Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(123)
Forma i typ
Książki
(123)
Publikacje fachowe
(57)
Publikacje dydaktyczne
(28)
Publikacje naukowe
(28)
Poradniki i przewodniki
(3)
Publikacje urzędowe i akty prawne
(2)
Pliki i bazy danych
(1)
Dostępność
dostępne
(109)
wypożyczone
(19)
tylko na miejscu
(4)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(36)
Czytelnia Główna (Sokoła 13)
(4)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(86)
Filia 10 (Podchorążych 1)
(1)
Filia 13 (Iwonicka 38)
(1)
Filia 15 (Lwowska 60)
(5)
Autor
Flisek Aneta
(17)
Florek Ludwik (1946- )
(3)
Ostapowicz Ewa
(3)
Pawlik Kazimierz (1980- )
(3)
Radwański Zbigniew (1924-2012)
(3)
Rotkiewicz Marek
(3)
Słupski Jakub
(3)
Wojciechowska Karolina Maria
(3)
Balicki Adam (1976- )
(2)
Brzezińska Anna (prawnik)
(2)
Brzozowska-Pasieka Monika
(2)
Fischer Iwona
(2)
Kienzler Iwona (1956- )
(2)
Krywan Tomasz
(2)
Kubiak Rafał (prawo)
(2)
Kulesza Cezary
(2)
Liżewski Sławomir
(2)
Mędrala Małgorzata
(2)
Olejniczak Adam
(2)
Perłakowska Ewa
(2)
Starzyński Piotr
(2)
Szocik Krzysztof
(2)
Tyrakowski Sebastian
(2)
Adamiak Barbara (1949- )
(1)
Agopszowicz Antoni (1919-2006)
(1)
Antczak Zbigniew (zarządzanie)
(1)
Antoniak Marcin
(1)
Bagan-Kurluta Katarzyna
(1)
Bajorek Mirosław
(1)
Bar Gabriela
(1)
Baran Krzysztof Wojciech
(1)
Barański Robert
(1)
Barcz Jan (1953- )
(1)
Bartosiewicz Adam (prawnik)
(1)
Bartyzel Adam
(1)
Bałdowski Michał
(1)
Biernacki Przemysław (prawo)
(1)
Biliński Michał (prawo)
(1)
Blicharz Rafał
(1)
Borkowski Janusz
(1)
Borkowski Janusz (1934-2012)
(1)
Borysiak Witold
(1)
Bruszewski Marcin
(1)
Buczkowska Anna
(1)
Bulejak Radosław
(1)
Burzec Marcin
(1)
Bułacińska-Karwat Marta
(1)
Bączyk Mirosław (1950- )
(1)
Będkowski-Kozioł Michał
(1)
Chmaj Marek (1969- )
(1)
Cudowski Bogusław
(1)
Culepa Michał
(1)
Cyrulska Halina
(1)
Czarnecka Marzena
(1)
Czechowicz Ewa
(1)
Czerwonka Leszek
(1)
Dardziński Piotr
(1)
Domagała Michał (1949- )
(1)
Dragańczuk Monika
(1)
Dubois Jacek (1962- )
(1)
Duda Michalina (1976- )
(1)
Federczyk Wojciech
(1)
Flaga-Gieruszyńska Kinga (1973- )
(1)
Gardocki Lech (1944- )
(1)
Garlicki Leszek (1946- )
(1)
Gawrońska-Baran Andrzela
(1)
Gilowska Zyta (1949-2016)
(1)
Glumińska-Pawlic Jadwiga
(1)
Gorgol Andrzej
(1)
Gołaczyński Jacek (1966- )
(1)
Goździewicz Grzegorz (1947- )
(1)
Grabska-Luberadzka Katarzyna
(1)
Grzebyk Piotr
(1)
Grzejdziak Łukasz
(1)
Gręndzińska Joanna
(1)
Gurgul Stanisław
(1)
Góral Zbigniew
(1)
Hadrowicz Edyta
(1)
Hajn Zbigniew
(1)
Hawranek Paweł
(1)
Hayduk-Hawrylak Izabela
(1)
Helin André
(1)
Heliosz Aneta
(1)
Ingelevič-Citak Milena
(1)
Jackowiak Urszula (1937- )
(1)
Jamroży Marcin
(1)
Jankowski Łukasz (radca prawny)
(1)
Jasiakiewicz Marek
(1)
Jasiński Andrzej (oświata)
(1)
Jaśkiewicz Paweł
(1)
Jeżak Jan
(1)
Jędruszczak Anna
(1)
Karpiński Michał (prawnik)
(1)
Katner Wojciech Jan (1950- )
(1)
Kenig-Witkowska Maria Magdalena
(1)
Kidyba Andrzej (1957- )
(1)
Kinelski Grzegorz (1970- )
(1)
Klein Alfred (1921-2001)
(1)
Klimaszewski Michał
(1)
Kochanowski Janusz (1940-2010)
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(15)
2010 - 2019
(83)
2000 - 2009
(23)
1990 - 1999
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(69)
1901-2000
(9)
1989-2000
(8)
1945-1989
(6)
Kraj wydania
Polska
(122)
Język
polski
(118)
niemiecki
(1)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(27)
Prawnicy
(22)
Aplikanci
(4)
Radcy prawni
(4)
Adwokaci
(3)
Biegli rewidenci
(2)
Doradcy podatkowi
(2)
Pracownicy naukowi
(2)
Prokuratorzy
(2)
Przedsiębiorcy
(2)
Sędziowie
(2)
Dyrektorzy instytucji kultury
(1)
Dyrektorzy szkół
(1)
Komornicy sądowi
(1)
Księgowi
(1)
Lekarze
(1)
Menedżerowie
(1)
Notariusze
(1)
Pracodawcy
(1)
Pracownicy
(1)
Pracownicy instytucji kultury
(1)
Przedstawiciele związków zawodowych
(1)
Samorząd terytorialny
(1)
Studenci
(1)
Urzędnicy
(1)
Temat
Prawo
(14)
Prawo pracy
(10)
Instytucje kultury
(7)
Postępowanie administracyjne
(6)
Postępowanie cywilne
(5)
Prawo cywilne
(5)
Nieruchomości
(4)
Opieka społeczna
(4)
Policja
(4)
Prawo podatkowe
(4)
Prawo spółek handlowych
(4)
Ochrona danych osobowych
(3)
Prawo cywilne procesowe
(3)
Prawo karne procesowe
(3)
Prawo międzynarodowe
(3)
Prawo zamówień publicznych
(3)
Ubezpieczenia rodzinne
(3)
Upadłość
(3)
Zamówienia publiczne
(3)
Zarządzanie
(3)
Dane osobowe
(2)
Dowód sądowy
(2)
Nauki ekonomiczne
(2)
Pisma procesowe
(2)
Prawo karne
(2)
Prawo medyczne
(2)
Prawo oświatowe
(2)
Prawo państwowe
(2)
Prawo wspólnotowe europejskie
(2)
Sądownictwo
(2)
Ubezpieczenia społeczne
(2)
Unia Europejska (UE)
(2)
Świadczenia społeczne
(2)
Administracja
(1)
Administracja elektroniczna
(1)
Adwokaci
(1)
Analiza finansowa
(1)
Apelacja
(1)
Aristoteles (384-322 a.C.)
(1)
Audyt wewnętrzny
(1)
Badania naukowe
(1)
Bioetyka
(1)
De lege ferenda
(1)
De lege lata
(1)
Demokracja
(1)
Dobra osobiste
(1)
Dodatkowe wynagrodzenie roczne
(1)
Dotacja
(1)
Dworkin, Ronald M. (1931- )
(1)
E-sądy
(1)
Egzaminy zawodowe
(1)
Elektrownie wiatrowe
(1)
Emerytura
(1)
Energetyka
(1)
Energia elektryczna
(1)
Etyka lekarska
(1)
Farmacja
(1)
Film
(1)
Filozofia prawa
(1)
Finanse przedsiębiorstwa
(1)
Finanse publiczne
(1)
Fuzja przedsiębiorstw
(1)
Gospodarka
(1)
Handel elektroniczny
(1)
Harmonizacja prawa
(1)
Informacja publiczna
(1)
Informacje niejawne
(1)
Informatyzacja
(1)
Instytucje europejskie
(1)
Instytucje nonprofit
(1)
Kant, Immanuel (1724-1804)
(1)
Komornicy sądowi
(1)
Kontrola
(1)
Kontrola finansowa
(1)
Kryminalistyka
(1)
Kryminologia
(1)
Księgi wieczyste
(1)
Marketing elektroniczny
(1)
Medycyna
(1)
NATO
(1)
Nieważność małżeństwa
(1)
Niezawisłość sędziowska
(1)
Notariusze
(1)
Obrót gospodarczy
(1)
Odnawialne źródła energii
(1)
Odpowiedzialność cywilna
(1)
Odpowiedzialność karna
(1)
Odstąpienie od umowy
(1)
Opłaty sądowe
(1)
Organizacja Narodów Zjednoczonych (ONZ)
(1)
Organizacje
(1)
Organizacje międzynarodowe
(1)
Organizacje sportowe
(1)
Orzecznictwo cywilne
(1)
Państwo
(1)
Podatek
(1)
Podatek u źródła
(1)
Podwójne opodatkowanie
(1)
Postępowanie dowodowe
(1)
Postępowanie naprawcze
(1)
Temat: dzieło
Biuletyn Informacji Publicznej
(1)
Temat: czas
2001-
(66)
1901-2000
(3)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(68)
Francja
(1)
Kraje Unii Europejskiej
(1)
Gatunek
Podręcznik
(16)
Ustawa
(11)
Komentarz do ustawy
(10)
Poradnik
(10)
Wzory dokumentów
(10)
Akty prawne
(9)
Monografia
(9)
Rozporządzenie
(9)
Poradniki
(7)
Materiały pomocnicze
(6)
Podręczniki akademickie
(6)
Kompendia i repetytoria
(4)
Podręczniki
(4)
Praca zbiorowa
(4)
Encyklopedie
(2)
Komentarz prawny
(2)
Opracowanie
(2)
Słowniki terminologiczne
(2)
Encyklopedia
(1)
Formularze i druki
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Rozporządzenia
(1)
Słowniki niemiecko-polskie
(1)
Słowniki polskie
(1)
Słowniki rosyjsko-polskie
(1)
Tablice i wzory
(1)
Ćwiczenia i zadania dla szkół wyższych
(1)
Dziedzina i ujęcie
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(71)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(3)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(3)
Zarządzanie i marketing
(2)
Filozofia i etyka
(1)
Historia
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Nauka i badania
(1)
123 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
(Komentarze Kodeksowe)
Bibliografie przy działach. Indeks.
Dla adwokatów, radców prawnych, sędziów i prokuratorów oraz aplikantów zawodów prawniczych, studentów prawa i administracji, pracowników administracji publicznej.
Komentarz autorstwa prof. Janusza Borkowskiego oraz prof. Barbary Adamiak to jeden z najbardziej znanych i cenionych na rynku jednotomowych komentarzy do KPA. Stanowi on nieodzowną pomoc w rozwiązywaniu problemów administracyjnych. W Komentarzu przedstawiono problemy procedury administracyjnej pod kątem potrzeb praktyków. W aktualnym, osiemnastym już wydaniu komentarza czytelnik może się zapoznać z nowymi poglądami doktryny, najnowszą literaturą przedmiotu i orzecznictwem - zarówno dotyczącym prawa polskiego, jak i europejskiego.
Kodeks postępowania administracyjnego ; Dział I. Przepisy ogólne ; R. 1. Zakres obowiązywania, Art. 1-5 ; R. 2. Zasady ogólne, Wprowadzenie, Art. 6-16 ; R. 3. Organy wyższego stopnia i organy naczelne, Art. 17-18 ; R. 4. Właściwość organów, Art. 19-23 ; R. 5. Wyłączenie pracownika oraz organu, Art. 24-27a ; R. 6. Strona, Art. 28-34 ; R. 7. Załatwianie spraw, Wprowadzenie, Art. 35-38 ; R. 8. Doręczenia, Art. 39-49b ; R. 9. Wezwania, Art. 50-56 ; R. 10. Terminy, Art. 57-60 ; Dział II. Postępowanie ; R. 1. Wszczęcie postępowania, Art. 61-66 ; R. 2. Metryki, protokoły i adnotacje, Art. 66a-72 ; R. 3. Udostępnianie akt, Art. 73-74a ; R. 4. Dowody, Wprowadzenie, Art. 75-88a ; R. 5. Rozprawa, Art. 89-96 ; R. 5a. Mediacja, Art. 96a-96n ; R. 6. Zawieszenie postępowania, Art. 97-103 ; R. 7. Decyzje, Art. 104-113 ; R. 8. Ugoda, Art. 114-122 ; R. 8a. Milczące załatwienie sprawy, Wprowadzenie, Art. 122a-122h ; R. 9. Postanowienia, Art. 123-126 ; R. 10. Odwołania, Wprowadzenie, Art. 127-140 ; R. 11. Zażalenia, Art. 141-144 ; R. 12. Wznowienie postępowania, Wprowadzenie, Art. 145-153 ; R. 13. Uchylenie, zmiana oraz stwierdzenie nieważności decyzji, Art. 154-163a ; R. 14. Postępowanie uproszczone, Art. 163b-163g ; Dział III. Przepisy szczególne w sprawach ubezpieczeń społecznych, Art. 164-181 ; Dział IV. Udział prokuratora, Wprowadzenie, Art. 182-189 ; Dział IVA. Administracyjne kary pieniężne, Art. 189a-189k ; Dział V. (uchylony), Art. 190-195 ; Dział VI. (uchylony), Art. 196-216 ; Dział VII. Wydawanie zaświadczeń, Wprowadzenie, Art. 217-220 ; Dział VIII. Skargi i wnioski, Wprowadzenie ; R 1. Postanowienia ogólne, Art. 221-226a ; R. 2. Skargi, Art. 227-240 ; R. 3. Wnioski, Art. 241-247 ; R. 4. Udział prasy i organizacji społecznych, Art. 248-252 ; R. 5. Przyjmowanie skarg i wniosków, Art. 253-256 ; R. 6. Nadzór i kontrola, Art. 257-260 ; Dział VIIIA. Europejska współpraca administracyjna, Art. 260a-260g ; Dział IX. Opłaty i koszty postępowania, Art. 261-267 ; Dział X. Przepisy końcowe, Art. 268-269.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-111675 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-76531 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Beck Info Biznes)
Na okładce: Cele i kryteria prowadzenia kontroli, zasady postępowania kontrolnego, prawa i obowiązki uczestników kontroli [...].
Bibliografia na stronach 293-296.
1. Regulacja przed i po wejściu w życie ustawy z 15.7.2011 r. o kontroli w administracji rządowej ; 2. Czym jest nadzór i kontrola ; 3. Rodzaje kontroli ; 4. ABC kontroli - pojęcia, które warto znać ; 5. Zakres ustawy UoKwAR ; 6. Uczestnicy postępowania kontrolnego ; 7. Cele prowadzenia kontroli ; 8. Kryteria prowadzenia kontroli ; 9. Zasady postępowania kontrolnego ; 10. Prawa i obowiązki uczestników postępowania kontrolnego ; 11. Tryby przeprowadzania kontroli ; 12. Dokumentacja kontroli ; 13. Podstawy prawne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-106883 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Vademecum zamawiającego / pod redakcją Andrzeli Gawrońskiej-Baran ; [autorzy M. Bajorek i 12 innych]. - Stan prawny: luty 2017. - Warszawa : Wydawnictwo C. H. Beck, 2017. - XX, 423 strony ; 24 cm + 1 dysk optyczny (CD-ROM).
Nazwy autorów na okładce i stronie redakcyjnej. Na okładce logo portalu internetowego Legalis Administracja.
Wykaz aktów prawnych przy rozdziałach.
R. I. Stanowisko kierownika zamawiającego, specjalisty ds. zamówieńpublicznych (Michał Culepa) 1. Charakterystyka stanowiska i wymagania kwalifikacyjne ; 2. Podstawa zatrudnienia - stosunek pracy ; 3. Uregulowania prawne stosunku pracy w zależności do rodzaju jednostki zamawiającej ; 4. Jednostki spoza sektora finansów publicznych 4. Realizacja obowiązków zamawiającego ; R. II. Odpowiedzialność za udzielanie zamówień publicznych(Piotr Walczak): 1. Pojęcie odpowiedzialności. Reżimy odpowiedzialności ; 2. Odpowiedzialność zamawiającego na gruncie ZamPublU ; 3. Odpowiedzialność za naruszenie dyscypliny finansów publicznych ; 4. Inne reżimy odpowiedzialności ; R. III. Organizacja wewnętrzna udzielania zamówień i sprawozdawczość(Andrzela Gawrońska-Baran): 1. Regulamin udzielania zamówień publicznych o wartości nieprzekraczającej 30 000 euro ; 2. Regulamin udzielania zamówień publicznych o wartości przekraczającej 30 000 euro ; 3. Plany zamówień publicznych ; 4. Rejestr zamówień publicznych ; 5. Rejestr składanych ofert 6. Rozeznanie cenowe rynku ; 7. Ustalenie wartości zamówienia ; 8. Obowiązek sporządzenia sprawozdania rocznego o udzielonych zamówieniach ; R. IV. Komisja przetargowa (Mirosława Bajorek): 1. Istota komisji przetargowej ; 2. Obowiązek i uprawnienie do powoływania komisji ; 3. Charakter komisji ; 4. Czynności komisji przetargowej ; 5. Czynności komisji w przygotowaniu postępowania ; 6. Skład, organizacja i tryb pracy komisji ; 7. Biegli ; 8. Odpowiedzialność członków komisji ; 9. Wzór regulaminu komisji przetargowej ; 10. Powołanie komisji przetargowej ; R. V. Przygotowanie dokumentacji do postępowania o udzielenie zamówienia publicznego (Andrzela Gawrońska-Baran): 1. Ogłoszenia dotyczące zamówień publicznych ; 2. Specyfikacja istotnych warunków zamówienia ; 3. Oświadczenie „własne” wykonawcy ; 4. Jednolity Europejski Dokument Zamówienia (JEDZ) –obowiązki zamawiającego ; R. VI. Opis przedmiotu zamówienia (Magdalena Zadora-Redźko) 1. Wymagania ogólne ; 2. Szczegółowe zasady dokonywania opisu przedmiotu zamówienia ; R. VII. Weryfikacja podmiotowa wykonawców (Agata Hryc-Ląd): 1. Warunki udziału w postępowaniu i sposób ich potwierdzania ; 2. Obowiązki zamawiającego dotyczące wykluczenia wykonawcy ; 3. Ocena wykonawcy polegającego na zasobach podmiotów trzecich ; R. VIII. Ocena ofert (Agata Smerd): 1. Wprowadzenie ; 2. Pojęcie oferty ; 3. Składanie i otwarcie ofert oraz obowiązki z tym związane ; R. IX. Obowiązki informacyjne zamawiającego w toku postępowania(Bożenia Strzelecka): 1. Zawiadomienie o przedłużeniu terminu składania ofert ; 2. Wezwanie do złożenia oświadczeń lub dokumentów 3. Wezwanie do uzupełniania oświadczeń, dokumentów i pełnomocnictw lub wyjaśniania oświadczeń lub dokumentów 4. Informacja o wynikach oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu i otrzymanych ocenach 5. Zawiadomienie o wykonawcach, którzy zostali wykluczeni z postępowaniao udzielenie zamówienia publicznego 6. Zawiadomienie o wykonawcach, których oferty zostały odrzucone 7. Zawiadomienie o wyborze najkorzystniejszej oferty 8. Zawiadomienie o zatrzymaniu wadium 9. Przedłużenie terminu związania ofertą ; R. X. Podwykonawstwo (Agata Hryc-Ląd ): 1. Okoliczności uzasadniające ograniczenie podwykonawstwa ; 2. Podwykonawca a podmiot trzeci ; 3. Weryfikacja podwykonawców w toku postępowania i w trakcie realizacji zamówienia ; R. XI. Umowa w sprawie zamówienia publicznego i umowa ramowa(Arkadiusz Szyszkowski): 1. Charakter prawny umowy ; 2. Treść umowy ; 3. Wezwanie do zawarcia umowy ; 4. Umowa a podwykonawstwo ; 5. Zasady zmiany umowy i umowy ramowej ; 6. Zasady odstąpienia od umowy ; 7. Zabezpieczenie należytego wykonania umowy ; 8. Umowa ramowa 9. Przykładowa umowa na usługę sprzątania ; R. XII. Dokumentacja postępowania i zasady jej udostępniania (GrażynaTruszczyńska): 1. Protokół postępowania ; 2. Protokół z wizji lokalnej ; 3. Zasady udostępniania protokołu postępowania i załączników do niego ; 4. Protokół z udostępnienia do wglądu dokumentacji postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ; 5. Przechowywanie dokumentacji postępowania o udzielenie zamówienia ; R. XIII. Kontrola udzielania zamówień publicznych (Emilia Garbala,Piotr Walczak ): 1. Uwagi wprowadzające ; 2. Kryteria kontroli ; 3. Zgodność z prawem ; 4. Kontrola a nadzór ; 5. Kontrola regionalnych izb obrachunkowych ; 6. Kontrola Najwyższej Izby Kontroli ; 7. Kontrola zamówień publicznych przez organy kontroli skarbowej ; 8. Kontrola Prezesa UZP ; R. XIV. Środki ochrony prawnej (Martyna Lubieniecka): 1. Rodzaje środków ochrony prawnej i możliwości wniesienia odwołania ; 2. Zawiadomienie wykonawców przez zamawiającego o wniesieniu odwołania doPrezesa KIO i wezwanie do przystąpienia ; 3. Odpowiedź zamawiającego na odwołanie ; 4. Uwzględnienie przez zamawiającego w całości zarzutów zawartychw odwołaniu ; 5. Uwzględnienie przez zamawiającego w części zarzutów zawartychw odwołaniu ; 6. Umorzenie postępowania odwoławczego i powtórzenie czynności zgodniez żądaniem zawartym w odwołaniu ; 7. Procedura sanacyjna w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego ; 8. Informacja do zamawiającego o czynności niezgodnej z ustawą ; 9. Odpowiedź zamawiającego na skargę ; 10. Wniosek o uchylenie zakazu zawarcia umowy .
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-110897 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
(Beck Info Biznes : praktyczna strona prawa.)
(Sektor Publiczny w Praktyce)
Zawiera także teksty aktów prawnych.
Podstawa prawna przy rozdziałach.
Typy i rodzaje szkół ; Sieć szkół podstawowych na podstawie przepisów ustawy o systemie oswiaty ; Sieć szkół ponadgimnazjalnych na podstawie przepisów ustawy o systemie oświaty ; Sieć szkół według ustawy - Przepisy wprowadzające ustawę - Prawo oświatowe ; Rekrutacja uczniów do publicznych jednostek oświatowych po reformie ; Arkusz organizacji ; Reforma oświaty a sytuacja kadrowa ; Pytania i odpowiedzi ; Akty prawne.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-105254 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Finansowanie działalności kulturalnej / Robert Barański. - Stan prawny: listopad 2014. - Warszawa : Wydawnictwo C. H. Beck, 2014. - XIV, 329 s. ; 24 cm.
(Beck Info Biznes)
(Sektor Publiczny w Praktyce)
Temat
Gatunek
I. UWARUNKOWANIA PRAWNE FUNKCJONOWANIA INSTYTUCJI KULTURY W POLSCE, PODZIAŁ INSTYTUCJI DZIAŁAJĄCYCH W OBSZARZE KULTURY I ICH SPECYFIKA W KONTEKŚCIE POZYSKIWANIA ŚRODKÓW FINANSOWYCH: 1. Wprowadzenie, 2. Podział instytucji kultury, 3. Organizacja instytucji kultury, 4. Ustawa o muzeach, 5. Ustawa o bibliotekach, 6. Podstawowe akty prawne ; II. ORGANIZACJE POZARZĄDOWE W OBSZARZE KULTURY: 1. Wprowadzenie, 2. Fundacja czy stowarzyszenie, 3. Zakładanie organizacji pozarządowych, 4. Procedury rejestracyjne, 5. Źródła finansowana ; III. FINANSOWANIE INSTYTUCJI KULTURY ZE ŚRODKÓW KRAJOWYCH: 1. Wprowadzenie, 2. Dotacje podmiotowe, 3. Dotacje celowe z budżetu organizatora na rzecz samorządowej instytucji kultury, 4. Dotacje celowe z budżetu JST na rzecz państwowych instytucji kultury, 5. Realizacja zadań publicznych, 6. Programy Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego: 6.1. Program "Wydarzenia artystyczne", 6.2. Priorytet Promocja kultury polskiej za granicą, 6.3. Program "Kolekcje", 6.4. Program "Promocja literatury i czytelnictwa", 6.5. Program "Edukacja", 6.6. Program "Obserwatorium kultury", 6.7. Program "Dziedzictwo kulturowe", 6.8. Program "Rozwój infrastruktury kultury" ; IV. FINANSOWANIE INSTYTUCJI KULTURY ZE ŚRODKÓW MIĘDZYNARODOWYCH: 1. Wstęp, 2. Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko 2014-2020, 3. Regionalne Programy Operacyjne: 3.1. Regionalny Program Operacyjny Województwa Śląskiego 2007-2013, 3.2. Regionalny Program Operacyjny Województwa Podlaskiego 2014-2020, 3.3. Regionalny Program Operacyjny Województwa Łódzkiego 2014-2020, 3.4. Regionalny Program Operacyjny Województwa Mazowieckiego 2014-2020, 4. Program Europejska Współpraca Terytorialna: 4.1. Program Współpracy Transgranicznej Rzeczpospolita Polska - Republika Słowacka 2014-2020, 4.2. Program Współpracy Transgranicznej Republika Czeska - Rzeczpospolita Polska 2014-2020, 4.3. Program Współpracy INTERREG Polska - Saksonia 2014-2020, 4.4. Program Współpracy Region Morza Bałtyckiego 2014-2020, 4.5. Program Współpracy Europa Środkowa 2020, 5. Program Kreatywna Europa ; V. POZYSKIWANIE SPONSORÓW PRYWATNYCH: 1. Wprowadzenie, 2. Określenie potrzeb własnej instytucji (organizacji), 3. Plan współpracy ze sponsorami, 4. Wybór odpowiedniej firmy sponsorującej, 5. Zasada obopólnych korzyści, 6. Oferta skierowana do potencjalnego sponsora, 7. Błędy w kontaktach ze sponsorami, 8. Umowa ze sponsorem ; VI. PLANOWANIE STRATEGICZNE W INSTYTUCJACH KULTURY W KONTEKŚCIE POZYSKIWANIA DOFINANSOWANIA ZEWNĘTRZNEGO: 1. Wprowadzenie, 2. Zespół opracowujący strategię, 3. Misja i wizja instytucji (organizacji), 4. Diagnoza sytuacji bieżącej instytucji (organizacji) i potencjału zewnętrznego, 5. Kluczowe obszary strategiczne, 6. Wyznaczanie celów strategicznych i operacyjnych, 7. Wdrażanie strategii rozwoju, 8. Analiza ryzyka niepowodzenia strategii, 9. Monitoring i ewaluacja strategii rozwoju ; VII. PRACA NAD PROJEKTEM W INSTYTUCJACH KULTURY: 1. Przygotowanie projektu, 2. Przygotowanie do planowania projektu, 3. Problem, który projekt zamierza rozwiązać, 4. Cele projektu, 5. Rezultaty projektu, 6. Grupa odbiorców (beneficjentów projektu), 7. Harmonogram realizacji projektu, 8. Budżet projektu, 9. Zobowiązania wynikające z realizacji projektu, 10. Pracownicy w projekcie, 11. Infrastruktura projektu, 12. Wkład własny, 13. Studium wykonalności projektu, 14. Innowacyjność projektu, 15. Wartość dodana projektu, 16. Matryca logiczna projektu, 17. Elementy zarządzania projektem, 18. Sprawozdanie merytoryczne, 19. Monitoring projektu, 20. Ewaluacja projektu, 21. Kontrola grantodawcy, 22. Biznes plan w konkursach dotacyjnych ; VIII. PROJEKTY PARTNERSKIE ; IX. PRZYGOTOWANIE DOKUMENTACJI APLIKACYJNEJ DO KONKURSÓW DOTACYJNYCH I PROCEDURY KONKURSOWE ; X. PYTANIA I ODPOWIEDZI: 1. Sposób rozliczania dotacji podmiotowej instytucji kultury, 2. Przeznaczenie i wykorzystanie dotacji podmiotowej dla instytucji kultury, 3. Wsparcie finansowe JST dla państwowej szkoły muzycznej, 4. Wysokość dotacji podmiotowej dla gminnej instytucji kultury, 5. Przeznaczenie dotacji podmiotowej otrzymanej przez instytucję kultury od organizatora ; XI. ORZECZNICTWO: 1. Sposoby finansowania instytucji kultury przez organizatora kultury, 2. Organ właściwy do ustalenia wysokości rocznej dotacji podmiotowej dla samorządowej instytucji kultury, 3. Wielkość dotacji dla instytucji kultury, 4. Rada gminy nie ma uprawnień do pokrywania strat poniesionych przez instytucje kultury, 5. Wielkość dotacji dla instytucji kultury.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-102172 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Zarys Prawa)
Indeks.
Karta Praw Podstawowych. Znaczenie dla umocnienia ochrony jednostki w UE ; Konsekwencje przystąpienia UE do EKPCz dla umocnienia ochrony jednostki w UE i dla umocnienia europejskiego systemu ochrony praw człowieka ; Raporty krajowe.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-93445 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prawo Sądowe)
Książka zawiera kartę zdrapkę umożliwiającą bezpłatny dostęp on-line do wersji ujednoliconych: KC, KPC, PrNot, KWU, KSCU.
Bibliografia na stronach XIX-XXV. Indeks.
Cz. I. KOMENTARZ PRAKTYCZNY ; R. 1. KSIĘGA WIECZYSTA ; R. 2. POSTĘPOWANIE WIECZYSTOKSIĘGOWE: 1. Charakter prawny postępowania o wpis w księdze wieczystej ; 2. Sposoby wszczęcia postępowania o wpis w księdze wieczystej ; 3. Charakter prawny wpisu w księdze wieczystej ; 4. Zaskarżalność wpisu i postanowienia o oddaleniu wniosku o wpis ; 5. Prawomocność wpisu i postanowienia o oddaleniu wniosku o wpis ; R. 3. WNIOSEK O WPIS W KSIĘDZE WIECZYSTEJ: 1. Sposób złożenia wniosku wieczystoksięgowego ; 2. Wymogi formalne wniosku wieczysto księgowego ; 3. Wymogi fiskalne wniosku wieczystoksięgowego ; R. 4. ZŁOŻENIE WNIOSKU O WPIS ZA POŚREDNICTWEM SYSTEMU TELEINFORMATYCZNEGO: 1. System teleinformatyczny do składania wniosków o wpis ; 2. Podmioty zobowiązane do składania wniosku za pośrednictwem systemu teleinformatycznego: Uwagi ogólne ; Notariusze ; Komornicy ; Naczelnicy urzędów skarbowych ; 3. Elementy wniosku o wpis składanego w systemie teleinformatycznym ; 4. Skutki prawne złożenia wniosku w systemie teleinformatycznym ; 5. Poprawienie, sprostowanie lub uzupełnienie wniosku o wpis złożonego w systemie teleinformatycznym ; 6. Zawiadomienie o wpisie ; R. 5. WNIOSKI I WPISY W POSZCZEGÓLNYCH DZIAŁACH KSIĘGI WIECZYSTEJ: 1. Założenie księgi wieczystej: Uwagi ogólne ; Założenie księgi wieczystej dla nieruchomości, dla której dotychczas nie była prowadzona księga wieczysta ; Założenie księgi wieczystej w wyniku odłączenia części nieruchomości z istniejącej księgi wieczystej i założenia nowej księgi wieczystej ; Przyłączenie do istniejącej księgi wieczystej części nieruchomości, dla której nie była prowadzona księga wieczysta ; Przyłączenie do istniejącej księgi wieczystej części nieruchomości odłączonej od innej księgi wieczystej ; Odłączenie części nieruchomości i przyłączenie jej do księgi wieczystej prowadzonej dla spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu ; 2. Wpisy w dziale I-O ; 3. Wpisy w dziale I-Sp ; 4. Wpisy w dziale II ; 5. Wpisy w dziale III ; 6. Wpisy w dziale IV ; R. 6. OPŁATY SĄDOWE ZA ZAŁOŻENIE KSIĘGI WIECZYSTEJ ORAZ ZA WPIS W POSZCZEGÓLNYCH DZIAŁACH KSIĘGI WIECZYSTEJ: 1. Koszty sądowe w sprawach cywilnych w ogólności ; 2. Koszty sądowe w postępowaniu wieczysto księgowym: Uwagi ogólne ; Notariusz jako płatnik ; Opłaty sądowe za założenie księgi wieczystej: - Uwagi ogólne ; -Założenie księgi wieczystej w wyniku odłączenia części nieruchomości z istniejącej księgi wieczystej i założenia nowej księgi wieczystej ; -Przyłączenie do istniejącej księgi wieczystej części nieruchomości, dla której nie była prowadzona księga wieczysta ; -Przyłączenie do istniejącej księgi wieczystej części nieruchomości odłączonej od innej księgi wieczystej ; -Odłączenie części nieruchomości i przyłączenie jej do księgi wieczystej prowadzonej dla spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu ; Opłaty sądowe za wpis w dziale I-O ; Opłaty sądowe za wpis w dziale I-Sp ; Opłaty sądowe za wpis w dziale II ; Opłaty sądowe za wpis w dziale III ; Opłaty sądowe za wpis w dziale IV ; Cz. II. WNIOSEK O WPIS W SYSTEMIE TELEINFORMATYCZNYM - WZÓR WYPEŁNIENIA ; R. 1. SYSTEM TELEINFORMATYCZNY ; R. 2. PRZYGOTOWANIE WNIOSKU O WPIS: 1. Uwagi ogólne ; 2. Etapy wypełniania wniosku o wpis ; 3. Walidacja wniosku ; 4. Kopiowanie wnioskodawców, uczestników postępowania, pełnomocników, przedstawicieli ustawowych ; R. 3. TWORZENIE I WYPEŁNIANIE WNIOSKU: 1. Uwagi ogólne ; 2. Nagłówek ; 3. Dane aktu notarialnego ; 4. Dane o opłacie za wniosek ; 5. Dane wnioskodawców ; 6. Dane uczestników postępowania ; 7. Żądania wniosku: Uwagi ogólne ; Żądanie założenia księgi wieczystej ; Założenie KW w wyniku odłączenia z jednej lub kilku KW ; Odłączenie części lub całości nieruchomości i przyłączenia do istniejącej KW ; Założenie księgi wieczystej w wyniku wyodrębnienia lokalu ; Przekształcenie prawa ujawnionego w KW w inne prawo/oddanie gruntu w użytkowanie wieczyste ; 8. Wpis/zmiana/wykreślenie wpisów współobciążających więcej niż jedną KW oraz wpis/zmiana/wykreślenie wpisów dla nieruchomości wspólnej, z której wyodrębniono lokale ; 9. Wpis/zmiana/wykreślenie w księdze istniejącej ; R. 4. WYKAZ DOKUMENTÓW ; R. 5. SKŁADANIE WNIOSKU.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-105001 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.15-34 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Procedury udzielania świadczeń z pomocy społecznej : wzory decyzji z wyjaśnieniami / Anna Brzezińska. - Stan prawny: czerwiec 2016. - Warszawa : Wydawnictwo C. H. Beck, 2016. - XXIV, 355 s. ; 24 cm + dysk optyczny (CD-ROM).
(Sektor Publiczny w Praktyce)
Pomoc społeczna jako zadanie samorządu terytorialnego ; Procedura postępowania w sprawach o udzielenie świadczeń pieniężnych z pomocy społecznej ; Procedura postępowania w sprawie o udzielenie świadczeń niepieniężnych z pomocy społecznej ; Ogólne zasady postępowania w sprawach z zakresu pomocy społecznej ; Środki zaskarżenia w postępowaniu administracyjnym o udzielenie pomocy społecznej ; Tryb postępowania i przesłanki wzruszenia ostatecznej decyzji administracyjnej ; Procedura postępowania w sprawie nienależnie pobranych świadczeń ;
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-104071 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Ustawa "Za życiem" oraz inne zmiany w pomocy społecznej 2017 / Anna Brzezińska. - Stan prawny luty 2017. - Warszawa : Wydawnictwo C. H. Beck, 2017. - XIX, [1], 205 stron ; 24 cm + dysk optyczny (CD-ROM).
(Beck Info Biznes : praktyczna strona prawa)
(Sektor Publiczny w Praktyce)
Zawiera także teksty aktów prawnych.
Podstawa prawna przy rozdziałach.
Zawiera także teksty aktów prawnych.
Wsparcie kobiet w ciąży i rodzin z programu "Za życiem" ; Świadczenia dla osób i rodzin z ustawy i programu "Za życiem" przyznawane w ośrodku pomocy społecznej ; Zmiany w ustawie o pomocy społecznej ; Akty prawne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-105109 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Dostęp do informacji publicznej w instytucjach kultury / Monika Brzozowska-Pasieka, Kazimierz Pawlik. - Stan prawny: luty 2019. - Warszawa : Wydawnictwo C. H. Beck, 2019. - XVI, 147 stron ; 24 cm + 1 płyta CD-ROM.
(Sektor Publiczny w Praktyce. Instytucje Kultury)
R. I. INSTYTUCJA KULTURY JAKO PODMIOT ZOBOWIĄZANY DO UDOSTĘPNIANIA INFORMACJI (Monika Brzozowska-Pasieka): 1. Wykonywanie zadań publicznych przez instytucje kultury ; 2. Instytucja kultury posiadająca informację publiczną jako podmiot zobowiązany ; R. II. POJĘCIE I ZAKRES INFORMACJI PUBLICZNEJ PRZY UWZGLĘDNIENIU SPECYFICZNYCH INFORMACJI ZWIĄZANYCH Z DZIAŁALNOŚCIĄ KULTURALNĄ (Kazimierz Pawlik): 1. Ustawowa definicja informacji publicznej ; 2. Potrzeba rozróżnienia pomiędzy informacją publiczną a jej nośnikiem ; 3. Dokument urzędowy, wewnętrzny i prywatny ; 4. Informacje dotyczące funkcjonowania instytucji kultury ; 5. Umowy zawierane przez instytucje kultury ; 6. Dokumenty pracownicze ; R. III. PROCEDURA WNIOSKOWEGO DOSTĘPU DO INFORMACJI PUBLICZNEJ W INSTYTUCJI KULTURY (Kazimierz Pawlik), 1. Zastosowanie przepisów ustawy ; 2. Forma wniosku i warunki powstania obowiązku rozpatrzenia wniosku przez instytucję kultury ; 3. Kwalifikacja informacji jako informacji publicznej ; 4. Ocena warunku dysponowania informacją, przez instytucję kultury i jej ewentualnego, wcześniejszego upublicznienia ; 5. Informacja publiczna przetworzona a informacja prosta ; 6. Koszty udostępnienia informacji ; 7. Forma i tryb udostępnienia informacji publicznej ; R. IV. OGRANICZENIA PRAWA DO INFORMACJI PUBLICZNEJ REALIZOWANEGO W TRYBIE WNIOSKOWYM (Monika Brzozowska-Pasieka, Kazimierz Pawlik): 1. Przesłanki odmowy udostępnienia informacji przez instytucję kultury ; 2. Ochrona informacji niejawnych oraz innych tajemnic ustawowo chronionych ; 3. Ochrona prywatności osoby fizycznej ; 4. Ochrona tajemnicy przedsiębiorcy ; 5. Anonimizacja fragmentów nośnika informacji ; 6. Decyzja o odmowie udostępnienia informacji ; 7. Ochrona danych osobowych a dostęp do informacji publicznej: Dane osobowe w instytucji kultury w kontekście informacji publicznej - problematyka RODO ; Dane osobowe w świetle definicji wskazanej w RODO ; 8. Pracownicze dane osobowe (wizerunek, dane służbowe, wynagrodzenie pracownika instytucji kultury) i ich rozpowszechnianie w świetle ustawy o dostępie do informacji publicznej: Funkcjonariusz publiczny, osoba pełniąca funkcje publiczne, pracownik pionu pomocniczego instytucji kultury w rozumieniu ustawy o dostępie do informacji publicznej ; Dane pracownicze personelu pomocniczego instytucji kultury jako dane osobowe a możliwość ich rozpowszechniania w świetle ustawy o dostępie do informacji publicznej ; R. V. UDZIAŁ INSTYTUCJI KULTURY W SPORZE DOTYCZĄCYM DOSTĘPU DO INFORMACJI PUBLICZNEJ (Kazimierz Pawlik ): 1. Instytucja kultury w postępowaniu odwoławczym od decyzji o odmowie udostępnienia informacji ; 2. Instytucja kultury w postępowaniu ze skargi w przedmiocie udostępnienia informacji ; 3. Instytucja kultury w postępowaniu ze skargi na decyzję odmawiającą udostępnienia informacji ; R. VI. ODPOWIEDZIALNOŚĆ ZA NIEUDOSTĘPNIENIE INFORMACJI ORAZ ZA BEZPRAWNE UDOSTĘPNIENIE INFORMACJI PODLEGAJĄCEJ OGRANICZENIU (Kazimierz Pawlik): 1. Odpowiedzialność karna za nieudostępnienie informacji: Ustalenie osoby odpowiedzialnej ; Przedmiot odpowiedzialności ; Okoliczności wpływające na odpowiedzialność ; Zagrożenie karne ; 2. Inne rodzaje odpowiedzialności: Odpowiedzialność o charakterze pracowniczym ; Odpowiedzialność stosowana w procedurze sądowo administracyjnej ; 3. Odpowiedzialność za bezprawne ujawnienie informacji podlegającej ograniczeniu ; R. VII. PROCEDURA BEZWNIOSKOWEGO DOSTĘPU DO INFORMACJI PUBLICZNEJ (Monika Brzozowska-Pasieka): 1. Obowiązek prowadzenia BIP przez instytucje kultury ; 2. Wymagane treści umieszczane proaktywnie przez instytucję kultury ; 3. Informacja sektora publicznego w instytucji kultury - pojęcie i podmioty zobligowane: Bezwnioskowe udostępnienie informacji do ponownego wykorzystania ; Ograniczenia w bezwnioskowym udostępnianiu informacji sektora publicznego ; R. VIII. WZORY: 1. Wzór pisma przewodniego w sprawie udostępnienia informacji publicznej ; 2. Wzór notatki służbowej z przyjęcia wniosku o udostępnienie informacji publicznej ; 3. Wzór notatki służbowej dokumentującej udostępnienie informacji ; 4. Wzór pisma informującego o dostępności informacji w BIP ; 5. Wzór pisma zawiadamiającego o braku informacji ; 6. Wzór powiadomienia o terminie udostępnienia informacji ; 7. Wzór pisma informującego o zastosowaniu przepisów odrębnych ; 8. Wzór pisma informującego o zakwalifikowaniu informacji jako niepublicznej ; 9. Wzór powiadomienia o braku możliwości udostępnienia w formie wskazanej we wniosku ; 10. Wzór pisma informującego o konieczności poniesienia dodatkowych kosztów ; 11. Wzór pisma informującego o zakwalifikowaniu informacji jako przetworzonej oraz wezwanie do wskazania szczególnie uzasadnionego interesu publicznego ; 12. Wzór wezwania do usunięcia braków formalnych pisma zawierającego wniosek o udostępnienie informacji publicznej ; 13. Zawiadomienie o pozostawieniu wniosku bez rozpoznania ; 14. Wzór decyzji o odmowie udostępnienia informacji publicznej ze względu na tajemnicę przedsiębiorcy ; 15. Wzór decyzji o odmowie udostępnienia informacji publicznej przetworzonej ; 16. Wzór decyzji instytucji kultury o umorzeniu postępowania w sprawie dostępu do informacji publicznej ; 17. Wzór decyzji instytucji kultury wydanej w wyniku ponownego rozpoznania sprawy o dostęp do informacji publicznej ; 18. Wzór pisma przewodniego przekazującego skargę na bezczynność w udostępnieniu informacji publicznej ; 19. Wzór pisma przewodniego przekazującego skargę na decyzję wydaną w postępowaniu o udostępnieniu informacji publicznej ; 20. Odpowiedź instytucji kultury na wniosek o nałożenie grzywny.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-107372 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Podręczniki Prawnicze)
Indeks.
Dla studentów i absolwentów prawa, administracji, europeistyki oraz kierunków ekonomicznych, a także dla doradców podatkowych.
I. Pojęcie i charakter podatku jako dochodu publicznego ; II. Standardy polskiego prawa podatkowego ; III. Ordynacja podatkowa - część materialna ; IV. Ordynacja podatkowa - część procesowa ; V. Inne rodzaje postępowań w sprawach podatkowych ; VI. Pośrednie podatki państwowe ; VII. Bezpośrednie podatki państwowe ; VIII. Podatki samorządowe ; IX. Międzynarodowe prawo podatkowe ; X. Prawo podatkowe Unii Europejskiej ; XI. Parapodatki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-336 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Beck Info Biznes)
Zawiera także teksty aktów prawnych.
Przepisy prawa pracy w instytucjach kultury ; Kadra zarządzająca instytucjami kultury ; Kwalifikacje i dodatkowe obowiązki pracowników instytucji kultury ; Zatrudnianie i zwalnianie pracowników ; Wynagradzanie pracowników instytucji kultury ; Dokumentacja kadrowa ; Czas pracy ; Urlopy wypoczynkowe i inne rodzaje usprawiedliwionej nieobecności w pracy ; Zakładowy fundusz świadczeń socjalnych w instytucjach kultury ; Odpowiedzialność pracowników instytucji kultury ; Akty prawne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. A-Księg. (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Duże Komentarze Becka)
Bibliografia na stronach XXV-XXVI. Indeks.
Dla przedstawicieli zawodów prawniczych, przedsiębiorstw energetycznych, odbiorców paliw i energii, pracowników organów adminimistracji.
1. PRAWO ENERGETYCZNE: R. 1. Przepisy ogólne, Art. 1-4j ; R. 2. Dostarczanie paliw i energii, Art. 5-11f ; R. 2a. (uchylony), Art. 11g-11l ; R. 2b. Przesyłanie dwutlenku węgla, Art. 11m-11s ; R. 3. Polityka energetyczna, Art. 12-20 ; R. 3a. (uchylony), Art. 20a-20gc ; R. 3b. (uchylony), Art. 20h-20zd ; R. 4. Organ do spraw regulacji gospodarki paliwami i energią, Art. 21-31 ; R. 4a. Koordynator do spraw negocjacji, Art. 31a-31f ; R. 5. Koncesje, rejestry i taryfy, Art. 32-50a ; R. 6. Urządzenia, instalacje, sieci i ich eksploatacja, Art. 51-55 ; R. 6a. (uchylony), Art. 55a-55g ; R. 7. Kary pieniężne, Art. 56-57 ; R. 7a. Przepisy karne, Art. 57a-57g ; R. 8. Zmiany w przepisach obowiązujących, przepisy epizodyczne, przejściowe i końcowe, Art. 58-72 ; 2. USTAWA O ODNAWIALNYCH ŹRÓDŁACH ENERGII: R. 1. Przepisy ogólne, Art. 1-3 ; R. 2. Zasady i warunki wykonywania działalności w zakresie wytwarzania energii elektrycznej z odnawialnych źródeł energii w mikroinstalacji oraz małej instalacji, z wyłączeniem wytwarzania energii elektrycznej z biogazu rolniczego lub z biopłynów, Art. 4-18 ; R.ł 3. Zasady i warunki wykonywania działalności w zakresie wytwarzania energii elektrycznej z biogazu rolniczego lub biopłynów oraz wytwarzania biogazu rolniczego lub biopłynów, Art. 18a-38 ; R. 4. Mechanizmy i instrumenty wspierające wytwarzanie energii elektrycznej z odnawialnych źródeł energii, biogazu rolniczego oraz ciepła, w instalacjach odnawialnego źródła energii, Art. 38a-119a ; R. 5. Gwarancje pochodzenia energii elektrycznej wytwarzanej z odnawialnych źródeł energii w instalacjach odnawialnego źródła energii, Art. 120-125 ; R. 6. Krajowy plan działania w zakresie energii ze źródeł odnawialnych, Art. 126-135 ; R. 7. Warunki i tryb wydawania certyfikatów instalatorom mikroinstalacji, małych instalacji i instalacji odnawialnego źródła energii o łącznej mocy zainstalowanej cieplnej nie większej niż 600 kW oraz akredytowania organizatorów szkoleń, Art. 136-160 ; R. 8. Zasady współpracy międzynarodowej w zakresie odnawialnych źródeł energii oraz wspólnych projektów inwestycyjnych, Art. 161-167 ; R. 9. Kary pieniężne, Art. 168-177 ; R. 10. Zmiany w przepisach obowiązujących, Art. 178-184 ; R. 10a. Przepisy epizodyczne, Art. 184a-184d ; R. 11. Przepisy przejściowe, Art. 185-219 ; R. 12. Przepisy końcowe, Art. 220-223 ; 3. USTAWA O RYNKU MOCY: DZIAŁ I. PRZEPISY OGÓLNE: R. 1. Przedmiot ustawy ; Art. 1 ; R. 2. Definicje ; Art. 2 ; DZIAŁ II. ORGANIZACJA RYNKU MOCY: R. 1. Przepisy ogólne ; Art. 3-5 ; R. 2. Udział mocy zagranicznych w rynku mocy ; Art. 6-10 ; R. 3. Certyfikacja ogólna ; Art. 11-14 ; R. 4. Certyfikacja do aukcji głównej i aukcji dodatkowych ; Art. 15-28 ; R. 5. Aukcje mocy ; Art. 29-40 ; R. 6. Umowa mocowa ; Art. 41-47 ; R. 7. Rynek wtórny ; Art. 48-49 ; R. 8. Zabezpieczenia ; Art. 50-54 ; R. 9. Rejestr rynku mocy; Art. 55-56 ; DZIAŁ III. WYKONANIE OBOWIĄZKU MOCOWEGO I ROZLICZENIA NA RYNKU MOCY: R. 1. Wykonanie obowiązku mocowego ; Art. 57-59 ; R. 2. Wynagrodzenie za wykonywanie obowiązku mocowego i proces rozliczeń ; Art. 60-68 ; R. 3. Opłata mocowa, Art. 69-78 ; DZIAŁ IV. ROZSTRZYGANIE SPORÓW I REGULAMIN RYNKU MOCY: R. 1. Rozstrzyganie sporów ; Art. 79-81 ; R. 2. Regulamin rynku mocy, Art. 82-84 ; DZIAŁ V. KARY PIENIĘŻNE: Art. 85 ; DZIAŁ VI. PRZEPISY ZMIENIAJĄCE: Art. 86-89 ; DZIAŁ VII. PRZEPISY PRZEJŚCIOWE, DOSTOSOWUJĄCE I KOŃCOWE: Art. 90-107 ; 4. Ustawa o inwestycjach w zakresie elektrowni wiatrowych ; R. 1. Przepisy ogólne ; Art. 1-2 ; R. 2. Lokalizacja ; Art. 3-8 ; R. 3. Zmiany w przepisach obowiązujących ; Art. 9-11 ; R. 4. Przepisy przejściowe i końcowe ; Art. 12-18.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-108362 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Finanse)
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 209-[210].
Dla studentów kierunków ekonomicznych, menedżerów, osób przygotowujących się do egzaminów zawodowych biegłych rewidentów, księgowych, finansistów.
Dofinansowano ze środków Dziekana Wydziału Ekonomicznego Uniwersytetu Gdańskiego.
I. Analiza finansowa: 1. Sprawozdanie finansowe jako źródło informacji finansowej ; 2. Analiza wstępna sprawozdania finansowego ; 3. Analiza wskaźnikowa ; 4. Piramida Du Ponta ; II. Kapitał obrotowy: 1. Kapitał obrotowy netto ; 2. Strategie zarządzania kapitałem obrotowym ; 3. Strategie finansowania aktywów obrotowych ; 4. Cykl operacyjny i cykl konwersji gotówki ; 5. Zarządzanie zapasami ; 6. Zarządzanie gotówką ; 7. Zarządzanie należnościami ; 8. Faktoring ; 9. Zarządzanie zobowiązaniami handlowymi ; III. Wartość pieniądza w czasie: 1. Kapitalizacja i dyskontowanie ; 2. Wartość przyszła i wartość obecna ; 3. Płatność okresowa (renta) ; 4. Płatność dożywotnia (renta wieczysta) ; 5. Inflacja ; IV. Finansowanie działalności i koszt kapitału ; 1. Dźwignie finansowa, operacyjna i całkowita ; 2. Oczekiwana i wymagana stopa zwrotu ; 3. Koszt kapitału własnego ; 4. Koszt kapitału obcego ; 5. Średni ważony koszt kapitału i krańcowy koszt kapitału ; V. Metody oceny inwestycji: 1. Proces inwestycyjny ; 2. Okres zwrotu nakładów ; 3. Księgowa stopa zwrotu ; 4. Bieżąca wartość netto ; 5. Wewnętrzna stopa zwrotu ; 6. Wskaźnik zyskowności ; 7. Równoważna rata roczna ; 8. Ryzyko i niepewność w ocenie inwestycji ; VI. Wycena wybranych instrumentów finansowych: 1. Wycena akcji ; 2. Wycena praw poboru ; 3. Wycena obligacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-336 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Finanse Publiczne dla Praktyków)
(Beck Info Biznes)
Na okł.: Podatki w świetle aktualnych przepisów, specyfika rachunkowości i sprawozdawczości finansowej, zamówienia publiczne, schematy księgowań, wzory dokumentów, kontrola zarządcza.
Dokumenty w instytucjach kultury ; Dotacje udzielane z budżetu jednostki samorządu terytorialnego na rzecz samorządowych instytucji kultury ; Rachunkowość instytucji kultury po nowelizacji ustawy o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej ; Sprawozdawczość instytucji kultury w zakresie operacji finansowych ; Podatki w instytucjach kultury ; Kontrola zarządcza ; Zamówienia publiczne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. A-Księg. (1 egz.)
Książka
W koszyku
Mordowanie na ekranie / Jacek Dubois. - Warszawa : Wydawnictwo C. H. Beck, 2016. - X, 322, [1] s. ; 21 cm.
Na s. tyt. i okł.: prawo w filmie.
Od lat zadaję sobie pytanie: dlaczego codziennie rano z zapałem wyruszam do sądu bronić klientów w sprawach karnych? Nie tak wielu jest szczęściarzy, którzy przez lata swój zawód wykonują z zapałem. Co zatem jest siłą napędową dla prawnika? Znam szereg odpowiedzi, np., że rolą prawnika jest walka o prawa i wolności obywatelskie. To prawda, jednak nawet najbardziej szczytne cele, po latach pracy osłabiają początkowy entuzjazm. Co zatem pozwala pokonywać nudę codziennej rutyny? Odpowiedź jest prosta. Praca adwokata to codzienna walka na sali sądowej. To szansa zmierzenia się z przeciwnikiem na wiedzę oraz zdolność przekonywania arbitra. Większość z nas ma w sobie coś z wojownika. Zatem idziemy do sądu z nadzieją, że usłyszymy werdykt: "niewinny". To największa nagroda za setki godzin spędzonych nad aktami. Adwokat odczuwa potrzebę zwycięstwa. Bez tej pasji nie jest rycerzem sali sądowej, tylko urzędnikiem. [Wydawnictwo C. H. Beck, 2016]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-104216 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Postępowanie administracyjne / Wojciech Federczyk, Michał Klimaszewski, Bartosz Majchrzak. - 5. wydanie uaktualnione i zmienione, stan prawny na 1.1.2018 r. - Warszawa : Wydawnictwo C. H. Beck, 2018. - XXII, [2], 378 stron : ilustracje ; 21 cm.
(Podręczniki Prawnicze)
Bibliografia na stronach [XXI]-XXII. Indeks.
Pojęcie i rodzaje procedur administracyjnych ; Zakres obowiązywania Kodeksu postępowania administracyjnego ; Zasady ogólne postępowania administracyjnego ; Kompetencja szczególna organów administracji publicznej ; Strona postępowania administracyjnego ; Podmioty na prawach strony ; Wszczęcie postępowania administracyjnego ; Czynności techniczno-procesowe ; Postępowanie dowodowe ; Mediacja ; Przerwanie toku postępowania administracyjnego ; Rozstrzygnięcia w postępowaniu administracyjnym ; Weryfikacja rozstrzygnięć w toku instancji ; Wznowienie postępowania administracyjnego ; Uchylenie, zmiana i wygaśnięcie decyzji ; Stwierdzenie nieważności decyzji ; Postępowanie uproszczone ; Administracyjne kary pieniężne ; Postępowanie dodatkowe ; Europejska współpraca administracyjna ; Sądownictwo administracyjne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-351/354 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
(Vademecum)
CD-ROM zawiera wzory umów, pism, powiadomień oraz uchwał stosowanych w działalności placówek kultury.
Wykazy aktów prawnych przy rozdziałach.
DO UŻYTKU SŁUŻBOWEGO.
CZ. I. ZASADY FUNKCJONOWANIA INSTYTUCJI KULTURY: R. I. Tworzenie i funkcjonowanie instytucji kultury (Ambroży Mituś) ; R. II. Władze instytucji kultury (Ambroży Mituś) ; R. III. Siedziba instytucji kultury (Sławomir Liżewski) ; R. IV. Działalność statutowa inna niż kulturalna (Sławomir Liżewski). CZ. II. PRAWNE ASPEKTY ZARZĄDZANIA INSTYTUCJĄ KULTURY: R. I. Kadry i płace w instytucjach kultury (Małgorzata Mędrala) ; R. II. Umowy cywilnoprawne w instytucji kultury (Marek Rotkiewicz) ; R. III. Dostęp do informacji publicznej (Kazimierz Pawlik) ; R. IV. Ochrona danych osobowych w instytucjach kultury (Małgorzata Mędrala) ; R. V. Obowiązki kancelaryjne i archiwalne dyrektora instytucji kultury (Ewa Perłakowska, Iwona Fischer) ; R. VI. Obowiązki w zakresie organizowania imprez (Karolina Maria Wojciechowska ; R. VII. Zamówienia publiczne (Michał Kunikowski) ; R. VIII. Obowiązki dyrektora instytucji kultury w zakresie zarządzania nieruchomościami (Sławomir Liżewski) ; R. IX. Prawo autorskie i udostępnianie zasobów (Jakub Słupski). CZ. III. PRAWA I OBOWIĄZKI DYREKTORA INSTYTUCJI KULTURY WYNIKAJĄCE Z PRZEPISÓW DOTYCZĄCYCH RACHUNKOWOŚCI: R. I. Prawa i obowiązki dyrektora instytucji kultury wynikające z przepisów dotyczących rachunkowości (Ewa Ostapowicz) ; R. II. Planowanie finansowe (Ewa Ostapowicz) ; R. III. Podatki dochodowe (Sławomir Liżewski) ; R. IV. Podatek od towarów i usług (Tomasz Krywan) ; R. V. Inne podatki (Sławomir Liżewski) ; R. VI. Odpowiedzialność dyrektora instytucji kultury za naruszenie dyscypliny finansów publicznych (Krzysztof Szocik). CZ. IV. ZARZĄDZANIE INSTYTUCJĄ KULTURY: R. I. Finansowanie instytucji kultury (Sebastian Tyrakowski) ; R. II. Oferta instytucji kultury. Projektowanie i realizacja (Sebastian Tyrakowski) ; R. III. Praktyka zarządzania instytucją kultury (Sebastian Tyrakowski). CZ. V. WZORY DOKUMENTÓW.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. A-Dyr. (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej