Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(8)
Forma i typ
Książki
(8)
Dostępność
dostępne
(9)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(1)
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(8)
Filia 7 (Osmeckiego 51)
(1)
Autor
Koblewska Janina
(4)
Koblewska Janina ( -1997)
(4)
Frycie Stanisław (1933-2013)
(3)
Okoń Wincenty (1914-2011)
(1)
Rok wydania
1980 - 1989
(1)
1970 - 1979
(5)
1960 - 1969
(2)
Kraj wydania
Polska
(8)
Język
polski
(8)
Temat
Film
(3)
Środki masowego przekazu
(2)
Dziecko
(1)
Język polski
(1)
Kształcenie ustawiczne
(1)
Lekcje muzealne
(1)
Literatura polska
(1)
Metody wychowawcze
(1)
Muzealnictwo
(1)
Psychologia dziecka
(1)
Sienkiewicz, Henryk (1846-1916)
(1)
Szkolnictwo
(1)
Szkolnictwo średnie
(1)
Słuchowisko radiowe
(1)
Teatr telewizji
(1)
Telewizja
(1)
Wychowanie przedszkolne
(1)
Wzór osobowy
(1)
Temat: dzieło
Pan Wołodyjowski
(1)
Gatunek
Film
(1)
Film edukacyjny
(1)
Powieść polska
(1)
8 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-42463 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-oprac.lit. (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-Podr.czyt. (2 egz.)
Brak informacji o dostępności: sygn. F.7-82(091) (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Film i dzieci / Janina Koblewska-Wróblowa. - Warszawa : Wydawnictwa Artystyczne i Filmowe, 1961. - 148, [4] s., [4] k. tabl. złoż. : fot. ; 21 cm.
Bibliogr. s. 142-144.
NAJWAŻNIEJSZE METODY BADAŃ NAD ODBIOREM FILMU PRZEZ DZIECI: Różne rodzaje obserwacji widowni ; Zdjęcia podczerwone i nagrania ; Badania testowe ; Kompleksowe metody badań ; Metody stosowane po projekcji filmu ; Jakie filmy pokazywano dzieciom w trakcie badań? ; Od którego roku życia mogą dzieci chodzić do kina? ; NAJWAŻNIEJSZE PROBLEMY ROZUMIENIA FILMU PRZEZ DZIECI: Dlaczego dzieci lubią chodzić do kina? ; Fazy rozwojowe dziecka a odbiór filmu ; Złożoność języka filmowego ; Trudności w zakresie odbioru filmu przez dzieci ; Spostrzeganie obrazu ; Przestrzeń w odczuciu dziecka a przestrzeń na ekranie ; Subiektywizm dziecka ; Czas filmowy ; Rozpoznawanie postaci na ekranie ; Montaż filmu a rozumienie filmu przez dzieci ; BAŚŃ LITERACKA W ODBIORZE DZIECI: Baśń i bajka ; Budowa postaci w baśni ; Jakie baśnie podobają się dzieciom? ; Analiza wypowiedzi dzieci na temat filmów Czerwony balonik, Skarb Ptasiej Wyspy, Wróżka inna niż wszystkie ; Klasyfikacja wypowiedzi dzieci ; BAŚŃ LUDOWA I BAJKA W ODBIORZE DZIECI: Kara i nagroda w baśni ; Malarskość i poetyckość baśni ; Bajki i baśnie o fabule irracjonalnej ; FILMY O TREŚCI REALISTYCZNEJ W ODBIORZE DZIECI: Tematyka filmów dla dzieci produkowanych w różnych krajach ; REAKCJE UCZUCIOWE DZIECI: Formy zachowania się widowni dziecięcej ; WYCHOWAWCZE PROBLEMY FILMU: Nauczanie wiedzy o filmie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-9302 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [284]-289. Indeks.
Streszcz. ang., ros.
SPOŁECZNE FUNKCJE ŚRODKÓW MASOWEGO PRZEKAZU: Wpływ audiowizualnych środków masowych na odbiorców ; Socjologiczne problemy oddziaływania środków masowych na odbiorcę ; Psychologiczne i socjologiczne problemy kształtowania opinii i przekonań ; Rodzaje i formy propagandy ; Różnice skuteczności oddziaływania na odbiorców różnych form przekazu ; Różnice socjologiczne, pedagogiczne i propagandowe w oddziaływaniu radia, telewizji i filmu. ŚRODKI MASOWEGO PRZEKAZU A WYCHOWANIE DOROSŁYCH: Wychowanie dorosłych i środki masowe ; Zastosowanie filmu, telewizji i radia w pracy oświatowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-29876 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-53977 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-65818 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 202-[205].
SZTUKA FILMOWA, JEJ GATUNKI I ŚRODKI WYRAZU: Rodzaje i gatunki filmu: Fabularne gatunki filmu ; Niefabularne gatunki filmu ; Język filmu ; Gatunki i formy filmów dla dzieci: Postacie w filmach dla dzieci ; Bajka i baśń ; Adaptacje znanych utworów literackich ; KWALIFIKACJA FILMÓW DLA DZIECI I MŁODZIEŻY A ODBIÓR FILMU: Kwalifikacja za granicą filmów fabularnych dla dzieci: Przyjęte granice wieku ; Kryteria kwalifikacji filmów fabularnych. Zespoły kwalifikacyjne ; Obniżanie granic wieku przy kwalifikacji filmów fabularnych w wyniku systematycznej pracy z filmem ; Podstawowe błędy klasyfikacji filmów dla dzieci i młodzieży ; Psychologiczne problemy: fazy rozwojowe a odbiór filmu: Charakterystyka dzieci w pierwszej fazie rozwojowej (7, 8, 9 lat) ; Charakterystyka dzieci w drugiej fazie rozwojowej (10, 11, 12 lat) ; Charakterystyka młodzieży w trzeciej fazie rozwojowej (13,14, 15 lat) ; Młodzież w czwartej fazie rozwojowej (16, 17, 18 lat) ; Proponowane granice wieku przy kwalifikacji filmów dla dzieci i młodzieży ; Różnice w kwalifikacji filmów przeznaczonych do rozpowszechniania w kinach oraz do wykorzystania w pracy szkolnej i pozaszkolnej ; FILM W PRACY NAUCZYCIELI W RÓŻNYCH KRAJACH: Niechęć intelektualistów do filmu w początkach jego istnienia ; Związek Radziecki ; Anglia ; Stany Zjednoczone ; Francja ; Polska ; ROLA FILMU W PROCESIE WYCHOWANIA ESTETYCZNEGO: Cele wychowania estetycznego ; Budzenie zainteresowań różnymi dziedzinami sztuki ; Budzenie zainteresowań sztuką filmową ; Rola filmu w budzeniu wrażliwości na piękno przyrody ; Korzystanie z filmu w podnoszeniu kultury życia codziennego ; FILM I WYCHOWANIE UMYSŁOWE UCZNIÓW: Co to znaczy "rozumieć film"? ; Procesy umysłowe towarzyszące oglądaniu filmu: Wydarzenia stają się przesłankami ; Przesłanki tkwią w gatunku filmowym ; Przesłanki środowiskowe i obyczajowe ; Inne procesy umysłowe towarzyszące oglądaniu filmu ; Metody pracy z filmem: Dyskusja po projekcji filmu ; ROLA FILMU W KSZTAŁTOWANIU MORALNYCH POSTAW UCZNIÓW: Film na lekcjach wychowawczych w niższych klasach szkoły podstawowej: Czy dzieci rozumieją morał filmu? ; Baśń ; Powiastki filmowe ; Praca w klasach VI-VIII: Stosunek do ludzi starszych ; Bohaterstwo ; Faszyzm ; Uczeń i szkoła ; Komedie ; FILMOWE CYKLE TEMATYCZNE: Dyskusje z młodzieżą szkół średnich: Młodzież na ekranie ; Wybór wartości moralnych przez bohaterów filmu ; Konsekwencje rozwodów ; PROBLEMY OKRUCIEŃSTWA NA EKRANIE: Czego boją się dzieci? ; O różnorodnych funkcjach okrucieństwa na ekranie: Okrucieństwo baśni ; Filmy grozy ; Kryminały ; Westerny ; Wojny na ekranie ; Okrucieństwo w dramatach społecznych ; Okrucieństwo w grotesce i komedii ; Okrucieństwo w filmach dokumentalnych ; Zbrodnie na ekranie w opinii pedagogów ; WYCHOWAWCZE PROBLEMY MIŁOŚCI NA EKRANIE: Nagość w filmach ; Miłość ; Melodramat ; Obrazy szczęścia na ekranie ; PODSTAWOWE FORMY PRACY Z FILMEM: Film fabularny jako pomoc dydaktyczna ; Film w pracy pozalekcyjnej i pozaszkolnej: Kółka wąskiej taśmy ; Dziecięce i młodzieżowe dyskusyjne kluby filmowe.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-8767 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej