Młyniec Eugeniusz (1953- )
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(1)
Forma i typ
Książki
(1)
Dostępność
dostępne
(1)
Placówka
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(1)
Autor
Sekuła Aleksandra
(2480)
Kozioł Paweł
(2013)
Bekker Alfred
(1693)
Vandenberg Patricia
(1164)
Kotwica Wojciech
(794)
Młyniec Eugeniusz (1953- )
(-)
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(788)
Kowalska Dorota
(671)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(667)
Doyle Arthur Conan
(643)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(598)
Wallace Edgar
(584)
Zarawska Patrycja (1970- )
(520)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(497)
Cartland Barbara
(496)
Kochanowski Jan
(484)
Shakespeare William (1564-1616)
(471)
Shakespeare William
(463)
Krzyżanowski Julian (1892-1976)
(455)
Christie Agatha (1890-1976)
(443)
Popławska Anna (filolog)
(443)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(443)
Dickens Charles
(442)
Buchner Friederike von
(438)
Hackett Pete
(434)
Maybach Viola
(434)
Waidacher Toni
(423)
Prus Bolesław (1847-1912)
(403)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(402)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(397)
Chopin Fryderyk (1810-1849)
(396)
Roberts Nora (1950- )
(396)
Verne Jules
(392)
Fabianowska Małgorzata
(387)
Drewnowski Jacek (1974- )
(377)
Konopnicka Maria
(375)
Twain Mark
(363)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(355)
Steel Danielle (1947- )
(349)
Poe Edgar Allan
(346)
May Karl
(345)
Bach Johann Sebastian (1685-1750)
(336)
Chotomska Wanda (1929-2017)
(331)
Iwaszkiewicz Jarosław (1894-1980)
(317)
Krzyżanowski Julian
(309)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(309)
Otwinowska Barbara
(309)
Andersen Hans Christian (1805-1875)
(306)
Ludwikowska Jolanta
(306)
Tuwim Julian (1894-1953)
(302)
Rzehak Wojciech (1967- )
(299)
London Jack
(298)
Dönges Günter
(286)
Mahr Kurt
(284)
Boy-Żeleński Tadeusz
(283)
Darlton Clark
(280)
Leśmian Bolesław
(280)
Ewers H.G
(278)
Beethoven Ludwig van (1770-1827)
(271)
Донцова Дарья
(268)
Vega Lope de
(265)
Barca Pedro Calderón de la
(264)
Lindgren Astrid (1907-2002)
(263)
Trzeciak Weronika
(262)
Kühnemann Andreas
(259)
Sienkiewicz Henryk
(258)
Калинина Дарья
(257)
Mozart Wolfgang Amadeus (1756-1791)
(254)
Zimnicka Iwona (1963- )
(254)
Fredro Aleksander (1793-1876)
(250)
Cholewa Piotr W. (1955- )
(245)
Krasicki Ignacy
(243)
King Stephen (1947- )
(242)
Francis H.G
(240)
Montgomery Lucy Maud
(237)
Orzeszkowa Eliza (1841-1910)
(237)
Conrad Joseph
(234)
Austen Jane
(233)
Polkowski Andrzej (1939-2019)
(233)
May Karol
(232)
Goscinny René (1926-1977)
(231)
Vlcek Ernst
(231)
Barner G.F
(229)
Autores Varios
(228)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(228)
Chávez José Pérez
(222)
Ławnicki Lucjan
(222)
Ellmer Arndt
(221)
Szancer Jan Marcin (1902-1973)
(220)
Stevenson Robert Louis
(217)
Kraszewski Józef Ignacy
(215)
Oppenheim E. Phillips
(215)
Palmer Roy
(215)
Szulc Andrzej
(214)
Wyspiański Stanisław (1869-1907)
(213)
Kochanowski Jan (1530-1584)
(212)
Szal Marek
(212)
Wells H. G
(212)
Voltz William
(211)
Balzac Honoré de
(210)
Kipling Rudyard
(210)
Rok wydania
2010 - 2019
(1)
Kraj wydania
Polska
(1)
Język
polski
(1)
Temat
Opinia publiczna
(1)
1 wynik Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [669]-715.
Streszcz. w jęz. ang.
R. I WPROWADZENIE - HISTORIA BADAŃ I ORGANIZACJI RYNKU OPINII PUBLICZNEJ: Badania statystyczne - pierwsze kroki ; Początek profesjonalnych badań ; Koncerny prasowe i medialne wkraczają na rynek pollingowy ; Badania w Europie Środkowej i Wschodniej po 1945 roku ; Polskie drogi pollingu ; OBOP - przeciera szlaki 1.7. CBOS - droga do wiarygodności ; "Główni gracze na rynku pollingowym" ; Prawne i organizacyjne aspekty funkcjonowania badaczy i badań opinii publicznej ; CZ. I TEORETYCZNE DYSKUSJE WOKÓŁ POJĘCIA I ZJAWISKA OPINII PUBLICZNEJ: R. II OPINIA PUBLICZNA PROBLEM: LINGWISTYCZNY (SEMANTYCZNY) CZY POLITOLOGICZNY?: Opinia publiczna aspekt semantyczny ; Informacja - źródło władzy ; Substytut opinii publicznej w okresie średniowieczna – reputacja ; Publiczny wymiar opinii ; Opinia publiczna - język nauki, mediów i "ulicy" ; Rozwój pojęcia, jak i zjawiska opinii publicznej ; Czynniki wpływające na ewolucję opinii publicznej ; Etapy rozwoju opinii publicznej ; R. III POJĘCIE OPINII PUBLICZNEJ: Podstawy koncepcji opinii publicznej ; Obszary kontrowersji ; Opinia publiczna, jako wynik uzewnętrzniania ; Suwerenność opinii ; Funkcje opinii publicznej ; R. IV OPINIA SPOŁECZNA A OPINIA PUBLICZNA - TEORETYCZNE ŹRÓDŁA ZJAWISKA: Spory terminologiczne i metodologiczne ; Uwarunkowania i ich wpływ na powstanie opinii publicznej ; Związek opinii publicznej z władzą polityczną ; Wolność - upodmiotowienie społeczeństwa ; Czy jest, o co "kruszyć kopie" - sens sporów o treść pojęcia? ; R. V SPÓR O WIELOŚĆ OPINII PUBLICZNYCH: Opinia publiczna czy opinie publiczne? ; Próba "poukładania" zjawiska opinii publicznej przez S. Michalczyka i B. Ociepkę ; Koncepcja ukrytej opinii publicznej V. O. Key‘a ; Koncepcja opinii publicznej G. Sartoriego i Ch. Tylora ; Alternatywna opinia publiczna ; R. VI KONCEPCJE POWSTANIA I ROZWOJU OPINII PUBLICZNEJ NA GRUNCIE NAUK SPOŁECZNYCH: Naturalne procesy komunikacyjne ; Socjologiczne spojrzenie na opinię publiczną ; Opinia publiczna a psychologia ; Politolodzy a zjawisko opinii publicznej ; Kulturowe źródła powstania opinii publicznej ; R. VII LIBERALNE I KONSERWATYWNE UJĘCIE OPINII PUBLICZNEJ: Koncepcja dotycząca roli opinii publicznej ; Ujęcie liberalne opinii publicznej ; Ujęcie konserwatywne ; Liberalna i konserwatywna opinia publiczna - źródło frustracji badaczy ; R. VIII MIĘDZYNARODOWA I EUROPEJSKA OPINIA PUBLICZNA: Spór o treść zjawiska ; Znaczenie komunikacji dla międzynarodowej opinii publicznej ; Problemy z metodologią badań międzynarodowej opinii publicznej ; Zainteresowania międzynarodowej opinii publicznej ; Europejskie i międzynarodowe ośrodki i projekty pollingowe ; Koncerny informacyjne na rynku medialnym ; CZ. II PODMIOTY OPINII PUBLICZNEJ: R. IX PUBLICZNOŚĆ, WIDOWNIA, AUDYTORIUM, MASA, TŁUM, ZBIOROWOŚĆ ODBIORCZA: Kontrowersje wokół fenomenu publiczności i głównych zbiorowych aktorów ; Masa - charakterystyka problemu ; Publiczność - zjawisko i pojęcie ; Koncepcja teoretyczna Heinza Bonfadelliego ; Widownia ; Audytorium ; Tłum ; Relacje zachodzące pomiędzy publicznością, masą, tłumem i audytorium ; R. X INDYWIDUALNI I GRUPOWI KREATORZY OPINII PUBLICZNEJ: Indywidualni kreatorzy ; Opinia publiczna a podziały socjopolityczne społeczeństwa ; Media ; Główni aktorzy na scenie medialnej ; "Efekt medialny" w badaniach pollingowych ; R. XI OPINIA PUBLICZNA W PRZESTRZENI POLITYCZNEJ: Opinia publiczna a marketing polityczny ; Opinia publiczna a kultura polityczna ; Opinia publiczna a socjalizacja ; Opinia publiczna (społeczna) a public relations ; Opinia publiczna a propaganda ; Opinia publiczna a komunikacja ; CZ. III UWARUNKOWANIA FUNKCJONOWANIA OPINII PUBLICZNEJ: R. XII KONCEPCJE TEORETYCZNE ANALITYCZNE I PROBABILISTYCZNE ZACHOWAŃ PUBLICZNOŚCI POLITYCZNEJ: Hadleya Cantrila Prawa Opinii Publicznej ; Agenda-setting ; Koncepcja geatekeepera Kurta Levina ; "Spirala milczenia" Elizabeth Noelle-Neuman ; Kaskadowy model opinii publicznej K. Deutscha ; Koncepcja V.O. Key‘a "systemu zapór" ; Teoria dysonansu poznawczego Leona Festingera ; Teoria perswazji - "hierarchii efektów" Michaela Raya ; Falowanie opinii publicznej ; Idealny model opinii publicznej W. Schulza ; Analiza teorii kultywacji ; Zasady aktywności politycznej Frasera Saeitla ; R. XIII STRUKTURA OPINII PUBLICZNEJ I ZJAWISKA JEJ TOWARZYSZĄCE: Opinia publiczna a świadomość polityczna; Opinia publiczna a wartości ; Opinia publiczna a postawy ; Opinia publiczna a prawda ; Opinia publiczna a zjawiska irracjonalne (stereotypy, mity, fobie) ; R. XIV ROLA OPINII PUBLICZNEJ W SYSTEMACH POLITYCZNYCH: Dyskusje wokół zjawiska ; Przesłanki formalne i aksjologiczne ; Obecność opinii publicznej w systemach demokratycznych ; Opinia publiczna towarzysząca demokracji ; Opinia publiczna budująca demokrację i społeczeństwo obywatelskie ; Zaufanie obywateli do państwa i państwa do obywateli ; Problem z poziomem kompetencji opinii publicznej ; "Rządy opinii publicznej" ; Możliwości kreacyjne opinii publicznej ; Co jest w stanie zaktywizować opinię publiczną? ; Opinia publiczna - społeczeństwo deliberacyjne ; Legitymizacyjna funkcja opinii publicznej ; Delegitymizacyjna funkcja opinii publicznej ; Znaczenie opinii publicznej ; "Patologie demokracji" versus demokracja ; Opinia publiczna w systemach niedemokratycznych ; R. XV PROPAGANDA I TECHNIKI PROPAGANDOWE: Powtarzanie ; Publiczność odziedziczona ; Niezwykłości przekazu ; Plotka i pogłoska ; Moda ; Symbole ; Kłamstwo i fałszerstwo ; Naznaczanie - etykietowanie ; Autorytety ; Bezpośredniość i pośredniość ; Metoda lingwistyczna ; Działania propagandowe ; R. XVI PIENIĄDZE A BADANIA OPINII PUBLICZNEJ: Jak obliczane są koszty badań - wywiadów? ; Pieniądze angażowane w badania opinii publicznej na świecie ; Pieniądze w działalności firm pollingowych w Polsce ; Pieniądze - polityczne paliwo ; R. XVII ETYCZNY WYMIAR BADAŃ OPINII PUBLICZNEJ: Kryteria moralne, stanowiące o pracy badaczy i instytucji badających ; Wybieramy metodologię, metody i narzędzia badawcze ; Organizacja badań (tematyka badań, dobór próby, budowa narzędzi badawczych, aranżacja badań) ; Postawy etyczne prowadzących badania ; Czy ankieterzy mogą być nieuczciwi? ; Dewiacyjne typy osobowości ankieterów ; Pytania i dylematy badacza opinii publicznej ; Etyczny wymiar politycznej publiczności - obszar refleksji i zadumy ; R. XVIII MANIPULACJE OPINIĄ PUBLICZNĄ: Istota i źródła zjawiska manipulacji ; Sposoby manipulacji - systematyka – metodologia ; "Zmiany" zastosowane przy okręgach wyborczych ; Manipulowanie systemami liczenia głosów ; Manipulacyjna dyskredytacja przeciwnika politycznego ; Manipulacja – oszustwo ; Eskalacja zjawiska manipulacji - oszustwo w procesie badawczym ; Pseudowydarzenia - manipulujemy wymyślonymi faktami ; "Łapaj złodzieja", czyli manipulowanie manipulacjami ; Spin doktorzy ; Manipulacje warunkowane poziomem represywności systemu politycznego ; Manipulacje badaniami opinii publicznej ; Media, jako uczestnik manipulacji opinią publiczną ; CZ. IV BADANIA EMPIRYCZNE: R. XIX METODOLOGIA BADAŃ : Refleksja nad zakresem pojęć: metodologia, metoda i technika ; Badania uniwersyteckie a badania sondażowe opinii publicznej – różnice ; Kanony pracy pollerskiej G. Gallupa ; Badania surveyowe a badania pollingowe ; R. XX SONDAŻE OPINII PUBLICZNEJ - ZABAWA CZY NAUKOWA PROBABILISTYKA: Sondaże, jako podmiot i przedmiot politycznych oraz naukowych kontrowersji ; Metody i techniki badawcze wykorzystywane w sondażach ; Rola sondaży opinii publicznej ; Zjawisko "bandwagon effect" "unerdog effect" ; Wiarygodność sondaży opinii publicznej ; Interpretacja wyników badań ; Znaczenie badań opinii publicznej ; Badania psychograficzne ; Sondaże - opinia czy próba opinii? ; Błędy występujące w badaniach opinii publicznej ; Praktyczny wymiar popełnianych błędów związanych z badaniami opinii publicznej ; "Efekt ankieterski" ; Środki poprawy jakości badań ; Pilotaż ; Faza zasadnicza badań ; R. XXI METODY DOBORU PRÓBY W BADANIACH OPINII PUBLICZNEJ I RODZAJE BŁĘDÓW: Rodzaje błędów związanych z próbą badawczą ; Metody ilościowe i jakościowe ; Podmioty badane ; Operaty losowania: cechy, własności niezbędne i pożądane ; Sposoby (techniki) doboru próby ; R. XXII ZASADY BUDOWY NARZĘDZI BADAWCZYCH - WYWIAD I ANKIETA: Wywiady ; Ankieta ; Budowa pytań w badaniach społecznych ; R. XXIII METODY BADAWCZE – SKALOGRAMY: Skalogramy (scale analysis) ; "Zindywidualizowana skala kłopotów" (self-anchoring striving scale) ; Skala intensywności uczuć (stosowana m.in. przez Instytut Gallupa) ; Metoda pomiaru przynależności warstwowej Stuarta M. Chapina ; Skalogram Rensisa Likerta ; Skalogram Emory Bogardusa - dystansu społecznego ; "Dyferencjał semantyczny" ; Skalogram Luisa L. Thurstone‘a ; Analiza skalogramowa Luisa Guttmana ; R. XXIV TECHNIKI PROWADZENIA BADAŃ: Sondaż komputerowy CAPI (Computer Aided Personal Interview) ; Badania telefoniczne (Computer Assisted Terlephone Interview - CATI) wkraczają na rynek ; Badania panelowe i trackingowe ; R. XXV BADANIA JAKOŚCIOWE: "Sondaż deliberacyjny" i "Informacja i wybór" ; Informacja i wybór ; Zogniskowany wywiad grupowy (FGI Focus Group Interview) ; Obserwacja (terenowa) - badania etnograficzne ; Indywidualny Wywiad Pogłębiony (Individual in-Depth Interview, IDI) ; Metoda delficka ; "Burza mózgów" (brainstorming) ; Skalowanie wielowymiarowe MDS (Multidimensional Scaling) ; Analiza Skupień (Cluster Analysis) ; Chiński Portret ; Analiza danych zastanych (Desk research) ; Collage ; Test Niedokończonych Zdań ; Copy Test.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-103409 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej