Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(43)
Forma i typ
Książki
(43)
Publikacje naukowe
(8)
Poradniki i przewodniki
(2)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Publikacje religijne
(1)
Dostępność
dostępne
(44)
wypożyczone
(8)
tylko na miejscu
(3)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(3)
Czytelnia Główna (Sokoła 13)
(3)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(31)
Oddział dla Dzieci i Młodzieży (Słowackiego 11)
(4)
Filia 2 (Fredry 5)
(1)
Filia 3 (Krzyżanowskiego 6)
(1)
Filia 4 (Ofiar Katynia 15)
(2)
Filia 5 (Budziwojska 194)
(1)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(3)
Filia 7 (Osmeckiego 51)
(2)
Filia 8 (Okulickiego 3)
(1)
Filia 9 (Czackiego 5)
(1)
Filia 15 (Lwowska 60)
(1)
Filia 16 (Gromskiego 10c)
(1)
Autor
Furmanek Waldemar (1945- )
(10)
Frączek Zofia
(5)
Chmielewska-Długosz Agnieszka
(2)
Kopeć Urszula
(2)
Kowalik Małgorzata
(2)
Schieder Brigitta
(2)
Szmyd Kazimierz
(2)
Basiak Marta
(1)
Chodkowska Maria
(1)
Dymara Bronisława
(1)
Dymna Anna (1951- )
(1)
Długosz Agnieszka
(1)
Gajdziński Marek
(1)
Gonzalez Ines Luz
(1)
Grzybek Grzegorz (1971- )
(1)
Hejda Danuta
(1)
Hermaszewski Mirosław (1941-2022)
(1)
Homplewicz Janusz (1931-2006)
(1)
Jullien Marc-Antoine (1775-1848)
(1)
Juul Jesper (1948- )
(1)
Juul Jesper (1948-2019)
(1)
Karkut Dorota (1968- )
(1)
Kida Jan (1931- )
(1)
Kirenko Janusz
(1)
Komorowski Andrzej (1950- )
(1)
Koźmińska Irena
(1)
Lenart Jolanta (1960- )
(1)
Loska Krystyna (1937- )
(1)
Marciniakówna Anna
(1)
Mazur Elżbieta
(1)
Mycielska-Dowgiałło Elżbieta (1932- )
(1)
Niezabitowska Małgorzata (1948- )
(1)
Olszewska Elżbieta
(1)
Piecuch Aleksander (1963- )
(1)
Półchłopek Tadeusz (polonistyka)
(1)
Reindl Tadeusz
(1)
Santor Irena (1934- )
(1)
Savater Fernando (1947- )
(1)
Skoczyńska-Prokopowicz Barbara
(1)
Syska Dariusz
(1)
Szewińska Irena (1946-2018)
(1)
Szluz Beata (1968- )
(1)
Szołtysek Adolf Ernest (1942- )
(1)
Tadla Beata (1975- )
(1)
Telakowska Wanda
(1)
Tyszkiewicz Beata (1938- )
(1)
Uberman Marta
(1)
Ungeheuer-Gołąb Alicja
(1)
Wałęsa Lech (1943- )
(1)
Wojcieszak Janusz (1953-2012)
(1)
Wosik-Kawala Danuta
(1)
Ziemięcka Eleonora (1819-1869)
(1)
Zięba Maciej (1954- )
(1)
Zubrzycka-Maciąg Teresa
(1)
Øien Monica (1970- )
(1)
Łach Józef (1948- )
(1)
Śniegulska Anna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(5)
2010 - 2019
(23)
2000 - 2009
(10)
1990 - 1999
(2)
1970 - 1979
(1)
1840 - 1849
(1)
1820 - 1829
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(13)
Kraj wydania
Polska
(41)
Francja
(1)
Język
polski
(40)
francuski
(1)
Odbiorca
Instruktorzy harcerscy
(1)
Rodzice
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Wychowanie do wartości
(43)
Wychowanie w rodzinie
(13)
Wychowanie
(9)
Wartość
(8)
Pedagogika
(5)
Rodzina
(5)
Wychowanie moralne
(5)
Aksjologia
(4)
Nauczyciele
(4)
System wartości
(4)
Szkolnictwo
(4)
Wychowanie estetyczne
(4)
Etyka
(3)
Język polski
(3)
Kształcenie
(3)
Metody nauczania
(3)
Metody wychowawcze
(3)
Młodzież
(3)
Nauczanie początkowe
(3)
Postmodernizm
(3)
Przemoc w rodzinie
(3)
Sztuka
(3)
Antropologia filozoficzna
(2)
Człowieczeństwo
(2)
Dziecko
(2)
Dziecko niepełnosprawne
(2)
Edukacja zdrowotna
(2)
Etyka chrześcijańska
(2)
Godność ludzka
(2)
Gry edukacyjne
(2)
Jan Paweł II (papież ; 1920-2005)
(2)
Język
(2)
Komunikacja społeczna
(2)
Lektura szkolna
(2)
Małżeństwo
(2)
Mowa
(2)
Nauczanie
(2)
Osobowość
(2)
Postawy
(2)
Psychologia dziecka
(2)
Studenci
(2)
Sumienie
(2)
Szkolnictwo wyższe
(2)
Uczniowie
(2)
Wagary
(2)
Środki masowego przekazu
(2)
Aktorstwo
(1)
Alkoholizm
(1)
Antropologia społeczna
(1)
Aristoteles (384-322 a.C.)
(1)
Augustyn (św. ; 354-430)
(1)
Benedykt (św. ; ca 480-547)
(1)
Biblioterapia
(1)
Bieńkowski, Zbigniew (1913-1994)
(1)
Bioetyka
(1)
Biologia
(1)
Brygida (św. ; 1303-1373)
(1)
Caritas (teol.)
(1)
Cele wychowania
(1)
Chłopcy
(1)
Cyryl (św. ; ca 827-869)
(1)
Czasownik
(1)
Czytanie
(1)
Czytelnictwo dzieci
(1)
Denek, Kazimierz (1932- )
(1)
Duma
(1)
Dysleksja i dysgrafia
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko głuche
(1)
Edmund Bojanowski (błogosławiony ; 1814-1871)
(1)
Edukacja filmowa
(1)
Edukacja medialna
(1)
Edukacja międzykulturowa
(1)
Edukacja regionalna
(1)
Estetyka
(1)
Etyka społeczna
(1)
Europa
(1)
Eurosieroctwo
(1)
Eutanazja
(1)
Film animowany
(1)
Filologia polska
(1)
Freud, Sigmund (1856-1939)
(1)
Gospodarka oparta na wiedzy
(1)
Harcerstwo
(1)
Herbert, Zbigniew (1924-1998)
(1)
Higiena szkolna
(1)
Honor
(1)
Innowacje
(1)
Jan Bosko (święty ; 1815-1888)
(1)
Jurgielewiczowa, Irena (1903-2003)
(1)
Język migowy
(1)
Język migowy polski
(1)
Język środowiskowy
(1)
Języki
(1)
Katarzyna ze Sieny (św. ; ca 1347-1380)
(1)
Kobieta
(1)
Kompetencje zawodowe
(1)
Komunikacja wspomagająca
(1)
Konopnicka, Maria (1842-1910)
(1)
Konserwatyzm
(1)
Temat: dzieło
Dolina Issy
(1)
Dolina światła
(1)
Nieskończoność
(1)
Ten obcy
(1)
Temat: czas
2001-0
(7)
2001-
(4)
1901-
(3)
1801-
(2)
1989-
(2)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(4)
Galicja
(1)
Strzyżów (woj. podkarpackie ; okręg)
(1)
Gatunek
Monografia
(5)
Materiały konferencyjne
(4)
Księga pamiątkowa
(3)
Poradnik
(3)
Literatura polska
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Wydawnictwa popularne
(2)
Bajka i baśń
(1)
Debata
(1)
Ilustracje
(1)
Literatura dziecięca
(1)
Literatura fantastyczna
(1)
Opracowanie
(1)
Podręczniki
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Poradniki
(1)
Przysłowia
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(9)
Filozofia i etyka
(4)
Literaturoznawstwo
(1)
Psychologia
(1)
Religia i duchowość
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
43 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
(Wartości w Pedagogice)
ROZDZIAŁY LUB ARTYKUŁY TEJ KSIĄŻKI SKATALOGOWANO POD WŁASNYMI TYTUŁAMI. DOSTĘPNE POD TYTUŁEM PRACY ZBIOROWEJ.
Bibliogr. przy pracach.
Wartości w kontekście edukacji i nauk o niej ; Niektóre problemy związane z procesami urzeczywistniania wartości ; Kultura świętowania potwierdzeniem wybranych wartości ; Wartości w strukturze i funkcjach edukacyjnego czynu ; Kilka uwag językowo-kulturowych o radości chrześcijańskiej ; Wybrane zachowania językowe a wartości uznawane przez młodzież ; W poszukiwaniu teoretycznych podstaw kształtowania cnoty ; Szacunek - wartość zaniechana w pedagogice ; Nieufność jako wartość w społeczeństwie informacyjnym ; Samotność jako wartość? ; Wartości zinternalizowane a urzeczywistniane w procesach komunikowania (na przykładzie nauczania Jana Pawła II) ; Derridiańska dekonstrukcja jako strategia odrzucania wartości prawdy w pedagogice ; Banalizacja urzeczywistniania wartości ; Młodzież a wartości - źródła rozchwiania aksjonormatywnego młodego pokolenia w świecie "bez wartości".
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-103386 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Myśl i praktyka edukacyjna w obliczu zmian cywilizacyjnych ; t. 2)
Badania przeprowadzono m.in. w woj. podkarpackim (s. 222-231, 259-266, 353-355, 426-443, 468-481). Dot. także Sanockiego Uniwersytetu Trzeciego Wieku (s. 486-490).
Bibliogr. przy rozdz.
Tekst częśc. ang., słowac., ukr. Streszcz. ang., pol. przy rozdz.
I. AKSJOLOGICZNE PODSTAWY WYCHOWANIA I ROZWOJU CZŁOWIEKA: Wartości czynnikiem integralnego rozwoju i wychowania ucznia ; Redefinicja podstawowych wartości współżycia społecznego jako potrzeba i zadanie dla etyki globalnej ; Theoretical and Methodological Basis of Axiopedagogy in Ukraine: Conceptual Aspect ; Svitohlyad uchnya yak predmet pedahohichnoyi tvorchosti vchytelya ; Znaczenie moralności zawodowej w opinii studentów o różnym poziomie identyfikacji z przyszłym zawodem ; Rola nauczyciela-wychowawcy w przezwyciężaniu globalnego kryzysu moralnego ; Formuvannya osobystisnoho stavlennya studentiv vyshchoyi shkoly do moral'nykh tsinnostey u protsesi navchannya ; Formuvannya tolerantnosti u mahistriv v umovakh universytets'koyi osvity, Kompetencje moralne nauczycieli w teorii i praktyce edukacyjnej, Relihiyna osvita v ukrayini yak seredovyshche formuvannya dukhovnoyi ta natsional'no svidomoyi molodi: tradytsiyi ta perspektywy. II. EDUKACJA I WYCHOWANIE WOBEC ZAGROŻEŃ OSOBOWYCH I WARTOŚCI SPOŁECZNYCH: Szkoła w procesie kształtowania kultury zdrowotnej uczniów ; Wychowanie zdrowotne w rodzinie wobec współczesnych zagrożeń społecznych ; Edukacja i włączanie jako przeciwdziałanie społecznemu wykluczeniu osób niepełnosprawnych ; Zjawisko marginalizacji społecznej w modernizującym się społeczeństwie. Edukacja a przeciwdziałanie wykluczeniu informacyjnemu ; Społeczne i kulturowe uwarunkowania agresji i przemocy wśród młodzieży ; Socjodemograficzne uwarunkowania aspiracji życiowych młodzieży niepełnosprawnej fizycznie z regionu Podkarpacia na przykładzie ich opinii ; Potrzeby edukacyjne w zakresie integracji osób niepełnosprawnych ze środowiskiem społecznym ; Czynniki utrudniające współpracę szkoły z rodziną i szerszym środowiskiem społecznym ; Status społeczno-ekonomiczny rodziny - podstawowe informacje o badaniu i głównych jego rezultatach ; The ecological deontology and the problem of ecological oriented personality formation ; Training of future teachers of biology in hikes organizing ; Potrzeby w dziedzinie edukacji prozdrowotnej mieszkańców środowisk wiejskich - historia, teraźniejszość, perspektywy ; Rola i miejsce ośrodka zdrowia w edukacji prozdrowotnej mieszkańców lokalnych społeczności ; Sotsial'ne vykhovannya yak naukova katehoriya sotsial'noyi pedahohiky ; sotsial'nyy zakhyst yak skladova sotsial'noyi polityky Ukrainy ; E-learning jako wyzwanie cywilizacji informacyjnej ; Dziecko w obliczu zagrożeń zdrowotnych związanych z odżywianiem się - ryzyko nadwagi i otyłości ; Przejawy podkultury przestępczej ; Orhanizatsiya systemy pedahohichnoho monitorynhu u vyshchomu navchal'nomu zakladi ; The Organization of Gifted Education in Great Britain. III. TEORIA I PRAKTYKA EDUKACJI DLA KULTURY WSPÓŁISTNIENIA: "Czas i "miejsce" w porównawczo-pedagogicznych badaniach edukacji alternatywnej ; Samoosvita yak chynnyk formuvannya osobystosti ; Efektywność edukacji w zakresie nauki języków obcych w perspektywie przeobrażeń społecznych ; Activation of students' cognitive activity on the lessons of English language with the help of a game ; New Opportunities for School Foreign Language Education in Poland: Modern Development Perspectives ; Sotsializatsiya osobystosti kriz' pryzmu sotsiokinetyky dytynstva ; Cele życiowe oraz zainteresowania w okresie wczesnej dorosłości na przykładzie mieszkańców wybranych środowisk województwa podkarpackiego ; Obszary aktywności poznawczej, kulturalnej i społecznej uczestników uniwersytetu trzeciego wieku ; Rytmické činnosti - rozvoj rytmického cítenia detí predškolského veku ; Muzyka w procesie wychowania - analiza zjawiska ; Formuvannya natsionalĺnoyi samosvidomosti ukrayinsĺkoyi molodi u konteksti tsyvilizatsiynykh zmin ; Vykorystannya interaktyvnykh tekhnolohiy u systemi formuvannya ukrayinomovnoyi komunikatyvnoyi kompetentsiyi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-101675/t.2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 158-[176].
Spis treści również w jęz. ang., słowac., streszcz. w jęz. ang. i słowac.
WPROWADZENIE – ETOS ŻYCIA: 1. Założenia ; 2. Etyka a wychowanie. I. ISTOTA MAŁŻEŃSTWA A PŁEĆ: 1. Samotność, płeć, małżeństwo ; 2. Bycie mężczyzną a kobiecość. II. KULTURA, MAŁŻEŃSTWO, MORALNOŚĆ: 1. Spór o gender ; 2. Religijny wymiar małżeństwa a interpretacja etyczna ; 3. Gender, religia, godność osoby, moralność. III. WYCHOWANIE DO MAŁŻEŃSTWA A ZAŁOŻENIA ETYKI ROZWOJU: 1. Wybrane założenia etyki rozwoju ; 2. Etyka jako sztuka życia – etos życia ; 3. Znaczenie wychowania do małżeństwa. IV. WARTOŚCI I NORMY W MAŁŻEŃSTWIE A ETYKA ROZWOJU: 1. Miłość w małżeństwie ; 2. Szczęście a przyjemność w małżeństwie ; 3. Mądrość a samowychowanie intelektualne ; 4. Wolność w relacjach małżeńskich. V. ETOS ŻYCIA A MAŁŻEŃSTWO: 1. Męski a żeński etos życia ; 2. Męstwo a czułość ; 3. Wychowanie jako formacja a rozwój etosów życiowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-102830 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "Livet i familien : de vitigiste vcerdier i samliv" 2004.
Jakie wartości są ważne w waszej rodzinie? Na czym budujecie swój rodzicielski autorytet? Jak cenna jest dla was integralność waszych dzieci? Czy uczycie je przejmować odpowiedzialność za siebie? Oto lektura dla rodziców, którzy nie chcą wychowywać dzieci groźbami i karami, ale wiedzą też, że tak zwane wychowanie bezstresowe prowadzi donikąd. Jesper Juul proponuje cztery podstawowe wartości, które pozwolą dorosłym rozwinąć naturalny autorytet i bez przemocy sprawować władzę w rodzinie. [Wydawnictwo MiND, 2013]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Wyp-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 221-223.
Co robić, by nasze dzieci wyrosły na mądrych, dobrych i szczęśliwych ludzi? ? jakie są powinności rodziców wobec dziecka? ? opieka, ?zasilanie emocjonalne?, wychowanie Współczesne dzieci cierpią na anemię emocjonalną. Zaspokajanie potrzeb fizycznych, psychicznych i duchowych dziecka w atmosferze bezwarunkowej miłości jest warunkiem jego zdrowia emocjonalnego i prawidłowego rozwoju. Jak to czynić? Jak chronić, czego uczyć, co rozwijać w dziecku, by stało się stabilnym emocjonalnie, pełnowartościowym człowiekiem? [In Book Książki, 2007]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 9 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.2-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.7-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.8-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.9-37 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.15-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.16-37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Wydawnictwa Uniwersytetu Rzeszowskiego ; 166)
I. W poszukiwaniu aksjologicznych podstaw kształcenia i wychowania: 1. Homo paedagogicus w XXI wieku/ J.Łach 2. Internet-nowe wyzwanie aksjologiczne/ J.Morbitzer 3. Homo paedagogicus wobec "kultury instant"/Z.Frączek II. Wybrane propozycje aksjologiczne: 1. Humanistyczne wymiary pracy człowieka/ W.Furmanek 2. Szacunek-nietykalność-świętość jako kryteria w procesach wychowania/ J.Homplewicz 3. Uniwersalne wartości fundamentem pedagogiki według arcybiskupa Ignacego Tokarczuka/ A.Garbarz 4. Wychowanie do wolności jako istota wychowania w XXI wieku/ E.Kwiatkowska 5. Miłosierdzie Boże autentyczną wartością ludzi wierzących/ J.Koral III. Wzorzec osobowy nauczyciela: 1. Współczesne zadania edukacji dorosłych a kształcenie nauczycieli andragogów/ J.Potoczny [i inne]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Na s. tyt. dat.: M DCCC XXIX.
Katalog British Library (http://catalogue.bl.uk).
Tekst. w jęz. fr.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. AD-95254 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
("Jedność" dla Dzieci)
Człowiek jest z natury istotą społeczną i potrzebuje relacji z innymi ludźmi. Dlatego społeczeństwo jest dla niego środowiskiem naturalnym, w którym może przyswajać i stosować w praktyce podstawowe wartości, które powinny obowiązywać w stosunkach międzyludzkich. Szanować innych, mieć cierpliwość, być odpowiedzialnym i wytrwałym, umieć rozmawiać, to umiejętności zbudowane na wartościach, które rodzice chcą przekazać dzieciom, tak aby nauczyły się być wolne i szczęśliwe. Uwzględniając te wartości, wychowanie dzieci powinno zacząć się jak najwcześniej, w domowych warunkach. Krótkie uwagi na temat tego, jak ważne są wartości w życiu społecznym oraz ćwiczenia możliwe do przeprowadzenia w rodzinie, ułatwią dzieciom naturalne zdobywanie umiejętności opartych na tych wartościach. Wartości w życiu społecznym są pomocą dla rodziców, którzy chcą ukształtować swoje dzieci, tak aby były: niezależne, doceniające same siebie oraz doceniane przez innych, a przede wszystkim takie, które będą szczęśliwe i będą dawać radość wszystkim dookoła. [Jedność 2006]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.4-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-Czyt.37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-37.018.1 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-78529 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Pedagogika i etyka : (zarys etyki pedagogicznej) : podręcznik dla studentów pedagogiki / Janusz Homplewicz. - Wyd. 2 poszerz. "Etyki pedagogicznej". - Rzeszów : Bonus Liber, 2009. - 476 s. : rys. ; 24 cm.
Bibliogr. s. 473-476.
I. TEORIA WARTOŚCI WYCHOWANIA: 1. Teoria wartości na usługach wychowania ; 2. Przymierze pedagogiki i etyki. II. NA DROGACH PRZEKAZU WARTOŚCI: 3. Etyka "czynu ludzkiego" w wychowaniu ; 4. Kształtowanie osobowości poprzez wartości ; 5. Horyzonty przekazu wartości. III. AKSJOLOGIA ŚRODOWISK WYCHOWANIA: 6. Etyka społecznej aksjologii wychowania ; 7. Etyka pedagogiczna rodzinnego przekazu wartości ; 8. Etyka pedagogiczna szkoły i zakładu wychowawczego ; 9. Etyka dojrzałości i samorealizacji. IV. W KALEJDOSKOPIE RÓŻNORODNOŚCI UJĘĆ: 10. Normatywizm i jego możliwości realizacji etycznych wartości wychowania ; 11. Realtywizm i jego możliwości realizacji etycznych wartości wychowania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-93681 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Antypedagogiczna przestroga ; Czym zajmuje się etyka? ; Rozkazy, zwyczaje, kaprysy ; Rób to, co chcesz ; Ciesz się życiem ; Pobudka, synku! ; Pojawia sie Gadający Świerszcz ; Postaw się na jego miejscu ; Bardzo mi przyjemnie! ; Wybory powszechne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-99620 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Wartości w Pedagogice)
Materiały z 10. Bieszczadzkiego Seminarium Naukowego, 27-28 maja 2014 r., Rzeszów.
M.in. badania przeprowadzone w woj. podkarpackim (s. 64-85, 135-143, 218-219, 228 i n.).
Bibliogr. przy ref.
I. TEORETYCZNE PODSTAWY AKSJOLOGII PEDAGOGICZNEJ: Aksjologia. Aksjologia pedagogiczna. Próba określenia zależności ; Moc integracyjna wybranych wartości w budowaniu struktur aksjologicznych ; Rewolucja aksjologiczna. Zagrożenie dla rozwoju naszego społeczeństwa ; Aksjologia pedagogiczna a urzeczywistnienie wartości (na przykładzie przestępstw internetowych) ; Współczesna grzeczność językowa - aspekty aksjologiczne ; Aksjologia pedagogiczna - współistnienie wartości w zróżnicowanych środowiskach ; Dlaczego jestem nauczycielem? Autorefleksja jako nowy wymiar profesjonalizmu. II. WYBRANE PROBLEMY TEORII I PRAKTYKI AKSJOLOGII PEDAGOGICZNEJ: Uczestnictwo społeczne w rodzinie a wychowanie w odpowiedzialności i do odpowiedzialności ; Hierarchia wartości współczesnych kobiet i mężczyzn. Aksjologiczny kontekst pracy ; Odpowiedzialność nauczyciela kategoria aksjologiczną ; Nieodpowiedzialność uczniów na zajęciach praktycznych w zawodzie mechanik pojazdów samochodowych ; Uczeń w dobie przemian cywilizacyjnych - wychowanie do życia w społeczeństwie wiedzy ; Wiedza przyrodnicza w kanonie kształcenia ogólnego - refleksje aksjologiczne ; Współistnienie interesu społecznego i słusznego interesu strony w pomocy społecznej jako nośników wartości w postępowaniu o przyznanie świadczenia ; Życie - kategoria aksjologiczna rzeczywistości społeczno-edukacyjnej ; Aksjologiczny wymiar wolontariatu ; Kompetencje aksjologiczne nauczycieli.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-102477 (1 egz.)
Książka
W koszyku
To książka dla dzieci... To nie jest poradnik! Ani moralizatornik. To przykładnik. Grupa dzieci spotkała się ze znanymi Polakami i dowiedziała się wielu ważnych rzeczy. Jakich? Na przykład czego może nauczyć rozmowa z drugim człowiekiem, jaka jest wartość dobrego słowa i patrzenie sobie w oczy, dlaczego warto podążać za marzeniami i jak ważne są w życiu wyobraźnia, pasja i ciężka praca. ...i dla rodziców. Czy rozmawiamy z dziećmi, czy tylko do nich mówimy? Zamieniamy się w słuch, gdy snują swoje opowieści, czy puszczamy je mimo uszu? A może w pogoni za "niewiadomoczym" zagłuszamy wyrzuty sumienia, kupując dzieciom plastikowe pseudoszczęście? Zamiast narzekać, że dialog w życiu publicznym jest fikcją, zastanówmy się, czy umiemy pokazać naszym pociechom znaczenie wartości, tradycji i zasad. Po wspólnej lekturze Kto pyta, nie błądzi tematów do ważnych, poważnych i ciekawych rozmów z dziećmi nie zabraknie. [Wydawnictwo Zwierciadło, 2011]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Estr. XIX, wyd. 1, t. 5, s. 298.
I. O moralnym wychowaniu. Charakterystyka kobiety ; Dawne kobiety polskie ; Ogólny obraz teraźniejszego wychowania. II. Nauki kobiet. Ogólne uwagi nad oświeceniem kobiet ; Podział nauk ; religia ; Nauki przyrodzone i fizyczne ; Nauki moralne ; Zakończenie uwag nad naukami kobiet ; Kilka słów o talentach. III. Wychowanie życia. Życie rodzinne ; Wpływ czasu - wychowanie charakteru ; O zawodzie autorskim dla kobiety.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. AD-94332 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Wartości w Pedagogice)
Księga pamiątkowa dedykowana prof. Kazimierzowi Denkowi. Materiały z 8. Bieszczadzkiego Seminarium Naukowego.
Bibliogr. przy ref.
Tekst częśc. ang.
PRZEŻYWANIE WARTOSCI CZY KRYZYS AKSJOLOGICZNY: Kryzys wartości czy ich przeżywania? ; Czy kryzys wartości? ; Kryzys wartości - triadowe ujęcie ; Terroryzm relatywizmu wartości ; Kontekst aksjologiczny człowieka. KRYZYS EDUKACJI. EDUKACJA W KRYZYSIE: Nowa jakość, a może kryzys kształcenia humanistycznego? ; Wartości w procesach uczenia się i kształcenia w szkole wyższej ; Nauczyciel - uczeń a humanistyczne perspektywy dla procesów edukacyjnych w czasach kryzysu aksjologicznego ; "Wschodząca dorosłość" jako rezultat kryzysu w wartościowaniu a odczuwana jakość życia - analiza teoretyczna i empiryczne egzemplifikacje ; Dzieciństwo - zagubiona wartość pedagogiczna w kontekście przemian cywilizacyjno-kulturowych ; Kryzys zasad kultury administrowania a wychowanie ku wartościom ; Problematyka aksjologiczna we współczesnej pedagogice. RODZINA ŚRODOWISKIEM WYCHOWANIA AKSJOLOGICZNEGO: Rodzina a kryzys wartości ; Dylematy aksjologiczne w praktyce pedagogicznej (na przykładzie rodziny) ; Zaufanie w rodzinie - znacząca wartość ; The role and place of engineering and technology in general theory of humanum activity.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-98393 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 525-[551].
CZ. I. NIEŁAD AKSJOLOGICZNY ZJAWISKIEM WSPÓŁCZESNOŚCI: Wstęp R. I. Wielorakość zagrożeń aksjologicznych ; R. II. Marksizm kulturowy źródłem zagrożeń aksjologicznych ; R. III. Metody niszczenia wartości ; CZ. II. NISZCZENIE JĘZYKA NISZCZENIEM PRZESTRZENI AKSJOLOGICZNEJ: Wstęp ; R. I. Syndrom zagrożeń informacyjnych ; R. II. Twój język cię zdradza ; R. III. Nowomowa strategią niszczenia wartości ; R. IV. Wulgaryzacja języka wskaźnikiem kryzysu aksjologicznego ; CZ. III. ZAGROŻENIA OSOBOWEGO SYSTEMU WARTOŚCI: Wstęp ; R. I. Osobowe czynniki rozwoju zagubienia aksjologicznego ; R. II. Osobowe konsekwencje rewolucji aksjologicznej ; R. III. Kryzys tożsamości człowieka i jego konsekwencje ; CZ. IV. ZAGROŻENIA AKSJOLOGII CZŁOWIEKA: Wstęp ; R. I. Zagubienie prawdy w zamęcie aksjologicznym ; R. II. Zagubienie dobra i piękna ; R. III. Zło w systemie aksjologicznym ; R. IV. Kryzys mądrości, wiedzy, inteligencji ; CZ. V. ZAGUBIENIE GODNOŚCI, WOLNOŚCI I ODPOWIEDZIALNOŚCI CZŁOWIEKA: Wstęp ; R. I. Zagrożenia godności. Wybrane problemy ; R. II. Chamstwo drogą niszczenia godności ; R. III. Zjawisko wstydu i wstydliwości w życiu człowieka ; R. IV. Formy i rodzaje wstydu ; R. V. Zagrożenia wolności człowieka ; R. VI. Relatywizacja odpowiedzialności ; CZ. VI. OSOBOWE ZAGUBIENIE WIARY, NADZIEI I MIŁOŚCI: Wstęp ; R. I. Osobowe zagubienie wiary ; R. II. Zagrożenia nadziei ; R. III. Zagubienie miłości i w miłości ; R. IV. Zagubienie sensu życia. Zagubienie w świecie wartości.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-112033 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Badania przeprowadzono m.in. w Rzeszowie (s. 87-89, 288-294), Mielcu i Maliniu (s. 333-337).
M.in. dotyczy Małego Uniwersytetu Rzeszowskiego.
Bibliografia, netografia przy pracach.
Streszczenie w języku angielskim przy pracach.
LITERATURA I SZTUKA JAKO OBSZARY WAŻNE W EDUKACJI DZIECKA: Sztuka dla dziecka. Dziecko dla sztuki. Alterantywy i koniunkcje ; Semantyka przestrzeni w obrazie poetyckim literatury dla dzieci według Gastona Bachelarda (stopnie edukacji literackiej na podstawie obrazu gmachu Junga) ; Świat przedstawiony i świat uobecniony wobec dzicięcej wyobraźni - w suicie "Moja matka gęś" Maurice'a Ravela i w jej scenicznej realizacji ; Trudne tematy na dziecięcej scenie. "Zły pan" w reżyserii Simone Thiis w lubelskim Teatrze im. H. Ch. Andersena ; Słowa i obrazy zwykłe i niezwykłe. O projektowaniu zajęć wspomagających rozwój dziecka ; Nieheteronormatywność w literaturze dziecięcej ; Dziecko wśród sztuk (uwagi z próby badawczej) ; ŚWIAT DZIECIĘCEJ KSIĄŻKI - KONTEKSTY AKSJOLOGICZNO-SPOŁECZNE: Aktywność artystyczna dziecięcych bohaterów w utworach literackich dla młodego odbiorcy ; Książka poetycka jako partytura. "Z górki na pazurki" Zofii Beszczyńskiej ; W rytmie walca, oberka, kujawiaka... O wierszach tanecznych polskich poetek ; Językowy wizerunek dziecka w wierszach dla dzieci Marii Konopnickiej ; Przewodniki i spacerowniki miejskie w edukacji estetycznej dziecka ; Książka autorska dawniej i dziś - obrazowanie autorskie a wrażliwość estetyczna dziecka ; Synekdocha jako trop wizualny w książkowych ilustracjach dla dzieci (na przykładzie wybranych narracji słowa i obrazu o drugiej wojnie światowej) ; Powrót Śnieżki. "Opowieść o jabłku" Emmy Donoghue ; Nauczyć wybierania dobra. O wychowaniu ku wartościom na przykładzie lektury "Mała księżniczka" Frances H. Burnett ; SZTUKI WIZUALNE, TEATR, TANIEC I MUZYKA W EDUKACJI DZIECKA: Dziecięce rysunki jako współczesne przedłużenie spontanicznej ekspresji wizualnej. Animacja poklatkowa ; Percepcja - ekspresja - recepcja. Mały Uniwersytet Rzeszowski na Wydziale Sztuki - realizacja celów wychowania plastycznego ; Ekspresja twórcza dzieci inspirowana malarstwem Paula Klee ; Skąd przychodzimy, kim jesteśmy? Sztuka jako przestrzeń kształtowania świadomości kulturowej dzieci ; Rola Teatru Lalki i Aktora w Łomży w edukacji i wychowaniu dzieci ; Taniec spotkaniem dziecka ze sztuką ; Dziecko w przestrzeni. Wspomaganie doświadczeń percepcyjnych ; Przeżycie - eksprsja - rozumienie. Drama w edukacji ; Muzyka w filmie - uczniowskie odczytania ścieżki dźwiekowej oraz twórcze działania uczniów ; OD PRACY Z KSIĄŻKĄ DO TERAPII PRZEZ LITERATURĘ: Rodzina jako sfera pierwszych kontaktów dziecka ze sztuką ; Bedeker literacki dla dzieci jako przewodnik po świecie sztuki sakralnej ; Formy pracy z książką w bibliotekach publicznych dla dzieci ; Książka obrazkowa jako katalizator wartości w literaturze dla młodego odbiorcy na przykładzie książek Iwony Chmielewskiej ; Dziecko jako twórca. Opowiadania tworzone przez dzieci kończące edukację przedszkolną ; "Logodydaktyczne" czytanie (i tworzenie) literatury dla dzieci ; Multimodalność "Expresive Arts Therapy" w bajkowym świecie kamishibai.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-107168 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "Rom for familien" 2010.
Oto kolejna znakomita książka Jespera Juula. Ten autor nikogo nie poucza, po prostu dzieli się z nami swoim bogatym doświadczeniem. Najbardziej lubię fragment, w którym mówi o sztuce rozmowy. W kilku zdaniach zawiera się opis tego, co w naszych relacjach z dziećmi najważniejsze: wspólny czas, zaangażowanie, otwartość, odwaga, ciekawość, umiejętność słuchania, szacunek. [Justyna Dąbrowska, psycholog]
Dom pełen uczuć ; Sypialnia ; Pokój niemowlęcia ; Pokój dziecka ; Pokój nastolatka ; Łazienka ; Kuchnia ; Pokoj dzienny.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-37.018.1 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.5-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 294-[310].
Cz. I. ŹRÓDŁA ZAGROŻEŃ ŚWIATA WARTOŚCI: Wstęp ; R. I. Człowiek wobec współczesności: 1. Świat i człowiek na początku XXI wieku ; 2. Katalog najważniejszych aksjologicznych zagrożeń cywilizacyjnych ; 3. Aksjologiczny wymiar współczesności ; R. II. Filozofia postmodernizmu ideą współczesności: 1. Postmodernizm. Tło analiz omawianych zjawisk ; 2. Płynna nowoczesność ; 3. Relatywizm prawdy ideą postmodernizmu ; 4. Rozprzestrzenianie się relatywizmu etycznego ; R. III. Technologie informacyjne definiują współczesność: 1. Antropoinfosfera środowiskiem człowieka ; 2. Technologie informacyjne jako technologie definiujące współczesność ; 3. Manipulowanie informacjami ; 4. Zagrożenia wynikające z nadmiarowości informacji ; 5. Społeczne skutki nadmiarowości informacji ; 6. Internet dobrodziejstwem czy zagrożeniem ; R. IV. (Po)nowoczesny spór o system wartości współczesnego człowieka: 1. Człowiek wobec współczesności ; 2. Aktualne zagrożenia dotyczące świata wartości człowieka ; 3. Dylematy nowoczesności ; R. V. Sens globalizacji kulturowej: 1. Eksplikacja pojęcia ; 2. Globalizacja w wymiarze społeczno-kulturowym ; 3. Wyzwania globalne cywilizacji informacyjnej ; 4. Zniewolenie cywilizacyjne ; R. VI. Nowy humanizm: 1. Sens pojęcia nowy humanizm ; 2. Transhumanizm ; 3. Inżynieria genetyczna i wirusowa. Nowe technologie ; 4. Nowa etyka doby globalizacji ; R. VII. Konsumpcjonizm. Zagrożenie dla stylu życia: 1. Postmodernizm a wartości utylitarne i hedonistyczne ; 2. Netokracja czy konsumptariat ; 3. Styl życia jako wybór etyczny ; 4. Konsumpcjonizm. Wyzwania dla pedagogiki ; R. VIII. Rewolucja aksjologiczna: 1. Pojęcie i cechy rewolucji aksjologicznej ; 2. Cele rewolucji aksjologicznej (aspekt teleologiczny) ; 3. Strategie, metody i tereny urzeczywistniania rewolucji aksjologicznej ; R. IX. Rewolucja aksjologiczna w Polsce: 1. Nasze polskie doświadczenia: dwie rewolucje ; 2. Obrona godności człowieka i tzw. czarny protest ; R. X. Strajk Kobiet 2020: Wstęp ; 1. Cele i motywy Strajku Kobiet ; 2. Metody działania Strajku Kobiet ; 3. Etyczne i społeczne wymiary Strajku Kobiet ; Cz. II. PODSTAWOWE TERENY NISZCZENIA WARTOŚCI: Wstęp ; R. I. Praca terenem niszczenia wartości, w tym godności: 1. Praca jako wartość ; 2. Zła praca i zniewolenie przez pracę ; 3. Istota współczesnego rynku pracy ; 4. Bezrobocie terenem niszczenia wartości, w tym godności człowieka ; 5. Ucieczka od pracy NEET – pokolenie „ani – ani” ; R. II. Działalność artystyczna terenem rewolucji aksjologicznej: 1. Niszczenie kultury niszczeniem świata wartości człowieka ; 2. Antysztuka ; R. III. Zagrożenia godności rodziny: 1. Rodzina środowiskiem aksjologicznym ; 2. Zagrożenia dla funkcjonowania rodziny ; 3. Rodzina w interpretacji postmodernizmu ; 4. Niszczenie i banalizacja małżeństwa ; 5. Niszczenie i banalizacja rodziny ; R. IV. Niszczenie kościoła i chrześcijaństwa: 1. Kościół ostoją trwałych wartości ; 2. Niszczenie wartości chrześcijańskich w Europie i Polsce ; 3. Prześladowania chrześcijan ; 4. Ataki na Kościół katolicki celem Strajku Kobiet ; R. V. System oświaty terenem rewolucji aksjologicznej: 1. Szkoła terenem walki ideologicznej ; 2. Kryzys aksjologiczny polskiej szkoły ; 3. W obronie szkoły. Potrzeba refleksji nad treściami kształcenia ; 4. Niszczenie autorytetów i godności osób ; 5. Edukacyjne wyzwania przeładowania informacyjnego ; Cz. III. ZAGROŻENIA WARTOŚCI NARODOWYCH I BANALIZACJA POSTAW PATRIOTYCZNYCH: Wstęp ; R. I. Zagrożenia godności narodowej: 1. Zagrożenia społeczne bezpieczeństwa narodowego ; 2. Strategia niszczenia godności narodowej: pedagogika wstydu ; R. II. Niszczenie godności narodowej: 1. Niszczenie mentalności narodowej ; 2. Niszczenie polskiego dziedzictwa i tradycji narodowej ; 3. Bagatelizowanie świąt narodowych ; 4. Przykłady działań niszczących mentalność narodową ; 5. Zagrożenia godności narodowej w czasie II wojny światowej ; 6. Pogarda dla symboli narodowych ; R. III. Wychowanie do godności narodowej: 1. Potrzeba dbałości o godność narodową ; 2. Budowanie i obrona godności narodowej wyzwaniem dla wychowania ; 3. Obrona wolności obroną godności ; 4. Dbałość o rozwój świadomości obywatelskiej i narodowej ; 5. Obrona własnej tożsamości i systemu przekonań.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-110350 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Harcerski system wychowania / Marek Gajdziński. - Wydanie 5., pierwsze w Jakobstaf!. - Warszawa : Jakobstaf!, 2022. - 412, [3] strony : fotografie ; 21 cm.
Kolejne, 5. już wydanie klasyka literatury harcerskiej. To wydanie ma zupełnie nową szatę graficzną i ilustracje. Wszystkie zdjęcia ilustrujące książkę - pochodzą z archiwum drużyny Autora, słynnej Warszawskiej Szesnastki. Książka Szwejka stała się już klasycznym podręcznikiem wychowania metodą harcerską, pozwalającym zrozumieć, w jaki sposób stosowane w harcerstwie „chwyty” wychowawcze oddziałują na chłopców. Przyda się zwłaszcza tym, którzy chcą rozwijać harcerski system wychowania, formułować ciekawe programy, konstruować nowe, lepsze narzędzia wychowawcze — instruktorom, którzy chcą być nie tylko dobrymi „rzemieślnikami”, ale mają także ambicje twórcze. Książka warta polecenia także wszystkim nie-harcerzom, którzy chcieliby harcerstwo zrozumieć i dowiedzieć się czemu zawdzięcza ono swoje — odnoszone już od ponad stu lat — sukcesy wychowawcze. „Harcerski system wychowania” podsumowuje wieloletnie doświadczenia drużynowego warszawskiej „Szesnastki” — 16 WDH im. Zawiszy Czarnego — byłego członka KIHAM i jednego z założycieli ZHR, a także twórcy Harcerskiego Ochotniczego Pogotowia Ratunkowego. Książka polecana przez wybitnych instruktorów-metodyków ze wszystkich organizacji harcerskich. [skladnicaharcerska.pl, 2022]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-111220 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej