Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(63)
Forma i typ
Książki
(61)
Poradniki i przewodniki
(13)
Proza
(13)
Publikacje fachowe
(7)
Publikacje dydaktyczne
(6)
Publikacje naukowe
(6)
Audiobooki
(2)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
Dostępność
dostępne
(122)
wypożyczone
(28)
tylko na miejscu
(2)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(9)
Czytelnia Główna (Sokoła 13)
(2)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(19)
Wypożyczalnia Muzyczna (Żeromskiego 2)
(5)
Oddział dla Dzieci i Młodzieży (Słowackiego 11)
(20)
Filia 1 (Bohaterów 5)
(4)
Filia 2 (Fredry 5)
(3)
Filia 3 (Krzyżanowskiego 6)
(4)
Filia 4 (Ofiar Katynia 15)
(9)
Filia 5 (Budziwojska 194)
(9)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(11)
Filia 7 (Osmeckiego 51)
(6)
Filia 8 (Okulickiego 3)
(4)
Filia 9 (Czackiego 5)
(5)
Filia 10 (Podchorążych 1)
(11)
Filia 11 (Dębicka 170)
(2)
Filia 12 (Beskidzka 5)
(4)
Filia 13 (Iwonicka 38)
(5)
Filia 15 (Lwowska 60)
(8)
Filia 16 (Gromskiego 10c)
(3)
Filia 17 (Paderewskiego 154)
(3)
Filia 18 (Łukasiewicza 78)
(3)
Filia 20 (Solarza 9a)
(4)
Autor
Piątkowska Renata (1958- )
(4)
Detner Małgorzata
(3)
Grabowska Aneta (1988- )
(3)
Grabowska Aneta. Przedszkole Pani Matyldy
(3)
Costetti Vilma
(2)
Faber Joanna
(2)
Horosiewicz Beata
(2)
Höfler Stefanie
(2)
King Julie
(2)
Mikler-Chwastek Anna (1976- )
(2)
Rinaldini Monica
(2)
Siemek Danuta
(2)
Stein Agnieszka
(2)
Weikert Claudia
(2)
Łakomik Katarzyna
(2)
Alvarez Céline (1983- )
(1)
Baranowska Sabina
(1)
Bendych Ewa
(1)
Borgmann Nicole
(1)
Breitkopf Elżbieta (1939- )
(1)
Brudnik Edyta
(1)
Canfield Ken R
(1)
Cała Iwona
(1)
Cała Iwona (1978- )
(1)
Chełkowska-Zacharewicz Maria
(1)
Cicimirska Natalia (1881?-1959)
(1)
Cockburn Anne
(1)
Collins Anita
(1)
Costetti Vilma. Kubuś
(1)
Czkwianianc Elżbieta
(1)
Dmochowska Maria (1926- )
(1)
Dolata Elżbieta
(1)
Drużyńska Monika
(1)
Dunin-Wąsowicz Maria
(1)
Dzierżawska Zosia
(1)
Ekert Brigitte
(1)
Ellison Sheila
(1)
Faber Coco
(1)
Faber Tracey
(1)
Ferenc-Warchałowska Zuzanna
(1)
Gray Judith Anne (1939- )
(1)
Gulewicz Artur (1978- )
(1)
Gunčaga Jan (1974- )
(1)
Gąstoł Agnieszka
(1)
Hartman Bob (1955- )
(1)
Holtz Paulina (1977- )
(1)
Hołubowska-Chrząszczak Justyna
(1)
Jarząbek Elżbieta
(1)
Jałowiec Magdalena
(1)
Jegier Aneta
(1)
Jońca Dominika
(1)
Kalicka-Karpowicz Zuzanna
(1)
Kamińska Dorota (logopedia)
(1)
Kiedos Aneta
(1)
Kielar-Turska Maria
(1)
Kisiel Mirosław
(1)
Knapp Julie
(1)
Komsta Magdalena
(1)
Kubiak Hanna (pedagogika)
(1)
Kwiatowska Maria (1913-2011)
(1)
Lasota Adam
(1)
Lasota Agnieszka
(1)
Lesiak-Laska Eugenia Iwona
(1)
Lew-Koralewicz Aneta
(1)
Loba-Wilgocka Urszula
(1)
Loscher Wolfgang
(1)
Löscher Wolfgang
(1)
Machnicki Jarosław
(1)
Makosiej Ryszard
(1)
Maksymowicz-Hamann Jowita
(1)
Manning Sam Faber
(1)
Matzarakis Dimitris
(1)
Mieszkis-Święcikowska Dagmara
(1)
Mystkowska Halina
(1)
Nartowska Hanna
(1)
Nowak Jadwiga (logopeda)
(1)
Nowak Zbigniew (1956- )
(1)
Ockwell-Smith Sarah
(1)
Oklejak Marianna (1981- )
(1)
Olbrycht Ada
(1)
Panek Edyta
(1)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(1)
Podd'âkov Nikolaj Nikolaevič
(1)
Poussin Charlotte
(1)
Przetacznik-Gierowska Maria (1920-1995)
(1)
Pusz Sławomira
(1)
Rybicka Alicja
(1)
Sarna Sebastian
(1)
Sałamacha Przemysław
(1)
Singer Claire (1961- )
(1)
Skawran Katarzyna
(1)
Skwark Dorota
(1)
Spionek-Pelc Halina (1924-1991)
(1)
Stanecka Zofia (1972- )
(1)
Stanecka Zofia (1972- ). Poznaj Basię
(1)
Stobnicka-Stolarska Paulina
(1)
Strzemeska J
(1)
Swoboda Ewa
(1)
Sztukowska-Królczak Alicja
(1)
Szwedes Piotr (1968- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(12)
2010 - 2019
(30)
2000 - 2009
(8)
1980 - 1989
(6)
1970 - 1979
(4)
1960 - 1969
(1)
1920 - 1929
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(30)
1901-2000
(2)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(58)
Ukraina
(1)
Język
polski
(54)
Odbiorca
Rodzice
(17)
0-5 lat
(12)
Dzieci
(12)
6-8 lat
(10)
Nauczyciele
(5)
Nauczyciele przedszkoli
(5)
Przedszkola
(2)
Terapeuci zajęciowi
(2)
Asystenci rodzin
(1)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(1)
Psycholodzy
(1)
Psychologowie
(1)
Psychoterapeuci
(1)
Wychowawcy małych dzieci
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(11)
Literatura niemiecka
(2)
Literatura włoska
(1)
Temat
Dziecko w wieku przedszkolnym
(49)
Wychowanie przedszkolne
(23)
Wychowanie w rodzinie
(16)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(13)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(10)
Przedszkola
(8)
Dziecko
(7)
Rodzina
(7)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(5)
Psychologia dziecka
(5)
Uczucia
(5)
Gry edukacyjne
(4)
Matematyka
(4)
Metoda Montessori
(4)
Wychowanie
(4)
Bajkoterapia
(3)
Dziecko niepełnosprawne
(3)
Frazeologia
(3)
Nauczyciele przedszkoli
(3)
Dziecko trudne
(2)
Dziecko z ADHD
(2)
Edukacja muzyczna
(2)
Gry i zabawy
(2)
Gry i zabawy ruchowe
(2)
Gry i zabawy umysłowe
(2)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(2)
Metody nauczania
(2)
Myślenie
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
Nauczanie zintegrowane
(2)
Nauczyciele nauczania początkowego
(2)
Niemowlę
(2)
Pedagogika specjalna
(2)
Przedszkolaki
(2)
Przyroda
(2)
Relacje międzyludzkie
(2)
Rodzice
(2)
Sztuka
(2)
Adaptacja społeczna
(1)
Agresywność
(1)
Aspiracje
(1)
Basia (postać fikcyjna)
(1)
Dobre praktyki
(1)
Dojrzałość szkolna
(1)
Dom dziecka
(1)
Dysleksja i dysgrafia
(1)
Dzieci
(1)
Dzieci w wieku przedszkolnym
(1)
Dziecko niewidome
(1)
Dziecko nieśmiałe
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością
(1)
Dziecko z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(1)
Fröbel, Friedrich (1782-1852)
(1)
Grupy rówieśnicze
(1)
Gry i zabawy dziecięce
(1)
Inteligencja emocjonalna
(1)
Klasy łączone
(1)
Kompetencje emocjonalne
(1)
Kompetencje społeczne
(1)
Komputery
(1)
Koszmary senne
(1)
Kreatywność
(1)
Kształcenie integracyjne
(1)
Las
(1)
Metody wychowawcze
(1)
Mobbing
(1)
Mowa
(1)
Myślenie twórcze
(1)
Młodzież
(1)
Młodzież wiejska
(1)
Nastolatkowie
(1)
Naturalizm pedagogiczny
(1)
Nauczanie
(1)
Nauczyciele
(1)
Nuty
(1)
Odbiór społeczny
(1)
Ojcostwo
(1)
Oświata
(1)
Pedagodzy
(1)
Pedagogika
(1)
Pedagogika społeczna
(1)
Piosenka dziecięca polska
(1)
Potrawy dla dzieci
(1)
Prawa dziecka
(1)
Przedszkole
(1)
Przemoc w szkole
(1)
Psychologia różnic indywidualnych
(1)
Psychologia wychowawcza
(1)
Roboty ręczne
(1)
Rodzeństwo
(1)
Rodzina zastępcza
(1)
Rozwód
(1)
Rozwój emocjonalny
(1)
Rozwój fizyczny dziecka
(1)
Rozwój poznawczy
(1)
Rozwój psychofizyczny młodzieży
(1)
Rozwój społeczny
(1)
Rytm muzyczny
(1)
Rytmika
(1)
Samokontrola
(1)
Temat: czas
2001-
(5)
1901-
(2)
1701-
(1)
1801-
(1)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Francja
(1)
Kielce (woj. świętokrzyskie)
(1)
Gatunek
Poradnik
(15)
Opowiadania i nowele
(8)
Opracowanie
(8)
Opowiadania i nowele obyczajowe
(3)
Opowiadania i nowele przygodowe
(3)
Raport z badań
(2)
Scenariusz zajęć
(2)
Scenariusze zajęć dla przedszkoli
(2)
Wydawnictwa dla dzieci
(2)
Bajka i baśń
(1)
Dokumenty dźwiękowe
(1)
Książki mówione
(1)
Literatura dziecięca angielska
(1)
Literatura dziecięca włoska
(1)
Opowiadania i nowele psychologiczne
(1)
Opowiadanie dziecięce o zwierzętach
(1)
Opowiadanie dziecięce psychologiczne
(1)
Podręcznik
(1)
Poradniki
(1)
Poradniki dla rodziców
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Ćwiczenia logopedyczne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(16)
Psychologia
(12)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(7)
Rozwój osobisty
(2)
Biologia
(1)
Językoznawstwo
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
63 wyniki Filtruj
Audiobook
CD
W koszyku
(Przygoda Bycia Ojcem)
Czas trwania: 1 godz. 51 min.
Tyt. oryg.: "Learning and growing. For dads of pre-schoolers".
Czyta Piotr Szwedes.
Nagranie w formacie mp3.
"ZABAWA, NAUKA, ROZWÓJ" to książka nie tylko o przedszkolakach, ale przede wszystkim o ich ojcach. Okres przedszkolny bowiem, to czas, kiedy zarówno maluch, jak i jego tata, powinni dynamicznie się rozwijać. Każdy na swój sposób. Dowiedz się: - z czym musi zmierzyć się ojciec przedszkolaka, - dlaczego warto znaleźć czas na wspólną zabawę, - jak zadbać o bezpieczeństwo dziecka, - jak uczyć dyscypliny w atmosferze miłości. Baw się, ucz i rozwijaj razem ze swoim dzieckiem. Podejmij wyzwanie i poczuj smak przygody bycia ojcem! [Edycja Świętego Pawła, 2011]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp.Muz.KM/CD 1460 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "The music advantage : how learning music helps your child's brain and wellbeing" 2020.
Bibliografie przy rozdziałach.
Liczne badania naukowe potwierdzają, że istnieje aktywność, której podejmowanie wspiera nasze funkcje poznawcze, pamięć, wspomaga uczenie się języka i kontrolowanie własnych stanów emocjonalnych. Aktywność tę można podjąć w każdym wieku, ale najlepiej zrobić to przed 7. rokiem życia. W dodatku zajmowanie się nią to sama przyjemność! Czy chodzi o specjalny rodzaj ćwiczeń, magiczną pigułkę lub posiłek? Nie! Tą aktywnością jest edukacja muzyczna! Dr Anita Collins, nauczycielka muzyki, przez lata obserwowała swoich uczniów, zadając sobie pytanie: czy edukacja muzyczna może wpływać na inne obszary naszego funkcjonowania? Poszukiwania zaprowadziły ją w obszar fascynujących odkryć neuronauki. W książce "Wszystko gra! Jak muzyka wspiera rozwój dziecka" w przystępny sposób relacjonuje wyniki badań i pokazuje, jak ważnym elementem naszego życia jest świat dźwięków. [Wydawnictwo Naukowe PWN, 2021]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WM-Ksieg 3672 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia na stronach [182]-183.
Jeśli szukasz odpowiedzi na pytania: -Jak pomóc dziecku doświadczającemu smutku? -W jaki sposób odróżnić smutek od rzeczywistych zaburzeń nastroju? -Jak rozmawiać z dzieckiem o odczuwaniu przykrych emocji? - W jaki sposób wspomagać młodego człowieka, którego rodzice się rozstają? lub szukasz gotowych programów pracy dla dzieci i młodzieży dotyczących przeżywania smutku ten poradnik jest właśnie dla Ciebie. Autorki w prosty sposób, bazując na wieloletnim praktycznym doświadczeniu w pracy z dziećmi i młodzieżą, wyjaśniają, skąd bierze się smutek, oraz uczą skutecznych sposobów wspierania młodego człowieka w przeżywaniu przykrych emocji. [Difin, 2023]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-112929 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach [203]-217.
Streszczenia w językach angielskim, niemieckim i rosyjskim.
Książka porusza istotny problem wychowawczy, jakim jest wsparcie dzieci nadpobudliwych i nieśmiałych. Prowadzona pod tym kątem obserwacja środowiska przedszkolnego wskazuje, że należy opracować system oddziaływania terapeutycznego, włączającego do działań zarówno jednostki z zaburzeniami, jak i całą grupę przedszkolną, w której funkcjonuje dziecko. Pojawienie się w grupie przedszkolnej dziecka przejawiającego zachowanie agresywne i nadpobudliwe czy też dziecka nieśmiałego, wycofanego wywołuje poczucie bezradności i niepewności u nauczyciela i grupy rówieśniczej. Zaburzona zostaje cała struktura społeczna grupy. Ten właśnie problem skłonił autorów do zastanowienia się, jak pomóc dzieciom nieśmiałym i nadpobudliwym w przedszkolu oraz w jaki sposób włączyć w relacje naprawcze grupę rówieśniczą, której są one członkami. Propozycją rozwiązania tego typu trudnej sytuacji było opracowanie systemu oddziaływania terapeutycznego, w który włączona została grupa rówieśnicza (przedszkolna) oraz zaangażowany, aktywny zespół specjalistów. Takie możliwości daje nauczycielom socjoterapia wsparta przez wybrane obszary sztuki. Muzyka, drama, plastyka, taniec, teatr są dla dziecka na tyle atrakcyjnym i zarazem silnie angażującym bodźcem, że użycie ich w procesie wsparcia stało się zabiegiem oczywistym i skutecznym. [Difin, 2019]
1. O POTRZEBIE WSPOMAGANIA DZIECKA W WIEKU PRZEDSZKOLNYM: 1.1. Przedszkole jako środowisko wychowania, edukacji i terapii dziecka, 1.2. Sztuka zabawą - zabawa sztuką w przedszkolnym wychowaniu estetycznym, 1.3. Nadpobudliwość i nieśmiałość w grupie przedszkolnej, 1.4. Pomoc psychologiczno-pedagogiczna świadczona dzieciom w wieku przedszkolnym, 1.5. Socjoterapia w przedszkolu - zarys problemu ; 2. "PRZEDSZKOLNA GALAKTYKA SOCJOTERAPEUTYCZNA" - OPIS DZIAŁAŃ INNOWACYJNEGO PROGRAMU PROFILAKTYCZNO-TERAPEUTYCZNEGO: 2.1. Charakterystyka i opis innowacyjnego programu socjoterapeutycznego dla dzieci nadpobudliwych i nieśmiałych w przedszkolu, 2.2. Projektowanie strefy profilaktyczno-terapeutycznej w środowisku przedszkola, 2.3. Wieloaspektowa diagnoza wyznacznikiem skutecznych działań profilaktyczno-terapeutycznych ; 3. EKSPLORACYJNY WYMIAR ZASTOSOWANIA METODY ACTION RESEARCH W PROGRAMIE "PRZEDSZKOLNA GALAKTYKA SOCJOTERAPEUTYCZNA": 3.1. Action research jako strategia w eksploracji zjawisk edukacyjnych - perspektywa projektowa doświadczeń własnych, 3.2. Relacja z prowadzonych badań i egzemplifikacja wyników, 3.3. Ewaluacja zadań naukowo-dydaktycznych prowadzonych w ramach programu "Przedszkolna Galaktyka Socjoterapeutyczna" ; Aneks.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WM-Ksieg 3673 (1 egz.)
Książka
DVD
W koszyku
(Mamo, tato co ty na to? / Paweł Zawitkowski ; 2)
Tysiące podpowiedzi jak w prosty, ciekawy i fascynujący sposób aranżować zabawy, czas wolny i czas pracy dzieci od 3 do 10 lat. Jak aktywnie spędzać wspólnie najpiękniejsze chwile ich dzieciństwa. Jak zapobiegać rozwojowi zaburzeń wieku dziecięcego, by nie trzeba było ich leczyć. Jak bawić się ucząc, uczyć się bawiąc i na dodatek nie nudzić się. [lubimyczytac.pl, 2021]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.15-61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Moje dziecko i ja / Alicja Sztukowska-Królczak. - Warszawa : Watra, 1987. - 157, [1] s. : rys. ; 15 x 21 cm.
PIERWSZY ROK ŻYCIA: Jestem silny i zdrowy ; Karmienie piersią ; Karmienie z butelki ; Żywienie mieszane ; Dokarmianie niemowląt ; Świeże powietrze ; Jak kąpać dziecko? ; Jestem dobrze ubrany ; Dziecko chce pić ; Do babci ; Gdy dziecko płacze ; Błędy w pielęgnowaniu niemowlęcia ; Szczepienia ochronne ; A dziecko rośnie ; Tylko w rodzinie ; Sen ; Zanim zacznie chodzić ; Nóżki, stopy i buciki ; Dążenie od poznania świata ; Dziecko zaczyna mówić ; Pierwsze ząbki ; Jak uniknąć nieszczęśliwych wypadków ; pierwsze urodziny ; DRUDI ROK ŻYCIA: Nic na siłę ; Krok w samodzielność ; W trosce o bezpieczeństwo ; Dziecko jest chore ; Szanujemy jego upodobania ; Przy stole ; Nie przesadzajmy ze słodyczami ; Gdy zaczyna chodzić ; Dziecko się bawi ; Nie rozumie ; Mały egoista ; Katar ; Anemia ; Nieśmiałe lub agresywne ; Obowiązki ; Mam dwa lata ; TRZECI ROK ŻYCIA: Bardzo grzeczne ; Nie potrafi udawać ; Nieszczęśliwy wypadek ; Po wizycie u lekarz ; Dobry apetyt ; Pamięta, myśli, mówi ; Z łagodną stanowczością ; Zdrowy, spokojny sen ; Regularny tryb życia ; Atmosfera w domu ; Czy chcesz mieć braciszka? ; Zazdrość ; Gdy dziecko się jąka ; W trosce o bezpieczeństwo ; Niedojrzałość uczuciowa ; Jak uniknąć trudności wychowawczych ; Mam trzy lata ; Chcę się bawić ; Konflikty ; Opowiedz mi bajkę ; Nagrody i kary ; Dziesięć zaleceń wychowawczych ; do przedszkola ; ZANIM PRZYJDZIE NA ŚWIAT: Czy jestem w ciąży? ; Prawidłowy rozwój płodu ; Choroby i dolegliwości związane z ciążą ; Odżywianie i higiena w czasie ciąży ; Poród ; W połogu ; Wyprawka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-100656 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Jak bawić się i uczyć z pasją? : zastosowanie narzędzi myślowych TOC w pracy z dziećmi / Dorota Kamińska. - Wydanie 2. poprawione. - Kraków : Bliżej Przedszkola - CEBP 24.12, 2017. - 124 strony : ilustracje ; 26 cm + 1 dysk optyczny (CD-ROM).
Na okładce podtytuł: czyli miniporadnik jak wychować dziecko Twórcze Optymistyczne i Ciekawe świata.
Bibliografia, netografia na stronach 122-124.
TOC (Theoty of Constraints - teoria ograniczeń) to program, który pozwala na identyfikację i zarządzanie ograniczeniami występującymi w otaczającym nas świecie (ograniczenia rozumiane są jako czynniki spowalniające realizację wyznaczonych celów). Poradnik w prosty sposób omawia teorię ograniczeń oraz prezentuje sprawdzone rozwiązania, stanowiące autorskie pomysły dotyczące praktycznego zastosowania narzędzi TOC, ze szczególnym uwzględnieniem aspektu pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym, nieposiadającymi jeszcze umiejętności czytania i pisania. [CEBP 24.12, 2017]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.13-37 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Tytuł oryginału: "A complete ABA curriculum for individuals on the autism spectrum with a developmental age of 4-7 years : a step-by-step treatment manual including supporting materials for teaching 150 intermediate skills" 2014. Na stronie tytułowej i okładce: Droga rozwoju z wykorzystaniem SAZ: umiejętności pośrednie. Płyta CD-ROM zawiera pomoce naukowe potrzebne do przeprowadzenia programu.
Na stronie tytułowej i okładce: Droga rozwoju z wykorzystaniem SAZ: umiejętności pośrednie. Płyta CD-ROM zawiera pomoce naukowe potrzebne do przeprowadzenia programu.
Bibliografia, netografia na stronie 639.
KOMPLETNY PROGRAM TERAPII SAZ (Stosowana Analiza Zachowania), opracowany dla osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w wieku rozwojowym od 4 do 7 lat, zawiera materiały potrzebne, żeby nauczyć dziecko umiejętności z poziomu pośredniego, związanych z językiem abstrakcyjnym, zabawą i zachowaniami społecznymi, a także regulacją emocjonalną i behawioralną. Niniejsza książka powstała w oparciu o dowody naukowe i stanowi przewodnik dla terapeutów, jak krok po kroku wykorzystać SAZ, żeby nauczyć dziecko ponad 150 umiejętności średniego poziomu. Program można dostosować do potrzeb i zainteresowań ucznia – w książce zawarto wskazówki, jak to zrobić. Na dołączonej płycie DVD można znaleźć pomoce naukowe potrzebne do przeprowadzenia programu, w tym ponad 1000 kart z kolorowymi obrazkami i zadaniami, wygodne wersje programów szczegółowych do wydrukowania, formularze danych oraz listy zadań. Autorki doradzają także, jak stworzyć skuteczne środowisko terapii SAZ, a ponadto dzielą się wieloma praktycznymi strategiami nauczania, które zapewnią sukces w terapii. [Harmonia Universalis, 2022]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. AF-112344 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliogr. s. [141]-146.
Publikacja jest przeznaczona dla wszystkich, którzy na co dzień zajmują się wychowaniem i wspomaganiem rozwoju dzieci w wieku poniemowlęcym. Coraz częściej zdarza się, że dwu- i trzylatki zostają otoczone profesjonalną opieką edukacyjno-wychowawczą. Bywają w żłobkach, a nierzadko także w przedszkolnych grupach żłobkowych. Wielu nauczycielki przygotowanych do pracy ze starszymi dziećmi nie wie, jak zorganizować i dobrze przeprowadzić zajęcia dla tak małych dzieci, które ze względu na specyfikę okresu rozowjowego wymagają szczególnej troski. Program "Pokaż mi świat", przedstawiony w publikacji, pomoże im zorientować się w szczególnych potrzebach dwulatków, będzie też inspiracją do organizowania interesujących i wartościowych zajęć oraz ułatwi nawiązywanie prawidłowych relacji z rodzicami podopiecznych. Co ważne, program "Pokaż mi świat" można z powodzeniem wykorzystać także w domach, gdzie wielogodzinną opiekę nad dziećmi sprawują opiekunki lub sami rodzicami. Oni także mogą skorzystać z pomysłów i porad zawartych w programie. Dzięki temu mogą lepiej przygotować dzieci do podjęcia nauki w przedszkolu. [Difin, 2013]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-373/378 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.4-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.5-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia, netografia na stronach [261]-266.
Współfinansowanie: Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej (Kraków)
Rozdział 1. Rozwój kompetencji emocjonalnych w średnim i późnym dzieciństwie: Pojęcie emocji ; Zdolność reprezentacji emocji w dzieciństwie ; Nabywanie kompetencji emocjonalnych przez uczniów ; Doświadczanie trudnych emocji w młodszym wieku szkolnym ; Doświadczanie strachu przez dzieci ; Przeżywanie przez dzieci złości ; Rozmowa i modelowanie – sposoby na trudne emocje. Rozdział 2. Rozwój kompetencji społecznych dzieci w młodszym wieku szkolnym: Rozwijanie umiejętności interpersonalnych ; Wzory zachowań społecznych uczniów ; Znaczenie samopoznania dla rozwoju społecznego ; Obszary rozwoju kompetencji społeczno-emocjonalnych. Rozdział 3. Praca w grupie jako forma wspomagania rozwoju i terapii: Istota pracy w grupie ; Procesy grupowe ; Metody i techniki wykorzystywane w pracy z grupą. Rozdział 4. Kompetencje społeczno-emocjonalne dzieci 6-letnich. Badania własne. Rozdział 5. Projektowanie programu profilaktyczno-terapeutycznego: Diagnoza potrzeb uczestników ; Ogólna charakterystyka programu profilaktyczno-terapeutycznego– „Plecak szczęśliwego ucznia” ; Idea scenariuszy zajęć programu „Plecak szczęśliwego ucznia” ; Bloki tematyczne i cele zajęć. Rozdział 6. Scenariusze zajęć w ramach programu „Plecak szczęśliwego ucznia”: Scenariusze realizujące temat I – tworzenie i integracja grupy ; Scenariusze realizujące temat II – poznawanie siebie samego i innych ; Scenariusze realizujące temat III – relacje z innymi ; Scenariusze realizujące temat IV – świat emocji i uczuć ; Scenariusze realizujące temat V – komunikacja w grupie ; Scenariusze realizujące temat VI – zamknięcie pracy z grupą.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-159.922.7/.8 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-111878 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach [211]-221.
I. KSZTAŁTOWANIE SIĘ OSOBOWOŚCI CZŁOWIEKA W ŚWIETLE RÓŻNYCH TEORII: 1. Pojęcie, teoria i składniki osobowości ; 2. Teoria Johanna Friedricha Herbata ; 3. Teoria Johna Deweya ; 4. Teoria Stevena Pinkera ; 5. Teoria socjalizacji grupowej Judith Rich Harris ; 6. Antypedagogika ; 7. Postmodernizm ; II. AGRESJA W TELEWIZJI W ŚWIETLE LITERATURY PRZEDMIOTU: 1. Pojęcie, źródła i rodzaje agresji ; 2. Teoria agresji ; 3. Sposób rozumienia przez dzieci przedszkolne rzeczywistości telewizyjnej ; 4. Telewizja jako destrukcyjny czynnik oddziaływania na dzieci ; 5. Niektóre wyniki badań nad wpływem przemocy i agresji w mediach na zachowanie dzieci, młodzieży i dorosłych ; III. METODOLOGICZNE ZAŁOŻENIA BADAŃ WŁASNYCH: 1. Cele teoretyczno-poznawcze i praktyczno-wdrożeniowe ; 2. Problemy badawcze i hipotezy robocze ; 3. Zmienne i ich wskaźniki ; 4. Metody, techniki i narzędzia badawcze ; 5. Organizacja i przebieg badań ; 6. Charakterystyka badanej publikacji ; 7. Charakterystyka badanego środowiska ; IV. PROGRAMY TELEWIZYJNE DLA DZIECI I ICH BOHATEROWIE W ŚWIETLE PREFERENCJI I OFERTY PROGRAMOWEJ: 1. Rozpoznawalność bajek przez dzieci w różnych środowiskach ; 2. Rozpoznawalność bohaterów bajek przez dzieci w różnych środowiskach ; 3. Bajki i ich bohaterowie w świetle preferencji dzieci ; 4. Bajki a agresja ; V. CZYNNIKI SPOŁECZNE WARUNKUJĄCE PRZEJMOWANIE PRZEZ DZIECI AGRESYWNYCH ZACHOWAŃ Z TELEWIZJI W ŚWIETLE WYNIKÓW BADAŃ WŁASNYCH: 1. Czynniki rodzinne a przyjmowanie agresywnych zachowań z telewizyjnych programów dla dzieci ; 2. Środowisko rówieśnicze a przyjmowanie agresywnych zachowań z programów telewizyjnych dla dzieci ; 3. Miejsce zamieszkania a przyjmowanie agresywnych zachowań z programów telewizyjnych dla dzieci.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-107381 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Nowe systemy wychowania przedszkolnego / Natalja Cicimirska. - Lwów : nakł. autorki, 1925 (Lwów : Drukarnia Zakładu Narodowego im. Ossolińskich). - 57, [2] s. : rys. ; 23 cm.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. AD-33068 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Czynniki decydujące o rozwoju psychoruchowym dziecka ; Dziecko w wieku niemowlęcym ; Dziecko w wieku poniemowlęcym ; Dziecko w żłobku i w domu ; Dziecko w wieku przedszkolnym ; Podstawowe formy działalności dziecka w wieku przedszkolnym ; Dziecko w przedszkolu i w domu ; Różnice indywidualne między dziećmi ; Przyczyny zaburzeń rozwojowych i trudności wychowawczych ; Niektóre zaburzenia rozwojowe i trudności wychowawcze.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-25672 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.12-7 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-50210 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.10dz-793/794 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.20dz-793/794 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. AD-33157 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Streszcz. ang. przy pracach.
I. KONTEKSTY WSPÓLCZESNEJ RZECZYWISTOŚCI EDUKACYJNEJ: Zagubione cele polskiej edukacji ; W kręgu fenomenologii wychowania i filozofii dziecka ; Nauczanie w klasach łączonych - charakterystyka zjawiska ; Nauczanie prac ręcznych historycznym ideałem czy wyzwaniem dla współczesnej edukacji dziecka ; Edukacja inkluzyjna dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych ; Wczesna edukacja dziecka - czas transmisji czy aktywnego zdobywania wiedzy? II. PODMIOTY EDUKACJI I ICH RELACJE - POSZUKIWANIE IDEAŁÓW: Portret Emocjonalny dziecka w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym ; Nauczyciel - refleksyjny praktyk ; Kompetencje nauczyciela klas I-III - refleksyjnego praktyka i profesjonalnego artysty ; Kompetencja komunikacyjna nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej ; Pedagogiczny wymiar współpracy nauczyciela z rodzicami. III. DZIAŁANIA EDUKACYJNO-WYCHOWAWCZE W OKRESIE PRZEDSZKOLNYM I WCZESNOSZKOLNYM : Organizowanie uczenia się dzieci w zabawie ; Nie tylko rachunki ; Małe formy teatralne w edukacji wczesnoszkolnej ; Gry i zabawy ruchowe jako formy wspierania rozwoju dziecka ; Podstawy języka fotografii dydaktycznej ; Cele dydaktyczne i wychowawcze realizowane na zajęciach wczesnoszkolnej edukacji plastycznej ; Natura i efektywność coachingu w programie edukacyjnym jako praktyka rozwojowa i wspierająca potencjał dziecka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-100069 (1 egz.)
Książka
W koszyku
M.in. badania przeprowadzone wśród uczniów i nauczycieli w woj. podkarpackim (s. 97-101, 126-133) oraz wśród dzieci uczęszczających na zajęcia plastyczne w Świetlicy Socjoterapeutycznej w Rzeszowie (s. 114-121).
Bibliogr. przy art.
Tekst częśc. słowac.
Krystyna Żuchelkowska - Kompetencje nauczyciela przedszkola w zmieniającym się świecie ; Jan Kida - Komunikacja językowa i artystyczna w kształceniu wartości humanistycznych ; Alicja Kubik - Z badań nad nabywaniem kompetencji fonologicznej dzieci rozpoczynających naukę czytania ; Krystyna Węgrzyn-Białogłowicz - Edukacyjne programy komputerowe środkiem wspomagania rozwoju kompetencji językowych dziecka przedszkolnego ; Elżbieta Szefler - Czy literatura dla dzieci traci na aktualności? Wizerunek nauczyciela i szkoły w wybranych pozycjach z literatury dla dzieci II połowy XX i początku XXI wieku ; Anna Bajorek - Rola nauczyciela we wspomaganiu rozwoju dziecka w wieku przedszkolnym ; Ewa Swoboda - Kształcenie myślenia matematycznego dzieci w wieku przedszkolnym ; Małgorzata Świdrak - Gotowość szkolna dzieci rozpoczynających naukę w klasie pierwszej ; Elżbieta Socha - Przemoc wśród uczniów w młodszym wieku szkolnym ; Sławomira Pusz - Zadania nauczyciela przedszkola w diagnozowaniu ryzyka dysleksji ; Anna Steliga - Funkcje zajęć plastycznych w terapii przedszkolnego dziecka niepełnosprawnego psychoruchowo ; Danuta Ochojska - Nauczyciel przedszkola wobec integracji dzieci niepełnosprawnych umysłowo i zdrowych ; Agnieszka Łaba - Efektywność wczesnych programów terapeutycznych w kształtowaniu umiejętności komunikacyjnych dzieci z zespołem Downa ; Gabriela Paprotna - Trudności w procesie kształcenia nauczycieli przedszkola ; Teresa Piątek, Bogumiła Wańczyk, Ewa Pokorska - Samoświadomość nauczyciela w kontekście podejmowanych przez niego działań pedagogicznych ; Ewa Szadzińska - Zróżnicowanie wiedzy o procesie kształcenia jako podstawy działań nauczyciela klas I-III i wychowawcy przedszkola ; Anna Struzik - Wybór i ocena programów do kształcenia zintegrowanego ; Alicja Ungeheuer-Gołąb - Metody pracy z tekstem poetyckim a wychowanie przez sztukę ; Marta Uberman - Dziecko w świecie sztuki. Wychowanie przez plastykę w edukacji zintegrowanej ; Jerzy Tomala - Wychowanie przez plastykę w klasach początkowych ostatniego trzydziestolecia w Polsce ; Marzena Staszewska - Szkolne konkursy plastyczne rekompensatą braku lekcji plastyki w liceum ogólnokształcącym ; Michal Tokár - Učitel, žiak a ilustrácia ; Irena Medňanská - Nové kompetencie učitel'a hudobnej výchovy ; Joanna B. Hałaj - Kompetencje interpersonalne nauczycieli różnych szczebli nauczania ; Zbigniew Ruszaj - Społeczno-administracyjne uwarunkowania rozwoju kompetencji zawodowych nauczyciela ; Maria Butrymowicz - Podmiotowość nauczyciela a mobbing w miejscu pracy ; Beata Zięba - Trudności opiekuna-wychowawcy w placówce socjalizacyjnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-96397 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Studia Pedagogiczne / red. Stanisław Kowalski, Bogdan Suchodolski, Ryszard Wroczyński ; Polska Akademia Nauk. Komitet Nauk Pedagogicznych ; t. 33)
I. Różnorodność sytuacji wychowawczych. II. Rodzina i wychowanie. III.Funkcjonowanie placówek wspomagających
rozwój dzieci i młodzieży. IV. Środowisko a aspiracje życiowe młodzieży
wiejskiej. V. Problemy opiekuńcze w zakładach opieki
całkowitej. VI. Szkoła i wychowanie. VII.Wychowawcza rola zakładu pracy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-41230 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej