363859
Czasopismo
W koszyku
Słowo wstępne. Wykonawcy i wykonawstwo muzyczne w Galicji (1772–1939) ; Wykonania muzyki kantatowo-oratoryjnej we Lwowie w I połowie XIX wieku ; Koncerty muzyki symfonicznej we Lwowie w I połowie XIX wieku 27 ; Działalność koncertowa Karola Lipińskiego w Galicji ; Występy artystów przyjezdnych w Krakowie w I połowie XIX wieku (oddźwięk w prasie lokalnej) ; Występy ukraińskich artystów-instrumentalistów w krytycznej ocenie Wołodymyra Sadowskiego ; Działalność koncertowa zespołów śpiewaczych Towarzystwa „Proswita”: analiza komparatywna ośrodków galicyjskich і podolskich ; Plejada pianistów koncertujących w Krakowie na przełomie XIX i XX wieku: genealogia artystyczna, repertuar koncertów, znaczenie ; Muzyczne opracowania tekstów Kornela Ujejskiego w życiu koncertowym Lwowa w II połowie XIX wieku ; Metody kształcenia pianistów w krakowskim Konserwatorium na przykładzie podręczników gry fortepianowej ; Adam Wroński – zapomniany dyrygent orkiestr wojskowych, teatralnych i rozrywkowych ; Muzycy i wykonawstwo muzyczne w Rzeszowie na przełomie XIX i XX wieku ; Model działalności śpiewaków operowych w społeczeństwie galicyjskim w II połowie XIX i na początku XX wieku (próba analizy socjologicznej) ; Z tajemnic warsztatu śpiewaczki operowej (Salomea Kruszelnicka o przygotowaniu partii operowych) ; Zasady metodyczne szkół gry na fortepianie wybitnych pianistów – uczniów Karola Mikulego ; Ukraińska chóralistyka w Galicji na przełomie XIX i XX wieku ; Artystyczna działalność Heleny Ottawowej (1874–1948) ; Ukraińscy wykonawcy muzyki w Przemyślu w okresie dwudziestolecia międzywojennego ; Żydowskie środowisko muzyczne międzywojennego Lwowa ; Maurycy Rosenthal – dyskografia nagrań i styl wykonawczy ; Gościnne występy zespołów kameralnych we Lwowie organizowane przez Galicyjskie Biuro Koncertowe Maksymiliana Türka ; Działalność sławnego śpiewaka galicyjskiego Aleksandra Myszugi w Warszawie (na podstawie warszawskich źródeł archiwalnych i prasowych ; Zbiory kolęd i szczedrówek ukraińskich kompozytorów galicyjskich jako przykłady repertuaru domowego amatorskiego muzykowania ; Socjokulturologiczne funkcje ukraińskiego ruchu chóralnego w Galicji Wschodniej przed 1939 rokiem ; Działalność „Bojana Borysławskiego” jako czynnika kulturologicznego ziemi drohobyckiej ; Koncertowe wykonawstwo fortepianowe na terenie Galicji Wschodniej w ocenie Stanisława Ludkewycza – krytyka ; Pianistka Marta Krawciw-Barabasz w ocenie lwowskich krytyków muzycznych ; Rola towarzystw chóralnych w duchowej tożsamości społeczności ukraińskiej w II połowie XIX i na początku XX wieku (na przykładzie chórów województwa tarnopolskiego) ; Hnat Chotkewycz i ugruntowanie się stylu wykonawstwa koncertowego na bandurze w Galicji na początku XX wieku ; Działalność koncertowa wybitnych pianistów galicyjskich w I połowie XX wieku w krytycznej ocenie Borysa Kudryka ; Działalność wykonawcza Jewhena Cehelśkiego na tle życia muzycznego Galicji dwudziestolecia międzywojennego ; Dyrygenci orkiestry symfonicznej Filharmonii Lwowskiej w latach 30. XX wieku ; Działalność koncertowa muzyków galicyjskich w Równem w dwudziestoleciu międzywojennym ; Wykonawstwo muzyczne we Lwowie przez pryzmat działalności Związku Ukraińskich Muzyków Profesjonalnych (1934–1939) ; Problematyka wykonawstwa chóralnego w krytycznych muzykologicznych pracach Stanisława Ludkewycza.
Status dostępności:
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-77914/t.14 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga ogólna
Materiały z XIV Międzynarodowej Sesji Naukowej "Musica Galiciana" pt.: "Wykonawcy i wykonawstwo muzyczne w Galicji (1772-1939)", Rzeszów 2012.
ROZDZIAŁY LUB ARTYKUŁY TEJ KSIĄŻKI SKATALOGOWANO POD WŁASNYMI TYTUŁAMI. DOSTĘPNE POD TYTUŁAMI PRACY ZBIOROWEJ.
Uwaga dotycząca języka
Streszcz. ang. przy art.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej