Gorbunova-Lomax Irina (1964- )
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(3)
Forma i typ
Książki
(3)
Poradniki i przewodniki
(3)
Publikacje fachowe
(3)
Dostępność
dostępne
(3)
Placówka
Wypożyczalnia Muzyczna (Żeromskiego 2)
(3)
Autor
Sekuła Aleksandra
(2481)
Kozioł Paweł
(2012)
Bekker Alfred
(1686)
Vandenberg Patricia
(1164)
Kotwica Wojciech
(795)
Gorbunova-Lomax Irina (1964- )
(-)
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(788)
Kowalska Dorota
(671)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(670)
Doyle Arthur Conan
(645)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(597)
Wallace Edgar
(585)
Zarawska Patrycja (1970- )
(521)
Cartland Barbara
(496)
Kochanowski Jan
(484)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(479)
Shakespeare William (1564-1616)
(471)
Shakespeare William
(463)
Krzyżanowski Julian (1892-1976)
(449)
Popławska Anna (filolog)
(444)
Christie Agatha (1890-1976)
(443)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(443)
Dickens Charles
(442)
Buchner Friederike von
(438)
Hackett Pete
(435)
Maybach Viola
(434)
Waidacher Toni
(423)
Prus Bolesław (1847-1912)
(403)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(402)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(397)
Chopin Fryderyk (1810-1849)
(396)
Roberts Nora (1950- )
(396)
Verne Jules
(392)
Fabianowska Małgorzata
(387)
Drewnowski Jacek (1974- )
(377)
Konopnicka Maria
(376)
Twain Mark
(364)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(355)
Steel Danielle (1947- )
(348)
Poe Edgar Allan
(346)
May Karl
(345)
Bach Johann Sebastian (1685-1750)
(336)
Chotomska Wanda (1929-2017)
(331)
Iwaszkiewicz Jarosław (1894-1980)
(317)
Krzyżanowski Julian
(309)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(309)
Otwinowska Barbara
(309)
Andersen Hans Christian (1805-1875)
(306)
Ludwikowska Jolanta
(306)
Tuwim Julian (1894-1953)
(302)
Rzehak Wojciech (1967- )
(301)
London Jack
(298)
Dönges Günter
(286)
Mahr Kurt
(284)
Boy-Żeleński Tadeusz
(283)
Darlton Clark
(280)
Leśmian Bolesław
(280)
Ewers H.G
(278)
Beethoven Ludwig van (1770-1827)
(271)
Донцова Дарья
(270)
Vega Lope de
(265)
Barca Pedro Calderón de la
(264)
Lindgren Astrid (1907-2002)
(263)
Trzeciak Weronika
(262)
Kühnemann Andreas
(259)
Sienkiewicz Henryk
(258)
Калинина Дарья
(257)
Mozart Wolfgang Amadeus (1756-1791)
(254)
Zimnicka Iwona (1963- )
(254)
Fredro Aleksander (1793-1876)
(250)
Cholewa Piotr W. (1955- )
(245)
Krasicki Ignacy
(243)
Francis H.G
(240)
King Stephen (1947- )
(239)
Montgomery Lucy Maud
(237)
Orzeszkowa Eliza (1841-1910)
(237)
Conrad Joseph
(234)
Austen Jane
(233)
Polkowski Andrzej (1939-2019)
(233)
Goscinny René (1926-1977)
(232)
May Karol
(232)
Vlcek Ernst
(231)
Barner G.F
(229)
Autores Varios
(228)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(228)
Ławnicki Lucjan
(223)
Chávez José Pérez
(222)
Ellmer Arndt
(221)
Szancer Jan Marcin (1902-1973)
(220)
Stevenson Robert Louis
(217)
Kraszewski Józef Ignacy
(215)
Oppenheim E. Phillips
(215)
Palmer Roy
(215)
Kochanowski Jan (1530-1584)
(213)
Szulc Andrzej
(213)
Wyspiański Stanisław (1869-1907)
(213)
Szal Marek
(212)
Wells H. G
(212)
Balzac Honoré de
(211)
Voltz William
(211)
Kipling Rudyard
(210)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
Kraj wydania
Polska
(3)
Język
polski
(3)
Temat
Ikony
(3)
Malarstwo sakralne
(3)
Techniki malarskie
(3)
Anatomia plastyczna
(1)
Draperia
(1)
Pejzaż (sztuki plastyczne)
(1)
Ubiór
(1)
Gatunek
Podręcznik
(3)
Publikacja bogato ilustrowana
(3)
Dziedzina i ujęcie
Kultura i sztuka
(3)
Religia i duchowość
(3)
3 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "Тelo čeloveka v ikonopisi : učebno-metodičeskoe posobie" 2020.
Publikacja przybliża czytelnika do tajemniczej rzeczywistości, jaką jest ikona – znak obecności Boga pośród ludzi; do obrazu pochodzącego trochę z tego i nie z tego świata. Aby namalować ikonę, twórca powinien być nie tylko artystą, ale i teologiem-kontemplatykiem. Ikona jest „bramą”, która otwiera się na nową rzeczywistość, jest spotkaniem twarzą w twarz z przedstawioną na niej osobą. Jak zatem artysta powinien je tworzyć, by umożliwić to spotkanie? Autorka tego podręcznika, wybitna artystka, malarka ikon, postanowił wyjść nam naprzeciw i ofiarować kompendium wiedzy na temat tworzenia ikon. Opierając się na źródłach biblijnych i hagiograficznych, ukazuje wielowiekowy dorobek chrześcijańskiej tradycji ikonograficznej. Opowiada o rozmaitych typach ikon, ich symbolice, funkcji w liturgii prawosławnej i w osobistej pobożności. Bezpośredni styl i dzielenie się długoletnim doświadczeniem sprawiają, że lektura książki wprowadza w klimat bezpośredniego obcowania z mistrzem. Odbiorcy książki: – książka skierowana jest przede wszystkim do malarzy-ikonopisów, studentów uczących się pisania ikony oraz amatorów kunsztu ikonowego; - do wszystkich, którzy chcą pogłębić swoją wiedzę o ikonach, o ich historycznych, artystycznych i teologicznych źródłach, do osób zainteresowanych sztuką prawosławną. Dlaczego warto przeczytać tę książkę? – Jej zaletą jest zwięzłość ujęcia, a zarazem szeroki zakres prezentowanych treści. Autorka przedstawia bowiem ikony poświęcone Jezusowi, Matce Bożej, aniołom czy świętym; uczy sztuki „czytania” ikon, rozszyfrowywania ukrytych treści; zachęca do kontemplacji. [www.azymut.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WM-Ksieg 3705 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "Drapirowki v ikonopisi : učebno-metodičeskoe posobie" 2021.
Zapraszamy do szkoły malowania ikon pod kierunkiem Iriny Gorbunovej-Lomax. Autorka jako ikonograf i wykładowca proponuje kurs nauki rysunku, malarstwa i kompozycji według średniowiecznej stylistyki. Celem jest przygotowanie do samodzielnej pracy ze średniowiecznymi malowidłami, czyli umiejętności wyboru udanych i odrzucania gorszych prac, świadomego i kształcącego kopiowania i rekonstruowania, a przede wszystkim do tworzenia oryginalnych i autorskich kompozycji. Uczy swobodnego „drapowania” materiału za pomocą pędzla: rozciągania, układania fałd, „podwieszania”, „podwiewania”, formowania dowolnego położenia po to, by potem móc „układać” tkaninę na sylwetce człowieka w zgodzie z zasadami anatomii i równowagi statycznej i dynamicznej. Pomóc mają w tym proste ćwiczenia na rozwinięcie poczucia rytmu i proporcji, pewnej ręki, kaligrafii, myślenia przestrzennego i rozumienia konstrukcji.Kurs został podzielony na odrębne pod względem plastycznym tematy, a każdy z nich opracowany jest najpierw w postaci konturowych rysunków, następnie w formie grisaille (malarstwo monochromatyczne) i na koniec barwnie – w pełni malarsko. Odbiorcy książki: – Książka skierowana jest przede wszystkim do malarzy-ikonopisów, studentów uczących się malowania ikon oraz amatorów sztuki ikonowej; – do wszystkich, którzy chcą pogłębić swoją wiedzę o ikonach, o ich historycznych, artystycznych i teologicznych źródłach, do osób zainteresowanych sztuką prawosławną. Dlaczego warto przeczytać tę książkę? – Jest zapisem zajęć prowadzonych od wielu lat przez autorkę w założonej przez nią szkole malowania ikon, ma więc duży walor praktyczny. – Umożliwia zapoznanie się z warsztatem znanej i cenionej artystki, autorki ikon. [www.azymut.pl, 2023]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WM-Ksieg 3706 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "Pejzažnye elementy v ikonopisi : učebno-metodičeskoe posobie" 2015.
Zapraszamy do szkoły malowania ikon pod kierunkiem Iriny Gorbunovej-Lomax. Autorka jako ikonograf i wykładowca proponuje kurs pejzażu, którego celem jest nie tylko nauka świadomego komponowania, rysowania i wypełniania kolorem przedstawień gór, wody i roślinności na ikonach, ale przede wszystkim zapoznanie adeptów sztuki ikonowej z podstawowymi zasadami średniowiecznego obrazowania na przykładzie najprostszych elementów, aby następnie mogli wykorzystać zdobytą wiedzę i umiejętności do wykonania elementów o wiele bardziej skomplikowanych, np. sylwetki i twarzy człowieka. Czy warto poświęcać uwagę tym drugoplanowym obiektom – pyta autorka – zagłębiać się w tradycyjne zasady ich ukazywania na płaszczyźnie, zabiegać o artystyczny wyraz każdej góry, źdźbła trawy, fali rzecznej czy małego obłoku? Odpowiedź jest oczywista. Nie tylko warto, ale wręcz jest to konieczne. Reguły przedstawiania elementów przyrody to vademecum średniowiecznej (lub ikonowej) stylistyki, podstawa i gwarancja prawdziwie twórczej wolności artysty. Odbiorcy książki: – Książka skierowana jest przede wszystkim do malarzy-ikonopisów, studentów uczących się malowania ikon oraz amatorów sztuki ikonowej; – do wszystkich, którzy chcą pogłębić swoją wiedzę o ikonach, o ich historycznych, artystycznych i teologicznych źródłach, do osób zainteresowanych sztuką prawosławną. Dlaczego warto przeczytać tę książkę? – Jest zapisem zajęć prowadzonych od wielu lat przez autorkę w założonej przez nią szkole malowania ikon, ma więc duży walor praktyczny. Zawiera wiele prostych ćwiczeń i porad gwarantujących udoskonalenie własnych umiejętności. – Umożliwia zapoznanie się z warsztatem znanej i cenionej artystki, autorki ikon. Autor: Irina Gorbunova-Lomax jest artystką, malarką ikon, historykiem sztuki oraz autorką książek: Ikona. Prawda i mity, Wprowadzenie do chrześcijańskiej teorii sztuki, Cudotwórcze ikony Matki Bożej, podręczników metodycznych: Draperie w malarstwie ikonowym, Ciało człowieka w malarstwie ikonowym, oraz licznych artykułów na temat malarstwa ikonowego. Od 2003 roku mieszka w Belgii, gdzie poślubiła Michaela Lomaxa, diakona Cerkwi Prawosławnej. Jest założycielką i dyrektorem działającej od 2005 roku Akademii Ikonograficznej w Brukseli. Jej ikony znajdują się w prywatnych kolekcjach oraz świątyniach Rosji, Belgii, USA i innych krajów. [www.azymut.pl, 2023]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WM-Ksieg 3708 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej