364303
Książka
W koszyku
Kino dadaistów i surrealistów / Marcin Giżycki. O symfoniach wielkomiejskich i konstruktywizmie filmowym / Marcin Giżycki. Indywidualistki we francuskiej awangardzie: Germaine Dulac, Claude Cahun i Marcel Moore / Małgorzata Radkiewicz. Kino a awangarda w Polsce przed 1939 rokiem / Marcin Giżycki. Kino między uniwersalizmem a hermetyzmem. Synestezyjne eksperymenty Charlesa Sheelera oraz Paula Stranda, Francisa Bruguière’a i Harry’ego Smitha / Daniel Muzyczuk. Maya Deren – prekursorska amerykańskiej awangardy filmowej / Małgorzata Radkiewicz. Amerykańska awangarda. Marie Menken, Stan Brakhage, Jonas Mekas – trzy przypadki autobiograficzne / Magdalena Podsiadło. Queerowa ekspresja amerykańskiej awangardy filmowej. Twórczość Kennetha Angera, Jacka Smitha, Andy’ego Warhola i Davida Wojnarowicza / Karol Radziszewski. Ciało i płeć na ekranie. Awangardowe kino Carolee Schneemann (i Barbary Rubin) / Ewa Majewska. Home movies, wideodziennik, kino własne. Kino amatorskie w kontekście awangardy / Paulina Haratyk. Antyautorytaryzm długiego trwania. Eksperymenty muzyczne i nowy model percepcji dzieła filmowego w twórczości Tony’ego Conrada / Daniel Muzyczuk. Fluxfilm Anthology i film w środowisku Fluxusu – taśma w poszerzonym polu / Antoni Michnik. Kino letrystyczne i sytuacjonistyczne / Paweł Mościcki. Kontynuatorki Mai Deren w amerykańskiej awangardzie: Yvonne Rainer, Abigail Child i Su Friedrich / Małgorzata Radkiewicz. Refleksje nad statusem narracji. Filmowa menippea w twórczości Yvonne Rainer, Jamesa Benninga i Hollisa Framptona / Łukasz Mojsak. Dotyk kina: eksperymenty Barbary Hammer / Krystyna Mazur. Filmowe prototypy Petera Kubelki oraz konfiguracje ciała w twórczości VALIE EXPORT / Beata Kosińska-Krippner. Warsztat Formy Filmowej. Między sztuką a kinematografią / Łukasz Ronduda. Film awangardowy oraz sztuka wideo polskich artystek w latach 70. XX wieku / Marika Kuźmicz. Eseista z kamerą. Awangardowa twórczość Chrisa Markera / Michał Matuszewski. Wielkie nieobecne: czarne reżyserki filmów eksperymentalnych w USA / Krystyna Mazur. „Rzeczywistość musi się zacząć”. Kino Haruna Farockiego jako narzędzie krytyki obrazów kształtujących zbiorową świadomość wizualną / Iwona Kurz. Jak to jest być problemem? Czarność i rasa w filmach Black Audio Film Collective / Magda Lipska. Awangarda w stylu queer. Twórczość Dereka Jarmana / Małgorzata Radkiewicz. The Passing Billa Violi: czasem obrazy muszą czekać / Andrzej Pitrus. „Czesanie historii pod włos”, czyli o kwestii reprezentacji we współczesnym dokumentalnym kinie found footage / Gabriela Sitek. Sztuka ruchomego obrazu między filmem, kinem i wideo w latach 90. i pierwszej dekadzie XXI wieku / Łukasz Mojsak. Film artystyczny po Internecie / Jakub Depczyński. Kino-sztuka pięć lat później / Jakub Majmurek.
Status dostępności:
Brak informacji o dostępności: sygn. WM-Ksieg 3431 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Indeks.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej