Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(71)
Forma i typ
Książki
(71)
Proza
(4)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(2)
Albumy i książki artystyczne
(1)
Poezja
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(95)
tylko na miejscu
(8)
nieokreślona
(3)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(21)
Czytelnia Główna (Sokoła 13)
(9)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(35)
Wypożyczalnia Muzyczna (Żeromskiego 2)
(4)
Oddział dla Dzieci i Młodzieży (Słowackiego 11)
(2)
Filia 1 (Bohaterów 5)
(1)
Filia 2 (Fredry 5)
(3)
Filia 3 (Krzyżanowskiego 6)
(2)
Filia 4 (Ofiar Katynia 15)
(4)
Filia 5 (Budziwojska 194)
(3)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(7)
Filia 8 (Okulickiego 3)
(1)
Filia 10 (Podchorążych 1)
(7)
Filia 11 (Dębicka 170)
(1)
Filia 12 (Beskidzka 5)
(1)
Filia 13 (Iwonicka 38)
(1)
Filia 16 (Gromskiego 10c)
(3)
Filia 18 (Łukasiewicza 78)
(1)
Filia 20 (Solarza 9a)
(1)
Autor
Marecki Piotr (1976- )
(7)
Fajfer Zenon (1970- )
(4)
Bazarnik Katarzyna (1970- )
(3)
Chutnik Sylwia (1979- )
(3)
Miller Maciek
(3)
Pankowski Marian (1919-2011)
(3)
Sowa Jan (1976- )
(3)
Szczerek Ziemowit (1978- )
(3)
Bartnicki Krzysztof (1971- )
(2)
Hernas Marcin
(2)
Jankowicz Grzegorz (1978- )
(2)
Johnson Bryan Stanley (1933-1973)
(2)
Niemczyk Krzysztof (1938-1994)
(2)
Pawluśkiewicz Joanna (1975- )
(2)
Ptaszkowska Hanna (1935- )
(2)
Tabaczyński Michał (1976- )
(2)
Bolesto Robert (1977- ). O matko i córko! (pol.)
(1)
Bolter J. David (1951- )
(1)
Borowski Mateusz
(1)
Brzozowski Wawrzyniec
(1)
Burzyńska Anna R. (1979- )
(1)
Carvalho Miriam Dreysse Passos de (1967- )
(1)
Cegiełka Piotr (1978- )
(1)
Cieślewicz Tomasz
(1)
Czerski Piotr (1981- )
(1)
Czupryński Jakub (1980- )
(1)
Czycz Stanisław (1929-1996)
(1)
Dawidek Gryglicka Małgorzata (1976- )
(1)
Debord Guy (1931-1994)
(1)
Demirski Paweł (1979- ). From Poland with love (pol.)
(1)
Dunajko Paweł (1979- )
(1)
Dzban Jan (1970- )
(1)
Dzido Marta (1981- )
(1)
Długosz Mikołaj (1975- )
(1)
Federman Raymond (1928-2009 )
(1)
Fertacz Magdalena (1975- ). Absynt (pol.)
(1)
Filipiak Izabela (1961- )
(1)
Forrest Tara
(1)
Gawryluk Barbara
(1)
Gondowicz Jan (1950- )
(1)
Gorczyca Łukasz
(1)
Górski Rafał
(1)
Gąsowska Lidia
(1)
Głuchowski Piotr (1967- )
(1)
Hadrych Anna
(1)
Janczura Konrad
(1)
Janion Maria (1926-2020)
(1)
Jelinek Elfriede (1946- )
(1)
Jelinek Elfriede (1946- ). Rechnitz
(1)
Joyce James (1882-1941)
(1)
Kaczmarek Tomasz (1970- ). Matka cierpiąca (pol.)
(1)
Kałuża Anna (1977- )
(1)
Kletowski Piotr (1975- )
(1)
Kowalewski Maciej (1969- ). Miss HIV (pol.)
(1)
Kowalski Marcin (1974- )
(1)
Kożuch Artur (1972- )
(1)
Kropiwnicki Maciej
(1)
Kutnik Jerzy
(1)
Kutyła Julian (1979- )
(1)
Kwaterko Mateusz
(1)
Kwiecińska Agata (1982- )
(1)
Lenin Włodzimierz (1870-1924)
(1)
Majewska Ewa (1978- )
(1)
Malzacher Florian
(1)
Man Tomasz (1968- ). 111 (pol.)
(1)
Mazurek Anna (1996- )
(1)
Małecka Aleksandra (1991- )
(1)
Mikurda Kuba (1981- )
(1)
Montfort Nick
(1)
Murczyńska Jagoda
(1)
Muskała Monika (1966- )
(1)
Müller Herta (1953- )
(1)
Niedenthal Filip
(1)
Niedziałkowska Dorota
(1)
Okrasko Anna (1981- )
(1)
Olczyk Jacek
(1)
Orszulewski Dariusz (1973- )
(1)
Owsianko Joanna (1974- ). Tiramisu (pol.)
(1)
Pachocki Dariusz
(1)
Pallas Hynek (1975- )
(1)
Pawłowski Roman (1965- )
(1)
Perec Georges (1936-1982)
(1)
Piekarski Przemysław (1952- )
(1)
Pisarski Mariusz (1973- )
(1)
Pustoła Magda
(1)
Queneau Raymond (1903-1976)
(1)
Radkiewicz Małgorzata
(1)
Ranciere Jacques (1940- )
(1)
Reichel Anna (tłumacz)
(1)
Ronduda Łukasz (1976- )
(1)
Scheer Anna Teresa
(1)
Sierakowski Sławomir (1979- )
(1)
Sitek Gabriela (1984- )
(1)
Sosnowski Andrzej (1959- )
(1)
Stachówna Grażyna
(1)
Stamirowska Krystyna
(1)
Strachota Juliusz (1979- )
(1)
Sugiera Małgorzata (1958- )
(1)
Sułek Henryk
(1)
Topczewska Anna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(32)
2000 - 2009
(37)
Okres powstania dzieła
2001-
(7)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(64)
Język
polski
(64)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(4)
Literatura niemiecka
(1)
Temat
Powieść polska
(6)
Powieść obyczajowa polska
(4)
Hipertekst i hipermedia
(3)
Internet
(2)
Kobieta
(2)
Kultura
(2)
Listy polskie
(2)
Niemczyk, Krzysztof (1938-1994)
(2)
Poezja polska
(2)
Polacy za granicą
(2)
Sztuka
(2)
Apte, Ryszard (?-1942)
(1)
Artyści austriaccy
(1)
Autostop
(1)
Awangarda (kierunek artystyczno-literacki)
(1)
Bazarnik, Katarzyna (1970- )
(1)
Bieganowski, Michał
(1)
Bocian, Marianna (1942-2003)
(1)
Bolesto, Robert (1977- )
(1)
Chytilová, Vera (1929- )
(1)
Cyberkultura
(1)
Czycz, Stanisław (1929-1996)
(1)
Dadaizm
(1)
Dash, Julie
(1)
Debord, Guy (1931-1994)
(1)
Demirski, Paweł (1979- )
(1)
Demokracja
(1)
Demokracja uczestnicząca
(1)
Dramat austriacki
(1)
Dróżdż, Stanisław (1939-2009)
(1)
Estetyka
(1)
Fajfer, Zenon (1970- )
(1)
Fertacz, Magdalena (1975- )
(1)
Film eksperymentalny
(1)
Film francuski
(1)
Film indyjski
(1)
Film polski
(1)
Globalizacja
(1)
Gry i zabawy
(1)
Gry komputerowe
(1)
Has, Wojciech (1925-2000)
(1)
Holocaust
(1)
Kaczmarek, Tomasz (1970- )
(1)
Karaoke
(1)
Kawalerowicz, Jerzy (1922-2007)
(1)
Khan, Mehboob (1907-1964)
(1)
Khan, Shah Rukh (1965- )
(1)
Kolonializm
(1)
Kontrkultura
(1)
Konwicki, Tadeusz (1926-2015)
(1)
Kosińska, Marzena
(1)
Kowalewski, Maciej (1969- )
(1)
Kozyra, Katarzyna (1963- )
(1)
Kozłowska, Barbara
(1)
Kozłowski, Jarosław (1945- )
(1)
Kubrick, Stanley (1928-1999)
(1)
Kultura masowa
(1)
Kutz, Kazimierz (1929-2018)
(1)
Literatura austriacka
(1)
Makarewicz, Zbigniew (1940- )
(1)
Man, Tomasz (1968- )
(1)
Marksizm
(1)
Mehta, Deepa (1950- )
(1)
Munk, Andrzej (1921-1961)
(1)
Muzyka angielska
(1)
Nair, Mira (1957- )
(1)
Nazizm
(1)
Obozy hitlerowskie
(1)
Owsianko, Joanna (1974- )
(1)
Pamiętniki polskie
(1)
Pankowski, Marian (1919-2011)
(1)
Partum, Andrzej (1938-2002)
(1)
Partum, Ewa (1945- )
(1)
Perec, Georges (1936-1982)
(1)
Pisarze polscy
(1)
Podróże
(1)
Polityka
(1)
Potter, Sally (1949- )
(1)
Powieść angielska
(1)
Powieść satyryczna polska
(1)
Programowanie (informatyka)
(1)
Przemytnictwo
(1)
Queneau, Raymond (1903-1976)
(1)
Ranciere, Jacques (1940- )
(1)
Ray, Satyajit (1921-1992)
(1)
Reżyserzy
(1)
Reżyserzy amerykańscy
(1)
Reżyserzy francuscy
(1)
Reżyserzy niemieccy
(1)
Reżyserzy szwedzcy
(1)
Samobójstwo
(1)
Scenariusz filmowy polski
(1)
Schlingensief, Christoph (1960-2010)
(1)
Sen, Aparna (1945- )
(1)
Shankar, Subramanian (1962- )
(1)
Społeczeństwo informacyjne
(1)
Społeczeństwo obywatelskie
(1)
Szczerbowski, Robert (1959- )
(1)
Sztuka austriacka
(1)
Sztuka kobiet
(1)
Temat: dzieło
Anniyan (film)
(1)
Devdas (film)
(1)
Don (film ; 1978)
(1)
Don (film ; 2006)
(1)
Duma i uprzedzenie (film ; 2004)
(1)
Mother India (film)
(1)
Slumdog milioner z ulicy (film)
(1)
Utwór o Matce i Ojczyźnie
(1)
Temat: czas
1901-
(10)
2001-
(5)
2001-0
(5)
1945-
(4)
1901-2000
(3)
1989-
(3)
1989-2000
(2)
1945-1989
(1)
Temat: miejsce
Polska
(4)
Kraków (woj. małopolskie)
(2)
Kraje byłego ZSRR
(1)
Kresy wschodnie Rzeczypospolitej
(1)
Lubaczów (woj. podkarpackie ; okolice)
(1)
Podkarpacie Północne
(1)
Ukraina
(1)
ZSRR
(1)
Gatunek
Liberatura
(15)
Powieść polska
(10)
Powieść obyczajowa polska
(8)
Literatura
(3)
Opowiadanie polskie
(3)
Poezja polska
(3)
Powieść
(3)
Antologia
(2)
Antologie
(2)
Film
(2)
Korespondencja
(2)
Książka artystyczna
(2)
Opowiadanie obyczajowe polskie
(2)
Powieść francuska
(2)
Powieść psychologiczna polska
(2)
Szkice literackie polskie
(2)
Album
(1)
Biografie
(1)
Dramat polski
(1)
E-booki
(1)
Encyklopedia
(1)
Fanfikcja
(1)
Film amerykański
(1)
Film niemiecki
(1)
Film szwedzki
(1)
Fotografia polska
(1)
Kryminał
(1)
Krytyka literacka polska
(1)
Listy polskie
(1)
Literatura amerykańska
(1)
Literatura elektroniczna
(1)
Literatura francuska
(1)
Malarstwo polskie
(1)
Opracowanie
(1)
Pamiętniki polskie
(1)
Pocztówki
(1)
Poezja
(1)
Poezja wizualna polska
(1)
Powieść amerykańska
(1)
Powieść angielska
(1)
Powieść irlandzka
(1)
Powieść obyczajowa
(1)
Powieść podróżnicza
(1)
Proza polska
(1)
Publicystyka polska
(1)
Rysunek polski
(1)
Sensacja
(1)
Sonet francuski
(1)
Szkice
(1)
Szkice literackie chorwackie
(1)
Wywiad rzeka
(1)
Wywiady
(1)
Źródła
(1)
Dziedzina i ujęcie
Historia
(3)
Kultura i sztuka
(2)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
71 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Turysta polski w ZSRR / Juliusz Strachota. - Kraków : Korporacja Ha!art, 2018. - 221, [3] strony ; 20 cm.
(Seria Prozatorska)
Jeśli pół życia się zmyśliło, a resztę przegapiło, to można zawrócić do ostatniego wyraźnego obrazu w pamięci i od niego zacząć jeszcze raz. Nawet jeśli tym obrazem jest Związek Radziecki. Po wyjściu ze szpitala psychiatrycznego trafiłem na przewodnik po ZSRR, który namiętnie kartkowałem w dzieciństwie. I znów: Baku. Samarkanda. Frunze. Duszanbe. Leninabad. Kaukaskie Mineralne Wody. Ałma Ata. Obóz pionierów Artek na Krymie. Nazwy, mapy i zdjęcia wciąż działały, więc zamiast trenować codzienność, wybrałem się na skrzyżowanie pamięci i fantazji. [Korporacja Ha!art, 2018]. To książka o wycieczkach - niby śladami starego przewodnika po ZSRR, ale tak naprawdę w poszukiwaniu tego samego uczucia, które daje przebywanie w obecności budynku typu Lipsk. Napisana do tego tak bezpretensjonalnie i uczciwie, jak tylko Juliusz Strachota umie. Olga Drenda
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 7 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-pol. (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.1-lit.pol.w. (1 egz.)
Egzemplarze są obecnie niedostępne: sygn. F.3-lit.pol.w.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.4-lit.pol.w. (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-lit.pol.w. (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.10-lit.pol.w. (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.20-lit.pol.w. (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Seria Prozatorska)
To opowieść o polskich „plecakowcach” wyjeżdżających na Wschód w poszukiwaniu „hardkoru” i przygody. Głównym celem ich wędrówek jest Ukraina, którą przemierzają pociągami, rozklekotanymi autobusami i marszrutkami, magazynując historie, które sprzedają następnie - po odpowiednim „podrasowaniu” - żądnym podobnych treści rodakom. Przyjdzie Mordor i nas zje jest narracją o odrzuceniu i fascynacji, o potrzebie ekstensyfikacji w osobie Innego tego, czego próbujemy nie zauważać u nas samych. Przedstawia jednocześnie Ukrainę jako przestrzeń wypartego w - świadomie prozachodniej - mentalności Polaków. Przy tym wszystkim jednak, utwór da się rozpatrywać także jako apologia polskiej ruchliwości i ciekawości świata, którą we współczesnej Europie Środkowo-Wschodniej uznać można za coś wyjątkowego. [www.azymut.pl, 2014]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 7 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-pol. (1 egz.)
Egzemplarze są obecnie niedostępne: sygn. Wyp-IV D
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.2-30 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.4-3 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.5-304+308 (2 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-308 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.10-lit.pol.w. (1 egz.)
Książka
W koszyku
Siódemka / Ziemowit Szczerek. - Kraków : Korporacja Ha!art, 2014. - 248, [3] s. ; 20 cm.
(Seria Prozatorska - Korporacja Ha!art)
Znów w drodze. Dziennikarz przemierza mizerny, rozpadający się „krajobraz kulturowy”, jednak tym razem zdobywca Paszportu „Polityki” nie pisze o Ukrainie, a o Polsce - choć tak naprawdę pisze o niej zawsze. W Siódemce poddaje wiwisekcji „Polskę najpolstszą”, samo jej serce, gdzie biją źródła wszystkich jej bolączek i frustracji, matecznik polskiego marazmu, bylejakości i magmy, rdzeń pełen szyldozy i płotów odlanych z betonu, gdzie winy za chaos i syf nie można zrzucić na nikogo prócz nas samych. Opisuje Polskę leżącą przy drodze krajowej numer 7. Jak opisać tę niezwykłą krainę? Pytanie trudne. Niewielu dotychczas próbowało. Siódemka tylko pozornie kpi z prowincji, prowincji leżącej w centrum naszego kraju. To dużo więcej niż żarty napędzane poszerzającymi świadomość wiedźmińskimi eliksirami (tak, tak - nie mogło zabraknąć także wiedźmina). To brutalna, szczera do bólu próba opisu tego, co swojskie, a zarazem bardzo tajemnicze i dotąd niezbadane. Siódemka stanowi podróż przez polskie jądro ciemności, przez kompleksy i fantazje narodowe, przez wieki historii - wędrówkę pełną groteski i przegięcia, napędzaną alkoholem i narkotykami (to wciąż #gonzo!), ale to przecież jedyny sposób na opisanie bezforemnej polskiej formy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-pol. (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Linia Krytyczna ; 8)
Esej Kultura karaoke jest częścią książki Napad na Minibar, 2010.
Dlaczego karaoke i to w dodatku kultura? ; A wszystko zaczęło się tak niewinnie ; Karaoke to wymysł komunistyczny! ; Ludzie karaoke ; Postkomunistyczna praktyka: Walantina i Emir ; Fantastyczne uczucie opanowania pustki ; Literatura karaoke ; Sens życia ; Początek był wtedy, kiedy ja przyszedłem na świat, a końca nie ma ; A końca nie ma...
Według Dubravka Ugrešić współczesna kultura upodobniła się do popularnej zabawy, którą z języka japońskiego nazywamy "karaoke" (pusta orkiestra). Tłumy anonimowych jednostek korzystając z dobrodziejstw techniki, wciela się w dowolnie wybrane postaci (piosenkarki, aktorów, artystki...) i odtwarzają dzieła stworzone przez kogoś innego. Mamy zatem do czynienia z reprodukcją, mniej lub bardziej udolną kopią, która przypadkowemu wykonawcy daje możliwość porzucenia przypisanej mu lub narzuconej roli społecznej. Nie znaczy to jednak, że kultura karaoke wyposaża jednostki w narzędzia, za pomocą których mogą one osiągnąć wolność. Anonimowy uczestnik zabawy - poprzez powielanie dostępnych wzorców kulturowych i korzystanie z technologicznych protez - osiąga stan złudnego zaspokojenia, wystawiając się przy tym na łup ekonomicznych i politycznych mechanizmów zarządczych. Dobrze znana demokratyczna idea, zgodnie z którą każdy może, jeśli tylko chce, jest dziś powszechnie zastępowana równie demokratyczną, ale wywołując katastrofalne skutki koncepcją: każdy chce, skoro może. Nie tworzymy już nowych dzieł poszerzając skalę naszych możliwości i realnie zmieniających warunki naszego życia, lecz przetwarzamy i odtwarzamy te istniejące, dodając ich kopie do wirtualnej kolekcji. Mówiąc inaczej: biegniemy po to, by pozostać w tym samym miejscu. [Korporacja Ha!art, 2013]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-100715 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-93056 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-82-1 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-90667 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.5-lit.pol.w. (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.12-lit.pol.w. (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Linia Filmowa ; 22)
Bibliogr. s. 163-[172].
Sztuka myślącego obrazu, czyli alternatywa historii polskiego kina ; "Przygoda w Pociągu" ; "Jak być kochaną". Obraz krystaliczny powojennej świadomości ; "Salto". Co nasz modernizm mówi o nas samych ; Gramatyka nowego języka filmowego ; Inna historia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-103114 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Linia Teatralna ; 7)
Bibliogr. prac Christopha Schlingensiefa s. [295]-298.
Bibliogr. s. [299]-302.
Tło, inspiracje, kontekst ; Manifest Tunguski - Schlingensiefa krytyka filmu i restytucja roli doświadczenia ; Obsceniczny rozrachunek: historia i pamięć w "Deutschlandtrilogie" ; Teatr autorefleksji: "Rocky Dutschke '68" albo dzieci rewolucji ; "Passion Impossible" albo człowiek z misją: goffmanowska interwencja w rzeczywistość ; Próba sfery publicznej: o społecznościach i "kontr-społecznościach" w "Chance 2000" ; "W tej chwili Austria wygląda śmiesznie": Bitte liebt Österreich! - odradzanie się interakcji pomiędzy sztuką i polityką ; Twórczy dysonans: Schlingensief, Adorno i "Freakstars 3000" ; Terror(yzm) i sztuka: fuzja i konfuzja, "ATTA ATTA" ; Sztuka medialna: intermedialna satyra i parodia w "Bambiland" Elfriede Jelinek w reżyserii Christopha Schlingensiefa ; "Der Animatograph" Schlingensiefa: tutaj czas staje się przestrzenią ; Obywatel innego świata: trylogia strachu i nadziei ; Zacieranie granic / zmiana perspektyw: wywiad z Christophem Schlingensiefem.
Pod koniec lat dziewięćdziesiątych XX wieku Christoph Schlingensief przyciągał w Niemczech takie zainteresowanie mediów jak gwiazdy muzyki pop, najbardziej znani politycy czy filmowe sławy. Fakt, że był artystą, niezależnym filmowcem i jednym z etatowych reżyserów berlińskiego teatru Volksbühne, sprawiał, że medialny szum wokół jego osoby był zjawiskiem dość niecodziennym. Jedną z cech definiujących twórczość Schlingensiefa jest sposób, w jaki swoimi pracami interweniuje w bieżącą politykę. W całej swojej karierze aktywnie szukał sposobów na mobilizowanie publicznej debaty wokół różnego rodzaju istotnych tematów, jak choćby niedawne sukcesy skrajnej prawicy w Europie, poczucie upokorzenia będące następstwem bezrobocia i bezdomności, nieobecność w mediach ludzi niepełnosprawnych, polityka zagrożenia lansowana na Zachodzie po zamachach 11 września czy nazistowska spuścizna współczesnych Niemiec / Tara Forrest, Anna Teresa Scheer.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp.Muz.Księg 2360 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Na k. tyt. i okł.: tom drugi bestsellerowej antologii "Pokolenie porno".
Książka zawiera dziewięć niepublikowanych wcześniej sztuk nowych autorów (Roberta Bolesto, Pawła Demirskiego, Magdy Fertacz, Tomasza Kaczmarka, Macieja Kowalewskiego, Danuty Łukasińskiej, Tomasza Mana, Joanny Owsianko i Przemysława Wojcieszka). Kilka z nich zostało wystawionych, m.in. w Legnicy, Warszawie, Gdańsku, inne czekają na realizację. Ich wspólnym mianownikiem jest Polska. Jak zmienili się Polacy pod ciśnieniem przemian? Jaki jest ich stosunek do katolicyzmu, kariery, rodziny, emigracji, narodowej tożsamości, patriotyzmu? Jakie jest miejsce kobiet na rynku pracy i w wyścigu szczurów? Czy żyjemy jeszcze w Polsce czy już w Poland? Oto niektóre z pytań, które stawiają dramaty "Made in Poland".
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-821.162.1-2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Siódemka / Ziemowit Szczerek. - Kraków : Fundacja Korporacja Ha!art, 2014. - 248, [3] s. ; 20 cm.
(Seria Prozatorska - Korporacja Ha!art)
Znów w drodze. Dziennikarz przemierza mizerny, rozpadający się „krajobraz kulturowy”, jednak tym razem zdobywca Paszportu „Polityki” nie pisze o Ukrainie, a o Polsce - choć tak naprawdę pisze o niej zawsze. W Siódemce poddaje wiwisekcji „Polskę najpolstszą”, samo jej serce, gdzie biją źródła wszystkich jej bolączek i frustracji, matecznik polskiego marazmu, bylejakości i magmy, rdzeń pełen szyldozy i płotów odlanych z betonu, gdzie winy za chaos i syf nie można zrzucić na nikogo prócz nas samych. Opisuje Polskę leżącą przy drodze krajowej numer 7. Jak opisać tę niezwykłą krainę? Pytanie trudne. Niewielu dotychczas próbowało. Siódemka tylko pozornie kpi z prowincji, prowincji leżącej w centrum naszego kraju. To dużo więcej niż żarty napędzane poszerzającymi świadomość wiedźmińskimi eliksirami (tak, tak - nie mogło zabraknąć także wiedźmina). To brutalna, szczera do bólu próba opisu tego, co swojskie, a zarazem bardzo tajemnicze i dotąd niezbadane. Siódemka stanowi podróż przez polskie jądro ciemności, przez kompleksy i fantazje narodowe, przez wieki historii - wędrówkę pełną groteski i przegięcia, napędzaną alkoholem i narkotykami (to wciąż #gonzo!), ale to przecież jedyny sposób na opisanie bezforemnej polskiej formy. [Fundacja Korporacja Ha!art, 2014]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-lit.pol.w. (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.10-lit.pol.w. (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Linia Teatralna ; 8)
Dramaturgie opieki i odbieranie pewności. Historia Rimini Protokoll ; Niech cię zobaczą. Szkice na temat praktyki pokazywania się na scenie ; Specjaliści od własnego życia. Rozmowy z ekspertami Rimini Protokoll ; Przedstawienie właśnie się zaczyna. Relacja między rzeczywistością a fikcją ; jeden do jednego. krajobraz "parku pamięci" ; Przestrzenie Rimini Protokoll. Wirtualne oprowadzenie ; To, czego nie widzimy, nas przyciąga. Cztery tezy o projekcie "Call Cutta" ; Temat: raport berlin 16 kwietnia 2005. Od: priyanka.nandy@gmail.com ; Ludzie na progu. Projekty w Południowej Ameryce między biedą a bogactwem ; Teoria w teatrze? Próba odpowiedzi na stare pytanie ; "O ósmej zaczynamy transmisję na żywo". Teatr dokumentalny w kontekście sztuki performansu ; Sztuka pamięci. Fikcja jako pokusa rzeczywistości ; Eksperci od życia. Polska perspektywa ; Miasto jako scena. Wywiad ze Stefanem Kaegim ; Wykaz projektów Rimini Protokoll.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-98404 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Historia tekstu wizualnego : Polska po 1967 roku / Małgorzata Dawidek Gryglicka. - Kraków : Korporacja Ha!art ; Wrocław : Muzeum Współczesne, 2012. - 752 s. : il. (w tym kolor.), faks., fot., rys. ; 24 cm.
Bibliogr. s. 709-726. Indeks.
Współfinansowanie: Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego ; Wrocław. Urząd Miejski.
Streszcz. w jęz. ang.
O TEKŚCIE JAKO DZIELE SZTUKI ; I. JAK CZYTAĆ?: 1. Co znaczy czytać? ; 2. Nie-czytanie jako patrzenie ; 3. Pisanie jako rysowanie ; 4. Czytanie jako nawigacja ; II. POEZJA KONKRETNA W POLSCE: Geneza i cechy polskiej poezji konkretnej na tle ruchu światowego: 1. Zarys tła historycznego światowego ruchu poezji konkretnej: Krótka historia poezji wizualnej ; Poezja konkretna ľ narodziny i rozwój nurtu ; 2. Poezja konkretna w Polsce. Próby usytuowania zjawisk pośród innych dziedzin sztuki. Stan polskich badań literacko-artystycznych ; 3. Między Nową Falą a sztuką konceptualną ; 4. Definicje i charakterystyka nurtu polskiego ; 5. Redukcja jako środek w dążeniu do języka uniwersalnego ; 6. Klasyfikacja poezji konkretnej ; Koniec czy uśpienie nurtu? ; III. OBRAZ SŁÓW: O poetyckowizualnej twórczości Stanisław Drożdża ; 1. Geneza ; 2. Znak powtórzony. Znak sfragmentaryzowany. Wiersze rozpęknięte ; 3. Czas i przestrzeń: äZapomnienieö ; Znaki przestankowe. Znaki matematyczne ; Utwory cyfrowe ; 4. Czyste słowo/znak a/i konteksty: Konteksty rzeczywistości ; Kontekst autora ; Kontekst odbiorcy ; Kontekst gry ; Kontekst tytułu i kontekst przekładu ; Kontekst koloru oraz kontekst figury i tła ; Kontekst miejsca ; 5. Recepcja ; IV. O KONKRETYSTATYCZNYM ŚRODOWISKU WROCŁAWSKIM ; 1.Konkret i poeci: Ścieżki języka według Marianny Bocian ; Logotypowi labirynty Michała Bieganowskiego ; 2. Konkret i artyści: Poezjografia i przedmiot w dziele Zbigniewa Makarewicza ; Topografia linii według Barbary Kozłowskiej ; Porządek tekstograficzny w pracach Marzeny Kosińskiej ; Pismo jako manifestacja istnienia w działaniach ; Ciało słowa według Natalii LL ; V. TOPOGRAFIA TEKSTOGRAFII. POLSKA: 1. Poezja konkretna poza ośrodkiem wrocławskim ; 2. Geneza i analiza poezji semantycznej Stefana Themersona. Poezja semantyczna jako forma współczesnej (?) poezji wizualnej: Uwagi wstępne ; Poezja semantyczna ; Opera semantyczna ; Typografia, książka, druk ; 3. Jarosława Kozłowskiego äg/dramat ideiö ; Nagość tekstu. Poezja konceptualna Ewy Partum: Tekst, rysunek, obiekt ; äKsięga rodzajówö. Kolory słów jak metafora rodzaju ; Organiczność cyfry ; Obiekty słowne ; 6. Tekst jako narzędzie kontestacji w twórczości Andrzeja Partuma: Biuro Poezji ; Funkcja tekstu ; Język manifestów i języka poezji ; VI. MASZYNA DO PISANIA: Kilka słów o roli narzędzia ; VII. WSPÓŁCZESNE FORMY TEKSTU WIZUALNEGO: Hipertekst, hiperobraz, literatura: 1. Ewolucja dzieła tekstowego do 1989 roku. Nowe media = nowy wizerunek obrazu tekstowego ; 2. Zjawiska tekstowowizualne po 1989 roku: Aspekty literackie i wizualne w twórczości Roberta Szczerbowskiego ; Od leksji do hiperksiążki. Omówienie zjawisk hipertekstu ; Wewnętrzna i zewnętrzna architektura książki na przykładzie utworu literackiego autorstwa Zenona Fajfera i Katarzyny Bazarnik ; 3. Inne współczesne formy (interaktywnego) tekstu wizualnego: Tekst w przestrzeni publicznej, czyli o działaniach grupy Tworzywo ; Poezja cybernetyczna i inne nowe formy poetyckowizualne ; OD SŁOWA DO ARCHITEKTURY, CZYLI O ARCHITEKTURZE, SŁOWIE I ARCHITEKTURZE SŁOWA.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-99090 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Linia Muzyczna)
Bibliogr. przy rozdziałach. Indeks.
Tekst pol., niektóre artykuły tł. z ang.
Dwudziesty wiek przyniósł muzyce brytyjskiej różnorodność, o jakiej wcześniej na Wyspach nikt nie marzył. Po kilku wiekach muzycznej dominacji twórców z kontynentu, kompozytorzy brytyjscy przemówili własnym głosem. Benjamin Britten - w operze, Cornelius Cardew - w eksperymentach stawiających pytania o granice muzycznego dzieła sztuki, Brian Ferneyhough - w wyjątkowo skomplikowanych partyturach, Peter Maxwell Davies - w odwołaniach do przeszłości i natury, Thomas Ades - w postmodernistycznym żonglowaniu stylami i gatunkami, którym wprowadza muzykę brytyjską w dwudziesty pierwszy wiek. Ale scena brytyjska to również muzyka rozrywkowa, której kolejne wcielenia stanowią odbicie społecznych nastrojów na Wyspach. [Sacrum Profanum : Korporacja Ha!art, 2010]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp.Muz.Księg 2225 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Cyfrowa Humanistyka)
Bibliogr. s. 264-276.
WPROWADZENIE: Ogromna biblioteka. Przemiana technologii pisma i zmiana cywilizacyjna ; WSTĘP: PISMO W PÓŹNEJ EPOCE DRUKU: Późna epoka druku ; Przyszłość druku ; Stare i nowe w literaturze cyfrowej ; Przemodelowanie głosu tekstu ; Przemodelowanie przestrzeni pisma ; PISMO JAKO TECHNOLOGIA: Technologia pisma a kultura materialna ; Ekonomia pisania ; Remediacja ; HIPERTEKST I REMEDIACJA DRUKU: Edycja tekstu i topiczny model pisma ; Hipertekst ; Pisanie jako konstrukcja ; Globalny hipertekst ; Hipertekst jako remediacja ; Stare i nowe w hipertekście ; OFENSYWA WIZUALNOŚCI: Obraz i drukowana strona ; Metafory wizualne ; Ekfraza ; Pismo obrazkowe ; Elektroniczne pismo obrazkowe ; Elektroniczna stronica ; Sieć www i remediacja grafiki ; Tekst w cyberprzestrzeni ; Gry MUD i MOO ; KSIĄŻKA ELEKTRONICZNA: Przemiana pojęcia książki ; Księgi ; Porządek encyklopedyczny ; Encyklopedia elektroniczna ; Biblioteka jako przestrzeń pisma ; Biblioteki cyfrowe ; Przemodelowanie księgi natury ; PRZEOBRAŻONE DIALOGI: Ścieżka lektury ; Od dialogu przez esej do strony internetowej ; Koniec linii? ; Esej hipotekstowy? ; Dialog dydaktyczny ; Wielość dialogów ; LITERATURA INTERNETOWA: "południe, pewna historie" ; Retoryka wieloliniowości ; Zakłócenia i powtórzenia w "Victory Garden" ; Przerwanie linearności ; Tradycja eksperymentu ; Sterne i powieść jako rozmowa ; Utwory Jamesa Joyce'a jako hiperteksty ; Borges i wyczerpanie w druku ; :Composition no. 1" ; Pisanie i czytanie wielotorowe ; Poezja cyfrowa i teksty performatywne ; Hipermedia: popularne i awangardowe ; TEORIA KRYTYCZNA W NOWEJ PRZESTRZENI PISMA: Technologia pisma i tradycja krytycznoliteracka ; Zmierzch autorytetu ; Hipertekst i poststrukturalizm ; Rezonans czytelniczy i architektura hipertekstu ; Znaki elektroniczne ; Dekonstrukcja i pisanie elektroniczne ; Nowe konwergencje i popularne formy ; Patrzenie na i patrzenie przez ; Teoria w praktyce ; PISANIE SIEBIE: Pisanie jako analiza ; Pisanie kartezjańskiego umysłu ; Hipertekst i kartezjańskie Ja ; Pisanie elektroniczne i postmodernistyczne Ja ; Materialność elektronicznego podmiotu ; PISANIE KULTURY: Kultura sieci ; Jedność kulturowa ; Remediacja kultury.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-101783 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Linia Filmowa ; 2)
Szwedzki film pełnometrażowy ; Szwedzki film policyjny i zmiany społeczne ; Postać innego w szwedzkim filmie ; Szwedzki film dokumentalny ; Szwedzki film krótkometrażowy ; Szwedzki film dla dzieci.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-103149 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Liberatura ; t. 19)
Na s. red. błędnie przypisany ISBN.
Kiedy po nowatorskim, słynącym z techniki strumienia świadomości "Ulissesie" wydawało się, że nie sposób już pójść dalej, James Joyce stworzył utwór pod pewnymi względami jeszcze radykalniejszy. W 1939 roku, po siedemnastu latach mozolnego tkania Work in Progress (Dzieła w Toku), zanurzył czytelników w mroczną podświadomość "Finnegans Wake". Jak głosi jedna z wielu prób interpretacji, ostatnia książka Joyce'a a to podróż w głąb ludzkiej, boskiej czy kosmicznej, pogrążonej we śnie zbiorowej jaźni, dla której irlandzki pisarz wynalazł specjalną mową - symfonię skomponowaną z neologizmów i wielojęzycznych kalamburów. Z czasem ten oniryczny, wzniesiony na ruinach wieży Babel wszechświat urósł do rangi prawdziwego mitu, mającego swych zaprzysięgłych zwolenników i równie nieprzejednanych wrogów. Żaden utwór literacki nie wzbudził tylu kontrowersji - po dziś dzień "Finnegans Wake" uchodzi za najbardziej tajemniczą książkę XX wieku, a być może i całej literatury. Dzięki przekładowi Krzysztofa Bartnickiego, ukazującemu się pod tytułem "Finneganów tren", z tym legendarnym dziełem może wreszcie zapoznać się polski czytelnik. Wydawca dołoży starań, aby możliwie wiernie odtworzyć oryginalny kształt książki - jej format, czcionkę, zaprojektowaną zgodnie z sugestiami Joyce'a okładkę, oraz wywiedzioną z matematyczno-geograficznych proporcji liczbę stron, jak wiele wskazuje, zaplanowaną przez autora. W oryginale "Finnegans Wake" zawsze wydawane było w identycznej, 628-stronicowej objętości i taką objętość ma również polski przekład. Dołącza on do elitarnego klubu niewielu powstałych dotychczas kompletnych tłumaczeń tej jedynej w swoim rodzaju książki. [Korporacja Ha!art, 2012]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-102088 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Linia Interdyscyplinarna ; 2)
Bibliogr. s. 371-380.
Filmogr. S. Kubricka s. 363-369.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-91099 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Indeks.
Kino dadaistów i surrealistów / Marcin Giżycki. O symfoniach wielkomiejskich i konstruktywizmie filmowym / Marcin Giżycki. Indywidualistki we francuskiej awangardzie: Germaine Dulac, Claude Cahun i Marcel Moore / Małgorzata Radkiewicz. Kino a awangarda w Polsce przed 1939 rokiem / Marcin Giżycki. Kino między uniwersalizmem a hermetyzmem. Synestezyjne eksperymenty Charlesa Sheelera oraz Paula Stranda, Francisa Bruguière’a i Harry’ego Smitha / Daniel Muzyczuk. Maya Deren – prekursorska amerykańskiej awangardy filmowej / Małgorzata Radkiewicz. Amerykańska awangarda. Marie Menken, Stan Brakhage, Jonas Mekas – trzy przypadki autobiograficzne / Magdalena Podsiadło. Queerowa ekspresja amerykańskiej awangardy filmowej. Twórczość Kennetha Angera, Jacka Smitha, Andy’ego Warhola i Davida Wojnarowicza / Karol Radziszewski. Ciało i płeć na ekranie. Awangardowe kino Carolee Schneemann (i Barbary Rubin) / Ewa Majewska. Home movies, wideodziennik, kino własne. Kino amatorskie w kontekście awangardy / Paulina Haratyk. Antyautorytaryzm długiego trwania. Eksperymenty muzyczne i nowy model percepcji dzieła filmowego w twórczości Tony’ego Conrada / Daniel Muzyczuk. Fluxfilm Anthology i film w środowisku Fluxusu – taśma w poszerzonym polu / Antoni Michnik. Kino letrystyczne i sytuacjonistyczne / Paweł Mościcki. Kontynuatorki Mai Deren w amerykańskiej awangardzie: Yvonne Rainer, Abigail Child i Su Friedrich / Małgorzata Radkiewicz. Refleksje nad statusem narracji. Filmowa menippea w twórczości Yvonne Rainer, Jamesa Benninga i Hollisa Framptona / Łukasz Mojsak. Dotyk kina: eksperymenty Barbary Hammer / Krystyna Mazur. Filmowe prototypy Petera Kubelki oraz konfiguracje ciała w twórczości VALIE EXPORT / Beata Kosińska-Krippner. Warsztat Formy Filmowej. Między sztuką a kinematografią / Łukasz Ronduda. Film awangardowy oraz sztuka wideo polskich artystek w latach 70. XX wieku / Marika Kuźmicz. Eseista z kamerą. Awangardowa twórczość Chrisa Markera / Michał Matuszewski. Wielkie nieobecne: czarne reżyserki filmów eksperymentalnych w USA / Krystyna Mazur. „Rzeczywistość musi się zacząć”. Kino Haruna Farockiego jako narzędzie krytyki obrazów kształtujących zbiorową świadomość wizualną / Iwona Kurz. Jak to jest być problemem? Czarność i rasa w filmach Black Audio Film Collective / Magda Lipska. Awangarda w stylu queer. Twórczość Dereka Jarmana / Małgorzata Radkiewicz. The Passing Billa Violi: czasem obrazy muszą czekać / Andrzej Pitrus. „Czesanie historii pod włos”, czyli o kwestii reprezentacji we współczesnym dokumentalnym kinie found footage / Gabriela Sitek. Sztuka ruchomego obrazu między filmem, kinem i wideo w latach 90. i pierwszej dekadzie XXI wieku / Łukasz Mojsak. Film artystyczny po Internecie / Jakub Depczyński. Kino-sztuka pięć lat później / Jakub Majmurek.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Brak informacji o dostępności: sygn. WM-Ksieg 3431 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Liberatura ; t. 21)
Karty nierozcięte.
Bohater i zarazem narrator mini-powieści Dariusza Orszulewskiego Jezus nigdy nie był aż tak blady wpada na pomysł, jak zaoszczędzić na świętach Bożego Narodzenia: zamierza wysłać żonę z córeczką na wieczerzę wigilijną do sąsiadów, a samemu udać się w charakterze niespodziewanego gościa do przypadkowego domu. Ma też mnóstwo innych pomysłów ľ na przyrządzanie ryby i urządzanie życia. Czytając jego obsesyjnie powtarzany monolog, wydrukowany na nierozciętych kartkach, orientujemy się, że zna się dobrze nie tylko na filetowaniu karpia, ale i na oprawianiu innych istot. Jednak by dotrzeć do wnętrza książki i do wnętrza opowieści, czytelnik również zostanie zmuszony do sięgnięcia po nóż. [www.azymut.pl, 2013]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-101726 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej