Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(43)
Forma i typ
Książki
(43)
Publikacje naukowe
(8)
Poradniki i przewodniki
(2)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Publikacje religijne
(1)
Dostępność
dostępne
(44)
wypożyczone
(8)
tylko na miejscu
(3)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(3)
Czytelnia Główna (Sokoła 13)
(3)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(31)
Oddział dla Dzieci i Młodzieży (Słowackiego 11)
(4)
Filia 2 (Fredry 5)
(1)
Filia 3 (Krzyżanowskiego 6)
(1)
Filia 4 (Ofiar Katynia 15)
(2)
Filia 5 (Budziwojska 194)
(1)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(3)
Filia 7 (Osmeckiego 51)
(2)
Filia 8 (Okulickiego 3)
(1)
Filia 9 (Czackiego 5)
(1)
Filia 15 (Lwowska 60)
(1)
Filia 16 (Gromskiego 10c)
(1)
Autor
Furmanek Waldemar (1945- )
(10)
Frączek Zofia
(5)
Chmielewska-Długosz Agnieszka
(2)
Kopeć Urszula
(2)
Kowalik Małgorzata
(2)
Schieder Brigitta
(2)
Szmyd Kazimierz
(2)
Basiak Marta
(1)
Chodkowska Maria
(1)
Dymara Bronisława
(1)
Dymna Anna (1951- )
(1)
Długosz Agnieszka
(1)
Gajdziński Marek
(1)
Gonzalez Ines Luz
(1)
Grzybek Grzegorz (1971- )
(1)
Hejda Danuta
(1)
Hermaszewski Mirosław (1941-2022)
(1)
Homplewicz Janusz (1931-2006)
(1)
Jullien Marc-Antoine (1775-1848)
(1)
Juul Jesper (1948- )
(1)
Juul Jesper (1948-2019)
(1)
Karkut Dorota (1968- )
(1)
Kida Jan (1931- )
(1)
Kirenko Janusz
(1)
Komorowski Andrzej (1950- )
(1)
Koźmińska Irena
(1)
Lenart Jolanta (1960- )
(1)
Loska Krystyna (1937- )
(1)
Marciniakówna Anna
(1)
Mazur Elżbieta
(1)
Mycielska-Dowgiałło Elżbieta (1932- )
(1)
Niezabitowska Małgorzata (1948- )
(1)
Olszewska Elżbieta
(1)
Piecuch Aleksander (1963- )
(1)
Półchłopek Tadeusz (polonistyka)
(1)
Reindl Tadeusz
(1)
Santor Irena (1934- )
(1)
Savater Fernando (1947- )
(1)
Skoczyńska-Prokopowicz Barbara
(1)
Syska Dariusz
(1)
Szewińska Irena (1946-2018)
(1)
Szluz Beata (1968- )
(1)
Szołtysek Adolf Ernest (1942- )
(1)
Tadla Beata (1975- )
(1)
Telakowska Wanda
(1)
Tyszkiewicz Beata (1938- )
(1)
Uberman Marta
(1)
Ungeheuer-Gołąb Alicja
(1)
Wałęsa Lech (1943- )
(1)
Wojcieszak Janusz (1953-2012)
(1)
Wosik-Kawala Danuta
(1)
Ziemięcka Eleonora (1819-1869)
(1)
Zięba Maciej (1954- )
(1)
Zubrzycka-Maciąg Teresa
(1)
Øien Monica (1970- )
(1)
Łach Józef (1948- )
(1)
Śniegulska Anna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(5)
2010 - 2019
(23)
2000 - 2009
(10)
1990 - 1999
(2)
1970 - 1979
(1)
1840 - 1849
(1)
1820 - 1829
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(13)
Kraj wydania
Polska
(41)
Francja
(1)
Język
polski
(40)
francuski
(1)
Odbiorca
Instruktorzy harcerscy
(1)
Rodzice
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Wychowanie do wartości
(43)
Wychowanie w rodzinie
(13)
Wychowanie
(9)
Wartość
(8)
Pedagogika
(5)
Rodzina
(5)
Wychowanie moralne
(5)
Aksjologia
(4)
Nauczyciele
(4)
System wartości
(4)
Szkolnictwo
(4)
Wychowanie estetyczne
(4)
Etyka
(3)
Język polski
(3)
Kształcenie
(3)
Metody nauczania
(3)
Metody wychowawcze
(3)
Młodzież
(3)
Nauczanie początkowe
(3)
Postmodernizm
(3)
Przemoc w rodzinie
(3)
Sztuka
(3)
Antropologia filozoficzna
(2)
Człowieczeństwo
(2)
Dziecko
(2)
Dziecko niepełnosprawne
(2)
Edukacja zdrowotna
(2)
Etyka chrześcijańska
(2)
Godność ludzka
(2)
Gry edukacyjne
(2)
Jan Paweł II (papież ; 1920-2005)
(2)
Język
(2)
Komunikacja społeczna
(2)
Lektura szkolna
(2)
Małżeństwo
(2)
Mowa
(2)
Nauczanie
(2)
Osobowość
(2)
Postawy
(2)
Psychologia dziecka
(2)
Studenci
(2)
Sumienie
(2)
Szkolnictwo wyższe
(2)
Uczniowie
(2)
Wagary
(2)
Środki masowego przekazu
(2)
Aktorstwo
(1)
Alkoholizm
(1)
Antropologia społeczna
(1)
Aristoteles (384-322 a.C.)
(1)
Augustyn (św. ; 354-430)
(1)
Benedykt (św. ; ca 480-547)
(1)
Biblioterapia
(1)
Bieńkowski, Zbigniew (1913-1994)
(1)
Bioetyka
(1)
Biologia
(1)
Brygida (św. ; 1303-1373)
(1)
Caritas (teol.)
(1)
Cele wychowania
(1)
Chłopcy
(1)
Cyryl (św. ; ca 827-869)
(1)
Czasownik
(1)
Czytanie
(1)
Czytelnictwo dzieci
(1)
Denek, Kazimierz (1932- )
(1)
Duma
(1)
Dysleksja i dysgrafia
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko głuche
(1)
Edmund Bojanowski (błogosławiony ; 1814-1871)
(1)
Edukacja filmowa
(1)
Edukacja medialna
(1)
Edukacja międzykulturowa
(1)
Edukacja regionalna
(1)
Estetyka
(1)
Etyka społeczna
(1)
Europa
(1)
Eurosieroctwo
(1)
Eutanazja
(1)
Film animowany
(1)
Filologia polska
(1)
Freud, Sigmund (1856-1939)
(1)
Gospodarka oparta na wiedzy
(1)
Harcerstwo
(1)
Herbert, Zbigniew (1924-1998)
(1)
Higiena szkolna
(1)
Honor
(1)
Innowacje
(1)
Jan Bosko (święty ; 1815-1888)
(1)
Jurgielewiczowa, Irena (1903-2003)
(1)
Język migowy
(1)
Język migowy polski
(1)
Język środowiskowy
(1)
Języki
(1)
Katarzyna ze Sieny (św. ; ca 1347-1380)
(1)
Kobieta
(1)
Kompetencje zawodowe
(1)
Komunikacja wspomagająca
(1)
Konopnicka, Maria (1842-1910)
(1)
Konserwatyzm
(1)
Temat: dzieło
Dolina Issy
(1)
Dolina światła
(1)
Nieskończoność
(1)
Ten obcy
(1)
Temat: czas
2001-0
(7)
2001-
(4)
1901-
(3)
1801-
(2)
1989-
(2)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(4)
Galicja
(1)
Strzyżów (woj. podkarpackie ; okręg)
(1)
Gatunek
Monografia
(5)
Materiały konferencyjne
(4)
Księga pamiątkowa
(3)
Poradnik
(3)
Literatura polska
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Wydawnictwa popularne
(2)
Bajka i baśń
(1)
Debata
(1)
Ilustracje
(1)
Literatura dziecięca
(1)
Literatura fantastyczna
(1)
Opracowanie
(1)
Podręczniki
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Poradniki
(1)
Przysłowia
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(9)
Filozofia i etyka
(4)
Literaturoznawstwo
(1)
Psychologia
(1)
Religia i duchowość
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
43 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
(Wartości w Pedagogice)
M.in. badania relacji pomiędzy rodzicami i nauczycielami rzeszowskich szkół podstawowych (s. 139-144).
Bibliogr. przy pracach.
CZ. 1. RODZINA TERENEM DOŚWIADCZEŃ AKSJOLOGICZNYCH: Rodzina - wartość nieprzemijająca - terenem urzeczywistniania wartości ; Wychowanie rodzinne wspierające urzeczywistnianie wartości ; Rozwijanie umiejętności wykorzystania czasu zadaniem rodziców w procesach wychowania do wartości ; Urzeczywistnianie wartości w rodzinach ziemiańskich ; Urzeczywistnianie wartości w rodzinach wielopokoleniowych ; Postrzeganie rodziny w reklamach telewizyjnych przez dzieci w wieku przedszkolnym - sprawozdanie z badań ; Odpowiedzialność rodziców za kształtowanie postaw dziecka - obywatela społeczeństwa informacyjnego ; Wokół przyjmowanej i odrzucanej wartości macierzyństwa ; Wartości deklarowane matek doświadczających przemocy w rodzinie ; W poszukiwaniu dróg urzeczywistniania dobra dziecka. Pomiędzy współpracą a rywalizacją ; Karanie w wychowaniu - meandry rodzicielskiej miłości ; Sztuka wydobywania człowieczeństwa - podstawowa wartość wychowania. CZ. 2. UWARUNKOWANIA PROCESÓW UZEWNĘTRZNIANIA WARTOŚCI: Dylematy etyczne związane z odpowiedzialnością nauczycieli za skutki pełnionych powinności ; Społeczno-kulturowe uwarunkowania wyboru i afirmacji wartości środowiskowych przez młodzież z gimnazjów wiejskich ; Świat wartości piotrkowskich studentów. Konstatacje pedagogiczne ; Preferowane i marginalizowane wartości lubelskich studentów (na przykładzie ich religijności) ; Zainteresowanie młodzieży akademickiej jako wskaźnik wyboru i odrzucenia wartości ; Niewola cyfrowa zagrożeniem dla wolności ; Urzeczywistnianie odpowiedzialności w szkole zawodowej ; Urzeczywistnianie wartości w systemie oświaty terenem indoktrynacji ideologicznej ; Kategoria życia i kondycja człowieka jako wartość edukacyjna ; Techniki wpływu społecznego jako narzędzie służące urzeczywistnianiu bądź relatywizowaniu wartości w obszarze pomocy społecznej ; Wartości i normy w procesie resocjalizacji i socjalizacji ; Dziecko towarem - godność człowieka w poniewierce.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-103666 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy art.
Dwa art. w jęz. ang.
Streszcz. art. ang. w jęz. pol.
WARTOŚCI W WYCHOWANIU: Kilka uwag na temat wartości społecznych w wychowaniu ; Znaczenie wartości w wychowaniu ; ZAGROŻENIA W PROCESIE WYCHOWANIA: Wagary uczniów gimnazjum w kontekście klimatu wychowawczego szkoły ; Skutki nadużywania alkoholu przez młodzież licealną ; Szkoła a zachowania agresywne uczniów ; Przemoc dzieci wobec rodziców - profilaktyka i przezwyciężanie ; Istota diagnozy relacyjnej w niwelowaniu zaburzeń zachowania dzieci i młodzieży ; Szkoła wobec współczesnych problemów wychowania zdrowotnego ; Edukacja seksualna we współczesnej szkole - możliwości i zagrożenia ; AKTUALNE KIERUNKI W WYCHOWANIU: Możliwości kształcenia do debaty publicznej w edukacji szkolnej ; Forming teenagers' positive attitude to work in the educational process ; rola agosu w wychowaniu przez pracę dziecka w młodszym wieku szkolnym ; Socjokulturowe uwarunkowania zachowań żywieniowych - wyzwanie dla edukacji zdrowotnej ; Taniec w wychowaniu i terapii pedagogicznej dzieci i młodzieży ; Estetyczne kształcenie uczniów w prcesie nauczania sztuki ludowej w ogólnokształcących szkołach Ukrainy ; Instytucjonalne poradnictwo wychowawcze w okresie zmian społeczno-edukacyjnych ; Realizacja procesu usamodzielniania młodzieży w SOS-Kinderdorf w Austrii ; WYCHOWANIE W ASPEKCIE HISTORYCZNYM: Education of children-orphans in Polish pedagogical theory and care practice (1918-1939) ; Kierunki kształcenia zawodowego kobiet na łamach czasopism Królestwa Polskiego przełomu XIX i XX wieku ; Historia, teraźniejszość i wyzwania edukacji przyrodniczej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-98048 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Wartości w Pedagogice)
Materiały z 9. Bieszczadzkiego Seminarium Naukowego.
Bibliogr. przy pracach.
ZAŁOŻENIA WSTĘPNE BADAŃ NAD WOLNOŚCIĄ, ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ I GODNOŚCIĄ OSOBY W PEDAGOGICE: Wolność, odpowiedzialnośc, godność kategoriami badań we współczesnej pedagogice ; U źródeł problematyki godności człowieka. WOLNOŚĆ KATEGORIĄ PEDAGOGIKI WSPÓŁCZESNEJ: Technologia Internetu szansą i barierą wolności poznania ; Granice wolności w edukacji szkolnej ; Wolność czy zniewolenie ucznia sprawiającego trudności wychowawcze? - wskazania dla praktyki wychowawczej ; Społeczeństwo pluralistyczne miejscem realizacji wolności człowieka - szansa czy zagrożenie dla rozwoju osoby ludzkiej? (homo decernens). ODPOWIEDZIALNOŚĆ KATEGORIĄ PEDAGOGIKI WSPÓŁCZESNEJ: Odpowiedzialność a przekaz medialny dla dzieci ; Wokół odpowiedzialności za rozstrzygnięcia w postępowaniu w sprawach z zakresu pomocy społecznej i godności osób korzystających ze świadczeń ; Odpowiedzialność za i wobec siebie i innych artefaktem planów życiowych i zawodowych ; Kształtowanie odpowiedzialności społecznej w ruchach religijnych ; Odpowiedzialność diagnostów samochodowych. GODNOŚĆ KATEGORIĄ PEDAGOGIKI WSPÓŁCZESNEJ: Godność. Eksplikacja pojęcia i zjawisk ; Godność obiektem badań nauk humanistycznych ; Godność osoby źródłem transcendencji i czynnikiem jej rozwoju - perspektywa personalistyczna ; Godność osoby ludzkiej jako pierwsza wartość wychowawcza. WARTOŚCI W PRAKTYCE PEDAGOGICZNEJ: Uwarunkowania procesu poznawania, odkrywania, tworzenia i urzeczywistniania wartości ; Nauczycielska autonomia celem profesjonalnego rozwoju. Złożony układ problemów społecznych i etycznych ; Zagrożenie i zmienność wartości społecznych w obecnym życiu i pracy człowieka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-100131 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.4-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia przy pracach. Indeks.
Streszczenie w języku angielskim.
I. Paweł Sporek, W poszukiwaniu sensu życia. Sunset LimitedCormaca McCarthy'ego jako dramat o ludzkim byciu w świecie ; Urszula Kopeć, Językowo-kulturowy obraz miłości małżeńskiej i rodzinnej. Karol Wojtyła Przed sklepem jubilera ; Stanisław Dłuski, Herbert w szkole. Etyka i aksjologia ; Jolanta Mazur-Fedak, Problematyka aksjologiczna XX wieku na podstawie wierszy Czesława Miłosza. Propozycja modułu do kanonu w szkole średniej ; II. Agnieszka Kusz, Wartościowanie kobiety w metaforach i porównaniach typu Kobieta to zwierzę na przykładzie twórczości Agnieszki Osieckiej ; Elżbieta Mazur, O kobiecych trenach w szkole średniej (na przykładzie Białego rękopisu Anny Kamieńskiej i Requiem z ptakami Adriany Szymańskiej) ; Barnarda Majka, Poetycka podróż w krainę snu Ludmiły Marjańskiej ; Anna Hajduk, Ofiarowanie Izaaka - reinterpretacje biblijnej opowieści o Abrahamie - polskiej poezji współczesnej ; III. Małgorzata Krzysztofik, Poezja śpiewana Jacka Kaczmarskiego w edukacji ponadgimnazjalnej. Wybór piosenek, metody, efekty kształcenia ; Ewelina Radion, Audiosfera Karmazynowego poematu Jana Lechonia ; Paulina Osak, Świadomość językowa a interpretacja. Poezja neolingwistyczna w szkole - ciekawostka czy materiał interpretacyjny? ; IV. Grażyna Różańska, Powieść Doroty Masłowskiej przyczynkiem do rozmowy polonisty z mło¬dzieżą o młodzieży ; Piotr Kołodziej, „Wyspa otoczona łódkami strachu". Współczesna szkoła wobec współcze¬snych problemów ; Dominik Borowski, W poszukiwaniu literackich odniesień do lektur szkolnych... O próbie zestawiania tekstów kanonicznych z najnowszą literaturą dla młodzieży - projekt dydaktyczny.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-106515/t.2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 177-[183].
1. Godność osoby. Eksplikacja pojęcia i zjawisk ; 2. Honor osobisty i duma osobista ; 3. Duma i godność ; 4. Godność interdyscyplinarnym obiektem badań ; 5. Wymiary naukowej refleksji nad godnością człowieka ; 6. Godność kategorią aksjologii ; 7. Godność w ujęciu psychologicznym ; 8. Godność w ujęciu teologicznym ; 9. Godność a prawa człowieka ; 10. Godność a sumienie człowieka ; 11. Godność w ujęciu pedagogicznym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-109204 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Streszcz. ang.
Bibliogr. s. 176-191. Indeks.
Rozdział I. Pedagogika nauką o wychowaniu. 1. Charakterystyka pedagogiki jako nauki. 2. Działy i subdyscypliny we współczesnej pedagogice. 3. Teoria wychowania jako dziedzina wiedzy pedagogicznej. 3.1. Teoria wychowania w relacjach z innymi naukami. 3.2. Przedmiot badań teorii wychowania. 3.3. Możliwości uprawiania teorii wychowania. 4. Pojęcie wychowania i jego istota. Rozdział II. Aksjologiczny wymiar procesów edukacyjnych. 1. O kondycji moralnej współczesnego człowieka i świata. 2. Pojęcie i klasyfikacje wartości. 3. Wartości we współczesnej edukacji. Rozdział III. Rodzina jako podstawowe środowisko życia i wychowania człowieka. 1. Rodzina w ujęciu definicyjnym. 2. Funkcje rodziny i problem jej dysfunkcyjności. 3. Próba typologizacji rodzin. 4. Model postaw rodzicielskich. 5. Problemy i przemiany współczesnych rodzin - w kontekście polskiej transformacji ustrojowej. Rozdział IV. Szkoła i nauczyciel w zmieniającej się rzeczywistości. 1. Wprowadzenie do rozważań o szkole. 2. Edukacja szkolna w obliczu złożoności cywilizacyjnych nowego stulecia. 3. Współczesny wizerunek szkoły i nauczyciela. 4. Nauczyciel i uczeń w relacjach dialogowych. Rozdział V. O przemocy wobec dziecka. 1. Przemoc - pojęcie i społeczny kontekst. 2. Przemoc w rodzinie. 2.1. Pojęcie przemocy w rodzinie i jej formy. 2.2. Możliwości zapobiegania przemocy w rodzinie. 3. Szkoła terenem przemocy. 3.1. Opresja szkolna. 3.2. Pojęcie i formy przemocy szkolnej. 3.3. Charakterystyka ofiary i sprawcy przemocy rówieśniczej. 3.4. W trosce o kreowanie szkoły wolnej od przemocy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-99021 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Kultura - Przemiany - Edukacja ; t. 2)
M.in. badania wśród studentów rzeszowskich uczelni (67-74, 208-218, 222-229-także PWSTE w Jarosławiu) oraz uczniów szkół gimnazjalnych w woj. podkarpackim (s. 139-145) i rodziców uczniów szkół podstawowych w Rzeszowie (s. 156-164).
Bibliogr. przy pracach.
Tekst częśc. w jęz. pol., ang., wł. i niem.
Spis treści i streszcz. rozdz. w jęz. ang.
CZ. I. AKSJOLOGICZNE I SPOŁECZNE OBSZARY WYCHOWANIA I ROZWOJU CZŁOWIEKA: Edukacja wobec zmiany antropologicznej i cywilizacyjnej - zagrożenia i szanse rozwoju ; Człowiek w społeczeństwie globalnym - wychowanie do wartości wciąż aktualne ; Axiological components in teacher professiogram in Ukraine and Poland ; The peculiarities of personality in time perspective, depending on dircetions of various value systems ; Problem eutanazji jako jeden z dylematów bioetycznych w edukacji (Według wypowiedzi studentów Uniwersytetu Rzeszowskiego). CZ. II. RODZINA I SZKOŁA - WSPÓLNE OBSZARY KSZTAŁCENIA, WYCHOWANIA I OPIEKI: Szkoła i myśl pedagogiczna w "ponowoczesności" - konteksty cywilizacyjne i społeczne ; System wartości w życiu rodziny ; Jakim językiem o rodzinie mówi współczesna młodzież? ; O dewaluacji znaczenia instytucji małżeństwa w społeczeństwie ponowoczesnym ; Zjawisko wagarowania wśród uczniów szkół gimnazjalnych - raport z badań. CZ. III. PSYCHOLOGIA WOBEC WSPÓŁCZESNYCH PROBLEMÓW EDUKACYJNYCH I WYCHOWAWCZYCH: Psychologiczne korzyści wynikające z realizacji projektu "Pierwsze uczniowskie doświadczenia droga do wiedzy" ; Kierowanie klasą szkolną - kreowanie poczucia sprawstwa ; Dialogowe techniki wspomagania rozwoju mądrości. CZ. IV. UNIWERSYTETY I SZKOŁY WYŻSZE W PERSPEKTYWIE WYZWAŃ CYWILIZACYJNYCH: Rozwój kompetencji indywidualnych i zawodowych nauczyciela akademickiego w perspektywie nowych wymagań edukacyjnych ; Funkcjonowanie społeczeństwa obywatelskiego w Polsce w opinii studentów ; Szkolnictwo wyższe w Polsce w opinii młodzieży studenckiej ; Wyższe Kursy dla Kobiet - początki kształcenia uniwersyteckiego kobiet w Polsce ; Diventare un "professionista riflessivo": sperimentazione di un modello di riflessione pedagogica condivisa con studenti di corsi master ; Educational practices in the university. A study in the Teacher Training Masters for Teachers of the University of zaragoza ; Rolle der Universitäten und Hochschulen in der Entwicklung eines Leitbildes in Praxis und Ausbildung Bürgernahe Verwaltung und Bũrgerkommune ; Etyka polityczna w perspektywie odpowiedzialności globalnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-101674/t.2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce: Święty J.P. II - kanonizacja, rok 2014 - rokiem bł. Edmunda Bojanowskiego.
Na okładce: Święty J.P. II - kanonizacja, rok 2014 - rokiem bł. Edmunda Bojanowskiego.
Czy praca u podstaw ma dziś znaczenie w kształtowaniu tożsamości narodowej ; Czy potrafi rozmawiać z trudną młodzieżą, lub młodzieżą w tzw. trudnym wieku? ; Czy jestem zaangażowanym człowiekiem Kościoła katolickiego i jaj to realizuję mino trudności? ; Czy rozumiem i doceniam wartość Mszy Świętej i jakie widzę możliwości w dokształcaniu się w tym zakresie? ; Jakie widzę możliwości wykorzystania wartości religijnych jako sposobu kształtowania sumień? ; Czego oczekuję od oświaty w zakresie kształtowania godności człowieka? ; Czy doceniam wartość męskiej przyjaźni w wychowaniu chłopców i jak ją realizuję? ; Czy doświadczyliśmy cudów w naszym życiu?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.7-2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [369]-378.
Streszcz. ang.
METAFIZYCZNOŚĆ OSOBY: 1. Wybrane koncepcje człowieka ; 1.1. Platońska a Arystotelesowska koncepcja człowieka ; 1.2. Personalizm augustiański a personalizm tomistyczny ; 1.3. Psychizm F. Nietzschego a psychizm S. Freuda ; 1.4. Personalizm M. Schelera a personalizm K. Wojtyły ; 2. Autorska koncepcja fundowania osoby w człowieku ; 2.1. Atrybuty człowieczej egzystencji ; 2.2. Przyrodnicze uwarunkowania człowieczej psychiczności ; 2.3. Metafizyczność człowieczej duchowości. MORALNOŚĆ - ETYKA - LEGALNOŚĆ: 1. Moralność człowieka jako osoby ; 1.1. Człowiek jako osoba ; 1.2. Człowieczeństwo człowieka ; 1.3. Aksjologia personalna a norma moralna ; 1.4. Moralne uwarunkowania osoby ; 1.5. Ontologiczna triada: intencja - czyn - konsekwencja ; 2.Etyka człowieka jako istoty społecznej ; 2.1. Człowiek jako istota społeczna ; 2.2. Aksjologia kulturowo-społeczna a norma etyczna ; 2.3. Etyka w kolejnych epokach ; 2.4. Problem praw człowieka ; 3.Legalność człowieka jako obywatela ; 3.1. Człowiek jako obywatel ; 3.2. Aksjologia obywatelska a norma prawna ; 3.3. Doktrynalne uwarunkowania obywatela. AKSJOLOGIA WYCHOWANIA MORALNEGO OSOBY: 1. Podstawowe dylematy wychowania ; 1.1. Źródła kryzysu wychowania ; 1.2. Semantyka słowa 'wychowanie' ; 1.3. Systematyczna wieloznaczność słowa 'wychowanie' ; 2.Wychowanie moralne w rodzinie ; 2.1. Elementy nauk o rodzinie ; 2.2. Duchowe źródło wychowania personalnego ; 2.3. Istota wychowania moralnego ; 3. Wychowanie etyczne w szkole ; 3.1. Kompetencje nauczyciela ; 3.2. Kulturowo-społeczne źródło wychowania etycznego ; 3.3. Polityczno-prawne źródło wychowania doktrynalnego ; 4. Chrześcijański a liberalny system kulturowo-edukacyjny ; 4.1. Ideologia postmodernizmu ; 4.2. Chrześcijański system kulturowo-edukacyjny ; 4.3. Liberalny system kulturowo-edukacyjny ; 4.4. Minisłownik poślizgów semantycznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-93242 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Europejskość jako problem współczesności / Janusz Homplewicz ; I. CZŁOWIEK A WYCHOWANIE W EUROPEJSKIEJ KULTURZE MINIONYCH WIEKÓW. IDEAŁY EDUKACYJNE NAJWIĘKSZYCH WSPÓŁTWÓRCÓW I WYCHOWAWCÓW ORAZ PATRONÓW EUROPY: "Ojciec i wychowawca całej Europy": Benedykt z Nursji (ok. 480-547) ; Europa z "dwoma płucami" a Trzeci Świat ; Geniusz kobiet w kształtowaniu właściwego oblicza Europy. II. CZŁOWIEK A WYCHOWANIE. HOMO EUROPEUS W XX/XXI WIEKU A WSPÓŁCZESNE KIERUNKI W WYCHOWANIU CZŁOWIEKA: Przekraczać samego siebie ; Wychowanie a wolność ; Wychowanie a odpowiedzialność ; Wychowanie a miłość ; Wychowanie a sacrum ; Wychowanie a rodzina ; Wychowanie a uniwersytety. III. "WYZWOLIĆ W NAS MIŁOŚĆ, ÓW HOJNY I BEZINTERESOWNY DAR WŁASNEGO ": Homo europeus w świetle antropologii biblijnej i nauczania Jana Pawła II ; Wychowanie jako zmaganie się dobra ze złem w nauczaniu Jana Pawła II ; Narodowy charakter świadomości a religijność polska ; Aneks: Historia powstania i działalność Zakładu Teorii Wychowania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-94692 (1 egz.)
Książka
W koszyku
M.in. badania przeprowadzone wśród uczniów szkół ponadpodstawowych w Krośnie dot. wartości religijno-moralnych zawartych w Dekalogu (s. 44-62).
Bibliogr. s. 152.
Tekst częśc. słowac. Streszcz. ang. przy pracach.
I. WYZWANIA WSPÓŁCZESNOŚCI. O NOWE JAKOŚCI AKSJOLOGICZNE: Ocalić cywilizację. Szansa czy niemożność? / Kazimierz Szmyd ; Jakość życia człowieka - płaszczyzna aksjologiczna w systemie edukacji / Wojciech Walat ; Inwestować w człowieka - w poszukiwaniu wartościowej edukacji / Zofia Frączek ; Dekalog a młodzież / Janusz Mierzwa ; Odpowiedzialność za życie jako jedna z naczelnych zasad w etyce medycznej / Andrzej Garbarz ; Systemy wartości młodzieży na przełomie wieków / Marzena Cwynar. II. W POSZUKIWANIU SKUTECZNYCH FORM POMOCY WSPÓŁCZESNEMU CZŁOWIEKOWI: Ľudský potenciál a odkývanie jeho bohatstva (Potencjał ludzki a odkrywanie jego bogactwa) / Anna Tokárová ; Tradycyjne i współczesne wizje człowieka a wychowanie jako pomoc człowiekowi (Antropologia i pedagogika auxiliarna) / Józef Łach ; Wokół pojęcia pomocy i wsparcia społecznego / Beata Szluz ; Wolontariat w pomocy społecznej: sprzymierzeniec czy konkurent? / Tadeusz Kamiński ; Polyestetická výchova a integratívna hudobná pedagogika - súčasné koncepcie výchovy človeka k umeniu a k hudbe (Poliestetyczne wychowanie i integracyjna pedagogika muzyczna - współczesne koncepcje wychowania człowieka dla sztuki i dla muzyki) / Irena Medňanská. III. KONCEPCJE POMOCY DZIECKU I RODZINIE: Współczesna polska rodzina i jej miejsce w systemie opiekuńczo-wychowawczym / Wiesława Walc ; Możliwości przeciwdziałania przemocy w rodzinie / Anna Śniegulska ; Pomoc dziecku i rodzinie w systemie oświaty / Anna Sokołowska ; Organizowanie pomocy lekarskiej w szkołach galicyjskich na przełomie XIX i XX wieku / Elżbieta Dolata. IV. POMOC WSPÓŁCZESNEMU CZŁOWIEKOWI - PERSPEKTYWA PRAKTYCZNA: Lektura literatury dziecięcej jako sposób na egzystencjalne niepokoje / Alicja Ungeheuer-Gołąb ; Dwujęzyczność dziecka niesłyszącego - nowe spojrzenie na rolę języka migowego / Małgorzata Zaborniak-Sobczak ; O wychowaniu językowym uczniów w młodszym wieku szkolnym / Alicja Kubik ; Pomoc dzieciom z zaburzeniami rozwoju i trudnościami w nauce / Małgorzata Alberska.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-96655 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
I. INTEGRACJA KSZTAŁCENIA POLONISTYCZNEGO ZARYS PROBLEMATYKI: Z teorii i praktyki nauczania integrującego ; Wiązanie treści językowych z literacko kulturowymi. Przesłanki i dylematy. II. LITERATURA ľ JĘZYK ľ KULTURA: O wartościach takich jak miłość, przyjaźń w nowych i starych lekturach ľ A. MinČkowski Dolina światła oraz I. Jurgielewiczowa Ten obcy ; Wybrane zagadnienia w integracyjnym kształceniu sprawności językowej uczniów ; Integracja kształcenia językowego i kulturowego we współczesnej szkole. III. O SZTUCE W EDUKACJI POLONISTYCZNEJ: Spotkania z malarstwem na lekcjach języka polskiego ; Architektura jako tekst kultury i kontekst dzieła literackiego ; Dzieło literackie a utwór muzyczny ľ wspólne cechy tworzywa kształtującego obie sztuki. IV. LITERATURA ľ FILOZOFIA: Problematyka filozoficzna w dydaktyce polonistycznej i literaturze (Nieskończoność Zbigniewa Bieńkowskiego) ; Literatura i filozofia na lekcjach języka polskiego (na przykładzie wybranych utworów Zbigniewa Herberta). V. LITERATURA ľ HISTORIA ľ TRADYCJA LITERACKA: O Romualdzie Traugutcie na lekcjach języka polskiego. Kilka propozycji ; Młodzi poeci äKontynentówö wobec tradycji Wielkiej Emigracji. VI. W PRZESTRZENI WARTOŚCI: Kształcenie świadomości aksjologicznej ; Apoteoza prymarnej aksjologii edukacyjnej ; Edukacja polonistyczna w ujęciu aksjologicznym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-99038 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Streszcz. ukr. przy pracach.
I. DAWNE I WSPÓŁCZESNE DYLEMATY EDUKACYJNE. Szkoła dla zmiany społecznej-warunki konieczne / Zbigniew Kwieciński ; Od szkoły w środowisku do szkoły środowiskowej. Inspiracje myśli Floriana Znanieckiego w kontekście aktualnych dylematów edukacyjnych / Zofia Szymanek ; Aktualność dylematów szkoły w koncepcji Floriana Znanieckiego / Zbigniew Chodkowski ; Edukacja katalizatorem rozwoju społecznego - założenia a rzeczywistość / Maria Kocór ; Misja szkoły w ujęciu Floriana Znanieckiego a wyzwania edukacji współczesnej / Krystyna Barłóg ; Szkoła środowiskowa - postulaty a rzeczywistość/ Barbara Lulek ; Nauczanie w klasach łączonych - uwag kilka / Ryszard Pęczkowski ; Nauczyciel edukacji elementarnej wobec wyzwań edukacyjnych jutra . Olga Zamecka-Zalas ; Nierówne szanse edukacyjne uczniów wiejskich i próby ich przezwyciężenia przez nauczycieli / Justyna Miko-Giedyk ; Rozwijanie kompetencji językowych dla cywilizacji przyszłości / Agnieszka Uberman ; Rola rodzinnego środowiska wychowawczego w funkcjonowaniu ucznia we współczesnej przestrzeni edukacyjnej / Edyta Sadowska ; Socjalizacja obywatelska młodzieży a jej "deficyt obywatelstwa" - kontekst szkolny i pozaszkolny / Ewa Tłuczek-Tadla. II. SZKOŁA W DOŚWIADCZENIACH STUDENTÓW I ROKU UAM (2005/06) - PIERWSZEGO ROCZNIKA REFORMY EDUKACJI. ZARYS BADAŃ I FRAGMENTY WYNIKÓW. Uwagi wstępne i kilka założeń teoretyczno-metodologicznych / Maria Dudzikowa ; Omówienie metodologii badań pierwszej fali / Renata Wawrzyniak-Beszterda ; Wizerunek własnej szkoły podstawowej w doświadczeniach studentów I roku UAM (2005/06) / Ewa Bochno, Ireneusz Bochno ; Wizerunek własnego gimnazjum studentów I roku UAM (2005/06) / Anita Farmuła-Jurczak, Ewa Tłuczek-Tadla ; Wizerunek własnego liceum studentów I roku UAM (2005/06) / Karina Knasiecka-Falbierska ; Porównanie wizerunków własnych szkół studentów I roku UAM (2005/06) w odniesieniu do trzech szczebli kształcenia / Mateusz Marciniak. III. WYCHOWANIE DO TWÓRCZOŚCI. Koncepcja wychowania dla przyszłości Floriana Znanieckiego elementem strategii pedagogiki kultury / Adam Horbowski ; Diagnoza kryzysu kultury w twórczości Floriana Znanieckiego / Krzysztor Rejman ; Anaksjomatyzacja i hiperaksjomatyzacja w edukacji plastycznej dziecka / Marta Uberman ; Subiektywizm i obiektywizm wartości we współczesnej edukacji muzycznej / Mirosław Dymon ; Warunki i bariery twórczej edukacji / Róża Herdzik. IV. AKSJOLOGICZNY KONTEKST EDUKACJI W SZKOŁACH RÓŻNEGO POZIOMU. Rozważania na temat wartości w kontekście inspiracji Floriana Znanieckiego / Elżbieta Magierska ; Odpowiedzialność systemu edukacyjnego za kwestię moralności młodzieży / Urszula Gruca-Miąsik ; Moralność i wychowanie moralne w ocenie młodzieży studiującej / Monika Parchomiuk ; Indywidualizm czy kolektywizm. Preferencje wartości studiującej młodzieży / Stanisław Byra ; Udział wartości w kształtowaniu identyfikacji zawodowej u młodzieży akademickiej / Beata Szabała ; Uznawanie autorytetów a struktura roli zawodowej w przekonaniach studentów pedagogiki / Zdzisław Kazanowski ; Postawy allocentryczne i egocentryczne studentów pedagogiki / Alicja Olszak ; Nowa aksjologia w języku młodego pokolenia / Beata Romanek ; System wartości młodych Polaków. : Analiza porównawcza na przestrzeni dekady / Beata Kunat, Katarzyna Szorc ; Uczciwy obywatel - celem wychowania moralnego w koncepcji pedagogicznej ks. Jana Bosko / Łukasz Kalisz ; Wychowanie do wolności wyboru jako zadanie współczesnej szkoły / Jolanta Lenart. V. WYZWANIA I EFEKTY EDUKACJI SPECJALNEJ. Niepełnosprawni wobec niepełnosprawności / Janusz Kirenko ; Pedagogika specjalna jako obszar poszukiwań i źródło edukacyjnych doświadczeń w kreowaniu przyszłości młodzieży niepełnosprawnej. Implikacje dla praktyki / Elżbieta Maria Minczakiewicz ; Szanse edukacyjne i życiowe dziecka niepełnosprawnego w Polsce na tle uwarunkowań europejskich - zarys problemu / Danuta Apanel ; Kształtowanie kompetencji społecznych niepełnosprawnych wychowanków domów dziecka celem przeciwdziałania marginalizacji / Beata Gumienny ; Percepcja literatury przez dziecko a praca z tekstem poetyckim w grupie dzieci niewidomych / Aleksandra Mach, Alicja Ungeheuer-Gołąb ; Potrzeby edukacyjne dzieci ryzyka dysleksji - teoria a praktyka szkolna / Alicja Kubik ; Funkcjonowanie piąto- i szóstoklasistów z dysleksją w roli ucznia / Sławomir Pusz ; VI. EDUKACJA W TROSCE O HARMONIJNY ROZWÓJ CZŁOWIEKA. Współczesna szkoła jako miejsce promocji zdrowia / Lidia Perenc ; Edukacja przeciw wykluczeniu- idea ucznia tworzącego wiedzę / Katarzyna Borawska-Kalbarczyk ; Teraźniejszość i przyszłość. : Konteksty edukacji humanistycznej w pracy nauczyciela wychowania fizycznego / Ilona Urych ; Młodzi nie szanują zdrowia. Plotka czy prawda? (Komunikat z pracy koła naukowego "Vita Activa").
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-95177 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Kultura - Przemiany - Edukacja ; t. 3)
M.in. badania dot. młodzieży i ludzi starych przeprowadzone w woj. podkarpackim.
Bibliogr. przy pracach.
Tekst także w jęz. ang.
Streszcz. ang.
AKSJOLOGICZNE I SPOŁECZNE OBSZARY WYCHOWANIA I ROZWOJU CZŁOWIEKA: Sens wartości w systemie edukacji narodowej / Kazimierz Denek. Regionalizm i ponowoczesność - w stronę wychowania antropologicznego i edukacji kulturotwórczej / Kazimierz Szmyd. Społeczne i kulturowe uwarunkowania formowania się systemu wartości nauczycieli / Zofia Frączek, Pelekh Yurii, Yanitskiy Mikhail Sergeyevich, Monica Salassa. Szanse i zagrożenia społeczeństwa informacyjnego - wybrane aspekty / Hanna Sommer, Hubert Sommer, Jerzy Michno. Sumienie jako kategoria transcendentnego wychowania / Andrzej Garbarz. II. RODZINA I SZKOŁA - WSPÓLNE OBSZARY KSZTAŁCENIA, WYCHOWANIA I OPIEKI: Priorytety polskiej edukacji wobec zadań rozwoju Polski w latach 2015-2025 / Czesław Banach. Praca nad niepełnosprawnością w ujęciu holistycznym: strategie i procedury szkolne / Rebeca Soler Costa. Relacje w małżeństwie a postawy rodziców wobec niepełnosprawnych dzieci / Małgorzata Marmola. Przemoc wobec seniorów we współczesnej rodzinie - wybrane aspekty (komunikat z badań)/ Ewa Markowska-Gos. Zjawisko eurosieroctwa w świetle badań statystycznych i w opiniach społecznych / Barbara Skoczyńska-Prokopowicz. III. PSYCHOLOGIA WOBEC WSPÓŁCZESNYCH PROBLEMÓW EDUKACYJNYCH I WYCHOWAWCZYCH: Poczucie sieroctwa duchowego jako efekt zaniedbania / Agnieszka Franczyk. Ryzyko wypalenia zawodowego u nauczycieli chemii / Zbigniew Chodkowski. Kryterium jakości pracy dydaktyczno-wychowawczej z dziećmi w środowisku przedszkolnym / Elżbieta Markiewicz, Ireneusz Skawina. Działania profilaktyczne w pracy socjalnej / Małgorzata Papier. IV. UNIWERSYTETY I SZKOŁY WYŻSZE W PERSPEKTYWIE WYZWAŃ CYWILIZACYJNYCH: Uniwersytet w świecie ponowoczesnym - zagrożenia, nowe role i wyzwania / Jan Szmyd. Zarządzanie potencjałem dydaktycznym nauczycieli akademickich wyzwaniem nowoczesnych uczelni wyższych / Anna Englert-Bator, Anna Wołpiuk-Ochocińska. Statystyczna ocena zmian w szkolnictwie wyższym w Polsce w latach 1999-2013 / Małgorzata Stec. Wokalna ekspresja we wczesnych latach nauczania: dydaktyczny eksperyment z udziałem studentów Uniwersytetu w Saragossie / Icíar Nadal García, Belén López Casanova.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-101674/t.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ślady przeszłości : Sejmik Kultury Powiatu Strzyżowskiego w latach 2006-2012. - Strzyżów : Starostwo Powiatowe ; Rzeszów : Bonus Liber, 2012. - 351 s. : il. (w tym kolor.), fot., portr., wykr. ; 24 cm.
Materiały z cyklicznych konf. tematycznych.
Na s. tyt.: Publikacja z okazji 100-lecia Gimnazjum i Liceum Ogólnokształcącego im. A. Mickiewicza w Strzyżowie.
Bibliogr. przy niektórych ref.
Streszcz. ang. przy niektórych ref.
I SEJMIK KULTURY POWIATU STRZYŻOWSKIEGO: Dwory - ośrodkami kultury / Czesława Szetela ; Ostatnie zmiany w polszczyźnie na tle tendencji kulturowych Zachodu / Kazimierz Ożóg ; Mechanizmy manipulacji medialnych / Janusz Mierzwa ; Z doświadczeń regionalisty / Józef Nowakowski. II SEJMIK KULTURY POWIATU STRZYŻOWSKIEGO: Współczesny model wychowania patriotycznego / Maciej Karasiński ; Wybitne postacie ruchu oporu w okresie okupacji na przykładzie wsi Pstrągowa i gminy Czudec / Marian Złotek ; "Bohaterowie tamtych lat" - postać profesora Eugeniusza Szczepankiewicza i jego towarzyszy z Demokratycznej Armii Krajowej / Marzena i Krzysztof Dubiel ; Pułkownik Kazimierz Iranek-Osmecki / Michał Kalisz. III SEJMIK KULTURY POWIATU STRZYŻOWSKIEGO: Po co nam ta przeszłość? Monografie i ich rola w poznawaniu historii regionu / Anna Oliwińska-Wacko ; Nazwy własne miejscowe na obszarze powiatu strzyżowskiego w kontekście historii języka i lokalnej kultury / Agnieszka Myszka ; Wielokulturowa i wielonarodowa przeszłość powiatu strzyżowskiego w ujęciu antropologii kulturowej / Mirosław Czarnik ; Działania aparatu bezpieczeństwa PRL wobec Franciszka Chrapkiewicza / Piotr Szopa ; Potencjał amatorskiej twórczości artystycznej w kontekście promocji regionu / Wiktor Bochenek ; Zarys historii powiatu strzyżowskiego / Zbigniew Irzyk. IV SEJMIK KULTURY POWIATU STRZYŻOWSKIEGO: Odkrycia archeologiczne źródłem poznania własnych korzeni / Antoni Lubelczyk ; "Pomniki literackie" - twórcy kultury i oświaty ziemi strzyżowskiej / Barbara Lubojemska ; Szkolnictwo ludowe w Galicji w okresie autonomii (1867-1918) / Barbara Lubojemska ; "Stajemy do walki o sprawiedliwość" - niepodległościowe zmagania młodzieży na Rzeszowszczyźnie w latach 1944-1956 / Bogusław Wójcik ; Niemi świadkowie historii - pamiątki kultury materialnej dokumentujące dzieje ziemi strzyżowskiej (dawna cerkiew w Bonarówce) / Stanisław Piątek ; Legendy, historia, dzień dzisiejszy - wartość naszej lokalnej tożsamości / Maria Bałchan ; Książka, biblioteka, edukacja - miejsce i zadania bibliotek w środowiskach lokalnych / Maria Pasieka ; Regionalizm w edukacji - sposób na ciekawą lekcję historii lokalnej / Mirosław Czarnik. V SEJMIK KULTURY POWIATU STRZYŻOWSKIEGO: Pasja i talent - Strzyżowski Chór Kameralny - współczesna muzyczna wizytówka Strzyżowa / Aleksandra Matuszewska-Fiołek ; Twórczość amatorska Strzyżowa i okolic na tle województwa i kraju - jak promować miejscowych artystów? / Dorota Rzeźnikiewicz-Stawarz ; Powiatowe Biennale Sztuki Ludowej próbą pokazania potencjału artystycznego regionu / Dorota Wojtanowska ; Kartka z historii - Zespół Pieśni i Tańca z Glinika Zaborowskiego ambasadorem regionu strzyżowskiego (Amatorski Zespół Artystyczny Pieśni i Tańca w Gliniku Zaborowskim 1956-1968) / Jerzy Moskwa ; Z Maryją na sztandarach. Kult Matki Bożej Strzyżowskiej wśród konfederatów barskich (komunikat) / Piotr Szopa. VI SEJMIK KULTURY POWIATU STRZYŻOWSKIEGO: Wiśniowa pachnąca malarstwem - plenery malarskie kontynuacją idei Barbizonu Wiśniowskiego / Jacek Kawałek ; Schrony nad Stępiną i tunel pod Żarnowską górą na mapie historycznych atrakcji Podkarpacia / Krzysztof Winiarski ; Architektura drewniana - specyfika i bogactwo południowo-wschodniego regionu Polski / Krzysztof Zieliński ; Jak zarobić na proziaku? - słów kilka o regionalnych kulinariach. VII SEJMIK KULTURY POWIATU STRZYŻOWSKIEGO: Historia Liceum Ogólnokształcącego im. Adama Mickiewicza w Strzyżowie ; Perspektywy postepu badań w biologii / Franciszek Chrapkiewicz-Chapeville ; Skansen archeologiczny "Karpacka Troja" w Trzcinicy / Jan Gancarski ; Wychowanie do wartości / Jan Niemiec ; Uwagi na temat nauczania matematyki / Andrzej Rozkosz ; O potrzebie refleksji konserwatywnej / Bogdan Szlachta ; Służba społeczeństwu - budowaniem cywilizacji miłości / Jan Biedroń ; Zmiany klimatu Ziemi w skali lokalnej i globalnej / Krzysztof Markowicz ; Joanna Ruszała ; Joanna Stachurska.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. R-8896 (1 egz.)
Książka
W koszyku
EDUKACJA WOBEC PRZEMIAN CYWILIZACYJNYCH: Istota współczesnych przemian cywilizacyjnych ; Od rzemiosła do czwartej rewolucji przemysłowej (Industrie 4.0) ; Wyzwania piątej rewolucji przemysłowej ; Nowy model gospodarki. Wyzwania dla edukacji zawodowej ; Innowacje kategorią współczesności ; Nowa praca człowieka w cywilizacji informacyjnej ; PROPEDEUTYKA EDUKACJI ZAWODOWEJ W NOWYM SYSTEMIE OŚWIATY: Nowy system edukacji zawodowej w Polsce ; Wybrane problemy reformy systemu edukacji zawodowej ; TEORIA EDUKACJI ZAWODOWEJ WOBEC PROCESÓW WSPÓŁCZESNOŚCI: Paradygmaty współczesnej edukacji zawodowej ; Od behawiorystycznej do humanistycznej edukacji zawodowej ; Wychowanie ku wartościom pracy/pracy zawodowej ; W poszukiwaniu modelu współczesnej edukacji zawodowej ; Funkcje myślenia w nowym modelu edukacji zawodowej ; TECHNOLOGIE INFORMACYJNE W PROCESACH UCZENIA SIĘ I NAUCZANIA: Technologie informacyjne wspomagające procesy edukacyjne ; Technologie informacyjne w procesie kształcenia zawodowego ; PORADNICTWO I DORADZTWO ZAWODOWE: Poradnictwo i doradztwo zawodowe w nowym systemie edukacji ; Stagnacja czy dalszy rozwój edukacyjno zawodowy absolwentów ; ZAKOŃCZENIE. Zagubienie edukacji zawodowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-108499 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ikoniczna diagnoza kondycji współczesnego społeczeństwa, czyli uczeń w pejzażu aksjologiczno-egzystecjalnym / Maria Jedrychowska ; Kultura i wartości we współczesnym świecie / Herryk Kurczab ; Zagrożenia polonistyki szkolnej w najbliższym ćwierćwieczu / Stanisław Bortnowski ; Wychowanie estetyczne w perspektywie współczesnych zasad edukacji literacko-kulturowej / Danuta Hejda ; Kompetencje komunikacyjne w obszarze podmiotowości / Dorota Amborska-Głowacka ; Od człowieka do celów kształcenia nauczycieli polonistów / Danuta Łazarska ; Uczeń jako autor kulturowy. Wstęp do antropologicznej metodyki literatury i języka polskiego / Marek Pieniążek ; Wartość i wartościowanie w dziele literackim - na przykładzie twórczości Jana Parandowskiego / Marzena Baran ; Problemy analizy i interpretacji poezji w edukacji polonistycznej / Elżbieta Mazur ; "Aktywne słuchanie" w procesie kształcenia kompetencji polonistycznych / Tadeusz Półchłopek ; Czy cel uświęca środki? O (nie)szkodliwym łamaniu normy językowej w filmach animowanych dla dzieci / Magdalena Trysińska ; Deprecjacje językowych wartości na przykładzie adaptacji komiksowej "Włatcy móch" / Izabela Łuc ; Czym jest podręcznik w dobie kultury polisensorycznej? Kilka uwag na podstawie wstępów, przedmów i odautorskich przesłań / Monika Kaźmierczyk ; Sacrum, historia, patriotyzm - teksty o profilu religijnym w polonijnych podręcznikach do kształtowania literacko-kulturowego / Wojciech Pelczar ; Twórczość Juliusza Słowackiego w świetle różnych tekstów kultury / Dorota Karkut ; Motyw Zmartwychwstania w aspekcie integracji o charakterze problemowym / Urszula Kopeć ; O próbach oswojenia obrazu na lekcjach języka polskiego / Małgorzata Gajak-Toczek ; Różne sposoby odzwierciedlania echa - czyli o muzyczności literatury i literackości muzyki (na podstawie fragmentu "Małego Księcia" Antoine de Saint-Exupery'ego i madrygału "Ola, o che bon echo!" Orlando di Lasso) / Agata Kucharska-Babula ; Recepcja tekstów filmowych przez licealistów. Stan obecny - perspektywy / Bogusław Skowronek ; Wirtualne muzea w edukacji humanistycznej / Elżbieta Stoch.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-95181 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Tekst częśc. ang., ros., słowac.
Streszcz. ang., pol, 1 ros. przy pracach.
I. KULTURA A JĘZYKOWY OBRAZ ŚWIATA: Językowy obraz świata a kultura ; Współzależność wyrazów rodzimych i zapożyczonych ; O kulturotwórczej roli gwary w edukacji regionalnej ; Częstotliwość słowa jako kryterium rozróżnienia między słownictwem aktywnym a pasywnym ; Specyfika stylu narracji na przykładzie życiorysów pracowników Lipawskiej Akademii Pedagogicznej ; Retoryka a idee postmodernistyczne ; Sztuki audiowizualne oraz ich rola w systemie fachowej edukacji językowej ; Konceptualizacja bankowo-giełdowego kodu kultury w słownictwie specjalistycznym w oparciu o niemiecką terminologię bankowo-giełdową ; Świat zagrody szlacheckiej w powieści Czesława Miłosza "Dolina Issy" ; Edukacja i nauczyciel wobec współczesnych przemian kulturowych ; Tworzenie się obywatelstwa w społeczeństwie wielokulturowym ; Język narzędziem komunikacji społecznej. Płaszczyzna metodologiczna ; Funkcje słownictwa wartościującego w artystycznym języku wybranych dzieł Stefana Żeromskiego i Henryka Sienkiewicza ; Język, kultura, tradycja i wychowanie patriotyczne. II. EDUKACJA JĘZYKOWA A PRAKTYKA SZKOLNA: Kultura i literatura w edukacji językowej ; Badanie stopnia (poziomu) przyswajania słownictwa języka obcego (angielskiego) metodami statystyki językowej ; Językowo-kulturowy obraz zwierząt w podręcznikach i wypowiedziach uczniów klas młodszych ; Przyrostkowe słowotwórstwo przymiotników jakościowych w gwarze łemkowskiej (odczasownikowe rodzaje produktywne) ; Czynniki tekstowości w wypracowaniach szkolnych ; Poziom kultury politycznej uczniów klas maturalnych ; Przysłowia w podręcznikach i opracowaniach dydaktycznych ; Sposoby kształcenia sprawności językowej uczniów klas początkowych ; Perspektywy systemów komputerowo-informatycznych w ustnym nauczaniu mówienia w języku obcym. III. ONOMASTYKA I TERMINOLOGIA SPECJALNA: Nazewnictwo budowli dworskich w mowie młodego pokolenia w północno-poniewskim dialekcie języka litewskiego ; Osobowość i motywacja ; Z indeksacji polsko- i ukraińskojęzycznej terminologii logopedycznej ; Kulturowy i językowy aspekt nazw osobowych w świetle badań nad antroponimią ; Nazwy własne w literaturze dziecięcej i ich percepcja w świetle badań empirycznych a kształcenie językowe dzieci 9-10-letnich ; Metafory onomastyczne w konstrukcjach z pogranicza frazeologii i składni jako problem translatoryczny ; O mitologizmach w polszczyźnie ; Miejsce leksyki sakralnej w językowej dydaktyce turystyki. IV. EDUKACJA JĘZYKOWA W ASPEKCIE KULTUROWYM: Kształtowanie leksyki u dzieci w wieku przedszkolnym z ogólnym niedorozwojem mowy ; Odzwierciedlenie wartości i postaw w języku dzieci podczas emocjonalnej percepcji bajek ; Kultura relacji społecznych w organizacji ; Występujące w procesie nauczania konflikty w literaturze dziecięcej i możliwości ich rozwiązania ; Rozwój nawyków językowych dzieci przedszkolnych na zajęciach muzycznych. V. EDUKACJA JĘZYKOWA A PRAKTYKA SZKOLNA: Język i styl artystyczny wypowiedzi uczniów klas III w zintegrowanej edukacji wczesnoszkolnej ; Możliwości wykorzystania bajek i baśni w kształceniu językowym dzieci młodszych klas ; Obraz i ilustracja w kształceniu językowym uczniów klas początkowych ; Czasowniki mentalne w dyskursie szkolnym ; Kompetencja komunikacyjna uczniów w nauczaniu zintegrowanym ; Program kształtowania języka i innych funkcji poznawczych dla dziecka z autyzmem ; Kompetencje językowe uczniów gimnazjum ; Miejsce zabaw inscenizowanych w edukacji językowej dziecka w wieku przedszkolnym ; Dydaktyka ortografii oparta na wzmocnieniach pozytywnych. VI. LITERATURA I SZTUKA W EDUKACJI: Bliżej słowa: recytacja w kształceniu językowym i literackim uczniów ; Aktorskie techniki interpretacyjne jako metoda czytania tekstu ; Wykorzystanie dzieł malarskich w kształceniu językowym - próba diagnozy ; Liryczny dydaktyzm wierszy Marii Konopnickiej dla dzieci ; Przybosia więź słońca-światła ze słowem-światłem. Cieszyńskie poezjo-byty poety z Gwoźnicy ; Pojęcie miłości bliźniego w ujęciu przypowieści biblijnej i wybranych dzieł malarskich ; Literatura fantasy w edukacji polonistycznej ; Odzwierciedlenie współczesnej kultury w wypowiedziach dzieci przedszkolnych w sytuacjach zabawowych ; Książka ilustrowana dla dzieci. Obraz, figuracja, ilustracja ; Nauczyciel edukacji artystycznej (plastyki) w świetle badań empirycznych. VII. JĘZYK A PROBLEMY WYCHOWANIA: Język jako element subkultury przestępczej ; Język opisu przeżyć religijnych. Analiza narracji autobiograficznych młodzieży ; Ocena relacji uczeń - nauczyciel w klasie szkolnej na tle badań empirycznych ; Oddziaływanie lektur szkolnych na postawy uczniów klas I-III ; Komunikacja alternatywna w edukacji dzieci z zaburzeniami porozumiewania werbalnego ; Wychowanie do wartości w zreformowanej szkole. Język warsztatów twórczych ; Edukacyjne programy komputerowe środkiem wspomagającym rozwój kompetencji językowych dziecka ; Konstrukcje składniowe o semantyce uogólnionej w kontekście edukacji językowej: aspekt praktyczny ; Ukierunkowanie kulturoznawcze w nauczaniu języków obcych - wymóg czasu ; Kultura nastolatków - język, tematyka, moralność ; Rola czynnika społecznego w rozwoju mowy dziecka ; Cechy specyficzne motywacji dorosłych do uczenia się języków obcych w różnych krajach ; Zależności między profesjonalizmem nauczyciela zawodu a jego zaangażowaniem emocjonalnym ; Rozwijanie kompetencji słownej uczących się w języku obcym (rosyjskim) ; Znaczenie studenckich podróży.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-97287 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej