Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(29)
Forma i typ
Książki
(28)
Nuty
(4)
Publikacje naukowe
(2)
Muzyka
(1)
Poezja
(1)
Dostępność
dostępne
(26)
wypożyczone
(9)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(1)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(3)
Wypożyczalnia Muzyczna (Żeromskiego 2)
(15)
Oddział dla Dzieci i Młodzieży (Słowackiego 11)
(4)
Filia 1 (Bohaterów 5)
(1)
Filia 2 (Fredry 5)
(1)
Filia 3 (Krzyżanowskiego 6)
(2)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(4)
Filia 10 (Podchorążych 1)
(1)
Filia 12 (Beskidzka 5)
(1)
Filia 16 (Gromskiego 10c)
(1)
Filia 17 (Paderewskiego 154)
(1)
Autor
Flis Małgorzata
(4)
Stachak Tatiana (1973- )
(4)
Tomera-Chmiel Ilona
(4)
Florek Lidia
(3)
Barańska Małgorzata (pedagog)
(2)
Gąsieniec Stefan (1979- )
(2)
Herdtweck Waltraud
(2)
Loba-Wilgocka Urszula
(2)
Martin Sara
(2)
Rudna-Jaros Monika
(2)
Staniek Marzena
(2)
Veith Maria
(2)
Wasylik Magda
(2)
Wilgocki Jerzy
(2)
Araszkiewicz Anna (1980?- )
(1)
Bissinger-Ćwierz Urszula
(1)
Bogdanowicz Ewa
(1)
Brzozowska-Kuczkiewicz Marzena (1922-1990)
(1)
Bzowska Lucyna
(1)
Cebula Urszula
(1)
Filella Luis
(1)
Fiszer-Szczepańska Małgorzata
(1)
Florek-Stokłosa Lidia
(1)
Inglot Urszula
(1)
Jackowska Anna
(1)
Kobelak Antoni
(1)
Komorowska-Zielony Alicja
(1)
Kubicka Lucyna
(1)
Lemiszewski Marcin (1974- )
(1)
Malon-Schulze Sylwia
(1)
Muzioł Ewa
(1)
Orff Carl (1895-1982)
(1)
Piątek Artur (malarstwo)
(1)
Podolska Beata
(1)
Prasowska-Zeidler Barbara
(1)
Przybylska Krystyna
(1)
Pérez Susana
(1)
Sałamacha Przemysław
(1)
Siemkowicz Janina
(1)
Szatan Ewa
(1)
Szcześniak Beata
(1)
Tokarski Mariusz
(1)
Tomkowska Joanna
(1)
Trias Núria
(1)
Urbanowicz Lech
(1)
Wieman Maria (1911-1993)
(1)
Ławrowska Romualda
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(16)
2000 - 2009
(6)
1990 - 1999
(4)
1980 - 1989
(1)
1970 - 1979
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(6)
Kraj wydania
Polska
(21)
Niemcy
(1)
Język
polski
(20)
Odbiorca
Szkoły muzyczne I stopnia
(4)
0-5 lat
(2)
6-8 lat
(2)
Dzieci
(2)
Klasa 2
(1)
Przynależność kulturowa
Muzyka polska
(2)
Literatura polska
(1)
Temat
Rytmika
(29)
Muzyka
(7)
Gry i zabawy ruchowe
(6)
Kształcenie słuchu muzycznego
(4)
Umuzykalnianie
(4)
Wychowanie przedszkolne
(4)
Jaques-Dalcroze, Emile (1865-1950)
(3)
Bioenergoterapia
(2)
Fizykoterapia
(2)
Myślenie twórcze
(2)
Nuty
(2)
Pedagogika
(2)
Psychoterapia
(2)
Taniec
(2)
Choreoterapia
(1)
Gry i zabawy dziecięce
(1)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(1)
Kompozytorzy
(1)
Muzyka szwajcarska
(1)
Nauczanie
(1)
Piosenka dziecięca polska
(1)
Taniec ludowy polski
(1)
Twórczość dzieci i młodzieży
(1)
Wychowanie estetyczne
(1)
Wychowanie fizyczne
(1)
Zespół ADHD
(1)
Śpiewnik polski
(1)
Temat: czas
1801-1900
(3)
1901-2000
(3)
2001-
(2)
Temat: miejsce
Szwajcaria
(2)
Gatunek
Scenariusze zajęć dla przedszkoli
(5)
Piosenka dziecięca polska
(4)
Podręcznik
(4)
Gry i zabawy ruchowe
(2)
Melodia z tekstem podłożonym
(2)
Podręczniki
(2)
Poradniki
(2)
Poradniki dla nauczycieli
(2)
Scenariusze zajęć do nauczania początkowego
(2)
Wydawnictwa popularne
(2)
Dokumenty dźwiękowe
(1)
Druki muzyczne
(1)
Opracowanie
(1)
Pieśń ludowa polska
(1)
Piosenka dziecięca
(1)
Podręczniki szkolne
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Wydawnictwa dla dzieci
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(2)
Historia
(2)
Kultura i sztuka
(1)
Psychologia
(1)
29 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.2-61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zabawy z tej publikacji rozwijają umiejętność uczestniczenia we wspólnym działaniu i przestrzegania reguł. Kształcą uwagę i pamięć dziecka, które nie tylko zapamiętuje melodię, rytm i tekst piosenki, ale także uczy się łączyć je z odpowiednimi gestami i czynnościami. Każdy nowy wierszyk poszerza słownictwo dziecka. Uczy spostrzegania rymów i zachęca do samodzielnego ich tworzenia oraz bawienia się słowami. Zabawy kształcą koordynację ruchową, czyli umiejętność harmonijnego łączenia ruchów. Rozwijają także umiejętność synchronizowania bodźców odbieranych słuchem z wykonywanym ruchem, czyli koordynację ruchowo-słuchową. [Wydawnictwo Harmonia, 2016]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Wyp-78/I (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Cel i sens nauczania przedmiotów ogólnomuzycznych w reformowanej szkole muzycznej I stopnia ; 2. Koncepcja nauczania przedmiotu rytmika z kształceniem słuchu: Założenia metodyczne i cele kształcenia, Odpowiedzialność za prawidłowy rozwój najmłodszych uczniów ; 3. Korelacja międzyprzedmiotowa w szkole muzycznej I stopnia: Formy współpracy nauczycieli przedmiotów ogólnomuzycznych z nauczycielami instrumentu, Korelacja międzyprzedmiotowa - przykłady praktyczne ; 4. Wybrane zagadnienia z metodyki nauczania rytmiki z kształceniem słuchu: Słuchanie muzyki i postrzeganie jej elementów, Postrzeganie i wyrażanie rytmu i metrum, Postrzeganie i wyrażanie struktur melodycznych i harmonicznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp.Muz.Księg 2822 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rytmika dla dzieci / Beatrix Podolska. - Kraków : Impuls, 2008. - 88, [12] s. : il. (w tym kolor.) ; 24 cm.
Indeks.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Wyp.Muz.Księg 2759 (1 egz.)
Książka
Nuty
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp.Muz.Nuty 2848 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [123].
Publikacja prezentuje bogaty zestaw działań wielozmysłowych (ruchowych, tanecznych, rytmicznych, językowych, plastycznych), opartych na polskich tradycjach ludowych. Adresatami tych działań są głownie dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. [Klanza, 2012]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-37 (1 egz.)
Muzyka
CD
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. de-18 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja poświęcona jest zajęciom muzyczno-rytmicznym organizowanym dla dzieci trzy- i czteroletnich. Zajęcia umuzykalniające powinny trwać w grupie dzieci młodszych od 15 do 20 minut. Planując zajęcia, nauczyciel powinien dbać o różnorodność form aktywności, ponieważ małe dzieci szybko się nudzą wykonywaniem jednej i tej samej czynności. [www.azymut.pl, 2012]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Wyp.Muz.Księg 2339 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [132].
Książka ma na celu ukazanie problematyki wychowania muzycznego w przedszkolu poprzez przedstawienie wielu propozycji wprowadzenia dziecka w świat muzyki. Publikacja adresowana jest do nauczycieli, którzy prowadzą zajęcia muzyczne w przedszkolu i mimo odpowiedniego przygotowania, mają problemy ze zorganizowaniem ciekawych, wciągających dzieci zajęć. Opracowane, gotowe plany zajęć, mają za zadanie pomóc we wzbogaceniu spotkań z dziećmi o nowe, ciekawe pomysły. Zajęcia podzielone są na miesiące. Rozpoczynają się od października, gdzie znajdują się m.in., pomysły na pierwszy dzień w przedszkolu, jesienne zbiory, a kończą na miesiącu czerwcu, gdzie znajdziemy tematy związane z kolorową szkołą, ogrodem botanicznym, wyjazdem na wakacje, czy pożegnaniem przedszkola. [www.azymut.pl, 2012]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Wyp.Muz.Księg 2340 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.17dz-78 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.1-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6.- 37 (1 egz.)
Nuty
W koszyku
Rytmika dla dzieci : oparta na metodzie Carla Orffa / Marcin Lemiszewski. - Nieporęt : Contra, cop. 2014. - 34, [2] s. : fot. ; 30 cm.
Melodie z funkcjami harmonicznymi.
Sł. także poza tekstem muzycz.
Rymowanki i wierszyki z wykorzystaniem gestów i instrumentów perkusyjnych naszego ciała ; Wykaz instrumentów Orffa używanych w podręczniku ; Opowiadania ilustrowane dźwiękami instrumentów perkusyjnych ; Utwory popularne i zabawy do śpiewania oraz grania na instrumentach Orffa w grupie ; Przeboje muzyki klasycznej do wykonywania w orkiestrze grającej na instrumentach Orffa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp.Muz.Księg 2826 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
(Centrum Edukacji Dziecięcej)
Dla dzieci od 3 lat.
Bogato ilustrowany zestaw 150 zabaw muzycznych idealnych do zaaranżowania w domu, na zajęciach przedszkolnych i szkolnych. Do książki dołączono płytę z muzyką, którą można wykorzystać przy poszczególnych ćwiczeniach. Zawarte w książce propozycje zostały inspirowane metodą Émileĺa Jaques-Dalcrozeĺa, twórcy rytmiki. Ich celem jest całościowy rozwój dziecka, a propozycje aktywności opierają się na słuchaniu muzyki, ekspresji ciała oraz użyciu instrumentów muzycznych. [www.empik.com, 2011]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Wyp-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-Czyt.37 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.10dz-Czyt.37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.16-793/794 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.12-7 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Melodie z tekstem podłoż. Sł. także poza tekstem muzycz.
Na okł.: Piosenki, nuty, scenariusze zabaw. Ciekawe pomysły na kształcące zabawy z dziećmi.
Zawiera: Jadą, jadą misie ; Żabka ; My jesteśmy krasnoludki ; Jagódki ; Urodziny marchewki ; Stary niedźwiedź ; Mało nas ; Kółko graniaste ; Panie Janie ; Kosi, kosi, łapci ; Wieczorem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp.Muz.Nuty 2531 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-42240 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, ISSN 0208-6336 ; nr 3397)
Zawiera fragmenty rozprawy doktorskiej autorki.
Bibliografia, filmografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach [177]-184.
Streszczenie w języku angielskim, francuskim, niemieckim.
ROZDZIAŁ 1. RYTMIKA EMILA JAQUES-DALCROZE'A: 1.1. Geneza i założenia metody Jaques-Dalcroze’a: 1.1.1. Geneza rytmiki na tle ruchu Nowe Wychowanie oraz zmian w sztuce XX wieku, 1.1.2. Istota i główne założenia rytmiki, 1.1.3. Ćwiczenia wykorzystywane w metodzie rytmiki ; 1.2. Rytmika we wspomaganiu rozwoju dziecka w wieku przedszkolnym ; 1.3. Rytmika jako środek profilaktyczny i terapeutyczny. ROZDZIAŁ 2. NADPOBUDLIWOŚĆ PSYCHORUCHOWA - PROBLEM, DIAGNOZA, PRZYCZYNY: 2.1. Diagnozowanie nadpobudliwości oraz klasyfikacje i kryteria diagnostyczne (według ICD-10 oraz DSM-IV TR i DSM-5) ; 2.2. Charakterystyka głównych objawów nadpobudliwości: 2.2.1. Nadmierna aktywność ruchowa, 2.2.2. Deficyty uwagi, 2.2.3. Impulsywność, 2.2.4. Problemy z samokontrolą, 2.2.5. Poczucie własnej wartości ; 2.3. Przyczyny i występowanie nadpobudliwości psychoruchowej ; 2.4. Nadpobudliwość psychoruchowa dziecka w wieku przedszkolnym - symptomy i sposoby postępowania wychowawczo-terapeutycznego. Rozdział 3. METODOLOGIA BADAŃ WŁASNYCH: 3.1. Przedmiot i cel badań ; 3.2. Problemy badawcze oraz zmienne i ich wskaźniki ; 3.3. Metody, techniki i narzędzia badawcze: 3.3.1. Metody i techniki badań, 3.3.2. Narzędzia badawcze ; 3.4. Teren, organizacja, przebieg badań i charakterystyka badanych grup. ROZDZIAŁ 4. OPIS AUTORSKIEGO PROGRAMU ZAJĘĆ Z RYTMIKI DLA DZIECI 6-LETNICH WYKAZUJĄCYCH SYMPTOMY NADPOBUDLIWOŚCI PSYCHORUCHOWEJ - ZAŁOŻENIA I PLANOWANE EFEKTY: 4.1. Cele i założenia programu ; 4.2. Struktura zajęć - zastosowane formy ćwiczeń, materiał muzyczny, pomoce dydaktyczne, opis przebiegu zajęć. ROZDZIAŁ 5. SKUTECZNOŚĆ METODY RYTMIKI W KORYGOWANIU UMIEJĘTNOŚCI KONTROLOWANIA AKTYWNOŚCI RUCHOWEJ DZIECKA Z SYMPTOMAMI NADPOBUDLIWOŚCI PSYCHORUCHOWEJ W ŚWIETLE BADAŃ WŁASNYCH: 5.1. Poprawa kontroli aktywności ruchowej: 5.1.1. Kontrola aktywności ruchowej oceniana skalą Symptomów Nadpobudliwości Psychoruchowej Hebel-Bogdanowicz, 5.1.2. Umiejętność kontrolowania aktywności ruchowej - ocena dzieci z grupy eksperymentalnej (z uwzględnieniem czynnika płci) dokonana przez nauczycieli ; 5.2. Rozwijanie umiejętności panowania nad ciałem oraz poprawa precyzji ruchów: 5.2.1. Popełnianie błędów z niedbałości oceniane skalą Symptomów Nadpobudliwości Psychoruchowej Hebel-Bogdanowicz, 5.2.2. Koordynacja ruchowa, kontrola prawidłowej postawy ciała i precyzja ruchów ciała - ocena dzieci z grupy eksperymentalnej (z uwzględnieniem czynnika płci) dokonana przez nauczycieli. ROZDZIAŁ 6. SKUTECZNOŚĆ METODY RYTMIKI W KORYGOWANIU WYBRANYCH FUNKCJI POZNAWCZYCH DZIECKA Z SYMPTOMAMI NADPOBUDLIWOŚCI PSYCHORUCHOWEJ W ŚWIETLE BADAŃ WŁASNYCH: 6.1. Poprawa funkcjonowania uwagi: 6.1.1. Poprawa funkcjonowania uwagi oceniana skalą Symptomów Nadpobudliwości Psychoruchowej Hebel-Bogdanowicz, 6.1.2. Poprawa zdolności do koncentrowania uwagi - ocena dzieci z grupy eksperymentalnej (z uwzględnieniem czynnika płci) dokonana przez nauczycieli ; 6.2. Sprawność działania - kontrolowanie podjętej aktywności oceniane skalą Symptomów Nadpobudliwości Psychoruchowej Hebel-Bogdanowicz. ROZDZIAŁ 7. SKUTECZNOŚĆ METODY RYTMIKI W POPRAWIE FUNKCJONOWANIA SPOŁECZNEGO I KONTROLI EMOCJI DZIECKA Z SYMPTOMAMI NADPOBUDLIWOŚCI PSYCHORUCHOWEJ: 7.1. Poprawa funkcjonowania w grupie w zakresie umiejętności współpracy: 7.1.1. Współpraca z grupą oceniana skalą Symptomów Nadpobudliwości Psychoruchowej Hebel-Bogdanowicz, 7.1.2. Funkcjonowanie w grupie - ocena zachowania dzieci z grupy eksperymentalnej (z uwzględnieniem czynnika płci) dokonana przez nauczycieli ; 7.2. Wykształcenie świadomości potrzeby niezbędnego kontrolowania swojego zachowania - wyniki skali Symptomów Nadpobudliwości Psychoruchowej Hebel-Bogdanowicz ; 7.3. Poprawa kontroli emocji oceniana skalą Symptomów Nadpobudliwości Psychoruchowej Hebel-Bogdanowicz. Rozdział 8. DYSKUSJA WYNIKÓW I WNIOSKI KOŃCOWE Dyskusja wyników i wnioski końcowe.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp.Muz.Ksieg 3150 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-70728 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Wokół Sztuki)
Bibliografia, netografia przy pracach.
Publikacja sfinansowana z działalności statutowej Instytutu Pedagogiki i Wydziału Nauk Społecznych Uniwersytetu Gdańskiego oraz ze środków konferencji naukowej
1. Od idei rytmu do interpretacji założeń Jaques-Dalcroze’a ; 2. Rytmika w kształceniu muzycznym dzieci i młodzieży – spojrzenie na praktykę nauczyciela ; 3. Rytm i motoryka inspiracją do działań edukacyjnych i artystycznych ; 4. Świadomość ruchu jako wyznacznik improwizacji ruchowej ; 5. Zastosowanie rytmiki Jaques-Dalcroze’a w terapii ; 6. Ze sztuką czy bez sztuki w edukacji dziecka w XXI wieku?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp.Muz.Ksieg 3156 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej