Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(21)
Forma i typ
Książki
(21)
Publikacje naukowe
(3)
Publikacje fachowe
(2)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Dostępność
dostępne
(20)
tylko na miejscu
(3)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(3)
Czytelnia Główna (Sokoła 13)
(3)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(14)
Wypożyczalnia Muzyczna (Żeromskiego 2)
(4)
Autor
Popek Stanisław (1936- )
(2)
Szuman Stefan (1889-1972)
(2)
Bissinger-Ćwierz Urszula
(1)
Cambier Anne
(1)
Carter-Johnson Arabella
(1)
Czerwosz Zofia
(1)
Dmochowska Maria (1926- )
(1)
Dziamski Seweryn (1933-2003)
(1)
Dąbrowski Kazimierz (1902-1980)
(1)
Engelhart Dominique
(1)
Frołowicz Elżbieta (1962- )
(1)
Kida Jan (1931- )
(1)
Kielar-Turska Maria (1942- )
(1)
Korobkiewicz Magdalena
(1)
Kwieciński Zdzisław
(1)
Lam Władysław (1893-1984)
(1)
Machura Witold
(1)
Moszczeńska Izabela (1864-1941)
(1)
Semenowicz Halina
(1)
Sully James (1842-1923)
(1)
Tait Alice
(1)
Tyszkowa Maria (1932-1993)
(1)
Uberman Marta
(1)
Wallon Philippe (1948- )
(1)
Łysiak Wojciech
(1)
Żurakowski Bogusław
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(4)
2000 - 2009
(3)
1990 - 1999
(2)
1980 - 1989
(1)
1970 - 1979
(6)
1960 - 1969
(1)
1930 - 1939
(1)
1920 - 1929
(1)
1900 - 1909
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(4)
1901-2000
(1)
1918-1939
(1)
Kraj wydania
Polska
(21)
Język
polski
(21)
Odbiorca
Nauczyciele
(2)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(1)
Pedagodzy
(1)
Rodzice
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura angielska
(1)
Temat
Dziecko
(9)
Psychologia dziecka
(9)
Sztuka dziecka
(9)
Sztuka
(8)
Twórczość
(6)
Twórczość dzieci i młodzieży
(6)
Wychowanie estetyczne
(5)
Nauczanie początkowe
(3)
Dzieci
(2)
Edukacja muzyczna
(2)
Estetyka
(2)
Myślenie twórcze
(2)
Psychologia rozwojowa
(2)
Psychologia wychowawcza
(2)
Reklama
(2)
Teatr dziecięcy i młodzieżowy
(2)
Uczniowie
(2)
Wychowanie
(2)
Wychowanie plastyczne
(2)
Zdolności
(2)
Administracja
(1)
Arteterapia
(1)
Baba Jaga (postać legendarna)
(1)
Badeni, Stefan (1885-1961)
(1)
Bajka i baśń ludowa
(1)
Barok
(1)
Brzechwa, Jan (1900-1966)
(1)
Carter-Johnson, Arabella
(1)
Czarownice i czarownicy
(1)
Czas wolny
(1)
Dysleksja i dysgrafia
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko z dysleksją
(1)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(1)
Dziennikarze
(1)
Ejsmond, Julian (1892-1930)
(1)
Elektrownie jądrowe
(1)
Europejski Trybunał Praw Człowieka
(1)
Film
(1)
Film polski
(1)
Folklor
(1)
Gołubiew, Antoni (1907-1979)
(1)
Gry i zabawy
(1)
Grynberg, Henryk (1936- )
(1)
Halmshaw, Iris Grace (2009- )
(1)
Heraldyka
(1)
Herbert, Zbigniew (1924-1998)
(1)
Higiena psychiczna
(1)
Ilustracje dla dzieci
(1)
Innowacje
(1)
Internet
(1)
Jamison, Kay Redfield (1946- )
(1)
Język polski
(1)
Kadry
(1)
Katastrofa smoleńska (2010)
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Konwicki, Tadeusz (1926-2015)
(1)
Koty
(1)
Kołłątaj, Hugo (1750-1812)
(1)
Kraszewski, Józef Ignacy (1812-1887)
(1)
Krzyże
(1)
Kultura fizyczna
(1)
Kultura socjalistyczna
(1)
Las
(1)
Leszczyński, Witold (1933-2007)
(1)
Leśnictwo
(1)
Lieder, Wacław Rolicz (1865-1912)
(1)
Literatura
(1)
Literatura kaszubska
(1)
Literatura niemiecka
(1)
Literatura polska
(1)
Ludzie a zwierzęta
(1)
Ludzie starzy
(1)
Malarstwo polskie
(1)
Meblarstwo
(1)
Metody nauczania
(1)
Miciński, Tadeusz (1873-1918)
(1)
Mitologia słowiańska
(1)
Modernizm
(1)
Motoryka mała
(1)
Mowa
(1)
Muzyka polska
(1)
Muzykoterapia
(1)
Myślenie
(1)
Mężczyzna
(1)
Młodzież
(1)
Nauczanie
(1)
Nauczyciele
(1)
Nazwy miejscowe polskie
(1)
Nerwice
(1)
Niemcy
(1)
Nienacki, Zbigniew (1929-1994)
(1)
Nonkonformizm
(1)
Orzeszkowa, Eliza (1841-1910)
(1)
Osobowość
(1)
Ostrowska, Bronisława (1881-1928)
(1)
Oświecenie
(1)
Pasterstwo
(1)
Pisanie
(1)
Pismo
(1)
Temat: dzieło
Bolesław Chrobry
(1)
Brzezina (film)
(1)
Echa leśne
(1)
Lublana
(1)
Niespokojny umysł
(1)
Rok 1863
(1)
Siekierezada (film)
(1)
Wielki las
(1)
Temat: czas
1901-
(3)
1401-
(1)
1501-
(1)
1801-
(1)
2001-
(1)
Temat: miejsce
Wielka Brytania
(1)
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
Gatunek
Opracowanie
(3)
Materiały konferencyjne
(2)
Rysunek
(2)
Film amatorski polski
(1)
Literatura
(1)
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Poradnik
(1)
Publicystyka
(1)
Raport z badań
(1)
Ćwiczenia i zadania dla szkół muzycznych
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(5)
Edukacja i pedagogika
(3)
Kultura i sztuka
(3)
Medycyna i zdrowie
(1)
21 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Dzieci lubią rysować / Zofia Czerwosz. - Warszawa : Nasza Księgarnia, 1973. - 165, [1] s., [8] s. tabl. : il. ; 17 cm.
(Książki dla Rodziców)
Bibliogr.
- Twórczość dzieci - jak ją widzimy - Dzieci zdolne i niezdolne - Zajęcia artystyczne w domu - Przestrzeń na obrazkach dzieci - Kompozycje, które można ująć w rękę - Dobry smak i kultura
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-37453 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Sztuka dziecka i jej naturalny rozwój / Władysław Lam. - Warszawa : Nasza Księgarnia, 1960. - 89, [3] s., [8] k. tabl. : il., rys. (w tym kolor.) ; 21 cm.
Sztuka dziecka a szkoła ; O malarskich uzdolnieniach dzieci ; Sztuka dziecka i jej nauczanie ; Sztuka człowieka pierwotnego i dziecka ; Wpływy otoczenia ; czas trwania i charakter sztuki dziecka ; Charakter sztuki dziecka i metody oddziaływania ; Jak dojrzewają i co wyrażają obrazy dzieci ; Zagadnienie barwy ; Nauka systemem zabawy ; System porównywania ; praca zespołowa ; Zagadnienie materiałów malarskich ; Rozmiar obrazów ; Wrażliwość dziecka ; Ćwiczenia wstępne ; Tematyka obrazu na stopniach niższych ; Techniczne zagadnienia ; Kompozycja ; Program nauczania ; Jeszcze o ćwiczeniach z wyobraźni ; Korekta ; Przechowywanie prac ; Obraz z przypomnienia ; Zagadnienie perspektywy i anatomii ; Zagadnienia dekoracyjne ; Rzeźba ; Obraz z pokazu ; Obraz z natury ; Zmiana ćwiczeń i narzędzi ; Inne tematy ; Okres krytyczny ; Zagadnienie wzorów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-8428 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Komisja Pedagogiczna Ministerstwa Wyznań Religijnych i Oświecenia Publicznego. Oddział Psychologji Pedagogicznej ; nr 10)
Bibliografia na stronach [203]-212.
Tytuł także w języku francuskim, niemieckim. Streszczenie w języku francuskim.
Wstęp 1. Historia zagadnienia 2. Metoda badania rysunków dziecięcych I. Psychologia twórczości rysunkowej dziecka II. Sztuka dziecka III. Rysunki dzieci zdolnych oraz umysłowo niedorozwiniętych IV. Wnioski pedagogiczne
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. AD-25196, AD-33163 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
I. Wstęp II. Wiek wyobraźni III. Brzask rozumu IV. Wyniki myśli dziecięcej V. Mały lingwista VI. Uczucie strachu VII. Surowy materiał moralności VIII. Wobec prawa IX. Dziecko jako artysta X. Młody rysownik.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. AD-33160 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-53706 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-52201 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp.Muz.Księg 1567 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera teksty ref. wygłoszonych na Międzynarodowej Konferencji Naukowej zorganizowanej w listopadzie 1995 r. przez Zakład Nauczania Początkowego Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Rzeszowie.
Bibliogr. przy niektórych ref.
Tekst częśc. tł. z jęz. słowac.
I. KOMUNIKACJA PRZEZ SZTUKĘ: 1. Komunikacja przez sztukę, 2. Historyczne, społeczne i kulturalne aspekty rozwoju Romów, 3. Rysunki dzieci psychicznie chorych oraz młodocianych przestępców-narkomanów i nienarkomanów, 4. Rzeczywistość rodzin bezrobotnych w rysunku dziecka, 5.Odzwierciedlenie doświadczeń estetycznych dziecka przedszkolnego w twórczości plastycznej, 6. Twórczość rysunkowa dzieci jako forma ekspresji odzwierciedlenia percepcji rzeczywistości , 7. Wykorzystanie sztuki w diagnozie i stymulacji rozwoju motorycznego, percepcyjnego, emocjonalnego, społecznego, intelektualnego oraz estetycznego dziecka, 8. Świat przeżyć w zabawach twórczych dziecka niepełnosprawnego, 9. Kształcenie przez sztukę w Szkołach Waldorfskich jako forma promocji zdrowia; II. ZAGADNIENIA EDUKACJI POLONISTYCZNEJ: 1. Umiejętność pisania listu uczniów klasy III a płeć dziecka, 2.Zainteresowania literackie młodzieży niedostosowanej społecznie, 3. Wyobraźnia, fantazja i ekspresja dziecięca narzędziem przetwarzania świata (na przykładzie twórczości literackiej), 4. Drama w edukacji wczesnoszkolnej jako możliwość kreowania siebie i świata, 5. Różne typy wypowiedzeń dziecięcych w swobodnych tekstach, 6. Odbicie świata dziecka w twórczości Ewy Szelburg-Zarembiny, 7.Współczesny przekład literacki dla dzieci - sztuka czy kicz? Na materiale polskich tłumaczeń "Piotrusia Pana", 8. Z badań nad słownictwem obcym w podręcznikach dla klas młodszych; III. WPŁYW LITERATURY NA KSZTAŁTOWANIE POSTAW SPOŁECZNYCH, MORALNYCH, ESTETYCZNYCH DZIECI: 1.Osobliwości edukacji przedszkolnej w kontekście analogii między kulturami : artystyczną, dydaktyczną i magiczna, 2. Projekcyjny obraz rodziny a obraz Boga u dzieci, 3. Idea człowieka wrażliwego, 4. Sztuka poetyckiego rozumienia wierszy; IV. ROLA SZTUKI TEATRALNEJ I FILMOWEJ W EDUKACJI POLONISTYCZNEJ: 1. Wpływ sztuki teatralnej na kształtowanie postaw estetycznych dzieci i młodzieży, 2. Rola filmu w edukacji humanistycznej dzieci i młodzieży, 3. Komputerowa trójwymiarowa grafika w zabawach dzieci, 4. Sztuka kształci, bawi i wychowuje; V. INTEGRACJA I KORELACJA LITERATURY Z INNYMI DZIEDZINAMI SZTUKI: 1. Integrująca rola sztuki w edukacji wczesnoszkolnej, 2. Świat wartości w programach i filmach TV dla dzieci w młodszym wieku szkolnym, 3. Postawy wobec sztuki współczesnej i doświadczenia z nią związane uczniów klasy VII, 4. Telewizja a świat dziecka. Analiza telewizyjnych programów dla dzieci względem zawartości merytorycznej i wartości etycznych, 5. Rola telewizji jako istotnego elementu spędzania wolnego czasu przez uczniów klas trzecich i czwartych; VI. ODDZIAŁYWANIE SZTUKI PLASTYCZNEJ NA DZIECI: 1. Osiągnięcia uczniów klas I-III w plastyce, 2. Edukacja plastyczna w klasach młodszych szkoły powszechnej w latach międzywojennych - przegląd programów szkolnych i literatury metodycznej, 3. Początki nauki rysunku i jego łączności z innymi przedmiotami nauczania w II Rzeczypospolitej, 4. Inspirowanie twórczości plastycznej dzieci w wieku przedszkolnym w praktyce pedagogicznej, 5. Rozwijanie aktywności twórczej dziecka w przedszkolu poprzez kontakt ze sztuką, 6. Sztuka ludowa a dziecko w młodszym wieku szkolnym, 7. Dziecko w malarstwie Młodej Polski, 8. Przedstawienia dziecka w religijnych obrazach średniowiecza, 9. Rola nauczyciela w kształtowaniu postawy twórczej uczniów klas I-III szkoły podstawowej. Wybrane zagadnienia; VII. WYCHOWANIE MUZYCZNE A KSZTAŁTOWANIE WYOBRAŹNI I WRAŻLIWOŚCI DZIECKA: 1. Muzyczne inspiracje a twórczość plastyczna dzieci, 2. Aktywne słuchanie muzyki poprzez transfer impulsów akustycznych na strefę kinestetyczno-cielesną, 3. Rola ćwiczeń twórczych na lekcjach muzyki w kl. I-III szkoły podstawowej, 4. Wpływ uczestnictwa w koncercie na rozwój zainteresowań muzycznych dzieci w młodszym wieku szkolnym (na przykładzie Filharmonii w Rzeszowie), 5. Formy aktywizacji muzycznej dzieci trzyletnich; VIII. TERAPETYCZNE ASPEKTY SZTUKI: 1. Wspólne zamieszkiwanie z dziadkami a kontakt dzieci ze sztuką, 2. Terapeutyczne oddziaływanie sztuki na osobowość dziecka, 3. Sztuka jako możliwości psychoterapeutycznego oddziaływania na dziecko, 4. Profilaktyczno-terapeutyczne znaczenie sztuki w pracy z dziećmi z trudnościami, 5. Przygotowanie osób z dysfunkcją narządu ruchu do uczestnictwa w kulturze i jego rewalidacyjne znaczenie, realizowane w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym w Busku-Zdroju , 6. Więzi rodzinne dzieci z dysfunkcjami narządów ruchu w świetle badań testem "Rysunek Rodziny" L. Cormana, 7. Biblioterapia jako jedna z metod pracy terapeutycznej z dziećmi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-99638 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 91-[93].
Streszcz. fr.
I. Instynkt dramatyczny II. Teatr samorodny III. Eksperymenty własne IV. Wnioski V. Zagadnienia widowni VI. Teatr samorodny jako swoista metoda profilaktyki i terapii psychicznej VII. Teatr samorodny a współczesne prądy pedagogiczne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. AD-33125 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-60449 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach, wstępach i wprowadzeniu.
Streszcz. ang. lub pol. przy pracach.
Tekst częśc. ang.
I. TWÓRCZOŚĆ W REFLEKSJI TEORETYCZNEJ: 1. Modele psychiki a podstawowe pytania psychologii twórczości; W kierunku "kreatologii ". Charakterystyka najnowszych syntez wiedzy o twórczości (Weisberg, Runco, Sawyer); 2. Twórczość w wymiarze egalitarnym - krytyczna prezentacja stanowisk; 3. Psycholog jako jednostka twórcza; 4. Emocje estetyczne, czyli - co autor miał na myśli?; 5. Problem konwersji inhibitorów w katalizatory kreatywności; 6. Znaczenie wiedzy jako istotnego komponentu kompetencji twórczych w generowaniu innowacji; 7. Synergia jako narzędzie kształtowania "ja" w rzeczywistości społecznej. II. OSOBOWOŚCIOWE ASPEKTY TWÓRCZOŚCI: 1. Dwa typy samooceny a postawy twórcze i zachowania twórcze młodzieży liceum ogólnokształcącego, plastycznego i ekonomicznego; 2. Orientacje społeczne a postawa twórcza; 3. Postawa twórcza jako wyznacznik systemu wartości młodzieży; 4. Creative attitude and the experiencing and the using of music in everday life = Postawa twórcza a doświadczanie i wykorzystywanie muzyki w codziennym życiu; 5. Postawa twórcza a odbiór reklamy wizualnej; 6. KANH III Questionnaire of Creative Behaviour - presentation of the revised version = Kwestionariusz Twórczego Zachowania KANH III - prezentacja wersji zmodyfikowanej; 7. Cognitive and emotional-motivational discrepancies in the functioning of constructive and apparent non-conformists = Poznawcze i emocjonalno-motywacyjne różnice w funkcjonowaniu nonkonformistów konstruktywnych i pozornych; 8. Wpływ czynników kulturowych na konformizm i nonkonformizm ludzi; 9. Środowisko wychowawcze a osobowość twórcza - diagnoza uwarunkowań postaw twórczych studentów na podstawie badań własnych; 9. Rodzinne uwarunkowania twórczości muzycznej; 10. Ojciec a twórczy rozwój dziecka; 11. Parental attitudes in the perception of constructive and apparent non-conformists = Postawy rodzicielskie w percepcji nonkonformistów konstruktywnych i pozornych. III. TWÓRCZOŚĆ A EDUKACJA: 1. Wiedza potoczna nauczycieli o twórczości, Czym jest twórczość w przekonaniach nauczycieli i inżynierów?; 2. Wiedza potoczna nauczycieli o twórczości, cz. II: Związki poglądu na twórczość z kreatywnością; 1. Nauczycielskie koncepcje twórczości. Podmiotowe uwarunkowania oceny twórczości; 2. Psychologiczne predyktory postrzegania własnej kreatywności przez nauczycieli; 3. Dwanaście kluczowych decyzji dla twórczości - stymulowanie kreatywności uczniów w koncepcji Roberta J. Sternberga; 4. Formy muzycznej aktywności twórczej na zajęciach kształcenia słuchu; 5. Self-consciousness of potentially creative and artistically gifted adolescents = Samoświadomość młodzieży potencjalnie twórczej i plastycznie uzdolnionej; 6. Overexcitability and creative attitude of gifted students = Nadpobudliwość a twórcza postawa uczniów zdolnych; 7. Disabling the Able: Stereotype threat and women's deductive reasoning = Niezdolni zdolni: Zagrożenie stereotypem a myślenie generatywne kobiet; 8. Creative secondary school pupil or inevitable candidate for university studies? Reflection thinking of external exam for secondary school certificate = Twórczy licealista czy pewny kandydat na studia? Refleksje nad maturą zewnętrzną; 9. Amatorska twórczość filmowa jako sposób komunikacji wewnątrzpokoleniowej; 10. Twórczość w układzie kategorii pedagogicznych. IV. EKSPRESJA - PROJEKCJA - PSYCHOPATOLOGIA: 1. Drawing as a projection of changes in the human psyche and family relationships = Projekcja zmian w zakresie psychiki i relacji rodzinnych w rysunku; 2. Projekcja problemów emocjonalnych w pracach plastycznych dzieci; 3. Neurotyzm a cechy formalne rysunku dziecka; 4. Studies on musical creative activity: present state and suggested new hypotheses = Badania dotyczące twórczej aktywności muzycznej: stan obecny oraz propozycje nowych hipotez; 5. The changes of art work as the symptom of personality development in art therapy (preliminary and methodical announcement) = Zmiany w pracach plastycznych jako przejaw rozwoju osobowości w procesie arteterapii (wstępne doniesienie); 6. Music psychotherapy as a means of restoring the intellectual creativity of highly gifted underachievers - an integrated clinical and experimental study = Muzykoterapia jako środek odbudowywania twórczości intelektualnej u wysoko uzdolnionej młodzieży z deficytami w zakresie osiągnięć - zintegrowane ujęcie kliniczne i eksperymentalne; 7. Narrative expression of love and temperament of persons diagnosed with antisocial personality = Narracyjna ekspresja miłości i temperament osób z osobowością antyspołeczną; 8. Między literaturą i dokumentem - niespokojny umysł Kay Redfield Jamison. V. TWÓRCZOŚĆ A BIZNES: 1. Potencjał twórczy w organizacji - narzędzie diagnostyczne (Kwestionariusz PTwO); 2. Twórcze rozwiązania konfliktów między pracownikami; 3. Styl zarządzania a twórcze zachowania pracowników; 4. Uprzedmiotowienie pracownika, czyli antytwórcze środowisko funkcjonowania w organizacji; 5. Twórcze i nietwórcze style konsumpcji; 6. Twórcze sposoby przekonywania - reklamy oparte na symulacji mentalnej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-159.9 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-93978 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-53591 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 357-388. Indeks.
CZĘŚĆ PIERWSZA - TEORETYCZNE UMOCOWANIE PROBLEMATYKI BADAWCZEJ: 1. Z PROBLEMATYKI TEORII MUZYCZNEJ EDUKACJI WCZESNOSZKOLNEJ: 1.1. Kultura i kultura muzyczna, 1.2. Kultura i edukacja - relacje konieczne, możliwe i życzeniowe (w perspektywie wybranych ujęć pedagogicznych), 1.3. Enkulturacja muzyczna dziecka w wieku wczesnoszkolnym, 1.4. Wczesnoszkolna edukacja muzyczna jako obszar badań - perspektywa filozoficzna, 1.5. W poszukiwaniu koncepcji wczesnoszkolnej edukacji muzycznej ; 2. PSYCHOLOGICZNE PODSTAWY UCZENIA SIĘ MUZYKI PRZEZ UCZNIÓW KLAS MŁODSZYCH - WYBRANE APEKTY: 2.1. Rozwój psychofizyczny i rozwój muzyczny - ustalenia terminologiczne, 2.2. Czynniki warunkujące rozwój muzyczny dziecka, 2.3. Zmiany rozwojowe a wczesnoszkolna edukacja muzyczna, 2.4. Modele zmiany rozwojowej a koncepcje rozwoju muzycznego dziecka, 2.5. Rozwój muzyczny dziecka w młodszym wieku szkolnym ; 3. TEORIA KSZTAŁCENIA MUZYCZNEGO UCZNIÓW W MŁODSZYM WIEKU SZKOLNYM W KONTEKŚCIE ICH AKTYWNOŚCI: 3.1. Problemat aktywizacji procesu kształcenia w myśli pedagogicznej - ujęcie historyczne, 3.2. Edukacyjne konteksty aktywności muzycznej uczniów klas I-III, 3.3. Obecność nowych mediów w muzycznej edukacji wczesnoszkolnej, 3.4. Elementy diagnostyki edukacji muzycznej wspierające rozwój dziecka w wieku wczesnoszkolnym. CZĘŚĆ DRUGA - EMPIRYCZNA WERYFIKACJA AUTORSKIEJ KONCEPCJI WCZESNOSZKOLNEJ EDUKACJI MUZYCZNEJ: 4. W KRĘGU ROZWIĄZAŃ METODOLOGICZNYCH: 4.1. Założenia badawcze, 4.2. Cel, przedmiot, problematyka i pytania badawcze, 4.3. Sposoby gromadzenia materiału do badań, 4.4. Organizacja procesu badawczego, 4.5. Teren i warunki badań, próba badawcza ; 5. AKTYWNOŚĆ MUZYCZNA A ZMIANA ROZWOJOWA DZIECKA W WIEKU WCZESNOSZKOLNYM W BADANIACH WŁASNYCH: 5.1. Stymulacja aktywności muzycznej a zmiana rozwojowa w zakresie kompetencji słuchowych i muzycznych umiejętności percepcyjnych, 5.2. Stymulacja aktywności muzycznej a zmiana rozwojowa w zakresie kompetencji wokalnych, wybranych umiejętności wykonawczych i rozumienia pojęć muzycznych, 5.3. Umiejętność samooceny poziomu kompetencji muzycznych, 5.4. Elementy enkulturacji muzycznej w środowisku rodzinnym a próby określenia własnego stosunku do muzyki, 5.5. Kształcenie wczesnoszkolne z wyeksponowanym elementem aktywności muzycznej jako facylitator zmian w sferze społeczno-moralnej, 5.6. Rozwój wyobraźni i wrażliwości muzycznej w działaniach twórczych, 5.7. Aktywność muzyczna a myślenie twórcze i wrażliwość estetyczna w działaniach plastycznych ; 6. STUDIUM WYNIKÓW. PODSUMOWANIE.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WM-Ksieg 3608 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 309-[316]. Indeks.
Dla pedagogów przedszkolnych i wczesnoszkolnych, nauczycieli plastyki, pedagogów szkolnych, rodziców i opiekunów dziecka, terapeutów oraz studentów kierunków pedagogicznych, artystycznych i medycznych.
R. I. Wybrane koncepcje rozwoju plastycznego dziecka: 1. Schemat rysunkowy Victora Lowenfelda i Williama L. Brittaina ; 2. Pojęcia przedstawieniowe Rudolfa Arnheima ; R. II. Podstawowe problemy plastyczne: 1. Forma dzieła sztuki: Linia ; Kształt ; Barwa ; Przestrzeń ; 2. Treść dzieła sztuki ; R. III. Założenia badań własnych ; R. IV. Analiza wyników badań własnych ; R. V. Model obrazowania figuratywnego dziecka w twórczości plastycznej: 1. Stadium prefiguratywne: Faza: Bazgrot zygzakowatych (Chaosu) ; Faza: Bazgrot spiralnych (Synergii) ; 2. Stadium motywów figuratywnych: Faza: Symbolizacji (Kodyfikacji) ; Faza: Uprzedmiotowienia (Reifikacji) ; 3. Stadium utworów figuratywnych: Faza: Schematu figuratywnego (Symplifikacji) ; Faza: Wzbogaconego schematu figuratywnego (Egzemplifikacji) ; 4. Stadium transfiguracji: Faza: Realizmu wizualnego późnego dzieciństwa ; Faza: Naturalizmu, konstruktywizmu, symbolizmu wieku dorastania ; 5. Konstatacje pedagogiczne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-110793 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wybór pism estetycznych / Stefan Szuman ; wprow., wybór i oprac. Maria Kielar-Turska. - Kraków : Towarzystwo Autorów i Wydawców Prac Naukowych Universitas, cop. 2008. - LVIII, 346, [4] s., [14] s. tabl. : il. (w tym kolor.), portr. ; 24 cm.
(Klasycy Estetyki Polskiej)
Wykaz publ. S. Szumana z zakresu estetyki i wychowania estetycznego s. [343]-346.
Stefan Szuman - artysta i uczony ; 1. SZTUKA DZIECKA: Psychologia twórczości rysunkowej dziecka ; Analiza i ocena rysunków dzieci ; Rozwój kolorystyki w sztuce dziecka. 2. ANALIZA DZIEŁA SZTUKI I JEGO ODBIORU: O artystach i ich twórczości ; Pojęcie dawki estetycznej ; Budowa utworów artystycznych ; Wpływ bajki na psychikę dziecka ; O kunszcie i istocie poezji lirycznej ; O słuchaniu i przeżywaniu muzyki ; Pogoda, humor i dowcip Mozarta (na tle jego listów) ; O "świecie" obrazu zamkniętym w jego ramach ; Styl groteskowy w teatrze lalek ; Pojęcie dyletantyzmu i jego rodzaje ; Sztuka samorodna a sztuka dyletancka. 3. O ROLI SZTUKI W ŻYCIU CZŁOWIEKA I WYCHOWANIU ESTETYCZNYM: Przeobrażające oddziaływanie sztuki na człowieka ; Sztuka wzbogaca i pogłębia człowieka ; O udostępnianiu, uprzystępnianiu i upowszechnianiu sztuki ; O doniosłej roli sztuki w wychowaniu dorosłych ; Wstęp zasadniczy do zagadnień wychowania estetycznego ; Specyfika wychowania estetycznego ; Kształtowanie wrażliwości młodzieży na sztukę ; Oddziaływanie teatru lalek na wyobraźnię.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-95914 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp.Muz.Księg 2299 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
- Społeczno-wychowawcze aspekty kultury
socjalistycznej / S. Dziamski - Dziecko na tle współczesnej cywilizacji /
B. Hornowski - Udział środowisk twórczych w realizacji programu
wychowania przez sztukę - Powojenna proza dla dzieci i młodzieży / S. Frycie - Klasyczna literatura dla dzieci a współczesny
odbiorca / H. Skrobiszewska - O niektórych problemach polskiej ilustracji
w książkach dla dzieci i młodzieży / Z. Rychlicki - Stosunek dzieci do ilustracji nawiązujących do
dziecięcej twórczości plastycznej / I. Słońska - Tradycje teatru dla dzieci w Polsce / W. Renikowa - Aktualne problemy teatru dla dzieci i młodzieży /
H. Jurkowski - Teatr dla dzieci i nastolatków / K. Mazur - Dziecko widzem czy uczestnikiem spektaklu
teatralnego / K. Braun - Film wobec współczesnych koncepcji edukacji
dziecka / W. Nawrocki - Kształcenie wyobraźni dziecka i młodzieży przez
film / W. Zaczyński
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-36132 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "Iris Grace" 2016.
Iris ma sześć lat i cierpi na autyzm głęboki - do niedawna niemal nie nawiązywała kontaktów z otoczeniem, rzadko śmiała się i mówiła. Jej matka była w rozpaczy - wszystko wskazywało na to, że dziewczynka nigdy nie opuści świata ciszy. Cudem, który odmienił życie Iris, był jej odkryty przypadkiem talent malarski. Niezwykłymi obrazami dziecka, porównywanego do Renoira i Moneta, zachwycają się dziś kolekcjonerzy, właściciele największych domów aukcyjnych i krytycy sztuki. A jednak najważniejszy wyłom w milczącym świecie Iris uczyniła Thula - kotka, z którą dziewczynkę połączyła jedyna w swoim rodzaju więź. Rodzice patrzyli ze zdumieniem, jak Iris "rozmawia" z ufną, cierpliwą Thulą, jak zaczyna się śmiać, wychodzić do ogrodu i otwierać się na innych ludzi. Ta niezwykła, bardzo intymna książka, pełna poruszających zdjęć dziewczynki i jej kotki, została napisana przez matkę Iris, Arabellę. To opowieść o wspólnym życiu Iris i Thuli, a także o tym, że za sprawą przyjaźni i sztuki można zburzyć nawet najgrubszy mur. [Nasza Księgarnia, 2016]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WG-616.89 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteczka Pedagogiczna Nauczyciela Przedszkola)
Bibliogr.
- Gotowość do pisania w świetle rozwoju i wychowania - Rola psychomotoryki w przygotowaniu do nauki
pisania - Wyzyskanie działalności plastyczno-konstrukcyjnej
w procesie przygotowania do nauki pisania - Zabawy, gry i zadania kształtujące pojęcie symbolu
graficznego - Realizacja pracy nad przygotowaniem dzieci do nauki
pisania i oczekiwane rezultaty
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-35058 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 169-175.
1. UCZEŃ SZKOŁY MUZYCZNEJ W NAUCZANIU POCZĄTKOWYM: 1.1. Psychologiczna charakterystyka ucznia w wieku średniego i późnego dzieciństwa, 1.2. Rozwój muzyczny ucznia szkoły artystycznej, 1.3. Gotowość szkolna ucznia szkoły muzycznej, 1.4. Implikacje pedagogiczne w nauczaniu początkowym w klasie instrumentalnej ; 2. PROBLEMATYKA TRUDNOŚCI W UCZENIU SIĘ: 2.1. Specyficzne trudności w uczeniu się, 2.2. Ryzyko dysleksji, 2.3. Uczeń ryzyka dysleksji w szkole muzycznej – zarys problematyki ; 3. PSYCHOPEDAGOGICZNE PODSTAWY METODYKI NAUCZANIA W KLASIE INSTRUMENTALNEJ: 3.1. Struktura lekcji a relacje z uczniem, 3.2. Komunikacja interpersonalna między nauczycielem a uczniem, 3.3. Ocenianie ucznia w klasie instrumentalnej, 3.4. Jak przygotować ucznia do występu publicznego?, 3.5. Jak zmotywować ucznia do gry na instrumencie muzycznym?, 3.6. Jak nauczyciel może zadbać o swoją dobrą kondycję psychofizyczną? ; 4. METODY PRACY PSYCHOPEDAGOGICZNEJ W KLASIE INSTRUMENTALNEJ Z UCZNIAMI NAJMŁODSZYMI I UCZNIAMI RYZYKA DYSLEKSJI: 4.1. Metody stosowane na początku lekcji, 4.2. Ćwiczenia usprawniające aparat gry, 4.3. Ćwiczenia usprawniające granie gam i pasaży, 4.4. Techniki rozwijania gry na instrumencie, 4.5. Ćwiczenia usprawniające czytanie zapisu nutowego, 4.6. Ćwiczenia rozwijające wyobraźnię muzyczną, 4.7. Ćwiczenia usprawniające orientację w schemacie ciała, 4.8. Ćwiczenia oddechowe, 4.9. Ćwiczenia relaksacyjno-odprężające, 4.10. Organizacja przyjaznych występów muzycznych, 4.11. Muzyczny dyplom dla malucha.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WM-Ksieg 3613 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Etyka w mediach ; vol. 6)
Bibliogr. przy niektórych pracach.
Liberum veto w sprawie wieszania krzyży w szkole? ; Katastrofa pod Smoleńskiem 2010 - wizerunek medialny wdów po poległych (na wybranych przykładach) ; Etyczne i prawne aspekty lustracji w świetle orzecznictwa Europejskiego Trybunału Praw Człowieka w Strasburgu ; Model wynagrodzenia pactum de quota litis a zasady etyki zawodów prawniczych ; Ochrona dzieci i młodzieży jako granica wolności sztuki w prawie niemieckim ; Etyka dziennikarstwa katolickiego na przykładzie twórczości Jerzego Turowicza ; Społeczność internetowa jako zbiorowy odbiorca w komunikacji społecznej XXI wieku ; Udokumentowana i nieznana historia reklamy ; Mężczyzna w świetle rozważań na temat istoty kobiecości. Analiza problemu na bazie internetowych środków komunikacji społecznej, adresowanych do kobiet ; Władza reklamy a umysł konsumenta ; Modernizacja struktury zarządczej komórki jednostki administracyjnej odpowiedzialnego za tworzenie i realizację projektów i wdrożenie zasad New Public Management.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-92827/vol.6 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Temat
Baba Jaga (postać legendarna) Badeni, Stefan (1885-1961) Brzechwa, Jan (1900-1966) Ejsmond, Julian (1892-1930) Gołubiew, Antoni (1907-1979). Grynberg, Henryk (1936- ) Herbert, Zbigniew (1924-1998) Kołłątaj, Hugo (1750-1812) Konwicki, Tadeusz (1926-2015). Kraszewski, Józef Ignacy (1812-1887). Leszczyński, Witold (1933-2007) Lieder, Wacław Rolicz (1865-1912) Łajming, Anna (1904-2003) Miciński, Tadeusz (1873-1918) Nienacki, Zbigniew (1929-1994). Ostrowska, Bronisława (1881-1928). Orzeszkowa, Eliza (1841-1910) Potocki, Wacław (1621-1696) Przesmycki, Zenon (1861-1944) Różewicz, Tadeusz (1921-2014). Sieroszewski, Wacław (1858-1945) Staszic, Stanisław (1755-1826) Stern, Anatol (1899-1968) Szuber, Janusz (1947-2020) Szulczewski, Jerzy Wojciech (1879-1969) Trentowski, Bronisław (1808-1869) Twardowski, Jan (1915-2006) Wajda, Andrzej (1926-2016) Wiechert, Ernst (1887-1950) Wołoszynowski, Julian (1898-1977). Brzezina (film). Siekierezada (film). Bajka i baśń ludowa Barok Czarownice i czarownicy Dziecko Psychologia dziecka Elektrownie jądrowe Film polski Folklor Heraldyka Język polski Las Leśnictwo Literatura kaszubska Literatura niemiecka Literatura polska Łowiectwo Malarstwo polskie Meblarstwo Mitologia słowiańska Modernizm Muzyka polska Nazwy miejscowe polskie Niemcy Oświecenie Pasterstwo Poezja cygańska Poezja polska Polska Powieść niemiecka Powieść polska Przestępczość Religia Rzeźba polska Senniki Słowianie Smoła drzewna Szkolnictwo zawodowe Sztuka polska Zwierzęta
Tyt. okł.: Las w kulturze polskiej II.
Dot. m.in. Rzeszowszczyzny.
Indeksy.
Las, gaj i dąb w świadomości dawnych Słowian ; Nazwy sortymentów leśnych w historii języka polskiego ; Nazwy drzew w języku emocjonalnym ; Struktura, semantyka i obraz mikrotoponimów leśnych (na przykładzie nazw leśnych powiatu strzyżowskiego) ; Udział leśników w tworzeniu nazw miejscowych w Górach Izerskich ; "Bomba w spichlerzu", czyli rzecz o elektrowni atomowej w Puszczy Noteckiej ; "Obecność lasu" - od kontestacji do kultury alternatywnej ; Ochrona przyrody w dorzeczu Wisłoka w końcu XIX i na początku XX wieku ; Społeczności "leśne" doby neolitu i wczesnej epoki brązu na Niżu Polskim ; Technologie wytwarzania i stosowania smół drzewnych w pradziejach ziem polskich ; Symbole, wierzenia i rytuały "ludów leśnych" w pradziejach ziem polskich ; Las jako miejsce schronienia w zeznaniach świadków procesu polsko - krzyżackiego z 1339 roku ; Spory o lasy jako forma konfliktów granicznych na Kaszubach w drugiej połowie XVII i XVIII wieku ; Polsko - niemiecka wojna drzewna w latach 1925 - 1934 ; Ostatnie wilki w książańskich dobrach Hochbergów ; Wątki leśne w polskiej heraldyce rycerskiej ; Las w historiozoficznej koncepcji Stanisława Staszica i Hugo Kołłątaja ; Spław drewna w dorzeczu górnego Sanu w XIX wieku ; Las, który odpłynął na tratwach. Rozważania na temat gospodarowania lasami na ziemiach polskich w wieku XIX i na początku XX ; Zmiany lesistości w powiecie kaliskim w latach 1815 - 1914 ; Wyspecjalizowane ośrodki produkcji oparte na surowcach pozyskiwanych w lasach Podkarpacia ; Pierwsze fabryki mebli giętych w Królestwie Polskim od pierwszej wojny światowej ; Relacje pomiędzy lasem a miastem w polskim malarstwie XV i XVI wieku na tle sztuki europejskiej ; Rzeźba sepulkralna inspirowana lasem ; Mitologie natury - motyw lasu w wybranych zjawiskach sztuki polskiej ; Las jako przestrzeń symboliczna - na podstawie "Brzeziny" Andrzeja Wajdy i "Siekierezady" Witolda Leszczyńskiego ; Muzyka a łowiectwo - tradycja muzyki myśliwskiej na ziemiach polskich ; Las w polskiej poezji barokowej ; W sarmackim lesie. Las jako przestrzeń natury i kultury w twórczości Wacława Potockiego ; Motyw lasu w twórczości pisarzy polskiego Oświecenia ; Leśna przestrzeń w "Lublanie" Józefa Ignacego Kraszewskiego ; Arboretum młodopolskie. Z badań nad liryką okresu ; Bór - puszcza - gaj. O symbolice lasu w poezji Zenona Przesmyckiego (Miriama) ; Las - rzecz w prozie Elizy Orzeszkowej ; Poetycka kreacja lasu w poezji Wacława Rolicza - Liedera ; Bogactwo symboliki drzewa i lasu w prozie Tadeusza Micińskiego ; Zielony szum lasu zmienić w słowo... Las w twórczości Bronisławy Ostrowskiej ; Leśne pejzaże w prozie Wacława Sieroszewskiego ; Łowieckie pasje Juliana Ejsmonda ; Las w powieści Juliana Wołoszynowskiego "Rok 1863" ; Polskie drzewa i zwierzęce wcielenia bohaterów w egzotycznym futurystycznym obrazie poezji Anatola Sterna ; Motyw lasu w liryce Jana Brzechwy ; Poetyckie pożegnania w cieniu drzew ; W kniejach Galicji Wschodniej. O gawędach myśliwskich Stefana Badeniego ; "Puszcza" Antoniego Gołubiewa - u źródeł dziejów państwa polskiego ; "Z leśnych pustków". Kaszubskie lasy Anny Łajming ; Las we wczesnej twórczości Tadeusza Różewicza ; O czym szumi las Konwickiego ; Las w poezji Zbigniewa Herberta ; "Nie było z lasu powrotu" ; "Lasy i ludzie". Las jako "wielka metafora" w twórczości Ernsta Wiecherta ; "Las w lustrach" Janusza Szubera ; Las w powieści Zbigniewa Nienackiego (uwagi o języku na materiale "Wielkiego lasu") ; Świat zwierząt w poezji księdza Jana Twardowskiego ; O literackich przedstawieniach podchodu głuszca na toku ; Motyw lasu we współczesnej poezji polskich Romów ; Las - remedium na problemy społeczne XVIII - XX wieku (I) ; Sokolnictwo w kulturze polskiej ; Pożytki z lasu płynące w pracach Jerzego Wojciecha Szulczewskiego ; Pasterstwo w lasach tatrzańskich ; Przedchrześcijański kult drzew, a nowożytna religijność Warmiaków ; Rola lasu w wierzeniach Prusów ; "Słowiańskie bogi i demony" z lasu wedle Bronisława Trentowskiego ; "Gdy las się śni...". Interpretacja lasu w ustnym senniku ludowym i sennikach pisanych ; Las w czasoprzestrzeni ludowej bajki magicznej ; Mieszkańcy bajkowego lasu - Baba Jaga ; Las miejscem działań czarownic ; Pomniki Puszczy Bukowej - wartości dawnego folkloru ; Demonologia lasu - prelegomena ; Podziemne życie lasu w Beskidzie Niskim i na Pogórzu ; "Przestępczość leśna" - społeczne uwarunkowania ; Polskie szkolnictwo leśne w XIX i XX wieku ; Las przyjazny turystyce i rekreacji ; Archetyp lasu w wyobraźni dziecka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-80514/2 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej