363996
Książka
W koszyku
I. JAZZ JAKO PRZEDMIOT KRYTYKI MUZYCZNEJ. II. KRYTYKA JAZZOWA W KULTURZE POLSKIEJ: 1. Jazz w kulturze polskiej ; 2. Od krytyki muzycznej do krytyki jazzowej ; 3. Zagadnienie periodyzacji polskiej krytyki jazzowej. III. KRYTYCZNOJAZZOWE PROLEGOMENA (1918-1939-1945): 1. Jazz ante jazz - casus Karola Szymanowskiego ; 2. Co to jest jazz? - po raz pierwszy: 2.1. Istota jazzu, 2.2. Źródła jazzu, 2.3. Konteksty społeczne, 2.4. Muzyka polska a jazz, 2.5. Przyszłość jazzu ; 3. Okres okupacji. IV. PRZEDKRYTYCZNE MEANDRY (1945-1949-1953-1955): 1. Jazz - za i przeciw ; 2. Co to jest jazz? - po raz drugi. V. KRYTYKA JAZZOWA: INICJACJA I ROZWÓJ (1956-1965): 1. "Jazz", Rok I, nr 1 ; 2. Sopot 1956 ; 3. Co to jest jazz? - po raz trzeci ; 4. Twórcy: postacie, idiom wykonawczy, edukacja ; 5. W stronę "polskiego jazzu" ; 6. Publiczność jazzowa ; 7. Krytyka o sobie. VI. KRYTYCZNOJAZZOWA STABILIZACJA (1965-1989): 1. "Jazz Forum" ; 2. Oblicza współczesności ; 3. Jazz - odkrywanie istoty ; 4. Krytyka o jazzmanach ; 5. "Polski jazz" - poszukiwanie tożsamości ; 6. Ku nowej publiczności ; 7. Motyw metakrytyczny. VII. NOWE WYZWANIA - LATA DZIEWIĘĆDZIESIĄTE: 1. Krytyka jazzowa - zjawiska, tendencje, przemiany ; 2. Preferencje i kryteria estetyczne ; 3. Nowe pokolenie ; 4. "Polski jazz" ; 5. Chopin na jazzowo ; 6. Publiczność jazzowa - nowe propozycje ; 7. Metakrytyczne przypisy.
Status dostępności:
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp.Muz.Ksieg 3055 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliografia na stronach 467-492. Indeks.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej