; CZ. III DZIAŁALNOŚĆ INSTYTUCJONALNA NA RZECZ KULTURY CZYTELNICZEJ DZIECI I MŁODZIEŻY: Centrum Literatury Dziecięcej : aby służyć tym, którzy służą dzieciom ; "Ładne Halo" : łódzkie wydawnictwo niespodzianek ; Rola biblioteki szkolnej w rozwijaniu kompetencji czytelniczych uczniów niesłyszących ; CZ. IV. KULTURA CZYTELNICZA DZIECI I MŁODZIEŻY W UJĘCIU MIĘDZYNARODOWYM: Panorama czytelnictwa młodzieży francuskiej w epoce cyfrowej. Dobre praktyki w zakresie rozwoju kompetencji czytelniczych w Bułgarii.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. A-Instr. (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-103120 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej