Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(214)
Forma i typ
Książki
(214)
Publikacje dydaktyczne
(45)
Publikacje fachowe
(30)
Publikacje naukowe
(22)
Audiobooki
(1)
Dostępność
dostępne
(234)
wypożyczone
(22)
nieokreślona
(4)
tylko na miejscu
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(87)
Czytelnia Główna (Sokoła 13)
(1)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(134)
Wypożyczalnia Muzyczna (Żeromskiego 2)
(2)
Filia 1 (Bohaterów 5)
(1)
Filia 2 (Fredry 5)
(2)
Filia 3 (Krzyżanowskiego 6)
(1)
Filia 4 (Ofiar Katynia 15)
(4)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(8)
Filia 7 (Osmeckiego 51)
(1)
Filia 10 (Podchorążych 1)
(7)
Filia 13 (Iwonicka 38)
(2)
Filia 15 (Lwowska 60)
(6)
Filia 16 (Gromskiego 10c)
(4)
Filia 17 (Paderewskiego 154)
(1)
Autor
Kotler Philip (1931- )
(10)
Garbarski Lechosław
(7)
Mruk Henryk
(6)
Wrzosek Wojciech (1937- )
(6)
Altkorn Jerzy (1931-2004)
(5)
Panasiuk Aleksander (1965- )
(5)
Pilarczyk Bogna (1948- )
(5)
Sznajder Andrzej
(5)
Baran Radosław
(4)
Belka Marek (1952- )
(4)
Januszewska Małgorzata
(4)
Rutkowski Ireneusz Piotr
(4)
Adamczyk Jan (1933-2021)
(3)
Borkowska Stanisława (1939- )
(3)
Buchelt Beata (1974- )
(3)
Cap Piotr (1970- )
(3)
Chudoba Tadeusz
(3)
Davies Peter
(3)
Grzegorczyk Wojciech
(3)
Grzywacz Jacek
(3)
Kardaszewski Jacek (1958-)
(3)
Kramer Teodor (1926- )
(3)
Król Henryk (1932-2014)
(3)
Ludwiczyński Antoni
(3)
Nickels William G
(3)
Niestrój Roman
(3)
Opaliński Ireneusz (1948- )
(3)
Pardey David
(3)
Thomas Michael J. (1933- )
(3)
Turkowski Marek
(3)
Bal-Woźniak Teresa
(2)
Buczyńska Barbara
(2)
Butkiewicz Ewa
(2)
Domagała Joanna (ekonomia)
(2)
Falkowski Andrzej (1953- )
(2)
Fonfara Krzysztof
(2)
Gratton Chris (1948- )
(2)
Górska Grażyna (tłumacz)
(2)
Gębarowski Marcin
(2)
Hereźniak Marta
(2)
Jarosz Antoni
(2)
Jemielniak Dariusz (1975- )
(2)
Jones Sue Jenkyn
(2)
Kaczyński Krzysztof (ekonomia)
(2)
Keller Kevin Lane (1956- )
(2)
Klepacki Bogdan (1953- )
(2)
Koźmiński Andrzej Krzysztof (1941- )
(2)
Maison Dominika (1966- )
(2)
Mazur Marek
(2)
Mazurek-Łopacińska Krystyna (1951- )
(2)
Mynarski Stefan (1935-2006)
(2)
Noga-Bogomilski Artur
(2)
Pacana Andrzej
(2)
Payne Adrian
(2)
Pindakiewicz Jan
(2)
Pocztowski Aleksy (1956- )
(2)
Przybyłowski Krzysztof
(2)
Romkowska Ewa (tłumacz)
(2)
Sidor-Rządkowska Małgorzata
(2)
Szromnik Andrzej
(2)
Walesiak Marek (1957- )
(2)
Wiktor Jan W
(2)
Zawiślak Marek
(2)
Zimon Grzegorz
(2)
Łuczkiewicz Grzegorz
(2)
Ślusarczyk Stanisław (1952- )
(2)
Środa Jacek
(2)
Adamus Lucyna
(1)
Ambler Tim
(1)
Armstrong Gary
(1)
Atkinson Victoria
(1)
Bartołd Robert
(1)
Bartyzel Joanna
(1)
Bernat Małgorzata
(1)
Białas Andrzej
(1)
Białecki Klemens Paweł (1929- )
(1)
Black Sam (1915-1999)
(1)
Blaik Piotr
(1)
Bobińska Anna
(1)
Bobińska Anna (marketing)
(1)
Bogdanienko Jerzy (1946- )
(1)
Borsa Maciej
(1)
Borusiak Barbara
(1)
Brigham Eugene F. (1930- )
(1)
Brodowicz Maciej
(1)
Budziński Franciszek (1923-1999)
(1)
Bugdol Marek (1966- )
(1)
Castenow Dieter
(1)
Chlewińska Iwona
(1)
Chmielowiec-Lewczuk Magdalena
(1)
Chyliński Marek
(1)
Cieśla Stefan
(1)
Cieślak Piotr
(1)
Curtis Tony (1945- )
(1)
Cwalina Wojciech (1971- )
(1)
Datko Marek
(1)
Dejtrowski Tomasz
(1)
Deszczyński Bartosz
(1)
Dobiegała-Korona Barbara
(1)
Doliński Ryszard
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(13)
2010 - 2019
(53)
2000 - 2009
(84)
1990 - 1999
(62)
1980 - 1989
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(46)
1901-2000
(5)
1989-2000
(4)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(208)
Język
polski
(202)
angielski
(1)
włoski
(1)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(38)
Menedżerowie
(13)
Przedsiębiorcy
(3)
Dyrektorzy
(2)
Pracownicy działów personalnych
(2)
Projektanci mody
(2)
Analitycy ekonomiczni
(1)
Analitycy rynku
(1)
Audytorzy jakości
(1)
Inżynierowie
(1)
Kadra zarządzająca
(1)
Konsultanci jakości
(1)
Logistycy
(1)
Menedżerowie jakości
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Oficerowie
(1)
Pracodawcy
(1)
Pracownicy agencji badawczych
(1)
Specjaliści ds. finansów
(1)
Studenci
(1)
Temat
Marketing
(105)
Zarządzanie
(31)
Przedsiębiorstwo
(18)
Turystyka
(15)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(13)
Reklama
(9)
Rynek
(8)
Marketing elektroniczny
(7)
Promocja handlowa
(7)
Przedsiębiorstwo turystyczne
(7)
Usługi
(7)
Banki
(6)
Konsumenci (ekonomia)
(6)
Decyzje
(5)
Hotelarstwo
(5)
Innowacje
(5)
Marketing polityczny
(5)
Organizacja
(5)
Public relations
(5)
Zarządzanie jakością
(5)
Ceny
(4)
Internet
(4)
Marketing międzynarodowy
(4)
Marketing strategiczny
(4)
Marketing terytorialny
(4)
Ocena pracowników
(4)
Przedsiębiorstwo usługowe
(4)
Rachunkowość
(4)
Ekonomia
(3)
Gospodarka
(3)
Konkurencja
(3)
Kredyt
(3)
Kultura
(3)
Kupno i sprzedaż
(3)
Logistyka
(3)
Motywacja pracy
(3)
Odpoczynek
(3)
Prawo handlowe
(3)
Wybory prezydenckie
(3)
Zarządzanie strategiczne
(3)
Środki masowego przekazu
(3)
Badania marketingowe
(2)
Bezpieczeństwo informacyjne
(2)
Controlling
(2)
Dług publiczny
(2)
Etyka biznesu
(2)
Finanse przedsiębiorstwa
(2)
Gospodarka elektroniczna
(2)
Gospodarka terenowa
(2)
Handel
(2)
Handel elektroniczny
(2)
Język angielski
(2)
Kampania wyborcza
(2)
Kultura organizacyjna
(2)
Logistyka gospodarcza
(2)
Marketing ekologiczny
(2)
Marketing narodowy
(2)
Marketing personalny
(2)
Merchandising
(2)
Moda
(2)
Popyt
(2)
Projektanci mody
(2)
Projektowanie mody
(2)
Projekty ubioru
(2)
Przedsiębiorczość
(2)
Przywództwo
(2)
Psychologia
(2)
Rynek finansowy
(2)
Ryzyko
(2)
Statystyka gospodarcza
(2)
Systemy informatyczne
(2)
Zarządzanie finansami
(2)
Zarządzanie kryzysowe
(2)
Zarządzanie wiedzą
(2)
Znak towarowy
(2)
Administracja
(1)
Administracja publiczna
(1)
Agrobiznes
(1)
Akcje (ekonomia)
(1)
Akredytywa
(1)
Analiza danych
(1)
Analiza rynku
(1)
Audyt wewnętrzny
(1)
Badania rynku
(1)
Banki internetowe
(1)
Bezrobocie
(1)
Biblioteki dla dzieci i młodzieży
(1)
Biurokracja
(1)
Budżet
(1)
Budżet państwowy
(1)
Budżety terenowe
(1)
Coaching
(1)
Crozier, Michel (1922- )
(1)
Czek
(1)
Czytelnictwo dzieci
(1)
Deficyt budżetowy
(1)
Demokracja
(1)
Depozyt bankowy
(1)
Dochody państwowe
(1)
Doskonalenie zawodowe
(1)
Temat: czas
2001-
(11)
1901-2000
(2)
1989-2000
(2)
1601-
(1)
1701-
(1)
1801-
(1)
1901-
(1)
1989-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Świat
(1)
Gatunek
Podręcznik
(72)
Podręczniki akademickie
(53)
Podręcznik akademicki
(16)
Podręczniki
(8)
Praca zbiorowa
(5)
Monografia
(1)
Podręczniki dla szkół zawodowych
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(51)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(6)
Transport i logistyka
(4)
Kultura i sztuka
(3)
Edukacja i pedagogika
(2)
Historia
(2)
Informatyka i technologie informacyjne
(2)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(1)
Inżynieria i technika
(1)
Językoznawstwo
(1)
Nauka i badania
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Rozwój osobisty
(1)
214 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Moda : projektowanie / Sue Jenkyn Jones ; [tłumaczenie Ewa Romkowska]. - Wydanie 3., rozszerzone i [uzupełnione] (dodruk). - Warszawa : Wydawnictwo Arkady, 2016. - 272 strony : ilustracje (głównie kolorowe), fotografie ; 26 cm.
Tytuł oryginału: "Fashion design" 2011.
U góry okładki: "Portfolio" - nazwa serii oryginału.
Bibliografia na stronie 262. Indeks.
Ten podręcznik pozwoli ci dokładnie poznać podstawy i zasady projektowania ubiorów. Omówiono w nim cechy i zdolności niezbędne projektantowi mody oraz rozmaite perspektywy kariery w tym zawodzie. W obiektywny sposób wyjaśniono, jak wygląda produkcja odzieży "od kulis". Z książki tej dowiesz się, jak interpretować opisy projektów, tworzyć kolekcje, wybierać i kroić materiały, dopasowywać stroje oraz jak prezentować swoje portfolio. Poznasz podstawy marketingu i ekonomii mody. W tym trzecim, rozszerzonym i uzupełnionym wydaniu, zamieszczono inforamcje na temat ochrony środowiska i etyki produkcji, rosnącej w świecie mody roli komputerów, w tym e-handlu, zakupów online, indywidualizacji masowej produkcji, CAD/CAM, projektowania cyfrowego i e-portfoliów. [Wydawnictwo Arkady, 2016]
1. Kontekst ; 2. Od producenta na rynek ; 3. Ciało ; 4. Kolory i materiały ; 5. W pracowni ; 6. Zadania i oceny ; 7. Końcowa kolekcja - i co potem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp.Muz.Ksieg 3386 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Moda : projektowanie / Sue Jenkyn Jones ; [tłumaczenie Ewa Romkowska]. - Warszawa : Wydawnictwo "Arkady", 2007. - 240 stron : ilustracje (w tym kolorowe) ; 26 cm.
Tytuł oryginału: "Fashion design" 2005.
U góry okładki: "Portfolio" - nazwa serii oryginału.
Bibliografia na stronach 232-233. Indeks.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-90060 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Motywowanie pracowników w organizacji / Waldemar Kozłowski. - Wydanie 2. - Warszawa : CeDeWu, 2020. - 190 stron : ilustracje, wykres ; 24 cm.
Bibliografia na stronach 187-190.
R. I. Istota motywacji pracownika: 1. Pojęcie motywacji ; 2. Przypadek 1: Upragniony awans Jana ; 3. Proces motywacyjny w organizacji ; 4. Przypadek 2: Nie podoba się? Pięciu mam na twoje miejsce!!! ; 5. System motywacyjny w organizacji ; 6. Przypadek 3: Jak wejdziesz między wrony to... ; 7. Modele analizy motywacji pracowników: Modele potrzeb ; Modele procesu ; 8. Przypadek 4: Sprawiedliwa ocena pracownika ; R. II. Pracownicy jako podmiot procesu motywacyjnego: 1. Typ pracownika w organizacji ; 2. Przypadek 5: Sprawiedliwy podział pracy ; 3. Osobowość pracownika ; 4. Gotowość pracownika do działania ; 5. Inteligencja emocjonalna pracownika ; 6. Przypadek 6: Honor a życie zawodowe ; R. III. Rola wartości w procesie motywacyjnym: 1. Miejsce wartości w kulturze organizacyjnej ; 2. Podstawowe wartości w procesie motywowania ; 3. Przypadek 7: „Degrengolada", czyli zarządzanie przez chaos ; R.. IV. Metody analizy motywacji: 1. Analiza i pomiar systemu wartości pracowników ; 2. Analiza i pomiar poziomu zadowolenia oraz lojalności ; 3. Analiza i pomiar potrzeb pracowników ; 4. Analiza i pomiar motywatorów i de motywatorów ; 5. Analiza i pomiar poziomu motywacji osiągnięć ; 6. Analiza i pomiar właściwości pracy ; R. V. Rola przywództwa w procesie motywacyjnym: 1. Kodeks przywódcy w organizacji ; 2. Makiawelizm w procesie motywacyjnym ; 3. Analiza i pomiar przywództwa w organizacji ; 4. Przypadek 8: Tworzenie kultury małp ; R. VI. Komunikacja interpersonalna w procesie motywowania: 1. Proces komunikacji interpersonalnej pracowników ; 2. Rodzaje komunikacji i efekt pierwszego wrażenia ; 3. Typy komunikacyjne pracownika ; 4. Analiza i pomiar klimatu organizacyjnego ; 5. Przypadek 9: Wyścig szczurów, czyli ranking pracowników ; R. VII. Rola pracy zespołowej w procesie motywowania: 1. Istota zespołów pracowniczych w organizacji ; 2. Proces budowania zespołów pracowniczych ; 3. Dobór pracowników do zespołów - role pracownicze ; 4. Prawdy dotyczące zespołów pracowniczych ; 5. Przypadek 10: Proces budowy zespołu ; R. VIII. Rozwiązywanie konfliktów interpersonalnych jako uwarunkowanie procesu motywowania: 1. Konflikt interpersonalny - istota ; 2. Sposoby rozwiązywania konfliktów ; 3. Prawdy o zarządzaniu konfliktem ; 4. Przypadek 11: Konflikt interpersonalny.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-110050 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.4-33 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6.- 33-Podr. (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 419-441. Indeks.
I. SYSTEMY GOSPODARKI ELEKTRONICZNEJ: 1. Wyzwania ery wiedzy ; 2. Strategia rozwoju systemów gospodarki elektronicznej ; 3. Marketing elektroniczny ; 4. Kształtowanie wizerunku firmy w Internecie ; 5. Systemy handlu elektronicznego ; 6. Elektroniczne systemy logistyczne ; 7. Finanse w gospodarce elektronicznej ; 8. Administracja w gospodarce elektronicznej ; 9. Szkolenia elektroniczne ; 10. Prawne aspekty gospodarki elektronicznej. II. INŻYNIERIA SYSTEMÓW GOSPODARKI ELEKTRONICZNEJ: 11. Systemy Business Intelligence ; 12. Hurtownie danych oraz analizy wielowymiarowe ; 13. Eksploracja danych ; 14. Technologie informatyczne w zarządzaniu wiedzą niejawną ; 15. Systemy zarządzania treścią ; 16. Systemy zarządzania relacjami z klientami ; 17. Portale korporacyjne ; 18. Personalizacja portali internetowych ; 19. Kreowanie bezpiecznej organizacji w gospodarce elektronicznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-91924, A-90517 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Franczyza : nowoczesny model rozwoju biznesu / Marta Joanna Ziółkowska. - Wydanie 4. - Warszawa : CeDeWu, 2019. - 227 stron : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
Bibliografia, wykaz aktów prawnych na stronach 225-227.
R. I. FRANCZYZA JAKO FORMA WIĘZI EKONOMICZNEJ: 1. Pojęcie i geneza powiązań franczyzowych: Ogólna charakterystyka franczyzy w świecie ; Pierwowzory franszyzy: Rozwój koncepcji franczyzy od II poł. XIX w. do końca I poł. XX w ; Boom franczyzowy po II wojnie światowej ; Początki powiązań franczyzowych w Polsce ; 2. Istota i klasyfikacja franszyzy: Podstawowe założenia franszyzy ; Typologia franszyzy: Podział ze względu na przedmiot działalności ; Podział ze względu na formę organizacji systemu ; Podział ze względu na zasięg obowiązywania umowy ; Podział ze względu na formę działalności gospodarczej ; Podział ze względu na zasięg działania systemu ; Podział ze względu na realizowaną strategię działalności ; Podział ze względu na strategię ekspansji gospodarczej ; Podział ze względu na strukturę podporządkowania stron umowy ; Pozostałe typy powiązań franczyzowych ; 3. Przesłanki wykorzystywania franczyzy przez polskie przedsiębiorstwa: Zalety i wady wykorzystania franczyzy dla dawcy systemu ; Korzyści i słabości wykorzystania franczyzy dla biorcy systemu ; 4. Motywy tworzenia i koncepcje budowy systemów franczyzowych ; 5. Porozumienia franczyzowe jako metoda ekspansji zagranicznej przedsiębiorstw ; R. II. PODSTAWY PRAWNE POWIĄZAŃ FRANCZYZOWYCH: 1. Przedmiot porozumień franczyzowych ; 2. Pojęcie i charakter prawny umowy franszyzy ; 3. Podmioty umowy franczyzowej ; 4. Unormowania prawne umów franczyzowych w Stanach Zjednoczonych Ameryki, Ameryce Południowej, Azji i Australii ; 5. Umocowania prawne umów franczyzowych w Unii Europejskiej ; 6. Treść umowy franczyzy w świetle przepisów prawa polskiego ; R. III. ROZWÓJ FRANCZYZY W WYBRANYCH KRAJACH ŚWIATA: 1. Charakterystyka powiązań franczyzowych: Rozwój franczyzy w wybranych krajach Ameryki Północnej, Środkowej i Południowej ; Franczyza w Europie ; Franczyza w Azji, Australii, Nowej Zelandii i Afryce: Franczyza w Azji ; Franczyza w Australii i Nowej Zelandii ; Franczyza w Republice Południowej Afryki i Maroku ; R. VI. ANALIZA POWIĄZAŃ FRANCZYZOWYCH W POLSCE: 1. Funkcjonujące powiązania franczyzowe: Rozwój polskiego rynku franczyzy w latach 90. XX wieku i na początku XXI wieku ; Analiza powiązań franczyzowych według sektorów ; Systemy franczyzowe typu inbound i outbound na polskim rynku ; Prezentacja wybranych systemów franczyzowych funkcjonujących na polskim rynku ; 2. Powiązania franczyzowe w opinii twórców sieci (franczyzodawców): Rozwój powiązań franczyzowych w Polsce ; Motywy tworzenia sieci franczyzowych oraz czynniki sprzyjające i bariery rozwoju rynku franczyzy w Polsce ; Wpływ powiązań franczyzowych na rozwój przedsiębiorstw ; Uwarunkowania pozyskiwania franczyzobiorców ; Zagraniczna ekspansja polskich systemów franczyzowych ; 3. Powiązania franczyzowe w opinii franczyzobiorców ; 4. Korzyści i słabe strony współpracy franczyzowej w Polsce.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-005.51 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-107933 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Przedsiębiorczość / Fundacja Edukacyjna Przedsiębiorczości)
Bibliogr.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-77079 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zarządzanie innowacjami w ujęciu podmiotowym / Teresa Bal-Woźniak. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, copyright 2020. - 191 stron : ilustracje, wykresy : 24 cm.
Bibliografia przy rozdziałach. Indeks.
R. I. ZARZĄDZANIE INNOWACJAMI JAKO SUBDYSCYPLINA NAUK O ZARZĄDZANIU I JAKOŚCI: 1. Istota procesów zarządzania oraz zarządzanie innowacjami w ujęciu klasycznym, aktualnie obowiązującym i zalecanym podmiotowym ; 2. Formy koordynowania działań w ramach zarządzania innowacjami ; 3. Zarządzanie innowacyjnością oparte na kapitale ludzkim, czyli o instytucjonalnym kontekście zachowań innowacyjnych ; Propozycje tematyczne dla zespołów problemowych ; Literatura: Literatura zalecana ; Literatura uzupełniająca ; R. II. ISTOTA I RODZAJE INNOWACJI ORAZ ŹRÓDŁA POMYSŁÓW INNOWACYJNYCH: 1. Ewolucja terminu "innowacje" ; 2. Rodzaje innowacji oraz ich źródła według różnych koncepcji ; 3. Innowacyjność jako uniwersalna kompetencja wdrażania zmian i jej filary ; Propozycje tematyczne dla zespołów problemowych ; Literatura: Literatura zalecana ; Literatura uzupełniająca ; R. III. ANALIZA PROCESU INNOWACYJNEGO I JEGO MODELOWE UJĘCIA: 1. Proces innowacyjny i logika jego analizy ; 2. Modele innowacyjne kolejnych generacji ze wskazaniem na dyfuzję ; 3. Sieci i innowacje otwarte jako struktury zwiększające zakres współpracy przedsiębiorstw z otoczeniem dla rozprzestrzeniania innowacji ; Propozycje tematyczne dla zespołów problemowych ; Literatura: Literatura zalecana ; Literatura uzupełniająca ; R. IV. TWARDE UWARUNKOWANIA REALIZACYJNE INNOWACJI - POZIOM PRZEDSIĘBIORSTWA: 1. Ekonomiczno-finansowe uwarunkowania działalności innowacyjnej ; 2. Problemy ochrony własności intelektualnej ; 3. Organizacyjne warunki przebiegu procesów innowacyjnych i komercjalizacji wyników badań ; Propozycja tematyczna dla zespołów problemowych ; Literatura: Literatura zalecana ; Literatura uzupełniająca ; R. V. PODMIOTOWE PODSTAWY ZARZĄDZANIA INNOWACJAMI - POZIOM JEDNOSTKI LUDZKIEJ: 1. Model innowacyjności oparty na podmiotowości uczestników procesów gospodarowania ; 2. Pytania wymagające odpowiedzi do potrzeb zwiększania skuteczności zarządzania innowacjami w skali przedsiębiorstwa, regium, gospodarki i ugrupowań międzynarodowych (kto, co, jak) ; 3. Zarządzanie innowacjami przez upowszechnienie innowacyjnych zachowań podmiotów ; Propozycja tematyczna dla zespołów problemowych ; Literatura: Literatura zalecana ; Literatura uzupełniająca ; R. VI. UWARUNKOWANIA MIEKKIE ISTOTNE DLA KSZTAŁTOWANIA I UPOWSZECHNIANIA ZACHOWAŃ INNOWACYJNYCH - POZIOM SPOŁECZEŃSTWA: 1. Proinnowacyjna kultura organizacyjna i klimat dla innowacyjności z uwzględnieniem kultury innowacyjności ; 2. Przywództwo i partycypacja ; 3. Partnerstwo i kapirał społeczny ; Propozycja tematyczna dla zespołów problemowych ; Literatura: Literatura zalecana ; Literatura uzupełniająca ; R. IV. TWARDE UWARUNKOWANIA REALIZACYJNE INNOWACJI - POZIOM PRZEDSIĘBIORSTWA: 1. Ekonomiczno-finansowe uwarunkowania działalności innowacyjnej ; Problemy ochrony własności intelektualnej ; 3. Organizacyjne warunki przebiegu procesów innowacyjnych i komercjalizacji wyników badań ; Propozycja tematyczna dla zespołów problemowych ; Literatura: Literatura zalecana ; Literatura uzupełniająca ; R. V. PODMIOTOWE PODSTAWY ZARZĄDZANIA INNOWACJAMI - POZIOM JEDNOSTKI LUDZKIEJ: 1. Model innowacyjności oparty na podmiotowości uczestników procesów gospodarowania ; 2. Pytania wymagające odpowiedzi do potrzeb zwiększania skuteczności zarządzania innowacjami w skali przedsiębiorstwa, regionu, gospodarki i ugrupowań międzynarodowych (kto, co, jak) ; 3. Zarządzanie innowacjami przez upowszechnianie innowacyjnych zachowań podmiotów ; Propozycja tematyczna dla zespołów problemowych ; Literatura: Literatura zalecana ; Literatura uzupełniająca ; R. VI. UWARUNKOWANIA MIĘKKIE ISTOTNE DLA KSZTAŁTOWANIA I UPOWSZECHNIANIA ZACHOWAŃ INNOWACYJNYCH - POZIOM SPOŁECZEŃSTWA: 1. Proinnowacyjna kultura organizacyjna i klimat dla innowacyjności z uwzględnieniem kultury innowacyjności ; 2. Przywództwo i partycypacja ; 3. Partnerstwo i kapitał społeczny ; Propozycja tematyczna dla zespołów problemowych ; Literatura: Literatura zalecana ; Literatura uzupełniająca ; R. VII. POLITYKA INNOWACYJNA - POZIOM GOSPODARKI KRAJOWEJ: 1. Istota polityki innowacyjnej i jej generacje ; 2. Polityka innowacyjna kraju-wzorca ; 3. Wielopoziomowe zarządzanie innowacyjnością jako warunek poprawy skuteczności zarządzania innowacjami ; Propozycja tematyczna dla zespołów problemowych ; Literatura: Literatura zalecana ; Literatura uzupełniająca ; R. VIII. INNOWACYJNOŚĆ POLSKIEJ GOSPODARKI NA TLE EUROPY I ŚWIATA - POZIOM REGIONALNY, MIĘDZYNARODOWY I GLOBALNY: 1. Systematyczny indeks europejskiej innowacyjności i jego składowe na tle międzynarodowych standardów badań nad innowacjami ; 2. Klastry jako organizacyjny i ekonomiczny stymulator innowacyjności ; 3. Foresight w roli metodyki i wyboru przyszłościowych technologii w warunkach globalizacji i rewolucji 4.0 ; Propozycja tematyczna dla zespołów problemowych ; Literatura: Literatura zalecana ; Literatura uzupełniająca ; Załącznik 1. Tablica synchronizacji zajęć z "Zarządzania innowacjami" ; Załącznik na ćwiczenia/warsztaty z "Zarządzania innowacjami" ; Załącznik 3. Projekt dydaktyczny: formularz zgłoszenia innowacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-108141 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 140-141.
Dla studentów pedagogiki, psychologii doradztwa zawodowego, socjologii, nauk o zarządzaniu
Wstęp : I. KAPITAŁ INTELEKTUALNY ORGANIZACJI A KSZTAŁCENIE PRACOWNIKÓW ; II. NAUCZYCIEL DOROSŁYCH W KSZTAŁCENIU ZAWODOWYM PRACOWNIKÓW: 1. Osobowość i kompetencje nauczyciela dorosłych, wykładowcy ; 2. Wiedza i umiejętności nauczyciela dorosłych ; 3. Kompetencje nauczyciela dorosłych ; 4. Kryteria sukcesu i kompetencje andragogiczne wykładowcy ; 5. Kryteria i perspektywy samooceny i autokontroli wykładowcy ; 6. Funkcje wykładowcy, które pełni podczas kształcenia: Diagnozowanie uczestników kształcenia na poszczególnych etapach procesu edukacji ; Diagnostyczne kompetencje wykładowcy ; Wstępne diagnozowanie uczestników kształcenia ; III. PODEJŚCIE KOMPETENCYJNE DO ROZWOJU PRACOWNIKÓW: 1. Rozwój menedżerów ; 2. Zastosowanie modelu kompetencji w zarządzaniu zasobami ludzkimi ; 3. Metodyka tworzenia modelu kompetencyjnego i profilu kompetencyjnego: Kompetencje menedżerów ; VI. CHARAKTERYSTYKA KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO PRACOWNIKÓW: 1. Proces kształcenia pracowników: Warunki i zależności efektywnego zarządzania kształceniem pracowników ; Rozwój pracowników jako działanie personalne ; 2. Zwiększanie wsparcia dla uczestników kształcenia ; 3. Grupy zawodowe pracowników i formy ich kształcenia: Przygotowanie nowo przyjętych pracowników ; Kształcenie menedżerów ; Alternatywna ścieżka kariery ; 4. Stosunek menedżerów do kształcenia menedżerów oraz kształcenia pracowników ; V. CELE KSZTAŁCENIA PRACOWNIKÓW: 1. Różnice przy wyznaczaniu celów w permanentnym, cyklicznym i jednorazowym procesie kształcenia ; 2. Cele organizacji i indywidualne cele kształcenia pracowników: Indywidualne cele kształcenia pracowników ; Zalety kształcenia zawodowego pracowników ; Korzyści płynące z kształcenia dla pracownika, które przynoszą również korzyści organizacji ; Transfer wiedzy pracowników ; VI. SYSTEM KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO PRACOWNIKÓW: 1. Identyfikacja potrzeb edukacyjnych pracowników ; 2. Metody analizy potrzeb kształcenia: Analiza organizacyjna ; Analiza zasobów ludzkich organizacji ; Analiza stopnia koordynacji wszystkich faktorów zarządzania ; Analiza klimatu społecznego w organizacji ; Analiza personalna ; 3. Planowanie kształcenia pracowników organizacji: Wybór form i metod kształcenia pracowników ; Metody wykorzystywane przy planowaniu kształcenia pracowników ; 4. Realizacja planu kształcenia pracowników: Projektowanie kształcenia w organizacji ; Uwagi dotyczące realizowanych działań edukacyjnych ; 5. Ocena kształcenia pracowników: Metodologia określania skuteczności kształcenia pracowników: Metody sprawdzające reakcje uczestników kształcenia ; Metody sprawdzające poziom zdobytej wiedzy, umiejętności, zdolności i postawy ; Poziom oceny działań edukacyjnych ; VII. KSZTAŁCENIE PRACOWNIKÓW NA STANOWISKU PRACY: 1. Metody szkolenia pracowników na stanowisku pracy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-106292 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 273-282.
R. I. SPECYFIKA KIEROWANIA W ADMINISTRACJI PUBLICZNEJ: 1. System administracji publicznej ; 2. Pojęcie kierowania i jego odmiany ; 3. Pojęcie menedżera publicznego ; 4. Etapy procesu kierowania ; R. II. PRZEMIANY W KIEROWANIU SPRAWAMI PUBLICZNYMI: 1. Modele organizacji administracji publicznej: A. Biurokratyczny model organizacji ; B. Organiczny model organizacji ; C. Model organizacji uczącej się ; 2. Zarządzanie publiczne jako nowe podejście do kierowania sprawami publicznymi: A. Tradycyjne zarządzanie publiczne ; B. Nowe zarządzanie publiczne (NZP) ; C. Public governance ; D. Zarządzanie w Unii Europejskiej ; R. III. POZIOMY ZARZĄDZANIA W ADMINISTRACJI PUBLICZNEJ: 1. Poziom Unii Europejskiej: A. Podział kompetencji ; B. Metody tworzenia polityk unijnych ; 2. Poziom krajowy ; 3. Poziom regionalny i lokalny ; 4. Poziom urzędu organu administracji publicznej ; 5. Czynniki warunkujące podział kompetencji między poziomami makrostruktury administracji publicznej: A. Podstawowe zasady lokalizacji zadań publicznych w skali makrosystemu administracji ; B. Lokalizacja centralna ; C. Lokalizacja terenowa ; D. Czynniki optymalizacji rozmieszczenia zadań publicznych w skali makrosystemu ; R. IV. ZARZĄDZANIE STRATEGICZNE: 1. Pojęcie zarządzania strategicznego ; 2. Etapy zarządzania strategicznego: A. Analiza strategiczna ; B. Wyznaczanie celów rozwojowych i opcji strategicznych ; C. Realizacja strategii / wdrażanie programów funkcjonalnych ; D. Kontrola strategiczna ; 3. Budżetowanie zadaniowe i wieloletnie planowanie finansowe: A. Wieloletni plan finansowy ; B. Wieloletni plan inwestycyjny ; C. Budżet zadaniowy ; 4. Systemy zapewnienia jakości w administracji publicznej: A. System zarządzania jakością (SZJ) ; B. Kompleksowe zarządzanie jakością (Total Quality Management - TQM) ; C. Różnica między SZJ a TQM ; D. Modele oceny ; R. V. ROZWIĄZYWANIE PROBLEMÓW I PODEJMOWANIE DECYZJI: 1. Wyjaśnienie podstawowych pojęć: A. Problem ; B. Decydent ; C. Decyzja ; D. Rodzaje decyzji ; 2. Grupowe podejmowanie decyzji ; 3. Informacja w procesie decyzyjnym ; 4. Model racjonalny procesu decyzyjnego: A. Analiza sytuacji decyzyjnej ; B. Opracowanie wariantów rozwiązań ; C. Ocena wariantów rozwiązań i wybór najlepszego ; D. Wdrożenie decyzji w życie ; 5. Pojęcie decyzji racjonalnej ; 6. Inne modele procesu decyzyjnego ; R. VI. PODSTAWOWE ZAGADNIENIA Z ZAKRESU ORGANIZACJI I METOD PRACY PRZEŁOŻONEGO: 1. Style kierowania ; 2. Techniki kierowania: A. Zarządzanie przez cele ; B. Zarządzanie przez delegowanie uprawnień ; C. Zarządzanie przez komunikację ; D. Zarządzanie przez konflikt ; E. Zarządzanie przez partycypację ; F. Zarządzanie przez wyjątki ; 3. Racjonalna organizacja pracy kierownika: A. Metodyka pracy przełożonego ; B. Czas pracy kierownika i jego planowanie ; C. Rola sekretariatu ; D. Organizacja zebrań ; 4. Środki oddziaływań kierowniczych: A. Zarządzanie zasobami ludzkimi i proces kadrowy w administracji publicznej ; B. Rodzaje oddziaływań kierowniczych ; C. Pojęcie motywowania ; 5. Kontrola: A. Kontrola jako funkcja kierowania ; B. Kontrola zarządcza ; C. Audyt wewnętrzny.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-107142 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [161]-168.
1. Usługi w ujęciu teoretycznym; 2. Funkcjonowanie rynku usług; 3. Przedsiębiorstwo usługowe na rynku; 4. Działalność marketingowa podmiotów działających na rynku usług; 5. Jednolity rynek usług Unii Europejskiej; 6. Usługi we współczesnej gospodarce polskiej - wybrane aspekty; 7. Innowacje usługowe - aspekty teoretyczne i praktyczne; 8. Serwicyzacja gospodarki;
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-93214 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zarządzanie rozwojem zasobów ludzkich / Richard A. Swanson ; przekład Aleksandra Paziewska. - Wydanie I. - Warszawa : PWN, 2023 - 587, [1] strona : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
Tytuł oryginału: "Foundations of human resource development" 2001.
Bibliografia, netografia na stronach 511-[573]. Indeks.
Dla praktyków, badaczy, a także studentów kierunków związanych z rozwojem zasobów ludzkich i zarządzaniem zasobami ludzkimi.
Przedmowa ; CZ. I. Wstęp do rozwoju zasobów ludzkich: 1. Granice rozwoju zasobów ludzkich ; 2. Podstawy rozwoju zasobów ludzkich ; 3. Historia rozwoju zasobów ; CZ. II. Teoria i filozofia rozwoju zasobów ludzkich: 4. Rola teorii i filozofii rozwoju zasobów ludzkich ; 5. Teoria rozwoju zasobów ludzkich ; 6. Teorie składowe rozwoju zasobów ludzkich ; CZ. III. Perspektywy rozwoju zasobów ludzkich: 7. Paradygmaty w rozwoju zasobów ludzkich ; 8. Perspektywy wydajności działań w ramach rozwoju zasobów ludzkich ; 9. Perspektywy uczenia się w ramach rozwoju zasobów ludzkich ; 10. Tradycyjne technologie informacyjne i komunikacyjne w rozwoju zasobów ludzkich ; CZ. IV. Rozwój wiedzy specjalistycznej w drodze szkolenia i rozwoju: 11. Opis procesu szkolenia i rozwoju ; 12. Charakterystyka wiedzy ; 13. Praktyki szkoleń i rozwoju ; CZ. V. Korzystanie z zasobów wiedzy specjalistycznej w procesie rozwoju organizacji: 14. Opis zjawiska rozwoju organizacji ; 15. Charakterystyka procesu zmiany ; 16. Praktyki rozwoju organizacji ; CZ. VI. Postępy w rozwoju zasobów ludzkich: 17. Praktyki rozwoju organizacji ; 18. Ocena rozwoju zasobów ludzkich ; 19. Polityka i planowanie w kontekście rozwoju zasobów ludzkich ; CZ. VII. Rozwój zasobów ludzkich w przyszłości: 20. Trudności związane z samodzielnym uczeniem się i rozwojem ścieżki kariery ; 21. Era cyfryzacji, automatyzacji, big data i sztucznej inteligencji ; 22. Wpływ globalizacji na rozwój zasobów ludzkich ; 23. Dalsza ewolucja rozwoju zasobów ludzkich.
Każdy związany z tematem rozwoju zasobów ludzkich znajdzie w tej książce wartościowe wskazówki. Rozwój zasobów ludzkich (RZL) jest procesem mocno zaangażowanym w rozwijanie i późniejsze wykorzystanie ludzkiej wiedzy, z uwzględnieniem kwestii dynamicznych zmian indywidualnych i organizacyjnych. Rozwój zasobów ludzkich to bardzo rozległa dziedzina praktyki i stosunkowo młoda dyscyplina naukowa. A zatem profesja ta wymaga stworzenia kompletnego i przemyślanego zestawu głównych założeń - jest to cel tej książki. Ten cieszący się zainteresowaniem na całym świecie podręcznik autorstwa Richarda A. Swansona, wybitnego profesora badań nad rozwojem zasobów ludzkich, ma na celu pomóc praktykom i naukowcom stworzyć bardziej przejrzystą wizję ich własnej drogi zawodowej. Dzięki tej publikacji Czytelnicy mogą lepiej zrozumieć teorie i modele, których zastosowanie przynosi najlepsze rezultaty, zaznajomić się z historią i filozofią RZL, zyskać szerszą perspektywę na temat uczenia się, wyników i zmian, a przez to mieć pełną świadomość swoich działań, zamiast ślepo podążać za najnowszymi trendami. Książka została napisana przede wszystkim dla refleksyjnych praktyków, którzy aktywnie biorą udział w rozwijaniu dziedziny RZL w miarę jej wzrostu i dojrzewania. Z pewnością też badacze RZL uznają tę publikację za prowokujący do przemyśleń i użyteczny przewodnik ułatwiający identyfikację ważnych problemów badawczych. Jest to również niezbędne źródło wiedzy dla studentów kierunków związanych z rozwojem zasobów ludzkich i zarządzaniem zasobami ludzkimi. [PWN, 2023]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-113454 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Dziennikarstwo / Marek Chyliński, Stephan Russ-Mohl. - Warszawa : Grupa Wydawnicza Polskapresse, cop. 2008. - 438 s. : faks., fot. kolor., rys. (gł. kolor.), wykr. ; 21 cm.
Na s. tyt. rok wyd.: 2007.
Bibliogr. s. 411-430.
1. Media w społeczeństwie 2. Środki pracy dziennikarskiej - Gatunki dziennikarskie - Język dziennikarski - Liczby i statystyka w pracy dziennikarskiej 3. Dziennikarskie procesy pracy - Selekcja informacji - Research - Praca nad tekstem - Formy prezentacji 4. Zarządzanie redakcją i działami - Redakcja w przedsiębiorstwie medialnym - Działy i obszary tematyczne w redakcji - Marketing redakcyjny i zarządzanie redakcją 5. Wpływy zewnętrzne - Dziennikrstwo i wpływy zewnętrzne - Dziennikarstwo i prawo - Etyka i normy zawodowe - Media potrzebują jakości 6. Perspektywy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-91093 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Inżynieria produkcji / Tadeusz Karpiński. - Wydanie 1., 3. dodruk. - Warszawa : Wydawnictwo WNT, 2015. - 173, [1] strona : rysunki, wykresy ; 24 cm.
Bibliografia na stronie [170]. Indeks.
Dla studentów wydziałów mechanicznych politechnik, głównie nietypowych profili i specjalności oraz dla studentów wielu kierunków pokrewnych do kierunku budowy i eksploatacji maszyn. Także dla inżynierów zatrudnionych w zakładach budowy maszyn.
1. WIADOMOŚCI WSTĘPNE: 1.1. Co to jest inżynieria produkcji?, 1.2. System wytwarzania wyrobów, 1.3. Proces produkcyjny, technologiczny i pojęcia wstępne ; 2. TECHNICZNE PRZYGOTOWANIE NOWYCH WYROBÓW: 2.1. System technicznego przygotowania nowej produkcji, 2.2. Metodologia projektowania konstrukcyjnego ; 3. TECHNIKI WYTWARZANIA STOSOWANE W BUDOWIE MASZYN - CHARAKTERYSTYKA OGÓLNA ORAZ KIERUNKI ICH ROZWOJU: 3.1. Odlewnictwo, 3.2. Obróbka plastyczna, 3.3. Spawalnictwo, 3.4. Obróbka skrawaniem, 3.5. Obróbki wykańczające, 3.6. Obróbki skoncentrowanymi strumieniami energii, 3.7. Obróbka cieplna i jej miejsce w procesie wytwarzania wyrobu, 3.8. Przetwórstwo tworzyw sztucznych, 3.9. Kształtowanie przyrostowe, 3.10. Technologie powłok ; 4. BUDOWA PROCESU TECHNOLOGICZNEGO: 4.1. Elementy składowe procesu technologicznego, 4.2. Określenie innych wielkości pomocniczych, 4.3. Struktura procesu technologicznego, 4.4. Miejsce operacji kontroli jakości i zasady jej projektowania, 4.5. Naddatki na obróbkę ; 5. METODYKA PROJEKTOWANIA PROCESU TECHNOLOGICZNEGO: 5.1. Dane wyjściowe do projektowania procesu technologicznego, 5.2. Zasady ustaleń przedmiotów przed obróbką, błędy ustaleń, 5.3. Zasady zamocowania przedmiotów, 5.4. Proces technologiczny obróbki, 5.5. Proces technologiczny montażu ; 6. RACHUNEK KOSZTÓW W WYTWARZANIU MASZYN: 6.1. Wiadomości wstępne, 6.2. Rodzaje kosztów i sposoby ich obliczenia, 6.3. Sposoby obliczania czasów robocizny bezpośredniej na przykładzie obróbki wiórowej, 6.4. Cena wyrobu, 6.5. Zysk producenta ; 7. PODSTAWY ORGANIZACJI I ZARZĄDZANIA: 7.1. Podstawy teoretyczne kształtowania struktury organizacyjnej, 7.2. Formy organizacyjne, 7.3. Zadania i struktura współczesnego zakładu, 7.4. Podstawy zarządzania ; 8. KOMPUTEROWE WSPOMAGANIE WYTWARZANIA: 8.1. Wprowadzenie, 8.2. Hardware i software w komputerowym wspomaganiu wytwarzania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-658 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
Indeks
Bibliogr.
1. Aspekty teoretyczne marketingu politycznego 2. Analiza marketingowej kampanii wyborczej na przykładzie amerykańskich wyborów prezydenckich 3. Marketing polityczny w polskich kampaniach prezydenckich w 1990, 1995 i 2000 roku 4. Analiza porównawcza marketingu politycznego w USA i Polsce 5. Wpływ marketingu politycznego na procesy polityczne
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-32 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [315]-318 i przy rozdz. Indeks.
I. PODSTAWY TEORETYCZNE GOSPODARKI REGIONALNEJ I LOKALNEJ: 1. Teoretyczne podstawy rozwoju lokalnego i regionalnego; 2. Administracja publiczna a gospodarka regionalna i lokalna; 3. Konkurencyjność gospodarki regionalnej i lokalnej; 4. Polityka regionalna, II. PROGRAMOWANIE GOSPODARKI REGIONALNEJ I LOKALNEJ: 5. Programowanie rozwoju regionalnego i lokalnego; 6. Strategie rozwoju regionalnego i lokalnego; 7. Polityka przestrzenna w gospodarce regionalnej i lokalnej; 8. Projekty rozwojowe według standardów UE w gospodarce regionalnej i lokalnej - aplikacja, III. ZARZĄDZANIE GOSPODARKĄ REGIONALNĄ I LOKALNĄ: 9. Zarządzanie rozwojem regionalnym i lokalnym; 10. Finanse samorządu regionalnego i lokalnego; 11. Marketing terytorialny; 12. Europejska współpraca międzynarodowa i przygraniczna w gospodarce regionalnej i lokalnej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-332 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-91769 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [431]-440.
I. NABYWCA I KONSUMENT NA RYNKU TURYSTYCZNYM: Konsumenci jako aktywa przedsiębiorstwa turystycznego ; Konkurowanie i klienta w turystyce ; Wpływ wartości dla klientów na ich satysfakcję i lojalność ; Wartości dla klienta kreowane w turystyce ; Przedsiębiorstwo turystyczne jako podmiot na rynku. II. POTRZEBY NABYWCÓW I KONSUMENTÓW USŁUG TURYSTYCZNYCH ORAZ SPOSOBY ICH ZASPOKAJANIA: Potrzeby nabywców i konsumentów indywidualnych ; Potrzeby nabywcze na rynku biznesowych usług turystycznych ; Zachowania nabywców indywidualnych przyjeżdżających do Polski ; Zachowania nabywców wyjeżdżających z Polski ; Zachowania nabywców turystyki krajowej ; E-turystyka a zachowania nabywców i konsumentów. III. UWARUNKOWANIA ZACHOWAŃ NABYWCZYCH I KONSUMPCYJNYCH W BRANŻY TURYSTYCZNEJ: Tendencje rozwoju turystyki światowej ; Uwarunkowania społeczno-demograficzne zachowań turystów ; Behawioralne uwarunkowania zachowań konsumenckich w turystyce ; Psychologiczne determinanty zachowań konsumenckich w turystyce ; Proces podejmowania decyzji o zakupie produktu turystycznego ; Wydatki na turystykę w budżetach rodzinnych ; Ochrona klienta usług turystycznych w świetle regulacji ustawowych i praktyki. IV. ZARZĄDZANIE WIEDZĄ O NABYWCACH I KONSUMENTACH ORAZ ICH SEGMENTACJA: Zarządzanie wiedzą o kliencie ; Narzędzia pozyskiwania i gromadzenia wiedzy o nabywcach i konsumentach w turystyce ; Badania marketingowe - specyfika na rynku turystycznym ; Zarządzanie wiedzą w polskich przedsiębiorstwach turystycznych ; Pogłębiona segmentacja klientów i jej kryteria ; Segmentacja turystów przyjeżdżających do Polski ; Segmentacja turystów wyjeżdżających z Polski ; Segmentacja nabywców biznesowych. V. MARKETING RELACYJNY W TURYSTYCE: Założenia marketingu relacji w turystyce ; Budowa satysfakcji i lojalności klientów w turystyce ; Relacje przedsiębiorstwa turystycznego z podmiotami zewnętrznymi i wewnętrznymi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-94942 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Charakterystyka rynku pieniężnego 2. System bankowy w Polsce 3. Tradycyjne rozliczenia pieniężne 4. Elektroniczne usługi bankowe 5. Zagraniczne operacje rozliczeniowe 6. Kredyty bankowe 7. Zasady rozrachunków międzybankowych 8. Podstawowe rodzaje ryzyka w działalności banku 9. Podstawowe zasady oceny sytuacji finansowej banku 10. Marketing w działalności banku 11. Przykłady liczbowe.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-336.71 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
Zrozumieć biznes : uniwersalny podręcznik / William G. Nickels ; tł. Piotr Cap [i in.]. - Warszawa : Bellona : Rytm, cop. 1995. - 757 s. : fot., portr., rys., wykr. ; 26 cm.
I. TENDENCJE ODDZIAŁUJĄCE NA BIZNES I ŚRODOWISKO EKONOMICZNE : 1. Kapitalizm a biznes ; 2. Zagadnienia ekonomiczne oddziałujące na biznes. II. ORGANIZACJA BIZNESU : 3. Formy organizacji biznesu ; 4. Kierowanie małym biznesem ; 5. Przedsiębiorczość i franchising. III. PODSTAWY MARKETINGU: 6. Główne zasady marketingu; 7. Komunikacja marketingowa ; 8. Wytwarzanie i wycena produktu ; 9. Dystrybucja : hurt i detal ; 10. Marketing w dziedzinie usług oraz w dziedzinach nie nastawionych na osiągnięcie zysku.IV. ZARZĄDZANIE: 11. Zarządzanie i przywódczość ; 12. Zarządzanie produkcją i działalnością ; 13. Komputery, roboty i inne narzędzia stosowane w biznesie. V. KIEROWANIE ZASOBAMI LUDZKIMI : 14. Motywowanie pracowników ; 15. Zagadnienia pracownicze : związki zawodowe, płace na stanowiskach kierowniczych, wartość porównywalna. VI. RACHUNKOWOŚĆ : 16. Instytucje finansowe pieniądza i bankowości ; 17. Zarządzanie finansami ; 18. Akcje i obligacje ; 19. Planowanie finansów osobistych. VII. KONTROLOWANIE RYZYKA, ETYKA I BIZNES MIĘDZYNARODOWY
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-33 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
(Seria Akademicka)
Bibliogr. przy rozdz.
Tekst częśc. tł.
Dział I. ADMINISTRACJA PUBLICZNA, SŁUŻBA PUBLICZNA, SEKTOR PUBLICZNY I NAUKA ADMINISTRACJI: ISTOTA I POJĘCIA: Rozdz. 1. Pojęcie administracji publicznej: 1.1. Administracja publiczna, różne sposoby rozumienia, 1.2. Administracja publiczna jako dyscyplina rozwijająca się, 1.3. Funkcja i obszary działania administracji publicznej; Rozdz. 2. Służba publiczna; Rozdz. 3. Administracja publiczna i sektor publiczny; Rozdz. 4. Nauka administracji. Różne sposoby nauczania o administracji publicznej: 4.1. Nauczanie administracji publicznej w państwach anglosaskich, 4.2. Nauczanie administracji publicznej w modelu kontynentalnym, 4.3. Nauczanie administracji publicznej w krajach skandynawskich, 4.4. Współczesne podejście do nauczania administracji publicznej. Dział II. HISTORIA ADMINISTRACJI: Rozdz. 1. Administracja państw absolutnych w XVII i XVIII wieku: 1.1. Absolutyzm klasyczny, 1.2. Absolutyzm oświecony, 1.3. Administracja w Polsce w czasach stanisławowskich; Rozdz. 2. Model administracji w państwie liberalnym: 2.1. Administracja we Francji w dobie rewolucji i reform napoleońskich (m.in. Administracja Księstwa Warszawskiego), 2.2. Administracja a konstrukcja państwa prawnego, 2.3. Samorząd terytorialny w Europie w XIX wieku, 2.4. Powstanie i rozwój sądownictwa administracyjnego w Europie; Rozdz. 3. Administracja II Rzeczypospolitej; Rozdz. 4. Administracja w państwach totalitarnych: 4.1. Administracja w Niemczech i Włoszech, 4.2. Administracja w Związku Radzieckim, 4.3. Administracja na ziemiach polskich pod okupacjami państw totalitarnych; Rozdz. 5. Administracja Polski Ludowej. Dział III. TEORIE NAUKI ADMINISTRACJI PUBLICZNEJ OD POCZĄTKÓW NOWOŻYTNOŚCI DO RATIONAL CHOICE THEORY: Rozdz. 1. Biurokracja i biurokratyzm w administracji publicznej: 1.1. Materializm historyczny K. Marksa i F. Engelsa, 1.2. Idealny model biurokracji według Maxa Webera, 1.3. Krytyka biurokracji Michela Croziera; Rozdz. 2. Nowożytne podejście do administracji publicznej: 2.1. Koncepcja administracji według Lorenza von Steina, 2.2. Administracja i polityka w ujęciu Woodrowa Wilsona, 2.3. Organizatorskie podejście do administracji Henriego Fayola, 2.4. H. A. Simon o organizacji administracji i podejmowaniu decyzji, 2.5. Systemowe podejście do administracji L. Gulicka i L. Urwicka; Rozdz. 3. Teoria racjonalnego wyboru: 3.1. Teoria maksymalizacji, 3.2. Teoria "kształtowania urzędu". Dział IV. ZARZĄDZANIE PUBLICZNE: Rozdz. 1. Modele zarządzania publicznego; Rozdz. 2. Zarządzanie zasobami ludzkimi w administracji; Rozdz. 3. Zarządzanie jakością w administracji; Rozdz. 4. Strategiczne zarządzanie rozwojem; Rozdz. 5. Marketingowa orientacja jednostek administracji samorządowej: 5.1. Istota marketingu terytorialnego, 5.2. Struktura i wdrażanie strategii marketingowej. Dział V. ZNACZENIE PRAWA W ADMINISTRACJI PUBLICZNEJ: Rozdz. 1. Prawo jako determinanta organizacji i funkcjonowania administracji publicznej: Wprowadzenie, 1.1. Związanie administracji prawem, 1.2. Stosowanie prawa przez administrację publiczną, 1.3. Sądowa kontrola cywilnoprawnych form działania administracji, 1.4. Ustrój administracji publicznej; Rozdz. 2. Znaczenie procedur administracyjnych w funkcjonowaniu administracji publicznej; Rozdz. 3. Udział administracji w procesie tworzenia prawa. Dział VI. ADMINISTRACJA PUBLICZNA I POLITYKA PUBLICZNA: Rozdz. 1. Współczesne systemy polityczne - przegląd wybranych rozwiązań: 1.1. Ustrój polityczny państwa a administracja publiczna, 1.2. Administracja publiczna w różnych systemach rządów (1.2.1. System parlamentarno-gabinetowy - Zjednoczone Królestwo Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej, 1.2.2. Racjonalizacja systemu parlamentarno-gabinetowego - Republika Federalna Niemiec, 1.2.3. System prezydencki - Stany Zjednoczone Ameryki Północnej, 1.2.4. System mieszany - Republika Francuska, 1.2.5. Model nordycki); Rozdz. 2. Polityzacja życia publicznego: 2.1. Aparat polityczny a aparat biurokratyczny, 2.2. Wpływ polityki i polityków na administrację publiczną; Rozdz. 3. Polityka publiczna jako instrument administrowania; Rozdz. 4. Tworzenie polityki publicznej: 4.1. Uwarunkowania tworzenia polityki publicznej, 4.2. Aktorzy polityki publicznej, 4.3. Etapy polityki publicznej, "cykl" polityki publicznej, 4.4. Wybrane polityki sektorowe w krajach Unii Europejskiej (4.4.1. Polityka ochrony środowiska, 4.4.2. Polityka regionalna); Rozdz. 5. Wdrażanie polityki publicznej i jego paradoksy; Rozdz. 6. Ocena polityki publicznej. Dział VII. ADMINISTRACJA I SPOŁECZEŃSTWO: Rozdz. 1. Legitymacja demokratyczna pośrednia i bezpośrednia; Rozdz. 2. Networking - współpraca administracji ze społeczeństwem: 2.1. Formy współpracy, 2.2. Trzeci sektor - definicja i miejsce we współczesnym państwie demokratycznym, 2.3. Partnerstwo publiczno-prywatne, 2.4. Podmioty prywatne realizujące zadania publiczne - kontraktualizm; Rozdz. 3. Jawność życia publicznego: 3.1. Składowe elementy określające istotę zasady jawności życia publicznego, 3.2. Istnienie wolnych mediów, 3.3. Dostęp do informacji publicznej, 3.4. Nabór do urzędu, 3.5. Public watchdogs, 3.6. Prawo dostępu do informacji w ujęciu historycznym; Rozdz. 4. Rola mediów masowych w komunikowaniu publicznym; Rozdz. 5. Społeczny wymiar patologii w administracji publicznej. Dział VIII. FINANSE ADMINISTRACJI PUBLICZNEJ: Rozdz. 1. Budżety publiczne: 1.1. Pojęcie budżetu publicznego, 1.2. Budżet publiczny a plan finansowy, 1.3. Cechy budżetu publicznego, 1.4. Funkcje budżetu publicznego, 1.5. Specyfika budżetu Wspólnot Europejskich, 1.6. Budżet publiczny w wybranych państwach; Rozdz. 2. Dochody publiczne; Rozdz. 3. Wydatki publiczne i ich efektywność; Rozdz. 4. Budżetowanie; Rozdz. 5. Zarządzanie budżetem; Rozdz. 6. Kontrola budżetu; Rozdz. 7. Budżety publiczne i budżetowanie w Polsce; Rozdz. 8. Dług publiczny w Polsce - wybrane aspekty; Dział IX. KADRY W ADMINISTRACJI PUBLICZNEJ: Rozdz. 1. Kadry sektora publicznego i administracji; Rozdz. 2. Zasoby ludzkie w administracji publicznej - rozwiązania prawne i organizacyjne: 2.1. Przemiany modelu służby cywilnej w Polsce, 2.2. Służby cywilne w wybranych państwach (w Wielkiej Brytanii, we Francji, w Niemczech), 2.3. Służby Unii Europejskiej; Rozdz. 3. Rekrutacja i selekcja - dwie strony medalu; Rozdz. 4. Podstawowe prawa i obowiązki urzędnika; Rozdz. 5. Odpowiedzialność urzędników; Rozdz. 6. Ocena, motywowanie i wynagradzanie kadr; Rozdz. 7. Szkolenie i rozwój - w stronę organizacji uczącej się. Dział X. ETYKA W ADMINISTRACJI PUBLICZNEJ: Rozdz. 1. Infrastruktura etyczna: 1.1. Wprowadzenie, 1.2. Budowanie i rola infrastruktury etycznej, 1.3. Zasoby infrastruktury etycznej, 1.4. Procesy infrastruktury etycznej na przykładzie whistleblowers, 1.5. Etyczne aspekty elektronicznego przetwarzania danych osobowych; Rozdz. 2. Sztuka podejmowania rozstrzygnięć etycznych; Rozdz. 3. Korupcja w administracji publicznej i inne patologie w administracji; Rozdz. 4. Etos urzędnika; Rozdz. 5. O roli kodeksów etycznych w administracji publicznej; Rozdz. 6. Wartości etyczne wobec globalizacji; Zakończenie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-351/354 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-94922 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej