Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(47)
Forma i typ
Książki
(34)
Publikacje dydaktyczne
(24)
Publikacje naukowe
(15)
Nuty
(13)
Publikacje fachowe
(9)
Publikacje popularnonaukowe
(6)
Proza
(3)
Audiobooki
(1)
Dramat (rodzaj)
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje informacyjne
(1)
Dostępność
dostępne
(47)
tylko na miejscu
(2)
wypożyczone
(2)
Placówka
Czytelnia Główna (Sokoła 13)
(2)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(5)
Wypożyczalnia Muzyczna (Żeromskiego 2)
(34)
Oddział dla Dzieci i Młodzieży (Słowackiego 11)
(3)
Filia 4 (Ofiar Katynia 15)
(1)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(1)
Filia 13 (Iwonicka 38)
(2)
Filia 15 (Lwowska 60)
(1)
Filia 18 (Łukasiewicza 78)
(2)
Autor
Gardoń-Preinl Monika
(3)
Mania Grzegorz
(3)
Bissinger-Ćwierz Urszula
(2)
Dymon Mirosław
(2)
Florek Lidia
(2)
Frołowicz Elżbieta (1962- )
(2)
Krauzowicz Andrzej (1951- )
(2)
Nidecka Ewa
(2)
Stachak Tatiana (1973- )
(2)
Wąsacz-Krztoń Jolanta
(2)
Atkinson Victoria
(1)
Bach Johann Sebastian (1685-1750)
(1)
Baczewski Beniamin (1991- )
(1)
Beethoven Ludwig van (1770-1827)
(1)
Berger Dorita S
(1)
Białkowski Andrzej (1956- )
(1)
Bielańska Andżelika
(1)
Blake Rose (1987- )
(1)
Brahms Johannes (1833-1897)
(1)
Bruś Alicja
(1)
Burszta Wojciech J. (1957-2021)
(1)
Chełkowska-Zacharewicz Maria
(1)
Chopin Fryderyk (1810-1849)
(1)
Cieślik Kamil (kompozytor)
(1)
Collins Anita
(1)
Cylulko Paweł (1963- )
(1)
Czerniewicz Marek (1974- )
(1)
Czerwińska-Rydel Anna (1973- )
(1)
Delecka-Bury Alicja
(1)
Diesner Adam (1991- )
(1)
Dixa Tadeusz (1983- )
(1)
Dopierała Dagmara
(1)
Dragan Jolanta
(1)
Dziadek Andrzej (1957- )
(1)
Dąbrowska Elżbieta (nauczyciel)
(1)
Fulara Adam (1977- )
(1)
Golema Amelia
(1)
Grieg Edvard (1843-1907)
(1)
Hermann Matthias (1960- )
(1)
Jędrzejczyk Piotr (1993- )
(1)
Kierska Anna (muzykologia)
(1)
Kostrzębska Karolina
(1)
Kucharska-Babula Agata
(1)
Kukiełka Krzysztof
(1)
Kłak-Zarzecka Ewa
(1)
Lang Lang (1982- )
(1)
Lewczuk Bartłomiej
(1)
Martyniuk-Tofiluk Anna (1982- )
(1)
Mazur Paweł (1971- )
(1)
Maćkowiak Maciej
(1)
Maćkowiak Maciej (ilustrator)
(1)
Moniuszko Stanisław (1819-1872)
(1)
Mozart Wolfgang Amadeus (1756-1791)
(1)
Nikiel Jakub (1990- )
(1)
Nogaj Anna
(1)
Nowak Tomasz M. (1973- )
(1)
Nowak Zbigniew (1956- )
(1)
Offenbach Jacques (1819-1880)
(1)
Olczak Krzysztof (1956- )
(1)
Papliński Adam
(1)
Pilch Magdalena (1974- )
(1)
Piotrowska Anna G
(1)
Polański Piotr (nauczyciel)
(1)
Pucia Mariusz
(1)
Rewilak Agnieszka
(1)
Richards Mary (1966- )
(1)
Rocławska-Musiałczyk Anna
(1)
Rossini Gioacchino (1792-1868)
(1)
Rowland Andrew (1962- )
(1)
Rudź Przemysław
(1)
Rudź Przemysław (1976- )
(1)
Ruzik-Kulińska Urszula
(1)
Schumann Robert (1810-1856)
(1)
Schweitzer David (1975- )
(1)
Sims Lesley
(1)
Siskind Jeremy
(1)
Sitarz Andrzej
(1)
Skorek-Münch Jolanta (1962- )
(1)
Sobocińska Karolina
(1)
Stencel Barbara
(1)
Strauss Johann (1825-1899)
(1)
Szychowska Weonika
(1)
Szymańska Małgorzata (wychowanie muzyczne)
(1)
Słodczyk Rozalia (1983- )
(1)
Tomaszek-Plewa Helena
(1)
Turek Katarzyna
(1)
Urbaniak Katarzyna (1986- )
(1)
Verdi Giuseppe (1813-1901)
(1)
Vivaldi Antonio (1678-1741)
(1)
Zamuszko Sławomir (1973- )
(1)
Zentkowska Katarzyna
(1)
Zganiacz-Mazur Liliana (1942- )
(1)
Ławrowska Romualda
(1)
Łuczkowski Radosław (1976- )
(1)
Żołnikowski Filip
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(20)
2010 - 2019
(21)
2000 - 2009
(5)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(43)
1901-2000
(2)
1989-2000
(2)
Kraj wydania
Polska
(44)
Wielka Brytania
(2)
Stany Zjednoczone
(1)
Język
polski
(43)
angielski
(4)
Odbiorca
Dzieci
(10)
6-8 lat
(7)
9-13 lat
(6)
Poziom podstawowy
(6)
Szkoły muzyczne II stopnia
(5)
Szkoły muzyczne I stopnia
(4)
Nauczyciele fortepianu
(3)
Nauczyciele muzyki
(3)
Poziom średniozaawansowany
(3)
0-5 lat
(2)
Klasa 1.
(2)
Rodzice
(2)
Muzykoterapeuci
(1)
Nauczyciele
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Pedagodzy
(1)
Studenci
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Uczniowie
(1)
Przynależność kulturowa
Muzyka polska
(5)
Literatura polska
(3)
Literatura angielska
(1)
Muzyka amerykańska
(1)
Temat
Edukacja muzyczna
(23)
Fortepian
(5)
Muzyka
(5)
Nauczanie początkowe
(5)
Gitara
(4)
Instrumenty muzyczne
(4)
Kształcenie słuchu muzycznego
(4)
Notacja muzyczna
(4)
A vista
(3)
Kompozytorzy
(3)
Muzykoterapia
(3)
Szkolnictwo muzyczne
(3)
Teoria muzyki
(3)
Twórczość
(3)
Uczniowie szkół muzycznych
(3)
Zespoły muzyczne
(3)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(2)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(2)
Dźwięk
(2)
Jazz
(2)
Język angielski (przedmiot szkolny)
(2)
Kompozytorzy polscy
(2)
Metody nauczania
(2)
Muzycy
(2)
Muzyka polska
(2)
Muzykologia
(2)
Pianiści
(2)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(2)
Wykonanie i interpretacja (muzyka)
(2)
Akademia Muzyczna im. Karola Lipińskiego (Wrocław)
(1)
Antropologia społeczna
(1)
Audiacja
(1)
Autyzm
(1)
Chopin, Fryderyk (1810-1849)
(1)
Chóry dziecięce
(1)
Czytanie
(1)
Czytelnictwo młodzieży
(1)
Dożynki
(1)
Dyrygenci
(1)
Dysleksja i dysgrafia
(1)
Dziadkowie i wnuki
(1)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(1)
Dziecko z dysleksją
(1)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(1)
Dziecko z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(1)
Dzwonki orkiestrowe
(1)
Edukacja artystyczna
(1)
Edukacja regionalna
(1)
Edytorstwo muzyczne
(1)
Estetyka
(1)
Filharmonia Podkarpacka im. Artura Malawskiego (Rzeszów)
(1)
Flet prosty
(1)
Folklor
(1)
Forma sonatowa
(1)
Fuga (utwór muzyczny)
(1)
Glenc, Jacek (1967- )
(1)
Golijov, Osvaldo (1960- )
(1)
Gordon, Edwin (1927-2015)
(1)
Górecki, Henryk Mikołaj (1933-2010)
(1)
Harmonijka ustna
(1)
Improwizacja muzyczna
(1)
Instrumentologia
(1)
Keyboard
(1)
Kilar, Wojciech (1932-2013)
(1)
Kodály, Zoltán (1882-1967)
(1)
Konkursy i festiwale folklorystyczne
(1)
Kopciuszek (postać fikcyjna)
(1)
Książęta i księżne
(1)
Laprus, Lucjan (1935- )
(1)
Lasowiackie Dożynki - Powrót do Tradycji
(1)
Lasowiacy
(1)
Mała Akademia Jazzu
(1)
Metodologia
(1)
Minimalizm muzyczny
(1)
Muzycy polscy
(1)
Muzyka (przedmiot szkolny)
(1)
Muzyka chóralna
(1)
Muzyka filmowa
(1)
Muzyka na harmonijkę ustną
(1)
Muzyka religijna
(1)
Muzyka słowacka
(1)
Muzyka ukraińska
(1)
Nastolatkowie
(1)
Nauczyciele muzyki
(1)
Norwid, Cyprian Kamil (1821-1883)
(1)
Obrzędy ludowe
(1)
Odbiór dzieła literackiego
(1)
Pająk, Cherubin (1940-2006)
(1)
Partytura
(1)
Pasja (utwór muzyczny)
(1)
Pedagodzy
(1)
Pianiści polscy
(1)
Psychologia wychowawcza
(1)
Rap
(1)
Rihm, Wolfgang (1952- )
(1)
Rozwój psychofizyczny młodzieży
(1)
Rytm muzyczny
(1)
Schaeffer, Bogusław (1929- )
(1)
Skala muzyczna
(1)
Sonata
(1)
Temat: dzieło
19 Mazurków na fortepian
(1)
Angelus
(1)
Bogurodzica
(1)
Deus Passus
(1)
Maryjo, Pani Aniołów!
(1)
Pasja według św. Mateusza
(1)
Sny i modlitwy Izaaka Ślepego
(1)
Symfonia Aniołów
(1)
Temat: czas
2001-
(9)
1801-1900
(5)
1901-2000
(5)
1701-1800
(4)
1-100
(2)
100-1 p.n.e.
(2)
1001-1100
(2)
101-200
(2)
1101-1200
(2)
1201-1300
(2)
1301-1400
(2)
1401-1500
(2)
1501-1600
(2)
1601-1700
(2)
200-101 p.n.e.
(2)
201-300
(2)
300-201 p.n.e.
(2)
301-400
(2)
401-500
(2)
501-600
(2)
601-700
(2)
701-800
(2)
801-900
(2)
901-1000
(2)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
400-301 p.n.e.
(1)
500-401 p.n.e.
(1)
Temat: miejsce
Polska
(4)
Europa
(2)
Gorzów Wielkopolski (woj. lubuskie)
(1)
Jarosław (woj. podkarpackie)
(1)
Kolbuszowa (woj. podkarpackie)
(1)
Poręby Kupieńskie (woj. podkarpackie, pow. kolbuszowski, gm. Kolbuszowa)
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Wrocław (woj. dolnośląskie)
(1)
Gatunek
Opracowanie
(11)
Podręcznik
(10)
Muzyka instrumentalna
(7)
Praca zbiorowa
(7)
Monografia
(5)
Publikacja bogato ilustrowana
(5)
Szkoła gry
(4)
Ćwiczenia i zadania dla szkół muzycznych
(4)
Etiudy i ćwiczenia
(3)
Muzyka na gitarę
(3)
Ćwiczenia i zadania
(3)
Muzyka na fortepian
(2)
Muzyka na fortepian (4 ręce)
(2)
Muzyka pedagogiczna
(2)
Opowiadania i nowele przygodowe
(2)
Poradnik
(2)
Adaptacja literacka
(1)
Bajka słowno-muzyczna
(1)
Fantastyka
(1)
Fotoreportaż
(1)
Informator
(1)
Jazz
(1)
Kolędy i pastorałki
(1)
Kwartet smyczkowy (utwór muzyczny)
(1)
Kwintet na instrumenty dęte
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Melodia z tekstem podłożonym
(1)
Muzyka
(1)
Muzyka na akordeon (5)
(1)
Muzyka na dzwonki orkiestrowe
(1)
Muzyka na flet i klarnet
(1)
Muzyka na flet prosty
(1)
Muzyka na flet, obój, klarnet i fagot
(1)
Muzyka na flet, skrzypce i wiolonczelę
(1)
Muzyka na fortepian, flet i klarnet
(1)
Muzyka na gitarę i akordeon
(1)
Muzyka na harmonijkę ustną
(1)
Muzyka na instrumenty dęte drewniane
(1)
Muzyka na instrumenty perkusyjne
(1)
Muzyka na keyboard
(1)
Muzyka na klarnet i fagot
(1)
Muzyka na skrzypce (3)
(1)
Muzyka na skrzypce i wiolonczelę
(1)
Muzyka na wiolonczelę
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Partytura
(1)
Poradnik metodyczny
(1)
Program imprezy
(1)
Publikacja okolicznościowa
(1)
Scenariusz imprezy okolicznościowej
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Sprawdziany i testy
(1)
Wykład
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(42)
Kultura i sztuka
(36)
Historia
(8)
Psychologia
(6)
Etnologia i antropologia kulturowa
(2)
Filozofia i etyka
(1)
Językoznawstwo
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Religia i duchowość
(1)
47 wyników Filtruj
Książka
Nuty
W koszyku
"Gitarowe przygody" to pierwszy tom serii podręczników do nauki gry na gitarze dla każdego, kto chce rozpocząć swoją wyprawę w niesamowity świat gitary. Razem z lwem Remkiem, pingwinką Gretą, króciczką Elwirą oraz żółwiem Horacym wyrusz na muzyczne safari, usiądź w sali kinowej obok rodziny królewskich paluchów i porozmawiaj z kosmitami w ich pełnym dźwięków języku. "Gitarowa przygoda" czeka właśnie na ciebie! [Music&More, 2023]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.18-78 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dokument towarzyszący zawiera: "List do uczennic i do uczniów..." oraz "Słowo do rodziców i opiekunów dzieci...".
Bibliografia na stronach [401]-409. Indeks.
Drugie, rozszerzone wydanie książki "Nauczanie gry na fortepianie - powołanie, umiejętność, wiedza" autorstwa Anny Kierskiej. Publikacja stanowi kompendium wiedzy dotyczące nauczania gry na fortepianie. Obejmuje kwestie pianistyczne, które uzupełnione są wiadomościami z zakresu pedagogiki, psychologii, anatomii, fizjologii i instrumentoznawstwa. Autorka prezentuje różne metody pracy, które można wykorzystać w nauczaniu początkowym oraz dalszych etapach kształcenia. Drugie wydanie zostało poszerzone o rozdział zawierający zagadnienia dotyczące nauki gry na fortepianie poza systemem szkolnym. Jej istotnym wzbogaceniem są również liczne odwołania do książki Wandy Chmielowskiej O sztuce nauczania gry na fortepianie oraz dwa listy, z których jeden skierowany jest do uczniów, a drugi do ich rodziców. [alenuty.pl]
Wprowadzenie ; Część pierwsza. I. Parę słów o osobowości pianisty pedagoga. II. Sylwetka pianisty pedagoga – warunki, które ją kształtują. III. Przedmiot „metodyka nauczania gry na fortepianie”. Część druga. IV. Psychologia wieku dziecięcego, wieku dorastania i lat młodzieńczych. V. Uzdolnienia predysponujące kandydatów do zawodu muzyka pianisty. Przyczyny niepowodzeń uczniów szkół muzycznych. VI. Wprowadzenie dziecka w świat muzyki. VII. Wstępne poznanie instrumentu. VIII. Wyobraźnia muzyczna – jej rola, znaczenie i sposób kształcenia w procesie edukacji muzycznej ucznia. IX. Elementy kształcenia słuchu w pedagogice pianistycznej. X. Rytm i problemy z nim związane. XI. Kształcenie aparatu gry – praca nad techniką. XII. Korekta aparatu gry. XIII. Instrument – wykonawca – dźwięk. XIV. Gamy i pasaże. XV. Zapis nutowy a gra a vista. XVI. Polifonia. XVII. Pamięć. XVIII. Pedalizacja. XIX. Interpretacja – artystyczne wykonanie utworu. XX. O ćwiczeniu. XXI. Gra zespołowa. XXII. Parę uwag o lekcji. XXIII. Przedmiot „fortepian obowiązkowy”. XXIV. Nauczanie gry na fortepianie poza systemem szkolnym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WM-Ksieg 3774 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 137-146. Indeks.
Autorka omawia wybrane koncepcje rozwoju muzycznego dziecka, mówi o istocie wczesnego wprowadzania muzyki w życie dziecka i o jej wartości, o wpływie muzyki na rozwój emocjonalny i intelektualny dziecka. Omawia również problem braku kompetencji muzycznych u nauczycieli, regionalizacji nauczania i wielu innych. Wartościową częścią pracy są przykłady programów edukacyjnych rozwijających umiejętności świadomego słuchania muzyki oraz autorska lista utworów współczesnych kompozytorów skierowana do młodych słuchaczy. [https://www.alenuty.pl/pl/p/Konsonanse-i-dysonanse-wczesnoszkolnej-edukacji-muzycznej-Elzbieta-Frolowicz/12281, dostęp 8.12.2021]
1. Konteksty aksjologiczne wczesnoszkolnej edukacji muzycznej, 2. Słuchanie muzyki we współczesnej edukacji muzycznej, 3. Kształcenie muzyczne a rozwój intelektualny dziecka, 4. Rozwój muzyczny dziecka - reperkusje pedagogiczne, 5. Strategie aktywizujące w muzycznej edukacji, 6. Nauczyciel klas I-III a standardy edukacji muzycznej, 7. Kultura muzyczna Kaszub w kontekście wybranych problemów edukacji międzykulturowej ; IMPLIKACJE PRAKTYCZNE: I. Przykłady pracy z utworami muzycznymi w edukacji wczesnoszkolnej, II. Utwory muzyki współczesnej na zajęciach w klasach I-III.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WM-Ksieg 3509 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Skale modalne : w gitarowej improwizacji / Krzysztof Kukiełka. - Wydanie II. - Radwanice : Wydawnictwo Muzyczne ABsonic, 2021. - 37, [3] strony : portrety ; 30 cm.
Na okładce: Książka + MP3 online.
Skale modalne to siedmiostopniowe skale powstałe w średniowieczu. Budowę tetrachordową oraz nazwy wzięły od skal greckich. Budowane były od dźwięku najniższego do najwyższego. Książka zawiera minimum wiedzy potrzebnej do zrozumienia ich budowy a także dużo porad praktycznych. Celem podręcznika jest przede wszystkim wyrobienie słuchu i muzycznej intuicji grającego. Zrozumienie zasad harmonii umożliwi każdemu uczącemu się z tej książki korzystanie z nowej palety dźwiękowych środków wyrazu. Książka przeznaczona jest dla średnio-zaawansowanych uczniów. Do publikacji dołączone są specjalne kody QR umożliwiające dostęp do materiałów muzycznych zamieszczonych w serwisie youtube.pl. Dostęp do nich możesz uzyskać za pomocą smartfonu lub tabletu. Wystarczy, że zeskanujesz kod QR znajdujący się przy tytule dowolnego utworu. Kod przekieruje cię bezpośrednio do pliku audio lub video. Dzięki temu usłyszysz nagrane przykłady z książki oraz akompaniamenty do samodzielnych prób w każdej skali muzycznej. [www.alenuty.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WM-Nuty 3583 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia, netografia na stronach [221]-236.
Streszczenie w języku angielskim i polskim przy pracach.
Spis treści także w języku angielskim.
Urszula Bissinger-Ćwierz, Anna Antonina Nogaj: Wprowadzenie ; Anna Antonina Nogaj: Czy muzyka stresuje? Prawdy i mity o stresie w edukacji muzycznej. Część I. KRÓTKIE UZASADNIENIE TEORETYCZNE: Julia Kaleńska-Rodzaj: Trema: czym jest i jak powstaje? Definicje, zjawiska pokrewne, źródła ; Jarosław Mirkiewicz: Trema - wybrane konteksty psychologiczne i terapeutyczne. Część II. ZAPOBIEGANIE TREMIE W KSZTAŁCENIU MUZYCZNYM: Urszula Bissinger-Ćwierz: Opieka psychologiczna przed występami artystycznymi jako forma wsparcia uczniów szkół muzycznych i baletowych - projekt Centrum Edukacji Artystycznej ; Barbara Wojtanowska-Janusz, Mira Krużel: Formy wsparcia w ramach opieki psychologicznej podczas przesłuchań makroregionalnych Centrum Edukacji Artystycznej ; Anna Bukowska-Posadzy: Objawy somatyczne w długotrwałym stresie u ucznia szkoły muzycznej ; Grażyna Nakonieczna-Zakrzewska: Radzimy sobie ze stresem - "Próba generalna" ; Monika Welc: Trema - oddziaływanie poprzez pracę przygotowawczą ; Justyna Baluk: Scenariusz warsztatów psychologicznych "Strach ma wielkie oczy: Jak poradzić sobie z tremą?". Część III. WYBRANE STRATEGIE RADZENIA SOBIE Z TREMĄ DLA MUZYKÓW: Grażyna Draus: Trening Autorealizacji Artystycznej. Mentalne i fizyczne przygotowanie do funkcjonowania w zawodzie muzyka ; Łukasz Tartas: Trema a ćwiczenie uważności ; Anna Antonina Nogaj: Rola myślenia w procesie ćwiczenia ; Aleksandra Wojtaszek: Praca nad tremą w kontekście pracy wokalnej. Część IV. ZAMIAST ZAKOŃCZENIA - WYBRANE PROPOZYCJE Z LITERATURY ANGLOJĘZYCZNEJ: Anna Antonina Nogaj: Wygraj ze swoim strachem - 7 umiejętności podnoszących jakość występu publicznego według Dona Greene’a ; Urszula Bissinger-Ćwierz: Wykonawstwo muzyczne bez lęku według Geralda Klicksteina.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Wyp.Muz.Ksieg 3235 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Edukacja Muzyczna - Idee, Tendencje, Dążenia ; t. 2)
Bibliografie, netografie przy pracach.
Streszczenia w języku angielskim i polskim przy pracach.
Cz. I. IDEE I WARTOŚCI W KONTEKŚCIE PRZESZŁOŚCI, TERAŹNIEJSZOŚCI I PRZYSZŁOŚCI POLSKIEJ EDUKACJI MUZYCZNEJ: Zofia Konaszkiewicz: Edukacja muzyczna w świecie zagrożonych wartości ; Zofia Bernatowicz: Ars musica - zapomniane źródło komunikacji ; Elżbieta Szubertowska: Całożyciowa edukacja muzyczna wobec zagrożonych wartości ; Rafał Ciesielski: Co (dziś) jest przedmiotem i celem powszechnej edukacji muzycznej? ; Kacper Kubiak: Idea cudowna a groźna. O pięknie (w) edukacji muzycznej. W poszukiwaniu wartości humanistycznych. Cz. II. W POSZUKIWANIU NOWYCH INSPIRACJI I OBSZARÓW DZIAŁAŃ NA RZECZ EDUKACJI MUZYCZNEJ: Alicja Delecka-Bury: Ustawiczne dążenie do podnoszenia jakości kształcenia nauczycieli na przykładzie działalności Wydziału Edukacji Muzycznej Akademii Sztuki w Szczecinie ; Małgorzata Nowak: Chór w liceum jako wsparcie dla rozwoju muzycznego i kształtowania postaw ucznia ; Barbara Pazur: Muzyczne zajęcia gordonowskie - i dla niemowlęcia, i dla studenta ; Wiesława A. Sacher: Niepokojący duet - dziecięca percepcja muzyki artystycznej a współczesna muzyka popularna ; Marta Kondracka-Szala: Wartościowa muzyka w edukacji dzieci - założenia a codzienność ; Aleksandra Joanna Garbal: Rozwijanie wyobraźni muzycznej i kształtowanie wrażliwości małego dziecka żyjącego w świecie zagrożonych wartości - propozycja własnych miniatur ; Magdalena Moruś: Pasja, trud, wychowanie - rola i miejsce szkoły muzycznej I stopnia we współczesnycm świecie ; Piotr Stefaniszyn: Rola muzyki w systemie wychowawczym św. Jana Bosko w dobie zagrożonych wartości ; Małgorzata Dyrlica: Czego o emocjach nauczyć nas może muzyka? ; Amelia Golema, Małgorzata Kramarz: Prawda czy playback? Rozważania o świadomym uczestnictwie we własnym rozwoju artystycznym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. WM-Ksieg 3505 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dotyczy m.in Łańcuta.
PROBLEMATYKA KODALYOWSKA. System Zoltána Kodály'a w polskim piśmiennictwie teoretycznym ; Spór o drogę w nauczaniu muzyki albo jak zintegrować środowisko solfeżystów ; Kodály w akademii ; Z doświadczeń kształcenia słuchu studentów wydziału wokalno-aktorskiego z wykorzystaniem metody relatywnej według założeń kodalyowskich ; Efektywność kształcenia słuchu wokalistów przy zastosowaniu metody relatywnej ; Dyktando muzyczne w solfeżu kodalyowskim ; Metoda relatywna a słyszenie harmoniczne ; Przydatność melodii wzorcowych w nauczaniu skal muzycznych ; Rodzina kodalyowska w Łańcucie (15-28 sierpnia 1990). PROBLEMATYKA GORDONOWSKA. Stosowanie i niestosowanie audiacji przy czytaniu nut a vista solmizacją relatywną ; Nauczanie kształcenia słuchu w szkole muzycznej stopnia podstawowego bez rozwijania zdolności i umiejętności audiacyjnych ; System oceniania: ocena normatywna czy idiograficzna? DZIEŁO MUZYCZNE NA PRZEDMIOCIE KSZTAŁCENIA SŁUCHU. Czy kształcenie słuchu jest przedmiotem muzycznym? Zastosowanie skal modalnych w nauczaniu kształceniua słuchu w szkole muzycznej I stopnia ; Pieśni dla dzieci Witolda Lutosławskiego ; Piosenki dla dzieci Witolda Lutosłąwskiego jako materiał ćwiczeń na lekcjach kształcenia słuchu w szkole muzycznej I stopnia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WM-Ksieg 3428 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 357-388. Indeks.
CZĘŚĆ PIERWSZA - TEORETYCZNE UMOCOWANIE PROBLEMATYKI BADAWCZEJ: 1. Z PROBLEMATYKI TEORII MUZYCZNEJ EDUKACJI WCZESNOSZKOLNEJ: 1.1. Kultura i kultura muzyczna, 1.2. Kultura i edukacja - relacje konieczne, możliwe i życzeniowe (w perspektywie wybranych ujęć pedagogicznych), 1.3. Enkulturacja muzyczna dziecka w wieku wczesnoszkolnym, 1.4. Wczesnoszkolna edukacja muzyczna jako obszar badań - perspektywa filozoficzna, 1.5. W poszukiwaniu koncepcji wczesnoszkolnej edukacji muzycznej ; 2. PSYCHOLOGICZNE PODSTAWY UCZENIA SIĘ MUZYKI PRZEZ UCZNIÓW KLAS MŁODSZYCH - WYBRANE APEKTY: 2.1. Rozwój psychofizyczny i rozwój muzyczny - ustalenia terminologiczne, 2.2. Czynniki warunkujące rozwój muzyczny dziecka, 2.3. Zmiany rozwojowe a wczesnoszkolna edukacja muzyczna, 2.4. Modele zmiany rozwojowej a koncepcje rozwoju muzycznego dziecka, 2.5. Rozwój muzyczny dziecka w młodszym wieku szkolnym ; 3. TEORIA KSZTAŁCENIA MUZYCZNEGO UCZNIÓW W MŁODSZYM WIEKU SZKOLNYM W KONTEKŚCIE ICH AKTYWNOŚCI: 3.1. Problemat aktywizacji procesu kształcenia w myśli pedagogicznej - ujęcie historyczne, 3.2. Edukacyjne konteksty aktywności muzycznej uczniów klas I-III, 3.3. Obecność nowych mediów w muzycznej edukacji wczesnoszkolnej, 3.4. Elementy diagnostyki edukacji muzycznej wspierające rozwój dziecka w wieku wczesnoszkolnym. CZĘŚĆ DRUGA - EMPIRYCZNA WERYFIKACJA AUTORSKIEJ KONCEPCJI WCZESNOSZKOLNEJ EDUKACJI MUZYCZNEJ: 4. W KRĘGU ROZWIĄZAŃ METODOLOGICZNYCH: 4.1. Założenia badawcze, 4.2. Cel, przedmiot, problematyka i pytania badawcze, 4.3. Sposoby gromadzenia materiału do badań, 4.4. Organizacja procesu badawczego, 4.5. Teren i warunki badań, próba badawcza ; 5. AKTYWNOŚĆ MUZYCZNA A ZMIANA ROZWOJOWA DZIECKA W WIEKU WCZESNOSZKOLNYM W BADANIACH WŁASNYCH: 5.1. Stymulacja aktywności muzycznej a zmiana rozwojowa w zakresie kompetencji słuchowych i muzycznych umiejętności percepcyjnych, 5.2. Stymulacja aktywności muzycznej a zmiana rozwojowa w zakresie kompetencji wokalnych, wybranych umiejętności wykonawczych i rozumienia pojęć muzycznych, 5.3. Umiejętność samooceny poziomu kompetencji muzycznych, 5.4. Elementy enkulturacji muzycznej w środowisku rodzinnym a próby określenia własnego stosunku do muzyki, 5.5. Kształcenie wczesnoszkolne z wyeksponowanym elementem aktywności muzycznej jako facylitator zmian w sferze społeczno-moralnej, 5.6. Rozwój wyobraźni i wrażliwości muzycznej w działaniach twórczych, 5.7. Aktywność muzyczna a myślenie twórcze i wrażliwość estetyczna w działaniach plastycznych ; 6. STUDIUM WYNIKÓW. PODSUMOWANIE.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WM-Ksieg 3608 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "The music advantage : how learning music helps your child's brain and wellbeing" 2020.
Bibliografie przy rozdziałach.
Liczne badania naukowe potwierdzają, że istnieje aktywność, której podejmowanie wspiera nasze funkcje poznawcze, pamięć, wspomaga uczenie się języka i kontrolowanie własnych stanów emocjonalnych. Aktywność tę można podjąć w każdym wieku, ale najlepiej zrobić to przed 7. rokiem życia. W dodatku zajmowanie się nią to sama przyjemność! Czy chodzi o specjalny rodzaj ćwiczeń, magiczną pigułkę lub posiłek? Nie! Tą aktywnością jest edukacja muzyczna! Dr Anita Collins, nauczycielka muzyki, przez lata obserwowała swoich uczniów, zadając sobie pytanie: czy edukacja muzyczna może wpływać na inne obszary naszego funkcjonowania? Poszukiwania zaprowadziły ją w obszar fascynujących odkryć neuronauki. W książce "Wszystko gra! Jak muzyka wspiera rozwój dziecka" w przystępny sposób relacjonuje wyniki badań i pokazuje, jak ważnym elementem naszego życia jest świat dźwięków. [Wydawnictwo Naukowe PWN, 2021]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WM-Ksieg 3672 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Spektrum)
Tytuł oryginału: "Kids, music 'n' autism : beringing out the music in your child" 2017.
Wykorzystaj terapeutyczną moc muzyki Muzyka od najmłodszych lat towarzyszy nam w nauce, zabawie i wypoczynku. Wiele dzieci w spektrum autyzmu czuje z nią naturalną więź. Nie zawsze jednak łatwo jest im uczestniczyć w zajęciach muzycznych i rozwijać swój talent. Książka Dority S. Berger pokazuje, jak pokonać tę trudność i wykorzystując muzykoterapię, wspomagać ich rozwój intelektualny, emocjonalny i sensomotoryczny. Autorka, psychoterapeutka i pianistka, wyjaśnia, w jaki sposób nauka gry na instrumencie uczy systematyczności i stanowi trening umiejętności społecznych. Opisuje różnice między lekcjami muzyki, umuzykalnianiem a muzykoterapią i tłumaczy, jak stosowanie tej ostatniej może pomóc w radzeniu sobie z konkretnymi problemami. Praktyczne wskazówki Berger pomogą wprowadzić muzykę do codziennego życia dziecka, wybrać odpowiedni dla niego instrument i motywować je do ćwiczeń. Poradnik zawiera również informacje na temat przygotowania dziecka do występów publicznych i udziału w koncertach oraz zapobiegania przeciążeniu sensorycznemu. Książka Dzieciaki, muzyka i spektrum autyzmu odpowiada na najczęstsze pytania dotyczące edukacji muzycznej dzieci z ASD. Objaśnia, jak dzięki muzykoterapii rozwijać potencjał dziecka, obniżyć poziom lęku i niepokoju oraz rozładować napięcie psychofizyczne. To wsparcie dla rodziców, terapeutów i pedagogów poszukujących nowych rozwiązań. [Wydawictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego 2023]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WM-Ksieg 3707 (1 egz.)
Nuty
W koszyku
Gitara dla ciebie. Tom 1 / A. Krauzowicz. - Nowy Targ : Agencja Solo Music Art, 2009. - 141, [3] strony : rysunki ; 30 cm.
Oparty na najnowszych metodach podręcznik nauki gry na gitarze przeznaczony dla najmłodszych uczniów. Autor z pomocą Nutki, Wiolinka i Basika wprowadza dzieci w tajniki muzycznego świata. Wydawnictwo wzbogacone licznymi ilustracjami przeznaczonymi do pokolorowania przez dzieci po kolejnych etapach nauki. [www.alenuty.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WM-Nuty 3551 (1 egz.)
Nuty
W koszyku
Gitara dla ciebie. Tom 2 / A. Krauzowicz. - Nowy Targ : Agencja Solo Music Art, 2012. - 95, [1] strona : rysunki ; 30 cm.
Na gitarę.
Kontynuacja pierwszego tomu podręcznika Gitara dla ciebie. Bazując na treści i ćwiczeniach zawartych w pierwszym tomie podręcznika, autor rozwija zagadnienie dwugłosowości, wprowadza trzygłosowość i pojęcie akordu. Podręcznik napisany został w myśl dewizy „uczyć się bawiąc”, wzbudzi więc zapewne w uczniach zapał i entuzjazm oraz dostarczy wielu nowych muzycznych wrażeń. [www.alenuty.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WM-Nuty 3552 (1 egz.)
Nuty
W koszyku
Podręcznik …i Wiolonczela gra! to obowiązkowa pozycja na pulpicie każdego dziecka rozpoczynającego naukę gry na wiolonczeli! Jest to pierwsza na polskim rynku publikacja stworzona z myślą o uczniach, nauczycielach oraz rodzicach, napisana lekkim językiem, zrozumiałym dla naszych najmłodszych wiolonczelistów. Dzięki bogatej szacie graficznej oraz ponad 100 zadaniom i ćwiczeniom, młody artysta będzie śmiało stawiać pierwsze kroki na swojej muzycznej drodze. Nauczyciele zyskają pomoc dydaktyczną i metodyczną, a rodzice źródło wiedzy, dzięki któremu będą mogli dać wsparcie swoim pociechom. Na taki podręcznik polskie szkolnictwo artystyczne czekało wiele lat! Co dla ucznia? - Tytułowa Ela Wiolonczela prowadzi ucznia i pomaga mu poznać tajniki gry na tym instrumencie. - Bogata szata graficzna: dużo rysunków, kolorowanek. - Zadania utrwalające wiedzę i kształtujące zdolności manualne. - Podręcznik napisany językiem zrozumiałym dla najmłodszych. - Nie wszystko na raz - stopniowe wprowadzanie poszczególnych elementów gry. Co dla nauczyciela? - Gotowy program zajęć dla wszystkich pierwszaków! - Koniec zapisywania teorii w zeszycie! - Koniec z wymyślaniem nowych zadań i ćwiczeń. Co dla rodzica? - "Strefę Rodzica' – sekcja zawierająca wskazówki dla rodziców i opiekunów. - Podręcznik angażuje rodziców w proces nauki i pozwala im dać wsparcie swoim pociechom, nawet jeżeli nie mają wykształcenia muzycznego. [www.alenuty.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WM-Nuty 3570, WM-Nuty 3569 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Oprawa spiralowa.
Bibliografia na stronach [262]-265.
Dla studentów i wykładowców.
"Podręcznik do nauki czytania partytur z elementami edytorstwa muzycznego" został zaprojektowany jako koherentna całość będąca podstawą kursu akademickiego. Odpowiedni dobór omawianych treści oraz ich sprofilowanie pod kątem progresywnie rosnących trudności zweryfikowane zostało długoletnią praktyką pedagogiczną, a wszystkie proponowane zadania i ćwiczenia były wielokrotnie realizowane przez adeptów kierunku muzykologicznego. Podręcznik kierowany jest więc w pierwszej kolejności do studentów, ale także wykładowców, którzy będą mogli korzystać z niego podczas zajęć prowadzonych w instytucjach akademickich (np. w instytutach muzykologicznych i w akademiach muzycznych) czy w szkołach muzycznych. Z myślą o dydaktykach, na końcu podręcznika zamieszczono dla nich kilka uwag metodycznych, które mogą okazać się przydatne w pracy z tym podręcznikiem. Jednakże podręcznik ten może być także polecany do pracy samodzielnej, prowadzi bowiem uczących się krok po kroku, przybliżając im podstawowe, a w dalszej kolejności coraz bardziej skomplikowane zagadnienia z zakresu edytorstwa muzycznego, by następnie w przystępny sposób zaznajomić ich z tajnikami odczytywania partytur. Jako propozycja metodyczna kierowana jest do wszystkich zainteresowanych odkrywaniem tajemnic sztuki muzycznej oraz wszystkich chcących poszerzyć swoją wiedzę muzykologiczną. Podręcznik ten ma za zadanie w logiczny i funkcjonalny, a jednocześnie klarowny sposób pomóc w zrozumieniu zawiłości i problemów związanych z praktyką muzyczną, przybliżając i naświetlając zasady prawidłowego zapisu nutowego, oraz zapoznać z fenomenem partytury muzycznej, proponując systematyczną metodę samodzielnego odkrywania i odczytywania partytury. [https://mi.pl/pl/p/Anna-G.-Piotrowska%2C-Andrzej-Sitarz-Podrecznik-do-czytania-partytur-z-elementami-edytorstwa-muzycznego/442, dostęp 26.09.2022]
WPROWADZENIE DO EDYTORSTWA NUTOWEGO: Ortografia muzyczna i typografia nutowa z ćwiczeniami ; Grafika nuty ; Zapis wiązań nutowych ; Zapis łuków przedłużających ; Oznaczenia i użycie pauz ; Znaki chromatyczne ; Znaki dynamiczne, artykulacyjne i instrukcje wykonawcze ; Oznaczenie zmiany metrum, klucza i tonacji ; Oznaczenia sekcji i powtórzeń ; Specyfika zapisu podwójnej obsady instrumentalnej ; Specyfika zapisu muzyki wokalnej. FENOMEN PARTYTURY: Definicja partytury ; Składowe partytury ; Układ partytury ; Zapis partytury ; Typy partytury ; Sposoby realizacji partytury ; Rozwój partytury. NAUKA PRAKTYCZNEGO CZYTANIA PARTYTUR: Klucze muzyczne ; Relatywność zapisu. Względne i bezwzględne odczytywanie wysokości nut ; Technika 'kotwicy' i 'miksturowania' ; Harmonia w czytaniu partytur. Myślenie harmoniczne ; Zasada tradukcji ; Figura i tło, czyli melodia i akompaniament ; Rozwój orkiestry (1): Orkiestra klasyków wiedeńskich ; Rozwój orkiestry (2): Zwiększanie wolumenu brzmienia (zwielokrotnianie obsady, wprowadzanie nowych instrumentów, dublowanie melodii) ; Rozwój orkiestry (3): Uprzywilejowanie i emancypowanie brzmień instrumentów solowych (ze szczególnym uwzględnieniem instrumentów dętych) ; Rozwój orkiestry (4): Partytura współczesna ; Wyciąg fortepianowy ; Uwagi metodyczne ; Klucz do ćwiczeń.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WM-Ksieg 3612 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka "Muzyczne inspiracje" przeznaczona jest dla nauczycieli i wychowawców (ale też rodziców) dzieci w wieku 6 do 10 roku życia, którzy pragną w swej pracy wprowadzić dzieci w świat kultury muzycznej poprzez słuchanie arcydzieł muzyki instrumentalnej. [Wydawnictwo Petrus, 2023]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WM-Ksieg 3772 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-77319 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 252-[261].
I. TEORIE PRACY NAD UTWOREM MUZYCZNYM I INTERPRETACJĄ: 1. Sytuacja estetyczna twórca - dzieło - odbiorca, 2. Koncepcje pedagogiki muzycznej, dotyczące przygotowania i interpretacji utworów, 3. Psychologiczne koncepcje pracy nad utworem muzycznym i interpretacją: A. Uczenie się muzyki, B. Prawidłowości w biografiach muzyków. Predyktory, stymulatory i inhibitory kariery muzycznej, C. Muzyczne zdolności wykonawcze i ich pomiar, 4. Podsumowanie ; II. MODEL TEORETYCZNY INTERAKCJI TWÓRCZEJ: 1. Teorie procesu twórczego, 2. Podsumowanie, 3. Prace nad utworem muzycznym i interpretacją jako interakcja twórcza ; III. PRZESZKODY W INTERAKCJI TWÓRCZEJ. PRZESZKODY W PRACY NAD UTWOREM MUZYCZNYM I INTERPRETACJĄ. HIPOTEZY BADAWCZE: 1. Zapobieganie powstaniu interakcji twórczej, 2. Przerwanie procesów twórczych, 3. Zakłócanie procesów twórczych, 4. Ograniczanie procesów twórczych ; IV. BADANIA WŁASNE: 1. Charakterystyka narzędzi badawczych, 2. Osoby badane ; V. WYNIKI I WNIOSKI.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp.Muz.Ksieg 3141 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Muzyka w Kontekście Pedagogicznym, Społecznym i Kulturowym : studia i szkice, ISSN 2719-4213 ; t. 3)
Na grzbiecie wyłącznie tytuł i numer serii.
Bibliografie przy pracach.
Streszczenia w języku angielskim przy pracach. Spis treści także w języku angielskim.
MUZYKA, POLITYKA, SPOŁECZEŃSTWO: Krzysztof Prętki, Działalność Departamentu Sztuki i Kultury Ministerstwa byłej Dzielnicy Pruskiej na rzecz utworzenia szkolnictwa muzycznego w Poznaniu u progu Drugiej Rzeczypospolitej ; Alicja Głębocka, Współczesna rzeczywistość społeczno-polityczna w tekstach rodzimego rapu ; Katarzyna Miłek, Rola muzyki w społeczeństwie, jej aspekty socjologiczne i psychologiczne ; Konrad Marceli Tyszka, Michał Jagosz, Rola schematów muzycznych w kreowaniu współczesnej reklamy telewizyjnej w świetle amatorskich badań ; Małgorzat M. Stańcztk, Terapeutyczna wartość muzyki ; Marcel Mrozowski, Basy ludowe w Polsce - stan badań, próby rekonstrukcji, zbiory w polskich muzeach, analiza składów kapel ; W KRĘGU EDUKACJI MUZYCZNEJ I DZIAŁALNOŚCI SPOŁECZNO-KULTUROWEJ: Anna Pachowicz, Z działalności Kółka Przyjaciół Muzyki (Towarzystwa Muzycznego) w Tarnowie w latach 1869-1914 ; Izabela Andrzejak, Rola akompaniatora w edukacji tanecznej ; Weronika Molińska, Zuzanna Chomicz, Edukacja muzyczna - jacy są i jacy mogą być przyszli artyści ; DZIEŁO MUZYCZNE, RECEPCJA I ROZWAŻANIA O MUZYCE: Iwona A. Siedlaczek, Beethoven i mit Prometeusza w dzisiejszych czasach 0 wybrane aspekty recepcji ; Ewa Nidecka, Mazurki fortepianowe Teodora Leszetyckiego ; Joanna Miklaszewska, Konteksty polityczne, społeczne i kulturowe w operach portretowych Philipa Glassa ; Anna Mikolon, René de Boisdehhre - francuski kompozytor odkryty na nowo przez Wydawnictwo Acte Préalable ; Jolanta Wąsacz-Krztoń, Opera europejska z I połowy XIX wieku w świetle "Dziennika z podróży" Karola Kurpińskiego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-107181/t.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Muzyka w Kontekście Pedagogicznym, Społecznym i Kulturowym : studia i szkice, ISSN 2719-4213 ; t. 2)
Na grzbiecie wyłącznie tytuł i numer serii.
Bibliografie, netografie przy pracach.
Streszczenia w języku angielskim przy pracach. Spis treści także w języku angielskim.
EDUKACJA MUZYCZNA WOBEC REFLEKSJI PEDAGOGICZNEJ: Joanna Cieślik-Kluza, Zrozumieć i docenić muzykę... czyli jak współczesnymi metodami wspierać dziecko w rozwoju muzycznym? ; Bartłomiej Swebodziński, Stosowana analiza zachowania - nowy nurt w edukacji muzycznej ; Aleksandra Kamińska-Rykowska, System szkolnictwa The Associated Board of the Royal Schools of Music (ABRSM) a szkoły muzyczne w Polsce - analiza porównawcza ; Temina Cadi Sulumuna, Działalność artystyczna i pedagogiczna Rephaëla Martenota w świetle korespondencji do tegoż Henrigo Büssera, Claude'a Debussy'ego, Vincenta d'Indy'ego Messagera i innych postaci ówczesnego środowiska muzycznego ; Agata Krajewska, Rok Stanisława Moniuszki w smartfonie - wykorzystanie aplikacji mobilnych w edukacji ogólnomuzycznej oraz promocji wizerunku i twórczości kompozytora ; Magdalena Bałajewicz, Bogusław Schaeffer jako twórca i nauczyciel. Dydaktyczne aspekty działalności polskiego kompozytora i dramatopisarza oraz kontynuacja jego myśli w perspektywie doświadczeń uczniów i następców ; SPOŁECZNE I POLITYCZNE ASPEKTY MUZYKI: Jolanta Wąsacz-Krztoń, Aspekty życia muzycznego Lwowa na łamach "Wiadomości Artystycznych" Mieczysława Sołtysa ; Piotr Ufnal, Działalność zespołu The Plastic People of the Universe w latach 1968-1988 i jego "zamach na kulturę" ; Barbara Cyrek, Muzyka w praktyce donacji internetowych - na przykładzie serwisu YouTube ; Tetiana Fischer, Teatr Małych Form "Wesoły Lwów" - fenomen życia kulturalnego Lwowa okupowanego przez Niemców ; DZIEŁO MUZYCZNE I JEGO KONTEKSTY: Ewa Nidecka, Andrzej Nikodemowicz - twórczość i głębia wiary ; Natalie Moreno-Kamińska, Wykonawstwo muzyki formą poszukiwania, konstruowania i wyrażania tożsamości jednostki ; ESTETYKA MUZYKI I ZAGADNIENIA INTERDYSCYPLINARNE: Małgorzata Dyrlica, Kicz a muzyka ; Zuzanna Tomsa-Kubiczek, Związki między literaturą i muzyką (aspekt historyczny i stan badań - przegląd wybranych zagadnień) ; Iwona A. Siedlaczek, "Skrzypienie" i kultura muzyczna. Kilka uwag ; Lidia Melnyk, Aleksander Zawadzki - wybitny botanik i nieznany działacz kultury Lwowa XIX wieku.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-107181/t.2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zrozumieć język muzyki - teoria improwizacji / Adam Fulara. - Radwanice : Wydawnictwo Muzyczne Absonic, 2021. - 311, [9] stron : ilustracje ; 30 cm.
Integralną częścią podręcznika jest multimedialny system testów online "Maestro".
Indeks ważnych terminów.
Adam Fulara to muzyk, gitarzysta, pedagog a przede wszystkim mistrz improwizacji. Stworzył podręcznik dla muzyków i pasjonatów muzyki. To ponad 300-stronicowe kompendium wiedzy o teorii muzyki z punktu widzenia improwizatora. Książka zawiera przykłady improwizacji na gitarę, skrzypce, instrumenty klawiszowe, na wokal. Znajdziesz tu także techniki potrzebne nie tylko do odtwarzania muzyki, lecz również do komponowania piosenek, aranżowania utworów i do improwizacji. W publikacji została opisana autorska metoda improwizacji. Jak mówi sam autor książki: ...melodie nie są w gamach, lecz powstają przy ogrywaniu składników akordowych. Wielcy kompozytorzy, chociażby Chopin, o tym wiedzieli i dźwięki akordów przenosili do melodii. [https://www.alenuty.pl/pl/p/Adam-Fulara-Zrozumiec-jezyk-muzyki-teoria-improwizacji-system-testow-online/16210, dostęp 29.11.2021]
1. Podstawy notacji muzycznej ; 2. Podstawy teorii muzycznej ; 3. Rodzaje słuchu ; 4. Elementy muzyki ; 5. Imponderabilia ; 6. Modele improwizacji ; 7. Gatunki i uproszczenia w modelach improwizacji ; 8. Analiza standardu z realbooka ze świadomością treści.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WM-Nuty 3221 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej