Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(1)
Forma i typ
Książki
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(1)
Placówka
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(1)
Autor
Śmiechowska-Petrovskij Emilia
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(1)
Język
polski
(1)
Temat
Czytelnictwo
(1)
Dostęp do oświaty
(1)
Dzieci
(1)
Niewidomi
(1)
Temat: czas
2001-
(1)
Gatunek
Opracowanie
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
1 wynik Filtruj
Książka
W koszyku
(Seria Educatio)
Bibliografia na stronach [367]-379.
Streszczenie w języku angielskim, polskim.
I. ROLA KSIĄŻEK LITERACKICH W ROZWOJU DZIECI MŁODSZYM WIEKU SZKOLNYM: 1. Inicjacja czytelnicza i literacka oraz rola pośrednika w kontekście małego dziecka z książką ; 2. Książki literackie dla dzieci w młodszym wieku szkolnym we współczesnych badaniach pedagogicznych ; 3. Dobór literatury dla dzieci w młodszym wieku - kryteria ; 4. Kryteria doboru utworów literackich dla dzieci w młodszym wieku przez dorosłych pośredników - przegląd badań ; II. ROLA KSIĄŻEK LITERACKICH W ROZWOJU DZIECI NIEWIDOMYCH W MŁODSZYM WIEKU SZKOLNYM: 1. Osoby niewidome - ustalenia terminologiczne ; 2. Specyfika procesów kompensacyjnych w rozwoju dzieci niewidomych ; 3. Procesy poznawcze niewidomych dzieci, rozwój językowy, kompensacja werbalna ; 4. Inicjacja czytelnicza i literacka dzieci niewidomych ; 5. Dodatkowe funkcje kompensacyjne książek literackich istotne dla rozwoju niewidomego dziecka ; III. KSIĄŻKI DLA NIEWIDOMYCH ODBIORCÓW W UJĘCIU DIACHRONICZNYM - FORMA I TREŚĆ: 1. Koncepcje książek dla osób niewidomych ; 2. Cechy formalno-wydawnicze książek dla niewidomych czytelników ; IV. METODOLOGIA BADAŃ WŁASNYCH: 1. Cele badawcze ; 2. Problemy badawcze ; 3. Zmienne i wskaźniki ; 4. Metody gromadzenia i opracowania materiału empirycznego ; 5. Przebieg i obszar badań oraz charakterystyka badanej populacji ; V. OFERTA CZYTELNICZA DLA DZIECI NIEWIDOMYCH W MŁODSZYM WIEKU SZKOLNYM: 1. Wielkość księgozbiorów bibliotek ośrodków szkolno-wychowawczych ; 2. Zawartość księgozbiorów bibliotecznych w książki literackie dla dzieci niewidomych w młodszym wieku szkolnym i tendencje wzrostowe ; 3. Częstotliwość nabytków nowych książek literackich dla niewidomych dzieci w młodszym wieku szkolnym ; 4. Książki literackie dla niewidomych dzieci w młodszym wieku szkolnym - wypożyczenia biblioteczne ; 5. Szkolna oferta książek literackich dla dzieci niewidomych w młodszym wieku szkolnym ; 6. Uwarunkowania tworzenia oferty książek literackich dla dzieci niewidomych przez wydawnictwa i instytucje zajmujące się udostępnianiem materiałów czytelniczych dla osób z dysfunkcją wzroku ; VI. KSIĄŻKI LITERACKIE W PROCESIE INICJACJI CZYTELNICZEJ I KOMUNIKACJI LITERACKIEJ MAŁYCH NIEWIDOMYCH DZIECI. PERSPEKTYWA DOROSŁYCH POŚREDNIKÓW: 1. Wprowadzenie dziecka niewidomego w młodszym wieku szkolnym w świecie kultury ; 2. Forma książki literackiej dla dzieci niewidomych w młodszym wieku szkolnym ; Znaczenie książki literackiej w pracy z dzieckiem niewidomym w młodszym wieku szkolnym ; 4. Funkcje przypisywane książkom literackim w pracy z dzieckiem niewidomym w młodszym wieku szkolnym ; VII. PREFERENCJE LEKTUROWE POŚREDNIKÓW NA RZECZ NIEWIDOMYCH DZIECI: 1. Preferencje formalne - gatunki literackie najczęściej wybierane do pracy z uczniami niewidomymi w młodszym wieku szkolnym ; 2. Preferencje światopoglądowe - koncepcja człowieka i wychowania w książkach literackich dla dzieci niewidomych w młodszym wieku szkolnym ; 3. Preferencje wewnątrztekstowe - kryteria wyboru książek literackich dla dzieci niewidomych w młodszym wieku szkolnym przez nauczycieli, wychowawców i bibliotekarzy ; 4. Preferencje zewnątrztekstowe - kryteria wyboru tekstów literackich dla niewidomych dzieci w młodszym wieku szkolnym ; VIII. UWARUNKOWANIA PREFERENCJI LEKTUROWYCH POŚREDNIKÓW NA RZECZ NIEWIDOMYCH DZIECI: 1. Wybory książkowe pośredników we własnej praktyce lekturowej ; 2. Uwarunkowania pracy analitycznej i interpretacyjnej nad tekstami literackimi dla niewidomych dzieci w młodszym wieku szkolnym ; 3. Stosunek pośredników do czytelnictwa dzieci niewidomych - rozbudzenia zamiłowania do książki/typu literatury i poetów tworzących dla dzieci ; 5. preferencje lekturowe w odniesieniu do książek dziecięcych w doświadczeniach nauczycieli, wychowawców i bibliotekarzy ; IX. KONCEPCJA KSIĄŻKI LITERACKIEJ DLA NIEWIDOMEGO DZIECKA W MŁODSZYM WIEKU SZKOLNYM ; X. WNIOSKI Z ANALIZY WYNIKÓW BADAŃ.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-97193 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej