Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(36)
Forma i typ
Książki
(32)
Audiobooki
(2)
Czasopisma
(2)
Publikacje naukowe
(2)
Proza
(1)
Dostępność
dostępne
(36)
wypożyczone
(3)
tylko na miejscu
(2)
nieokreślona
(2)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(7)
Czytelnia Główna (Sokoła 13)
(2)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(25)
Wypożyczalnia Muzyczna (Żeromskiego 2)
(2)
Oddział dla Dzieci i Młodzieży (Słowackiego 11)
(1)
Filia 5 (Budziwojska 194)
(1)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(1)
Filia 7 (Osmeckiego 51)
(1)
Filia 8 (Okulickiego 3)
(1)
Filia 10 (Podchorążych 1)
(2)
Autor
Kamiński Marek (1964- )
(3)
Stelter Żaneta
(3)
Gruca-Miąsik Urszula
(2)
Nowicki Janusz
(2)
Sowa Józef (1939- )
(2)
Szyszko Mieczysław (?-2010)
(2)
Woźniak Michał Gabriel (1949- )
(2)
Barłóg Krystyna
(1)
Chimicz Dorota
(1)
Chodkowska Maria
(1)
Chrzanowska Danuta (?-1994)
(1)
Doroszewska Janina (1900-1979)
(1)
Duraj-Nowakowa Krystyna (1945- )
(1)
Dąbrowski Kazimierz (1902-1980)
(1)
Grzywna-Tunk Grażyna
(1)
Gumienny Beata
(1)
Komorska Marta
(1)
Kondrat Marek (1950- )
(1)
Kościelska Małgorzata (1944- )
(1)
Kwolek Andrzej (1942- )
(1)
Labijak Jacek (1962- )
(1)
Mach Aleksandra (pedagog)
(1)
Maciąg-Tymecka Iwona
(1)
Obodyński Kazimierz (1941-2015)
(1)
Olechnowicz Hanna (?-2013)
(1)
Ostrowski Wojciech (fotograf)
(1)
Palak Zofia (1951- )
(1)
Pielecki Andrzej
(1)
Pokrzywa Magdalena
(1)
Pop Teresa
(1)
Rorat Marzena
(1)
Speck Otto (1926- )
(1)
Struck-Peregończyk Monika
(1)
Szluz Beata (1968- )
(1)
Uberman Marta
(1)
Wilk Sławomir (1982- )
(1)
Wołoszynowa Lidia (1911-2000)
(1)
Łacina Anna
(1)
Żuraw Hanna
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(17)
2000 - 2009
(11)
1990 - 1999
(4)
1980 - 1989
(2)
1970 - 1979
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
Kraj wydania
Polska
(32)
Język
polski
(32)
Odbiorca
14-17 lat
(1)
Młodzież
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Młodzież niepełnosprawna
(11)
Niepełnosprawni
(10)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(8)
Młodzież niepełnosprawna umysłowo
(7)
Dziecko niepełnosprawne
(6)
Młodzież
(5)
Dziecko
(4)
Pedagogika specjalna
(4)
Rynek pracy
(4)
Bezrobocie
(3)
Kamiński, Marek (1964- )
(3)
Mela, Jan (1988- )
(3)
Młodzież wiejska
(3)
Niepełnosprawni umysłowo
(3)
Osobowość
(3)
Pokwitanie
(3)
Rodzice
(3)
Rodzina
(3)
Arteterapia
(2)
Bezradność
(2)
Bibliotekarstwo dla chorych i niepełnosprawnych
(2)
Biblioteki dla dzieci i młodzieży
(2)
Biblioterapia
(2)
Dziecko trudne
(2)
Fizykoterapia dziecięca
(2)
Gospodarka oparta na wiedzy
(2)
Gospodarstwo domowe
(2)
Gospodarstwo rolne
(2)
Głusi
(2)
Integracja społeczna
(2)
Internet
(2)
Jakość życia
(2)
Języki
(2)
Kobieta
(2)
Marginalizacja społeczna
(2)
Menedżerowie
(2)
Niedorozwój umysłowy
(2)
Niedostosowanie społeczne
(2)
Nierówności społeczne
(2)
Oligofrenopedagogika
(2)
Pedagogika opiekuńcza
(2)
Praca
(2)
Psychiatria dzieci i młodzieży
(2)
Psychologia dziecka
(2)
Psychopatia
(2)
Rehabilitacja (med.)
(2)
Spółdzielczość
(2)
Służba zdrowia
(2)
Terapia zajęciowa
(2)
Twórczość dzieci i młodzieży
(2)
Ubóstwo
(2)
Uczniowie
(2)
Uczniowie szkół średnich
(2)
Wartość
(2)
Wychowanie
(2)
Wychowanie w rodzinie
(2)
Wzrost gospodarczy
(2)
Zatrudnienie
(2)
AIDS
(1)
Agresywność
(1)
Akademicki Ośrodek Fizjoterapii (Zamość)
(1)
Aktywizacja zawodowa
(1)
Aleksytymia
(1)
Alkoholizm
(1)
Aspiracje
(1)
Aspiracje zawodowe
(1)
Aukcja internetowa
(1)
Banki
(1)
Banki spółdzielcze
(1)
Biodro
(1)
Budżety rodzinne
(1)
Budżety terenowe
(1)
Choroby kręgosłupa
(1)
Chorzy psychicznie
(1)
Czas wolny od pracy ucznia
(1)
Demokracja
(1)
Dochody indywidualne
(1)
Dom dziecka
(1)
Domy pomocy społecznej
(1)
Dorosłość
(1)
Dostęp do oświaty
(1)
Dostęp do świadczeń zdrowotnych
(1)
Dysleksja i dysgrafia
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Dziecko z przepukliną oponowo-rdzeniową
(1)
Edukacja zdrowotna
(1)
Emigracja zarobkowa
(1)
Fenyloketonuria
(1)
Fizykoterapia
(1)
Fuzja przedsiębiorstw
(1)
Globalizacja
(1)
Gniew
(1)
Gospodarka
(1)
Gry i zabawy
(1)
Głuchoniewidomi
(1)
Hipoterapia
(1)
Homoseksualizm
(1)
Hulek, Aleksander (1916-1993)
(1)
Innowacje
(1)
Inwestycje zagraniczne
(1)
Temat: czas
2001-0
(13)
1989-
(6)
1901-
(1)
1918-
(1)
2001-
(1)
Temat: miejsce
Województwo podkarpackie (1999- )
(4)
Polska
(3)
Arktyka
(2)
Rzeszów (woj. podkarpackie ; okolice)
(2)
Afryka
(1)
Antarktyda
(1)
Mazowieckie, województwo (od 1999)
(1)
Przemyśl (woj. podkarpackie)
(1)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(1)
Włoszczowa (woj. świętokrzyskie ; okręg)
(1)
Gatunek
Pamiętniki polskie
(3)
Dokumenty dźwiękowe
(2)
Książki mówione
(2)
Materiały konferencyjne
(2)
Księga pamiątkowa
(1)
Opracowanie
(1)
Podręcznik
(1)
Powieść obyczajowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(1)
Psychologia
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
36 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Zastosowania Psychologii)
Bibliogr. s. 145-[160] i przy rozdz.
Osoba niepełnosprawna intelektualnie - co to oznacza? ; Oblicza niepełnosprawności intelektualnej w okresie dorastania ; Przestrzeń życiowa młodzieży z ograniczoną sprawnością intelektualną ; Seksualność i tożsamość płciowa dorastających z niepełnosprawnością intelektualną ; Problemy dorastających z niepełnosprawnością intelektualną.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-95339 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Zastosowania Psychologii)
Bibliogr. s. 145-[160] i przy rozdz.
Osoba niepełnosprawna intelektualnie - co to oznacza? ; Oblicza niepełnosprawności intelektualnej w okresie dorastania ; Przestrzeń życiowa młodzieży z ograniczoną sprawnością intelektualną ; Seksualność i tożsamość płciowa dorastających z niepełnosprawnością intelektualną ; Problemy dorastających z niepełnosprawnością intelektualną.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Zastosowania Psychologii)
Bibliogr. s. 145-[160] i przy rozdz.
1. Osoba niepełnosprawna intelektualnie - co to oznacza? ; 2. Oblicza niepełnosprawności intelektualnej w okresie dorastania ; 3. Przestrzeń życiowa młodzieży z ograniczoną sprawnością intelektualną ; 4. Seksualność i tożsamość płciowa dorastających z niepełnosprawnością intelektualną ; 5. Problemy dorastających z niepełnosprawnością intelektualną.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-159.923 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
1. Podstawowe problemy rehabilitacji dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym. 2. Toksyna botulinowa - wspomaganie procesu usprawniania. 3. Rola zaopatrzenia ortopedycznego w rehabilitacji dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym: zalecenia, ocena skuteczności. 4. Ocena sposobu lokomocji w skali GMFCS dzieci urodzonych przedwcześnie w wieku 5-6 lat z mózgowym porażeniem dziecięcym a czynniki ryzyka z okresu perinatalnego i znaczenie wczesnej terapii neurorozwojowej. 5. Wpływ rehabilitacji na zmiany wydolności fizycznej i sposób lokomocji u dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym - badanie pilotażowe. 6. Zastosowanie laboratoryjnej analizy chodu opartej na systemach wideo w neurorehabilitacji dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym. 7. Problemy i możliwości leczenia dziecka spastycznego po urazie ośrodkowego układu nerwowego. 8. Neurofizjologiczne podstawy terapii u dzieci z zaburzeniami rozwoju psychomotorycznego według wrocławskiego modelu usprawniania (WMU). 9. Wiotkość pochodzenia ośrodkowego jako problem diagnostyczny i terapeutyczny. 10. Problemy rehabilitacji dzieci i młodzieży z przepukliną oponowo-rdzeniową. 11. Standardy rehabilitacji w dystrofii mięśniowej typu Duchenne'a.12. Programowanie procesu rehabilitacji w skoliozach idiopatycznych w zależności od wartości kątowej skrzywienia i stopnia sklinowania krążków międzykręgowych i trzonów kręgów. 13. Wartości obciążania kończyn dolnych u dzieci i młodocianych ze skoliozą idiomatyczną w zależności od lokalizacji i wartości kątowej skrzywienia. 14. Obiektywizacja oceny czynności układu ruchu w oparciu o powierzchniowe EMG. Weryfikacja aktywności mięśni brzucha podczas ćwiczeń z wykorzystaniem stabilnego i niestabilnego podłoża. Przegląd piśmiennictwa. 15.Wpływ poizometrycznej relaksacji, koncepcji kinetic control oraz treningu stabilizacyjnego na elastyczność wybranych mięśni. 16. Profilaktyka i leczenie zachowawcze stopy płasko-koślawej. 17. Zaburzenia metaboliczne (nadwaga, otyłość, cukrzyca typu 2) w wieku rozwojowym - nowym problemem społeczno-medycznym. 18. Diagnostyka, programowanie i kontrola aktywności fizycznej w nadwadze, otyłości i cukrzycy u dzieci i młodzieży. 19. Powysiłkowe zmiany glikemii u dzieci i młodzieży z cukrzycą typu 1 (DM1) obciążonych trzema wysiłkami fizycznymi o różnej intensywności.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-615.8 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr., wykaz aktów prawnych s. 307-[335].
Niepełnosprawność intelektualna - ujęcie psychopedagogiczne ; Małżeństwo i rodzina w kontekście niepełnosprawności - wybrane zagadnienia ; Problematyka seksualności osób z niepełnosprawnością intelektualną ; Perspektywy życiowe u progu dorosłości ; Psychospołeczne wyznaczniki oczekiwań wobec życia w małżeństwie i rodzinie osób z niepełnosprawnością intelektualną ; Oczekiwania wobec życia w małżeństwie i rodzinie badanych osób z niepełnosprawnością intelektualną - analiza porównawcza ; Funkcjonowanie psychospołeczne osób z niepełnosprawnością intelektualną - analiza porównawcza ; Zależności między funkcjonowaniem psychospołecznym a oczekiwaniami wobec życia w małżeństwie i rodzinie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-103765 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. [221]-230.
Wprowadzenie w problematykę niepełnosprawności intelektualnej ; Poczucie jakości życia jako podstawowy wymiar "doświadczania codzienności" ; Percepcja własnej sytuacji życiowej przez osoby z lekkim stopniem niepełnosprawności intelektualnej ; Organizacja i metodologia badań własnych ; Młodzież z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim wobec własnej sytuacji życiowej - analiza i interpretacja wyników przeprowadzonych badań.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-103297 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [340]-349, wykaz dokumentów s. 349-353.
ANALIZA LITERATURY I TEORETYCZNE PODSTAWY POJĘCIOWYCH BADAŃ: R. I. Determinanty rozwoju zawodowego jednostki i ich teoretyczne podstawy ; 1. Teoretyczne przesłanki rozwoju zawodowego człowieka ; 2. Czynniki determinujące rozwój zawodowy jednostki ; Okres rozwoju zawodowego człowieka ; Kierunki działania w zakresie stymulacji rozwoju zawodowego dzieci i młodzieży ; R. II. Problemy wyboru zawodu i kształcenia zawodowego przez młodzież niepełnosprawną w świetle dotychczasowych badań ; 1. Rys historyczny rozwoju orientacji i poradnictwa zawodowego ; 2. Pedagogiczno-psychologiczne podstawy orientacji zawodowej uczniów szkół podstawowych ; 3. Młodzież niepełnosprawna jako problem społeczny ; Przygotowanie do życia młodzieży niepełnosprawnej w polskim systemie oświatowym ; 5. Znaczenie racjonalnego wyboru zawodu i kierunku kształcenia zawodowego przez młodzież niepełnosprawną ; 6. Analiza podstawowych pojęć ; Cz. II. METODOLOGIA BADAŃ: R. III. Podstawy metodologiczne badań własnych: 1. Przedmiot i cele badań ; 2. Problemy i hipotezy badawcze ; 3. Zmienne objęte badaniami i ich wskaźniki ; 4. Metody i techniki badań ; 5. Charakterystyka badanej grupy ; 6. Sposób zbierania materiału i jego opracowanie ; Cz. III. WYNIKA BADAŃ I ICH ANALIZA: R. IV. Wybór zawodu i kształcenia zawodowego przez młodzież niepełnosprawną: 1. Stan zdrowia młodzieży klas ósmych i jego wpływ na wybór zawodu ; 2. Wpływ środowiska rodzinnego na poziom orientacji zawodowej uczniów niepełnosprawnych ; 3. Zróżnicowanie społeczno-demograficzne środowiska uczniów i jego wpływ na plany i aspiracje związane z wyborem zawodu ; 4. Praca orientacyjna szkoły podstawowej i jej wpływ na wybór zawodu przez młodzież niepełnosprawną ; 5. Wpływ działalności poradni wychowawczo-zawodowej i poradni medycyny szkolnej w zakresie orientacji zawodowej młodzieży niepełnosprawnej ; R. V. Czynniki wspomagające optymalizację zawodu przez uczniów z odchyleniem w stanie zdrowia i rozwoju ; 1. Optymalizacja rozwoju dzieci i młodzieży niepełnosprawnej oraz ich przygotowanie do wyboru zawodu ; 2. Projektowanie zmian w zakresie doskonalenia procesu orientacji zawodowej i szkolnej młodzieży niepełnosprawnej ; 3. Usprawnienie diagnostyki i orzecznictwa w toku doradztwa pedagogiczno-zawodowego dla młodzieży niepełnosprawnej ; 4. Uwagi końcowe.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-100593 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-81272 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [185]-194.
I. WIELOWYMIAROWOŚĆ NIEPEŁNOSPRAWNOŚCI: Zdrowie i choroba a niepełnosprawność ; Definicje niepełnosprawności ; Modele niepełnosprawności ; II. POSTAWY WOBEC OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH: Postawa - rozważania terminologiczne - niejednoznaczność i różnorodność definicji pojęcia ; Konstytuujące atrybuty postaw ; Czynniki i mechanizmy tworzenia i zmiany postaw wobec osób niepełnosprawnych ; III. METODOLOGICZNE PODSTAWY BADAŃ WŁASNYCH: Cel i problematyka badań ; Metoda, techniki i narzędzia badawcze: Metoda badawcza ; Koncepcja programu edukacyjnego KPON, Kształtowania Postaw Wobec Osób Niepełnosprawnych ; Techniki i narzędzia badawcze ; Dobór i charakterystyka badanych grup ; IV. POSTAWY MŁODZIEŻY WOBEC OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH - ANALIZA WYNIKÓW BADAŃ PRZEPROWADZONEGO EKSPERYMENTU: Wiedza o osobach niepełnosprawnych: Wiedza o osobach niewidomych ; Wiedza o osobach słabowidzących ; Wiedza o osobach z uszkodzonym słuchem ; Wiedza o osobach z niepełnosprawnością ruchową ; Wiedza o osobach z niepełnosprawnością intelektualną ; Komponent emocjonalny postawy ; Komponent behawioralny postawy ; Ogólny wynik postawy młodzieży wobec osób niepełnosprawnych ; V. ZMIANY KOMPONENTÓW POSTAW WOBEC OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH POD WPŁYWEM ZREALIZOWANEGO PROGRAMU EDUKACYJNEGO KPON: Zmiany poziomu wiedzy o osobach niepełnosprawnych: Zmiany poziomu wiedzy o osobach niewidomych ; Zmiany poziomu wiedzy o osobach słabowidzących ; Zmiany poziomu wiedzy o osobach z uszkodzonym słuchem ; Zmiany poziomu wiedzy o osobach z niepełnosprawnością ruchową ; Zmiany poziomu wiedzy o osobach z niepełnosprawnością intelektualną ; Zmiany komponentu emocjonalnego postawy ; Zmiany komponentu behawioralnego postawy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-99599 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Telefony do przyjaciela / Anna Łacina. - Warszawa : Wydawnictwo "Nasza Księgarnia", 2012. - 366, [2] s. : ilustracje ; 21 cm.
Jedna nie wyobraża sobie życia bez sportu, świetnie pływa i żegluje, druga woli szachy i komputer. Jedna flirtuje i łamie serca, druga nieśmiało czeka na wielką miłość. Jedna lubi pisać listy, druga wstydzi się swojej dysleksji. Dwie siostry, dwa charaktery… jeden chłopak. I nic nie jest takie, jakie wydawało się na początku. Dlaczego Marzena nie lubi schodów? Komu śnią się syreny i co może się wydarzyć latem na jeziorze? [Nasza Księgarnia, 2012]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-IV (1 egz.)
Brak informacji o dostępności: sygn. F.5-IV/P (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.8-IV/P (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.10-IV/P (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 223-[243].
Streszcz. ang.
I. CHARAKTERYSTYKA NIEPEŁNOSPRAWNOŚCI INTELEKTUALNEJ: Definicje niepełnosprawności intelektualnej - wybrane stanowiska ; Kryteria i klasyfikacje niepełnosprawności intelektualnej ; Przyczyny niepełnosprawności intelektualnej ; Symptomy niepełnosprawności intelektualnej ; Rys historyczny kształtowania się opieki nad dziećmi i młodzieżą niepełnosprawnymi intelektualnie ; Skala zjawiska niepełnosprawności intelektualnej dzieci i młodzieży w województwie podkarpackim. II. REGULACJE PRAWNE WOBEC OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH: Międzynarodowe standardy prawne ; Prawo polskie wobec osób niepełnosprawnych. III. POMOC DZIECIOM I MŁODZIEŻY NIEPEŁNOSPRAWNYM INTELEKTUALNIE - ORGANY ADMINISTRACJI RZĄDOWEJ I SAMORZĄDOWEJ: Programy Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych na rzecz dzieci i młodzieży niepelnosprawnych intelektualnie ; Działania Ministerstwa Zdrowia na rzecz dzieci i młodzieży niepelnosprawnych intelektualnie ; Działania Ministerstwa Edukacji Narodowej i Sportu na rzecz dzieci i młodzieży niepelnosprawnych intelektualnie ; Działania Ministerstwa Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej na rzecz dzieci i młodzieży niepelnosprawnych intelektualnie ; Wojewódzki Program na rzecz Wyrównywania Szans Osób Niepełnosprawnych i Przeciwdziałania Ich Wykluczeniu Społecznemu ; Powiatowe programy działań na rzecz osób niepełnosprawnych. IV. INICJATYWY SPOŁECZNE NA RZECZ DZIECI I MŁODZIEŻY NIEPEŁNOSPRAWNYCH INTELEKTUALNIE: Działalność stowarzyszeń rodziców na rzecz dzieci i młodzieży niepelnosprawnych intelektualnie ; Programy pomocy Polskiego Stowarzyszenia na rzecz Osób z Upośledzeniem Umysłowym ; Posługa Caritas na rzecz dzieci i młodzieży niepelnosprawnych intelektualnie ; Wojewódzki Sejmik Rehabilitacyjny w Rzeszowie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-36 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-95598 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Badania przeprowadzono w województwie podkarpackim.
Bibliografia, netografia na stronach s. [301]-328.
1. MŁODE OSOBY NIEPEŁNOSPRAWNE JAKO GRUPA WYMAGAJĄCA WSPARCIA W ZATRUDNIENIU: 1.1. Niepełnosprawność a młodość: 1.1.1. Niepełnosprawność a przejście w dorosłość, 1.1.2. Młode osoby niepełnosprawne a prawa człowieka ; 1.2. Charakterystyka młodych osób niepełnosprawnych w świetle badań statystycznych: 1.2.1. Dane dotyczące młodych osób niepełnosprawnych z badań sondażowych GUS, 1.2.2. Młode osoby niepełnosprawne w Polsce i województwie podkarpackim w świetle danych z Narodowego Spisu Powszechnego 2011 ; 1.3. Wartość pracy zawodowej w rehabilitacji młodych osób niepełnosprawnych ; 1.4. Uwarunkowania aktywności zawodowej młodych osób niepełnosprawnych. 2. WSPIERANIE AKTYWNOŚCI ZAWODOWEJ OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH W SYSTEMIE POLSKIEJ POLITYKI SPOŁECZNEJ: 2.1. Znaczenie edukacji i poradnictwa zawodowego w procesie przygotowania zawodowego młodych osób niepełnosprawnych: 2.1.1. Edukacja młodzieży niepełnosprawnej, 2.1.2. Poradnictwo zawodowe ; 2.2. Charakterystyka polskiego systemu wspierania zatrudnienia osób niepełnosprawnych: 2.2.1. Założenia i efektywność polskiego systemu udziałowego, 2.2.2. Podmioty realizujące zadania z zakresu rehabilitacji zawodowej, 2.2.3. Formy zatrudnienia osób niepełnosprawnych, 2.2.4. Uprawnienia pracowników niepełnosprawnych i pracodawców ich zatrudniających ; 2.3. Aktywizacja osób niepełnosprawnych bezrobotnych i poszukujących pracy: 2.3.1. Formy aktywizacji zawodowej, 2.3.2. Specjalne instrumenty adresowane do młodych osób niepełnosprawnych. 2.4. Mocne i słabe strony działań z zakresu aktywizacji zawodowej młodych osób niepełnosprawnych w Polsce - próba podsumowania. 3. MŁODZI NIEPEŁNOSPRAWNI O AKTYWNOŚCI ZAWODOWEJ I SWOIM STATUSIE NA RYNKU PRACY: 3.1. Metodologia badań empirycznych: 3.1.1. Przedmiot i cel badań, 3.1.2. Charakterystyka terenu badań, 3.1.3. Metody i narzędzia badawcze, 3.1.4. Uczestnicy badań ilościowych według cech demograficznych i społecznych ; 3.2. Znaczenie pracy zawodowej dla młodych osób niepełnosprawnych ; 3.3. Droga do zatrudnienia ; 3.4. Czynniki warunkujące aktywność ekonomiczną młodych niepełnosprawnych w województwie podkarpackim, 3.5. Sytuacja pracujących młodych osób niepełnosprawnych ; 3.6. Poziom znajomości i ocena wybranych aspektów systemu wspierania aktywności zawodowej osób niepełnosprawnych. 4. CZYNNIKI KREUJĄCE SYTUACJĘ MŁODYCH OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH NA RYNKU PRACY W OPINII PRZEDSTAWICIELI INSTYTUCJI I PRACODAWCÓW: 4.1. Metodologia badań jakościowych: 4.1.1. Metody i narzędzia badawcze, 4.1.2. Charakterystyka respondentów objętych indywidualnym wywiadem pogłębionym ; 4.2. Uwarunkowania aktywności zawodowej młodych osób niepełnosprawnych na podkarpackim rynku pracy: 4.2.1. Strukturalne uwarunkowania zatrudnienia młodych osób niepełnosprawnych na rynku pracy, 4.2.2. Indywidualne i środowiskowe uwarunkowania aktywności zawodowej młodych osób niepełnosprawnych ; 4.3. Podmioty publiczne i organizacje pozarządowe w procesie aktywizacji zawodowej młodych osób niepełnosprawnych ; 4.4. Propozycje działań wspierających zatrudnienie młodych osób niepełnosprawnych postulowane przez badanych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-105734 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Pedagogika Specjalna)
Sposoby animowania więzi dziecka z jego rodziną ; Doznawanie siebie jako wartości społecznej i osoby znaczącej ; Współpraca w parach w obecności uważnego i nieingerującego nauczyciela ; Zabawy sprzyjające socjalizacji w małych grupach rówieśniczych ; Samorzutna aktywność twórcza dzieci.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-376 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-94857 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Badania przeprowadzono w latach 2006-2007 na terenie woj. podkarpackiego w 15 placówkach opiekuńczo-wychowawczych.
Bibliogr. s. [151]-158.
Zarys problematyki niepełnosprawności intelektualnej ; Kompetencje społeczne osób niepełnosprawnych intelektualnie ; Dom dziecka jako miejsce integracji i socjalizacji dzieci niepełnosprawnych intelektualnie ; Założenia metodologiczne badań własnych ; Analiza kompetencji społecznych wychowanków niepełnosprawnych intelektualnie w stopniu lekkim ; Analiza kompetencji społecznych wychowanków niepełnosprawnych intelektualnie w stopniu umiarkowanym ; Oddziaływania wychowawcze w procesie socjalizacji i kompensacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-95499 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-69085 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.10-316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-75290 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-913(9) (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Streszcz. ukr. przy pracach.
I. DAWNE I WSPÓŁCZESNE DYLEMATY EDUKACYJNE. Szkoła dla zmiany społecznej-warunki konieczne / Zbigniew Kwieciński ; Od szkoły w środowisku do szkoły środowiskowej. Inspiracje myśli Floriana Znanieckiego w kontekście aktualnych dylematów edukacyjnych / Zofia Szymanek ; Aktualność dylematów szkoły w koncepcji Floriana Znanieckiego / Zbigniew Chodkowski ; Edukacja katalizatorem rozwoju społecznego - założenia a rzeczywistość / Maria Kocór ; Misja szkoły w ujęciu Floriana Znanieckiego a wyzwania edukacji współczesnej / Krystyna Barłóg ; Szkoła środowiskowa - postulaty a rzeczywistość/ Barbara Lulek ; Nauczanie w klasach łączonych - uwag kilka / Ryszard Pęczkowski ; Nauczyciel edukacji elementarnej wobec wyzwań edukacyjnych jutra . Olga Zamecka-Zalas ; Nierówne szanse edukacyjne uczniów wiejskich i próby ich przezwyciężenia przez nauczycieli / Justyna Miko-Giedyk ; Rozwijanie kompetencji językowych dla cywilizacji przyszłości / Agnieszka Uberman ; Rola rodzinnego środowiska wychowawczego w funkcjonowaniu ucznia we współczesnej przestrzeni edukacyjnej / Edyta Sadowska ; Socjalizacja obywatelska młodzieży a jej "deficyt obywatelstwa" - kontekst szkolny i pozaszkolny / Ewa Tłuczek-Tadla. II. SZKOŁA W DOŚWIADCZENIACH STUDENTÓW I ROKU UAM (2005/06) - PIERWSZEGO ROCZNIKA REFORMY EDUKACJI. ZARYS BADAŃ I FRAGMENTY WYNIKÓW. Uwagi wstępne i kilka założeń teoretyczno-metodologicznych / Maria Dudzikowa ; Omówienie metodologii badań pierwszej fali / Renata Wawrzyniak-Beszterda ; Wizerunek własnej szkoły podstawowej w doświadczeniach studentów I roku UAM (2005/06) / Ewa Bochno, Ireneusz Bochno ; Wizerunek własnego gimnazjum studentów I roku UAM (2005/06) / Anita Farmuła-Jurczak, Ewa Tłuczek-Tadla ; Wizerunek własnego liceum studentów I roku UAM (2005/06) / Karina Knasiecka-Falbierska ; Porównanie wizerunków własnych szkół studentów I roku UAM (2005/06) w odniesieniu do trzech szczebli kształcenia / Mateusz Marciniak. III. WYCHOWANIE DO TWÓRCZOŚCI. Koncepcja wychowania dla przyszłości Floriana Znanieckiego elementem strategii pedagogiki kultury / Adam Horbowski ; Diagnoza kryzysu kultury w twórczości Floriana Znanieckiego / Krzysztor Rejman ; Anaksjomatyzacja i hiperaksjomatyzacja w edukacji plastycznej dziecka / Marta Uberman ; Subiektywizm i obiektywizm wartości we współczesnej edukacji muzycznej / Mirosław Dymon ; Warunki i bariery twórczej edukacji / Róża Herdzik. IV. AKSJOLOGICZNY KONTEKST EDUKACJI W SZKOŁACH RÓŻNEGO POZIOMU. Rozważania na temat wartości w kontekście inspiracji Floriana Znanieckiego / Elżbieta Magierska ; Odpowiedzialność systemu edukacyjnego za kwestię moralności młodzieży / Urszula Gruca-Miąsik ; Moralność i wychowanie moralne w ocenie młodzieży studiującej / Monika Parchomiuk ; Indywidualizm czy kolektywizm. Preferencje wartości studiującej młodzieży / Stanisław Byra ; Udział wartości w kształtowaniu identyfikacji zawodowej u młodzieży akademickiej / Beata Szabała ; Uznawanie autorytetów a struktura roli zawodowej w przekonaniach studentów pedagogiki / Zdzisław Kazanowski ; Postawy allocentryczne i egocentryczne studentów pedagogiki / Alicja Olszak ; Nowa aksjologia w języku młodego pokolenia / Beata Romanek ; System wartości młodych Polaków. : Analiza porównawcza na przestrzeni dekady / Beata Kunat, Katarzyna Szorc ; Uczciwy obywatel - celem wychowania moralnego w koncepcji pedagogicznej ks. Jana Bosko / Łukasz Kalisz ; Wychowanie do wolności wyboru jako zadanie współczesnej szkoły / Jolanta Lenart. V. WYZWANIA I EFEKTY EDUKACJI SPECJALNEJ. Niepełnosprawni wobec niepełnosprawności / Janusz Kirenko ; Pedagogika specjalna jako obszar poszukiwań i źródło edukacyjnych doświadczeń w kreowaniu przyszłości młodzieży niepełnosprawnej. Implikacje dla praktyki / Elżbieta Maria Minczakiewicz ; Szanse edukacyjne i życiowe dziecka niepełnosprawnego w Polsce na tle uwarunkowań europejskich - zarys problemu / Danuta Apanel ; Kształtowanie kompetencji społecznych niepełnosprawnych wychowanków domów dziecka celem przeciwdziałania marginalizacji / Beata Gumienny ; Percepcja literatury przez dziecko a praca z tekstem poetyckim w grupie dzieci niewidomych / Aleksandra Mach, Alicja Ungeheuer-Gołąb ; Potrzeby edukacyjne dzieci ryzyka dysleksji - teoria a praktyka szkolna / Alicja Kubik ; Funkcjonowanie piąto- i szóstoklasistów z dysleksją w roli ucznia / Sławomir Pusz ; VI. EDUKACJA W TROSCE O HARMONIJNY ROZWÓJ CZŁOWIEKA. Współczesna szkoła jako miejsce promocji zdrowia / Lidia Perenc ; Edukacja przeciw wykluczeniu- idea ucznia tworzącego wiedzę / Katarzyna Borawska-Kalbarczyk ; Teraźniejszość i przyszłość. : Konteksty edukacji humanistycznej w pracy nauczyciela wychowania fizycznego / Ilona Urych ; Młodzi nie szanują zdrowia. Plotka czy prawda? (Komunikat z pracy koła naukowego "Vita Activa").
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-95177 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Propozycje i Materiały / Stowarzyszenie Bibliotekarzy Polskich = Contributions and Materials / Polish Librarians Association ; 8)
Bibliogr. przy niektórych ref.
Spis treści także ang.
Dysleksja rozwojowa czyli specyficzne trudności w czytaniu i pisaniu u dzieci, ich przyczyny i możliwości eliminowania ; Rola książki w życiu i procesie rewalidacji dzieci i młodzieży upośledzonej umysłowo w stopniu lekkim ; Zastosowanie biblioterapii w pracy z dziećmi ; Książka w procesie rehabilitacji dziecka autystycznego ; Twórczość literacka ludzi niepełnosprawnych jako przykład odbioru rzeczywistości, jako szkoła życia dla ludzi pełnosprawnych ; Działalność bibliotek publicznych na rzecz specjalnych kategorii użytkowników ; Dobór materiałów do zajęć biblioterapeutycznych z dziećmi niepełnosprawnymi ; Czytanie w życiu osób niepełnosprawnych - wybór publikacji książkowych ; O potrzebie utworzenia podsystemu dystrybucji zbiorów dla czytelników niepełnosprawnych ; Obsługa ludzi niepełnosprawnych w MBP w Tarnowie ; Imprezy dla dzieci chorych i niepełnosprawnych ; Wycieczka do Doliny Muminków ; Konspekt zajęć z dziećmi niedowidzącymi i niewidomymi przeprowadzonych podczas ogólnopolskiego seminarium dla instruktorów ds. czytelnictwa chorych i niepełnosprawnych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. A-Instr. (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-76991 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej